Pulina || Vanha

Keskusteluille tarkoitettu alue. Keskustelujen luonti on vapaata, mutta katsothan ennen keskustelun aloittamista, onko foorumilla jo samankaltainen ”töpö” olemassa.
Muistetaan hyvät käytöstavat, eikä pyritä loukkaamaan ketään tieten tahtoen, pidetään kiroilu ja herjaus minimissä, huomioidaan kaikki keskustelussa ja vältetään turhia konflikteja. Pidetään yhdessä yllä rento, ystävällinen ja leppoisa ilmapiiri.

Valvojat: Ivy, Agna

ViestiKirjoittaja ZeZininenWalomiekka » 08 Tammi 2010, 15:11

*Haukotus*
Onneksi meikäläisen loma loppuu vasta maanantaina...
Tosin, saisi jatkua vielä pidempään. Minulla on hommia koneella! Pitäisi keksiä juoni yhdelle novellille, kirjoittaa toista, aloittaa kolmas, vastata pariin ropeen, kirjoittaa hahmokuvaus aiheesta mesikämmen yhteen kisaan, tehdä yhden ropehahmon tiedot valmiiksi...
Haluan toisen loman! (Sellaisen, jolla en olisi niin laiska ^^')

Ja joo, meikäläinen soittaa GHta kitaralla. Lyhyet nuotit on nimittäin ihan jees. Ja kun (ainakin näissä Metallican kappaleissa) se kitaran rytmi on yleensä helppo kuulla siitä kappaleesta. Varsinkin The Unforgiven on hyvä kouluesimerkki tästä ilmiöstä. 8D
Tosin, meidän huushollissamme toistaiseksi ei ole mahdollisuutta soittaa kuin kitaraa tai bassoa...

Ja meikäläinen saa noin kahdesti vuodessa aikaan kuvan, johon olen tyytyväinen, ja kuukauden päästä löydän siitäkin kamalasti virheitä. x) Hyvä minä. Tuorein onnistuminen on piirretty pari yötä sitten, kun harjoittelin jonkun mangapiirto-oppaan avulla chibien piirtämistä. Sain jonkinlaisen keijuchibin aikaiseksi, ja näytti oikeastaan ihan siedettävältä. 8D
ZeZininenWalomiekka

ViestiKirjoittaja Ay » 10 Tammi 2010, 21:51

Mullaon vähentynyt piirtäminen sen sijaan minä enemmän olen alkanut kirjoittaa kirjaa (jee kohta se on valmis). Minullakin kerran kuussa ilmestyy minkä uskaltaa näytellä toisten silmille.
Nyt mulle on iskenyt peli into, kun löysin pelini piilosilta.
Ay
Aatelinen

ViestiKirjoittaja Zaubares » 11 Tammi 2010, 22:02

Haluan toisen loman!

Justiinsa niin. Koulu alkoi ihan liian rankasti. Tänäänkin kahdeksasta puoli neljään yhtä soittoa ja filosofian opettaja alkoi vaatia esitelmää, musiikinopettaja vaatii että oppisin soittamaan jotain soitinta ja vielä ties mitä! Saa nähdä milloin ehdin peleihin vastaamaan.

Mutta eihän tämä koulujenalku aivan niin huonokaan juttu ole. Kaverit palas lomareissuilta, joku saksasta, toinen espanjasta (olen vähän kade).
Zaubares

ViestiKirjoittaja Aksutar » 12 Tammi 2010, 14:51

Te onnekkaat opiskelijat saivat sentään viettää kunnon loman. Minulla "loma" kului lapsia vahtien.. luojan kiitos siitä saa palkkaa. Mutta kerta olen työharjoittelia, enkä ole harjoittelussa koulun kautta, niin ei minulla myöskään ole näitä normaaleja koulun lomia.
Yhyyy, kävin tänään verikokeissa. Ei ollu kivaa ):
Ja Ay, mitä kirjaa kirjotat?

Ja uuh, jos hyvinkäy niin voin päästä tulevaisuudessa toteuttamaan 3D fantasia peliä >8D that would be so cool.
Aksutar
Monarkki

ViestiKirjoittaja ZeZininenWalomiekka » 20 Tammi 2010, 21:11

Akuma, verikokeissa ei ole kivaa. Tiedän kokemuksesta.

ARGH, minulla menee hermot. Ihan oikeasti. Romahdin viime maanantaina tämän takia. Äikänopettaja ei viitsinyt kertoa ajoissa deadlinea projektitöille. Ryhmätyö, mutta minun ryhmäni ei A. halua tehdä töitä ja B. tiedä aiheesta mitään (aihe oli fantasiamaailma, ja meidän ryhmämme - siis, köhköh, minä - tekee sen Faerûnista, jonne Forgotten Realmsit sijoittuvat.) Ja nyt yhtäkkiä tämä pitäisi esittää perjantaina, eikä meillä ole mitään suunnitelmaa - tai edes työtä valmiina. Ja nyt minun pitää tänään kirjoittaa (sen onneksi tein jo) uskonto ja eläimistö-kohdat, että ne ryhmäläiset saa huomenna opetella, mitä niiden pitää esittää. Niitä on kolme, yksi esittelee eläimistön, yksi asukkaat, yksi uskonnon. Ja mitä minä esitän, sen lisäksi että kirjoitan koko työn ja tulostan kuvat? Historian, nykyisyyden, kielet, maantieteen (jonka kirjoittamisessa on enemmän ongelmia kuin kaikissa muissa kohdissa yhteensä...), ja sitten pitäisi vielä etsiä illalla tekstinäytteitä havainnollistamaan. Niin ja vertailla Faerûnia keskiaikaan ja nykyaikaan. Miten ihmeessä minä ehdin tehdä tämän kaiken?!
Minä en vain jaksaisi tätä enää! -.-

Ja ihmiset vielä kyselevät, mikä minua pännii. Huoh. Ensin koko viikonloppu masennuksessa ja koko seuraava viikko stressissä.
Ei meillä "onnekkailla" koululaisilla helppoa ole.
ZeZininenWalomiekka

ViestiKirjoittaja Ay » 20 Tammi 2010, 22:54

Voisihan sitä alkaa antaa verta, että pientä tasku rahaa tulisi.
Nyt teen yhden loppuun, mutta olen aloittanut toista kirjaa kirjoittamassa kolmas alkaa, kun olen saanut tämän ensimmäisen kirjan loppuun kirjoittuun. Voi ei tänään kirjoitin vihdoinkin päähenkilön unen loppuun. Neljäs on mielessä, mutta se on vielä hieman sekaisin.
Fantasia kirjaa kirjoitan nyt enään kaksi lukua pitäisi tulla ja se olisi siinä. Nuoresta naisesta, jolla on työpaikka mikä on kirjastonhoitaja. Kertoo hänestä miten draama alkaa pyöriä hänenkin ympärillä. Elikkä draamaa, jonkun verran kauhua enemmän jännitystä, kun sinäänsä verta ei lennä. Miten sen nyt pistää. Toimintaa ja romantiikkaa myös on mukana, mutta enemmän jännitys draama/fantasia, jos on sellainen luokka on. Tässä kirjassa ei esiinny vampyyrejä vaan pahoja hauvoja. Lopuksi kirjoitus virheet korjataan ja pitäisi tehdä kansi kuvaa. Ärsyttää, kun tietokoneella osaa tehdä päälekkäin kuvia. Enkä osaa pirtää minkäälaista sutta. Tehtyääne sitten se kirja menee julkaistamoon.
Kirjattooko kukaan muu sivullisena kirjaa (minä teen joka päivä jonkun verran sivuja)?
Ay
Aatelinen

ViestiKirjoittaja Anyki » 21 Tammi 2010, 23:06

Itse olen kirjoitellut vain muutamia lyhyitä novelleja, mutta seuraan kirjailian työtä läheltä, kun isäni kirjoittaa kirjoja. Ne jopa menestyvät sen verran, että etelään päästään ;)

ZZW, tiedän tunteen kun tuntuu, että sinä raahaat ryhmää perässäs ja teet yli puolet töistä. Mulla oli ihan sama terveystiedon projektin kanssa, minä kirjoitin neljä osiota (yht. 10 sivua) kun parilleni jäi yksi (tekstiä tuli vaivaiset 2 sivua). Nooh, eihän mulla ole muuta tekemistä kuin tutkia suomalaisten lihavuutta!

Tänään kävin lääkärissä, sitkeä flunssa on vaivannut jo viikon ja heräilen jatkuvasti yskimään ja niistämään ku ilma ei oikein tahdo kulkea. No nieluviljely ja verikoe (AU!) otettiin, mutta mitään ei ollut. Saattaa jatkua tälläisenä vielä pari viikkoa, että nautinnollisia öitä tulossa. Aamuherätyksistä puhumattakaan.
Anyki

ViestiKirjoittaja ZeZininenWalomiekka » 22 Tammi 2010, 21:49

Hah, siihen tuli sitten lopulta 7 sivua tekstiä (tosin ei täynnä, kuvia lisäksi), kartta ja kansi. Yhdeksän sivua.
Muumilaaksosta tekevällä ryhmällä oli yksi käsin tehty A3, kait... >8DD

Ja minulle ominaisesti esityksessä änkytin, sekoilin sanoissani, vääntelin paperia käsissäni, vaihtelin painoa jalalta toiselle, liikuskelin ties miten, unohdin mainita Uumenenalan maantiede-kohdassa, punastelin..-
Ei, minua ei ole luotu esiintyjäksi. Ainakaan en tainnut selittää supernopeudella, niin kuin musaesitelmässä.

Ay, minä kirjoitan, mutta vauhti... Joo. Fantasiaromaania olen suunnitellut nyt kaksi vuotta ja suunnittelen vielä kauan ennen kuin pääsen alkuun. Scifitarinaa, jonka yritän venyttää edes kunnon pituiseksi, on myös yhä suunnitteluasteella.
Ropehahmojen menneisyydestä kertovat tarinat ovat enemmän minun juttuni - mutta eivät nekään edisty yhtään sen nopeammin. Olen laiska kirjoittamaan tarinoita.
ZeZininenWalomiekka

ViestiKirjoittaja Ay » 22 Tammi 2010, 23:26

Minua haittaa se, että pitäiusi kaikkia vihkoja mukana. Välillä ei tiedä mihin kolmeen ajatukseen alkaa laukaa fantasiani. Yhden olen loppu suorassa. Toiseen olen tehnyt alun ja kolmas vihko oli mualla ja neljäs on niin ja näin. Välillä saatan unohtaan nelosen idean ja juonen. Neljästä vasta alkaa tulla mieleen, kun olen saanut ykkösen valmiiksi.
Päässäni on niin paljon tarinoita, että ei pysty samaan aikaa kirjoittaa.

Toivottavasti minäkin saisin jotakin näistä kirjoista, mutta se jää nähtäväksi.
Ay
Aatelinen

ViestiKirjoittaja Zaubares » 23 Tammi 2010, 21:00

Huh, alkoihan tämä toimia. Kone alkoi tossa muutama päivä sitten takkuilla, löyty läjä viiruksia ja muuta häikkää. Luulin jo että pitää hankkia uusi kone. Onneksi lähti toimiin.

Ja ZZW ja Anyki, teillä sentään tulee ryhmä mukana, olkoonkin että raahaamalla. Mun piti tehdä tossa yhdessä vaiheessa elokuva semmosen ryhmän kanssa jota ei kiinnostanut yhtään kuvata. Meni kolme tai neljä kaksoistuntia saada kolme minuutin pituista kohtausta. Sitten alettiin leikkaan ja kaikki oli yhtäkkiä niin kiinnostuneita. Niin kiinnostuneita että mua ei enää kuunneltu. Ne vaan pelleili, lopulta meiltä meni kaksi kaksoistuntia sen kolmen minuutin leffan leikkaamiseen. Opettaja ei oikein tykänny, kun tuhlattiin aikaa ainoalla koneella jossa oli leikkausohjelma.

Ja jos joku täällä kirjoittaa kirjan niin ilmoittakoon heti. Laatukirjallisuus kelpaa aina. Mulla itelläni on ollu inspiraatio kateissa jo jonkin aikaa. Sen takia vastailukin on takkuillu. Kyllä se varmaan takas tulee jossain vaiheessa.
Zaubares

ViestiKirjoittaja Dogster » 29 Tammi 2010, 13:51

Hohhoijaa, masentava päivä... En saanut työpaikkaa, vaikka niin kovasti yritn ja toivoin sitä. Ilmoittivat juuri siitä...

Eli jos hahmoni vaikuttavat peleissä masentuineilta/tavallista aggresiivisemmilta, tiedätte ketä syytää. Tai oikeammin mitä...

Mut kai muilla on ollut sitten mukavampi päivä?
Splinter, Ice Prince || Roka, Blind Loner || Copper, Righteous Man || Argen, Lenient Beast || Sullivan, Guardian of Animals || Nelladel, Night Hunter
Tänne päin,, jos sinulla on peli-idea tai tahdot kurkata avoimena olevia tärkeitä ja ei-niin-tärkeitä peli-ideoita.

"I'm a cockroach remember, I just keep coming back!"

Ava (c) Minä.
Dogster
Aatelinen

ViestiKirjoittaja Noviisi » 29 Tammi 2010, 14:50

Ai siitä se hapan naama tuli. No se on kyllä kurja juttu se. :(

Muille tiedotan, että olen yhä olemassa, etten saa ihan heti potkuja.
Noviisi

ViestiKirjoittaja ZeZininenWalomiekka » 29 Tammi 2010, 23:44

Rakki, kurja juttu. :/

Ja hyvä luoja, katsottiin tänään äikässä DVDltä ne esitelmien esitykset...
minä näytin ihan meteorologilta kun selitin sitä maantiedettä. :'DD

Ja ärsyttää. Taas olin koko illan koneella ja en saanut aikaiseksi mitään muuta kuin valitettua mesessä ja roikuttua kyyläämässä keskusteluja parilla foorumilla. Huomenna pitää ottaa itteään niskasta kiinni ja roolia noi rästit pois ja sitten olen taas tyytyväinen itseeni. x)
ZeZininenWalomiekka

ViestiKirjoittaja Anyki » 30 Tammi 2010, 01:53

Ei taida olla yödataajia hirveästi tässä porukassa, vai onko? :)

Multa ei rooliminen onnistu jos ei ole inspistä, onneksi hyvä musiikki auttaa melko usein asiaan.

Hö, (kuullostaa tyhmältä) mutta kyllä niitä töitä tulee uusiakin, vaikkei just tämä nyt tärpännyt. : p
Anyki

ViestiKirjoittaja Aksutar » 30 Tammi 2010, 11:44

Rakki, ei pidä kerrasta luovuttaa. Eikun uutta työtä hakuseen, ei se maailma siihen kaadu :)

Ja kyllä täältä yödataajia löytyy, moniakin. Ainakin mitä joskus oon kattellu kolmen aikaan yöllä, kyl täällä aina joitain hiippareita pyörii. Se on si eriasia onko aktiivisia yödataajia, vai pelkästään kyttääjiä.
Aksutar
Monarkki

EdellinenSeuraava

Paluu Keskustelut