Pulina || Vanha

Keskusteluille tarkoitettu alue. Keskustelujen luonti on vapaata, mutta katsothan ennen keskustelun aloittamista, onko foorumilla jo samankaltainen ”töpö” olemassa.
Muistetaan hyvät käytöstavat, eikä pyritä loukkaamaan ketään tieten tahtoen, pidetään kiroilu ja herjaus minimissä, huomioidaan kaikki keskustelussa ja vältetään turhia konflikteja. Pidetään yhdessä yllä rento, ystävällinen ja leppoisa ilmapiiri.

Valvojat: Crimson, Ivy, Agna

ViestiKirjoittaja Agna » 28 Syys 2011, 20:07

Aksutar kirjoitti:Eikun mä olisin ollu Gohē Takeda.

Mä olin aina hopeanuolileikeissä (minä ja mmupu* pieninä mmupun olkkarissa sohvatyynyistä vuoria rakentaen) Ben, sillä mmupu halus yleensä olla Hopeanuoli, ja jos se ei ollut niin minä olin ja mmupu eläytyi Crossin rooliin. Kirjotetaanko sitä edes noin? Noh ihan sama. Ja kyllä, aina leikeissä jonkun päästä vuoti verta ja vaikka mitä raakaa ja yhdessä vaiheessa meidän Pepiltäkin piti siinä kolmen vuoden iässä kieltää Hopeanuolet hetkeksi kun niitä piti joka aterialla telkusta tuijottaa ja kuunnella kuinka tiikeriveljekset haluaa repiä jonkun kappaleiksi.

* Entinen TNF:änkin pelaaja.

Väitteleminen on shaibaa varsinkin jos toinen osapuoli yrittää ärsyttävästi päteä oi-niin-suurilla-tietämyksillään ja sitä rataa. Romaanit on muutenkin kökköä luettavaa.
"Minä osaan muuten puhua haltiakieltä", Pulla sanoi ja asettui lauluasentoon. "Päivää, kiitos, huomenta, olet karvainen lohkoperuna."

Loryen 1/2
Aberec 0/2
Fred 0/2
Eugene 0/2
Jerrell 0/2
Hiroi 0/2
Aphaderuiondur 0/2
Pulla 0/2
Arasinya 2/2
Levo 2/2

Miten olisi kuutamokävely?
Avatar
Agna
Hovinarri
 
Viestit: 2573
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 11:32
Paikkakunta: Kaukainen kuningaskunta

ViestiKirjoittaja Aksutar » 28 Syys 2011, 20:13

Mä en koskaan oo leikkiny mitään Hopsu leikkejä >: Ei oikein ollu ketään enää/vielä kenen kans niitä olis voinu säheltää. Joten tyydyin kattomaan leikkaamattomia kaverin kanssa. Oltiin niillä yötä ja si se perhana meni naurattamaan muo niin, että vasen keuhko oli seuraavana päivänä niin kipee et sattu hengittää. Se veti hienon Hopsu marssin <3

Aah, Mmupu. Miten sillä menee?
Avatar
Aksutar
Monarkki
 
Viestit: 14829
Liittynyt: 23 Marras 2007, 14:47
Paikkakunta: Crypt

ViestiKirjoittaja Agna » 28 Syys 2011, 20:19

Ku tuun joskus teille niin voidaan leikkiä (: Sä voit olla Takeda, mä oon Hopeanuoli (tai sitten Ben) ja Ivy voi olla Akakabuuutto. Se saa tehdä tyynyistä vuoren ja sit me vallataan se vuori ja illalla syödään joko Ivy tai jotain hyvää ruokaa. Ei sillä ettei Ivy ois hyvää, mutta en oo maistanut.

mmupulle hyvää, lukion ekalle meni ja suoriutui ekasta koeviikosta ja silleen, mah best friend still vaikkei me kauheen usein nähdäkään. Kyselee aina välillä tämän puljun kuulumisia.
"Minä osaan muuten puhua haltiakieltä", Pulla sanoi ja asettui lauluasentoon. "Päivää, kiitos, huomenta, olet karvainen lohkoperuna."

Loryen 1/2
Aberec 0/2
Fred 0/2
Eugene 0/2
Jerrell 0/2
Hiroi 0/2
Aphaderuiondur 0/2
Pulla 0/2
Arasinya 2/2
Levo 2/2

Miten olisi kuutamokävely?
Avatar
Agna
Hovinarri
 
Viestit: 2573
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 11:32
Paikkakunta: Kaukainen kuningaskunta

ViestiKirjoittaja Aksutar » 28 Syys 2011, 20:21

LOL JOO! Ivy ei kyl varmaan tuu oleen kovin mahtava Akakabuto. Oh well. Syödään si tortilloja.

Ja Mmupulle terkkuja!
Avatar
Aksutar
Monarkki
 
Viestit: 14829
Liittynyt: 23 Marras 2007, 14:47
Paikkakunta: Crypt

ViestiKirjoittaja Sands » 28 Syys 2011, 20:29

Kuva
On se kyllä jotain, jos eivät nykyajan nuoret väitelläkään halua, hyvää opetusta omien ja muiden mielipiteiden kirjoittamisesta ja kuuntelemisesta. Ja romaaneista valitetaan roolipelisivustolla, really?

Väittelyssä omat mielipiteet on parempi tukea jollakin, ehkä se on vain se oma mielipide, mutta jos ei omiin mielipiteisiinkään usko, niin ei tietenkään siitä mitään väittelyä tule. Väittely ei ole negatiivinen sana, vaikkakin se suomeksi sen maineen on saanut.

Ehkä tästäkin tulee väittely, mutta nyt, nauttikaa isoisä von Sandista.
Avatar
Sands
Kreivi
 
Viestit: 1628
Liittynyt: 27 Elo 2010, 13:40
Paikkakunta: Vattavaivane lehemä

ViestiKirjoittaja Aksutar » 28 Syys 2011, 20:33

Se, joka jaktaa nyt väittely asiaa, saa samantien jäähyn. Kyseinen väittely olisi mukava hoitaa ilman että kenellekkään tulee mielipahaa, mutta se näyttää ja kuulostaa nyt olevan täysin mahdotonta. Väittelyt ovat järkipuheisia keskusteluja, jossa kaksi tai useampi henkilö tuo esiin oman mielipiteensä aiheesta, mutta on myös avoin toisten näkemyksille, eikä yritä tunkea omaa näkökulmaansa toisen kurkusta alas.
Mielipide on kuin p*nis (miehellä): Se on hyvä olla olemassa, mutta älä jumalauta tunge sitä kenenkään kurkusta alas pakottamalla.

Lisäksi väittelyyn yllyttäminen EI OLE kovin mukavaa, aikuismaista ja yhteishenkeä kohentavaa.
Jos haluaa asiasta väitellä, sen voi hoitaa yksäreillä kyseisen väittelyyn liittyjän kanssa. Pulinassa ei enää moista mielellään katsella, sillä toisia ei kiinnosta, toisille tulee vain paha mieli ja jotkut suuttuvat ja ilmoittavat siitä minulle.

Että osaa taas ahdistaa tulla foorumille.
Viimeksi muokannut Aksutar päivämäärä 28 Syys 2011, 20:40, muokattu yhteensä 2 kertaa
Avatar
Aksutar
Monarkki
 
Viestit: 14829
Liittynyt: 23 Marras 2007, 14:47
Paikkakunta: Crypt

ViestiKirjoittaja Agna » 28 Syys 2011, 20:36

En puhunutkaan romaaneista pelatessa, vaan pulinassa. Kun pulinassa on yhtäkkiä koko sivun mitallinen scrollattavia tekstejä, pulinasta tulee luentosali.

Väittelyt voi säästää myöhemmälle ihan siksi ettei saa aikaan minkäänsortin konflikteja, ottaa suoraansanottuna välillä pannuun seurata vierestä pätemistä, tulee inhottavan kireä ilmapiiri ja tuntuu että joku osapuoli lytätään mielipiteineen ja ehkä virheellisine tietoineen jossainvaiheessa kuitenkin.
"Minä osaan muuten puhua haltiakieltä", Pulla sanoi ja asettui lauluasentoon. "Päivää, kiitos, huomenta, olet karvainen lohkoperuna."

Loryen 1/2
Aberec 0/2
Fred 0/2
Eugene 0/2
Jerrell 0/2
Hiroi 0/2
Aphaderuiondur 0/2
Pulla 0/2
Arasinya 2/2
Levo 2/2

Miten olisi kuutamokävely?
Avatar
Agna
Hovinarri
 
Viestit: 2573
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 11:32
Paikkakunta: Kaukainen kuningaskunta

ViestiKirjoittaja Sands » 28 Syys 2011, 20:46

Jokainen mielipide on väittelyyn yllyttämistä, jos jollakin on toinen mielipide ja tahtoo sen ilmi tuoda. Ja jos ei mikään joo-mies ole, niin yleensä tahtoo, sitähän varten me ihmiset teemme tällaisia yhteisöjäkin. Väittely ei edelleenkään ole paha asia, eikä siitä kenenkään pitäisi suuttua. Mielipide on mielipide ja eikö kaikilla siihen oikeus ole? Myös julkisiin, ei pelkästään yksityisiin. Tämäkin viesti on teille kaikille, ei vain Aksulle. Joku meistä ehkä haluaa viimeisen sanan väittelyssä, itseä se ei kiinnosta, väittely jatkuu niin kauan, kun sitä sanottavaa riittää, eikö? Kukaan ei minusta väittelyssä yritä pakottaa omaa mielipidettään kenellekään ja se pitää aina ottaa huomioon, vaikka tekstistä sellaisen käsityksen saisikin. Tunteita on hankala ilmaista tekstin kautta. Väittelyä ei voi voittaa, mutta siitä voi oppia enemmän niin maailmasta kuin toisista ihmisistäkin. Onko jollakin eri mielipide tästä? Totta kai. Haittaako minua? Ei. Haittaako minua se, että ihmisten puhumista ja mielipiteitä yritetään pitää poissa täältä? Kyllä.

Jos tästä nyt bannit tulee mielipiteiden ilmaisemisesta, onko pulinassa enää mitään iloa? Onko se enää paikka, missä ihmiset voivat puhua huoleti, jos koko ajan pitää huolehtia, että onko mitä nyt teen väärin, omat mielipiteet eivät ole mistään kotoisin ja enemmistö päättää? Eikö meidän kaikkien pitäisi olla tarpeeksi kypsiä myös tämmöisiin keskusteluihin? Jos emme pysty edes tähän, niin puhmmeko vain lempiväreistä? Mutta siitäkinhän voi väittely tulla. Mielipiteet ovat usein sellaisia.

Mistäs sitten pulinassa puhutaan?
Avatar
Sands
Kreivi
 
Viestit: 1628
Liittynyt: 27 Elo 2010, 13:40
Paikkakunta: Vattavaivane lehemä

ViestiKirjoittaja Aksutar » 28 Syys 2011, 20:50

Nyt en vittu jaksa enää.

Hei, olen Aksu ja kohta jo eläkeiässä. Mikä on teidän lempivärinne? Mitä olette tehneet koko päivän?
Minä ainakin vedän nyt ahdistukseen lääkkeitä.
Haluaisiko joku muu pillereitä?
Löytyy kaikissa sateenkaaren väreissä.
Avatar
Aksutar
Monarkki
 
Viestit: 14829
Liittynyt: 23 Marras 2007, 14:47
Paikkakunta: Crypt

ViestiKirjoittaja Agna » 28 Syys 2011, 20:52

Mä voin puhua ihan mielelläni lempiväreistä ja mielummin sitten vaikka säästä ja siitä kuinka minulta irtosi tänään ripsi ja sinulta ei, ja mitä siitä kokemuksesta opimme ja miksi niitä silmiä ei saisi hinkata.
Asioista kyllä kykenee puhumaan optimistisempaankin sävyyn. "Enhän minä puhunut edes negatiivisesti, ilmaisin vain mielipiteeni ja siihen on kaikilla oikeus, turha sinun on muuta väittää" no mitä nyt välillä tuntuu että muutkin on tästä väittelystä sitä mieltä että se on ilmapiiriä laskevaa eikä todellakaan mitään kehittävää.
"Minä osaan muuten puhua haltiakieltä", Pulla sanoi ja asettui lauluasentoon. "Päivää, kiitos, huomenta, olet karvainen lohkoperuna."

Loryen 1/2
Aberec 0/2
Fred 0/2
Eugene 0/2
Jerrell 0/2
Hiroi 0/2
Aphaderuiondur 0/2
Pulla 0/2
Arasinya 2/2
Levo 2/2

Miten olisi kuutamokävely?
Avatar
Agna
Hovinarri
 
Viestit: 2573
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 11:32
Paikkakunta: Kaukainen kuningaskunta

ViestiKirjoittaja suskari » 28 Syys 2011, 20:55

Olen kanssasi samaa mieltä Agna asian suhteen.. Ilmapiiri laski mystisesti kun täällä alkoi turhasta väittely. Ja siirryn takaisin sivummalle seuraamaan ->
suskari
 

ViestiKirjoittaja Aksutar » 28 Syys 2011, 20:57

JA minä kun luulin osallistuvani KESKUSTELUUN, en väittelyyn.
Avatar
Aksutar
Monarkki
 
Viestit: 14829
Liittynyt: 23 Marras 2007, 14:47
Paikkakunta: Crypt

ViestiKirjoittaja Sands » 28 Syys 2011, 20:57

Ikävä kyllä kirjoitustyylini on sellainen, että siitä ei kauheasti huumoria tihku, jota pahoittelen suuresti. Kuitenkin, minua kiinnostaisi kovasti kuulla teidänkin mielipiteitänne asioista, olettehan te tyyppejä, joiden kanssa pelaan. Pelatessa harvemmin henkilöön tutustuu, kun pelataan muilla hahmoilla, ei itsellä. Mutta kai sitten muita ei kiinnosta minun mielipiteeni ja siinä tapauksessahan minun pitää varmaan pysyä pois pulinasta, kun ei ole minulle tehty. Minusta väittelystä tulee paha vasta sitten, kun siitä tehdään paha asia. Mutta sehän oli mielipide ja mielipiteistä valitetaan, enkä tahdo Aksun vihaavan tätä foorumia ja meitä vikisijöitä sen enempää.

Hei olen Sands ja tykkään mustasta ja vihreästä.
Avatar
Sands
Kreivi
 
Viestit: 1628
Liittynyt: 27 Elo 2010, 13:40
Paikkakunta: Vattavaivane lehemä

ViestiKirjoittaja Aksutar » 28 Syys 2011, 21:04

Mutta sehän oli mielipide ja mielipiteistä valitetaan, enkä tahdo Aksun vihaavan tätä foorumia ja meitä vikisijöitä sen enempää.


Toiset vain ovat herkempiä ja tarvitsevat vähintään hymiön tai pari tekstiin, tajutakseen ettei kirjoittaja ole totaalisesti heitä vastaan apinan raivolla siellä kirjoittamassa omaa argumentointiaan.

Sitäpaitsi, Pulina on keskustelua varten. Ei väittelyä. Jos tosiaan haluatte väitellä ja vääntää kättä, voin tehdä ihan erillisen töpön sille. Mielipiteen kysymisessä ja antamisessa ei ole mitään vikaa, kunhan siitä ei sotaa synny.

Kerta tämä pulina on jo aiheuttanut matkansa varrella hyviä ja huonoja fiiliksiä, niin pistän tunnin/parin sisään pulinan lukkoon. Sen jälkeen aloitetaan uusi pulina, uusine aiheineen.
Tikulla silmään joka vanhoja muistelee siellä.
Avatar
Aksutar
Monarkki
 
Viestit: 14829
Liittynyt: 23 Marras 2007, 14:47
Paikkakunta: Crypt

ViestiKirjoittaja Sands » 28 Syys 2011, 21:12

Väittely on keskustelua, kuten tuolla ylhäällä jo sanoit luulevasi olevasi keskustelussa, sitä se olikin. Ymmärrettäväähän se on, että toiset saavat olonsa siitä tukalaksi, mutta yleensä minut löytää vähän vanhempien ja, en oikeasti tahtoisi sanoa tätä ja sitä ei kannata ottaa mitenkään pahasti, en muuta sanaa keksi, kypsempiä, väittelyihin tottuneita ja niistä pitäviä ihmisiä. Meille joillekin väittelyt ovat hauskaa ajanvietettä. Hieman pettynyt olohan tästä tulee, mutta ei kai sille mitään voi.

Ja tässä hymiöitä, joita kannattaa ripotella tuonne tekstien sekaan oman maun mukaan, myös noihin aikaisempiinkin, pitkiin teksteihin:
:D :D :D :> :> :> :D :D :> :D :D :D

Jos loppuvat kesken, niin kysykään keittäjältä (minulta?) lisää. Peikkokeittiöstä ei koskaan ruoka tai mausteet lopu kesken.
Avatar
Sands
Kreivi
 
Viestit: 1628
Liittynyt: 27 Elo 2010, 13:40
Paikkakunta: Vattavaivane lehemä

EdellinenSeuraava

Paluu Keskustelut

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron