Omenasta omelettiin.

Haltioiden kylä, kokonaisuudessaan. Kylä on monikerroksinen ja valoisa, ennen kaikkea luontoon sopiva. Talot ovat väriltään vaaleita, arkkitehtuuriltaan kauniita ja elegantteja. Joissakin taloissa on käytetty samaa, valkoista marmoria mitä itse aroilla sijaitsevassa linnassa. Kasvillisuutta kylässä on paljon, lähes joka nurkalta löytää seinäköynnöksiä, koristepuita ja pensaita. Kylä on täysin piilossa metsässä, sitä verhoaa lumous jonka läpi ei voi nähdä, ellei tiedä mitä pitäisi katsoa. Vain ne, jotka kylässä asuvat, löytävät sinne.
Kylä sisältää niin asunnot, kuin puodit ja torit. Toreja haltioilla ei ole niin paljoa, mitä ihmisillä, mutta kauppoja ja putiikkeja sitäkin enemmän. Majataloja on siellä täällä, osa tasokkaampia mitä toiset.

Öisin kylän kauniita katuja valaisee satunnaisesti ympäriinsä leijailevat maagiset valopallot. Päivisin auringonvaloa valoa tihkuu latvustojen lomasta. Kylää ei ympäröi muurit, eikä aidat. Haltiat luottavat täysin jo vuosisatoja toimineeseen maagiseen illuusioon, jonka ansiosta ihmiset eivät voi löytää tänne.

Valvoja: Crimson

Omenasta omelettiin.

ViestiKirjoittaja mmupu » 07 Syys 2008, 20:01

Pulla

Pulla saapui haltian perässä kylään. Hän ei ollut nähnyt ikinä yhtä kaunista kylää, joka puolella viherkasveja ja kojuja. Tiet oli päällystetty mukulakivillä ja koko paikka kylvi auringossa. Miten ihmeessä joku paikka voi olla näin kaunis? Pulla mietti suu auki. Hän ei ennen ollut nähnyt niin monta ja kaunista haltiaa tai taruolentoa samassa paikassa. Hänen olisi tehnyt mieli hyppiä ilosta, mutta hyppi jo paikoillaan, enää kiljuminen puuttui, mutta ei hän hämmästykseltään pystynyt. Pulla olisi halunnut juosta katsomassa lähepää jokaista hahmoa, joka osui hänen näkökenttäänsä, mutta hän oli niin ihmeissään ettei pystynyt. "Onko tämä unta? Onko tämä unta?Eihän tämä ole unta?" Pulla hoki hiljaisella äänellä, mitä tuskin kuuli. Pulla ryntäsi lähimmälle kojulle ja osti hänen mielestään kauniin kaulakorun, mikä tosin pian osoittautua hyödyttömäksi pätkää narua mistä Pulla oli maksanut paljon kultakolikoita. Pullan oli pian pakko istuutua lähimmälle penkille saadakseen rauhoittua.

"Tämä on aivan mahtava paikka!" Pulla huudahti yhtäkkiä ja nosti lädet ilmaan. Häneen kohdistettiin pari kummastunutta katsetta, jotka saivat Pullan äkisti laskemaan kätensä. "En malta odottaa, että pääsen maistamaan majatalon olutta, sekä sen ruokaa." Pulla sanoi ja katseli kaukaisuuteen. Mmm... olueet ovat varmaan kolminkertaisesti parempia, entäs ruoka? Voi en malta odottaa, silloin makuhermoni tanssivat varmaan ripaskaa. Pulla ajatteli ja lipoi huuliaan.

//Agna tänne :) Sori, kun oot joutunu odottaa tätä viestii kauan :/ Ei oo inspannu, eikä tästäkään tullu kovin pitkä.//
mmupu
 

ViestiKirjoittaja Agna » 07 Syys 2008, 20:41

Aberec

Aber katsoi hymyillen hobittia joka ihaili ilmeisesti kylää. Hienohan paikka oli, täynnä valoa ja iloisia olentoja, ja ennenkaikkea täynnä kaikenmaailman rehuja. Yhtäkkiä Pulla ehti liidähtää jollekin kojulle, värkkäili siellä jotain kunnes istui penkille. "Joko sait tarpeeksesi?" Aber naurahti kunnes Pulla huudahti kylän mahtavuudesta ja nosti kätensä ilmaan. Aber katsoi hämillään haltioita jotka käänsivät katseensa heitä kohti, ja varautui jo sanomaan että hobitti oli hieman, noh, yli-innostuvainen. "Eli haluatko käydä syömässä jossain? Minua ainakin hiukoo, vaikka söinkin melkein rasiallisen sieniä..." haltia mutisi ja tähyili ympäriltään jotain kelpuutettavan näköistä majataloa, tai muuta vastaavaa. "Käykö tuo sinulle?" Aber kysyi ja kohdisti katseensa lämpimän näköiseen majataloon, jonka terassilla naureskeli pari hyväntuulista haltiaa. Sen kummempia vastausta odottamatta haltia tarrasi Pullan hihasta kiinni ja yritti parhaansa mukaan vetää hänet majataloon.

Majatalo oli tummasta puusta tehty, tunnelmallinen ja kotoisa. Siellä täällä sinkoili tarjoilijoita viemässä juomia, ruokia ja pyyhkimässä pöytiä. "Saako olla jotain?" pyyhälsi paikalle lyhyehkömpi haltia ja levitti hymynsä aina takaraivoon asti. "Voisimme jäädä syömään, jos teille vain mahtuu", Aber totesi ystävälliseen sävyyn, katsoen ensin täydehköä majataloa ja sitten Pullaa (missä hän seikkailikin).

//Ei haittaa yhtään :D ei tääkään mikään fantasticon pitkä oo.//
"Minä osaan muuten puhua haltiakieltä", Pulla sanoi ja asettui lauluasentoon. "Päivää, kiitos, huomenta, olet karvainen lohkoperuna."

Loryen 1/2
Aberec 0/2
Fred 0/2
Eugene 0/2
Jerrell 0/2
Hiroi 0/2
Aphaderuiondur 0/2
Pulla 0/2
Arasinya 2/2
Levo 2/2

Miten olisi kuutamokävely?
Avatar
Agna
Hovinarri
 
Viestit: 2573
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 11:32
Paikkakunta: Kaukainen kuningaskunta

ViestiKirjoittaja mmupu » 11 Syys 2008, 15:51

Majatalon tumma puu toi Pullalle mieleen kodin, ja sai Pullan muistelemaan menneitä. Hän ajatteli entistä kotiaan, perhettään, suuria ruoka-annoksia ja syntymäpäiväjuhlia, jotka olivat aivan omaa luokkaansa. Pulla katseli majatalossa olevia niin iloisia, kuin surullisenkin näköisiä haltioita ja taruolentoja. Muuan tarjoilija tönäisi Pullaa, sillä ei huomannut tuota pikkumiestä ja sai Pullan kaatumaan. Pulla tuijotti eteensä kuin puusta pudonneena suu auki, mutta hetken transsin jälkeen hän ponkaisi pystyyn. "Toki meille mahtuu. Seuratkaapa minua." Pulla kuuli tuon hymyilevän tarjoilijan sanovan, ja lähti seuraamaan tätä pujotellen pöytien välistä. Tarjoilija ohjasi heisät juuri vapautuneeseen ikkunapöytään. Tarjoilija pysähtyi katsahti Pullaa ja sitten pöytää. "Ööh... Voisin tuoda pikku herralle tyynyjä. Odottakaapa hetki." Tarjoilija sanoi pitäen yhä hymynsä ja katosi jonnekkin. Hetken päästä hän palasi sylissään muutama tyyny asetti ne penkille ja auttoi Pullan istumaan niiden päälle.

"No mitäs herroille saisi olla?" Tarjoilija kysyi ja katsahti vuoroin Aberia ja vuoroin Pullaa. "Minä voisin ottaa oluen ja vaikka..mmm...omenapiirakan palasen." Pulla sanoi. "Selvä. Ja mitäs teille saisi olla?" Kysyi tarjoilija ja vilkaisi Aberia samalla, kun kirjoitti muistiin Pullan tilauksen.
mmupu
 

ViestiKirjoittaja Agna » 12 Syys 2008, 20:13

Aberec

Aber katsoi maahan pyllähtänyttä Pullaa ja seurasi tarjoilijaa pöytään. Pöytä ei ollut mikään iso, mutta parhaan mukaan katettu ja putsattu. Ikkunasta näkyi nätti maisema kadulle, ja haltia tuijotteli sitä hetken hymyillen. Kylä vaikutti ihan Aberin lapsuudenkylältä, mutta se siitä tunteilusta. Hänellä oli tärkeämpää mietittävää juuri nyt. "Hae toki", Aber naurahti tarjoilijan ehdottaessa tyynyjä. Pian hobitti saikin tuolilleen muutaman tyynyt, ja haltia pidätteli nauruaan lyhyemmän auttaessa Pullaa istumaan.

Aber kuunteli ensin Pullan ruokatoiveen, ja kertoi sitten omansa: "Minä voisin ottaa... Omeletin ja vuohenmaitoa. Ei ole väliä millaisena teette omeletin, minulle kelpaa kaikenlainen."
"Aa, omeletti. En olekaan tehnyt niitä aikoihin! Järjestyy, tuon ruokanne hetken päästä, herrat", tarjoilija sanoi yhä hymyillen (jolloin Aberia alkoi mietityttää eivätkö tämän suupielet puudu), kunnes "purjehti" pois paikalta. "No, mitäs pidät?" Aber kysyi ja katseli ikkunasta ulos pää kyynärnojassa. Siellä ei enää satanut. Itseasiassa sade oli loppunut aikoja sitten, mutta haltia ei ollut sitä huomannut kaikessa tohinassa (jonka Pulla oli aiheuttanut). Kohta tarjoilija palasi takaisin tarjotin kädessään. Omeletti ja omenapiirakka saivat aikaan oudon, mutta hyvän hajun, ja Aber kävi heti käsiksi ruokaansa kun se laskettiin pöytään. Tarjoilija horjahti taaksepäin hänen syöksyessään omeletin kimppuun - vaan mitäs Aber siitä piittasi. "Ongosh hyfää?" Aber sössötti suu täynnä omelettia, ja pyyhkäisiä sitten hämillään suupieliään hörpäten samalla maitoa.
"Minä osaan muuten puhua haltiakieltä", Pulla sanoi ja asettui lauluasentoon. "Päivää, kiitos, huomenta, olet karvainen lohkoperuna."

Loryen 1/2
Aberec 0/2
Fred 0/2
Eugene 0/2
Jerrell 0/2
Hiroi 0/2
Aphaderuiondur 0/2
Pulla 0/2
Arasinya 2/2
Levo 2/2

Miten olisi kuutamokävely?
Avatar
Agna
Hovinarri
 
Viestit: 2573
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 11:32
Paikkakunta: Kaukainen kuningaskunta

ViestiKirjoittaja mmupu » 15 Syys 2008, 19:34

Pulla

Tarjoilijan palatessa ruokien tuoksu oli aivan mahtava - hieman outo -mutta mahtava. Pullan yllätykseski Aber hyökkäsi omeletin kimppuun, kuin herra Bullroarer* sieniä nähdessään. Aberin voimasta tarjoilija melkein kaatui ja Pulla syöksyi auttamaan tätä, mutta lensikin itse naamalleen maahan. Tarjoilija laski tarjottimen pöydälle ja auttoi Pullan ylös, joka hieroi kipeää nenäänsä. Aber ei näytännyt piittaavaan mitään äsköisestä mellakasta, vaan jatkoi omeletin syömistä. En tiennytkään, että haltioilla on noin suuri ruokahalu. Luulin, että vain hobiti pitävät noin paljon ruuasta. Ehkä olen ollut väärässä noiden haltioiden suhteen, eihän Aberkaan tanssi tai laula. Olisi se varmaan aika hassun näköistä, jos hän tanssisi. Pulla ajatteli ja söi samalla omenpiirakkaa, ja välillä hörppi olutta. Ajatus tanssivasta Aberekistä sai Pullan tirskahtamaan. Pulla havahtui kuullessaan Aberekin kysymyksen. "Ai onko hyvää? Toki. Sinunkin mielestäsi taitaa olla. Ja sen kyllä huomaa." Pulla sanoi madaltaen ääntään viimeisen lauseen kohdalla. "En tiennytkään, että teillä haltioilla on noin kova ruokahalu. Tai no sinähän söit melkein kaikki sieneni." Pulla sanoi ja vilkaisi pistävästi Aberia. "Mutta taikasauvasta muurahaiseen..." Pulla sanoi ja hörppäsi viimeiset tipat olutta tuopin pohjalta "Minne menemme seuraavaksi?".


(* Herra Bullroarer on Pullan setä, joka on tunnettu hobittien keskuudestaan mieltymyksestään sieniin.)

//Siinä nyt joku roolaus :P //
mmupu
 

ViestiKirjoittaja Agna » 15 Syys 2008, 20:35

Aberec

Äskeisen jälkeen Aber palautti haltijatapansa mieleensä, ja söi hienostuneesti: suoristi selkänsä, otti haarukan ja veitsen käteen eikä sanonut sanaakaan kun omelettia oli suussa. Haltia ei ollut syönyt mitään koko päivänä, joten ruokahalua riitti. Mukikin alkoi tyhjetä tasaista tahtia vuohenmaidosta. "Onhan tämä", Aber totesi hymyillen kun suu oli tyhjä. "Niin taisin syödä... Ei, kyllä sinä söit enemmän", hän totesi kallistaen päätään ja nielaisi sitten viimeisen palan munakkaastaan. Sehän vasta teki kutaa! Jos Aber joka päivä söisi tuollaisia ruokia, niin...

...Niin hän lihoaisi halkaisijaltaan 2m lihavaksi. Huoh. Oli siis parempi pitäytyä omissa ruokavalioissaan, ja jättää herkut muille. Taikasauvasta muurahaiseen? Mistä ihmeestä Pulla puhui? Aberilla kesti hetken tajuta mistä hobitti selitti, kunnes älysi ja kohotti hitaasti katseensa. "Haluaisitko käydä vaikka asekaupassa? Minun pitää täyttää tämä viineni jollain", hän totesi ja nosti nuolikotelon selästään. Siellä ei ollut kovin montaa nuolta. "Ja aina sitä voisi jonkun puukon ostaa, ties vaikka niillekin tulisi tarvetta."
Aber asteli majatalosta ulos kiittäen ensin vuolaasti tarjoilijaa hyvästä ateriasta, ja suuntasi sitten majataloa kohti vilkuillen välillä hobittia. Asekaupan ovi avautui, ja ensimmäinen näky oli lukuisat määrät miekkoja, kilpiä, sekä muutama hieno jousi - sekä tietysti läjäpäin nuolia.
"Minä osaan muuten puhua haltiakieltä", Pulla sanoi ja asettui lauluasentoon. "Päivää, kiitos, huomenta, olet karvainen lohkoperuna."

Loryen 1/2
Aberec 0/2
Fred 0/2
Eugene 0/2
Jerrell 0/2
Hiroi 0/2
Aphaderuiondur 0/2
Pulla 0/2
Arasinya 2/2
Levo 2/2

Miten olisi kuutamokävely?
Avatar
Agna
Hovinarri
 
Viestit: 2573
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 11:32
Paikkakunta: Kaukainen kuningaskunta

ViestiKirjoittaja mmupu » 27 Syys 2008, 18:08

Pulla

"Ai asekauppaan?" Pulla kysäisi "Sopiihan se minulle. Odotappa...". Pulla ei ehtinyt saada lausettaan loppuun, ennenkuin Aberec pyyhälsi jo uloa. "Mutta entäs minun piiraani!" Pulla parahti ja katsahti puoliksi syötyä piirakkaa. Pulla jupisi jotain sanoja, jotka pystyi tulkitsemaan miten halusi. Pulla vilkaisi suuntaa mihin Aber oli mennyt ja sitten piirakkaa, mutta päätti valita parhaaksi seurata kumppaniaan. Pulla hypähti alas äänettömästi tyynyjen päältä. Pulla kumarsi tarjoilijalle hobittien tapaan ja kiitti häntä niin hyvin kuin osasi ja ryntäsi ystävänsä perään.

Pulla saapui ystävänsä kannoilla asekauppaan, jonka seiniä koristivat lukuisat miekat, kilvet ja muut sotavälineet. Pullan silmään iski melkein Aberin pituinen jousi, joka oli kiinnitetty seinään nauloilla. Hän kierteli kauppaa ja tarkasteli joka nurkan. Pulla huomasi hopeisen huotran, joka oli kuin tehty hänen tikarilleen. Siihen oli koristeltu kultaisi lehtiä, joiden sisälle oli kirjoitettu pieniä riimuja. Pulla nappasi huortan ja kiiruhti myyjän luo. "Paljonko tämä maksaa?" Pulla kysyi. "Luulen, että sinulla ei ole siihen varaa... ööh... mikäs sinä nyt olitkaan?" myyjä sanoi ja loi kummastuneen katseen Pullaan. "Minä olen hobitti! Ettäs tiesit!" Pulla sanoi hieman loukkaantuneena. Pulla katsoi haikeana huotraa. Sitten hän muisti uskollisen ystävänsä. Pulla ryntäsi Aberin luokse ja taiteili niin surullisenilmeen, kuin taisi. "Lainaisitko vähän rahaa?" Pulla kysyi anelevalla äänellä ja niiskaisi kuuluvasti.

//sori kesti hieman//
mmupu
 

ViestiKirjoittaja Agna » 27 Syys 2008, 21:44

Aberec

Aber katsoi hymynkare huulillaan "surullista" Pullaa, ja ojensi tälle rahapussukan. "Ota tuosta, minulla on ihan hyvin omiin tarpeisiini", hän naurahti ja taputti kaapunsa sisätaskua. Haltia harppoi nostamaan kiinni punotun nuolinipun hyllyltä, ja tarkkaili sitä hetken kärjestä loppuun. Ne olivat oikean värisiä, ja niille tulisi totta vie tarvetta. Hän käveli ne kädessään myyjän luo, ojensi tälle rahoja ja totesi: "Otan nämä... Jatkaisimmeko matkaamme elintarvikekauppaan?"
Myyjä katsoi Aberia pölmähtäneenä. "Eeeh, minä puhuin siis seuralaiselleni", haltia huomautti nopeasti ja nyökkäsi Pullaan päin. Myyjä lausahti 'aaaa' tyylisen huokauksen ja nosti katsettaan 20cm ylemmäksi, niin että pitkät hiukset koskivat melkein pohkeita. Aber seurasi mielenkiinnolla pää kenossa myyjää, kun tämä alkoi asetella nuolia hänen viineensä. Tämäpä ei onneksi ole niitä itsepalvelukauppoja, hän mietti hymyillen ja kiinnitti hyvin asetellun viinen selkäänsä.

Asiat asekaupassa oli tehty selviksi, seuraavana olisi vuorossa elintarvikekauppa. Sen ovi oli hieman vääntynyt, ja kyltti rempallaan. Ne vielä myrkyttävät meidät, Aber mietti ja naureskeli mielessään. Sisältä kauppa oli kuitenkin aivan kunnossa, ja sen myyjä oli kaikenlisäksi hilpeän näköinen tyyppi.

//Jos vaikka sen Frippyn otat elintarvikekaupan kohdalla mukaan, jos saat sen siihen mennessä valmiiksi?//
"Minä osaan muuten puhua haltiakieltä", Pulla sanoi ja asettui lauluasentoon. "Päivää, kiitos, huomenta, olet karvainen lohkoperuna."

Loryen 1/2
Aberec 0/2
Fred 0/2
Eugene 0/2
Jerrell 0/2
Hiroi 0/2
Aphaderuiondur 0/2
Pulla 0/2
Arasinya 2/2
Levo 2/2

Miten olisi kuutamokävely?
Avatar
Agna
Hovinarri
 
Viestit: 2573
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 11:32
Paikkakunta: Kaukainen kuningaskunta

ViestiKirjoittaja mmupu » 25 Loka 2008, 09:51

Pulla

"Ai ruokakauppaan? Sopii toki. Nyt taitaakin olla teeaika." Pulla vastasi ja vilkaisi taskukelloaan. Pulla lähti seuraamaan Aberia kohti kauppaa. Kauppa ei näyttänyt erityisen houkuttelevalta - ovi oli hieman vääntynyt ja kyltti rempallaa. Koko rakennus näytti oikeastaan näytti vetävän viimeisiään. Sisältä kauppa olikin aivan moitteettomassa kunnossa - ei olisi uskonut. Myyjäkin oli hyvin hilpeän näköinen tyyppi. Pulla katseli kauppaa. Ruuista ei ainakaan puutetta ollut. Mitäs tuolla on? SIENIÄ! Pulla ajatteli ja syöksähti hakemaan sienensä. Sienet olivat jostain kummansyystä hautautuneet omenoiden alle, miksi se olisi Pullaa haitannut. Pulla vetäisi sienet kasan alta ja sai aikaan valtavan rysähdyksen - omenat olivat alkaneet vieriä kaupassa ja myyjä oli astunut erään omenan päälle ja kaatunut. Pulla seisoi hämillään syli täynnä sieniä. "Öööh... ostaisin nämä sienet..." Pulla sanoi ja ojensi muutamaa kolikkoa myyjälle. Myyjä nousi pystyyn ja yritti hymyillä, vaikka ei se hymyltä näyttänyt. "Saisiko olla muuta?" Myyjä kysyi ja otti kolikot Pullalta. "Ei kiitos." Pulla sanoi ja hymyili. "Lähdetäänkö jo?" Pulla kysyi Aberilta, mutta ei jäänyt odottamaan vastausta.
Pulla käveli tyytyväisenä mutustellen sieniä. Yhtäkkiä pusikosta kuului rapinaa. Pusikossa oli joku. Pulla tiputti sienensä ja valmistautui hyökkäykseen. Pusikosta astui esiin joku likainen hahmo. Pulla ei jäänyt ottaamaan selvää mikä se oli, vaan kiljaisi ja potkaisi hahmon kumoon. Potkun jälkeen Pullan tasapaino kuitenkin petti, ja ennenkuin hän ehti ylös hän tunsi jotain kylmää kaulallaan.

//Mä otan sen Rellyn nyt tähän tarinaan//

Relly

Relly käveli metsässä. Viitta tarttui jokaiseen oksaan ja Relly sai kokoajan olla irottamassa sitä. Viimein hän oli pääsemässä pois metsästä. Vielä muutama askel. Relly pääsi juuri ulos metsästä, kun hän tunsi kovan sikun kasvoillaan. Hetken järkytyksen jälkeen hän kuitenkin vetäisi miekkansa ja painoi sen kaatuneen hyökkääjään kaulalle. Hän katseli hetken hyökkääjää, se näytti ihan hobitilta, jotenkin tutulta. Sitten Relly tajusi. "Pulla!" Relly huuhdahti ja vetäisi miekan pois Pullan kaulalta.
mmupu
 

ViestiKirjoittaja Agna » 25 Loka 2008, 22:19

Aberec

Aber seurasi hieman häpeissään vierestä sitä showta, kun Pulla päätti aiheuttaa lisää räsähdyksiä ja pauketta, tälläkertaa pelkkien sienten avulla. Käsittämätön pikkukaveri, osasi todella näyttää että sienistäkin voi olla tuloksena suuri tuho. Mutta se siitä mietiskelystä, kun hobitti pyyhälsi ulos kaupasta sienet mukanaan, ja jätti haltian seisoskelemaan kauppaan. Aber harppoi perässä anteeksipyytävä ilme kasvoillaan, ja katsoi vielä olkansa yli kun myyjä pingottunut ilme kasvoillaan mutisi "auts".

Aber oli seurannut kylän laitamille Pullaa, ja sillointällöin puskassa kahahteli jokin. Haltia katsoi pää kenossa pensasta, joka ensin liikahteli vain hieman, mutta josta kohta syöksähtikin esille hieman sottaisen näköinen hahmo.
Ennenkuin haltia oli koko asiaa ehtinyt miettiä, oli hän vetänyt jousen käteensä ja nuolen viinestään, ja tähtäsi nyt lyhyehköä myttyä joka oli hyökännyt hänen seuralaisensa päälle. Yhtäkkiä hahmo kuitenkin huudahti Pullan nimen, joten Aber laski äkkiä jousensa.
"Tunnetteko te... Jotenkin..." Aber kysyi ja pitkitti lausettaan kun näki toisen kasvot. Hänhän oli melkein saman näköinen kuin Pulla! Hieman eri malliset kasvot, eri väriset hiukset ja silmät... Mutta muuten kuin kopio. Ja saman pituinenkin lähimain.
"Voisiko joku selittää minulle mistä on kyse?!" haltia rääkäisi turhautuneena, painoi jousen vyölleen, laittoi nuolen viineen ja istahti kannolle katselemaan pöllähtäneen näköisiä hobitteja.
"Minä osaan muuten puhua haltiakieltä", Pulla sanoi ja asettui lauluasentoon. "Päivää, kiitos, huomenta, olet karvainen lohkoperuna."

Loryen 1/2
Aberec 0/2
Fred 0/2
Eugene 0/2
Jerrell 0/2
Hiroi 0/2
Aphaderuiondur 0/2
Pulla 0/2
Arasinya 2/2
Levo 2/2

Miten olisi kuutamokävely?
Avatar
Agna
Hovinarri
 
Viestit: 2573
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 11:32
Paikkakunta: Kaukainen kuningaskunta

ViestiKirjoittaja mmupu » 29 Loka 2008, 19:30

Frippy & Frippi

Pulla hypähti ylös, jolloin noiden kahden kokoeron saattoi huomata selvästi. Hän vilkuili tuota olentoa, kunnes hän tajusi kuka hyökkääjä oli.

Relly! Mitä sinä täällä teet? Sinähän jäit kotiin! Pulla huudahti iloisena ja katsellen Rellyä päästä jalkoihin.
Noo niinhän minä jäinkin, mutta pian huomasin kuinka tylsää kotona oli ja päätin lähteä sinun perääsi. Minä olen muuten seurannut sinua jo hyvän aikaa, joten sinun kuuluu antaa minulle vähintään yksi sieni! Relly sanoi ja hyökkäsi ottamaan sienen, mutta Pulla oli nopeampi ja tönäisi tämän kumoon.
No no Kirppu minä ostin nämä aivan omilla rahoillani, Pulla sanoi ja heristi sormeaan asiallinen ilme kasvoillaan.
Minä inhoan, kun sinä keksit minusta noita lempinimiä! Relly tuhahti ja noustessaan seisomaan pyyhki housujaan.
Kuka muuten tuo on? Relly kysyi ja osoitti Aberia kummastuneena.
Aah! Tuo iso tyyppi tuossa kannon päällä vai? Hän on Aberec El-Ela, no ihan sama, Pulla sanoi ja katseli ylpeänä ystäväänsä. Niin ja hän on oikea haltia! hän jatkoi.
Päivää! Minä olen Frippy Bunce, Pullan pikkuveli, Relly sanoi ja kumarsi niin hyvin kuin parhaiten osasi.

//No tulipa taas pitkä -.-//
mmupu
 

ViestiKirjoittaja Agna » 29 Loka 2008, 21:11

Aberec

Aber seurasi vierestä kahden hobitin keskustelua, ja päätyi siihen tulokseen että nämä olivat veljeksiä. Kokoero oli kyllä huomattava. Hän pidätteli vaivoin nauruaan Pullan yrittäessä lausua hänen sukunimeään. Tosin hän ei jaksanut ruveta sitä korjaamaan.
"Vai että Relly? Hauska tavata", haltia totesi ja kumarsi vähän noustuaan kannon päältä. "Oletan että himosi sieniin on yhtä suuri kuin veljelläsi", tämä lisäsi ja ojensi takinlieppeestään pari sientä Rellylle. Toinen hobitti saman päivän aikana, ei mikään huono saavutus. Niitä kun ei luultavasti useammin nähnyt... Ei ainakaan Cryptistä ollut aikaisemmin löytynyt. Tai no, Aber nyt ei liiemmin ollut Cryptiä tutkinut, joten mistäs sitä oli varma jos noita hupaisia tyyppejä löytyisi vielä lisää?
Ja ajatukset sinkoilivat taas jossain sienten ja kiharien hiusten välillä.
"Haluaakos Frippy Kirppu Bunce Pullan Pikkuveli liittyä seuraan? Minulle ainakin käy, teidän hobittien seurassa kun ei ainakaan tule tylsää. Ja luulen että Pullakin haluaa mielellään olla veljensä kanssa", hän sanoi ennenkuin ehti miettiä, voisiko veljesten välille syntyä perheenomaisia riitoja. "Jatkammeko kylässä kiertelyä, vai mitä haluatte tehdä, herrat?" Aber kysyi ja kumartui lyhyempien puoleen.

//No problem, ei tämäkään maailmanlaajuinen ole. Naureskelen tässä samalla sun "Onni & Oliver"-jutuille, ja "Kilo Watin hyökkäys" -tarinalle...//
"Minä osaan muuten puhua haltiakieltä", Pulla sanoi ja asettui lauluasentoon. "Päivää, kiitos, huomenta, olet karvainen lohkoperuna."

Loryen 1/2
Aberec 0/2
Fred 0/2
Eugene 0/2
Jerrell 0/2
Hiroi 0/2
Aphaderuiondur 0/2
Pulla 0/2
Arasinya 2/2
Levo 2/2

Miten olisi kuutamokävely?
Avatar
Agna
Hovinarri
 
Viestit: 2573
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 11:32
Paikkakunta: Kaukainen kuningaskunta

ViestiKirjoittaja mmupu » 06 Marras 2008, 20:45

Relly ja Pulla

"Niin. Oikealta nimeltäni Frippy Bunce. Hauska tavata sinuakin", Relly vastasi kohteliaasti ja kumarsi, kuten hobiteilla oli tapana.
"Kyllä on ja suurempi!" Relly huudahti ja nappasi sienet Aberin käsistä. "Tai en minä nyt niitä rakasta, ne tuovat hyvää vaihtelua", Relly kumarsi ja kiitti. Mukava tyyppi tuo Aber Relly ajatteli. "Anteeksi vain, mutta minä en ole Kirppu", Relly tokaisi loukkaantuneena ja jatkoi "mutta toki minä seuraanne liityn, jos se sopii Pullalle." Relly katsahti Pullaa, joka nyökkäsi ja virnisti. "Minä en jaksa mennä enää kylään", Pulla sanoi ja heilautti kättään ennenkuin Relly ehti avata suutaan. "No kaih she sith shopii", Relly sanoi mutustaen viimeistä sientä. Pulla lähti kävelemään poispäin kylästä Relly tiukasti kintereillään. Yhtäkkiä Pulla pysähtyi ja kääntyi katsomaan taaksepäin "Ööh.. minne me siis olemme menossa?" Pulla kysyi ja hieraisi niskaansa. "En minä tiedä. Luulin, että sinä tiedät, mutta ethän sinä tiedä ikinä mitään", Relly sanoi ja naurahti. "Ai en vai!" Pulla huudahti ja nyt vihaisena. Hän tönäisi Rellyä ja sai vielä kovemman tönäisyn takaisin. Molemmat tönivät toisiaan vuorotellen. Pulla huitaisi nyrkillä Rellyä silmäkulmaan ja sai aikaan vertavuotavan haavaan. Hetkeä myöhemmin Relly osoittikin taas Pullaa miekalla. Hänen silmäkulmastaan valui verta poskea pitkin ja tipahteli siitä jo ennestään likaiselle viitalle.
mmupu
 

ViestiKirjoittaja Agna » 06 Marras 2008, 21:04

Aberec

Aber kuunteli kiinnostuneena hobittien keskustelua, mutta tympääntyi sitten veljesten alkaessa suunsoittoon. "Kuulkaas..." hän sanoi väliin, mutta seuraavana nyrkit heiluivatkin ja veri lensi. "Lopettakaa äitimaan nimessä!" Aber rääkäisi ja asetti pitkät kätensä pienten hobittien väliin. Hän yritti saada hobitit erilleen ja levitti käsiään niin paljon kuin taistelun tuoksinassa saattoi levittää
"ELI, jos herrat olisivat hiljaa niin voisimme päättää minne seuraavaksi menemme", hän totesi ja katsahti tuimasti kumpaakin hobittia.
"Minnekkäs te haluaisitte mennä?" haltia kysäisi ja yritti heilauttaa otsalle valuneet hiussuortuvansa olkapäiden taakse. "Ja pistä se miekka huotraan", hän lisäsi ja katsahti Rellyn miekkaa. Lyhyt, mutta sai varmasti paljon tuhoa aikaan. Hän pelkäsi jopa hieman, että hobitti alkaisi häntä sohimaan miekalla, mutta ei halunnut ilmiantaa pelkojaan ja katseli veljeksiä pokkana.
"Ainahan voimme mennä vaikka Aodhá Järvelle, suolle tai tai aroille. Vuorillekkin voi tietysti mennä", Aber mietti, nosti katsettaan ja hiussuortuvat valuivat vihdoin pois kasvoilta. Se siitä ahdistavasta tunteesta. Hän hellitti vähän käsiensä asentoa, ja katsahti Pullaan ja Rellyyn.

//Battlebath is served... >8)//
"Minä osaan muuten puhua haltiakieltä", Pulla sanoi ja asettui lauluasentoon. "Päivää, kiitos, huomenta, olet karvainen lohkoperuna."

Loryen 1/2
Aberec 0/2
Fred 0/2
Eugene 0/2
Jerrell 0/2
Hiroi 0/2
Aphaderuiondur 0/2
Pulla 0/2
Arasinya 2/2
Levo 2/2

Miten olisi kuutamokävely?
Avatar
Agna
Hovinarri
 
Viestit: 2573
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 11:32
Paikkakunta: Kaukainen kuningaskunta

ViestiKirjoittaja mmupu » 06 Marras 2008, 21:23

Relly ja Pulla

Relly seisoi hengittäen kiivaasti ja osoittaen yhä Pullaa. Aberin kehoituksesta hän kuitenkin laittoi miekan takaisin huotraan ja pyyhkäisi veren pois kasvoiltaan. Hän tuijotti Pullaa yhä tuimasti. "Anteeksi, että löin sinua", Pulla sanoi korjatakseen tilanteen. Relly ei vastannut vaan pyyhkäisi taas vertavuotavaa haavaa. "Minulle on aivan sama minne TE menette", Relly sanoi "Sillä minua ei selvästi kaivata teidän seuraanne", hän sanoi tuimana ja lähti kävelemään kohti kylää. "Hei! Mistä sinä nyt suutuit! Sehän oli vain leikki.. tulen nyt takaisin. RELLY!" Pulla huusi pelästyneenä pikkuveljensä perään. "No sehän oli vain vitsi!" Relly juoksi takaisin virnistäen. "Sinä menit aivan paniikkiin", Relly sanoi ja alkoi nauramaan. Pulla tönäisi Rellyä ja Relly taas Pullaa, mutta he tajusivat lopettaa ajoissa. "No minulle on aivan sama minne menemme. Menisimmekö vaikka vuorille! Haluan nähsä koko Cryptin!" Relly sanoi kasvot loistaen. "Sopii minulle", Pulla sanoi ja hymyili. "No niin ja nyt sinä voisit johtaa meidät sinne", Pulla sanoi ja Relly nyökkäsi molempien tuijottaen tiiviisti Aberia.
mmupu
 

Seuraava

Paluu Kylä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron