Roolipelikysely

Keskusteluille tarkoitettu alue. Keskustelujen luonti on vapaata, mutta katsothan ennen keskustelun aloittamista, onko foorumilla jo samankaltainen ”töpö” olemassa.
Muistetaan hyvät käytöstavat, eikä pyritä loukkaamaan ketään tieten tahtoen, pidetään kiroilu ja herjaus minimissä, huomioidaan kaikki keskustelussa ja vältetään turhia konflikteja. Pidetään yhdessä yllä rento, ystävällinen ja leppoisa ilmapiiri.

Valvojat: Crimson, Ivy, Agna

Roolipelikysely

ViestiKirjoittaja Anyki » 20 Huhti 2010, 16:06

Pöllitty CDV:stä ja kiitokset Fyolle :) Ihan mielenkiinnosta ajattelin tämän tännekin laittaa, olisi kiva lueskella.

1. Kuinka kauan olet pelannut tarinankerrontaan pohjautuvia roolipelejä ja miten innostuit niistä?
2. Missä olet pelannut ja pelaat tällä hetkellä?
3. Mistä pelaajanimesi tulee tai miten keksit sen?
4. Miten kuvailisit itseäsi pelaajana?
5. Minkä kategorian ropeissa pelaat mieluiten? (fantasia, tulevaisuus, historia, realismi, eläimet)
6. Onko mielessäsi joku roolipeli (aiheeltaan, juoneltaan), jossa haluaisit pelata, mutta sellaista ei (vielä) ole?
7. Millaiseen roolipeliin et ikinä liittyisi? Mistä kategoriasta pidät vähiten?
8. Oletko perustanut roolipelin, toimitko jossain roolipelissä ylläpitäjänä tai onko sinulla innostusta joskus luoda oma roolipeli?
9. Millaisista peleistä pidät eniten?
10. Ikimuistoisin pelisi?
11. Millaisen pelin/kohtauksen haluaisit joskus pelata?
12. Lempihahmosi (kaikki, sekä passiiviset että aktiiviset).
13. Onko hahmoissasi jokin toistuva piirre? Minkä tyylisiä hahmoja luot?
Anyki
 

ViestiKirjoittaja Pappis » 20 Huhti 2010, 18:01

1. Oon pelannu semmoset vajaat puoltoista vuotta nytten.
2. Oon pelannu Cave Canemissa, Pimennyksessa, Roolipelaajien ulottuvuudessa ja muutamassa muussa. Tällä hetkellä oon Naturassa, The Other Side of Limitissä ja täällä : )
3. Pelaajanimi on vanha lempinimi millä mua on kutsuttu jo yli kymmenen vuotta sisarusten kesken. Tulee papparaisesta.
4. Aktiivinen : D Paha ittestään sanoo mitään... Vastapelaajathan sen parhaiten tietää.
5. Fantasia ja toiminta ropet on mun mieleen : D Ja mieluusti ihmismäisillä hahmoilla pelailen.
6. Oli, mutta perustin sen itse : DD
7. En oikein pidä "tavisropeista", että pelipaikat on jotain kerrostalon asuntoja jne... Pitää olla varaa mielikuvitukselle.
8. Olen Natura RPGn keksijä, perustaja ja ylläpitäjä ^_^
9. Tappelupelit on kivoja, jos vastustaja ei ole mikään überi ; D Tutusmispelitkin on ihan jees silloin tällöin.
10. Cave Canemissa kahden jakomielitautisen koiran eeppinen taistelu x'D Eka varsinainen pelitykseni myös
11. Sellaisen, missä pikkuinen tyttö juoksee pitkin ison kartanon käytäviä ja kuuluttaa kaikille juuri oppimaansa (kiro)sanaa :'D
12. Mirandaa mulla ei ole vielä missään, mutta tällä hetkellä hän on ehdottomasti lempparini ^^ Kuka nyt ei pitäisi nelivuotiaasta kierosta muksusta?
13. No, pyrin luomaan aika erilaisia hahmoja, ja ei mun tietääkseen ainakaan niissä oo mitään toistuvia piirteitä O_o
Pappis
 

ViestiKirjoittaja ZeZininenWalomiekka » 27 Huhti 2010, 17:26

1. Kuinka kauan olet pelannut tarinankerrontaan pohjautuvia roolipelejä ja miten innostuit niistä?
- Reilut kaksi vuotta kai, vanhimmat, edelleen pyörivät (sisäpiiri)ropet ovat aloitettu joskus 2008 tammikuussa, mutta muistan kyllä pelanneeni ennen sitä. En nyt vain tiedä, viitsiikö jotain hevosropeja tasoa "syö ruohoa" laskea oikeasti ropeksi.
- Roolipelausta kokeilin tallini.fi-sivustolla, ja kaveriporukan kanssa pelailtiin ensin Star Warsia ja siitä taisi lähteä se suurin kipinä. Fantasia tuli peliin vähän myöhemmin, mutta sitä pelailin sitten muidenkin kuin tiettyjen kavereiden kanssa. Ja sitä kautta sain muutamia rakkaita nettikavereita.

2. Missä olet pelannut ja pelaat tällä hetkellä?
- Pelaan tällä hetkellä muutamaa sähköpostiropea, TNFää, Order 66sta ja pyörin hieman ystäväni pitämällä Aurboda-sivustolla. Lisäksi pyöritän tallini.fi-kokomeininkiä oleville ropeille sijoituspaikkana toimivaa Taivaanranta-sivustoa.
- Pelannut olen tallini.fi:ssä, yhden pelin verran lemmikki.se:ssä, muutaman kuukauden ValkeaaTaikaa-pelissä ja hieman World of Terrassa (jonka laskin myöhemmin kuolleeksi epäaktiivisuuden takia, kukaan ei käynyt moneen kuukauteen) ja eräässä SW-ropessa, jonka nimeäkään en muista, ja jonka myöskin laskin kuolleeksi.

3. Mistä pelaajanimesi tulee tai miten keksit sen?
- Liikun joskus nimellä Sade, joka tulee tallini.fi-käyttäjästäni
- ZeZininenWalomiekka-nimi tuli alunperin siitä, että halusin SWseen liittyvän nickin, joka ei olisi asennetta StarWarsFan4ever, vaan jotain, jolla oikeasti voisin tulla kutsutuksi. Taisin ensimmäisen kerran allekirjoittaa itseni nimellä Se Sininen Valomiekka jossakin minun ja pikkusiskon sähköpostissa, ja siitä se sitten lähti. Ko. valomiekka on miekka, joka oli alunperin Anakin Skywalkerin, annettiin sitten Luke Skywalkerille ja joka päätyy lopulta Keisarin Käsky-kirjan lopussa Mara Jadelle. Mara Jade taasen on kakkossuosikkihahmoni koko sarjasta.
- ZZW on lyhenne ZeZininenWalomiekka-nickistä.

4. Miten kuvailisit itseäsi pelaajana?
- Tällä hetkellä epäaktiivinen, sattuneesta syystä. Muuten en oikeastaan osaa kuvailla.

5. Minkä kategorian ropeissa pelaat mieluiten? (fantasia, tulevaisuus, historia, realismi, eläimet)
- Pelaan lähinnä scifiä ja keskiaikaisfantasiaa.

6. Onko mielessäsi joku roolipeli (aiheeltaan, juoneltaan), jossa haluaisit pelata, mutta sellaista ei (vielä) ole?
- Eipä oikeastaan ole näkynyt.

7. Millaiseen roolipeliin et ikinä liittyisi? Mistä kategoriasta pidät vähiten?
- Minun täytyy saada jonkinlainen innostunut fiilis ropesta, jotta jaksan siihen liittyä. Ja inspiraatio hahmosta. Kategorioista vähiten taidan pitää eläimistä ja ihmisten tavallista elämää kuvaavista ropeista.

8. Oletko perustanut roolipelin, toimitko jossain roolipelissä ylläpitäjänä tai onko sinulla innostusta joskus luoda oma roolipeli?
- Minulla on ollut useita, pienimuotoisia roolipelejä tallini.fi-sivustolla, joita olen jossain määrin siirrellyt tuonne Taivaanrantaan. Tai no, siirtelen.

9. Millaisista peleistä pidät eniten?
- Mmm, sellaisista, joissa on jotenkin omaperäinen juoni. En tiedä, riippuu kai hahmosta. Sellaisista, jonne minulla on inspiraatio.

10. Ikimuistoisin pelisi?
- Nimeän kaksi, ensimmäinen Star Wars-pelimme, joka oli ensimmäinen rope, jolla tuntui olevan oikeasti jotain merkitystä. Ja ensimmäinen roolipeli, jossa pääsin pelaamaan romantiikkaa: Star Wars: Jedit vs. Sithit. Molemmat tallini.fi:ssä.

11. Millaisen pelin/kohtauksen haluaisit joskus pelata?
- Oh, minulla on oikeastaan jokaiselle hahmolle jotain kohtauksia, joita tahtoisin pelata. 8)

12. Lempihahmosi (kaikki, sekä passiiviset että aktiiviset).
- Mmm. Fay (Faydette Manderiné, ex-jedi & palkkatappaja) ja Cele (Darth Celerius, Sithien musta lady). Fantasian puolelta suosikkini taitaa olla Kherdin. 8 )

13. Onko hahmoissasi jokin toistuva piirre? Minkä tyylisiä hahmoja luot?
- Suurin osa on jollain tapaa synkkiä luonteeltaan, tai ainakin menneisyydessä on jotain kovaa. Muuten tulee tehtyä aika laidasta laitaan.
ZeZininenWalomiekka
 

ViestiKirjoittaja Pippuri » 03 Kesä 2010, 15:42

1. Kuinka kauan olet pelannut tarinankerrontaan pohjautuvia roolipelejä ja miten innostuit niistä?
Innostus lähit, kun kaveri teki koiraroolipelin ja piti sitten tietysti liittyä. Kyseisessä roolipelissä en kauaa jaksanut, mutta palasin lähiaikoina takaisin. Olisiko jotain kaksi tai kolme vuotta...?
2. Missä olet pelannut ja pelaat tällä hetkellä?
Täällä ja Dogvillagesa (siinä kaverin ropessa).
3. Mistä pelaajanimesi tulee tai miten keksit sen?
Oletan, että tämä tarkoittaa nettinimeä? Mietin sitä kauan ja sitten joku keksi että Pippurihan kuulostaa hyvältä. Nimi ei siis ole itseni keksimä, mutta se on vain jotenkin jäänyt.
4. Miten kuvailisit itseäsi pelaajana?
Hieman vaikea sanoa, kun olen huono arvioimaan itseäni... No, tekstiä ei ihan ideaalisti irtoa, mutta miltei aina saan kolme tai neljä riviä ainakin väännettyä.
5. Minkä kategorian ropeissa pelaat mieluiten? (fantasia, tulevaisuus, historia, realismi, eläimet)
Fantasia. ^w^
6. Onko mielessäsi joku roolipeli (aiheeltaan, juoneltaan), jossa haluaisit pelata, mutta sellaista ei (vielä) ole?
Ei ole mitään.
7. Millaiseen roolipeliin et ikinä liittyisi? Mistä kategoriasta pidät vähiten?
Realismista tai scifistä en välitä. Sellaiset roolipelit, joissa roolit ovat suunnilleen:
Maija:
Maija meni kahvilaan.
Kalle:
Kalle istui samaan pöytään kuin Maija.
Maija:
Moi. Minä olen Maija.
Jne.
Sellaiset roolipelit ovat syvältä. Lisäksi vihaan sellaisia roolipelejä, joissa kaikilla on hyvät, pitkät hahmoesittelyt, mutta tyypit ovat joko suoraan jostain kirjasta tai sitten täydellisiä, virheettömiä.
8. Oletko perustanut roolipelin, toimitko jossain roolipelissä ylläpitäjänä tai onko sinulla innostusta joskus luoda oma roolipeli?
Olen perustanut, mutta huomasin ylläpitämisen olevan kohtalaisen raskasta, joten annoin sen tehtävän eräälle henkilölle, joka sen suostui ottamaan.
9. Millaisista peleistä pidät eniten?
Hmm... Juonelliset ovat hyviä. Kyllä tutustumispelitkin ovat ihan mukavia.
10. Ikimuistoisin pelisi?
... Ei tule mieleen mitään.
11. Millaisen pelin/kohtauksen haluaisit joskus pelata?
... Ehkä jonkin oikein romanttisen. Jostain kumman syystä. Nyt on vain semmoinen tunne.
12. Lempihahmosi (kaikki, sekä passiiviset että aktiiviset).
Eiköhän se ole tuo Susiturkki. ♥ Lisäksi eräässä roolipelissä, jota kävimme kavereiden kanssa vihkossa, oli väkivaltainen, rääväsuinen nuori neiti nimeltä Hia Fan. Hän oli perheestä, jonka kaksi edustajaa, neitini isosisko ja isoveli, olivat samassa ropessa. Toinen niistä oli Ran Fan, toisen nimeä en muista. He kuitenkin taistelivat syömäpuikoilla. XD Ihan oikeasti. Oli se aika koomista. Hia ei kuitenkaan siihen tyytynyt, vaan hankki ihka oikean konekiväärin. Joo, se oli hieman komedian puolelle kääntyvää. ;)) Sitten Hia harjoitti loukkauksiaan isoveli-raukkaan, joka yritti toppuutella, mutta loppujen lopuksi aina hermostui ja alkoi huutamaan. Sitä kesti noin kymmenen minuuttia, kunnes toinen häipyi paikalta. Joo, voitte varmaan arvata, että siitä riitti naurua sitten myöhemmin.
13. Onko hahmoissasi jokin toistuva piirre? Minkä tyylisiä hahmoja luot?
Eivätköhän ne ole aika erilaisia. Ujoja, puhumattomia, tunteellisia, tunnekylmiä, puheliaita, luonnevammaisia, kauniita, rumia, vaikka mitä siis.
Pippuri
 

ViestiKirjoittaja Agna » 24 Kesä 2010, 23:24

Vastailenpa nyt tähän, kun kukaan ei ole täällä mun seurana pulisemassa. T^T

1. Kuinka kauan olet pelannut tarinankerrontaan pohjautuvia roolipelejä ja miten innostuit niistä?
- Tuotanoin. Kaverin kautta lähti innostus kun näiden periaatteen mulle selitti, ja siitä on sellaiset 3 vuotta. Eli pienenä kersana innostuin näistä.

2. Missä olet pelannut ja pelaat tällä hetkellä?
- Pelannut oon Villa Énigme -nimisessä piraattiroolipelissä, jossakin random 1800-luvun kartanoroolipeleissä (boring), Donna Vega -kaupunkiroolipelissä ja sitten on tämä yksi ylitse muiden, eli The Night Fantasy, jossa olen roikkunut mukana jo kaksi vuotta.

3. Mistä pelaajanimesi tulee tai miten keksit sen?
- Paras kaveri keksi vuonna 2006, omasta nimestäni väännetty, joskaan en tiedä mistä kyseinen kaveri ajatuksen sai.

4. Miten kuvailisit itseäsi pelaajana?
- Semmoinen laidasta laitaan -pelailija. Välillä on hirveä hinku päästä pelaamaan ja välillä ei inspaa, ei sitten yhtään. Pelit kai sellaista perusluokkaa, en nyt menisi huippulaadukkaaksi kehumaan.

5. Minkä kategorian ropeissa pelaat mieluiten? (fantasia, tulevaisuus, historia, realismi, eläimet)
- Fantasia tai nykyaika. Ja pärkules minua mitkään elukat kiinnosta.

6. Onko mielessäsi joku roolipeli (aiheeltaan, juoneltaan), jossa haluaisit pelata, mutta sellaista ei (vielä) ole?
- SAIRAALA-AIHEINEN! Sitä on pitkään kaavailtu itsekin mutta toteutus todettiin mahdottomaksi. ARGH.

7. Millaiseen roolipeliin et ikinä liittyisi? Mistä kategoriasta pidät vähiten?
- Sotaisat Sorsat -niminen roolipeli ei ollut kovin hehkeä. Roolittiin sorsilla, mitä nyt juonen lukaisin. Eikä kiinnosta hevosteluaiheet.

8. Oletko perustanut roolipelin, toimitko jossain roolipelissä ylläpitäjänä tai onko sinulla innostusta joskus luoda oma roolipeli?
- On ollutkin oma roolipeli yhdessä erään toisen ropettelijan kanssa, mutta se siitä hankkeesta sitten, meni joskus muinoin. Monta ideaa on ollut. Nykyisin pyörin tämän TNF-pelin Pulinapuolen moderaattorina. Varokaa.

9. Millaisista peleistä pidät eniten?
- Niistä joissa tapahtuukin jotain, eikä vain olla samaa päiväjärjestystä "herää, syö, kävele, syö, nuku".

10. Ikimuistoisin pelisi?
- Kai se on ollut joku Blackin-Aberec-peli jossa sai jopa aikaan jotain.

11. Millaisen pelin/kohtauksen haluaisit joskus pelata?
- Jonkun hahmon dramaattinen delaaminen/romanttinen peli =3= ♥

12. Lempihahmosi (kaikki, sekä passiiviset että aktiiviset).
- Aberec \o/ Se on semmoinen iisibiisi mikä haluaisin itsekin olla. Semmoinen jota ei kokoajan haittaa maailman meno.

13. Onko hahmoissasi jokin toistuva piirre? Minkä tyylisiä hahmoja luot?
- Kai niistä tulee suureksi osaksi minun itseni kaltaisia/jollakin tapaa rentoja hahmoja. Ja kun jokaisen hahmon pitää olla jollain tapaa täydellinen. Nanana.
"Minä osaan muuten puhua haltiakieltä", Pulla sanoi ja asettui lauluasentoon. "Päivää, kiitos, huomenta, olet karvainen lohkoperuna."

Loryen 1/2
Aberec 0/2
Fred 0/2
Eugene 0/2
Jerrell 0/2
Hiroi 0/2
Aphaderuiondur 0/2
Pulla 0/2
Arasinya 2/2
Levo 2/2

Miten olisi kuutamokävely?
Avatar
Agna
Hovinarri
 
Viestit: 2573
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 11:32
Paikkakunta: Kaukainen kuningaskunta

ViestiKirjoittaja Dark » 22 Elo 2010, 19:25

1. Kuinka kauan olet pelannut tarinankerrontaan pohjautuvia roolipelejä ja miten innostuit niistä?
- No tuota, laskeskelin tänne liittyessäni, että lähes seitsemän vuotta on tätä tullut jo harrasteltua O_O' tuntuu vain käsittämättömän pitkältä ajalta nyt kun sitä ajattelee. Innostuin oikeastaan vahingossa. Eräs tylsä kesä selailin demi.fi -sivustoa ja siellä kirjat ja kirjallisuus (vai mikä se nyt olikaan) -osiolla oli pari roolipeliä käynnissä. Ajattelin, että näyttääpä hauskalta ja sattumalta tulin liittyneeksi erääseen Balonda -nimiseen roolipeliin, joka sitten muutaman ketjun jälkeen siirrettiinkin foorumille, jolla se toimi aktiivisena parisen vuotta, ennenkuin lopulta kohtasi tiensä pään.

2. Missä olet pelannut ja pelaat tällä hetkellä?
- Lista on loputon enkä edes muista kaikkia! Mutta foorumilla olen pelaillut niin Balondassa, Alyniáhissa, Lyashna meyas covainassa (?), Magicossa, Uso Namidassa, Yumeriassa.... Lisäksi on tullut pelailtua ihan kavereiden kesken mesessä, roolipelaamisen alkuaikoina Demi.fi:ssä... Tällä hetkellä aktiivisesti pelaan enää muutaman kaverin kanssa parissa sisäpiirin pelissä sekä Lindengrove Cityssä. Ja täällä ajattelin myös olla aktiivina "D

3. Mistä pelaajanimesi tulee tai miten keksit sen?
- Olen tainnutkin selittää tämän moneen otteeseen, mutta joskus kauan kauan sitten rekisteröidyin Darkshiney -nimimerkillä Runescape -nettiroolipeliin ja Dark on lyhennys kyseisestä nimimerkistä.

4. Miten kuvailisit itseäsi pelaajana?

- Välillä laiska, välillä liiankin innokas. Joskus tulee kausia kun mikään ei tunnu toimivan, ja välillä roolipeluuttaa aivan liikaakin "D Joku on joskus sanonut roolipelaustyylini muistuttavan jonkinlaista kaunokirjallista vaikeaselkoista tuotosta, mutta en sitten itse tiedä "D Tykkään kiusata hahmojani, lol~

5. Minkä kategorian ropeissa pelaat mieluiten? (fantasia, tulevaisuus, historia, realismi, eläimet)
- No, olen kokeillut aika paljon kaikenlaista, mutta sanon, että kaikki menee, mikäli juoni ja hahmot ovat hyviä. Eläinropet ovat ehkä hieman vieraampia minulle.

6. Onko mielessäsi joku roolipeli (aiheeltaan, juoneltaan), jossa haluaisit pelata, mutta sellaista ei (vielä) ole?
- No, en ole löytänyt sellaista historiallista foorumiroolipeliä vielä, joka olisi täyttänyt kriteerini. Joku scifikin voisi olla pitkästä aikaa kiva, niitäkin tuppaa olemaan aika harvassa.

7. Millaiseen roolipeliin et ikinä liittyisi? Mistä kategoriasta pidät vähiten?
- En koskaan liittyisi teinien suhderopeihin, joissa hahmojen suurin ongelma on se, katsooko ihastus koulun käytävällä vai ei. Siinä ei yksinkertaisesti ole minulle tarpeeksi jännitystä tai mielenkiintoa. En pidä ropeista, joiden pohja lepää ainoastaan suhteiden päällä. Hyvässä pelissä tosin on niitäkin, mutta kohtuus kaikessa.

8. Oletko perustanut roolipelin, toimitko jossain roolipelissä ylläpitäjänä tai onko sinulla innostusta joskus luoda oma roolipeli?
- Onhan sitä tullut muutamakin roolipeli perustettua aikanaan, mutta tällä hetkellä kaikki ovat oikeastana kuolleita ja kuopattuja, tosin haaveilen edelleen, että joku kaunis päivä herätän erään rakkaimmista peleistäni henkiin. Mikäli innostusta ja jaksamista löytyy.

. Millaisista pidät eniten?
- Peleissä täytyy ehdottomasti olla toimintaa! Tai sitten riipaisevaa rakkautta (tuhoon tuomitut rakkaussuhteet ovat parhaimpia). Hahmojen välillä pitää olla konflikteja. Ja mieluiten toiminta on jonkinlaista taistelua tai muuta kiihkeää kanssakäymistä (...ymmärtäkää miten haluatte...). Sukulaissuhdedraamailut ovat myös hauskoja.

10. Ikimuistoisin pelisi?
- Näitä on paljon, hankala sanoa vain yhtä... Mutta eräs ystäväni kanssa pelattu peli, jossa karaistunut sotapäällikköhahmoni sai kuulla olevansa isä. Ja lapsen äiti oli vieläpä tuon kaappaama maagipoika (man-pregnancy, wtf?). Lisäksi Homovampyyrin ja ihmispojan kielletty suhde, joka päättyi traagisesti kaksois-itsemurhaan.

11. Millaisen pelin/kohtauksen haluaisit joskus pelata?
- Mafiapomollani Ludovic Silvalla (Lindengrove Cityssä) erään kohtauksen, joka käsittää viinilasin, ruusuja ja Shakespearea. Siinäpä kaikki kai tiivistettynä.

12. Lempihahmosi (kaikki, sekä passiiviset että aktiiviset).
- Passiiviset: ihmissusi Rhos D'atar, puolihaltiakapinallispäällikkö Randgrid, vampyyri De Chateaux, italiaano Veniamin, hemmoteltu teinipoika Luc, demoni Meroru, Kuninkaan veli ja juonittelija Saemingr Dein, Komentaja Reyes ja Herttua Aerthur... Lista jatkuisi loputtomiin.
Aktiiviset: mafiapomo Ludovic Silva, lehtimies Renate Stanford, lääkäri Alfons Rüdiger (kaikki kolme Lindengrove Cityssä), Kharnakhán...

13. Onko hahmoissasi jokin toistuva piirre? Minkä tyylisiä hahmoja luot?
- No olen tässä jo jokusen vuoden roolipelailtuani huomannut, että minulla on muutamia tiettyjä 'perustyyppejä', eräänlaisia raakamalleja, joiden pohjalta lähden työstämään hahmoa, lisäillen ja poistaen erinäisiä asioita, muokaten hahmosta omanlaistaan. Ja jotkin tyypit ovat selkeästi toistensa alalajeja... Ja mikäli hahmo poikkeaa liikaa, sen pään sisälle on hankala päästä ja sillä on vaikea pelata "D Hankala selitys, mutta niin se vain on... Yleensä hahmon luominen lähtee jostain ideasta, tai pienestä nipusta ideoita, esim. 'hei, haluan hahmon, joka keräilee pullonkorkkeja ja jolla on silmälasit'. Siitä sitten vaan väsäämään, joskus onnistuu ja joskus ei xD[/b]
Dark
 

ViestiKirjoittaja Raigauge » 28 Tammi 2011, 22:19

1. Kuinka kauan olet pelannut tarinankerrontaan pohjautuvia roolipelejä ja miten innostuit niistä?
- Kaverini kertoi joskus 6:lla luokalla tarinapohjaisista ropeista ja kertoi kuinka hienoa se oli. No, sitten päätin liittyä kanssa samaan ropeen ja kokeilla minkälaista se oli, ja hurahdin ihan täysin! :---D

2. Missä olet pelannut ja pelaat tällä hetkellä?
- Oon pelannut ropeissa ööm. mm. Neir, World of Sorrow, Dogs of the City ja joitakin muita joita en muista. Nykyään olen sellaisissa kuin Hokuto Shichisei, Cliché ja tietty The Night Fantasy.

3. Mistä pelaajanimesi tulee tai miten keksit sen?
- Tästä selitinkin jo tuossa toisessa topikissa, mutta kertauksen vuoksi Shinrai = usko, luottamus, vaikken jumalaan uskokaan. On pysynyt tuommoisena jo sen 3-4 vuotta.

4. Miten kuvailisit itseäsi pelaajana?
- Intohimoinen, todellisuutta hakeva, todentuntuisia kohtauksia ja tunteita hakeva, aktiivinen ja välillä kyllä laiska :s joskus ei näppäimistö tunnu omalta eikä tekstiä synny vaikka kuinka haluaisi. Silloin keskityn johonkin muuhun.

5. Minkä kategorian ropeissa pelaat mieluiten? (fantasia, tulevaisuus, historia, realismi, eläimet)
- Varmaan ihmishahmo- painotteisilla ropeilla tykkään eniten, vaikka koirilla ja muilla eläimillä pelaaminen onkin periaatteessa helpompaa. Voisi sanoa että 'opettelin' roolaamaan koirilla ja sitten kun tunsin että osaan tarpeeksi, liityin ihmis-ropeihin. Kuitenkin tykkään fantasiasta todella paljon, ja itse asiassa lähes kaikki kategoriat toimivat osaltani aika hyvin 83

6. Onko mielessäsi joku roolipeli (aiheeltaan, juoneltaan), jossa haluaisit pelata, mutta sellaista ei (vielä) ole?
- Ömmm varmaan... ei oikeastaan. Joitakin tiettyjä kohtia kyllä löytyy ropeista mitkä itse muuttaisin, mutta tie harmoniaan ei kävele käsi kädessä täydellisyyden kanssa. Tai jtn. Älkää välittäkö näistä yhtäkkisistä filosofisista lausahduksista XDXDXDXD

7. Millaiseen roolipeliin et ikinä liittyisi? Mistä kategoriasta pidät vähiten?
- Varmaaan.. kyllä sellaiseen kone- mekaniikka ropeen tai jtn, koska en tiedä mitään esim. autoista tai koneiden mekanismista, vaikka kovasti olen koittanut. Tai sitten vampyyri- ropet. Hyhhkauhiaa. (älkää ottako itseenne koneiden ja vampyyrien tykkääjät)

8. Oletko perustanut roolipelin, toimitko jossain roolipelissä ylläpitäjänä tai onko sinulla innostusta joskus luoda oma roolipeli?
- Hokutossa olen moderaattori, yksi päävastaavista ja hahmohyväksyjä.

9. Millaisista peleistä pidät eniten?
- Pitkistä ja anteliaista peleistä, jossa jokaista juonenkäännettä ei tyrmätä täysin, tai kanssapelaaja ei roiku mukana tai jummaa. Joissakin ropeissa on tullut huomattua että jos toinen osapuoli ei tykkääkään juonesta, se ignooraa sen kokonaan. Ärsyttävää ja pikkumaista.

10. Ikimuistoisin pelisi?
- Varmaan... Neirissä pelaamani pelit, ömmm.. Readyn kaikki pelit(aina yhtä päättömän hyviä<3) ja varmaan kaikki inspiraatiota täynnä olevat pelit. + vähän huumoria

11. Millaisen pelin/kohtauksen haluaisit joskus pelata?
- Oikein kunnollisen tappelupelin, jonka pystyisi kuvittelemaan animena. Ettei ensimmäinen isku halkaisisi ihmistä katki ja peli olisi siinä. Tai sitten japanilaistyylisen dojon maisemassa joku harjoittelu/mittely peli.

12. Lempihahmosi (kaikki, sekä passiiviset että aktiiviset).
- Shiro nyt ainakin täällä ja muita ei moni sitten tiedäkään, mutta luettelenpa nekin. Kaz, Ready, Bischen, Basket, Mukay, Ayumu, Marttin, Tasukeru, Mister X, Vermuda, Raven, Cazasta jajaja... aika moni. Tykkään periaatteessa kaikista luomistani hahmoista.

13. Onko hahmoissasi jokin toistuva piirre? Minkä tyylisiä hahmoja luot?
- Yleensä luotettavia ja kovia kokeneita hahmoja. En tykkää täydellisistä ja ylimielisistä hahmoista, koska niillä on hankala pelata mielestäni. Yleensä myös hahmoni omaavat jonkun spesiaaliasian tai taidot jota ne sitten harjoittavat koko ikänsä ja kuolevat sen salat ja taidot osaavina.
Raigauge
 

ViestiKirjoittaja Ivy » 11 Touko 2011, 19:09

1. Kuinka kauan olet pelannut tarinankerrontaan pohjautuvia roolipelejä ja miten innostuit niistä?
Kuinka kauan:
En kauaakaan, sanotaan nyt... tämä kolme vuotta mitä tämä paikka o ollu pystyssä *häpeä*
Miten:
Aksu: "Mä haluun tehä roolipelisivuston"
Mä:"Öh okei, tee vaa"
Akus: "Haluuks liittyy?"
Mä: "eeeeeeeeemmä..."
Aksu: ">:"
Mä: "...Kai sitä pitää kokeilla"
(jotenkin näin)

2. Missä olet pelannut ja pelaat tällä hetkellä?
TNFssä kolme kaunista vuotta

3. Mistä pelaajanimesi tulee tai miten keksit sen?
Pelaajanimi nyt on sama mitä se on vuosien ajan toiminut mun online nikkinä. Sitä en muista mistä se tarkalleen ottaen tuli, mutta televisio oli tähän tavalla tai toisella syypää.

4. Miten kuvailisit itseäsi pelaajana?
.....

5. Minkä kategorian ropeissa pelaat mieluiten? (fantasia, tulevaisuus, historia, realismi, eläimet)
Fantasia ja historia ilmeisesti... Kaikki oli paremmi enne, ruttoa myöten.

6. Onko mielessäsi joku roolipeli (aiheeltaan, juoneltaan), jossa haluaisit pelata, mutta sellaista ei (vielä) ole?
Ei niinkään vankkaluontoisia juonia saatika aiheita, annan moisten muhia päässä aikansa jollen näe niissä sen enempää potentiaalia ni ne unohtuu.

7. Millaiseen roolipeliin et ikinä liittyisi? Mistä kategoriasta pidät vähiten?
Varmaankaan mihinkään eläinroolipeliin saatikka jo olemassa oleviin sarjoihin pohjautuviin, esim Harry Potterit ja ties mitkä manga/anime sarjat.

8. Oletko perustanut roolipelin, toimitko jossain roolipelissä ylläpitäjänä tai onko sinulla innostusta joskus luoda oma roolipeli?
Toimin täällä ylläpitäjänä, uskokaa tai älkää. Ei ole ollut innostusta luoda omaa roolipeliä, täällä on hyvä olla enkä muualle edes haluaisi.

9. Millaisista peleistä pidät eniten?
Sellaisista joissa on edes vähän idean tynkää? Kevyesti tai sitten raskaammin, en tiedä mitä höpötän enää.

10. Ikimuistoisin pelisi?
Varmaan kahden ensimmäisen hahmoni alkupää pelit ovat jääneet jotenkin klassikoiksi itselleni, vaikken tekstejäni kehtaakaan enää jälkeenpäin lukea, muistan tapahtumat jokatapuksessa joten kuten.

11. Millaisen pelin/kohtauksen haluaisit joskus pelata?
Jaa Kuva

12. Lempihahmosi (kaikki, sekä passiiviset että aktiiviset).
Ei en voi valita lempparia, luon uusia hahmoja niin harvoin että jokainen on omalla tavallaan lähellä sydäntä eikä kukaan ole syrjemmässä kuin toinen vaikka olisikin epäaktiivinen.

13. Onko hahmoissasi jokin toistuva piirre? Minkä tyylisiä hahmoja luot?
....Nuoria.... Kaksi jalkaisia, käsisiä, silmäisiä ja korvaisia... Ja neitsyitä.... Ainakin vielä.
Avatar
Ivy
kuninkaan neuvonantaja
 
Viestit: 1981
Liittynyt: 02 Joulu 2007, 00:08
Paikkakunta: Crypt

ViestiKirjoittaja Kitty » 10 Heinä 2011, 16:58

1. Kuinka kauan olet pelannut tarinankerrontaan pohjautuvia roolipelejä ja miten innostuit niistä?
Noin 8-9 kuukautta koko elämäni aikana olen pelannut, innostuin kun sain ensimmäisen ystävän joka näitä ropeja pelaili <3

2. Missä olet pelannut ja pelaat tällä hetkellä?
Koira ropeissa. (Legend of ohu, perintö)
Ja tällä hetkellä pelaan TNF ässä ja Rebellionissa.

3. Mistä pelaajanimesi tulee tai miten keksit sen?
Ystäväni nikki oli Vanilijehkitten tai joku tommonen ja sitten hokasin että kun rakastan Minttua (sitä makua siis) niin yli paljon ja tykkään kissoista niin siitäjän se Minttukitty sitten tuli

4. Miten kuvailisit itseäsi pelaajana? Melko aktiivinen, mutten kovin hyvä kirjottaja.

5. Minkä kategorian ropeissa pelaat mieluiten? (fantasia, tulevaisuus, historia, realismi, eläimet) Varmaan fantasia.

6. Onko mielessäsi joku roolipeli (aiheeltaan, juoneltaan), jossa haluaisit pelata, mutta sellaista ei (vielä) ole? Eipä tuu nyt mieleen.

7. Millaiseen roolipeliin et ikinä liittyisi? Mistä kategoriasta pidät vähiten?
Skifi tai joku huippumoderni tulevaisuus höskä.

8. Oletko perustanut roolipelin, toimitko jossain roolipelissä ylläpitäjänä tai onko sinulla innostusta joskus luoda oma roolipeli?

En oo koskaan ollu mode tai ylläpitäjä, voisin ehkä joskus jonkun kanssa tehä oman ropen.

9. Millaisista peleistä pidät eniten?
Sellaisita missä on jotain juonen tapaista ja sattuu ja tapahtuu kaikkea jänsää.

10. Ikimuistoisin pelisi? Tähän mennessä varmaan Clarencen ja Mikin ensitapaaminen <3 Purrurrur....

11. Millaisen pelin/kohtauksen haluaisit joskus pelata? Hmmmm.... Joko joku tosi sulonen hali pusi juttu tai sitten joku ihan älytön mättö bloody mess stuff.... tai emmä tiä, vaikee sanoo.

12. Lempihahmosi (kaikki, sekä passiiviset että aktiiviset). Rosalva, Miki ja Evelyn tietysti ^^

13. Onko hahmoissasi jokin toistuva piirre? Minkä tyylisiä hahmoja luot?
Lähellä mun omaa ikää ne ainakin usein on. Ja akkoja taitaa kaikki tähän mennessä tehdyt olla, ei kai muuta ?
Kitty
 

ViestiKirjoittaja Sands » 10 Heinä 2011, 18:59

Kai sitä tänne pitää jotain kirjoittaa. Ei ole mitään tekemistä. :D

1. Kuinka kauan olet pelannut tarinankerrontaan pohjautuvia roolipelejä ja miten innostuit niistä?

Jaa-a, aika kauan, luulisin. Ainahan niitä lyhyitä ja nopeita pelejä kirjoiteltiin aikamme kuluksi, kun netistä tuli vakio kaikille. Itseäni on aina kiinnostanut olla joku muu, kaikissa leikeissä pentunakin olin aina jokin oma hahmo tai leikittiin joillain leluilla tai hahmoilla, joilla oli luonne ja tarina oli vähän enemmän kuin pelkkää tämä tappaa tuon. :D Pelit varmaan saivat innostumaan vielä lisää, kun sai liikkua jossain aivan uudessa maailmassa jonain toisena. Se oli vain jotenkin niin hienoa. Muiden DnD tarinat varmaan loppujen lopuksi sai minut liittymään niin sellaisiin peleihin kuin foorumiroolipeleihinkin.

2. Missä olet pelannut ja pelaat tällä hetkellä?

Paikkoja on monia, kaikki kuolleita. Luultavasti paikoilla puhutaan foorumiroolipeleistä, mutta on niitä myös pitkiä henkilökohtaisia pelejä kavereiden kanssa sekä näitä vähän lautapelimäisempiä, mitä pelailen. Tällä hetkellä pelaan täällä, yllätys yllätys, yleensä pelaan vain yhdellä foorumilla kerrallaan niin kauan, kun intoa riittää.

3. Mistä pelaajanimesi tulee tai miten keksit sen?

Tämä on aika uusi. Minulla ei ollut mitään kunnollista nimeä, kaikissa nettipeleissä aina keksin hahmolle jonkin uuden nimen. Sitten kun tuolla IRCin puolella aloin pelaamaan, niin piti jokin nimi löytyä, millä minuakin kutsutaan. Sillä hetkellä vasta tavattu ystävä sanoi minun olevan Sands, Inspector Sands ja sehän sitten jäi. Hyvä nimi, tykkään. Vieläkin minua siksi kutsutaan, nimen keksijäkin. :D

4. Miten kuvailisit itseäsi pelaajana?

Nykyään viesteistä on tullut aika tl;dr. On vain ihan liikaa kerrottavaa, mutta silti jää jotain uupumaan, mitä tahtoisi laittaa. Ei vain ole hyviä kohtia niille ja ei viesteistä saa liian pitkiäkään tehdä, että ihmiset jaksavat edes jotenkin lukea. :D En silti oikein tykkää kirjoittamisesta, joten vielä on paljon opeteltavaa tekstin sujuvuudesta. Olen yleensä aktiivinen ja vastaan toivon mukaa nopeaa ja usein. Ehkä olen okei pelaaja?

5. Minkä kategorian ropeissa pelaat mieluiten? (fantasia, tulevaisuus, historia, realismi, eläimet)

Fantasia on kivaa, kuhan siinä on jotain erikoisempaa. Keskiaikaroolipelit eivät kauheasti itseä innosta, tänne ilmaannuin vain jotenkin ja jäin. Ehkä kiitos aika vapaan hahmonluonnin, mitä sillä hetkellä kaipasin. Monet erikoisemmat roolipelit eivät ota mitä tahansa sisään, että se sopii siihen erikoisempaan pelimaailmaan.

6. Onko mielessäsi joku roolipeli (aiheeltaan, juoneltaan), jossa haluaisit pelata, mutta sellaista ei (vielä) ole?

No juonesta puheen ollen, tällaiset foorumiroolipelit, joissa minkään sortin juoni edes on näyttävät olevan aika harvinaisia. Vielä harvinaisempaa on juoni, joka oikeasti liikkuu. Ei haittaisi sellaiset paikat, missä ylläpito pitää huolen juonen liikkumisesta tarpeeksi nopeaa, muttei liian nopeaa. Sopivalla vauhdilla. :D Ehkä jokin mysteeriroolipeli olisi myös hieno? Hahmot omituisessa paikassa, ei välttämättä edes tietoa siitä, keitä tai mitä hahmot oikeasti ovat? Pikku hiljaa juoni etenisi ja asiat valkenisivat, niin pelaajille kuin hahmoillekin. Mutta sellainen ei taida oikein toimia hitaammissa foorumiroolipeleissä

7. Millaiseen roolipeliin et ikinä liittyisi? Mistä kategoriasta pidät vähiten?

Koira/susiroolipelit. Voi koiraroolipelit. Niitä on niin mukava inhota yleensä huonon tasonsa vuoksi, ne myös yleensä vetävät puoleensa näitä susifaneja. Ei niistä sen enempää. Sitten myös nämä pelit, joissa ideana on vain seurustella tai jotain. Tyl-säää. Enpä mihinkään furryroolipeliinkään liittyisi, kiitos kyseisten henkilöiden huonon maineen. En tahdo itse leimautua sellaiseksi, ja vaikka kaikki eivät kauheita olekaan, tarvitaan vain se yksi äänekäs friikki ja kaikki on jo pilalla.

8. Oletko perustanut roolipelin, toimitko jossain roolipelissä ylläpitäjänä tai onko sinulla innostusta joskus luoda oma roolipeli?

Ei ole roolipeliä ei. Joskus sitä miettii, että pitäisikö tehdä sellainen. Ei vain ole tarpeeksi hyvää ideaa, johon muutkin tahtoisivat liittyä. Tässä kun tykkään maailmoja luoda, joten jos niitä netin puolelle ikinä laittelen ja jos porukka sattuu niistä kiinnostumaan, ehkä niiden perusteella voisi pelin tehdä. Tarvittaisiin aika paljon innostuneita osallistujia, tosin. :D

9. Millaisista peleistä pidät eniten?

Pitkistä, missä on paljon juonenkäänteitä, draamaa ja huumoria. Mielenkiintoisia hahmoja pitää olla. Tarpeeksi vapaata, että älyttömyyksiä voi sattua, mutta kuitenkin sen verran hillittyjä pelaajia, että se sopii peliin. Nopat sopivat myös moniin peleihin hyvin, jos tahtoo siinä käyvän miten vain, antaa ulkopuolisen voiman päättää.

10. Ikimuistoisin pelisi?

Ehkä yksi tosi pitkä DnD roolipeli. Oma hahmo siinä oli jotenkin niin ihmismäinen, iso mies, mutta oli hänellä pelkoja ja ongelmia. Hiljainen nössykkä, jolle tapahtui aina syystä tai toisesta vastoinkäymisiä. Koska nopat inhoavat minua. :D DM oli tehnyt tosi hyvän maailman ja sivuhahmoja, kaikki pelaajatkin olivat hauskoja ja hahmojen kanssa oli hyvä pelata. Pelissä tapahtui vaikka ja mitä, eikä fantasiatyypistään huolimatta ollut liian klisee tai mustavalkoinen. Tapahtui iloisia asioita, mutta myös huonoja asioita. Sekä ihan hemmetin siistejä asioita, minunkin normaalisti hiljainen ja vetäytyvä tyyppi pääsi tekemään sankaritekoja. :D Silti siinä oli jotain haikeaa. Kuolemaa, tappeluja, ystävien jättämistä, moraalisia dilemmoja. Onnellisesta lopusta huolimatta minusta tuntuu, että loppujen lopuksi oman hahmon tulevaisuus ei niin kauhean hyvin tule menemään. DM vihjasikin, ettei hahmoni välttämättä ollut ihminen, vaikka sellaisen hänestä tein. Se olisi hahmolle aika kauhea ja mahdollisesti vaarallinen paikka, etenkin hänen perheelleen. Tuosta puheen ollen, pidän myös siitä, kun voit luottaa henkilöön ja he voivat tehdä jotain tuollaista hahmollesi ilman sinun lupaa, mutta se silti tuntuu oikealta ja sopivalta. Meidän DM on vain hyvä, oli aina hauska nähdä, mitä nyt tapahtui. Pitäisi varmaan kohta pakottaa DM toiseen peliin

11. Millaisen pelin/kohtauksen haluaisit joskus pelata?

Sellaisen, missä hahmoa nöyryytetään, satutetaan tai muuten vain pelotellaan. Normaalisti ylpeän nöyryyttämistä ja pelontunnetta. Hahmoja on kiva kiusata. :D Joskus olisi myös mukava ajaa normaalisti säyseä hahmo aivan kauheaan rage modeen. Seuraukset olisivat hienoa katsottavaa, kun hahmo vihdoin tajuaa tekonsa.

12. Lempihahmosi (kaikki, sekä passiiviset että aktiiviset).

Kaikista hahmoista pidän, mutta pitää kai niitä jotain niistä parhaita listata. Garrettista tykkään nyt aika paljon, samoin tuosta yllämainitusta DnD-hahmosta, Balista tykkäisin jos hän saisi jotain kunnon tekemistä ja pidempiaikaisen, hyvin hänelle sopivan seuralaisen, ja sitten muista teidän tuntemattomista peleistä eräs maailman säälittävin vampyyrihemmo, yksi viulua soitteleva penikka (kiitos aivan mahtavan vastapelaajan hahmon, jota oli niin mukava kiusata) ja nyt kuumottelisi yksi kirjaviisas ei-mindflayer yhteen kaverin mahdolliseen sci-fi peliin, saisin käyttää isoja sanoja ja olisi mukava leikitellä idealla, että vaikka kyseinen olio tarvitseekin ihmisiä ravinnokseen, voiko epäihmistä kutsua pahaksi ihmisten moraalien perusteella. Kai siinä on tarpeeksi.

13. Onko hahmoissasi jokin toistuva piirre? Minkä tyylisiä hahmoja luot?

Aika monet ovat miehiä, kyllä niitä naisiakin joskus putkahtelee. :D Yleensä en vain kiinnitä huomiota sukupuoleen ja sitten niistä jotenkin tulee miehiä. En tykkää täydellisyydestä, pyrin antamaan hahmoille psyykkisiä tai fyysisiä ongelmia, monesti molempia. Jos hahmo on kaunis päältä, pidän huolen, että jossain sisimmässä löytyy sitä mätää. Paljon mätää. En tahdo myöskään kauhean voimakkaita hahmoja, jos voimia löytyy, pitää olla syitä, miksei hahmo välttämättä tahdo tai voi käyttää voimiaan. Pyrin tekemään mahdollisimman erilaisia hahmoja luonteiltaan, iältään, ulkonäöltään ja toiveiltaan, joten ne eivät taida toistuvia piirteitä olla. :D Emoja en tee, eikä hahmojen menneisyydessä yleensä ole mitään kauhean surullista tai jotain vanhempien brutaalia murhaa silmien edessä, en tahdo, että hahmo märisee tuollaisista asioista. Ei jaksa itsekään kuunnella sellaista, miksi vastapelaajat sitten? :D Joskus tulee vähän kovempia kokeneita kavereita, mutta silloinkin hahmot ovat jo siinä vaiheessa, että ovat joko sujut asiat kanssa tai haavat eivät ole enää niin auki. Täysin tunteettomia hahmoja en tee, aina niillä on jotain, joka saa jonkinlaista reaktiota aikaan. Sitä saa sitten vastapelaajat etsiä, jos ei muuta. :D

Tulipa taas vaihteeksi romaani ja jotain varmasti jäi uupumaan, mutta eiköhän siinä ole tarpeeksi tälle päivälle.
Avatar
Sands
Kreivi
 
Viestit: 1628
Liittynyt: 27 Elo 2010, 13:40
Paikkakunta: Vattavaivane lehemä

ViestiKirjoittaja Niehku » 20 Elo 2011, 21:00

1. Kuinka kauan olet pelannut tarinankerrontaan pohjautuvia roolipelejä ja miten innostuit niistä?
Taukoineen päivineen sen 4 vuotta. Innostuin tuttuni kautta kun tuumasimme, että miksei kokeilla pelailla lempihahmoillamme foorumilla?

2. Missä olet pelannut ja pelaat tällä hetkellä?
Aikaisemmin oon pelannut yhteensä 4 ropessa ja niistä ainakin 3 ovat kuolleet. Nyt pelaan pelkästään TNFssä.

3. Mistä pelaajanimesi tulee tai miten keksit sen?
Hyvin usein keksin nimiä yksinkertaisesti päästäni. Sekä itselleni että hahmoilleni. Dakum on yksi esimerkki niistä, joka ei tarkoita mitään. Keksin sen siinä yhteydessä kun rekisteröidyin deviin :D pitihän uusi nimi saada.

4. Miten kuvailisit itseäsi pelaajana?
Hmm... :D vaikea kysymys... Aktiivisuuteen pyrkivä, joskus jopa laiskakin.

5. Minkä kategorian ropeissa pelaat mieluiten? (fantasia, tulevaisuus, historia, realismi, eläimet)
Fantasia ofc tai steampunk :D aikaisemmin oon pelannu myös sarjoihin perustuvissa ropeissa, yhdessä koira/susiropessakin, mut tajusin sitten, ettei eläimillä pelaaminen oikein oo miun juttu :)

6. Onko mielessäsi joku roolipeli (aiheeltaan, juoneltaan), jossa haluaisit pelata, mutta sellaista ei (vielä) ole?
Miulla oli periaatteessa sellainen pystyssä, mutta se kuoli. Final Fantasyyn pohjautuva roolipeli, jossa myös omat hahmot oli sallittuja. No se oli kyllä vähän fiasko muutenkin... Porukka siellä koostui muutamasta tutustani.

7. Millaiseen roolipeliin et ikinä liittyisi? Mistä kategoriasta pidät vähiten?
Ehkä nykyaika/kouluropet. En tykkää pelata realistisessa ajassa, ajassa jossa eletään muutenkin koko ajan. Pitää olla jotain erilaista!

8. Oletko perustanut roolipelin, toimitko jossain roolipelissä ylläpitäjänä tai onko sinulla innostusta joskus luoda oma roolipeli?
Oon perustanu yksin 2 ropea, toiminut kummassakin siis ylläpitäjänä. Nuo kaksi ovat kuolleet. Voisin toimia ehkä modena jossain, mut ei inspistä perustaa omaa ropea.

9. Millaisista peleistä pidät eniten?
Aina pitää tapahtua. Joko taistelu tai ihan vaan hahmojen välistä juttelua. Junnaamista samassa kohdassa pitkään... Ei.

10. Ikimuistoisin pelisi?
Ne pelit jäivät kuolleisiin ropeihin.

11. Millaisen pelin/kohtauksen haluaisit joskus pelata?
Hmm... Kunnon verisen ottelun, jossa molemmat hahmot on samalla puolella yhteistä vihollista vastaan. Taistelu, joka kestää pitkään ja siinä kenties jompikumpi kidnapataan tai toinen on hyvin lähellä kuolemaa. Sellasen, jossa toinen puolustaa toista viimeiseen asti :3 sit sellasen jossa parhaat kaverukset/rakastuneet alkaa kinata keskenään ja tulee ero, mut sit ne kuitenki sopii asiat ja kaikki on hyvin :3

12. Lempihahmosi (kaikki, sekä passiiviset että aktiiviset).
Elwyn ja Akashi on jo ollu miulla pitkään <3 oon tykästyny myös Lucaan :3

13. Onko hahmoissasi jokin toistuva piirre? Minkä tyylisiä hahmoja luot?
Vaikkei miulla nyt ookkaan kuin 2 hahmoa nii vaatteissa pussihousut! :D yksinkertaisesti vaan rakastan niitä ja sit ku on pakko tehä aina sellasia miekkailijoita nii onhan niissä helpompi liikkua. Ja että molemmat on naisia, johtuen kuitenki siitä että oon tosi kehno piirtämään miehiä ja en voi esittelyä tehä ilman kuvaa >.< ja tosiaan, aina on oltava jokin ase. Oli se sitten miekka/jousi tms.
Niehku
 

ViestiKirjoittaja Ventus-setä » 30 Syys 2011, 17:51

1. Olen roolipelannut hieman yli kaksi vuotta tauotta. Innostuin siitä, kun pelasin erään ystäväni (ennen nettikaveri) kanssa pitkään yhdessä ropessa.

2. Olen roolannut todella monissa paikoissa. Mutta niidenkin paikkojen ropet ovat kuolleet yleensä viikon sisällä (tai parin kolmen kuukauden sisällä), yleensä epäaktiivisien pelaajien tai huonon inspin takia.

3. Nykyinen pelaajanimeni tulee erään rakkaan henkilön päästä. Ja tietenkin KH:ssa olevan hahmon nimestä. Tämä lempinimi on ollut minulla jo pitkään, mutta vasta tänään otin sen käyttöön täällä.

4. Nooh.. Olen kyllä todella aktiivinen ainakin itseni mielestä ja roolaan mielelläni paljon. Inspiäkin löytyy, mutta en minä yleensä vaivaudu hirveän pitkiä roolauksia tekemään, jos vastapelaajakaan ei niitä tee.

5. Roolaan mielelläni fantasia ja historia ropeissa. Kaikkein eniten tykkään roolata juuri historia ropeissa.

6. No ei tällä hetkellä :>

7. En tykkää ropettaa eläin-ropeissa. Pidän kyllä joistakin eläimistä, mutta se on silti tylsää.

8. Joo olen mä ropeja perustanut. En tälle sivustolle, mutta eräälle toiselle. Ropejen määrää en kuitenkaan tiedä. Olen mä tämän kahden vuoden aikana todella paljon ropeja tehnyt.

9. Tykkään ropeista joissa tapahtuu jotain. Myös shounen-ai ropet ovat minun makuuni ^^"

10. No se missä pelasin sen mun kaverin kanssa :>

11. En oikein tiedä.. Jonkun tappelu kohtauksen kai

12. No ei mulla tällä hetkellä täällä ole kuin vain yksi hahmo, mutta se ei ole paras

13. Mun hahmot taitaa yleensä olla hiljaisia ja ujoja :D
Viimeksi muokannut Ventus-setä päivämäärä 30 Syys 2011, 21:56, muokattu yhteensä 1 kerran
Ventus-setä
 

ViestiKirjoittaja Lotdow » 30 Syys 2011, 21:53

1. Kuinka kauan olet pelannut tarinankerrontaan pohjautuvia roolipelejä ja miten innostuit niistä?
Nyt olen pellannut pari kolme kuukautta, ja nyt olen kyllä niin innoissani tästä ropettamisesta että pitää pakottaa itsensä irrottamaan katseensa koneenruudusta.

2. Missä olet pelannut ja pelaat tällä hetkellä?
Vain ja ainoastaan TNF:ssä, en ole koskaan pelannut missään muualla.

3. Mistä pelaajanimesi tulee tai miten keksit sen?
Heh, risteytin oikean nimeni ja sanan shadow. En muista milloin muuta joskus piti vain sellainen juttu tehdä. Koomista että siitä tuli niin käytetty minulle :D

4. Miten kuvailisit itseäsi pelaajana?
Jos nyt melkein itsekehu rupeaa haisemaan, niin voisinpa väittää että olen aktiivisin pelaaja jokaisessa pelissäni. Pyrin vastaamaan kyllin pitkillä vastauksilla, mutta ilman että niissä olisi jotain aivan turhaa selitystä.

5. Minkä kategorian ropeissa pelaat mieluiten? (fantasia, tulevaisuus, historia, realismi, eläimet)
Fantasia, ehdottomasti fantasia. Muita en edes harkitse.

6. Onko mielessäsi joku roolipeli (aiheeltaan, juoneltaan), jossa haluaisit pelata, mutta sellaista ei (vielä) ole?
No, nytkun sain tapettua ja kanssapelaajan hahmon niin sitä en enää toivo, mutta voisi olla hauska sellainen peli jossa pelaan kahdella hahmollani. Tätä tilaisuutta eu ike vielä tullut.

7. Millaiseen roolipeliin et ikinä liittyisi? Mistä kategoriasta pidät vähiten?
No nyt en kyllä jakaisi ainakaan mitään sellaista peliä jossa ukkoni vain kuuntelee toisen jaarittelua elämästä. Arvatkaa jaksaisinko sellaiseen vastata.

8. Oletko perustanut roolipelin, toimitko jossain roolipelissä ylläpitäjänä tai onko sinulla innostusta joskus luoda oma roolipeli?
Yhteen väliin halusin tehdä oman roolipeli sivuston, jonka aiheena olisi ollut elokuva 9. Mutta tiedän etten jaksaisi ylläpitää sitä.

9. Millaisista peleistä pidät eniten?
Jaa-a, kanssapelaajasta riippuen. Tappelupelit joissa voittaja on sovittu ovat kivoja.

10. Ikimuistoisin pelisi?
Tähän mennesä on kyllä tuo Crimsonin kanssa käyvä peli. Se on sitä jotain!

11. Millaisen pelin/kohtauksen haluaisit joskus pelata?
Hmm, sellaisen jossa Crit ja Morna hakkaavat jonkun tyypin muussiksi!

12. Lempihahmosi (kaikki, sekä passiiviset että aktiiviset).
Varne on kyllä omista paras, mutta Black vie voiton kaikista hahmoista kautta aikain!

13. Onko hahmoissasi jokin toistuva piirre? Minkä tyylisiä hahmoja luot?
Hahmoni ovat miehiä, minulle kuuluu tässä "vintiöiden" jutussa tämä monsteripuoli :D
Lotdow
 

ViestiKirjoittaja Templer » 01 Loka 2011, 09:16

1. Kuinka kauan olet pelannut tarinankerrontaan pohjautuvia roolipelejä ja miten innostuit niistä?
Itseasiassa en pitkäänkään, olin ennen ropettanut Lemmikki.se nimisessä paikassa (voi että ne on surkeita) Ensimmäinen foorumi ropeni oli sitten oikeastaan TNF köh köh

2. Missä olet pelannut ja pelaat tällä hetkellä?
Aikaisemmin en ole pelannut missään, mutta nyt pelaan täällä eli TNF:ssä ja myäs yhdessä toisessa paikassa, jonka nimi on mysteeri minulle.

3. Mistä pelaajanimesi tulee tai miten keksit sen?
Minä olla vain Wolf tai JukkaThePalm En keksi niitä mitenkään kuhan vaan päästäni vetäsen.

4. Miten kuvailisit itseäsi pelaajana?

Aika hidas, joskus nopeakin vastaaja, innostun pienistä, mutta voin helposti myös tylsistyä, pidän toiminnasta ja siitä jos jotain tapahtuu, sekä samaistun peleissä hahmoihini.

5. Minkä kategorian ropeissa pelaat mieluiten?
Olen aika uusi näissä ropeissa, etten oikein ole varma, fantasia kyllä on jotain aivan ihanaa, mutta onhan minulla myös realistinen peli menossa myös.

6. Onko mielessäsi joku roolipeli (aiheeltaan, juoneltaan), jossa haluaisit pelata, mutta sellaista ei (vielä) ole?

Eipä oikeastaan...

7. Millaiseen roolipeliin et ikinä liittyisi? Mistä kategoriasta pidät vähiten?

Itseasiassa, pidän vähän kaikesta, että en usko, että vastaan tulee ropea, josta en hirveänä pitäisi.

8. Oletko perustanut roolipelin, toimitko jossain roolipelissä ylläpitäjänä tai onko sinulla innostusta joskus luoda oma roolipeli?

En vielä, mutta innostusta löytyy. (:

9. Millaisista peleistä pidät eniten?

Toiminta, ei siis mitään aseiden kanssa heilumista, vaan sellainen missä voi oikeasti taistella jotain vastaan, vaikka kyllä jotkin ihanat romanttiset kohdat aina pysäyttävät ajan. < 3

10. Ikimuistoisin pelisi?

Enpä oikeastaan tiedä...

11. Millaisen pelin/kohtauksen haluaisit joskus pelata?

En ole ajatellut asiaa...

12. Lempihahmosi (kaikki, sekä passiiviset että aktiiviset).

Ei minulla monia ole, mutta Fred on aika pro. ^^

13. Onko hahmoissasi jokin toistuva piirre? Minkä tyylisiä hahmoja luot?
Ei itseasiassa, hämmästyin kuitenkin kuinka paljon miespuolisia hahmoja olen elämäni aikana tehnyt... ehkä osaan vain istua miesten aivoihin paremmin. : D Nilllä kun on sellaiset hieman pienemmät aivot x) (ei pahalla kenellekään miehelle. :D)
Templer
 

ViestiKirjoittaja Ylva » 04 Marras 2011, 15:53

1. Kuinka kauan olet pelannut tarinankerrontaan pohjautuvia roolipelejä ja miten innostuit niistä?

Pelasin aikoinani todella aktiivisesti as in about joka päivä chattipohjaista peliä, joka lopulta rajottui minun ja kahden kaverini välille mese peleiksi ja maailmoiksi. Sitä kesti joku viitisen vuotta aktiivisena, kun se sitten seuraavan vuoden aikana hiipui omien ongelmieni takia ja lopulta se loppui kokonaan kun meni välit poikki näiden kavereiden kanssa. Nyt sitten alotin vähän yli kuukausi sitten pelaamisen uudestaan.

Kiinnostuin pelaamisesta lähinnä, koska olen pitänyt kirjoittamisesta aina ja lukenut paljon fantasiakirjoja. Yhden foorumi keskustelun kautta sain tietää silloisista roolipelichateistä ja menin sinne ja siitä se sitten lähti.

2. Missä olet pelannut ja pelaat tällä hetkellä?

Uh olen hyvin lyhyen ajan pelannut Antanyassa ja sen tekijän edellisellä kotisivulla vieraskirjassa, joka taisi olla nimeltään Kotopuu. Pelasin myös yhdessä "killassa", jonka nimeä en tarkemmin muista ja jota ei ole enää olemassa. Sitten oli tietysti oma maailmamme mesen välityksellä, joita oli neljä kappaletta ja kaikkiin tuhottomasti hahmoja; fantasiaa, vampirea, scifiä, keskiaikafantasiaa ilman mitään high fantasyä johon liittyi ns. merirosvoilu.

Nyt kun alotin uudestaan olen täällä TNF:llä ja Chenevalie-nimisellä foorumilla, sekä Order 66-foorumilla aloittelen, vaikka se ei niin lähellä sydäntä olekaan.

3. Mistä pelaajanimesi tulee tai miten keksit sen?

Ylva on tosiaan ensimmäinen roolipelihahmoni jippiin roolipelichatissä ja näin ollen nicki myös. Se jäi sitten pelien kautta nettinimekseni, koska nettiystäväni tunsivat minut sillä nimellä ja on minua irl:ssäkin heidän toimesta siksi kutsuttu.

Nimen bongasin sarjakuvasta, enkä muista missä se oli taisi olla jonkin Mustanaamiolehden yhteydessä oleva sarjakuva, joka sijottui jotenkin viikinkimaiseen maailmaan ja siinä syntyi tyttölapsi suden luolassa ja sen äiti nimesi sen Ylvaksi, koska se tarkoittaa naarassutta. Viehätyin siihen ja nimen merkitykseen.

4. Miten kuvailisit itseäsi pelaajana?

Jaa-a, todella aktiivinen jos innostun jostain hahmosta/hahmoyhdistelmästä/juonesta, mutta muuten nykyään aika ajoin epäaktiivinen ja inspiraatio puutteita on lähinnä mielenterveysongelmien takia kun ei saa mitään aikaiseksi. Koetan kehittää kirjoitustaitoani, vaikka se aina lipsuu ja olen sortunut liialliseen supistamiseen asioita kerrottaessa ja niitä kuvaillessa. Voisi kai sanoa, että olen tietyllä tavalla hätäinen ja saatan toistaa itseäni. Koen myös pakkomiellettä silmien kuvailuun.

5. Minkä kategorian ropeissa pelaat mieluiten? (fantasia, tulevaisuus, historia, realismi, eläimet)

Se on ehdottomasti fantasia.

6. Onko mielessäsi joku roolipeli (aiheeltaan, juoneltaan), jossa haluaisit pelata, mutta sellaista ei (vielä) ole?

Hah, tähän voisin vain sanoa, että omakehittämä maailma, joka on nyt jäänyt taakse välirikon takia, mutta muuten ei kyllä tule mitään mieleen.

7. Millaiseen roolipeliin et ikinä liittyisi? Mistä kategoriasta pidät vähiten?

Ei kyllä taida olla sellaista roolipeliä mihin en ehdottomasti liittyisi, mutta vähiten minua viehättää japanipohjaiset roolipelit, puhtaasti furrypelit ja tietyllä tavalla puhtaat scifipelit.

8. Oletko perustanut roolipelin, toimitko jossain roolipelissä ylläpitäjänä tai onko sinulla innostusta joskus luoda oma roolipeli?

Tullut tässä sanottuakin, että tosiaan kehiteltiin kavereiden kanssa roolipelimaailmat omaan käyttöön ja on sitä tavallaan pitänyt yllä sivustoa, jossa on voinut harrastaa vieraskirjapelaamista. Nimeä en kyllä enää edes musita saati osoitetta, mikä vähän pännii XD

Roolipelin luomisessa on iso homma, mutta olen kehitellyt omaa maailmaa pohjautuen aikasempaan maailmaan, jossa olin mukana tekemässä sitä ja idea oikeastaan lähti minulta, vaikka se paisui sitten todella laajaksi ja siinä oli paljon lainattuja tekijöitä kuten kaupungit ja jumalat. Saatan joskus innostua tekemään taas maailmaani, mutta voimavarat siihen ovat hyvin vähissä, joten projeti on jotenkin uinuksissa.

9. Millaisista peleistä pidät eniten?

Jaa-a, tätä on vaikea määritellä. Parhaita pelejä taitaa kuitenkin olla pelit, joihin on saanut ns. vision joko omasta tai kanssapelaajan toimesta.

10. Ikimuistoisin pelisi?

Apua, sen kun muistaisi. Sanotaan nyt vaikka, että ensimmäisen hahmoni kuolema.

11. Millaisen pelin/kohtauksen haluaisit joskus pelata?

Heh, tämä on myös hankala kysymys, enkä nyt äkkiseltään saa mitään mieleen, mitä en olisi jo pelannut tai suunnitteilla.

Kolminpelit ovat aina mielenkiintoisia ja avartavia.

12. Lempihahmosi (kaikki, sekä passiiviset että aktiiviset).

No Ylva on ollut aina lähellä sydäntäni. Pidän kaikista hahmoistani, muuten en niitä tekisikään.

13. Onko hahmoissasi jokin toistuva piirre? Minkä tyylisiä hahmoja luot?

Toistuva piirre yleisesti ottaen taitaa olla se, että hahmojen ulkonäössä on jotain ns. poikkeavaa. Eivätkä nuo enemmän tai vähemmän sovi joukkoon ainakaan helposti. Aika usein noilla on myös jotain salaisuuksia, jota piilotellaan muilta.

Yritän kovasti poiketa normeistani, kun mietin uutta hahmoa, mutta se ei ole aina niin helppoa kun taas haluaa tietynlaisia hahmoja.
Ylva
 

Seuraava

Paluu Keskustelut

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron