Pulina || Vanha

Keskusteluille tarkoitettu alue. Keskustelujen luonti on vapaata, mutta katsothan ennen keskustelun aloittamista, onko foorumilla jo samankaltainen ”töpö” olemassa.
Muistetaan hyvät käytöstavat, eikä pyritä loukkaamaan ketään tieten tahtoen, pidetään kiroilu ja herjaus minimissä, huomioidaan kaikki keskustelussa ja vältetään turhia konflikteja. Pidetään yhdessä yllä rento, ystävällinen ja leppoisa ilmapiiri.

Valvojat: Ivy, Agna

ViestiKirjoittaja Ivy » 26 Joulu 2009, 20:12

No voi hemmetin hemmetti! Eli postimaksu olisi pitänyt olla nyt kuitenkin maksettu? kauanko tästä sitten on?
Ivy
kuninkaan neuvonantaja

ViestiKirjoittaja Agna » 26 Joulu 2009, 20:15

15.12. tuli Ipleltä se viesti että ne on yhtäkkiä ne tavarat palanneet Koreaan. Tässäpä viesti:
"Please be informed that your order was returned to us again.

We shipped to your address which you left, but suddenly, it was returned. We don't know why.

On Nov. 17, a delivery man dropped by your house, but there might be no person to receive and then just returned to us.

And please kindly be notified that Iplehouse can not take any responsibility for the return.

So, please kindly have to pay to us for the shipping charge again, so we can send out to you.

The tracking number is EC105569984KR, so please kindly ask to your post office to check this problem.

Then, we will wait for your reply.

Thank you so much."

Mun tietojen mukaan se Itella on sen postimaksun jo maksanut (jos ei niin syytetään yhdessä iskää). Tavaroiden tilaamisesta taas on aikaa yli kuukausi. Tilattiin ne 7.11. ja laivausilmoitus tuli 9.11.
"Minä osaan muuten puhua haltiakieltä", Pulla sanoi ja asettui lauluasentoon. "Päivää, kiitos, huomenta, olet karvainen lohkoperuna."

Loryen 1/2
Aberec 0/2
Fred 0/2
Eugene 0/2
Jerrell 0/2
Hiroi 0/2
Aphaderuiondur 0/2
Pulla 0/2
Arasinya 2/2
Levo 2/2

Miten olisi kuutamokävely?
Agna
Hovinarri

ViestiKirjoittaja Ivy » 26 Joulu 2009, 20:18

Jos postimaksu ollaan suoritettu uudelleen 15.12 jälkeen, en menettäisi vielä toivoani tavaroiden saapumisen suhteen, jolleivat ne tammikuun loppuun mennessä ilmesty, niin alkaisin huolestumaan D:
Ivy
kuninkaan neuvonantaja

ViestiKirjoittaja ZeZininenWalomiekka » 26 Joulu 2009, 20:18

No jopas tuollainen nukkeilu on monimutkaista... :'D
Joomoihyväätapaninpäivää - en jaksanut jouluna koneelle raahautua.
Varsinkin kun masentaa kun olen pitkään tuntenut yhden mulle hyvin tärkeäksi muodostuneen nettikaverin, ja nyt sillä menee netti poikki vuoden vaihteessa. Joo, ei hirveästi vedä koneelle.

Mutta mä sain joululahjaksi uuden CD-soittimen, levyjä (Linkin Parkin New Divide-singlen, Three Days Gracen One-X:n, Xandrian Ravenheartin ja Kill the Sunin, sekä Lacuna Coilin Comaliesin..), ja sitten kirjoja. Zahnia <3, Salvatorea <3 ja jotain, joita ei enää edes kannata mainita kun on maininnut nuo. x)
Niin ja äiti sai Rammsteinin levyn, ja nyt Haifisch soi päässä eikä ote lähteäkseen sieltä pois, kun tuo yksi soittaa sitä koko ajan..
ZeZininenWalomiekka

ViestiKirjoittaja Agna » 26 Joulu 2009, 20:23

Ivy, niinhän se on. Nukke tosin saapui 17 päivässä, ja vaatteet olivat tulleet ilmeisesti päivä sen jälkeen kun Egyptiin lähdettiin (prkl), niin luulisi että ne aika vauhdilla kiitäisivät takaisin... Onhan sitä tässä rukoiltu että se on vain tästä jouluruuhkasta kyse :D
Mutta asiaa monimutkistaa vielä sekin, että kun tunnuksillani kirjauduin 15.12. Iplen sivuille, niin siellä luki että tavarat olisivat matkalla suomeen. Taas kun nyt yritän kirjautua, niin Iple ei päästä minua sisään.
Mikähän mahtaa riivata?
"Minä osaan muuten puhua haltiakieltä", Pulla sanoi ja asettui lauluasentoon. "Päivää, kiitos, huomenta, olet karvainen lohkoperuna."

Loryen 1/2
Aberec 0/2
Fred 0/2
Eugene 0/2
Jerrell 0/2
Hiroi 0/2
Aphaderuiondur 0/2
Pulla 0/2
Arasinya 2/2
Levo 2/2

Agna
Hovinarri

ViestiKirjoittaja Ivy » 26 Joulu 2009, 20:31

En todellakaa tiedä D: ei auta muuta ku rukoilla et ne ovat sieltä tulossa. Muuten muuten! On ollut tarkotus kysyä! Mitä materiaali nuken pää on? se ilmeisesti on erillaista mitä nuken muut osat? Olen kuullut että se on hartsia/resiiniä, mutta mulla ei ole hajuakaan mitä seki on joten pistetään kysymys yksinkertaiseen muotoon; hajoaisiko nukke/nuken pää jos sen paiskaisi seinään?
Ivy
kuninkaan neuvonantaja

ViestiKirjoittaja Agna » 26 Joulu 2009, 20:34

Noku mun mielestä se pääkin on hartsia. O___o Ja KYLLÄ, menee hajalle jos viskaat seinään :D Tai ainakin heittovauhdista riippuu, ja firmasta, että kuinka kestävä nukke. Ei kannata kokeilla.
Ehkä ne vaatteet saapuu joskus kaukaisessa tulevaisuudessa... Jos ei, niin sitten mennään Koreaan ja haetaan omin käsin. Khyl.

//Niinsiis koko nukkehan on hartsia. Se on eräänlaista kallista muovia jos oikein oon tajunnut.
Viimeksi muokannut Agna päivämäärä 26 Joulu 2009, 20:37, muokattu yhteensä 1 kerran

Loryen 1/2
Aberec 0/2
Fred 0/2
Eugene 0/2
Jerrell 0/2
Hiroi 0/2
Aphaderuiondur 0/2
Pulla 0/2
Arasinya 2/2
Levo 2/2

Agna
Hovinarri

ViestiKirjoittaja Ivy » 26 Joulu 2009, 20:36

Tarkoitinkin että pää nimenomaan on hartsia :o mitäköhän sitten kirjoitin...anygays! No entä jos se vahingossa tipahtaa lattialle? onko se hauras kuin posliini?
Ivy
kuninkaan neuvonantaja

ViestiKirjoittaja Agna » 26 Joulu 2009, 20:40

Näitä tarinoitahan on monta tästä lattialle putoamisesta; kenellä on katkennut sormia, kenellä naarmuuntunut kroppa/halkeillut... Mutta sekin riippuu kai ihan firmasta ja siitä kuinka laadukas tai kestävä nukke sieltä putkahtaa.
Ei se yhtä haurasta ole kuin posliini.

Wikipedia valistaa: Hartsi tarkoittaa liimaa tai polymeeriseosta, josta kovettamalla tehdään muovia.

Loryen 1/2
Aberec 0/2
Fred 0/2
Eugene 0/2
Jerrell 0/2
Hiroi 0/2
Aphaderuiondur 0/2
Pulla 0/2
Arasinya 2/2
Levo 2/2

Agna
Hovinarri

ViestiKirjoittaja Ivy » 26 Joulu 2009, 20:43

sormetkin!? EIKÄÄ T_T Mun nukkeni -sitten nälällä säästetyillä rahoilla- tulee istumaan satiini tyynyllä, hyllylä kivasti ja se lattiakin on kivasti pehmustettu siltä varalta että se ei niin kivasti putoaisi ja halkeaisi...Onko siinä sitten mikään osa muovia? Tiedän että se kai riippuu nuken merkistä, mutta verrataan nyt sinun omaasi.
Ivy
kuninkaan neuvonantaja

ViestiKirjoittaja Agna » 26 Joulu 2009, 20:50

Ivyskä hyvä, hartsi = muovia :D
Mutta mun nukke on lojunut jo lattialla ja tällähetkellä pöydällä, eikä se mihinkään siitä hajoa. Aluksi kyllä oli se "nyyh-uskaltaako-koskea" tilanne mutta äkkiäkös tuota nukkea oppi "käyttämään", jos näin voi sanoa. Tajusin jopa miten sen kädet saa ristittyä puuskaan, yay.

Loryen 1/2
Aberec 0/2
Fred 0/2
Eugene 0/2
Jerrell 0/2
Hiroi 0/2
Aphaderuiondur 0/2
Pulla 0/2
Arasinya 2/2
Levo 2/2

Agna
Hovinarri

ViestiKirjoittaja Ivy » 26 Joulu 2009, 20:56

Ei ole varmasta samanlaista muovia! DDD: Umn okei, seuraava kysymys. Onko nuken helppo seisä pystyssä ilman avusteita? Tämäkin varmaan riippuu narujen kireydestä... Ja fysiikan lait vaikuttanee myös asiaan.
Ivy
kuninkaan neuvonantaja

ViestiKirjoittaja Agna » 26 Joulu 2009, 21:05

Ei se samanlaista muovia olekkaan, ei se mikään barbie ole... Tai no, sanotaanko että kallis barbie ainakin. Minun nuketus seisoo ainakin ihan helposti pystyssä (seisoi äskenkin kunnes iskä tuli ja laittoi sen makaamaan), jos ei nyt hirveän löysät kuminauhat ole. On se jopa yhdellä jalalla seisonut, mikä oli jo hirmu saavutus mulle :D
Sängyllä se ei kyllä seiso kun se on niin pehmeä. Tai muutes... En ole varmaan edes testannut e____e

Loryen 1/2
Aberec 0/2
Fred 0/2
Eugene 0/2
Jerrell 0/2
Hiroi 0/2
Aphaderuiondur 0/2
Pulla 0/2
Arasinya 2/2
Levo 2/2

Agna
Hovinarri

ViestiKirjoittaja Ivy » 26 Joulu 2009, 21:15

Yush! Ei enempää kysymyksiä, kiitos kamalasti infosta, kiva kun on joku näinkin tarkka suomalainen tiedonlähde, vaikkei se englanti sinänsä ongelma olekaan mutta ei sielläkään kaikkea kerrota ja paremmin en ole jaksanut tietoa etsiä -laiska-

...Tosin nyt heräsi vielä yksi kysymys, onko mitään erityistä tapaa miten nukkea pitäisi huoltaa? Tiedän että sitä voi suihkutella jtn aineella kellastumista/meikkien lähtöä vastaan, mutta oletan että se tehdään jo kun se tilataan, mutta muita tapoja/sääntöjä?
Ivy
kuninkaan neuvonantaja

ViestiKirjoittaja Agna » 26 Joulu 2009, 21:27

Tjaa-a. Ainakin nukkea pitää aika-ajoin kiristää, silloin kun huomaa että ukkeli ei meinaa pysyä pystyssä ilman ongelmia...
Päällystäminen, hmm. En tiiä onko nuket valmiiksi päällystettyjä, mutta ainakin tuo päällystäminen estää kellastumista/vihreytymistä/valkoistumista ja lian tarttumista suoraan siihen hartsiin. Omien tietojen mukaan tuohon kelpaa ainakin Mr. Super Clear ja Testors Dullcote (jälkimmäistä saa Suomestakin) :P En kyllä omaa nukkea ole vielä päällystellyt, se kun edellyttää nuken purkamista osiin ja itsellä on se homma vielä vähän hakusessa.
Niin ja sitten jos nukkea kuvaa pihalla, niin sehän saattaa mennä likaiseksi (no kauhistus), ja sen voi pestä vedellä ja saippualla. Saippuassa tosin ei saa olla öljyä sillä se vahingoittaa tuota hartsia... Senkin voisi selostaa pitkän kautta mutta nyt ei jaksa vuodattaa kaikkea tietoa >_>

Yush, eipä mitään. Nämä nyt oli harrastelijan mini-infoja, mutta kiva jos jotain valkeni \o

Loryen 1/2
Aberec 0/2
Fred 0/2
Eugene 0/2
Jerrell 0/2
Hiroi 0/2
Aphaderuiondur 0/2
Pulla 0/2
Arasinya 2/2
Levo 2/2

Agna