Kysy seuraavalta

Keskusteluille tarkoitettu alue. Keskustelujen luonti on vapaata, mutta katsothan ennen keskustelun aloittamista, onko foorumilla jo samankaltainen ”töpö” olemassa.
Muistetaan hyvät käytöstavat, eikä pyritä loukkaamaan ketään tieten tahtoen, pidetään kiroilu ja herjaus minimissä, huomioidaan kaikki keskustelussa ja vältetään turhia konflikteja. Pidetään yhdessä yllä rento, ystävällinen ja leppoisa ilmapiiri.

Valvojat: Crimson, Ivy, Agna

Re: Kysy seuraavalta

ViestiKirjoittaja JTP » 10 Touko 2017, 20:51

Haha! Tää on kyl hyvä, mut siis sivustoa nimeltä lemmikki.se, siellä piti virtuaalieläimiä hoitaa ja olihan siellä chatti, sekä tietenkin pienimuotoisia ropejakin. :D hyviä aikoja nuo, kun oli vielä pieni :3

Kotikoloosi syttyy tulipalo ja kerkeät pelastaa sieltä vain kolme asiaa, mitkä asiat pelastat ja missä järjestyksessä?
JTP
 

Re: Kysy seuraavalta

ViestiKirjoittaja Aksutar » 15 Touko 2017, 01:59

Oletan että pelastettaviin ei kuulu elävät olennot. Täten järjestys ois tietokoneen ulkonen, läppäri ja sitten olkalaukku. Koska ulkosella on kaikki tärkeet tiedostot ja kuvat (mm. kymmenen vuotta TNFän historiaa...), läppäri on taas hätäkone jolla pääsee nettiin ensisijasesti ja olkalaukku koska siel on lompakko jne kaikki tärkeet tavarat mitä arjen menossa saattaa kaivata. Mutta jos elävät olennot lasketaan listaan niin sit ofc eka pelastaisin koiran, koneen ulkosen ja olkalaukun.


Mikä sai sinut aloittamaan nettiroolipelaamisen?
Avatar
Aksutar
Monarkki
 
Viestit: 14829
Liittynyt: 23 Marras 2007, 14:47
Paikkakunta: Crypt

Re: Kysy seuraavalta

ViestiKirjoittaja Agna » 22 Touko 2017, 17:01

Olin jotakuinkin 9-vuotias kun paras kaverini esitteli minut virtuaalitallien ihmeelliselle maailmalle. Olin vasta löytänyt internetin ja muunmuassa Habbo Hotellin (:D), ja sinä kesänä kun olin paljon parhaalla kaverillani yötä, vietimme tunteja hevostalli.net -nimisellä foorumilla. Se oli omistettu eritoten heppastelulle ja virtuaalitalleille, mutta kyseisellä foorumilla oli myös muille keskusteluille varattu alue, jossa mainostettiin jonkin verran roolipelejä. Mitä bestikseni edellä, sitä minä perässä, ja se on aika pitkälti koko tämän kupletin juoni. Liityin pelaamaan Villa Enigme -nimiseen merirosvoroolipeliin kaverini perässä, sillä tarinankerronta kuulosti kivalta ja kaverini pyysi, että tulisin hänen pelikaverikseen. Kyseinen paikka oli ikäiselleni eli 10-vuotiaalle nappulalle aika hankala roolipeli aloittaa, sillä kaikille hahmoille piti tehdä omat kotisivut, enkä minä osannut. Kun vihdoin sain hahmon ja sivut luotua, oli foorumi kuollut, eikä sitä enää päivitetty. Seuraavaksi kaverini liittyi Donna Vega -nimiseen Las Vegas -roolipeliin, jossa kaikki pelattavat hahmot olivat superluksushotellin vieraita. Peli pysyi elossa jonkin aikaa, ja nyt kaverini auttoi minua nettisivujen kanssa, joten pääsin heti kärryille hommasta. Tuolloin en tiennyt, mitä autohittaus on, joten tunkeuduin aina kaikkien ihmisten peleihin ja pelasin oikeastaan siinä yhdessä viestissäni koko pelin, sekä omalla, että toisen hahmolla :---D Välissä minulla oli oma roolipeli parhaan kaverini kanssa, sen nimi oli Brighton ja se sijoittui 1800-luvulle Jane Austenin kirjoihin pohjautuvien sarjojen innoittamana, välillä olin 1800-luvun Suomeen sijoittuvassa roolipelissä piikana, ja sitten 12-vuotiaana Donna Vegakin oli jo kuollut ja kuopattu, ja päätin, että etsin kerrankin itse oman roolipelini. Menin RopeNetin sivuille selaamaan fantasia-aiheisia roolipelejä, sillä olin tykästynyt virtuaalitylypahkoihin ja kaiken maailman fantasiaolentojen luomiseen kyseisille platformeille, ja sitten löysin The Night Fantasyn, joka oli foorumipohjainen ja johon sai keksiä periaatteessa minkälaisen hahmon tahansa. The end. Jämähdin tänne, nyt olen 21-vuotias ja tämä on elinvoimaisin ja laadukkain roolipeli, jossa olen ikinä vieraillut, ilahduttavan lahjakkaista ja kekseliäistä kanssapelaajista puhumattakaan. Kiitos siitä!

Tämä oli hyvä kysymys ja minua kiinnostaa kuulla jonkun muun versio, joten miten sinä päädyit nettiroolipelaamisen pariin?
"Minä osaan muuten puhua haltiakieltä", Pulla sanoi ja asettui lauluasentoon. "Päivää, kiitos, huomenta, olet karvainen lohkoperuna."

Loryen 1/2
Aberec 0/2
Fred 0/2
Eugene 0/2
Jerrell 0/2
Hiroi 0/2
Aphaderuiondur 0/2
Pulla 0/2
Arasinya 2/2
Levo 2/2

Miten olisi kuutamokävely?
Avatar
Agna
Hovinarri
 
Viestit: 2573
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 11:32
Paikkakunta: Kaukainen kuningaskunta

Re: Kysy seuraavalta

ViestiKirjoittaja Ivy » 13 Kesä 2017, 22:46

"Mä haluun tehdä roolipeli foorumin"-"ok..."-"sä tuut pelaa sinne"-"emmä....."-"miksei cmon >:"-"en osaa kirjottaa"-"ei se mitää sä opit."

Ja niin Aksu teki roolipeli foorumin ja liityin mukaan ensimmäiseen sen sorttiseen ikinä. Kyll mä opein kirjoittaa, ainakin pikkasen paremmin ja siitä seurasi sitten nettiroolipelaaminen muissakin platformeissa ja se antoi viimeinkin jonkinlaista oikeaa henkeä mun hahmoihini joita tuli ennen vain ja ainoastaan piirreltyä paperille ilman sen kummempaa syvyyttä.
Joten siis Aksu ♥

Mikä oli ensimmäinen nettipelisi jota tykkäsit pelata?
Avatar
Ivy
kuninkaan neuvonantaja
 
Viestit: 1981
Liittynyt: 02 Joulu 2007, 00:08
Paikkakunta: Crypt

Re: Kysy seuraavalta

ViestiKirjoittaja Aksutar » 31 Tammi 2019, 19:15

ööömn. Miniclip.com sivustolla oli aikanaan semmonen "possupeli" missä sä seikkailit pikseli possuna 2D platformer villissälännessä ja menit pelastamaan seriffiä jos oikein muistan... Se oli niikun the best game ever sillon aikanaan. Save the sheriff tais olla sen pelin nimi ihan yksinkertasuudessaan.

Millaisista kanssa/vastapelaajista (roolipeli tai MMO peli, lauta tai korttipeli, jne, päätä itse mihin vastaat) et pidä?
Avatar
Aksutar
Monarkki
 
Viestit: 14829
Liittynyt: 23 Marras 2007, 14:47
Paikkakunta: Crypt

Re: Kysy seuraavalta

ViestiKirjoittaja Agna » 17 Heinä 2019, 21:32

Roolipeleissä sellaisista, jotka eivät uskalla viedä tarinaa eteenpäin tai ideoida mahdollista jatkoa, jolloin pelin vetäminen jää omalle kontolle (koen olevani avoin hölmöillekin ideoille joten yritän aina sanoa että ehdota mitä tahansa, hiotaan sitä sitten :--D). Tämän lisäksi vielä inhottavampia on pelaajat, jotka kommentoivat ilkeästi toisten hahmoja tai pelityylejä, eritoten jos kommentin kohde on nuorempi tai aloittelija. MMO peleissä päähän ottaa kanssapelaajat jotka eivät osaa kommunikoida tai tehdä tiimityötä.

Minkä unelman olet joutunut pistämään syrjään, ainakin toistaiseksi, ellet iäksi?
"Minä osaan muuten puhua haltiakieltä", Pulla sanoi ja asettui lauluasentoon. "Päivää, kiitos, huomenta, olet karvainen lohkoperuna."

Loryen 1/2
Aberec 0/2
Fred 0/2
Eugene 0/2
Jerrell 0/2
Hiroi 0/2
Aphaderuiondur 0/2
Pulla 0/2
Arasinya 2/2
Levo 2/2

Miten olisi kuutamokävely?
Avatar
Agna
Hovinarri
 
Viestit: 2573
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 11:32
Paikkakunta: Kaukainen kuningaskunta

Re: Kysy seuraavalta

ViestiKirjoittaja Aksutar » 30 Heinä 2019, 11:02

Mun marsunkasvattaja unelma-ammatti suunnitelmat QAQ

Biisi/tai yleisesti musiikkilaji, jota et voi sietää lainkaan?
Avatar
Aksutar
Monarkki
 
Viestit: 14829
Liittynyt: 23 Marras 2007, 14:47
Paikkakunta: Crypt

Re: Kysy seuraavalta

ViestiKirjoittaja Agna » 14 Marras 2023, 13:42

Siis jostain syystä Ultra Bra. Eli tämmöset työväenlaulut? Jotenkin ahdistaa ihan hitosti.

Jos sun pitäisi nyt nimetä lapsi, niin mitä nimiä sille antaisit?
"Minä osaan muuten puhua haltiakieltä", Pulla sanoi ja asettui lauluasentoon. "Päivää, kiitos, huomenta, olet karvainen lohkoperuna."

Loryen 1/2
Aberec 0/2
Fred 0/2
Eugene 0/2
Jerrell 0/2
Hiroi 0/2
Aphaderuiondur 0/2
Pulla 0/2
Arasinya 2/2
Levo 2/2

Miten olisi kuutamokävely?
Avatar
Agna
Hovinarri
 
Viestit: 2573
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 11:32
Paikkakunta: Kaukainen kuningaskunta


Edellinen

Paluu Keskustelut

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa

cron