Pulina || Vanha

Keskusteluille tarkoitettu alue. Keskustelujen luonti on vapaata, mutta katsothan ennen keskustelun aloittamista, onko foorumilla jo samankaltainen ”töpö” olemassa.
Muistetaan hyvät käytöstavat, eikä pyritä loukkaamaan ketään tieten tahtoen, pidetään kiroilu ja herjaus minimissä, huomioidaan kaikki keskustelussa ja vältetään turhia konflikteja. Pidetään yhdessä yllä rento, ystävällinen ja leppoisa ilmapiiri.

Valvojat: Crimson, Ivy, Agna

ViestiKirjoittaja Crimson » 28 Syys 2011, 12:38

Takeda vaari joo! Hieno mies tussarinsa kanssa on hän.
Ja sitten leikit olisivat menneet niin väkivaltaisiksi että ne olisi pitänyt lakkauttaa ja ottaa tilalle jotai keijukaisia ja menninkäisiä *_____*
Ny halun kattoo hopeanuolen .. haluuks joku tulla pitään mun kanssa ginga nagareboshi gin maratonin???!?!

Harvoinpa sitä nykyään enää olen nähny nuorempieni leikkivän mitään tämmösiä. Erityisesti kouluissakin kun tässä näiden yhteydessä teen töitä, niin ei, nuo pikkuset tuolla pihoilla juoruilee omissa porukoissaan, kiikkuvat keinuissa ja pelaavat jalkapalloa. Eikä se miksikään muuksi muutu. Kaikki vähän meneväkin tuntuu olevan ainakin täälläpäin kielletty tai sitte ala-asteelaisetkin ovat mielestään jo aivan liian vanhoja pelaamaan mitään purkkiksia ja lipunryöstöjä~
Muistan ku ala-asteella joskus oltiin talvella kukkulan kuningastakin ja tönittiin toisia alas jäiseltä vuorelta ja yritettiin päihittää isommat ja vallata vuori. Mukaan sai tulla omalla vastuulla eikä kukaan kyllä koskaan alkanut narisemaan jos vähän sattui ja tuli mustelmia kun heitettiin alas. Se kuka leikkiin ryhtyi niin se leikin kesti. Nykyään moiset on varmaan niinku EHDOTTOMASTI EI listalla kouluilla, ellei sulla sitten olisi kypärää päässä ja jotain erikseen pehmustettua asua päällä + lumen täytyy olla ehdottomasti pehmeää eikä mitään jäistä kakkaa. Mullahan on toinen etuhampaistani vähän vinossa kyseisen leikin takia kun tyyppi iskeytyi kallonsa kanssa päin naamaani joskus aikoinaan <3
Lähteekö joku leikkiin mun kanssa prinssiä ja prinsessaa?
Avatar
Crimson
Jumal Velho
 
Viestit: 4312
Liittynyt: 04 Syys 2011, 17:10
Paikkakunta: Void

ViestiKirjoittaja Aksutar » 28 Syys 2011, 12:58

haluuks joku tulla pitään mun kanssa ginga nagareboshi gin maratonin???!?!


MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ! Voin tuoda leikkaamattomat jos sul ei oo! Ja si perään Weedit. Vaik ne onkin kakkaaaaaaaaa

Muistan ku ala-asteella joskus oltiin talvella kukkulan kuningastakin ja tönittiin toisia alas jäiseltä vuorelta ja yritettiin päihittää isommat ja vallata vuori. Mukaan sai tulla omalla vastuulla eikä kukaan kyllä koskaan alkanut narisemaan jos vähän sattui ja tuli mustelmia kun heitettiin alas. Se kuka leikkiin ryhtyi niin se leikin kesti. Nykyään moiset on varmaan niinku EHDOTTOMASTI EI listalla kouluilla


Joo, muistan kans. Mut si viimesinä vuosina se kiellettiin, koska joku äidin pikku kulta oli osallistunu peliin ja saanu kuhmun ottaansa ja äiti oli si valittanut koululle ja uhkaillu oikeuteen haastamisella.....

Lähteekö joku leikkiin mun kanssa prinssiä ja prinsessaa?


MINÄ MINÄ MINÄ!


Ja Mohnake, onnea sivaripaikan löytämiseen! En tiedä enkä todennäkösesti tulekkaan tietämään, kuinka vaikeaa se voi olla >:
Avatar
Aksutar
Monarkki
 
Viestit: 14829
Liittynyt: 23 Marras 2007, 14:47
Paikkakunta: Crypt

ViestiKirjoittaja Crimson » 28 Syys 2011, 13:08

MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ!


SINÄ SINÄ SINÄ !
Kyllä minulta löytyy leikkaamattomat hopeanuolet hyllystä. Niin löytyy myös leikatut versiot lapsuus ajoiltani. Löytyy myös weedit. Sen verran vannoutunut fani että pitäähän nuo löytyä! D8< Kyllä himottaa täytyy oikeasti pitää hopsun täytteinen päivä tässä viikonloppuna *3*

AKSU AKSU AKSU TULE TULE TULE TÄNNE NÄIN ! Vanhoille kunnon boffereille tulisi viimein käyttöä !

Onnea vaan minunkin puolesta Mohnake!
Avatar
Crimson
Jumal Velho
 
Viestit: 4312
Liittynyt: 04 Syys 2011, 17:10
Paikkakunta: Void

ViestiKirjoittaja Aksutar » 28 Syys 2011, 13:11

Crimsonilla TNF miitti jossa katotaan Hopsut putkeen. Sounds good.
Avatar
Aksutar
Monarkki
 
Viestit: 14829
Liittynyt: 23 Marras 2007, 14:47
Paikkakunta: Crypt

ViestiKirjoittaja Crimson » 28 Syys 2011, 13:23

Crimsonilla TNF miitti jossa katotaan Hopsut putkeen. Sounds good.


Tarjolla limukkaa, halukkaille vähän vahvempaakin juotavaa (hyvän maun rajoissa jos nuorempiakin osalistujia), karkkia, keksejä, jätskiä ja poppareita + Crim the Unimörön spesiaali kokkaukset. Omia eväitä voi ottaa mukaan halutessaan. Sisäänpääsy ilmainen. Voit jäädä yöksi, mutta otathan oman makuupussin mukaasi.

Tarjolla paljon hopeanuolta, hyvää seuraa ja makeaa illanviettoa.

Kaikki ovat tervetulleita!

Noni mullahan onki täs ny viikon käytössä meidän talo ku isä lähtee Viroon ja veljeni menkööt äidille nii kukaan ei voi vinetä että "hyi sinua Crim vie kaverisi muualle täältä"~
Avatar
Crimson
Jumal Velho
 
Viestit: 4312
Liittynyt: 04 Syys 2011, 17:10
Paikkakunta: Void

ViestiKirjoittaja Templer » 28 Syys 2011, 15:20

Etunimi Karri, sukunimi koira... < 3
Templer
 

ViestiKirjoittaja Sands » 28 Syys 2011, 15:41

Ei ole mitään eroa siinä, että katsotaan aluksi joku elokuva ja mennään sitä leikkimään kuin siinä, että pelataan aluksi peliä ja mennään sitten sitä leikkimään. Lapsena kyllä pelit olivat heti korkeammassa asemassa, koska nyt minä pystyin oikeasti olemaan se hahmo, enkä vain katsonut vierestä, kun hahmo teki, mitä lystäsi. Yksinpelistäkin tuli kavereiden kanssa monesti hauska roolipeli, jossa sitten oikeasti roolipelattiinkin yhdessä, vaikka toinen pelasi. :D Ne olivat aika outoja, mutta luultavasti kimmokkeeni tähän hommaan. Vieläkin jos jostain syystä äitini kanssa puhun peleistä, hän aina ilmoittaa, miten ne minulle olivat hyvästä, kun innostivat kaikkeen taiteelliseen ja opettivat paljon.

Ja sitten ikärajoihin. Jotkut ikärajoitukset ovat aivan okei, mutta toiset taas menevät aivan överiksi. Kuten vaikka tässä tuo Assassin's Creed, en ole siitä vielä mitään K-18 kamaa löytänyt, vaikka en kyllä sitä peliä kauhean tarkasti pelannut. Pelkkä veri ei ole syy, miksi ikärajaa pitäisi kauheasti nostaa. Pelkkä veri taboona missään lapsille tarkoitetussa on aivan typerää, veri on normaalia ja kuuluu elämään. Uskon, että ne pienet Esko-Petterit ovat saaneet verta vuotavan nenän joskus pieninäkin. Päinvastoin, minusta kauheinta peleissä on se, jos jotain hakataan ja verta ei tule. Miten se muka opettaa lapsille, että syillä on seurauksia?

Muutenkin, videopeli-ihmiset tai otukset eivät ole oikeita, eivätkä vielä niin realistisia ole, että ne oikeiksi voitaisiin sekoittaa. Jos huoli tulee siitä, että pelissä voi tappaa jonkun ja tulee verta, niin onko siinä mitään eroa siihen, kun Mario hyppää Goomban päälle ja litistää sen? Verta ei tule, mutta jos tappaminen on kamalaa, niin pitäisi sen verettömänkin tappamisen olla aivan yhtä kauheaa. Ja täällä vielä puhutaan Hopeanuolista, jotka taidettiin kaikki katsoa nuorella iällä ja verta niissä riitti. Olemmeko nyt jotain kauheita murhaajia kaikki tai jotenkin traumatisoituja niistä? Minä sanoisin, että emme. Ja mikäs se niiden ikärajoitus täällä olikaan? Minkähän ikärajoituksen ne saisivat nyt?

Lapsen pitää itse pystyä päättämään, mikä on liikaa ja mikä ei. Suolimättö ei innostanut itseä eikä innosta vieläkään, ei se ikä ole muuttanut asiaa ollenkaan. Ja kun puhutaan, että lapsen pitää itse se saada päättää, on lapsen myös parempi osata tehdä oikea päätös. Ehkä siksi aivan pienimpien lasten ei voida antaa niitä päätöksiä tehdä, koska ymmärrettävästi eivät välttämättä ymmärrä valintansa seurauksia tai mahdollisia traumoja, mitä niistä voisi seurata. Mutta jos sanotaan lapsen olevan jotain 13-vuotias, pitäisi pystyä jo vanhemman kanssa puhumaan, että sopisiko vaikka tämä K-16 peli minulle. Ehkä saataisiin vähän enemmän ymmärrystä lasten ja vanhempien välille, jos joskus puhuttaisiin. Toisille suolimättö ei ole mitään, mutta kiroilu on kauheaa, toiset eivät tahdo peliä huumeiden kanssa. Me kaikki olemme erilaisia, eikä lapsiakaan saa aliarvioida. Kuolema, veri ja seksi ovat kaikki osa elämää ja sellaisia aiheita, jotka lapselle pitäisi pystyä selittämään heti, kun ymmärrystä riittää tarpeeksi. Eikä sen ymmärryksen tulisi olla täysi-ikäisyys.

Itse voin kyllä sanoa, että moni kaikenikäisille tai nuorille suunnattu peli on saanut isoimmat tunteet pintaan, kuin mikään K-18 mättö. Earthbound/Mother-pelisarjan viimeiset taistelut ovat aina jotain kauheaa ja hyvin emotionaalisesti raskasta, että pahaa tekee. Ja ihan aikuisenakin olen tuon kolmosen pelannut läpi, silti samat tulokset. Luulisi, ettei pelistä saa niin paljon irti, mutta niinpäs vain kävikin. Silti pelaan niitä pelejä ja pidän todella paljon. Monet lastenpelit ja -piirretyt ovat myös todella pelottavia, pelottavempia, kuin ne monet muka pelottavat kauhuelokuvat aikuisille. Sensorit eivät näytä oikein ymmärtävän, mikä on oikeasti pelottavaa tai kauheaa.

Ja siitä, jos näkisi jotain kauheaa ja veristä oikeassa elämässä? Siinä tilanteessa ihminen voi hyvinkin nauraa. Se on yksi puolustusmekanismi, mutta sehän ei sitten ole mitään kunnon iloista naurua, mutta voi se huvittavalta tuntua henkilöstä itsestään sillä hetkellä. Kyllä varmaan olette monet kuulleet niitä tarinoita, missä tarinankertojan läheinen ihminen kuolee ja seuraavan päivän henkilö on vain nauranut ja ollut iloinen. Sitten se vasta iskee.


Ja sitten kauhein asia maailmassa vanhempien mielestä
Kuva
Avatar
Sands
Kreivi
 
Viestit: 1628
Liittynyt: 27 Elo 2010, 13:40
Paikkakunta: Vattavaivane lehemä

ViestiKirjoittaja Templer » 28 Syys 2011, 15:44

Sands näitä romaanejaan kirjoittelee.. : D
Templer
 

ViestiKirjoittaja Sands » 28 Syys 2011, 15:46

Aina. Ei kannata kirjoitella niitä romaaneja, tai kirjoitan sellaisen vastaukseksi. :<
Avatar
Sands
Kreivi
 
Viestit: 1628
Liittynyt: 27 Elo 2010, 13:40
Paikkakunta: Vattavaivane lehemä

ViestiKirjoittaja Pappis » 28 Syys 2011, 15:46

Ja minä luin sen kokonaan!

Kun minä olin nuori, niin ei pelailtu ku muumi pelejä tai leijonakuningasta! Tai oikeastaan, ei pelattu mitään. Oltiin pihalla leikkimässä! Katottiin piirrettyjä ja sitten pihalla leikittiin ja riideltiin, kuka saa olla Esmaralda ja kenen täytyy tällä kertaa leikkiä miespuolisia sankareita. Koska pojathan eivät tyttöjen leikkeihin tullu :(
Sana "peli" tarkoitti hippaa, piilosta tai jotain muuta pihalla harrastettavaa aktiviteettia, mihin sisältyi enemmän kuin neljä ihmistä. Isolla joukolla sitten pelattiin ja saatiin liikuntaa samalla!
Olin aina kovin mielikuvitusrikas penska. Ala-aste ikäsinä leikittiin kaiken maailman fantasia kaunottaria ja örrimörrejä, vähän vanhempana sitten keppiheppa tallia ja sitten tulikin jo ropettaminen.

Ja tämä oli niin hienosti sanottu, että melkein tirahti miehekäs kyynel!
Pappis
 

ViestiKirjoittaja Sands » 28 Syys 2011, 15:52

Hähää, mutta siihenpäs oli piilotettu viestejä, jotka tekevät sinusta orjani parissa viikossa.
Avatar
Sands
Kreivi
 
Viestit: 1628
Liittynyt: 27 Elo 2010, 13:40
Paikkakunta: Vattavaivane lehemä

ViestiKirjoittaja Templer » 28 Syys 2011, 16:02

Onneksi siis itse en jaksanut lukea sitä... : D
Templer
 

ViestiKirjoittaja Pappis » 28 Syys 2011, 16:04

Tai jopa tunnissa.

I'M YER SERVANT, YER HIGHNESS PEIKKOSANDSROFLROFL!
I'LL DO ENITHING!
Pappis
 

ViestiKirjoittaja Aksutar » 28 Syys 2011, 18:28

Pelkkä veri ei ole syy, miksi ikärajaa pitäisi kauheasti nostaa


En jaksanu lukee kokonaan, mut luin ton ja sanon vaan että: Ei se veri, vaan se mistä se veri tulee. Se on eri asia katsooko elokuvaa, jossa joku tappaa vai pelaako peliä, missä itse tappaa toisia. Sekin että annetaan mahdollisuus tappaa ihmisiä, eikä pistetä tappajaa edes ajattelemaan että kyseisillä ihmisillä - vaikka vain pelin NPC hömppiä ovat - saattavat omistaa perheen, persoonan, menneisyyden, ystäviä, rakkaita. Tappaminen on nykyään liian helppoa, eikä sitä ajatella mitä siinä toisilta riistää, kun repii jonkun pään irti ja hykerkikertelee omassa pimeässä huoneessaan, kuinka se näyttikään hauskalta.
Ja nyt jos joku alottaa sen "No mutta se on vaan peli ei siitä pidä ottaa vaikutteita" - saarnan niin sanon yhä: Kaikki eivät ajattele samalla tavalla.
Avatar
Aksutar
Monarkki
 
Viestit: 14829
Liittynyt: 23 Marras 2007, 14:47
Paikkakunta: Crypt

ViestiKirjoittaja Sands » 28 Syys 2011, 18:54

Nykyiset NPCt ja niiden tekoälyt eivät mene lähellekään vielä mitään oikeasti elävää olentoa. Jos näin ajatellaan, niin ei niillä ole perheitä eikä mitään, ei omaa tahtoa. Julmasti, monessa tapauksessa ne vain ovat olemassa sen takia, että niistä hankkiudutaan eroon. Ainoa tapa saada pelaaja välittämään niistä, on tehdä niistä joko voittamattomia tai sitten laittaa peli rankaisemaan tappamisesta, miten esimerkiksi juuri tuo Assassin's Creed tekee. Syyt ja seuraukset luultavasti tulevat parantumaan tulevaisuudessa niin pelimaailmassakin, luoden oikeasti toimivia tekoälyjä, joiden tappamista on sitten parempi alkaa miettimään vähän tarkemmin. Sitten se menee kuin ihmisen murhaamiseksi ja silloin on todella mielenkiintoista seurata, miten kansan mielipide pelikansan murhaamisesta muuttuu.

Pelissä myös monesti otat pelihahmon roolin, et ole "itse tappamassa", niin kuin et ole elokuvassakaan. Eläytyä voi molemmissa, mutta en usko kovinkaan monen omana itsenään tappavan vihollisia. Hahmo voi olla murhaaja tai sitten se sankri, joka on jo luovuttanut puhumisen, koska ei saanut sillä mitään aikaa. Tapa tai tule tapetuksi, pelimaailma on monesti raaempi kuin meillä, riippuen tietenkin missä satut asumaan. Ei kaikkialla hyvin mene.

Pelimaailma ei edelleenkään vielä edes näytä aidolta, mistä puhuin jo tuossa edellisessäkin viestissä. On aivan toinen asia katsoa pelissä muussattua päätä, elokuvassa muussattua päätä ja oikeassa elämässä muussattua päätä. Pelissä se ei näytä realistiselta, vaikka pelimaailmassa se onkin aitoa. Elokuvan maailmassa se on myös aitoa, mutta oikeassa elämässä vain erikoistehoste, mutta näyttää jo paljon aidommalta hyvin tehtynä. Oikeassa elämässä se on jotain muuta, ja jos niitä kuvia tahtoo lähteä etsimään, niitä kyllä löytyy vaikka kuinka paljon. Sitä ei voi edes verrata pelissä tapahtuneeseen.

Jos pelin ottaa tosissaan ja siitä ottaa vaikutteita ja alkaa tappamaan porukkaa, on se vika ollut jo pään sisällä kauemman aikaa. Silloin se enemmänkin on sitä, ettei oikeaa elämää oteta tosissaan, ainahan voi myös olla vaikkapa juuri nämä koulukiusaamiset takana. Mutta jokin henkinen ongelma siihen liittyy. Laukaisiko peli sen? Ehkä, mutta sekin laukaisu voi johtua siitä, että vanhemmat vain nakkaavat lapsensa pelin eteen, eivätkä sitten muuten puhu tai kysele kuulumisia, saati sitten laita hoitoon jos jotain on vialla, koska eivät edes tiedä siitä.

Täälläkin roolipelien maailmassa tapetaan ja satutetaan. Monesti eläydytään enemmän, kuin sitten niissä videopeleissä. Sekö on sitten okei? Monenlaisia roolipelejä on tullut pelattua, ja jotkut pelit ovat oikeasti hahmolle todella raskaita, jos joutuu jonkun tappamaan. Silloin tuntuu pahalta itsestäkin, kun eläytyy. Toiset hahmot taas tekevät sitä työkseen, eikä se sitten tunnu niin pahalta, ei tunnu missään, vaikka teko on hirveämpi. Mutta vaikka hahmo X ja hahmo Y reagoivat sillä tavalla ja minä tunnen, mitä he tuntevat sillä hetkellä, en kuitenkaan ole he, eikä ole myöskään kukaan muukaan. Jos luulee oikeasti olevansa kyseinen hahmo, ja tarkoitan myös aivan oikeasti, niin sitten se taitaa olla psykiatrin paikka.

Tietenkin nämä kaikki ovat mielipiteitä, eikä kukaan ole oikeassa, mutta joskus hyvän maun väittely on mukavaa.
Avatar
Sands
Kreivi
 
Viestit: 1628
Liittynyt: 27 Elo 2010, 13:40
Paikkakunta: Vattavaivane lehemä

EdellinenSeuraava

Paluu Keskustelut

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa

cron