Unista

Keskusteluille tarkoitettu alue. Keskustelujen luonti on vapaata, mutta katsothan ennen keskustelun aloittamista, onko foorumilla jo samankaltainen ”töpö” olemassa.
Muistetaan hyvät käytöstavat, eikä pyritä loukkaamaan ketään tieten tahtoen, pidetään kiroilu ja herjaus minimissä, huomioidaan kaikki keskustelussa ja vältetään turhia konflikteja. Pidetään yhdessä yllä rento, ystävällinen ja leppoisa ilmapiiri.

Valvojat: Crimson, Ivy, Agna

Unista

ViestiKirjoittaja Ylva » 05 Loka 2011, 20:42

Minkälaisia unia ihmiset näkevät? En nyt tarkoita mitään yksityiskohtaista kuvailua, jos ei välttämättä halua, mutta minkä tyylisiä. Jotkut näkevät unet mustavalkoisina nyt esimerkiksi. Onko niissä mitään ns. järkeä esim. ns. tarinankerronnallinen uni vai vain pätkiä? Yleisiä mietteitä unista, pidätkö niistä vai ovatko ne haitaksi? Muistatteko ylipäätänne unianne? Uskooko joku niillä olevan suurempia merkityksiä? Mitä nyt tulee unista mieleen. :)

Aloitin tämän aiheen ehkä siksi, että itse muistan paljon unia ja yleensä näen useammankin unen yössä. Tämä yleisesti ottaen tarkoittaa sitä, että vaikken sitä itse tiedostaisi herään yöllä useammankin kerran. Minusta unet ovat mielenkiintoisia, vaikka olisivatkin painajaisia (joita ei onneksi nykyään useasti ole). Unissani on jonkinlainen "järki" tietysti unimaailman sellainen eli asiat voivat vaihtua kesken kaiken, paikat sekottuu ja tapahtumat vaihtuvat, mutta periaatteessa ne ovat tarinanpätkiä. En vain koskaan saa aikaiseksi kirjotettua niitä ylös. Kaikki mitä valveilla ollessani teen tai näen ylipäätään vaikuttaa uniin. Joskus on helpompi bongata joku asia unesta ja tietää mistä se on tullut. Joskus taas ei.

Niin ja näkeekö kukaan Lucid-unia (tai miten se kirjotetaan), eli unia joiden kulkuun ja tapahtumiin voi itse vaikuttaa? Niin sanotusti ohjailla uniaan.
Ylva
 

ViestiKirjoittaja Ventus-setä » 05 Loka 2011, 21:34

No niin.. :>

Juu siis mä en nykyään hirveästi mitään unia näe. Joskus saatan nähdä ihan outoja unia, mutta vain harvoin. Esimerkiksi noin vähän yli viikko sitten näin peräkkäisinä öinä outoja unia. Ensimmäisenä yönä (perjantai) näin unta eräästä pojasta josta pidän. Juttelin tämän kanssa, mutta sitten uni muuttui painajaiseksi, jossa minä, veljeni ja isäni menimme talossamme pakoon jotakin varkaita. Kyseisestä unesta on kuitenkin jäänyt mieleen vain yksi kohta missä yksi varkaista makasi silitys rautamme päällä ja huusi, kun joku pieni tyttö sahasi hitaasti hänen päätään >.< Toinen uni ei onneksi ollut samanlainen.

Mutta vaikken mä enää hirveesti mitään painajaisia näe, niin pienenä näin melkein joka toinen yö painajaisia. Sain niistä traumoja ja melkein jokaisessa tapettiin. Muistan pahimmat uneni vieläkin todella hyvin. En silloin uskaltanut nukkua yksin, enkä muutenkaan pystynyt nukkumaan kunnolla. Nukuin melkein joka päivä vanhempieni välissä, kunnes sitten vihdoinkin keksin keinon jolla "voittaisin" unestani tulleet hirviöt. Uneni olivat kuitenkin niin pelottavia, että olisin voinut saada sydänkohtauksen (en nyt ihan, mutta silti).

Olen kuitenkin iloinen että se aika on jo ohi, enkä enää pelkää painajaisiani. Paitsi se pään katkomis uni oli ihan hirveä Dx

Enkä kyllä tiedä mistä ne painajaiseni tulivat. En nimittäin koskaan ole katsonut kauhuelokuvia ja kammoan kaikkea niihin liittyviä juttuja.
Ventus-setä
 

ViestiKirjoittaja Kitty » 05 Loka 2011, 21:35

Hooo ! Nyt tulikin jänsä puheen aihe ! Mä näin kerran sellaista unta että olin liftaamassa kotikulmilla,kunnes joku mukava herrasmies pysähtyi ja otti minut kyytiin. Ajoimme noin neljänkilometrin päähän, kunnes kuski pysäytti suuren tehdashallin eteen. Mies käski nousta pois kyydistä ja tuo kertoi että minua odotettaisiin. Nousin tietysti kyydistä kun käskettiin ja kun käännyin katsomaan hallia kaikki pimeni.....
Hetkenpäästä havahduin tehdashallin sisätiloista, ilmassa haiskahti rauta ja jokseenkin veri, hetken kesti ennenkuin silmäni tottuivat hämärään, mutta kun ne tottuivat näin mitä ympärilläni oli. Näky oli hämmentävä, ei pelottava. Hallin jakoi kahteen osaan tukipylväät ja niiden välissä oleva musta piano. Kävelin lähemmäs pianoa kun kuulin supatusta.
"Se on yksi niistä, tapetaan se."
"Eikä ole, se voi auttaa."
"Se on niiden puolella"
Kaikkea tuollaista, käännyin äänensuuntaan ja näin toisellapuolella hallia ihmisjoukon, noin kaksikymmentä ihmistä, hyvin huonossa kunnossa, verisiä ja vähissä vaatteissa. He supattelivat keskenään ja osoittelivat minua. Sitten kuului vähän voimakkaammalla äänellä "Hakataan se" Ja kaikki ne ihmiset alkoivat lähestyä.
Koitin selittää etten ole kenenkään puolella, eikä minulla ole mitään havaintoa siitä mitä täällä tapahtuu, mutten juuri kerennyt suutani aukaista kun hallin pienempi ovi aukesi sepposen selälleen. Menin nopeasti kyykkyyn selkä pianoa vasten jottei minua nähtäisi, kuulin vain kun muut ihmiset siinä huoneessa purskahtelivat itkuun ja soipersivat armon pyyntöjä. Uteliaisuuteni voitti ja kurkistin pianon takaa mitä oikein oli tekeillä, näin miehen tummassa pitkässä takissa, ja kun säikähdin ja käännyin takaisin selkä pianoa vasten oli tuo tummatakkinen mies jo kyykyssä edessäni.
"Kas kas, uuttaverta" Tuo sanoi virnistäen, reflexinä koitin tietenkin lyödä tuota miestä, mutta hän tarttuikin lyövään käteen ja potkaisi minua kylkeen niin lujaa että lensin muutaman metrin päähän tuosta. Luita taisi murtua ja koitin päästä ylös mikä ei tietenkään onnistunut. Tuo mies tuli turhankin rauhallisesti kohti ja sitten heräsin.

Koko tämän unen pystyin päättämään mitä teen seuraavaksi, ja usein näänkin unia joissa voin kontrolloida tekojani. Hehee, toi on lempi uni, so far.
Kitty
 

ViestiKirjoittaja Pappis » 05 Loka 2011, 21:36

Heti ensimmäisenä tuli mieleen uni, jonka näin parisen viikkoa sitten.
Siinä unessa olin Muumipappa. Ja olin menossa p*skalle. Ja minä menin. Ja minä tein.

Erään toisen unen näin sitten bussissa.
Unessa juttelin jollekin ystävälleni, joka yllättäen totesi: "Olen vuohi, enkä poistu kuusta." Ja sitten hän kai palasi kuuhun.

Muistan aika usein mitä unia oon nähnyt, mutta harvoin muistan koko unta. Pieniä pätkiä, jotka muodostavat outoja kokonaisuuksia, kuten vaikkapa tuo Muumipappa p*skalla.
Lucid-unia olen nähnyt tasan kaksi kappaletta. Ja molemmissa tahdoin lentää. Inhottavaa kyllä heräsin juuri ennen kuin pääsin laskeutumaan alas...
Pappis
 

ViestiKirjoittaja Lotdow » 06 Loka 2011, 08:27

Mulla on ollut paljon unia. Sanotaanko että jokatoinen yö on outo uni, joten nykyään nämä oudot unet ovat niitä normaaleja.

Musitan yhden mysteeriunen jossa koko Somi lähti lentämään muumimusan tahdissa ja mun johdolla sateenvarjoilla ympäri maita ja manneria. Sitten heräsin ja se sama musa soi mun päässä.

Sitten oon nähnyt sarjaunia, tai niiski mä niitä sanon. Yks mun uni jatkui kolme yötä peräikkän, mutta sen aihe olisi teille joillekkin niin hämärä etten rupea siitä nyt pahemmin selittämään.

Sitten on enneunia, kaikkia jänniä. Niitä mulle tulee tosipaljon ja osa on jopa saanut mulle aikaan Deja vun. Itseasiassa vasta eilen matikantunnilla mä huomasin että kaikki meni ihan niinkuin yhessä unessa. Mä sain käteeni laskimen jota en saanut auki, mutta sitten mun kaveri aukas sen mulle. Ne on aika pelottavia juttuja oikeastaan...

Painajaisia mä en juurikaan näe, mutta muistan niitä pienemmästä iästä. Yleensä ne on ollut jotain sellaisia että yritetään paeta muttei päästäkkään pakoon. Kamalia X.X


Sellaisia mulla, jos joskus nään jotain selvää unta niin voisihan sen täälläkin kertoa :D
Lotdow
 

ViestiKirjoittaja Ylva » 06 Loka 2011, 10:10

Olen miettinyt uniani tässä paljon, ehkä siksi juuri tän keskustelun laitoin pystyyn. Hassuja samankaltaisuuksia esiintyy unissani aiheesta riippumatta.
1. Unessa ajan autoa (en siis omista ajokorttia), enkä koskaan osaa ajaa sitä kunnolla. Tai sitten joku ei vain toimi. Pysyn kyllä tiellä ja näin, mutta aina se on todella vaikeaa.
2. en pysty unissa käyttämään kännykkää. Jos joku soittaa siihen vastausnäppäin ei ikinä toimi ainakaan kunnolla ja saan tapella sen kanssa. Tai jos yritän soittaa jollekin menee joku aina pieleen numeron/nimen valinnassa eikä soittamisesta tule mitään.
3. aika usein hillun teräaseiden kanssa, mutta hauskinta on se, etten niitäkään missään unessa osaa käyttää vaikka jossain pitäisikin. Onnistun kyllä aina puollustamaan itseäni tai jotain muista kohtuudella, mutta helppoa se ei ole.

Näin kerran unta missä minä ja mieheni oltiin ns. kuolemanenkeleitä. Mustasiipisiä, muuten ihmisen näkösiä olentoja ja minä yhdessä vaiheessa lahtailin ihmisiä siinä, en muista miksi mutta jotain pahaa ne oli tehneet ja mieheni tuli toppuuttelemaan minua. Siinä oli mukana jotain ihmisiä, joille selitettiin juuri sitä, että ollaan kuoleman enkeleitä. Niin ja se, että jos minut tappoi päästi irti 7 hirviötä. En enää muista miksi niitä kutsuttiin tai mikä minun nimeni siinä oli, mutta näin. Lopulta uneen tuli joku pahis jota me yritettiin tappaa. Mentiin sellaiseen isoon tehdashallin tapaiseen paikkaan, jossa oli useampikin tyyppi. Osa oli jonkinlaisia vampyyrejä jotka kuolivat tietyn hopeisen veitsen pistosta. ns. loppupahis oli hankala. Mieheni oli saanut pahan haavan, eikä pystynyt enää taistelemaan. Yritin siinä sitten katanan kanssa suojella häntä ja tappaa sitä pahista. Jostain se pahis sai konekiväärin ja ampui siipeni tuusan nuuskaksi. Muistan sen jälkeen kuinka yritin pitää miestäni selkäni takana ja suojella häntä, mutta lopulta tämä pahis katkaisi mieheni kaulan isolla miekalla. Johonkin tähän uni loppui. Eniten minua häiritsee tämän kaltaisissa juonellisissa unissa se, jos en nää loppuratkaisua.

Painajaisista tuli mieleen, että näin pienenä toistuvaa painajaista, joka sijoittui silloisen kuoluni pihamaalle. Oli välitunti ja kaikki alkoi ihan mukavasti, kunnes taivaanrannasta alkoi meitä lähestyä Mörkö! (Eli muumeista tuttu Mörkö). Kaikki lähtivät pakenemaan sisälle, mutta minä en ikinä päässyt sinne asti kun Mörkö sai minut kiinni ja jäädytti, jolloin heräsin. Jäädyttämisen tunne oli tosi epämiellyttävä. Lopulta uni loppui kun yksi yö pääsin sisälle asti turvaan. :)
Ylva
 

ViestiKirjoittaja Templer » 06 Loka 2011, 15:57

Olen nähnyt monta, hyvin monta unta, joskus järkeen käypiä, joskus eivät.

Pienestä olen kyllä muistanut, kun minulla oli tietynlaiset lenkkarit, niin ne olivatkin unessani jalassani.
Menimme sukulaisten ja perheen kanssa sirkukseen, sitten nousimme jonnekin ylös tirehtöörin perässä ja seinässä kipitteli sellasia robottihämähäkkejä, joilla oli ihmisten päät, sellaset piirretyt ja ne oli hieman hehkulampun muotoiset, kaljut. No sitten laitoin jostain syystä jalkani seinää vasten ja yksi robottihämähäkkimies laittoi jalkansa siihen lenkkarini päälle, eikä siirtänyt jalkaansa.
Se on vain jäänyt mieleeni, en tiedä miksi, mutta niin se vain teki. :|
Templer
 

ViestiKirjoittaja Kitty » 16 Loka 2011, 11:15

Holy shit ! Näin viimeyönä sellasta unta että oli tnf miitti, en tiä yhtään miks mut kaikki tuli meijän kämpille ja minä olin paikalla viimesenä, sit vaan kiertelin moikkaamassa kaikkia ja kyselemässä keitä ne on, ja lopulta rupesin ettimään Aksua, kaikki mitä tiesin tuntomerkeiks niin punaset hiukset. Damn, siel oli varmaa kymmene tyyppiä keillä oli ne punaset hiukset, mut kun kysyin ääneen kuka on Aksu niin Aksutar osoitti sitten itsään ja tuli halaamaan mua, Aksu ei päästäny irti ja mua rupes pelottaan. Onneksi joku tuli sanomaan että nyt leikitään piiloshippaa ja Aksun oli pakko päästää irti. Olin etsijä ja löysin kaikki, sit me ruvettiin jahtaamaan rikollisia metro asemalla mikä oli ihan pirun hämärää hommaa.
Kitty
 

ViestiKirjoittaja Ylva » 18 Loka 2011, 00:11

Tein viimeyönä taas hauskan huomion unistani. Jos näen painajaisia, joissa tiedän sen olevan unta yritän tappaa itseni, KOSKA silloin yleensä herään jos kuolen unessa. Viimeyönä tuo toisaalta ei toiminut kun uni ei antanut minun kuolla...
Ylva
 

ViestiKirjoittaja Mohnake » 19 Loka 2011, 23:00

Pari yötä sitten näin unta siitä, että taistelin mieheni kanssa Salkkareiden Ossia ja Cindya vastaan.... En pahemmin muista unesta muuta kuin, että paikkana oli jokin ostoskeskuksen tapainen ja Ossi ja Cindy ajoivat autolla seinästä läpi.
Mohnake
 

ViestiKirjoittaja Agna » 20 Loka 2011, 01:23

Vai että unia? Näitähän riittää joka lähtöön.

Eilisessä unessa Patrik oli alushoususillaan meikäpojan sängyssä ja sitten ovesta saapuu äiti, joka ottaa Patea kädestä vihaisena ja sanoo: "Sinähän et meidän Annan sängyssä ole alushousuissa!" ja heitti sen ulos. Sitten angstasin.

Kerran pienenä näin unta että olin Jyväskylässä yhdellä järvellä kalastamassa, olin about 5v. Mulla oli päällä talvihaalarit ja kädessä haavi, yritin saada kiinni mustekaloja. Uni ei jostain syystä käynyt myöhemmin toteen.

Ja sit on enneunia; löydän muka jostain paljon rahaa ja seuraavan viikon aikana löydän hukkaamani lompakon jossa on 15 tai sitten näen unta että käyn tietyn keskustelun koulussa kaverini kanssa, ja myöhemmin niin tapahtuu oikeasti. Tai sitten vaan kuvittelen.
"Minä osaan muuten puhua haltiakieltä", Pulla sanoi ja asettui lauluasentoon. "Päivää, kiitos, huomenta, olet karvainen lohkoperuna."

Loryen 1/2
Aberec 0/2
Fred 0/2
Eugene 0/2
Jerrell 0/2
Hiroi 0/2
Aphaderuiondur 0/2
Pulla 0/2
Arasinya 2/2
Levo 2/2

Miten olisi kuutamokävely?
Avatar
Agna
Hovinarri
 
Viestit: 2573
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 11:32
Paikkakunta: Kaukainen kuningaskunta

ViestiKirjoittaja Nya » 20 Loka 2011, 10:36

Olen jo neljä kertaa nähny unta mun ihastuksesa. Se on häiritsevää!

Yhes unes taas nään et mun luokka on jossai ja me leikitään piilosta... Iha sekoi nää mun unet.

Yhes taas olin jossai kodin tapases paikas. Hakkasin jonkun pesismailalki. Kaikkee mä sit näänki.
Nya
 

ViestiKirjoittaja Templer » 20 Loka 2011, 15:41

Kolme kertaa olen nähnyt painajaista kemian opettajastamme. Tällä kertaa hän tuli kotiini ja jutteli äidin kanssa, haukkuen hänet läskiksi ja että meidän kotonamme haisee. :| Sitten minun piti mennä jälki-istuntoon ja se pidettiin luolassa, jossa oli puoliksi kuollut kärpäsmies. Sen silmät oli revitty päästä ja niitä yritettiin laittaa paikoilleen. >.<
Templer
 

ViestiKirjoittaja Nya » 27 Loka 2011, 10:53

Ooiiih! Mun unessa mä värjäsin mun hiukset tumman sinisik ja ne oli iihanat! Mä nii olisin halunnu ne!
Nya
 

ViestiKirjoittaja Onzki » 28 Loka 2011, 18:39

:3 kiva tällane!

No siis mun unet ei oo koskaa mitenkää järkeviä. Tässä ois yks sellane, joka oli nii huvittava:D

Oltii meijän kaveriporukan kaa jossaki, ja sitte sinne tuli sellane dinosaurus, joka tannsi tällasta minun, ja minun serkkujen, yykaa koli neli- tanssia, siitä ei sen enempää-.- :D ja sit maa vaa tärisi, ja kaikki kilju iha paniikissa, ja jostaki lens vaa sellasia jänniä mini autoja, ja sit kaikki vaa lähti ajelee niillä ympäri sitä paikkaa. Ja arvatkaas mitä? Lopussa se söi mut, ja yks esimerkki mitä se mutisi: "Voi voi voi... Ihana sormi... nam nam nam... voi jeesus tätä varvasta... nom nom nom".

Mmm'm. :D ei olleskaa outo uni? =3
Onzki
 

Seuraava

Paluu Keskustelut

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron