Minkä kirjan luit viimeksi?

Keskusteluille tarkoitettu alue. Keskustelujen luonti on vapaata, mutta katsothan ennen keskustelun aloittamista, onko foorumilla jo samankaltainen ”töpö” olemassa.
Muistetaan hyvät käytöstavat, eikä pyritä loukkaamaan ketään tieten tahtoen, pidetään kiroilu ja herjaus minimissä, huomioidaan kaikki keskustelussa ja vältetään turhia konflikteja. Pidetään yhdessä yllä rento, ystävällinen ja leppoisa ilmapiiri.

Valvojat: Crimson, Ivy, Agna

Minkä kirjan luit viimeksi?

ViestiKirjoittaja Anonymous » 16 Tammi 2008, 12:35

Sanokaa täällä kirjanne jokka luitte viimeksi.
Voitte pälpättää kirjasta jotain ja antaa kommenttia, mutta älkää paljastako loppua ainakaan, sillä jotkut täällä eivät ole välttämättä sitä lukeneet ja haluavat lukea sen.

Aloitus:
Philip Pullmanin - Kultainen Kompassi
Ihana kirja ^^,
Pitää lukea nyt muutki osat.
Anonymous
 

ViestiKirjoittaja Aksutar » 16 Tammi 2008, 12:49

Stephen king - lohikäärmeen silmät

oli tosi hyvä, vaikka siitä onkin jo aikaa kun sen luin.. sen ansiosta kiinnostuin taas keskiajasta >8D tosi hyvä juoni, vaikka sen lopun arvaskin jo puolessa välissä, mutta silti matkalla tuli yllätyksiä. King onnistui luomaan täydellisen kuvitteellisen valtakunnan, josta ei puuttunut mitään: jopa oma koira rotu oli!
Lempi hahmoni oli Flagg, velho ja kirjan pahis, jostain syystä sitä aina liimaantuu pahisten puolelle.
Avatar
Aksutar
Monarkki
 
Viestit: 14829
Liittynyt: 23 Marras 2007, 14:47
Paikkakunta: Crypt

ViestiKirjoittaja Anonymous » 16 Helmi 2008, 12:18

Philip Pullmanin - Salaperäinen veitsi
No ennen tätä luin Kultasen kompassin kolmesti tai neljästi läpi X'D Salaperäinen veitsi on kyllä minusta perempi ^^
Anonymous
 

ViestiKirjoittaja Darayka » 30 Touko 2008, 19:54

Eoin Colfer - Siipimies
Olen tykännyt melkein kaikista Colferin tähän asti julkaisemista kirjoista, eikä tämä ollut pettymys. Ehkä vähän Fowleja synkempi, mutta se ei ole huono asia. Nojoo, en ehkä tykkää Colferin tyylistä kirjottaa romanssia, mutta ei sekään nyt niin paha ollut lukea : D
Darayka
 

ViestiKirjoittaja haru-chan » 04 Kesä 2008, 18:36

Dan Brown - Murtamaton linnake
Tykkäsin. Ehkä hiukan tylsempi kuin DaVinci-koodi tai Enkeleitä ja demoneita. Mutta silti hyvä.
haru-chan
 

ViestiKirjoittaja Ay » 19 Loka 2008, 21:46

Jude Watson Jedioppilas 6
Erittäin jännittävään kohtaan jäi. En itse olisi voinnut uskoa, että jäin Star Wars kirjoihin kiinni.
Avatar
Ay
Aatelinen
 
Viestit: 1652
Liittynyt: 16 Syys 2008, 21:54

ViestiKirjoittaja mmupu » 25 Loka 2008, 09:56

J.R.R Tolkien Taru Sormusten Herrasta-triologia

Oli hyvä. Lukisin uudestaan, jos jaksaisin.
mmupu
 

ViestiKirjoittaja Aksutar » 26 Loka 2008, 11:50

The saga of Darren Shan - Sons of destiny

Varoitan juonipaljastuksista!


kahdestoista ja viimeinen osa Darren Shanin vampyyri saagasta. Luin sen tuossa uudestaan (tuhannen kerran) viime yönä. Hyvää tarinan kerrontaa ja viimeinen kirja paljastaa melkein kaikki salaisuudet ja arvoitukset, mitä matkan varrella on tullut ilmi. Oudointa on että tarina tavallaan loppuu jo puolivälissä kirjaa, mutta silti jatkuu eri ajassa ja ulottuvuudessa. En nyt paljasta kaikkea, mutta sanotaan että otsikko on jo aika johdatteleva, jos tietää hahmojen englannin kieliset nimet. Kirja ei sinänsä ollut kovinkaan hyvä koska jäin yhä kaipaamaan muutaman hahmon läsnäoloa, mutta kirjailija meni ja tappoi nämä jo aikaisemmissa kirjoissa. Lisäksi en todellakaan tykännyt että tarinaan piti väkisin tunkea rakkaustarina päähenkilön ja hänen (suurinpiirtein ainoan) naispuolisen ystävän välille.
mutta loppujen lopuksi sons of destiny on erittäin loistava ja jopa liikuttava loppu mahtavalle vampyyri saagalle.

Suosittelen kaikille koko saagaa. Alkupään kirjoja on julkaistu suomeksi, mutta kuudennesta kirjasta eteenpäin pitää lukea englanniksi, ellei halua odottaa vuosia että saadaan loputkin kirjat suomeksi.

Arvosanaksi antaisin 9½, koska en vieläkään tykännyt muutaman hahmon puuttumisesta, siitä rakkaus tarinasta, taikka liianpitkistä rupattelutuokioista taisteluiden keskellä.
Avatar
Aksutar
Monarkki
 
Viestit: 14829
Liittynyt: 23 Marras 2007, 14:47
Paikkakunta: Crypt

ViestiKirjoittaja Ay » 05 Touko 2009, 17:05

Noel Barber - Itkun ja Naurun Aikaa

Todella ihanasti kerrottu ruhtinaan Dmitri Korolevin pojasta Nikolai, joka on Nikolai toisen kummilapsi. Pohjautuu draamaan ja rakkauteen sivu seikkana mailman sota ja toinen mailman sota vaikeuttaa elämää todellakin. Tapahtumat sijoittuvat alussa Pietariin, mutta lopulta Pariisiin 20-> lukuun.
Suosittelen romantikoille.
Avatar
Ay
Aatelinen
 
Viestit: 1652
Liittynyt: 16 Syys 2008, 21:54

ViestiKirjoittaja Terxxi » 11 Touko 2009, 12:55

Vampiraatit-Verinen vuoksi

Oli kyll aivan mahtava kirjanen. :D Nyt vaan odotellaan innolla 3 osaa! o/ En malttais odottaa. Justin Somper osaa kyllä kirjoittaa sillä tavalla, että se tempaa jopa minun laiseni laiskan kirjojen lukijan mukaansa. :)
Terxxi
 

ViestiKirjoittaja Ros » 11 Touko 2009, 18:19

Dan Brown - Enkelit ja Demonit

Minä syntinen en ollut jaksanut lukea tätä aikaisemmin :'3 Dan Brown onnistuu aina hämäämään minut pääpahiksen henkilöllisyydestä, epäilin tässäkin kirjassa sitä, ketä lukijan pitikin epäillä.
Tulipa tyhmä olo.
Ros
 

ViestiKirjoittaja Aksutar » 11 Kesä 2009, 11:20

Peter Benchley - Tappajahai

no nyt on sekin luettul. Ihan ok, näin "true fanina" jaksoin lukea jopa loppuun.. mutta elokuva on silti parempi, siinä kun on Roy Scheider <3
Ivy osti tän kirjan mulle pari kuukautta sitten kirpputorilta.. tuskallisinta oli lukea koska tää haisee ihan joltain suitsukkeilta ja tuoksukynttilöiltä :s
Kirjassa totta kai oli enemmän tapahtumia mitä elokuvassa.. mutta jostain syystä en päässy oikein mukaan niihin tilanteisiin, varsinkaan siihen missä Ellen ja Hooper puhuivat raiskauksesta... se oli jotenkin kaukaa haettu kohtaus.
Eeen suosittele kenellekkään, paitsi niille jotka sattuvat löytämään kirjan jostain homeisista nurkista eivätkä todellakaan tiedä mitä muuta tekisivät.
Avatar
Aksutar
Monarkki
 
Viestit: 14829
Liittynyt: 23 Marras 2007, 14:47
Paikkakunta: Crypt

ViestiKirjoittaja ZeZininenWalomiekka » 30 Elo 2009, 13:56

R. A. Salvatore - Puolituisen Kivi

Harmillista - kun eilen olisin tämän kirjoittanut, olisin päässyt kirjoittamaan Betrayalista. No joo, olen kyllä arvostellut sitä jo nettifrendin kanssa mesessä.

Seuraava teksti sisältää spoilereita, mutta luet sen kuitenkin, joten sama se. x)

Niin mutta Puolituisen kiveen. Salvatoren Forgotten Realmsejahan tämä on, luin muistaakseni neljättä kertaa. Kuuluu suosikkirealmseihini. Entreri on tässä ensimmäistä kertaa edes hivenen kiinnostava (vaikka vasta myöhempien kirjojen vuoksi lempihahmokaartiini pääsee), mutta Drizzt on kyllä mielestäni kirjan kiintoisin henkilö. Sen lisäksi, että Drizztin ja Catti-brien välillä on selvästi jotain jo näin aikaisessa vaiheessa, kirjassa on mukavasti toivoa siihen suuntaan, että Drizzt saattaisi joskus tulla hyväksytyksi maan pinnalla..
Niin ja meinasin hypätä hämmästyksestä ilmaan tällä lukukerralla, kun olin jo Laulut & miekat-sarjaa lukenut, ja tajusin, että Puolituisen kivessähän hihhuloi muutaman sivun verran Khelben Arunsun... 8O
ZeZininenWalomiekka
 

ViestiKirjoittaja Aksutar » 31 Elo 2009, 09:41

Darren Shan - Yön Liittolaiset

Mahtavakirjasarja, jonka oon jo englanniks lukenut.. mutta nytpä luin suomeks, kun tuo pirulainen vihdoista viimein ilmesty. Täytyy sanoa että ensinnäkin olen pettynyt suomentajaan! Tämä on ensimmäinen kirja missä minua toden teolla alkoi ketuttamaan Darrenin puhetapa, kun sitä vielä korostettiinkin.. Ennen en ole huomannut että Darren - tai kukaan muukaan - olisi kirjoissa puhunut puhekielellä, vaan repliikit oli kirjoitettu näitisti kirjakielellä, mikä teki lukemisesta mukavampaa =3=

Spoilereita? Voisin spoilata koko kirjan siitä puhuessani, mutta valitan nyt vaan muutamasta aiheesta. Tämä on taas niitä Darrenin teoksia missä ei tapahdu mitään kiinnostavaa ennen loppua, tosin tämä taitaa johtua siitä että lempihahmoni Crepsley ei ole mukana paljoakaan siinä keskivaiheilla. Ja mä vihaan Debbietä! Se oli ihana pikku tyttö - joskin vähän ärsyttävä - aikasemmissa kirjoissa, mut nyt kun se on nainen ja haluu välttis mukaan tähän "pelastan maailman vampyyrein kanssa"- kuvioon niin... ei :(
Mutta nyt kun tuokin on pois alta niin jaksampahan odottaa seuraavaa taas, vaikka oonkin senkin jo lukenu englanniks... ja itkin T__T.
Avatar
Aksutar
Monarkki
 
Viestit: 14829
Liittynyt: 23 Marras 2007, 14:47
Paikkakunta: Crypt

ViestiKirjoittaja ZeZininenWalomiekka » 11 Syys 2009, 18:53

Pian selittämään, etten vaan ehdi lukea seuraavaa kirjaa.. ^^'

R. A. Salvatore - Merirosvokuningas

Kyllä vain, lisää Salvatorea! 8DD
Tällä kertaa luettavana oli Salvatoren uusin suomennettu Forgotten Realms-sarjan kirja (himputti soikoon, suomentakaa se Ghost King jo! Tai älkää sittenkään, tarvitsen ensin rahaa siihen...). Murroskaudet II, toisin sanoen. Mielestäni roimasti parempi kuin Örkkikuningas, joka oli tuon Murroskaudet-sarjan ensimmäinen osa. Ei päässyt suosikkirealmssieni listalle, mutta lähellä oli...

Seuraava teksti sisältää spoilereita, mutta sinä luet sen kuitenkin, joten sama se x)
Eli, Merirosvokuningas on jatkoa tuolle Salvatoren Legend of Drizzt-nimelläkin kutsutulle realmssijatkumolle, missä hihhuloivat Drizztin lisäksi muukin Mithrilsalin sakki. Monestihan noissa kirjoissa on näkynyt muutakin porukkaa, useasti Artemis Entreri on sivuhahmon virkaa toimittanut. Patriakan tien jälkeen pelkään, että Salvatore jättää Entrerin tarun tuohon (mikä olisi suorastaan rikollinen temppu ja huutaa fanfikkejä osakseen). Tällä kertaa merkittävimmät sivuhahmot taitavat olla Merikeijun kapteeni Deudermont ja samaisen laivan velho, Robillard. Pahiksissa merkityksellisiä tuntuvat aluksi olevan lähinnä Kensidan ja se suurtornin hallitsija, jonka nimi ei juuri nyt muistu mieleeni. Mutta minä huomasin jo lähes alusta asti, että koko homma haisee ihan Jarlaxlelta...

Kirja oli oikeastaan aika mukava, minä vain olisin tahtonut enemmän Catti-brien ja Drizztin yhteisoloa - ylisöpö pari 8D (Löysin itsestäni romantikon, pelkäsinkin sen jo kuolleen ravinnonpuutteeseen) Kirjassa oikeastaan kiinnostavinta (heti Drizztin ja Catti-brien söpöilyn jälkeen, siis) ovat Luskanin tapahtumat - ensin Deudermontin sota ja sitten loppu, jossa taasen tapellaan hieman ja Jarlaxle suvaitsee viimein näyttäytyä. Deudermontin kuolema oli varsin traaginen juttu, mutta minulla oli oikeastaan alusta asti sellainen olo, että joko Deudermont tai Robillard heittää henkensä. En tosin tiedä, kumpi olisi mielummin saanut kuolla...
ZeZininenWalomiekka
 

Seuraava

Paluu Keskustelut

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron