Pulina || Vanha vol. 2

Keskusteluille tarkoitettu alue. Keskustelujen luonti on vapaata, mutta katsothan ennen keskustelun aloittamista, onko foorumilla jo samankaltainen ”töpö” olemassa.
Muistetaan hyvät käytöstavat, eikä pyritä loukkaamaan ketään tieten tahtoen, pidetään kiroilu ja herjaus minimissä, huomioidaan kaikki keskustelussa ja vältetään turhia konflikteja. Pidetään yhdessä yllä rento, ystävällinen ja leppoisa ilmapiiri.

Valvojat: Ivy, Agna

ViestiKirjoittaja Pappis » 11 Syys 2012, 13:31

Juudas kirjoitti:Nyt ku netti pelaa vois hankkii jostain sen AIONin, hohoo...

LANIT!

Mä oon suunnitellu, että heti, ku pääsee lukiosta pois, mä muutan omilleni, oli opintopaikkaa tai ei. Vihaan kaikenlaisten lomakkeiden ja hakemusten täyttöä, mutta yhtä lailla inhoan sitä, että äiti määrää yhdeksältä nukkumaan D: Nimimerkillä joulukuussa 18 wee.
Tampereelta ois kiva saada kämppä monestakin syystä, mutta kattoo sitten miten käytännössä moinen onnistuu...

Mulla menee vielä pari viikkoa ennen ku uskallan kunnolla aktivoitua täällä. Ens viikolla on enkun kirjallinen osuus ja mantsan YO-koe ja sitä seuraa matikan ja äikän "normikokeet". Josko keskittyisi niihin ensin. Ja siihen tradeen, joka mulla on junnannut jo puoli vuotta. Ja siihen kommissioon, joka olisi kiva saada pian valmiiksi. Ja omaan projektiini, joka pitäisi alkaa piirtää puhtaaksi. Ja siihen uuteen hahmoon, jota olen kypsytellyt mielessäni jo tovin. Mitä jos vain muuttuisin perunaksi ja pyörisin ikkunasta ulos?
Pappis

ViestiKirjoittaja Aksutar » 11 Syys 2012, 15:29

Olkaa huoleti epäaktiivisuudessa eläjät, kunhan käytte ees kerran parissa viikossa sanomassa jotain pulinassa tahi edes kirjaudutte sisään - hallintapaneelista nään millon kukin on viimeks onlinessa käyny - niin teitä ei pihalle potkita. Yhä rajana se kolme kuukautta, jos sen yli menee ilman hyvää syytä, niin sitten potkua pyllyyn. Jos yleisesti ei syytään halua kertoa niin yksärilläkin voi ilmotella. Näistä pidemmistä poissaoloista siis.

Noni, nyt on itte käyty lääkärillä, koira käytetty lääkärillä, HOPS keskustelut hoidettu ja uus liesi saatu. Tuottoisa päivä. Inspiraatiokin kohotteli vähän päätään mut se kuoli samantien kun kofeiinihypervaihe meni ohi. Moar coffee.

Plus olen sairastanut viime torstaista asti. Luulisin että alkaa jo vähitellen flunssa hellittää, mut ihan terve en kumminkaan vielä oo. Kuumetta ei onneks oo enää ollut tänään.

Syysflunssaa odotellessa. Pikaisia paranemisia!
Aksutar
Monarkki

ViestiKirjoittaja Nya » 11 Syys 2012, 21:01

En tietenkään valvonut myöhään tietokoneen kanssa, kun sain ensimmäisen kerran olla yskin kotona yötä. Siis come on! Mä oon jo viisitoista ja vast nyt saan olla yötä yksi??? Miksiihh???

No joo, nyt on sen verran univaetta, että tuntuu kuin silmäpussit vetäsivät mukanaan :DDD No ei, ei mulla koskaan näy sellaisia, vaikka olisikin miten väsyny tahansa :DDD
Nya

ViestiKirjoittaja Fentiz » 11 Syys 2012, 21:47

Huhhu... Aamusta kouluun, koulusta kavereille mättämään lautapelejä, sieltä himaan.
Lautapelit on kyllä parasta viihdettä, Arkham Horror <3
Fentiz

ViestiKirjoittaja Juudas » 12 Syys 2012, 13:31

Pappis kirjoitti:
Juudas kirjoitti:Nyt ku netti pelaa vois hankkii jostain sen AIONin, hohoo...

LANIT!

KÄYNNISSÄ! : DD Nyt ku oon sairas niin muuta teekkään, hoho. Jotain positiivista siis tässäkin...

Oisin kyl silti mieluummin terve. Oisin niin halunnu mennä parkourharjotuksiin tänään ja juoksemistakin on ollut ikävä jo jonkun aikaa, mut ei. : (

Pappis kirjoitti:Tampereelta ois kiva saada kämppä monestakin syystä, mutta kattoo sitten miten käytännössä moinen onnistuu...

Mähän oon siis oletettavasti sun motiivi numero yksi, vai mitä hani? x )

Tampere on hyvä paikka, tänne vaan sieltä. : D Varmaan löytyy myös mieluisesi opiskelupaikka.

Aksutar kirjoitti:Olkaa huoleti epäaktiivisuudessa eläjät, kunhan käytte ees kerran parissa viikossa sanomassa jotain pulinassa tahi edes kirjaudutte sisään - hallintapaneelista nään millon kukin on viimeks onlinessa käyny - niin teitä ei pihalle potkita.

Hyvä tietää. Mäkään en välttämättä tästä ihan pian aktiivistu... kärsin jonkinasteisesta art blockista, plus flunssan aiheuttaman liikkumattomuuden takia kunnon lasku ahdistaa, joten tästä kun liikkeelle taas pääsen mulla on ekana muita hommia mielessä kuin roolipeli. : /
Juudas

ViestiKirjoittaja Pappis » 12 Syys 2012, 19:54

Mähän oon siis oletettavasti sun motiivi numero yksi, vai mitä hani? x )

Juu, toki toki.
Pappis

ViestiKirjoittaja Agna » 12 Syys 2012, 21:36

Eka koevikko alkaa virallisesti huomenna, vaikka eilen olikin jo ensimmäinen koe. Iik! Pitäkää peukkuja, pitkän matikan koettelemus lähestyy D:

Ahaa, Tampereesta puhutaan! Ajattelin muuttaa sinne poikakaverini kanssa lukion loppumisen jälkeen OLETTAEN että pääsen läpi Tampereen lääkiksen pääsykokeista ja että seurustelen Patrikin kanssa edelleen. Jos en, niin sitten muutellaan ominpäin ja etsitään uusi kämppäkaveri, ei siinä mitään. Lähinnä pääsykokeet mietityttää, huhuhuh, vaikka pitää sanoa että tästä taloudesta niitä perslihaksia löytyy jos jostain. Kyllä meitä kuulkaa on kersasta asti istutettu (kukkaruukkuihin) koulukirjojen eteen ja sitten on tuotu kymppejä kotiin ja sitten äiti on tyytyväinen.
Ja Tampere sen takia mielummin kuin Hesa, että Helsinki on niin iso kaupunki. Hirvittäis muuttaa sellaseen tämän cityn jälkeen, ja muutenkin Tampereelta on sitten kotiin paljon lyhyempi matka. :) Ja ja ja.
"Minä osaan muuten puhua haltiakieltä", Pulla sanoi ja asettui lauluasentoon. "Päivää, kiitos, huomenta, olet karvainen lohkoperuna."

Loryen 1/2
Aberec 0/2
Fred 0/2
Eugene 0/2
Jerrell 0/2
Hiroi 0/2
Aphaderuiondur 0/2
Pulla 0/2
Arasinya 2/2
Levo 2/2

Miten olisi kuutamokävely?
Agna
Hovinarri

ViestiKirjoittaja Lotdow » 13 Syys 2012, 11:44

Annan tulevaisuuden tarinat :D

Ah ja bon, meiltäpäs löytyy taas täältä kotoa uusi nukke ja harvinaisen ihana tuli. Lusu ^^
Lotdow

ViestiKirjoittaja Aksutar » 13 Syys 2012, 11:47

Juudas kirjoitti:Hyvä tietää. Mäkään en välttämättä tästä ihan pian aktiivistu... kärsin jonkinasteisesta art blockista, plus flunssan aiheuttaman liikkumattomuuden takia kunnon lasku ahdistaa, joten tästä kun liikkeelle taas pääsen mulla on ekana muita hommia mielessä kuin roolipeli. : /

Dats da spirit, Irl before url. Ei sitä ropettamalla eletä ja menestytä oikeessa maailmassa pahemmin 8|

Kaikki muuttaa tampereelle just kun minä oon täältä lähdössä. Kai. Ehkä. En tiedä. Lähitulevaisuus on jo kaavailtu mutta se, missä sen toteutan, on vielä vähän auki.

Pappis kirjoitti:Tampereelta ois kiva saada kämppä monestakin syystä, mutta kattoo sitten miten käytännössä moinen onnistuu...

Tuut asumaan tonne mun sängyn alle, ehkä sinne mahtuu vielä Crimsonin, Ivyn, koiran, pölypallojen ja Cryptiin johtavan portaalin viereen vielä yksi eläjä.

Nya kirjoitti:En tietenkään valvonut myöhään tietokoneen kanssa, kun sain ensimmäisen kerran olla yskin kotona yötä. Siis come on! Mä oon jo viisitoista ja vast nyt saan olla yötä yksi?

Mm. mun siskoa ei tossa iässä voinu jättää yksin talovahdiks koska sitten oli bileet heti pystyssä. Nimimerkillä hei poliisit soitti äiteen takasin kotiin kun siskon kotibileet oli vähän ryöstäytyny käsistä.
Mutta onhan niitä nuoria joka junaan.

Fentiz kirjoitti:Huhhu... Aamusta kouluun, koulusta kavereille mättämään lautapelejä, sieltä himaan.

Mäkin haluun pelata lautapelejä ): lol shottishakkia

Lotdow kirjoitti:Ah ja bon, meiltäpäs löytyy taas täältä kotoa uusi nukke ja harvinaisen ihana tuli. Lusu ^^

ABJD?

ASdajskd, inspiraatio mihin katosit kun sinua tarvitsen. Tekis mieli vastata peleihin mutta ei saa ku sen hienon yhden lauseen aikaseks. Viikonloppuna vois tsempata vähän. Mistä vetoo heti kun ens viikolla paja alkaa niin tekis kamalasti mieli ropettaa, ainakin just sillon kun pajalla tekee töitä.
Aksutar
Monarkki

ViestiKirjoittaja Agna » 13 Syys 2012, 18:54

Aksutar kirjoitti:ja Cryptiin johtavan portaalin viereen

Take my money.

Aksutar kirjoitti:ABJD?

Nut, säkkinukke vain. Meidän talouteen ei varmaan lisää pallonivellettyjä pamahda kun ovat niin kallista sakkia. Multa kyllä löytyis ostoslistallinen ehdokkaita jos siihen päästään!
"Minä osaan muuten puhua haltiakieltä", Pulla sanoi ja asettui lauluasentoon. "Päivää, kiitos, huomenta, olet karvainen lohkoperuna."

Loryen 1/2
Aberec 0/2
Fred 0/2
Eugene 0/2
Jerrell 0/2
Hiroi 0/2
Aphaderuiondur 0/2
Pulla 0/2
Arasinya 2/2
Levo 2/2

Miten olisi kuutamokävely?
Agna
Hovinarri

ViestiKirjoittaja harlekiini » 13 Syys 2012, 22:50

Ei pysty, meillä on lanit.

Multa on päivän verran netti poikki ja sosiaaliset verkostot ovat ehtineet kuhista sen verran, etten yritäkään ottaa selvää kuka on sanonut mitä, milloin ja miksi. Pääsen ehkä takaisin kärryille taas joskus.

Mulla on uus kone <3 Asuksen <3 Ja se toimii ja se on hieno eikä se bugaa ja HIRRRRVEEEN HIRRVEEEEN HIENO. Mahtavaa pelailla ilman ensimmäistäkään dressmann tapahtumaa. Mulla on lisäksi hyvää jauhelihakastiketta med makarooni, ja suklaata. Elämän pienet ekstaasit.
harlekiini

ViestiKirjoittaja Mohnake » 14 Syys 2012, 13:01

Juudas kirjoitti:
Mohnake kirjoitti:Ja muuttamisneuvoja: Älkää muuttako ennenkuin on työpaikka tai ellei kotona ole todella kireä tunnelma. Voin meinaan sanoa, että ei ole mukavaa tehdä sossuille toimeentulotuki-hakemuksia tai kelalle asumistuki-hakemuksia. Ja mieluusti kannattaa muuttaa jonkun kanssa yksiin niin jakautuu vähän nuo elämiseen menevät kulut eikä välttämättä tule kovaa pulaa rahasta.

Muutin 16-vuotiaana kotoa, enkä mihinkään ihan lähellekään, vaan Länsi-Suomen läänistä Etelä-Savoon, enkä töihin vaan lukioon. Yksin muutin, erittäin halpaan asuntoon kyllä, mutta vuokralla olin anyway. Never needed sossu for financial support.

Kyllä opintotuella pärjää, kun on pakko. Ilman opiskelupaikkaa omilleen muuttaminen onkin sitten jo ihan oma lukunsa.

Opintotukihan riippuu täysin vanhempien omista tuloista ja tunnetusti lukiolainen saa vähemmän opintotukea kuin ammattikoululainen. Myös oma ikä ratkaisee. Jos on 18-vuotias niin vanhempien tulot eivät enään KELAa kiinnosta.

En nyt halua saada mitään argumenttiketjua pystyyn, mutta opintotuki/opintolaina, vuokran suuruus, vuokra-asunnon miellyttävyys jne. eivät ole välttämättä samallaisia toiselle millaisia ne ovat yhdelle.
Mohnake

ViestiKirjoittaja harlekiini » 14 Syys 2012, 16:00

Sen verran korjaan Mohnaketta, että vanhempien tulot lakkaavat vaikuttamasta 20-vuotiaana, eikä suinkaan 18-vuotiaana. Opintotukeen vaikuttavat asiat löytyvät melko hyvin Kelan sivuilta, ja omillaan asuvat voivat lisäksi hakea asumistukea opintotuen lisäksi. Itsenäisesti asuvilla 17-vuotiailla on myös oikeus opintotuen korotukseen, mutta sekään korotus ei ole suuri. Tukeen vaikuttavat myös suoritetut opinnot. Kuten sanottua, tuen määrä on hyvin yksilöllistä, ja melkeinpä paras tapa varmistaa pärjäämisensä omassa asunnossa opiskelijana on tehdä töitä kesäisin ja sesonkiaikoina, ja/tai viikonloppu/muita pätkätöitä. Tukia kun ei makseta kesäisin, mutta vuokraa peritään kyllä entiseen malliin. Mikäli töitä ei aio hankkia heti, kannattaa varmistaa, että säästöjä on riittävästi. Täysillä tuilla ja asumislisällä pärjää kyllä, mutta aina on hyvä olla rahaa säästössä yllättävien tilanteiden varalta. Tukien käteen jäävällä osuudella ei esimerkiksi makseta huonekaluja = D

Kaikkein mielenkiintoisinta tässä tukiasiassa on lisäksi se, että työttömyystuki on itse asiassa suurempi kuin opintotuki. Silti en rohkaise ihmisiä jäämään kelaloisiksi.

Mutta riittää rahasta ja opinnoista ja töistä, ne saavat aina ahdistumaan.
harlekiini

ViestiKirjoittaja Aksutar » 14 Syys 2012, 16:12

Tukiaisia, Tukiaisia kaikkialla.
Kaikki on suhteellista, niin myös rahan määrä.

Harlekiini kirjoitti:Mulla on uus kone <3 Asuksen <3 Ja se toimii ja se on hieno eikä se bugaa ja HIRRRRVEEEN HIRRVEEEEN HIENO.

Luin Aksusen. Eilen mietin hetken et missä syö oot mut sit muistin. Silly me.

Agna kirjoitti:Take my money.

Se portaali vie suoraan Aranin sukkalaatikkoon.

Agna kirjoitti:Meidän talouteen ei varmaan lisää pallonivellettyjä pamahda kun ovat niin kallista sakkia. Multa kyllä löytyis ostoslistallinen ehdokkaita jos siihen päästään!

Kalliita, kyllä. Ja melko turhia, täällä päin ainakin 8| Mun Ivan vaan istunu nyt pieni likööripullo sylissä monta kuukautta nojatuolissa, minkä isä sille teki mittojen mukaan. Ai mitenniin sitä vois kuvata ja silleen. NNNO! Tuo Anemone moikkaan sitä.
Aksutar
Monarkki

ViestiKirjoittaja Forte » 14 Syys 2012, 20:48

Hankin uuden kannettavan huomenna pöytäkoneen lisäksi, koska opiskelu pakottaa minut liikkumaan eri kampusten välillä.

Kuvani oli tänään Keskisuomalaisessa. Eikä se ollut edes etsintäkuulutus. Olen hyvin pettynyt. No sentään kirjoittivat nimeni oikein, kerrankin.
Forte

EdellinenSeuraava

Paluu Keskustelut