Pulina || Vanha

Keskusteluille tarkoitettu alue. Keskustelujen luonti on vapaata, mutta katsothan ennen keskustelun aloittamista, onko foorumilla jo samankaltainen ”töpö” olemassa.
Muistetaan hyvät käytöstavat, eikä pyritä loukkaamaan ketään tieten tahtoen, pidetään kiroilu ja herjaus minimissä, huomioidaan kaikki keskustelussa ja vältetään turhia konflikteja. Pidetään yhdessä yllä rento, ystävällinen ja leppoisa ilmapiiri.

Valvojat: Ivy, Agna

ViestiKirjoittaja Aksutar » 26 Loka 2009, 00:36

Pakko sanoa että Minuakin ärsyttää ylenmääräinen twilight sagan dissaus. Jos et tykkäät, et tykkää, mutta ei sitä tarvitse kaikille kuuluttaa (ja vielä moneen otteeseen).
En minäkään pidä Darreneista mutta en minä nyt niitä lähde kamalasti haukkumaan.

agree. Mä en tykkää twilightistä, mut muo ärsyttää aivan sikana ne jotka huutaa pää punasena "twilight on paskaaa" asia selvä, ok, mutta antakaa muiden tykätä siitä jos ne tykkää. Tämä kuitenkin on mielipide asia, eikä siitä voi kiistellä.
Mutta ne jutut mitä truu twilight fanittajista oon kuullu, niin naurattaa. Esim amerikassa kuulemma joku oli hakattu pesäpallomailalla sairaalakuntoon siitä hyvästä, että hän oli asiallisesti sanonu ettei tykkää twilightistä.
Aksutar
Monarkki

ViestiKirjoittaja Ros » 26 Loka 2009, 08:21

Minä taas olen kuullut vihaajista niitä kliseisiä "ostan kirjan vain polttaakseni sen"-juttuja. WTF, mitä järkeä? Menee vain hyvät rahat hukkaan.
Ros

ViestiKirjoittaja Aksutar » 26 Loka 2009, 12:03

Niimpä! No mikäs siinä jos haluaa tuhlata rahojaan, mutta voishan ne tietenkin järkevämmin käyttää. Plus ärsyttää ne twilight vihaajat jotka ei oo lukenu kirjaa, mutta dissaa sitäkin pelkän elokuvan perusteella. Ite en kyl oo lukenu kirjaa, mutta myönnän yrittäneeni. En kuitenkaan päässy kahta aukeemaa pidemmälle ku ei si kiinnostanu, mut en mä sitä kirjaa sen takia vihaa. Vaan elokuvaa ja siihenkin minulla on syyni, joita en tässä ala listaamaan tosi dissaajan tavoin, ettei saada aikaiseksi armotonta tappelua. Plus Pattinson ihQutusta.. se oli ennen twilightiä potterissa, miks kukaan ei ihquttanu sitä sillon >8{
Kuva

Minäkin haluaisin piirtopöydän~

Yön aikana tuli mieleen et tohonkin ois voinu vastata, priitopöytiä saa alta satasen verkkokauppa.comista. Aiptekin A4 kokonen piirtopöytä on vaan 99, about.. kyllä, se on vaan noin vähän. Halvin wacom mitä oon nähny lähiaikoina, ni oli "vaan" 300
Ittelläni on tällänen. Ei paha hinta, ottaen huomioon että siinä saa si photoshop elements 5.0/6.0 mukana.
Aksutar
Monarkki

ViestiKirjoittaja suskari » 26 Loka 2009, 16:41

Ihan pakko tunnustaa, itsekkin dissaan Houkutusta aika kovalla kädellä. En vain voi käsittää miten elävä kuollut voi kimmeltää kuin paraskin timantti ja sun muuta hauskaa. Mutta en tässä enempää ala vuodattamaan itseäni.
Kirjaa tai elokuvaa en ole vielä lukenut/katsonut, mutta ajattelin ottaa Houkutuksen lukemis kokeilun tässä työn alle kunhan ensin olen lukenut Lohikäärmeen silmät kirjan. Mikä on muuten hyvä <3

Ja aika hävytöntä toimintaa, siellä amerikassa o`_´o Jokainen fanittaa ja tykkää mistä haluaa, piste isolla P:llä.

Hyviä kirjoja? ..Noh minä olen vannoitunut fantasia, toiminta plus muun epäluonnollisen fanittaja että sellaisia lueskelen lähinnä. Mutta jos kiinnostaa: Keplo Leutokalma (kirjasarja), Lohikäärmeen silmät ja Redwall.. Hmm, ei vissiin muuta olekkaan.
suskari

ViestiKirjoittaja Juketsu » 26 Loka 2009, 20:12

Fan girls/boys.. se kaamein ihmislaji, mitä tiedän tältä pallolta.. Twilight voi olla kuraa, ainakin leffa. Kuka h****t*i voi keksiä, että epäkuollu kimaltelee auringon valossa? :/ Muutenkin se mitä leffasta tiiän, niin se on liian teini-ihq-mainen, joten ei kiinnosta kattoa. Kirja voiki olla sitten paljo parempi, mutta en jaksa lukea kirjoja..

Jos pitäs alkaa lukemaan kirjaa, niin kait alottaisin jonkun dragonlancen, koska ne perustuu D&D peliin, joten se vois olla aika helppoa ja kivaa luettavaa. Toinen minkä haluan oikeastaan lukea on The Witcher kirjasarja (tais olla viis osanen). Ainut vaan, että se on puolaksi ja ehkä 1-2 ekaa osaa on käännetty englanniksi, enkä viitsis englanniksi lukea vaikka ymmärtäisin sen varmaanki aikalailla yhtä hyvin ku suomeksi. Noh.. Katotaan jos joskus sekaantuisi kirjoihin.
Juketsu

ViestiKirjoittaja Akselmo » 27 Loka 2009, 09:27

Mä vihaan vaan niitä teinipissiksiä jotka on hirveitä twilight hehkuttajia. Ite leffaa en ole nähnyt mutta uskon sen olevan paska.

Ite pitäs saaha tuo Lotr luettua, vois siirtyä takaisin Dragonlanceen.. Ei oikeen iske toi Lotr.. :/
Akselmo

ViestiKirjoittaja Dogster » 27 Loka 2009, 16:56

Olen nähnyt osan leffaa, mutten jaksa nyt ruveta siitä kertoilemaan. Joissain asioissa olen erimieltä, ja joissain samaa. That's it.

Jälleen kerran, LUOJAN KIITOS KILTEILLE KIRJASTOTÄDEILLE!!! (anteeksi Caps lockin julma väärinkäyttö.) Saan olla miltein 40 min ylimääräistä... Tai, no, olin sen extra-ajan juuri äsken, nyt olen virallisella ajalla. ja tasalta meikä menee kotiin syömään...
Splinter, Ice Prince || Roka, Blind Loner || Copper, Righteous Man || Argen, Lenient Beast || Sullivan, Guardian of Animals || Nelladel, Night Hunter
Tänne päin,, jos sinulla on peli-idea tai tahdot kurkata avoimena olevia tärkeitä ja ei-niin-tärkeitä peli-ideoita.

"I'm a cockroach remember, I just keep coming back!"

Ava (c) Minä.
Dogster
Aatelinen

ViestiKirjoittaja ZeZininenWalomiekka » 27 Loka 2009, 19:54

Nuahahaa. Kertokaas joku noista Dragonlanceista jotain, niin päätän, pitäisikö etsiä jokin ykkösosa niistä... Forgotten Realms-pokkareiden takana, jossa luetellaan kaikki muut suomennetut pokkarirealmssit, luetellaan myös suomennetut pokkaridragonlancet, ja olen miettinyt, pitäisikö niihinkin tutustua...

Aamunkoi luettu, jäi vähän laimeaksi opukseksi.
Ja twilight-dissaajat, jos dissaatte kirjailijaakin, niin Vieras kauniiseen käteen ja lukemaan, jos ei kykene tarttumaan Houkutukseen. Meyerissä ei ole mielestäni mitään suurempaa vikaa... (kyllä vain, toistan itseäni, mutta koin sen tarpeelliseksi...)
ZeZininenWalomiekka

ViestiKirjoittaja Submarine » 27 Loka 2009, 20:31

Mjaa, luinpa tuossa joskus Meyerssiä, kun kaikki siitä vaahtosivat. Ei innostanut, vaikutti pitkälti nuortenkamalta siinä merkityksessä, jota en koskaan ole arvostanut oikein mihinkään asti. Ja isketään nyt vaikka se "Mielipide" -kyltti pystyyn, että voi suojautua sen taakse jos joku ei tykkää.

Mutta mutta, mitäpä näitä itsellä olisi, joita olisi oikeasti "fanittanut"...
China Mievillen Bas-Lag -sarja, äärimmäisen piristävällä tavallaan omanlaistaan fantasiaa. Koska ihme kyllä fantasiassakin, järkytys kyllä, voi olla omalaatuinen eikä vain kopioida kaikkien muiden kliseitä.
Jaa, olisin huono fantasialukija, jos en mainitsisi George R. R. Martinin Tulen ja Jään Laulu -sarjaa. Tarvitseeko tätä alkaa edes selittämään? Fantasiaa, joka ei ole vain lohari- ja tulipalloperseilyä ja suurten kirkasotsaisten sankareiden miekanheilutusta sitä absoluuttista ja helposti erotettavaa PAHAA vastaan. Fantasiaa, jossa on oikeasti jotain muutakin järkeä kuin pikainen ja ohitsemenevä tyydytys siitä, kun se kova sankari pieksee pahiksia turpaan. Puhumattakaan niistä kaikista muista fantasian paheista.
Ja heitetään tähän nyt vaikka sitten vielä... Guy Kavriel Kay. Erittäin hyvää kirjallisuutta, osaa kyllä asiansa. Sieltäkin tulee kamaa, joka ei vain sokeasti apinoi muita fantasiakirjoja, vaan ihan oikeasti ajattelee itse ja tekee asiat järkevästi.
Submarine

ViestiKirjoittaja Akselmo » 27 Loka 2009, 20:52

Dragonlancessa ei tietääkseni ole ykkösosaa. Ne kirjathan perustuvat DnD roolipelien pohjalta tehtyihin juttuihin. Kannattaa poimia sieltä seasta semmoinen mikä kiinnostaa. Human Legenda kannattaa ehkä lukea ensiksi, koska siitä on asiaa eri kirjoissa. Jos Krynnin (eli sen maan mihin Dragonlancen kirjat perustuu) lohikäärmeet kiinnostaa kannattaa lukea se Lohikäärmeet kirja. Siinä kerrotaan hyvin kaikki ns. hyvistä ja pahoista lohikäärmeistä.

Itse olen lukenut Dragonlancesta Human Legendan, Kangin Rykmentti -sarjan, Lohikäärmeet kirjan ja Dhamon saagan, paitsi siitä en ole lukenut viimeistä kirjaa. :o Luulin että siinä oli kolme kirjaa. xD

http://fi.wikipedia.org/wiki/Dragonlance

Tuolla tosin lukee että "Suositeltava lukujärjestys" mutta en tiedä sitten. Kait ne voi lukea miten tahtoo. :D
Akselmo

ViestiKirjoittaja Juketsu » 28 Loka 2009, 15:23

Hmm. Submaren viesti jotenki toi mulle mieleen jonkun tyypin kirjotuksen kaikkien immeiste ropehahmoista. Se moitti siinä kirjotuksessaan, ettei oikea soturi vois olla kuvakaunis missään muodossa, koska todellisuudessa hampaita puuttuis, nenä ois poskella, korvat ku nyrkkeilijällä ja eikä arvet ole oikeasti niin kauniita kuin halutaan uskoa. Tai no tollainen olis ainaki muutaman vuoden aktiivisesti sotinut kaveri, mutta eipä tuo itseäni niin haittaa jos jonkun soturityypillä ei ole rumat kasvot. Mutta pudistan päätäni jos se on ylihintelä, kaikki voittava kiiltokuvapoika.

Viimesin soturityyppi jonka ropeen tein tais olla aika karu. Harmi ku en muista missä ropessa se oli, ja se rope tais kuollakki.
Juketsu

ViestiKirjoittaja Zaubares » 28 Loka 2009, 19:49

Jaa, olisin huono fantasialukija, jos en mainitsisi George R. R. Martinin Tulen ja Jään Laulu -sarjaa. Tarvitseeko tätä alkaa edes selittämään? Fantasiaa, joka ei ole vain lohari- ja tulipalloperseilyä ja suurten kirkasotsaisten sankareiden miekanheilutusta sitä absoluuttista ja helposti erotettavaa PAHAA vastaan. Fantasiaa, jossa on oikeasti jotain muutakin järkeä kuin pikainen ja ohitsemenevä tyydytys siitä, kun se kova sankari pieksee pahiksia turpaan. Puhumattakaan niistä kaikista muista fantasian paheista.

Tulen ja jään laulu on kyllä hyvä sarja, mutta minusta se on jotenkim melankolinen. Kaikki kuolee tai niillä menee ainakin surkeasti. En kyllä ole lukenut sarjaa loppuun, vain Korppien kesteihin asti.

Oletkos Submarine kokeillut Scott Lynchin Herrasmiesrosvot sarjaa? Locke Lamoran valheet (1. kirja) on pirun hyvä, ainoa mikä on parempi on sen jatko-osa Red seas under red skies(2. kirja, ei ole vielä käännetty suomeksi).
Zaubares

ViestiKirjoittaja Dogster » 05 Marras 2009, 22:02

5.11 kello 19:09, Rakki sai oman kannettavan!!! <3 heh, leijun hieman täällä... No enkö sais? Mutsi makso puolet, muuten en olis raaskinut tätä hommata... plus meikä ei saa joululahjoja + synttärilahjoja seuraavaan kolmeen vuoteen >-< Mut kyllä kannatti ^^

Niin mitenkäs te muut?
Splinter, Ice Prince || Roka, Blind Loner || Copper, Righteous Man || Argen, Lenient Beast || Sullivan, Guardian of Animals || Nelladel, Night Hunter
Tänne päin,, jos sinulla on peli-idea tai tahdot kurkata avoimena olevia tärkeitä ja ei-niin-tärkeitä peli-ideoita.

"I'm a cockroach remember, I just keep coming back!"

Ava (c) Minä.
Dogster
Aatelinen

ViestiKirjoittaja Akselmo » 05 Marras 2009, 22:56

Tänään leikattiin viisaudenhammas irti joten suu aivan hirveän kipeä ja turvonnut. :(
Akselmo

ViestiKirjoittaja Ay » 06 Marras 2009, 00:55

Minä sen sijaan itkin Enkeli ja Demonit elokuvassa. En ymmärrä miksi, mutta pari kyyneltä tuli. En ole näin herkkä yleensä. Ehkä pitäisi lukea se kirjana aikanaan ja samoin se toinenkin.
Tahtoisi myös lukea se kaunotar ja hirviö, kun disney versio hieman lyhyekkö siitä miten Bella viihtyy linnassa.
Ay
Aatelinen

EdellinenSeuraava

Paluu Keskustelut