Minkä elokuvan katsoitte viimeksi?

Keskusteluille tarkoitettu alue. Keskustelujen luonti on vapaata, mutta katsothan ennen keskustelun aloittamista, onko foorumilla jo samankaltainen ”töpö” olemassa.
Muistetaan hyvät käytöstavat, eikä pyritä loukkaamaan ketään tieten tahtoen, pidetään kiroilu ja herjaus minimissä, huomioidaan kaikki keskustelussa ja vältetään turhia konflikteja. Pidetään yhdessä yllä rento, ystävällinen ja leppoisa ilmapiiri.

Valvojat: Crimson, Ivy, Agna

ViestiKirjoittaja Agna » 18 Heinä 2013, 16:41

Inception

Mulla on ollut tosi kauan tarkoituksena kattoa tämä leffa, siis siitä asti kun siitä alkoi pyöriä trailereita elokuvateattereissa, ja vasta nyt katottiin se parhaan kaverin kanssa kun olin niillä yötä.
Elokuva oli juuri niin hyvä kuin odotinkin, tykkäsin monimutkaisesta juonesta joka haastoi katsojan käyttämään päätään ja logiikkaa. Tämmöset "aivot solmuun" -leffat on muutenkin omasta mielestäni kivoja. Näyttelijät oli kaikki erinomaisen hyviä rooleissaan, Mr. Oscaritonta näyttelijää, eli Leonardoa myöten, ja tulipa sitten kiinnitettyä huomiota siihen että tässä amerikkalaisessa leffassa ei ollut ainoatakaan tummaihoista näyttelijää! Mitäs tämä on.
Soundtrack oli hyvä ja olin itseasiassa kuunnellut sitä jo ennenkuin katsoin leffan. Editoinnin ja kohtauksien kanssa se oli vielä parempi, eli plussaa siitäkin. Plussaa myös siitä että toimintakohtaukset eivät olleet liian övereitä ja menivät pahimmissa räjähtelykohdissa sen piikkiin, että miljöönä oli uni.
Kaikenkaikkiaan suosittelen, Inception oli ehdottomasti hyvä elokuva.
"Minä osaan muuten puhua haltiakieltä", Pulla sanoi ja asettui lauluasentoon. "Päivää, kiitos, huomenta, olet karvainen lohkoperuna."

Loryen 1/2
Aberec 0/2
Fred 0/2
Eugene 0/2
Jerrell 0/2
Hiroi 0/2
Aphaderuiondur 0/2
Pulla 0/2
Arasinya 2/2
Levo 2/2

Miten olisi kuutamokävely?
Avatar
Agna
Hovinarri
 
Viestit: 2574
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 11:32
Paikkakunta: Kaukainen kuningaskunta

ViestiKirjoittaja Templer » 18 Heinä 2013, 23:54

Scott Pilgrim vs. the World

Kaverin kanssa katsottiin ja mikäs siinä, pitihän se nähdä, kun siitä on niin suuria fanijuttuja liikenteessä. ömm.. ei omistettu tekstityksiä, ei haitannut, pari juttua meni vähän ohi, mutta no prob. Elokuva nyt juoneltaan ei ollut mitenkään hohdokas, mutta kun odotukset eivät olleet korkealla niin mikäs siinä sitten. Hämmentävää oli, että satuin näkemään samassa elokuvassa Liekin/Kapteeni Amerikan näyttelijän ja Teräsmiehen näyttelijän. Itse kun olen sellainen kauhea näyttelijöiden listaaja ja koetan muistaa jokaisen, jonka olen joskus nähnyt niin tämä meni jotenkin sekaisin, mutta niin.. näyttelijä valinnat olivat.. melko.. nojaa, ei paljoakaan tunnettuja nimiä, kappas, mutta osasivathan nuo näytellä, niin pointsit siitä ja no tuota.. en tiedä mitä voin sanoa. Kannattaa katsoa jos on lukenut mangasarjan (kuten minä en ole tehnyt) tai.. jos vain sattuu kiinnostamaan. heh.
Templer
 

ViestiKirjoittaja Lotdow » 26 Heinä 2013, 19:35

Halloween

Enkä nyt sitten puhu mistään säälittävistä remake-versioista vaan aidosta 1980-luvun leffasta, koska tuon ajan kauhuleffat ovat suurta aatelismia!

Iskä piti tästä leffasta mun ikäsenä ja ajattelin että no peeveli minäkin katson sen sitten.
Erittäin jännittävä oli ja mukavasti eteni. Loppukohtaus tuli leffassa aika nopeasti, muttei pahemmin pilannut tunnelmaa. Aion katsoa jatko-osan varmasti!

Sain paskahalvauksen leffan lopussa.
Lotdow
 

ViestiKirjoittaja Aksutar » 26 Heinä 2013, 21:54

Jafarin Paluu (Aladdin: Return of Jafar)

Jeee Disney jatko-osat. Sisko halus katsoa joten katsottiin. Jafar, mitä he tekivät sinulle. Ehkä englanniks olisi saattanut olla parempi, en tiedä, en ole koskaan nähnyt moista versiota. ANYWAYS.
Avatar
Aksutar
Monarkki
 
Viestit: 14829
Liittynyt: 23 Marras 2007, 14:47
Paikkakunta: Crypt

ViestiKirjoittaja Nya » 29 Heinä 2013, 11:52

Näin koulutat lohikäärmeesi

Oli kyl ihan hauskin leffa, jonka katsoin kaverin kanssa riisiä syöden! Ja miksi katsoin tämän? Koska minä :D
Nya
 

ViestiKirjoittaja tynnyri » 20 Elo 2013, 12:33

The Host, Vieras

Kirja on yleensä aina parempi ja tälläkin kertaa kirja voitti kuin elokuva, mutta katsottava
tynnyri
 

ViestiKirjoittaja Nipustin » 20 Elo 2013, 16:39

Katsoi tynnyrin kanssa The Hostin ja kyllä se oli todellakin katsottava.
Kirja oli ihan mun suosikkeja (lähinnä super hupaisien suutelutuntemuskuvailujen takia!) joten tietysti elokuva oli huonompi.
Nipustin
 

ViestiKirjoittaja Aksutar » 30 Elo 2013, 08:29

The Reef

Hyi nyt helvettanskuu. Viis henkilöä keskellä merta seilaamassa ja sit niiden potski kaatuu ja niiden pitää joko jäädä odotteleen veneelle et joku saapuis pelastaan tai lähtee uimaan. Neljä viidestä lähtee uimaan JA AI PERSE KUN SE ON SITTEN AHDISTAVAA! Välillä kuvataan niiden silmin merta, kun yks kurkkii sukelluslasien kanssa pinnan alle ja kaikkialla ympärillä on vaan sinistä silmän kantamattomiin ja alhaalla syvää, synkkää ja mikään ei ahdista enempää kuin syvät vedet imo.
Oliko sitten ylläri että siellä tuli hai? Tositapahtumiin perustuva. !SPOILER!
vain yksi selviää.
Avatar
Aksutar
Monarkki
 
Viestit: 14829
Liittynyt: 23 Marras 2007, 14:47
Paikkakunta: Crypt

ViestiKirjoittaja Lörri » 31 Elo 2013, 17:35

Shaun kuolleiden kunkku :D
Noh, se oli yllättävän hyväkin. Kauhukomedia. Oliko Chuk murhaava nukke kauhukomedia? Tai gremlinssit? Noh, anyway, siis. Katoinpahan kuitenkin.
Lörri
 

ViestiKirjoittaja Aksutar » 17 Syys 2013, 07:46

Hotel Transylvania

Ihan ok, joskin muutama elementti, mistä en pitäny. Kattottava kuitenkin, vois mennä uudestaankin taustalla. Hahmodesignit oli hienoja imo.
Avatar
Aksutar
Monarkki
 
Viestit: 14829
Liittynyt: 23 Marras 2007, 14:47
Paikkakunta: Crypt

ViestiKirjoittaja Lörri » 17 Syys 2013, 07:52

Ice age 1 8-)
Lörri
 

ViestiKirjoittaja Forte » 05 Loka 2013, 23:55

Merlin

Pidän tästä elokuvasta, se on yksi henkilökohtaisia suosikkejani. Siinä on loistavia näyttelijöitä, kuten Sam Neill, Helena Bonham Carter, Miranda Richardson sekä Martin Short. Kaikki näyttelijät tekevät hyvää, uskottavaa työtä. Juonen varmasti tunnette kaikki, kaikkien aikojen mahtavin velho, Merlin, syntyy, elää ja joutuu tekemään isoja päätöksiä.
Pidän elokuvasta, koska siinä ei ole sellaista tiettyä "hyvä aina voittaa" ja "hyvillä teoilla saadaan aikaan hyvää"- juttuja. Merlin yrittää tehdä varhaiskirstillisesta Englannista parempaa paikkaa, yrittää todella, mutta suurin osa hänen yrityksistään johtaa aina vain huonompiin asioihin. Siinä sivussa Merlin onnistuu sössimään rakkauselämänsä. Ajatus siitä, että hyvyys ei ole itsestäänselvyys, on loistava. Monissa keskiaikaisissa taruissa sankarit kuvataan täydellisinä, mutta Merlin ei ole täydellinen. Lady of the Lake sanoo osuvasti "Puolet sinusta on ihmistä, joka tekee virheitä. Se on inhimillistä."
Tietysti elokuvassa on virheitä, kuten pahis. Älkää käsittäkö väärin, Miranda näyttelee loistavasti Queen Mabia, mutta miksi Mab on paha? Koska hän ei halua kadota muiden, vanhojen jumalten tavoin. Miksi päättäväisyys ja halu selviytyä ovat naiselle niin iso synti, että hänestä tehdään heti itse pahuus? Osa Mabin pahoista teoista johtui jopa Merlinin itsepäisyydestä. Lisäksi toinen iso ongelma elokuvassa ovat jatkuvat taistelut. Ne alkavat pitkälti tympiä. Esimerkiksi Taru Sormusten herrassa oli kahdessa elokuvassa kaksi huisin isoa taistelua, mutta niiden välissä tapahtui paljon kaikkea, turhaa tai ei-turhaa, mutta kuitenkin muuta. Merlinissä tapahtumat menevät liian nopeasti, jotta päästään pilkkomaan ihmisiä. Ehkä isoin ongelma elokuvassa on juuri nopeus. Arthurin ja Merlinin lapsuus skipattiin täysin, olisin itse halunnut nähdä enemmän, miten he kokivat ja näkivät maailman lapsen silmin, kun he kuitenkin tiesivät kohtalostaan suurmiehinä. Jees.
Forte
 

ViestiKirjoittaja Forte » 06 Loka 2013, 20:10

Dragon Hunter

Kun ostin tämän leffan jollain 3 eurolla, olin varma, ettei se olisi hyvä. Ja olin oikeassa. Se ei ole hyvä, siedettävä, muttei hyvä. Tarina, sikäli mikäli sitä on, kertoo kahdesta veljeksestä, vanhemmasta nimeltä Darius, jotä näyttelee..en tiedä, joku puolikalju jätkä, ja hänen 9 vuotta nuoremmasta Kendrickistä, jota näyttelee joku kloppi. Heidän vanhemmat ovat kuolleet örkkien hyökkäysten jäljiltä ja tyypit lähtevät..jonnekkin.
Se on ensimmäinen lukuisista elokuvan virheistä. En oikein kunnolla saanut selville, mihin he olivat menossa. Paikka oli nimeltä Ocardi, mutta en saanut selville, mikä se oli. Koko elokuva vaikuttaa hyvin halvalta.
Elokuva on hyvin hätähätää tehty, en oikein saa fantasia-mielialaa, kun tyypit juoksevan jossain Englantilaisessa lähiömetsässä. Lavasteet ovat hirveitä. Tämä on sentään tehty vuonna 2008, jolloin on mahdollista animoida jonkinlainen kylä tai linna. Jopa Dragon Heartissa on kunnollisia kyliä ja linnoja, ja se on vanhempi. Tässä heidän kylänsä on jokin telttakylä, eikä ole kunnon syytä, miksi. He eivät ole pakenemassa mitään, se vain on kylä, mutta jostain syystä, tehty vain teltoista. Missään ei ole edes eläimiä, hevosia, lehmiä tai lampaita.
Elokuvassa on aivan liikaa turhia hahmoja, joista ei jää mitään mieleen. Kaikki hahmot ovat tylsiä, vailla mitään luonnetta. Lisäksi hahmojen väliset suhteet ovat kamalia. Dariuksella on jokin rakkaussuhde johonkin naiseen, joka on puoliksi keiju, ja lyön vetoa, että Kendrickillä oli joku bromance yhden väkivaltaisen miehen kanssa. Veljesten välillä ei ole mitään. Se ei ole lämmin velisuhde, se ei ole kylmä velisuhde, se on vain tylsä ja tasapaksu, vailla mitään tunteita.
Juoni on köykäinen, ja lukuisat hahmot, jotka tunkevat omia kokemuksiaan, rotuongelmiaan sun muuta mukaan, eivät auta asiaa. Lisäksi muista olennoista, kuten keijuista (eli haltioista) ja örkeistä puhutaan, mutta heitä ei oikeastaan näytetä kunnolla, mikä on ärsyttävää. Miksi heistä puhutaan, jos he eivät luo tarinaan mitään pointtia? Suuri juonenkäänne on myös hyvin ennalta-arvattava ja omituinen. Elokuva on tylsä, halpa, juoneton ja tungettu täyteen turhia hahmoja, mutta kaikista ärsyttävin oli kamera. Herranjumala, aina kun juostiin tai tuli taistelukohtaus, kameramies heilui, kuin olisi ollut humalassa. Hirveää! Mistään ei saanut mitään selvää ja minulle tuli vain paha olo.
Entä onko leffassa mitään hyvää? Toki, lohikäärme. Se on tyypillinen, lentävä tyrannosaurus rex ilman mitään erikoisuuksia, mutta se on hienosti animoitu. Lisäksi idea, että lohikäärme vie ihmisiä, jotta voisi munia heidän sisäänsä, kuten jotkit hyönteiset tekevät, on aika ovela ajatus. Sääli, ettei lohikäärme yksin pelasta leffaa.
Forte
 

ViestiKirjoittaja tynnyri » 13 Loka 2013, 20:25

Beatiful Creatures

tai suomeksi Lumoava Kirous. Vuokrattiin ja katottiin sen Nipustimen kanssa yhdessä. Ja sanon että onneksi sain vuokrattua sen ilmatteeksi, koska toi elokuva oli niiiiiiin sekava! Ei siinä pysyny perässä ja jos luuli pysyvänsä jossain kohti, niin elokuva veti maton jalkojen alta. huhhuh
tynnyri
 

Re: Minkä elokuvan katsoitte viimeksi?

ViestiKirjoittaja Forte » 01 Joulu 2013, 00:48

Eragon

Lohikäärme-elokuvat saavat minut itkemään. Ei siksi, että niissä olisi koskettava kuolema tai syvällinen keskustelu, vaan siksi, että ne ovat typeriä. Typeriä typeriä typeriä. Ja vaikka Eragon on siedettävä, se ei minusta ole vieläkään hyvä.

Aloitan hyvistä asioista. Saphira. Saphira on todella hienosti, ja omaperäisesti, animoitu. Se on kivan värinen ja pidän varsinkin siivistä, joissa on höyheniä, koska se tekee lohikäärmeestä erilaisen, eikä pelkästään jonkin liskon. Pidän myös siitä, että kyseessä on naaraslohikäärme. Isot ja massiiviset lohikäärmeet ajatellaan miehekkäinä, joten oli hauskaa kerrankin nähdä naaraslohikäärme. Pidän myös efekteistä ja varsinkin lentokohtauksista taistelussa, jotka ovat hienosti tehty.

Ja se niistä hyvistä asioista. En voi sietää tämän leffan hahmoja, en lainkaan. En myöskään anna anteeksi lavastusta tai puvustusta, koska leffa on tehty 2006. Hei, jos vuonna 1977 pystytään täkemään Tähtien Sota, jossa tuntee, että olisi avaruudessa ja fantastisissa, uusissa maailmoissa, pitäisi nyt 2000- luvulla pystyä samaan. Tuntui taas, että leffa oltaisiin kuvattu jossain takapihan metsässä, ainakin suurimmaksi osaksi. Mutta hahmoista. Elokuvan hahmot ovat hyvin tylsiä ja liian vähän aikaa mukana. Hahmoja vain tulee, mutta heillä ei ole mitään syytä tai tarkoitusta olla mukana. Minua kiinnosti enemmän Bronin ja sen pahiksen pojan tarina, kuin koko elokuva. Eragon on myös suurimmaksi osaksi idiootti. Hän tekee todella vähän ollakseen sankari, ja aiheuttaa vain ongelmia tekemällä tyhmiä päätöksiä. Myös pahikset olivat mitään sanomattomia.
Forte
 

EdellinenSeuraava

Paluu Keskustelut

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa

cron