Pulina

Keskusteluille tarkoitettu alue. Keskustelujen luonti on vapaata, mutta katsothan ennen keskustelun aloittamista, onko foorumilla jo samankaltainen ”töpö” olemassa.
Muistetaan hyvät käytöstavat, eikä pyritä loukkaamaan ketään tieten tahtoen, pidetään kiroilu ja herjaus minimissä, huomioidaan kaikki keskustelussa ja vältetään turhia konflikteja. Pidetään yhdessä yllä rento, ystävällinen ja leppoisa ilmapiiri.

Valvojat: Crimson, Ivy, Agna

Re: Pulina

ViestiKirjoittaja Mori » 12 Maalis 2017, 00:56

Myöhäiset onnittelut Agna!

Mie en saa varmaan kesätöitä mistään Q____Q hain kyllä 7 paikkaa, mutta en mä varmaan mistään saa. Tää kesä eletään sitten ilman tukea tai kesätyötä. Sniff. Vanhempien jääkaappiin asumaan siis.

Aijai, Kevät. Tänäänki paisto kiva aurinko ja kaikkee, mut kyl aika ikävästi peitti koneen näytön. (Minä 24/7 koneella enkä koskaan mene ulos) Muutenkin on menny tää viikonloppu vähän niin ku piirtäessä. *3*
Mut joo kevät ja auringon paiste sekä siitepölyallergia ovat tervetulleet. Vaikka kyllä kärsin pölystäkin ihan yhtä paljon.
Mori
 

Re: Pulina

ViestiKirjoittaja Noitarinki » 23 Maalis 2017, 16:49

IHMISEEEEETTTTTT ;; 7 ;; OLEN ELOSSA

Okei joo siis, tänää selvis et mun EI tartte tehä enää työssäoppimista, ja että mulla on enää vaan seittemän keskenerästä juttua tekemättä et saan viimein ne artesaaninpaperit! Aka täs huhtikuun alussa pitäs olla valmista ja asdfghjkl (/)xwx(\) VIIMEIN. Tämän tiedon tuoman helpotuksen johdosta alkaa tuntua viimein siltä että pääsisin jälleen käsiksi ropeiluun ja asdfg oon niin kaivannu tätä tunnetta ;;__;; edelleen anteeks kaikille siitä et oon ollu niin kuollu taas. Mut man, eka pitää kyl uusia noi hahmoesittelyt kun ne on niin vanhaa kamaa et ihan itkettää...

SIT TULEE PÄÄSYKOKEET. Toivottavasti pääsisin lukee suomee tai kirjallisuutta tms ;;7;;
... Kaikkia kinosti.

Naava
Avatar
Noitarinki
Porvari
 
Viestit: 753
Liittynyt: 14 Heinä 2012, 17:28

Re: Pulina

ViestiKirjoittaja Forte » 02 Huhti 2017, 13:14

Kesätöitä, työssäoppimista, yo-kirjotuksia... kyllä aikuiseksi kasvaminen on kurjaa. Itse haen uudelleen kouluun, jotta saisin ylemmän AMK- tutkimuksen, koska tällä nykyisellä ei saa osaamistani vastaavaa duunia. Pöh!

Mutta, sentään vapaa-aika on ihan yhtä absurdia kuin aina ennenkin, pakko jakaa. Vietin ystäväni kanssa lauantai-illan pelaamalla Monopolia (hävisin sen, en ole tarpeeksi kapitalisti), ja kuuntelemalla Smurffeja vuodelta -97. 90- luku ei kuole koskaan!
Forte
 

Re: Pulina

ViestiKirjoittaja Aksutar » 02 Huhti 2017, 13:25

Ikane kirjoitti:Miten on, nauttiiko TNF:n kansa kevätauringosta vai saisiko lumi sulaa ilman tietokoneen näytön näkemisen mahdottomaksi tekevää auringonpaistetta? :)


KEVÄTAURINKOA KAIKILLE JA LUMI POIS ÄKKIÄ tosin katupölyt sais myös olla olematta, mutta eipä siltä kai voi välttyä. Mut mitä nopeemmin noi suotanan kevät jäät sulaa nii sitä kivempaa on taas lähtee kunnol käveleen ja lenkkeileen, ku ei tarvii pelätä liukastuvansa.

Pandanna kirjoitti:Okei joo siis, tänää selvis et mun EI tartte tehä enää työssäoppimista, ja että mulla on enää vaan seittemän keskenerästä juttua tekemättä et saan viimein ne artesaaninpaperit! Aka täs huhtikuun alussa pitäs olla valmista ja asdfghjkl (/)xwx(\)


AAAAAAAAAAHHHH YOU CAN DO IT DANNA! Kyllä se siitä o3o

Mullakin on taas bilettämisen aihetta sillä LÖYSIN JA SAIN VIIMEIN ASUNNON TAMPEREELTA \o/ Ihana rivitalo kaksio, muutto 15. päivä vaikka jo ennen sitä saa tavaraa lappaa sinne. Hitto oon niin onnessani ku suju asuntokaupat nii helposti ja vaivattomasti tälläkin kertaa. Ja kesäks sitten kurssille ja sieltä sit työmaailmaan ᕕ( ᐛ )ᕗ
bileet! mut samal hirvityttää apua ᕕ( ͒ ʖ̯ ͒ )ᕗ

mites muiden kevät etenee?
Avatar
Aksutar
Monarkki
 
Viestit: 14829
Liittynyt: 23 Marras 2007, 14:47
Paikkakunta: Crypt

Re: Pulina

ViestiKirjoittaja Noitarinki » 02 Huhti 2017, 13:29

Aksuuuuuuuu tuun sit käymään ku muutan iteki Tampereelle viimestään ens kuussa 8'D

KEVÄT MENEE COSPLAYTA TEHDESSÄ. Animaatioversioiden Harley Quinn, saakutin bodysuit. Ugh. Inhoon niiden ompelua, Garnet oli jo tuskaa ni tää ny sitte .">
... Kaikkia kinosti.

Naava
Avatar
Noitarinki
Porvari
 
Viestit: 753
Liittynyt: 14 Heinä 2012, 17:28

Re: Pulina

ViestiKirjoittaja Aksutar » 02 Huhti 2017, 13:33

Pandanna kirjoitti:Aksuuuuuuuu tuun sit käymään ku muutan iteki Tampereelle viimestään ens kuussa 8'D


Oke jos et koiraa pelkää ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Avatar
Aksutar
Monarkki
 
Viestit: 14829
Liittynyt: 23 Marras 2007, 14:47
Paikkakunta: Crypt

Re: Pulina

ViestiKirjoittaja Noitarinki » 02 Huhti 2017, 13:35

Aksutar kirjoitti:Oke jos et koiraa pelkää ( ͡° ͜ʖ ͡°)


En pelkää ( ͡° ͜ʖ ͡°)
... Kaikkia kinosti.

Naava
Avatar
Noitarinki
Porvari
 
Viestit: 753
Liittynyt: 14 Heinä 2012, 17:28

Re: Pulina

ViestiKirjoittaja Ay » 02 Huhti 2017, 14:17

Kaikki asustaa Tampereen seudulla. Jei hyvä paikka (paitsi tiettyjä asioita).
Tuntuu siltä, kuin ei olisi aikaa mihinkään, kun täytyy tehdä sitä ja tätä. Pitää karsia asioita pois, kun jotkut on pakko laittaa työtehtävä listaan. Vaikka olen työtön jälleen kerran niin silti on kiirettä. Aikahan menee suurimmaksi osaksi kinastelemalla Kelan kanssa.
"Kun saamme tietää, mitä pelkäämme, saamme tietää, keitä olemme"
Suan, Safilye, Erico, Evgenia, Aynur, Sil, Emir
Avatar
Ay
Aatelinen
 
Viestit: 1652
Liittynyt: 16 Syys 2008, 21:54

Re: Pulina

ViestiKirjoittaja JTP » 05 Huhti 2017, 20:38

Hei kaikki! Mitä pulinaan kuuluu? :3 Kevätsäästä oli puhetta täällä aiemmin ja ah!! Kevät! Tänään oli 8 astetta plussaa, niin jo on alkaneet lumet sulamaan ja alkaa jo tulvia piha :DD Mutta rakastan kyllä kun kesä tulee! Uiminen on parasta.. kunhan jäät sulaa B)
JTP
 

Re: Pulina

ViestiKirjoittaja cardea » 12 Huhti 2017, 10:00

Mää en asu Tampereleella T^T On kyllä ikävä yhtä kahvilaa ja semmosta vohveli paikkaa. Tampere on kyllä kiva paikka, mutta vähän liian kaukana meikäläisen perheestä. Oon aikamoinen mamman tyttö :D Plus mummi 95-vuotta just muutti kanssa tänne päin niin mua ja avokkia ei saa täältä oikeen mihinkään. Mummon murkinat on niin hyviä!

Arvatkaa kuka valmistu tällä viikolla :D Ensimmäinen asia mitä tein: TNF. Oli ehkä vähän ikävä, mutta piti pitää ittensä poissa täältä. Olisin muuten tehnyt hallaa itelleni. Tosin kyllä vähän ketuttaa, etten saanutkaan luvattuja töitä. Mun siskonpoika oli tosi ihana siitä: "noh aikusten jutut on joskus tosi vaikeita ja lupaukset ei aina pidä". Kahdeksanvuotiaan syvällä rintaäänellä.
RosalbaNessaNiketaDiana
cardea
Porvari
 
Viestit: 900
Liittynyt: 02 Loka 2015, 16:35

Re: Pulina

ViestiKirjoittaja Aksutar » 17 Huhti 2017, 11:44

Tampereel on plussat ja miinuksensa, kuten varmaan aikalailla kaikkial. Mut tbh on se kiva päästä hyvien liikenneyhteyksien ääreen suht lähelle kaupungin keskustaa ny ku on sen neljä vuotta jossain Nakkilan peltojen keskellä asunu 8)
Mut hyh että muuttaminen on raskasta, onneks tavarat on saatu jo siirrettyä kiitos siskon ja sen kaverin avustuksen. Ny pitäis vaan järjestellä kamat ja vielä tehä loppusiivous vanhas kämpäs ni se ois siinä.

Ja onnea Cardea! Tosin byllystä et töitä et saanu mut on se valmistuminen silti bilettämisen arvonen asia :D
Avatar
Aksutar
Monarkki
 
Viestit: 14829
Liittynyt: 23 Marras 2007, 14:47
Paikkakunta: Crypt

Re: Pulina

ViestiKirjoittaja Ay » 20 Huhti 2017, 16:44

Muutto hommassahan kannattaa heittää ylimääräiset rojut roskiin, jos Anskulla on sellaista lojumassa.
Se ei oo kivaa, että luvataan työt ja sitten ei pidetä lupausta. Siinä haaveilussa ehtii monta asiaa pistää raiteilleen. Itsekkin yllätyin eilen, kun päätin hakea myöhäisellä vaiheella armeejaan niin pääsisikön tänä keväänä aloittamaan, kun yleensä se menee ensivuoteen. Itse niin henkisesti olin valmistautunut siihen, että aloitus alkaa tammikuussa, mutta sainkin paikan kevääksi 3.7 alkaa palvelus aika.
"Kun saamme tietää, mitä pelkäämme, saamme tietää, keitä olemme"
Suan, Safilye, Erico, Evgenia, Aynur, Sil, Emir
Avatar
Ay
Aatelinen
 
Viestit: 1652
Liittynyt: 16 Syys 2008, 21:54

Re: Pulina

ViestiKirjoittaja cardea » 21 Huhti 2017, 23:58

Näh, miehen kanssa just puhuttiin, että voin kiusata niitä taas vuoden päästä lisää. En luovu unelmastani siinä yrityksessä vielä, mutta ymmärrän hyvin pointin kokemuksesta. Elämä ei aina toimi miten me halutaan. Ainakin on hetki aikaa ropettaaaaaaaaaaa.....

Siemailen tässä punaviiniä ja lopettelin juuri puhelua vanhimalle ropekaverilleni. Okei hän lopetti ropetuksen jo vuosia sitten, mutta me ollaan pidetty yhteyttä nyt yli kymmenen vuotta! Punaviinillä oli osansa tähän herkistelyyn, mutta on aika uskomattoman hieno saavutus mielestäni pysyä jossain harrastuksessa niin kauan. Varsinkin minulta, joka innostuu helposti ja sitten kaikki lopahtaa. Lisäksi olen tallentanut ensimäisiä ropeviestejä ja... en kehtaa ikinä jakaa niitä. Tosin yksi rakkaimista hahmoistani oli ensimäisessä ropessa. Aws. Niitä muistoja <3 Mistä te muuten ensimäisen kerran kuulitte ropeista? :D Minä kuulin demi.fi:stä, jonka kautta löysin foorumi roolipelit. Demissä en ikinä ropettanut, koska se oli aivan liian sekalaista.

Ay: Ensinnäkin - onnea armeijaan. Lisäksi kannatan tuota tavaran karsimista muutoissa. Mies muutti kanssani yhteen viime kesänä ja koska hän ei käynyt mitään rojuja läpi vaan heitti ne vain autoon... ugh! Olen todella iso minimalismin kannattaja tiettyyn pisteeseen. En usko elämään kaksilla kengillä ja niin edelleen, mutta vähemmän on enemmän. Minä olen erityis herkkä ja kaikki ylimääräinen visuaalinen ärsyke saa minut stressaantumaan. Kun selitin asian kunnolla miehelle ja kuinka paljon minua ahdisti se tavara määrä, me ollaan käyty huone huoneelta läpi tavaroita. Ah. Alkaa vihdoin olemaan valmista.
RosalbaNessaNiketaDiana
cardea
Porvari
 
Viestit: 900
Liittynyt: 02 Loka 2015, 16:35

Re: Pulina

ViestiKirjoittaja Michyy » 23 Huhti 2017, 00:59

En kyl yhtään muista miten ensimmäisen kerran ropeista kuulin, en myöskään sitä kumman alotin eka pöytä vai foorumiropetuksen, taisi olla suunnilleen samoihin aikoihin. Oiskohan siitäkin joku viitisen vuotta... Hyvin mahdollista että foorumiropet vaa tuli vastaan ku oli pöytäropeista kuullu ja jotain alkanu tonkimaan. Ensimmäinen foorumirope hahmokin on ollu semmonen että tein tietoisen päätöksen haudata toistaiseksi määrittelemättömän mittaiseksi ajaksi ainoana poikkeuksena se yksi kerta kun pelattiin paikallisella ropeporukalla exaltedia. Se että hahmon tavoitteisiin kuului jotain suuntaan "jumalat on melko kohtuuttomia, niille vois järkätä pienen kurinpalautuksen" jä se oli kohtuu normi settiä siinä pelissä kertonee tarpeeksi. Nakamikin on tullut alunperin pöytäropepuolelta vastaan, peli oli werewolf: the forsaken ja jollakin oli höpsö konsepti että hei tehhään semmonen naivi samurai ihmissusi ja mikä on tuo yliluonnollisten lahjojen tulen hallinta kyky, kaikki pisteet sinne vaan. Joten siinä siis syy miksi se eläinmuoto on nimenomaan iso susi, loppujenlopuksi se porukka vain hajosi hyvin nopeasti mikä sinällään sääli. Mutta eiköhän tuo riitä mun ropenostalgioista^^

Mistä tulikin mieleen että ihan oikeasti pitäis se TNF the pöytärope ottaa joskus, täältä löytyy D&D5e sääntökirjat, mikä ei ole valmiiksi mahdollista niin saadaan toimimaan ja kaikki hahmot suoraan foorumilta. Teistä en tiiä mut ideatasolla omasta mielestä ois iha tosi bueno (terveisin hän joka heittää onnistumiset yms muutenkin nopilla ja pöytärope mekaniikoilla.) Ainoot ongelmat mitä tulee nopeesti mieleen on tää ihmis-haltiajakaus (koska pelaajahahmojen ois hyvä tulla keskenää toimeen) ja voimiltaan huomattavasti eritasoset hahmot mitä täällä nyt on (joten kaikki aloittaa valitettavasti leveliltä 3 tai jotain.) Mut tosiaan jos ihmisillä on mielenkiintoa niin ideatasolla oon itse iha Hypetyksissä tuosta ajatuksesta^^
Avatar
Michyy
Porvari
 
Viestit: 407
Liittynyt: 28 Huhti 2013, 19:05
Paikkakunta: Kukkaruukku

Re: Pulina

ViestiKirjoittaja cardea » 25 Huhti 2017, 13:14

Omg! Nyt on pakko saada kertoa jollekulle ja internet on hyvä paikka. Mulla ja avokilla on ollut vähän rankkaa tää vuosi. Mä sairastuin hetkeksi ja mun valmistuminen venyi osittain sen takia. Avokin työpaikka alko menee ihan älyttömän ahdistavaksi ja sen tunnit vain veny. Palkka pysy samana ja muutenkin se alkoi osoittaa pikkuhiljaa loppuun palamisen merkkejä. Pariviikkoa sitten se otti yhteen omistajan kanssa isolla tavalla ja sai siitä sitten varotuksen. Kaikki, kelle asiasta kerrottiin oli meidän kanssa sitä mieltä, että täysin asiatonta omistajan puolelta. Noh, se riitti miehelle ja alkoi etsimään töitä täysin uudelta alalta, koska jos me ikinä perhettä halutaan ei yötyö tule kyseeseen ja ne tunnit... 12 tuntia helposti päivässä. Ei meillä olis ollut ees aikaa perustaa yhtään mitään. Noh kaverin kaverin kautta mies sai tänään soiton, että pääsee rakennus alalle! Se helpotuksen määrä. Palkka parempi, tunnit paremmat ja mies itsessään niin helpottunut. Vielä kun itse saisi töitä meillä olisi helpompaa.

Tämä tapahtui vielä niin, että me sulatellaan tätä: me saatiin omakotitalo. Vuokra on uskomattoman halpa ja me saadaan remontoida se sekä kaikkea muuta kivaa. Parissa vuodessa, me voidaan ostaa se. Se on tosi pieni talo, vanha ja mun isä tuntee sen kuin omat taskunsa, mutta lähellä mun perhettä ja lähes tasan helsingin ja turun välissä. Eli mun työmahdollisuudet parani heti. Me ollaan haaveiltu sellasesta jo pitkään. Tää onnen määrä! Tää helpotuksen määrä! Aikuisena olo on joskus vaan niin syvältä, mutta nää kaks asiaa saa mut voimaan niin paljon paremmin.
RosalbaNessaNiketaDiana
cardea
Porvari
 
Viestit: 900
Liittynyt: 02 Loka 2015, 16:35

EdellinenSeuraava

Paluu Keskustelut

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron