Pulina || Vanha

Keskusteluille tarkoitettu alue. Keskustelujen luonti on vapaata, mutta katsothan ennen keskustelun aloittamista, onko foorumilla jo samankaltainen ”töpö” olemassa.
Muistetaan hyvät käytöstavat, eikä pyritä loukkaamaan ketään tieten tahtoen, pidetään kiroilu ja herjaus minimissä, huomioidaan kaikki keskustelussa ja vältetään turhia konflikteja. Pidetään yhdessä yllä rento, ystävällinen ja leppoisa ilmapiiri.

Valvojat: Ivy, Agna

ViestiKirjoittaja suskari » 02 Heinä 2009, 13:01

Kyllä lapset ovat ihania... Mutta omia kokemuksia minulla on lapsista vaikka kuinka paljon ja tässä tuorein: Kävin ostamassa tuossa viime viikolla karkki pussin kaupasta ja no siinä vastaan tuli pari pikku poikaa ja toinen moikkasi... Ja minä kilttinä tyttönä en vastanut yhtään mitään (en edes tuntenut niitä, joten miksi pitäisi?) No sitten ne alkoi jotakin mäkättämään selkäni takana kun en suostunut sanomaan mitään, mutta kyllä hiljenivät kun pysähdyin ja mulkkasin niitä kohden. HAH!

Joidenkin lapsien käytöstä saa toisianaan myös kiittää vanhemmista, jotka eivät osaa pitää mitään kuria lapsillensa vaan nämä saavat KAIKEN mitä haluavat. ...Mihin tämä maailma onkaan mennyt? Ja onko kukaan sattumoisin huomannut, etteivät lapset osaa enää edes leikkiä kunnolla? Milloinkohan viimeeksi olen nähnyt lapsien leikkivän esim. hippaa tai piilosta ulkona? Jota ainakin minun lapsuudessa leikittiin isosikon kanssa ja sukulaisten kanssa, jotka olivat nuorempia tai vähän vanhempia.
suskari

ViestiKirjoittaja Aksutar » 02 Heinä 2009, 13:28

AGREE! tosta tais olla juttua jossain Jimin dokkarissakin... vai olikohan se yle teemalta... ja sitten ihmetellään miks lapset alkaa paisumaan kun ei enää pihalla leikitä ja telmitä, vaan istutaan koneen tai TV:n ääressä päivät pitkät... Anyway. Sit muo ainakin henkilökohtaisesti ärsyttää lapset jotka on oppinu kiroilemaan. sitä V-sanaa lentää joka nurkan takaa, vaikka tuskin sellatteet pienet pojat tietää mitä se V-sana tarkottaa.
ja tosta lasten pilalle lellimisestä... se on kumma ko aina välillä kaupassa mennessä näkee kui joku ipana ruinaa jtn lelua ja si jos ei saa niin armoton itkupotku raivari ja vanhemmat on vaan "joo meidän lapsi mut ei tunneta"... Ku mä olin pieni niin meille tehtiin harvinaisen selväks että EI tarkottaa EI ja asia ei siitä muutu vaikka kuinka porais...
Aksutar
Monarkki

ViestiKirjoittaja Terxxi » 02 Heinä 2009, 14:19

Ai että kun yhdet minun serkun lapset käyttää sitä "v-sanaa" hirmu paljon... Ja haukkuvatkin vanhempiaan vaikka miksi. Esimerkiksi, kun niitten äiti ei antanut pelata pleikkarilla, nii eikö yksi pennuista heti haukkunut äitiään lehmäksi ja vaikka miksi, believe me, ette halua kuulla kaikki haukkuma nimi, mitä ne on käyttänyt.

Ja se on kokonaan vanhempien syy, että lapset on semmosii lellittyjä 24/7 koneella istuvia kauhukakaroita, kun ei osata pitää kuria! En meinaa kurilla sitä, että ollaan hakkaamassa koko ajan, vaan tehdään selväksi mikä on kiellettyä ja mikä sallittua! :D Ja jos lapselle antaa sen sen ruinaaman lelun itkupotkuraivarin jälkee, nii se oppii just siitä, että raivoten saa tahtonsa läpi <____>

Mullekki opetettii varsin selvästi, mikä on kiellettyä, ja mikä ei.

Möyh... En tiiä mikä tähän maailmaan on tullut...
Terxxi

ViestiKirjoittaja Crystal » 02 Heinä 2009, 15:52

Miesystävälläni on kaks lasta edellisestä suhteesta. Vanhin on 7v ja nuorempi 3v. (Just vittumaisin ikä molemmilla) No.. asia on niin, että lapset on meillä joka toinen v-loppu. Ja kun ne sit perjantaina tulee, niin saan kuulla koko illan sitä kuinka heidän OMA äiti antaa tehdä sitä ja antaa tehdä tätä ja mää en anna tehdä mitään. No.. Olen yrittänyt selittää rauhallisesti, että heidän äidin luona on äidin säännöt ja meillä on meidän säännöt ja niitä täytyy totella. Sitten alkaa se isälle valitus, kuin minä olen tyhmä ja idiootti ja ilkee ja kaikkea siltä väliltä... Sitten tulee itku-potku-raivari kun iskä sanoo, että pitää totella minua.. Joskus tekis mieli oikeesti repiä hiukset päästä ja huutaa kaikille, mutta olen aikuinen niin en voi tehdä sitä lasten edessä... (Muuten tulee kiva sossun-täti ja vie lapset pois) Kyllä ne joskus kuitenkin tottelee kun sanotaan ei, mut sekin pitää sanoa 50kertaa..

Sellasta viikonloppua meillä vietetään, joka toinen viikko.. Ja sit pitäs olla tietokoneet sille vanhemmalle lapselle ja kolmekymmentä kappaletta Fiorellan farkkuja.. Ja meikit naamassa.. Onko oikeesti muoti tavoittanut jo pikkulapset? Ite pidin College-housuja ja muumi-paitoja seittemänvuotiaana...
Itse ainaki vielä 7 vuotiaana leikkiin piilosta tai rosvoa ja poliisia pihalla. Mut ei nämä nykyajan lapset.. Hyvä jos tietää mitä tarkoittaa leikki "piilosilla"
Kolme-vuotias tosin on hiukan kiltimpi ja rauhallisempi, kuin isompi.. Jännä nähdä kun menee syksyllä kouluun.. :)
Viimeksi muokannut Crystal päivämäärä 02 Heinä 2009, 20:38, muokattu yhteensä 1 kerran
Crystal

ViestiKirjoittaja Agna » 06 Heinä 2009, 16:05

Uulalaa, seitkyt sivua täynnä.

Ja sit nälvin siitä, et ku oon ollu viikon poissa niin heti puolisataa viestiä kirjotettu Ô__ó Ei täällä enää pysy perässä että mistä puhutaan. Mutta anyway. Ollaan pari päivää nyt kotona, sitten taas mökille niin että tuun varmana hulluksi.
Ja mmupulle ensiviikon perjantaina koira <3

Asiasta moottorisahaan... Ulkona paistaa aurinko mut siel on kauheen kylmä. Se niistä kesäsäistä sitten?
"Minä osaan muuten puhua haltiakieltä", Pulla sanoi ja asettui lauluasentoon. "Päivää, kiitos, huomenta, olet karvainen lohkoperuna."

Loryen 1/2
Aberec 0/2
Fred 0/2
Eugene 0/2
Jerrell 0/2
Hiroi 0/2
Aphaderuiondur 0/2
Pulla 0/2
Arasinya 2/2
Levo 2/2

Miten olisi kuutamokävely?
Agna
Hovinarri

ViestiKirjoittaja Noviisi » 06 Heinä 2009, 22:09

Ohoi maakravut. Täällä sitä ollaan veneessä ja luonnon satamassa kiinni, mutta aamulla sitten siirrytään toiseen luonnon satamaan ja ylihuomenna Jyväskylään. Täällä saa hitusen kärsiä perheen kanssa olemisesta, mutta pahinta on, että sähkö ja vesi ovat veneessä kortilla. Nettikin on kirjaimellisesti kortilla. Ei ihme, etten pääse kuin joka toinen päivä. Toisaalta saan olla useamminkin jos olen tarpeeksi perheen kanssa. Puhellaan niitä näitä, pelataan lautapelejä ja sen semmoista. Täällä ei ole tilaa pöytäkoneelle, joten täytyy tyytyä läppäriin ja sillekin on nyt tilaa vain pentterissä(keittiössä).
Onnekseni kapteeni ja perämies eivät vielä ole saanet meitä karille tai tuuliajolle, mutta huomenna voi sattua mitä vaan ja pahinta on, että täällä ei ole pelastusvenettä. Olkaa kilttejä ja rukoilkaa, että pääsemme turvallisesti kotiin, eikä järven pohjaan :D.
Noviisi

ViestiKirjoittaja Aksutar » 07 Heinä 2009, 12:17

ahahaa, Agnuska! Täälläkin paistaa aurinko mut on ihan sika kylmä. ei tonne pihalle uskalla ees viedä marsua.. ties vaikka paleltuis kuoliaaks.

ja Noviisi varoo sitten ettei tuukkaan niitä karille ajoja. missä päin te seilaatte? Musta ei ois laivassa eläjäks, eikä kyllä muutenkaan reissaajaks.. en pahemmin tykkää matkustella pitkiä matkoja ja mä vihaan yli kaiken lentokone matkoja x.x varsinkin jos takana tai edessä istuu pieniä lapsia.. ja muutenkin siellä on ahtaat oltavat.. ja ne ruuat on pahoja..

perhana ku laiskotuttaa X__x inspis on taas kateissa... joten pahoittelen tässä yleisesti kaikille joiden kanssa mulla on menossa pelit. enköhän mä kohta saa itteni taas raiteille. Unirytmikin on vähän sekasin... oonko mä ainoo jolla on tapana nukkua kesäsin pitkään ja valvoa sitten yötämyöten?
en kai. 8)
Aksutar
Monarkki

ViestiKirjoittaja suskari » 07 Heinä 2009, 12:44

Aksu minulla on vielä vakavempi ongelma... Minä valvon myöhään, mutta silti olen joka aamu herännyt kuuden aikaa kuin kouluun menossa o_o ja välillä taas nukun pidempään. Ei tämän sekaisemmin unirytmi voi olla.
suskari

ViestiKirjoittaja Aksutar » 07 Heinä 2009, 12:46

O_O kuudelta?! mähän melki valvon sinne asti. no oke, en ihan. mul on kyl sillain et mun on pakko herätä aina ennen kahtatoista, muuten alkaa hävettämään... mut si saatan käydä päikkäreillä aina päivänmyötä x.X
Aksutar
Monarkki

ViestiKirjoittaja suskari » 07 Heinä 2009, 12:56

En minä sentään niin myöhään kukkuja ole, vaikka kesä onkin (ellei poikkeus kertoja oteta lukuun). xD
suskari

ViestiKirjoittaja Suff » 07 Heinä 2009, 14:07

Huhhuh..viimeinen viikko meneillään ja sain justiinsa mun ekat subit valmiiksi. Nämä menevät Civil Protectionin kahteen ekaan jaksoo. Ihan sen takia tuli tehtyä nää että olisi jotain aikaansaanosta muiden ihmeteltävänä ennen isänmaan palvelusta.
Suff

ViestiKirjoittaja Juketsu » 07 Heinä 2009, 15:47

unijuttuun vielä, että ite valvon n. 3:00 asti ja herään joskus yheltätoista.. No tänään tuli jotenki oudosti nukuttua yhteen asti o.o En oo ikinä nukkunu näin pitkään.
Juketsu

ViestiKirjoittaja Noviisi » 08 Heinä 2009, 11:46

Aksulle vastaus missä seilaan: Päijänteellä. Kahtena kesänä ollaan, menty aika lähelle Pyhäjärveä.

Ja sääliksi käy lentokone matka ongelma. Itse olen saanut pahimmillaan sietää lentomatkaa yön yli. Käytiin perheen kanssa Floridassa kun olin vitosella. Mutta ei siinä mitään vikaa ole minun mielestäni. Ruokapuolesta olet kyllä oikeassa Aksuttaja(sori tämmöinen nimitys).
Noviisi

ViestiKirjoittaja Dogster » 08 Heinä 2009, 11:54

YÄÄÄH!!! D'''X Tänä vuonna olisin halunut mennä Animeconiin! Olisin ihan tosissaan halunut mennä! (Oisin esiintynyt joko Tekkenin Hwoarangina tai Splinterinä...) Rahatilanne tuli vastaan... Ei riitä rahat junalippuihin, mut sitten selvis, et joku mun kaverin perhe ois voinut kyytsätä... mut sit mua ei päästettykkään sinne, kun kysyin, et haittaaks jos menen sinne! Yääh, tahtoo mennä.... Vastalauseeks värjään ehkä hiukseni mustaks... Teen pikaLancelot cossin, otan kuvan, ja lähetän jonnekkin sivustolle... Muahahaa.... Mä oon säälittävä.
Splinter, Ice Prince || Roka, Blind Loner || Copper, Righteous Man || Argen, Lenient Beast || Sullivan, Guardian of Animals || Nelladel, Night Hunter
Tänne päin,, jos sinulla on peli-idea tai tahdot kurkata avoimena olevia tärkeitä ja ei-niin-tärkeitä peli-ideoita.

"I'm a cockroach remember, I just keep coming back!"

Ava (c) Minä.
Dogster
Aatelinen

EdellinenSeuraava

Paluu Keskustelut