Uutta asiakasta, uutta kauppiasta [sovittu]

Länsikujat sijaitsevat kauimpana linnasta. Täälläpäin asustaa yleensä köyhin väki ja länsikujat ovat tunnettuja hämäristä hiippareista. Länsikujat tuhoutuivat täysin palossa, ennen toisen tannersodan alkua, kiitos haltioiden hyökkäyksen. Nyttemmin, kun tannersota on päättynyt, on länsikujia alettu rakentamaan uudestaan. Siltikin, alueelta löytyy yhä palaneita raunioita, vaikka uusia rakennuksia on alkanut kohoamaan sinne tänne.
Länsikujilta on helpointa livahtaa kylän alla risteileviin, valtaviin viemäriverkostoihin. Osa verkostosta on ihmisten itse rakentamaa, osa taas luonnon muovaamaa, niin käytäviä kuin luoliakin. Tätä kautta ei kuitenkaan tiettävästi pääse kylään sisälle, vaikka käytävä muurien alitse olisi helpoin tapa livahtaa sisään. Mutta sellaista ei kuitenkaan ole olemassa vai onko?

Valvoja: Crimson

ViestiKirjoittaja Crystal » 12 Loka 2009, 18:10

Cheryl hymyili hurmaavasti Ketulle ja tyttö tuli iloiselle tuulelle, kuullessaan Ketun nauravan. "Sinulla on hieno asenne elämään." Cheryl sanoi ketulle, kävellessään katua pitkin. Mies todella nauroi paljon, mutta se oli tytön mielestä vain hyvä asia. Naurua tarvittiin juuri tämmöisinä aikoina.

"En osaa kyllä parantaa, mutta kai minunkin täytyy sinne mennä... Haluan tehdä osani sodassa, vaikka toivoisin kyllä jotain muuta kuin katkenneiden raajojen paikkaamista." Tyttö myönsi ja häntä puistatti jälleen. "Olisikohan kuninkaalla mitään tehtävää niille, jotka eivät halua keskelle taistelukenttää, mutta eivät myöskään parantajaksi?" Cheryl pohti.

//Ääh.. lyhyttä..\\
Crystal
 

ViestiKirjoittaja Dogster » 13 Loka 2009, 16:12

Kettu

Kettu naurahti Cherylin sanoille, ja kallisti päätään. Hieno asenne tosiaan, hän oli vain liian höpsö kantaakseen kaunaa kovinkaan kauaa. Elämässä oli paljon muutakin kuin murhetta ja surua. Kuten vaikkapa uusia tuttuja, iloisia uutisia, rakkautta ja iloa. No tuota viimeistä Ketulla taisi olla liikaakin...

"Hmm-h, ehkäpä voisit mennä kenttäkeittiöön? Olettaen että osaat kokata?", mies kysyi, kallisti hieman päätään, ja talssi eteenpäin niin että hiekkatieltä nousi pölyä joka askeleelta. Itseasiassa kaikkien askeleet pölisivät, mutta Kettu taisi olla ainut, joka sen huomasi.
"Voin antaa pari vinkkiä ruuanlaitossa nimittäin...", hän vielä jatkoi, hymyillen puolella suulla. Ketulla oli tasan neljä vahvuutta: Yrtit, laulu, nauraminen sekä kokkitaidot. Ehkäpä hänen olisi pitänyt pistää pystyyn ravintola eikä yrttikauppa?
"Tai voisinhan minä tuoda sinulle hyviä mausteyrttejä välillä!", Kettu lopetti, nauruun tottakai.
Splinter, Ice Prince || Roka, Blind Loner || Copper, Righteous Man || Argen, Lenient Beast || Sullivan, Guardian of Animals || Nelladel, Night Hunter
Tänne päin,, jos sinulla on peli-idea tai tahdot kurkata avoimena olevia tärkeitä ja ei-niin-tärkeitä peli-ideoita.

"I'm a cockroach remember, I just keep coming back!"

Ava (c) Minä.
Avatar
Dogster
Aatelinen
 
Viestit: 1974
Liittynyt: 04 Touko 2009, 20:00
Paikkakunta: Tuntematon planeetta

ViestiKirjoittaja Crystal » 15 Loka 2009, 16:42

Cheryl hymyili iloisena. "Kenttäkeittiö? Ei kuulosta pahalta, tosin en osaa kokata kovin hyvin." Cheryl myönsi. "Suostuisitko opettamaan minua ruoanlaitossa? Voi, se olisi upeaa!" Tyttö huudahti ja katsoi silmät säkenöiden Kettua. "Olen joskus haaveillut omasta ravintolasta, mutta en ole saanut tarpeeksi rahaa sen aloittamiseen, enkä osaa myöskään kokata." Tyttö mutisi. Oma ravintola olisi todella mukava, mutta unelmaksi se taitaisi jäädä, ainakin näin sodan alla.

"Voisitkohan opettaa minulle yrttitietouttakin? Siitä voisi olla hyötyä." Cheryl kysyi varovaisesti. Ketun iloisuus sai myös Cherylin nauramaan. Mies todellakin oli mahtavaa seuraa, onneksi tyttö oli eksynyt yrttikauppaan.
Crystal
 

ViestiKirjoittaja Dogster » 16 Loka 2009, 12:19

Kettu

"Heh, miksen?", Kettu naurahti, kun Cheryl kysyi keittiön salaisuuksien opettamsiesta. Hah, sehän olisi hauskaa! Olisi jotain tekemistä, ja lisäksi hän voisi opettaa uutta ystäväänsä.
"Toki minä yrteistäkin voin opettaa. Kolmen viikon päästä pystyt erottamaan apilan käenkaalista pelkän juuren perusteella mihin vuoden aikaan tahansa!", hän vielä jatkoi. Tuo oli kyllä liioittelua, mutta mikäli Cheryl oli yhtä nokkela miltä näytti, tuo osaisi erottaa edelliset kaksi kasvia, jos sattuisi niihin törmäämään jollain kinttupolulla jo parin päivän päästä.
"Jos sinulla on lahjoja, voit jopa autella kaupassa. Jos siis sinulla ei ole töitä...", mies jatkoi, ja hieraisi pikaisesti leukaansa. Apua hänkin tarvitsi, oli se millaista tahansa. Yrttikaupan pitämisessä oli paljon hommaa: Piti varmistaa yrtit säänöllisin väliajoin etteivät ne menneet vanhoiksi, korjailla omaa puutarhaa välillä, ja yhdistella tiettyjä kasveja niiden vaikutusten mukaan... hommaa oli, puhumattakaan vielä apikkojen siistinä pitämisestä ja kaupan vartioinnista!
"Mitäs luulet, pitäisikö minun hommata jostain koira kauppaan?", hän sitten kysyi, kallistaen hieman päätään. Kettu jäisi aika yksinäiseksi, jos tuolla ei ollut seuraa.
Splinter, Ice Prince || Roka, Blind Loner || Copper, Righteous Man || Argen, Lenient Beast || Sullivan, Guardian of Animals || Nelladel, Night Hunter
Tänne päin,, jos sinulla on peli-idea tai tahdot kurkata avoimena olevia tärkeitä ja ei-niin-tärkeitä peli-ideoita.

"I'm a cockroach remember, I just keep coming back!"

Ava (c) Minä.
Avatar
Dogster
Aatelinen
 
Viestit: 1974
Liittynyt: 04 Touko 2009, 20:00
Paikkakunta: Tuntematon planeetta

ViestiKirjoittaja Crystal » 16 Loka 2009, 18:19

Cheryl hymyili iloisesti. Kettu lupasi opettaa häntä, mikäs sen parempaa. "Kiitos! Ja mielelläni haluaisin autella sinua kaupassa. Ei minulla ole töitä." Tyttö totesi. Varmasti hänen vanhempansa olisivat ylpeitä hänestä, hänen ihka ensimmäinen, oikea työpaikka ja työnantajakin oli niin mukava. "Minä haluan oppia ihan kaiken, mitä voit opettaa." Tyttö tuumasi ja tiesi oppivasa paljon. "Lupaan olla kuuliainen oppilas ja paras työntekijä." Cheryl nauroi.

Koira ei kuulostanut yhtään huonolta idealta. "Se voisi olla hyväkin. Eipähän tarvitsisi pelätä varkaita.." Tyttö sanoi. Mistäköhän he koiran saisivat? No, kyllä se jostain ilmestyisi. Asioilla oli tapana järjestyä aikanaan. Olihan Cherylkin löytänyt uuden ystävän, opettajan ja työpaikan samana päivänä, vaikka viikkoa aiemmin hänellä ei ollut mitään toivoa päästä eteenpäin elämässä. Tämä tilaisuus oli sellainen, johon kannatti tarttua kiinni. "minulla kävi hyvä tuuri kun tapasin sinut." Cheryl totesi, katsoen Kettua kiitollisena.
Crystal
 

ViestiKirjoittaja Dogster » 20 Loka 2009, 14:05

Kettu

Kettu hymyili pää kallellaan. Suloista... Mutta oli hyvä asia, että Cherylille kelpasi tälläinen vaatimaton työ. Raskasta se olisi välillä, mutta kahdestaan he kyllä selviäisivät.
"Hehe, voin toki opettaa niin paljon kuin suinkin. Yhtä asiaa en ehkä osaa sinulle kuitenkaan opettaa, se sinun täytyy itse tajuta. Tosin, ehkä sinulla on jo se kyky: Toisten auttaminen. Jos tosissaan haluaa auttaa muita, koko sydämestään, vasta silloin pääsee kunnon yrttitietäjäksi.", Kettu varoitti kuitenkin, hymyillen samalla rohkaisevasti. Hän oli varma, että Cheryl pärjäisi. Aivan varma.

"Koiria saa vaikka mistä, mutta mieluiten haluan pennun, mieluiten sellaisen jolla ei olisi muuta paikkaa. Koirat joillekka etsitään hyvää kotia ilman rahanahneutta, ne ovat yleensä parhaimmat vahtijat.", mies naurahti, raaputtaen niskaansa. Hänestähän oli löytynyt se syvällinenkin puoli näköjään...
"Näköjään minullakin on vielä onni tallessa. Ystävä, oppilas, apulainen... Puhumattakaan että seurassasi on mukava olla. Minulla tosiaan lykästi. Tosin kettujahan aina lykästää, eh?"
Splinter, Ice Prince || Roka, Blind Loner || Copper, Righteous Man || Argen, Lenient Beast || Sullivan, Guardian of Animals || Nelladel, Night Hunter
Tänne päin,, jos sinulla on peli-idea tai tahdot kurkata avoimena olevia tärkeitä ja ei-niin-tärkeitä peli-ideoita.

"I'm a cockroach remember, I just keep coming back!"

Ava (c) Minä.
Avatar
Dogster
Aatelinen
 
Viestit: 1974
Liittynyt: 04 Touko 2009, 20:00
Paikkakunta: Tuntematon planeetta

ViestiKirjoittaja Crystal » 22 Loka 2009, 18:26

Cheryl hymyili. "Niin. Ehkäpä minulla on jo sellainen kyky." Tyttö nauroi. Hän oli aina ollut hyvin avulias ja ystävällinen persoona. Cheryl oli varma, että pärjäisi. Ainakin hän yrittäisi tosissaan ja laittaisi itsensä likoon. "Tästä tulee hauskaa." Tyttö totesi ja pomppi tasajalkaa paikallaan hetken, silkasta ilosta.

"Voi. Pentu olisi suloinen. Pörröinen karvapallo." Tyttö sanoi ja kuvitteli itsensä, Ketun ja pienen koiran yrttikauppaan, palvelemaan kymmeniä asiakkaita. "Mistähän niitä koiria voisi kysellä?" Tyttö pohti. Hetken mietittyään, Cheryl sai ajatuksen. "Voitaisiin kysyä löytöeläinkodista. Tiedän erään naisen, joka ottaa hoiviinsa kadulta löytämiään koiria." Cheryl puhisi innoissaan. Tyttö naurahti, Ketun sanoessa hänellä olevan vielä onnen tallessa. "Niin minäkin olen kuullut. Ketut ovat varsin onnekkaita olentoja." Tyttö vitsaili. Cheryl hymyili, Ketun kutsuessa häntä ystäväksi. Todellakin, elämä hymyili tällä hetkellä, eikä mikään voisi pilata sitä. Cheryl ei siihen suostuisi.
Crystal
 

ViestiKirjoittaja Dogster » 26 Loka 2009, 16:38

Kettu

Kettu kallisti hieman päätään, ja onnistui hymyilemäänkin Cherylin innostukselle. Ystävällisesti tosin, ilkeästi virnuilu ei ollut oiken Ketulle ominaista, vaikka nimestä pystyi päättelemään muuta.
"Niin, sellainen puoliluppakorvainen, vaalenruskea jolla on laikkuja.", kettu heitti ilmaan melkein vitsillä, mutta kuviteltuaan kyseisen pennun mielessään, hän hymyili ihastuneesti.
"Ei muuten yhtään hullumpi idea. Mistä sinä pitäisit eniten?", mies päätti kysyä kuitenkin Cherylin mielipidettä. Tuokin tulisi kaupassa miltein asumaan, varsinkin jos tuo työtä halusi. Aamulla voisi opettaa kokkaustaitoja, päivällä yrteistä, ja illalla voisi pitää pienen kertauksen. Ensimmäiset pari viikkoa tulisivat olemaan rankkoja, mutta kun asioihin tottuisi, vähenisi työsarkkakin.

"He, tunnetko oikeasti? Mennään sitten samantein! 'Mitä jättää huomiseen, kun voi tehdä jo tänään', kuten sanotaan.", punatukka innostui ajatuksesta, ja halusikin välittömästi mennä katsomaan pieniä suloisia karvapalloja, jotka taapertaisivat pitkin lattioita ja ihastuttaisi aina uusilla tempuillaan, kuten tohveleiden syömisellä...
Splinter, Ice Prince || Roka, Blind Loner || Copper, Righteous Man || Argen, Lenient Beast || Sullivan, Guardian of Animals || Nelladel, Night Hunter
Tänne päin,, jos sinulla on peli-idea tai tahdot kurkata avoimena olevia tärkeitä ja ei-niin-tärkeitä peli-ideoita.

"I'm a cockroach remember, I just keep coming back!"

Ava (c) Minä.
Avatar
Dogster
Aatelinen
 
Viestit: 1974
Liittynyt: 04 Touko 2009, 20:00
Paikkakunta: Tuntematon planeetta

ViestiKirjoittaja Crystal » 27 Loka 2009, 17:46

Cherylkin saattoi kuvitella pennun mielessään. "Voi, minulle passaa kaikki. Koirat ovat ihania." Cheryl tuumasi. "Ehkä kuitenkin se luppakorvainen.." Tyttö pohti. Cheryl odotti jo innolla ensimmäistä työpäiväänsä yrttikaupassa, ensimmäisenä täytyi kuitenkin siivota. Kauppa todellakin oli pölyn peitossa.

"Tunnen minä.. Kävin ihastelemassa koiria siellä, jokin aika sitten." Cheryl sanoi hymyillen. Silloin yksi narttu oli ollut kantavana, joten jos hyvä tuuri kävisi, he saisivat ihan pikkuisen pennun. "Tule." Cheryl sanoi ja tarttui Kettua kädestä, melkein vetäen tätä perässään. "Odotan innolla pennun tarpeiden siivoamista.." Tyttö sanoi nauraen. Ensimmäinen kuukausi oli aina pahin; Märkiä läikkiä löytyisi joka puolelta kauppaa, mutta ei tuo haitannut. Koiran mukana tuli myös se vastuu, joka jokaisen oli kannettava. Tyttö johdatti Ketun erään kujan päähän, jossa näkyi vaaleansininen puuovi. Cheryl koputti varovasti. "Tullaan." Vaimea huuto kuului ja ovi aukeni. Pikkuruinen ja pyöreä emäntä katsoi tulijoita hymyillen. "No mutta hei. Siitä onkin aikaa." Emäntä sanoi ja teki tietä kaksikolle. "Haluatteko kahvia?" Emäntä kysyi ja lähti köpöttelemään keittiöön. Asunto oli melko suuri ja yhteen nurkkaan oli rakennettu pieni aitaus, jossa lyllersi viisi pientä koiranpentua. "Oi! Kettu katso!" Cheryl huudahti ja osoitti innoissaan pentuja.
Crystal
 

ViestiKirjoittaja Dogster » 02 Marras 2009, 16:30

Kettu

"Hajuhaittoja tuskin tulee, siivoukseenkin löytyy yrtti jos toinen!", kettu naurahti iloisesti, kuvitellessaan pienen, terhakkaan pennun. Se voisi viettää aikaa niin aikuisten kuin lapsien kanssa, ja jos Kettu suinkaan onnistuisi, niin opettaisi sille muutaman hauskan tempun. Kuten vaikka ikkunoiden avaamisen sanasta. Tai no, ehkei sentään, seuraksihan pentu oli tarkoitettu eikä orjaksi.
Kohta sininen ovi tuli eteen, ja kettu kallisti hieman päätään. Täälläkö? Ovi aukeni, ja varsin touhottava vanhempi leidi alkoi heti hyysätä. Kettu kerkesi virnsistämään, kun Cheryl huudahti innoissaan nähdessään koiranpennut.
"Ei kiitos, joimme juuri teetä... Tulin koiranpentua kyselemään, kauppaan nimittäin. Niin seuraksi kuin vahdiksikin.", nuori mies selitti samalla, katsoen rehdisti vanhan naisen silmiin. Ketun silmät olivat yleensä pelottavat, mutta rehdit, varsinkin kun oli jokin niin viaton kaveri kyseessä kuin pikkuinen koiranpentu. Kettu kumartui hieman, päästäkseen rapsuttamaan yhden pikkuisen korvantaustoja. Koiranpentu lipaisi Ketun kämmentä, ja miehenpuolikas naurhati iloisesti. Hän tuli hyvin toimeen koirien kanssa.
Splinter, Ice Prince || Roka, Blind Loner || Copper, Righteous Man || Argen, Lenient Beast || Sullivan, Guardian of Animals || Nelladel, Night Hunter
Tänne päin,, jos sinulla on peli-idea tai tahdot kurkata avoimena olevia tärkeitä ja ei-niin-tärkeitä peli-ideoita.

"I'm a cockroach remember, I just keep coming back!"

Ava (c) Minä.
Avatar
Dogster
Aatelinen
 
Viestit: 1974
Liittynyt: 04 Touko 2009, 20:00
Paikkakunta: Tuntematon planeetta

ViestiKirjoittaja Crystal » 08 Marras 2009, 19:16

Cheryl touhusi pentujen kanssa ja naureskeli yhden pennun kaatuessa, yrittäessään juosta pikkuisilla töppöjaloilla. Vanhempi emäntä katseli Ketun silmiä ja nyökkäsi hyväksyvästi. "Nämä ovat varsin tottelevainen pentue. Hyvän vahdin saatte kaikista." Emäntä sanoi ja kääntyi Cherylin puoleen. "Valitkaa mikä vain." Emäntä sanoi. Cheryl kääntyi katsomaan Kettua ja hymyili iloisesti. "Annan sinun valita. Minusta kaikki ovat niin suloisia." Cheryl sanoi. Eräs pennuista nuolaisi Ketun kättä ja Cheryl katseli sitä tyytyväisenä. "Tuo ainakin pitää sinusta." Tyttö sanoi.

Cheryl päätti antaa Ketun miettiä rauhassa päätöstään pentujen suhteen ja nousi ylös. "Pääsin apulaiseksi Ketun yrttikauppaan ja todellakin, etsimme vahtia sinne." Cheryl pulputti innoissaan ja vanha emäntä katsoi tätä hymyillen.
Crystal
 

ViestiKirjoittaja Dogster » 08 Marras 2009, 19:39

Kettu

Jaahas, Kettu sai valita... Koiranpentu, joka oli nuollaissut Ketun kättä, vaikutti rohkealta ja tuttavalliselta pennulta. Sillä oli hiekanruskea turrki, jos ei laskettu sen selässä menevää tummaa juovaa, mustia läikkiä silmien päällä, ja toista korvaa joka kuului samaiseen kastiin. Lisäksi tassuissa oli valkoiset sukat, jos ei laskettu vasenta etutassua.
"Otetaan tämä.", punatukka naurahti, ja nosti luppakorvaisen koiranpennun ilmaan varovaisesti.
"Se on Jake. Ihan selvästi.", hän sanoi, pistäen pennun syliinsä. Sulonen pikku karvapallo nosti etutassut ketun oikealle olkapäälle. Mies hymyili pennulle hurmaavasti, ja antoi sen sitten Cherylin syliin. Tottakai tuokin varmaan halusi paijata Ketun uutta lemmikkiä?
"Mitä sanot? Käykö sinulle?", hän vielä varmisti vanhalta leidiltä. Ties vaikka tuo oli kiintynyt pikkupentuun?
Splinter, Ice Prince || Roka, Blind Loner || Copper, Righteous Man || Argen, Lenient Beast || Sullivan, Guardian of Animals || Nelladel, Night Hunter
Tänne päin,, jos sinulla on peli-idea tai tahdot kurkata avoimena olevia tärkeitä ja ei-niin-tärkeitä peli-ideoita.

"I'm a cockroach remember, I just keep coming back!"

Ava (c) Minä.
Avatar
Dogster
Aatelinen
 
Viestit: 1974
Liittynyt: 04 Touko 2009, 20:00
Paikkakunta: Tuntematon planeetta

ViestiKirjoittaja Crystal » 21 Marras 2009, 12:39

Cheryl odotti Ketun päätöstä ja tämän valitessa suloisen rusketurkin, Cheryl hymyili. "Se on ihana." Tyttö sanoi. "Jake.. Se on hyvä nimi." Cheryl myönsi ja siirsi katseensa vanhaan rouvaan. Ketun kysymys sai vanhan leidin hymyilemään. "Ottakaa mikä haluatte ja tuo on oikein hyvä valinta. Se pikkupentu on rohkein koko pentueesta." Vanha leidi totesi. "Me pidämme siitä oikein hyvää huolta. Kiitos sinulle." Cheryl sanoi hymyillen ja puristi rouvan kättä. "Minä olen onnellinen, jos pennut ovat onnellisia." Rouva sanoi. "Selvä. Mennäänkö?" Cheryl kysyi Ketulta ja asteli ulko-ovelle päin. Tyttö aukaisi oven ja astui kadulle. Cheryl hymyili Ketulle ja odotti tämän tulevan perässä.
Crystal
 

ViestiKirjoittaja Dogster » 21 Marras 2009, 13:05

Kettu

Jake lähti siis Ketun mukaan, ja mies ei voinut olla hymyilemättä entistä iloisemmin kuullessaan vanhan naisen sanat. Juuri tätä hän hakikin, kunhan pennulla olisi hyvä koti! Onnekseen, Ketulla oli takapiha, jossa pentu varmasti viihtyisi... ja emon kokoa katsoessa, ei Jakesta tulisi mitään tanskandoggia, pikemminkin saksanpaimenen kokoinen, joten sen voisi ottaa vierellekkin nukkumaan... Noh, hän kyllä hemmottelisi koiraa, muttei päästäisi sitä piloille.
Kettu puristi itsekkin vielä vanhan naisen kättä, pitäen toisella kädellään sylissä uutta pentua, Jakea.
"Kiitokset omalta osaltanikin. Lupaan pitää Jakesta hyvää huolta.", hän sanoi, luvaten jopa mielessään että pitäisi sanoista kiinni, vaikka mikä olisi. Pentu haukahti, aivan kuin olisi lukenut Ketun ajatukset. Kettu katsoi Jakeen, ja hymyili itsekkin pienelle koiralle.

"Meistä tulee hyvä tiimi. Meistä kolmesta.", Kettu katsoi niin Jakea kuin Cheryliä, kun he olivat päässeet ulos. Jake katseli ympäröivää maailmaa ihmeissään, pikkuinen nenä nykien. Jossain tuoksui paistettu kala, jossain taas kuivalihaa...
"Käydään etsimässä jostain Jakelle hihna ja panta... En halua, että rankkuri saa sen kiinni ilman niitä.", mies sanoi tytön sanoihin, ja yritti nähdä, näkyisikö mitään pantoihin viittaavaakaan täällä...
Splinter, Ice Prince || Roka, Blind Loner || Copper, Righteous Man || Argen, Lenient Beast || Sullivan, Guardian of Animals || Nelladel, Night Hunter
Tänne päin,, jos sinulla on peli-idea tai tahdot kurkata avoimena olevia tärkeitä ja ei-niin-tärkeitä peli-ideoita.

"I'm a cockroach remember, I just keep coming back!"

Ava (c) Minä.
Avatar
Dogster
Aatelinen
 
Viestit: 1974
Liittynyt: 04 Touko 2009, 20:00
Paikkakunta: Tuntematon planeetta

Edellinen

Paluu Länsikujat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron