Pulina || Vanha vol. 2

Keskusteluille tarkoitettu alue. Keskustelujen luonti on vapaata, mutta katsothan ennen keskustelun aloittamista, onko foorumilla jo samankaltainen ”töpö” olemassa.
Muistetaan hyvät käytöstavat, eikä pyritä loukkaamaan ketään tieten tahtoen, pidetään kiroilu ja herjaus minimissä, huomioidaan kaikki keskustelussa ja vältetään turhia konflikteja. Pidetään yhdessä yllä rento, ystävällinen ja leppoisa ilmapiiri.

Valvojat: Ivy, Agna

Re: Pulina

ViestiKirjoittaja Aksutar » 29 Elo 2014, 13:25

SYÖKSYN KISSAA PAIJAAMAAN vaikka haisenkin koiralta. Katotaan vierastaako. Tosin viimeks kun kissanpennun kans olin tekemisissä ni mokoma roikku mun rastoissa koko illan 8|

Perjantai, ihanaa. Saa vihdoin valvoa taas pitkään ja aamulla tarvitsee vain sen verran nousta, että koiran käyttää. Tosin mitä nyt viikko menny miten sattuu, saa nähä jaksaako edes pitkään valvoa.

Näin myös unta taas siitä, kuinka en osaa käyttää kiireessä älypuhelinta. Kosketusnäytölliset puhelimet tuntuu olevan mun unissa se pahin painajainen, en vaan saa niitä tekemään mitä haluais, vaikka kuinka räplää >:| Turhauttaa aina niin, että sitä päätyy heräämään siitä unesta ja hyvä jos saa hillittyä ittensä, ettei heitä vieressä lojuvaa luuria päin seinää. Muuten vaihtaisinkin sen jo takasin Nokian näppäimelliseen luuriin, mut oon jo liian kiintyny Whatsapp sovellukseen... Ja mä oon sen verran uuno puhelimien kanssa, että en tiedä saako sitä nokian vanhoihin. Mulle riittää et kännykällä saa lähetettyä tekstiviestejä ja soitettua jos uskaltaa.

Jäävesihaaste (Ice Bucket Challenge) pyöriny jo tovin netissä.. Onko kukaan vielä joutunu haastetuks?
Aksutar
Monarkki

ViestiKirjoittaja Niehku » 29 Elo 2014, 13:49

Aksutar kirjoitti:Tosin viimeks kun kissanpennun kans olin tekemisissä ni mokoma roikku mun rastoissa koko illan 8|

ONKS SULLA RASTAT?! MULLE KUVIA! Tykkään rastoista, mut ne ei vaan mulle sovi :<

Muistan yhä kuinka yritin vastata älypuhelimellani ekaa kertaa ku joku soitti "APUAJOKUSOITTAA miten tätä ajetaan? No voi piip löin luurin korvaan!" :D

Piti ihan youtubesta mennä kattoo toi jäävesihomma ku en oo kuullukaan, ei näytä kivalta. En halua, se joka yrittää minnuun tollasta nii ei yritä toiste.
Niehku

ViestiKirjoittaja Templer » 29 Elo 2014, 16:09

Aksulla on rastat.. oho. en oo kyllä koskaan oikeen ajatellut että minkälaiset hiukset olis joten.. en voi sanoa että yllätti. :D

minä en onneksi ole joutunut haastetuksi tosiaan ice bucket challengeen mutta olen todella iloinen että sellainen on olemassa, sillä ilman sitä en minäkään, pieni kakka kun olen, olisi tiennyt mikä on ALS. ja koska asia menee hyvään tarkoitukseen olen iloinen! (+ näyttelijät märissä t-paidoissa on aina hyvähyvä!)
Templer

ViestiKirjoittaja Aksutar » 29 Elo 2014, 16:26

Mulla OLI rastat. Ja irtorastat.... Taitaa viel jossain tallella ollaki mokoma irtotuppo minkä sai louskuilla kiinni hiuksiinsa, mut kerta se on suurimmaks osaks musta ni ei sovi enää nykyseen hiusväriin. Nykyään kyl ihan tylsän aaltoileva ja aina sekasin oleva, punanen pehko. Pitäis taas käydä parturil mut ennn jaksa. Enkä luota partureihin, ne leikkaa aina kumminkin liikaa >:
Mut tosiaan, ku rastoja oli ni kaverin kissanpentu tykkäs niissä roikkua ku tarzan konsanaan. Onneks noi kissat nyt ei niin paljoo paina pentuina.

Ja joo, sehän sen haasteen idea on et levittää tietoisuutta. En mäkään moisesta ees tienny ennen ku sit kauniisti googlea käytin kun niitä haasteita alko näkyyn pitkin poikin nettiä.
Aksutar
Monarkki

ViestiKirjoittaja Norgh » 29 Elo 2014, 20:43

Hmmh... Tässä olen pysytellyt vähän hiljaisena. Ehkä vähän liiankin hiljaisena. Jokseenkin tahtoisi korvata tätä ja olen tässä miettinyt, että Jarle Tzot järkkäisi kylässään vähän isomman luokan sadonkorjuujuhlan, jossa olisi kaikenmaaliman turnajaisia ja sen sellaisia. Tarkoituksena olisi mm. saada oma osuuteni roolipelailussa esiin ja ehkäpä jonkin tasoista elävyyttä ihmisten puoleen, kun ainaskin ihmisten puolella olevien hahmojen määrä on suhteellisen pieni ja ihmistenkään kylissä ei ole paljon hillujia.

Mielipiteitä tämmöseen?
Norgh

ViestiKirjoittaja Aksutar » 30 Elo 2014, 03:13

Mun mielestä moinen vois olla hieno idea. Ehkä laajentaa sitä siihen mittaan, että järjestää itse "Juhlat" jossain Tzotsin kylän ulkopuolella, tyyliin jollain niityllä vieressä, mihin on järjestetty kunnon juhlapaikka? Täten myös ehkä puolueettomat ei-niin-huomiotaherättävät hahmotkin vois luikkia mukaan juhlimaan kiltisti muiden mukana?
Itse en tosin osallistuis, koska mä vaan yksinkertaisesti kusen ryhmäpeleissä, jos pelaajia on enemmän kuin kolme mukana ja jos sitä ei kunnolla oo järjestetty (kuka vastaa ja milloin, mikä on aikaraja vastata, mikä on juoni, jne jne) .
Vaihtoehtonahan ois toisaalta esim sijottaa "teemallinen" peliympäristö tietylle aikavälille (esim kaks seuraavaa kuukautta) jonka aikana kaikki, jotka haluais tähän juhlaan kylässä osallistua, vois sinne vaan alottaa pelejä/sopia pelejä/osallistua avoimiin peleihin ja merkitä nää teemalliset pelit kenties jollain tietyllä otsikko pätkällä. Esim "Elonkorjuu juhla: *oma otsikon osa tähän*". Tosin tää sit myös tarkottais sitä että muidenkin kylien/kaupunkien puolesta sais järjestää moisia ja sitä kautta porukka saattais ennemmin jakautua ku kokoontua joten joo 8|

Emt ehkä ajattelen asiaa liian laajasti. MUTTA!
Tää keskustelu kannattaa ennemmin siirtää tonne peliseuraa osioon, alottaa sinne vaikka oman töpönsä, missä kyselis, oisko kukaan kiinnostunu osallistumaan teemalliseen ryhmäpeliin. Kenties kertoa mitä on mielessä juonen kannalta jne jne.
Mä en lähe sen suhteen rajottamaan toimintaa, Loppujen lopuks se on sun päätettävissä mitä herra Tzot kylässään järjestää, kuten myös muilla kylänjohtajilla on mahdollisuus tehdä. Ofc saatetaan joihinkin asioihin puuttua (esim jos joku kylä päättää et nyt lähetään sotaan haltioita/kääpiöitä/ihimisiä vastaan) mut näin niiku tän tasoset, "pienet" tempaukset on teidän päätettävissä.

Kauheen sekavaa ja pitkää tekstiä taas, toivottavasti ymmärsit(te?) nyt mitä halusin sanoa :---D

Kello kolmelta yöllä on täydellistä kirjotella foorumille. Mikä unirytmi.
Aksutar
Monarkki

ViestiKirjoittaja Lörri » 06 Syys 2014, 05:33

JES MÄ OLEN TÄÄLLÄ! :D

Oli vähän hankalaa, mut jeeee!

Mulla on ollu vaikka ja mitä, niinku ny on menossa keuhkokuume ja muutto yhtaikaa esim. Mut siis syksy tulee, ja mää rupeen yleensä syksyllä kirjottaan,, niin nyt alkaa kuulua, uskallan melkein luvata :)
Lörri

ViestiKirjoittaja Aksutar » 09 Syys 2014, 11:07

LÖRRI RAKAS ÄLÄ ENÄÄ IKINÄ KATOA en kestä jos sä lähet, sul on niin ihania hahmoja >: Ja sanoin tän jo yksäril mut sanon uudestaanki, koitaha parantua!
Aina ku joku on pidempään hiljaa ja mä stalkkailen listoja ni alkaa ahdistaan et nytkö ne katos. Nytkin on pari käyttäjää joita kytänny onlineen, mut en viitti ketään häiritä yksärein tai sähköpostein. Jokaisen oma asiahan se loppujen lopuks on, ilmottaa tai on ilmottamati.

Yh, Lopputyön suunnittelu pitäis alottaa jo nyt. Tehdään 1-2 kenttää 3D kauhu puzzle peliin mikä suunniteltiin viime vuonna kolmen kaverin kanssa. Ihan kiva silleen et saa mukavien tyyppien kans tehä, mut vähän nakertaa olla taas project leader 8| Oon kuulemma tarpeeks pelottava ja suorasananen siihen hommaan. Kiitos?
Kaiken ton lisäks (pitää alottaa ihan alusta: kässärit, kuvakässärit, konsepti artit jne jne ja sitten luoda ne kaikki peli ympäristöt, kentät, hahmo, NPCt, tavarat jne... Onneks en oo koodaamassa) pitäis tehdä vielä omaan peliin liittyvä tutkielma, jonka vähimmäispituus on kahdeksan sivua. Aiheen pitää liittyä jotenkin ko. peliin, esim "Äänen merkitys kauhupeleissä". Tästä tulee kivaa. Onneks on puoltoista vuotta aikaa.

Pihalla tuoksuu syksy, se on kiva. Alkaa taas inspaan. JA PAKKO VIELÄ LEIJUA KOSKA KERRANKIN ON SYYTÄ OLLA ONNELLINEN: Sain viime viikolla uuden piirtopöydän (Wacom Intuos Pro L) kerta äiti oli kiltti ja suostu ostamaan aikaseks synttärilahjaks, edellinen ku heitti henkensä. Tai no ei se rikki menny, se vaan ei suostunu enää toimiin mun uuden koneen kanssa joten feck it.

Myöskin kärpäset on nyt perseestä, koko ajan yrittää naamalle ja niitä saa sit huitoa. "No älä päästä niitä sisään" MUTTA KUN KOIRA HALUAA OLLA TAKAPIHALLA EIKÄ OVEA VOI SILTÄ SULKEA >:

Että semmosta. Mitä muiden elämään? Huolia, murheita, hauskoja asioita?

Hirvee wall of text taas tänne niin.
Aksutar
Monarkki

ViestiKirjoittaja Michyy » 09 Syys 2014, 16:25

Eipä tässä ihmeempiä tämä elämä, opinnot taas alkanut, tällä kertaa tietojenkäsittelytieteen parissa ja sairastuin heti ensimmäisen viikon aikana oikein mukavaan nuhaan. Joka siis edelleen sairastelen. Mutta juu ohjelmointikurssia alkaa opinnot työntämään niskaan ja minä täällä hypetän että jes koodaamista ja sitten nykästään pystyyn team shanghai alice2.0 ja väsäämään kulttitason shoot em uppeja. Jotenkin vain oletan että todellisuus saattaa poiketa tuosta melko paljon mutta ainahan se on kiva kun on unelmia ja kukapa sitä estääkään paitsi omat taidot.

Ja onnea aksulle, piirtopöydät ovat kivoja, mitä olen nyt tuolla minkä itse hankin, leikkinyt niin on se hieno lelu. Tuhottomasti aikaa minulla kyllä edelleen menee jos haluaa mitään keskinkertaista parempaa tehdä varsinkin piirtopöydän kanssa.

Niin ja 9.9. virallinen hölmö jääkeiju aka cirno päivä. Taas meinasi sekin unohtua

Mut tosiaan ei tänne oikeastaan muuta, elämä käynnistyi ja päivät valuvat ohi kuin tyhjää vaan. Mites muut?
Michyy
Porvari

ViestiKirjoittaja Mori » 09 Syys 2014, 19:28

Haaa! Traconin lauantaita odotellessa! Kauheat hysteriat ja muuta kivaa?
Lukio kuitenkin ottaa silmä silmästä, koska se vie paljon aikaa, en ehi kauheasti traconia hehkuttaa. Cosplay asun sain myöskin tehtyä viimeviikonloppuna valmiiksi. Nyt pitää vain pähkäillä miten suoritan itseni juumioimisen jaloista ja käsistä. Ainakin laitan valkose sukkahousut, ku olen niin ihana tumma. Jäis ikävästi häiritsemään minua.

Sellaista siis. Muuten olen selviytynyt lukion haasteista taas vaihteeksi. Koeviikon lähestyessä. Täytyy siis alkaa taas kertaamaan asioita.....

Onnea Aksule ja Michyylle kaikkea hyvää sinne teknologian pariin, josta en itse ymmärrä mitään.

Mitäs muut? >:3
Mori

ViestiKirjoittaja Noitarinki » 09 Syys 2014, 21:41

Väsyttää ihan julmetusti. Tuli nukuttua vajaat kolme ja puoli tuntia viime yönä, koska yhden kämppiksen kanssa katsottiin vähän animea puol neljään aamuyöllä. No, voipahan sanoa että nyt on No.6 nähty, ja kolmatta kertaa Anohanaa aloitettu .P son ihana, kattokaa äkkiä ellette oo jo kattoneet. Draamaa <3
Koulu on pyllystä, pitkän matikan kurssikokeet lähestyy, enkä osaa yhtään mitään niistä asioista, kuka haluaa auttaa? Läpi pitäis kaikesta päästä o3o Jaaha Jaaha ja meillä on kulttuurilähtöistä valmistamista, aka toisin sanoen juhlapuvun ompelua. Ja mie teen pikkusiskolle keijuteemaisen rippimekon, ja mun portfoliosta tulee niin eeppistä kakkaa että olla ja voi OAo

Traconia odotellessa. Itsellä on cossi vielä vähän kesken, hame aidosta nahkasta ilman edeltä testattua prototyyppiä, vähän kuumottaa ommella semmosta o3o hyvin mennyt tähän asti mutta vielä kyllä ehtii sattua ja tapahtua... Valmiiksi ehtii tulla kuitenkin, ja seikkailenkin sitten conissa Tifa Lockhartina Final Fantasy seiskasta .> > vähän hädässä ja kiireellä väsättyä, mutta suunnitelmat muuttui ihan viime metreillä niin... Jotain .w. Ja OFC koska Tifa on badass. Ja koska tissit. Ja myös mennään poikaystävän ja Bizaran kans kattomaan sitä pelimusiikin konserttia ennen conia, ihan vaan koska FF .> elämä on ihanaa.

Ja mullon kolmen viikon päästä synttärit ja me täytän seittemäntoista .w. Musta tulee iso pikkuhiljaa. Ikäkriisi ehtii jo iskeä. Siltikin molen vuoden nuorempi mitä mun nuorimmat kaverit, ja mie oon aina se mini .< ei oo kivaa. Ihan niin kun mullei muutenkin olis hirveetä alemmuuskompleksia kaiken suhteen.
Plus hei, mun terapeutti on ihan pyllystä o3o.

Pitkä rantti on pitkä.
Noitarinki

ViestiKirjoittaja Mori » 09 Syys 2014, 22:15

Aaaah! SUN TÄYTYY EHDOTTOMASTI SEISOA JOSSAKIN ESILLÄ TRACONISSA! Mä tuun ottamaan susta ihan taatusti videon, sellai trollistyylin. Jostain puskan takaa ilmestyn huutaen ja kiljuen sun nimeäs............ Eiku.

Ja mitäs minä näen näillä mun vanhoilla silmilläni? Seitsemäntoista täytät? Ja synttärit lähestyy?? Ahfjsfhfowh! Nyt tais mennä taju tai jotain. Tunnen itseni liian vanhaksi.... Viime vuonna kun traconissa nähtiin, olit pitempi ku mä, mahto myös johtua koroista ja musta tuntu, et olit mua vanhempikin! Mut ei, arvaus meni väärin. Nyt tuntuu mummelilta, joka unohti lapsenlapsen nimet ja sekotti ne.

Nyt tuli ihan derp-fiilis.... ~(@w@~")
Mori

ViestiKirjoittaja Norgh » 12 Syys 2014, 12:00

Tylsää graafista suunnittelua, vaikka opiskelenkin ammattia joka tekee sen graafisen suunnittelun paperille eli painoassistentiksi. Lisäksi on jokseenki mieli maassa kun joka ilta ajautuu mulla ja rakkaalla kihlatulle jokin asia karille, meikäläisen huolimattomuuden takia. Lisäksi on ollut nuhan,yskän,röhän,influenssan, oireettoman keuhkokuumeen sekasikiö vaivaamassa.

Vaihteeksi vaivaa tämä pelialalle pääsemättömyys. Olen jo monta vuotta koittanut päästä jonnekkin sen alan koulutukseen, mutta ei vaan onnista. Aina ovi lyödään justiinsa kiinni nenän edessä varasijoitusjonoissa. Tässä ei tietenkään olla luovuttamassa mutta välillä valahdetaan sinne pimeälle puolelle. Toivoa on tällä kertaa nostattamassa What if Shadow of Colossus had lyrics? nostattamalla ideointia pelien suhteen. Suomen mytologia on suhteellisen vähän käsitelty aihe ja minulla on pyörinyt hahmottelua RPG-peli siihen liittyen. Taivaan kupoli, Hauensuoli, myrrysmiehet, synnyt... Pitäisi syventyä tähänkin aiheeseen kuten myös saamelaisiin taruihin.
Norgh

ViestiKirjoittaja Aksutar » 12 Syys 2014, 16:24

Michyy kirjoitti:Ja onnea aksulle, piirtopöydät ovat kivoja, mitä olen nyt tuolla minkä itse hankin, leikkinyt niin on se hieno lelu. Tuhottomasti aikaa minulla kyllä edelleen menee jos haluaa mitään keskinkertaista parempaa tehdä varsinkin piirtopöydän kanssa.

Uuuu, sait sen hankittua. Oliko sopiva hintalaatu- suhde?
Ja ei nyt mitään itsensä dissauksia, näytä ihmeessä mitä oot saanu aikaan! Minäkin näyttäisin ellei 90% siitä mitä on tullut piirettyä olisi tavalla tai toisella K-varoituksen alaista. Ehkä joskus ku nään taas syyn julkasta arttia.

Pandanna kirjoitti:Ja mullon kolmen viikon päästä synttärit ja me täytän seittemäntoista .w. Musta tulee iso pikkuhiljaa. Ikäkriisi ehtii jo iskeä.

NIIN NE LAPSET KASVAA. *kun minä olin nuori rant here* Älä puhu ikäkriiseistä, koitan vältellä omaani >: Pitää si muistaa vaan onnitella suo.

Brentalfloss ftw. Oon aina tykänny siitä Nostalgia criticin revieweis. Kuulemma toi SotC had lyrics video ei ollu kaikkien mieleen mut itte tykkäsin siitä sikana. Tosin osasyy oli varmaan se että Shadow of the colossus ja sen musiikit ylipäätään. Ja Norgh, ei ku itte opiskelemaan ja indie alalle? Harmi et kickstarter projektit ei (ilmeisestiymmärtääkseni) ole suomessa laillisia, näin rahankeruun osalta.
Ai miten niin ois parempi alkaa tekeen jtn jos ois sitä porukkaakin, ettei kaikki oo yhden henkilön harteilla. Ja miten niin opiskelu ois mukavampaa ja tehokkaampaa kun joku opettaa.
Alaan ja aiheeseen liittyen, ootko (tai onko kukaan kattonu?) Indie game: the movie - dokkarileffaa? Ihan mielenkiintonen näin jos vähääkään kiinnostaa.

Kauheen moni on saanu sen syysflunssan just ennen kun koulut/työt alkaa.. Nyt se käy sit kaikki läpi, kevätflunssaa odotellessa.
MUTTA ONNEKSI ON PERJANTAI.

Niin ja kaikki jotka ootte menos Traconiin: PITÄKÄÄ HAUSKAA JA OTTAKAA PALJON KUVIA!
Aksutar
Monarkki

ViestiKirjoittaja Michyy » 13 Syys 2014, 12:48

Juu sain hankittua. Intuos5 kokoa medium. Maksoin enemmän mitä alunperin ajattelin mutta mitä siinä sivussa katoin paljolla menevät niin vaikee olis ollu saada halvemmallakaan. Ja mitä itsensä dissaamiseen tulee, en sinäänsä dissaa, olen oikeastaan tyytyväinen lopputulokseen, ohjelman opettelu ja muutenkin digitaalisen piirtämisen opettelu vain vaatii aluksi hieman enemmän aikaa joten siihen vain uppoaa ihan tuhottomasti aikaa... Ja se kuva Tuommosia siis väsäillyt nyt harjoitusmielessä koska ExCeed3 ja fanart. Varjostuksia aloittaessa, siinä kesti taas hetki ennen kuin löytää sen itselleen sopivan työkalun siihenkin tehtävään, kerran tai pari ragequittaa pari layeriä kokonaan uusiksi ja aikaa menee. Mutta ehkä joku päivä saan valmiiksi ja silloin lienee syytä olla tyytyväinen.

Ja niin kukas sitä kieltää pelejä tekemästä vaikkei alaa opiskelisikaan niin kauan kuin omistaa jonkinlaisia ohjelmointitaitoja. Että oikeastaan jos haluaa pelejä väsätä niin mikä tahansa tietokoneaiheinen koulutus pitäisi mahdollistaa edes jollain tasolla, ehkä kai luulisin. Ja tuo leffa, en ole katsonut mutta on ollut tai ainakin olisi pitänyt olla katsottavien listalla ties kuinka pitkään. päässyt vain unohtumaan.
Michyy
Porvari

EdellinenSeuraava

Paluu Keskustelut