La Loka 13, 2012 12:39 Kirjoittaja Aksutar
Shiloh ei koskaan ollut vaatinut minkäänlaista palvelua, minne ikinä menikin. Enkeli tyytyi vähään, mutta katsoi aina suopeasti, mikäli joku tarjosi enemmän. Nyt, Azuren levitellessä käsiään talonsa suuntaan, kävi Shiloh hymyilemään pienesti.
En odota suuria ja tyydyn vähään. Kotisi on enemmän, kuin minulle yleensä tarjotaan Mies kävi toteamaan, samalla kun lähti seuraamaan Azurea tytön pyynnöstä. Neito johdatti enkelin vierashuoneen ovelle. Huone oli vaatimaton, mutta sisälsi kaiken tarpeellisen. Kaikki oli valmiina yöpyjää varten, kuten Azure oli kertonut. Azure kertoi myös itse olevansa viereisessä huoneessa, mikäli Shiloh tarvitsisi tuota johonkin. Eipä enkeli uskonut niin käyvän, joten kaksikko toivotti toisilleen hyvät yöt, jonka jälkeen Azure suuntasi omaan huoneeseensa ja Shiloh vierashuoneeseen.
Enkeli ei itse asiassa tarvinnut edes unta. Hän ei kyennyt nukkumaan kuten kuolevaiset, Shiloh pääsi unentapaiseen, tiedottomaan tilaan vain jos menetti tajuntansa. Toki hän saattoi pistää maaten ja sulkea silmänsä, mutta unta tuo ei tulisi näkemään eikä menettäisi missään vaiheessa tilanteen tai ajantajua. Aika oli kuitenkin enkelille hieman erilainen käsite, mitä se oli ihmisille.
Kuitenkin Shiloh ymmärsi, että Azure tarvitsi unta, ainakin lepoa. Mies epäili vahvasti, ettei tuo saisi kuitenkaan unenpäästä kiinni illan tapahtumien takia, mutta toivoa saattoi, että neito nukkuisi edes silmänräpäyksen. Shiloh itse vietti yön kuivattelemalla vaatteitaan sateen jäljiltä, vaellellen ilkosillaan ympäri vierashuonetta.
Aamuyöstä, kun vaatteet olivat kuivuneet jonkin verran, veti enkeli verhoavat kangaskappaleet ylleen ja kävi etsimässä kylän vartijoita käsiinsä. Hän kertoi viimeöisistä tapahtumista, jonka jälkeen palasi takaisin Azuren kotiin, linnoittautuen taas vierashuoneeseen. Vartijat saisivat hoitaa asiaa eteenpäin, ruumiit siivottaisiin pois ja niille suotaisiin asianmukainen hautaaminen.
Kului vielä muutama tunti, toinenkin, ennen kuin Azure heräili. Shiloh istui vierashuoneen jakkaralla tuijottamassa jonkinlaisessa transsitilassa seinään, kunnes havahtui hiljaisiin ääniin talossa. Ulko-ovi kävi, mutta ilmeisesti Azure ei ulos astunut, kerta tuon askeleet kuuluivat talossa vielä senkin jälkeen. Ehkä koira oli päästetty tarpeilleen.
Shiloh kuitenkin nousi ylös ja kävi astumaan ulos vierashuoneesta, kävellen sokean luokse.
Huomenta Shiloh aloitti keskustelun saavuttuaan Azuren kanssa samaan tilaan Nukuitko hyvin? Ymmärrettävää, jos et unta saanut, mutta toivottavasti sait edes vähän levättyä
Mikäli sinulle sopii, lähdemme matkaan heti kun olet valmis.. älä kuitenkaan pidä kiirettä, ei meidän tarvitse lähteä niin ripeästi