Siitä(kö?) se idea sitten lähti.


Keskusteluille tarkoitettu alue. Töpöjen luonti vapaata, mutta ennen kuin luot uuden, katso onko samankaltainen jo olemassa. Turhat/liian samankaltaiset töpöt poistetaan saman tien.
Muistetaan hyvät käytöstavat, eikä haasteta riitaa tarkoituksella. Pidetään yllä rentoa, leppoisaa ilmapiiriä. Kiroilu minimiin.

Valvojat: Crimson, Ivy, Agna

Viesti La Loka 24, 2009 1:16

Siitä(kö?) se idea sitten lähti.

Ajattelin tässä, että sitähän voisi vaikka kysellä ihmisiltä, mistä se idea hahmoon tai hahmoihin tuli. Oliko se nopea välähdys, inspiraatio jostain jutusta joka sitten johti hahmoon saman tien, vai pitkän pohdiskelun, mietinnän ja maistelun tulos?

Itselläni tämä Vanha Rotta (kuten melkein kaikki muutkin hahmoni muualla) on juuri kehittelyn tulos. En mielelläni huitaise mistään inspiraatiosta hahmoa ulos miettimättä ensin pitkään, millainen tallaaja siitä tulee. Vanha Rotta alkoi joskus kesän alkupuolella siitä pohdinnasta, että kaikki rottani ovat melko nuorenpuoleisia. Sitten aloin pohtia, millaista tarttumapintaa vanhuudesta (oikeasta vanhuudesta, ei siitä mukavanhuudesta joka tekee suurmestariksi ja avaa kaikki maailman mysteerit) saisi. Totesin vanhuuden moninaiset näkökulmat niin kiinnostaviksi, että hahmolla olisi kyllä jotakin annettavaakin. Joten siitä sitten hiljalleen ja rauhassa hahmottelin. Pelikelpoisuuteen päästessä olin jo ihan tyytyväinen.

Luonnollisestikaan toki hahmoni eivät ole millään tavoin valmiita pelaamaan lähtiessä, vaan ne tarkentuvat ja muotoutuvat vielä, kun peliä alkaa tulla. Joistain hahmoista tulee vähemmän vakavia, joidenkin hahmojen luontiin liittyvät ongelmakohdat ratkeavat pelaamalla.

Yan

Viesti La Loka 24, 2009 2:54

Aika kiinnostava aihe, joten päätin nyt tähän omalta osaltani vastata.

Omien hahmojeni suunnittelu on usein aika kauan kestävää puuhaa, joka joskus vie todella paljon aikaa. Välillä hahmojen suunnitteluun saattaa tosin mennä vain alle 10 minuuttia, jos inspis on pyörinyt päässä hyvän aikaa silleen että se vain yhtäkkiä putkahtaa päähän. Eaa ei ollut vaikea suunnitella alunalkaenkaan, ja se on kuitenkin yli vuoden vanha hahmo. Toki tein häneen reilusti muutoksia tätä roolipeliä varten. Näihin esimerkkeihin kuuluu se, että alunperin Ea oli 'opettajansa' Natalian tytär, ja puoliksi vampyyri, puoliksi haltia, hän oli paljon nuorempi, eikä hänellä ollut tatuointeja. Ealla oli myös alkuperäiskässärin mukaan sisko Tenowë, jota ei kuitenkaan tässä roolipelissä ole.

Omat hahmoni eivät koskaan ole valmiita. Muokkaan niitä aina sitä mukaan kun hahmon elämä etenee tai tuntuu muuten vain siltä että jotain pitäisi lisätä tai muokata. Se tekee hahmoista paljon kiinnostavampia. Aina ei voi tietää onko hahmokuvauksen antamien tietojen takana vielä jotain vielä dramaattisempaa ja jännittävämpää kuin voisi luulla. Eastakin tulee paljastumaan kaikenlaista yllättävää vielä jossain vaiheessa, koska se pitää enemmän sitä ihmisten mielenkiintoa yllä.

Ja sen voin sanoa, että vanhoja alkuperäishahmojani tulee muutosten kera saapumaan tähänkin ropeen, ainakin nyt tämä Natalia, Ean opettaja.
Avatar

Aatelinen

Viestit: 4015

Liittynyt: Ma Maalis 09, 2009 5:05

Paikkakunta: Icecrown

Viesti La Loka 24, 2009 4:03

Tämäpä kiva aihe =D Mutta hahmojani siis..

Kalmankoira pyörii tällä hetkellä toisessakin roolipelissä, jonne herran alun alkaen suunnittelinkin. Ja onkin ihan ihka ensinmäisiä ihmismäisiä hahmojani..
Mutta mitenkä tämä hurtta sitten syntyi? Noh, ideaa olen repinyt vähän sieltä täältä mm. Wolf`s Rainin Darciasta jossa ihastuin herran susi silmään ja Kalmalle piti tulla aluksi samanlainen paitsi punainen, sekä mustat pitkät hiukset. Se suunnitelma kuitenkin kaatui rytisten alas kun kirjastossa sattui käteeni "aaveiden atlas" niminen kirja, jossa oli kaikenlaisia kummitus juttuja ja satuin löytämään faktaa mustista koirista ja siinä oli todella hieno kuva mustasta koirasta, jolla oli punaisena hohtava silmä ja näin löysin Kalmalle täydellisen koira muodon. Sekä näin perinteinen punainen silmä muuttui nykyisekseen.. Siinä sivussa myös tein Kalmalle lyhyet hiukset, kun en osannut piirtää pitkiä luontevasti. Loppu sujuikin, sitten oman mielikuvituksen pohjalta..
Aluksihan Kalmalla oli todella huono ja surkea menneisyys, jota en edes muista miten tarkalleen meni.. mutta ihmisvihainen hurtta silloinkin oli. Sekä luonne oli aika pinnallinen voisi jopa sanoa että pelkkä elävä tappokone.

Jonkin aikaa Kalman kanssa pelattuani hänen luonteensa alkoi kehittymään ja aloin kaipaamaan Kalman menneisyydenkin muokkaamista uudestaan, jossa toimi avustajana orpokoti niminen elokuva- tai oikeastaan innoittajana. Niin hurttani sai nykyisen menneisyytensä.. ja luonteensa, vaikka luonnetta on muunneltu jo monta kertaa aavekoiran kehityksen mukaan.
Kalman kakkonen taas on varsin uusi otus, sillä suoraan sanottuna hän on ihan oman mielikuvitukseni tuotos ja samalla tapa viedä Kalman jakomielitautia vähän pidemmälle.
Siinä oli varmaan kaikki? Mutta saittehan tietää hurtastani enemmän ^^

Ankoku Yakuta... on oikeastaan nopea päähän pisto ja suurimmaksi osaksi tehty ihan TNF:tä varten, johon halusin perustaa pikkuisen varas joukon.. Täällä kun sellaisia ei vielä ole näkynyt.
Naruton Sasukella taas on sormensa pelissä Yakutan ulkonäön (hiukset) kanssa, loppu tuli oman mielikuvitukseni pohjalta.
Eipä hänestä muuta...

Magnus on ensinmäinen lohikäärme hahmoni.. ja tottakai halusin tarttua tilaisuuteen heti kun sain kuulla/huomata että vanhimpien paikkoja on vapaana. Magnuksen luominen taas oli työn ja tuskan takana, lähinnä ulkonäköisesti ja oli kyllä se luonnekin.
Ihan ensin ajattelin Magnuksesta jotakin mustaa lohikäärmettä tai jotakin muuta tummaa, mutta koska en onnistunut koskaan saamaan loharista haluamani näköistä menin ja käännyin googlen puoleen inspiraation perässä. Sieltä sitten löysin valkoisia lohikäärmeitä ja kaikki vanhat suunnitelmani romahtivat kuin korttitalot. Niinpä Magnuksesta tuli valkoinen ja ulkonäköön käytin hitusen mallia googlesta löytämäni kuvan avulla. Omaa kuitenkin tuli roimasti alkuperäiseen kuvaan nähden..
Luonne taas.. sitä sainkin miettiä jonkin aikaa, ennenkuin sain siitä haluamanilaisen tai edes sopivan yhdelle vanhimmalle.

Ghost... olen ihastunut kummitus/epäkuolleisiin hahmoihin Kalman pohjalta ja halusin tehdä toisenkin kummitus hahmon. Enkä voinut vastustaa tehdä ihan täys kaheli hahmoa itselleni hahmo kaartiini, eikä ulkonäkökään mikään ongelma ollut..
Lyhyesti sanottuna Ghost oli ihana päähän pistoni.

John Firestone loin vain siksi, että halusin lääkärin itselleni hahmoihin ja jonkun kiltimmän otuksen pahisten sekaan. Aluksi Johnin piti olla ihan normaali ihmishukka, mutta kekkasinkin sitten tehdä Johnista iki suden..

K.K. Rico Kalman poika.. Lyhyesti sanottuna halusin teettää Kalmalle pojan vihdoin ja viimein. Ei hänestä vielä sen erikoisemmin mitään, kun niin uusi vielä on.

Raban on jo kauan hengissä ollut hahmo vaikkakin vain sivu hahmona, joka tunnetaan myös nimellä Varjo. Silloinen Raban oli ihan sysi musta kettu paitsi hännän päätä lukuun ottamatta. Mutta nyt kun herätin Rabanin henkiin loin hänestä tälläisen harmaan sävyisen ketun, lisäksi Rabanista olisi pitänyt tulla naaras.. mutta en sitten osannut tehdä.
Raban on luotu lähinnä Kannibaaleja varten, sekä että ihastuin kettuun sivuhahmo elämänsä kautta.

Bliss on suoraan sanottuna vain hetken mielen tuotos Keplo Leutokalma nimisen kirjasarjan kautta. Eikä hänestä tähän hätään muuta.
Kalmankoira - Aavekoira
Jack Aaren Fisher (Merari) - Ihminen hirviön kehossa
Ivor - Insan heyvan
Zara - Iso lisko
Ghost - Demoni
Cole - Ihmissuden pentu

Viesti La Loka 24, 2009 4:04

Kiva topic, joten vastaanpa kans.

Skeith.. Nimi tulee pelin yhdestä hahmosta. Mitä tulee demoniin, se on suurimmaksi osaksi ite keksitty, mutta vaikutteita otettu pelin ja yhden mangan tyypeistä. Vaikutteitahan otetaan aina, joten tässä nyt mitään pahaa siis ole.
Mitä tulee sitten itse varsinaiseen hahmon valmistus prosessiin.. Noh. Hahmot valmistuvat sitä mukaan, kuinka nopeasti syötän tekstiä ruudulle, eli sen 10min - 50min. Mutta ite hahmo on päässä pyöriny viikon taikka kuukausia jopa. Luonteessa on aina ripaus omaa, jolla saadaan hahmosta helposti pelattava itselle, ja muutenki mukava. Eli voisin nimetä hahmot omiksi lapsiksini. :D
Historia.. Historia kehittyy pienen miettimisen jälkeen + improvisointi. Möskin jätän aukkoja historiaan, koska ei nyt kaikkea voida kirjottaa hahmotietoihin. Siksi oon aatellu kirjottaa tonne cyrptin tarinoihin vähän tän demonin elämän kerrasta yksityiskohtaisemmin. Eli hahmotietojen historiassa on vaan pääkohtia.
Ja myös minäkin jätän hahmon tulevaisuuden täysin auki. Esim kannibaaleihin liittyminen oli täys yllätys sinänsä koko hahmon kannalta. Kiva siis tehdä silleen, että hahmo kehittyy pelaamisen aikanakin. Kenties Skeith oppii ymmärtämään jotain ainoaa ja tiettyä henkilöä jollain asteella? Kuka tietää, mutta ihmisiä ja haltijoita tämä demoni tulee aina vihaamaan. Minusta ois jopa tylsää jos tekee kerralla valmiin hahmon, jolla sitten vaan ottaa korkeintaan aurinkoa peleissä. Ei sellasella jaksa pelata kauaa ainakaan.

Mutta vielä sanon, että minusta on todella tärkeää laittaa hieman itseäänki hahmoon. En osais pelata toisten hahmoilla, paitsi silloin tällöin ehkä.

Viesti Su Loka 25, 2009 6:03

Ja-a. Minullakun on vain yksi hahmo, joten selittämistä ei ole hirveästi, joten selitän ensin tavallisesti tyylistäni tehdä ropehahmo.

Normaalisti ropehahmoni saavat alkunsa joko inspiraatiosta tai tarpeesta. Jos kyse on inspiraatiosta, niin ajatus vain pompahtaa päähäni. Inspiraatiohahmoja minulla ei ole hirveän montaa, sillä väkerrän noiden tietoja tuhottoman kauan kun en aluksi ole aivan varma, mitä hahmoltani haluan. Ja tähän mennessä olen saanut todeta, ettei yksikään parhaista ropehahmoistani ole kuulunut tähän kategoriaan... No, ehkä tähänkin tulee vielä muutos 8D

Toinen on sinne ns. tarvehahmo. Usein tässä on kysymys joko siitä, että löysin uuden ropen jonne tahdon liittyä, tai sitten jokin vanha peli kaipaa jonkinlaista hahmoa. Kaksi parasta hahmoakin, Star wars-tyyliset Faydette ja Celerius, ovat syntyneet näin: Celerius, kun peliin tarvittiin pääpahis ennen kuin se menisi liian siirappiseksi, ja Faydette, kun kaverini kutsui minut ropeensa ja meikäläinen tahtoi liittyä. Yksinkertaista.
Tarvehahmot yleensä kokevat enemmän tai vähemmän muutoksia aikojen saatossa, mainittakoon vaikka tuo aiemminkin mainittu Faydette, joka oli alunperin ammattimainen ja hivenen viileä palkkiotappajaneiti, joka laskelmoisi kaikkien liikkeitä heitellen sarkastisia kommenttejaan ja taistelussa luottaisi nopeaan toimintaan.
Nykyisin neiti on sitten kaikille päätään aukova ja aina ongelmissa oleva henkilö, jolla on kova kuori ja niin monta kerrosta oikeiden tunteidensa päällä, ettei hänestä ota selkoa useakaan minun lisäkseni x)

Ja sitten Kherdin... Kherdin on ollut hahmonani ennen kuin TNFn liityin. Kherdinkin kuuluu lempihahmojeni kaartiin, mikä on vähän yllättävää, koska Kherdin edustaa uutta hahmontekosuuntausta: pikahahmo.
Kherdin on luotu erääseen lyhyeksi jääneeseen meseropeen, eikä tuolla pitkän aikaa ollut edes kunnon tietoja.
Mistä Kherdin on rakennettu? Alunperin oikeastaan vanhoista hahmoistani ja kirjallisuuden hahmoista..
Tästä huolimatta Kherdinistä kehittyi nopeasti omanlaisensa persoona ja niin mukava herra ropettaa, että piti hänet tännekin tunkea. Muutoksia tuli - Kherdin muuttui nopeasti alkua hiljaisemmaksi ja synkemmäksi hahmoksi, mutta samalla vähemmän murhaajamaiseksi.
Avatar

Aatelinen

Viestit: 1959

Liittynyt: Ma Touko 04, 2009 8:00

Paikkakunta: Tuntematon planeetta

Viesti Ma Loka 26, 2009 4:53

Kiva kun tälläisiäkin järkätään, itse en olisi keksinyt.

Eli Lamir, ekoja hahmojani täällä ja varmasti ensimmäinen eläinhahmoni. Vaikea tapaus, joka syntyi oikeastaan tyhjälle paperille pelkästään koristeeksi. Mutta en voinut sitten vastustaa kiusausta, ja teins ille oman persoonan ja menneisyyden. Mitään erikoista ei siis, piirsin hetken mielenjohteesta, kaikki muu oli työn ja tuskan takana. Paikka tosin oli silloin vielä hakusessa...

Splinter oli helpompi, itse asiassa helpoin pitkään aikaan. Nukuin, näin unta, ja aamulla oli hahmo valmiina. Tosin alkuperäisen Splinterin nimi oli Fragilè, eli "luunsirpale", ja hän oli huomattavasti pidempi. Lisäksi hänellä oli paljon enemmän huumoria, ja hiukset olivat mustat... Mutta pikku angst- kohtauksen jälkeen halusin tehdä hänestä hieman kärsineemmän. Eipä siinä muuta.

Kija on itseasiassa Pokèmonin tuotosta, kun ajattelin omaa pocket monsteria. Tosin evoluutio maasta vedeksi oli niin kaukaa haettua, että tein hänestä sitten maailmaa ihmettelevän vesihengen.

Lawrence oli itse asiassa serkulleni tehty kuvanen alunperin, joka oli enemmän kuin vähän ihastunut vampyyreihin. Law oli alunperin myös velho, ja kantoi jatkuvasti miekkaa ja kaunaa mukanaan, kuten FF7 Cloud. En tosin saanut otetta sen hetkisestä Lawista, vaikka piirsin häntä jatkuvasti. Yksi kerta sitten piirsin lyhyt sarjiksen kyseisestä hapusta juoksemassa karkuun hämähäkkiä, ja siitä se idea lähti... pelkuriraukka vampyyristä.

Kettu on Redwallien ahkeran lukemisen tuotos, jossa ketut ovat kieroja, mutta parantavat yrtit tuntevia olentoja. Lisäksi Hiirivaras Gonffilla on jippo jos toinenkin Kettuun takertuneena, esim. jatkuva laulelu. Miehen piti alunperin olla maailmankierturi, mutta kun näin yrttikaupan auki... heh ~ <3
Splinter, Ice Prince || Roka, Blind Loner || Copper, Righteous Man || Argen, Lenient Beast || Sullivan, Guardian of Animals || Nelladel, Night Hunter
Tänne päin,, jos sinulla on peli-idea tai tahdot kurkata avoimena olevia tärkeitä ja ei-niin-tärkeitä peli-ideoita.

"I'm a cockroach remember, I just keep coming back!"

Ava (c) Minä.

Viesti Ma Loka 26, 2009 5:08

Hmmh, voisin oikeastaan lisätä omalta osaltani, että yllättävän moni hahmoni aloitti elämänsä sivuhahmona. Välillä pitää peliin tekaista syystä tai toisesta nopeasti tarinaa tukevia hahmoja, joille mieluummin luo edes vähän persoonaa ja antaa nimen. Ihmeen usein juuri näistä on tullut melkoisen kiinnostavia tapauksia, sellaisia joista voisi saada enemmänkin irti. Saattaapi olla, että tuon tänne toisenkin hahmon, Tuda Verisen Kuonon, joka oli alun perin juuri tällainen sivutapaus.

Viesti La Kesä 05, 2010 7:18

Olen suunnitellut Jetidraa pitkään ja Susiturkkia vielä pidempään.

Jetidran idea vain putkahti mieleeni. Tyttö oli pitkän aikaa nimetön, kunnes kiinnostuin tekemään fantasianimiä tavallisten pohjalta. Jetidra on lähtöisin Jennasta. Niissä on jotain samaa, eikö vain? Joka tapauksessa kehittelin tyttöä vielä pidemmälle, ja lopulta hän oli se mikä on, eli ailahtelevainen nuori neiti. Tein hänestä paljon vanhemman version tähän roolipeliin. Alunperin tyttö oli kolmetoistavuotias.

Susiturkin tapauksessa kävi päinvastoin, keksin nimittäin nimen ennen hahmoa. Eräänä koulupäivänä olin totaalisen tylsistynyt ja pohdin ElfQuestejen nimiä ja sitä, miten jotkut olisi ollut parempi jättää suomentamatta. Siitä tuli mieleen, että eivät kaikki suomenkieliset nimet ole tyhmän kuuloisia. Kaverini väitti vastaan ja keksin Susiturkin juuri sen takia. Se oli mielestäni hyvän kuuloinen ja kaverini mielestä ilmeisesti myös. Sen jälkeen aloin kirjoittaa tarinaa nimeltä "Suden turkki", joka oli variaatio Susiturkista. Se kertoi tytöstä, joka sai harvinaisen sairauden, jonka vaikutuksesta hän alkoi muuttua hiljalleen sudeksi. Itse tarina oli aika huono, mutta sen pohjalta keksin Susiturkin. Se ei kuitenkaan ollut nykyinen Susiturkki, vaan toinen, nuorempi ja täysin nykyisen vastakohta. Hän oli kaksitoistavuotias, rasavilli intiaanipoika, joka kirotaan jossain vaiheessa muuttumaan hiljalleen sudeksi. Hän oli kitukasvuinen ja hintelä. Sitten jokin muuttui ja unohdin koko Susiturkin. Joku päivä miltei vuosi myöhemmin luin vanhoja vihkojani ja siellä se oli: Susiturkki. Ei siis se henkilö, vaan pelkkä nimi kirjoitettuna sivun reunaan. Sitten aloin taas kehittelemään uutta hahmoa saman nimen ympärille. Siitä tuli totaalisen erilainen kuin aikaisempi. Harkitsin ensin, että Susiturkin huoltajat kutsuvat häntä sillä nimellä, sillä hänen vanhempansa ovat hylänneet pojan kertomatta hänen nimeään. Oikeasti pojalla olisi joku toinen nimi. Se kuitenkin jäi, sillä vihaan fantasiakirjoissa sitä, kun päähenkilö löytää "oikean" nimensä ja muuttuu kun lukija on juuri oppinut tuntemaan henkilön sillä nimellä, mikä hänellä oli alussa. TNF:n Susiturkkia ei ole myöskään hylätty.
Avatar

Monarkki

Viestit: 14403

Liittynyt: Pe Marras 23, 2007 2:47

Paikkakunta: Crypt

Viesti Su Kesä 06, 2010 8:38

Noh.. kai mäkin tänne voisin jotain runoilla. Koska mulla noita hahmoja on muutama niin kerron vaan vähän jokaisesta ja toisista vähän enemmän...

Lily, Henry ja Harald Scarlington & Aran
Ns. pakolliset hahmot TNF:n juonen kannalta. Kaikki kyseiset hahmot esiintyy aikasemmissa tarinoissa TNF:än historiassa, josta oon kirjottanu, mutta mokomilla ei ole suurta roolia (paitsi Haraldilla myöhemmissä tarinoissa). Kaikki hyvin rakkaita, mutta Lily on noista varmaan rakkain hahmo.. ja myöskin yksi suosikki Scarlingtoneista.

H. Black

Black on niin sanotusti kaikkein vanhin rope hahmoni, kaikissa muodoissaan. Alunperin Black oli täysin musta susi yhdessä koiraropessa. Luonteeltaan tuo oli silloin jo erakko ja eristäytyvä. Sittemmin se koirarope meni alas ja Blackistä tuli Anthro susi shamaani toiseen ropeen. Tämä oli ainoa vaihe jolloin Black oli luonteeltaan avoimenpi. Sittemmin lopetin kyseisessä ropessa pelaamisen ja Black jäi hahmoksi vailla pelipaikkaa. Siinä aikana tuo sitten muuttui ajan myötä ihmiseksi ja shamaanista velhoksi.
Lopulta sitten tuuppasin herran tänne, enkä pahemmin ole katunut.

Ada Wolfe
Ensimmäinen puolueeton hahmoni. Näin jotenkin alkuaikoina tarpeelliseksi luoda sellaisen tänne, jotta pääsisin itse pelailemaan puoleettomien hahmojen kanssa. Sittemmin olen kiintynyt povekkaaseen murhaajaani sen verran etten ole raaskinut neidistä luopua.
Lounatuulen kanssa oli samantapainen tarina, ensimmäinen lohikäärme hahmo jonka tein jotta voisin lohikäärme hahmojen kanssa pelata luontevammin.

Marduk
Löytyy muutamasta Cryptin historia tarinasta. Kolme vanhinta on aina ollut olemassa jopa TNF tarinoissa, mutta vain Marduk on ollut tarinoissa mainittavana/mukana. Joten kun päätin Kolmen vanhimman ottaa itse ropeen mukaan, niin Mardukin tönäisin tänne. Tosin kun Marduk ropeen siirtyi, niin tein tuolle myös ihmismäisemmän muodon. Herralla on aina ollut humanoidi muoto, mutta sitä ei ole voinut ihan ihmiseksi sanoa.. Lisäksi tarinoissa Marduk on selvästikkin suojelevaisempi itse Cryptiä kohtaan, kun taas ropehahmona tuo on melko välinpitämätön sodista.

Arathet, Darius, Alf
Kaikki kolme liittyvät yhteen, joten jokainen on ajanmyötä eksyny peliin mukaan. Arathet veljineen on Alfin vihaamia, kerta Amod (artin veli) ajoi Alfin äidin telottamista eteenpäin. Darius ja Alf puolestaan ovat molemmat olleet saman opettajan opeissa.
Darius sittemmin siirtyi itse eliittikenraaliksi kun niille paikoille ei kauheaa tunkua ollut. Kellään näistä kolmesta ei pahemmin ole mitään kaukaista tarinaa TNF tarinoista, koska heitä ei ole kertaakaan edes mainittu niissä. Sinisestä kuiskauksesta on puhuttu (dariuksen joukko) mutta itse Darius ei ole tunnistettavissa tarinasta.

Constantine Fritz, Mörö, Kali Kalpana, Edna Eregion, Sethos, Samhaina
Kaikki luotu eri syistä. Constantinen loin eliitti kenraaliksi ihmisten puolelle kun sinnekkään ei ollut tunkua. Vaikka en hahmolla ole päässyt kunnolla pelailemaan, olen silti kiintynyt mokomaan.
Mörö taas oli näitä unissa nähtyjä hahmoja, jonka sitten loin rope hahmoksi. Alunperin Mörön piti olla hahmo sarjakuvaani, mutta koska Sarjakuva on vähän jäänyt niin... niin.
Kali taas oli näitä "haluan sinkku naisen joka on kuin mies" hahmo. Alunperin Kali kulki eri nimellä toisessa ropessa, jossa neitokainen oli hullujen huoneella potilaana, erinäisitä syistä. Lisäksi halusin tehdä hahmon, jolla oli ammatti, joten siitä sitten syntyi Kali.
Edna taas oli näitä "haluan nuoren sinkku naisen" hahmoja. Kaikki on suunniteltu hahmon varalle jo etukäteen ja tämä on yksi harvoista hahmoistani jolla on kaksi olemassa olevaa rope hahmoa vanhempinaan. Joten ei niin sanotusti "tyhjästä potkaistu" hahmo.
Sethos taas oli näitä "haluan koiramaisen olennon" hahmoja.. Sethos oli aikanaan ulkonäöllisesti yksi alter egoistani nimeltään juuri Akuma The Dreamcatcher.. nykyään hahmolla ei kuitenkaan ole mtn tekemistä minun kanssa.
Samhaina taas oli pitkän ("pitkän") harkinnan jälkeen luotu hahmo. Hahmon suunnittelu lähti mese puheista ZG:n kanssa, jolloin tuo myös loi Mojon itselleen.

Viesti Ke Tammi 26, 2011 9:45

Shiro

Shiron idea lähti alkuperäisesti erään improsarjakuvan päähenkilön ja alter egoni Kaz Ikarashin tarinoista. Halusin Kazan kohtaavan kolmikon, jotka olisivat voimakkaita vastuksia, ja joista ainakin yksi olisi hyvännäköinen(Shiro höhö) ja kaksi muuta kolmikosta olisivat rakastuneita toisiinsa(Cincite-Netto). No, kiinnyinpä sitten Shiroon entistä enemmän, kun oivalsin katsella kirjastossa haikirjaa, jossa näkyi ilmiömäinen kettuhai. Kirjoitin äidinkielen aineeseeni jopa selostuksia Shiron eläinmuodosta ja sen sellaisesta.

Aluksi ainakin tiesin, että halusin Shiron vaatetuksen olevan tavallista normaalimpi, mitä useimpien rope-, impro- ja muitten hahmojeni vaatetus oli. Halusin hänen sopeutuvan ajalle ennen kännyköitä ja sen sellaisia, ja sellaisen hänestä onnistuin tekemään. Alussa myös tiesin että Shirolla tulee olemaan se ihme kolmiohymy, josta tulee kuva heti kun saan skannerin toimimaan.

Jonnin verran sain herraan innostusta myös muuan piirrustusoppaista, joista en niinkään katsonut mallia, vaan hain sellaisia 1500-luvun vaatemerkkejä ja erilaisia asioita ja esineitä mistä ne tunnistaisi helpoiten. No, Shiron hiukset tuottivat kaikkein eniten vaikeuksia, sillä niitten sekasotkuisuus oli aikamoinen.. suhru. Kaikki muu oli sitten suunniteltua jälkeenpäin.
Aluksi TNF:ään suunnittelin tuovani itse tämän Kaz-tytön, ja erään toisessa ropessa olevan Ready- nimisen miehen, mutta katsellessani kuvia sitten piirongin laatikosta Shiron hymy pompahti sieltä niin railakkaasti että Shirohan tänne tuli. Ja on. Ja pysyy.
Avatar

kuninkaan neuvonantaja

Viestit: 1964

Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 12:08

Paikkakunta: Crypt

Viesti Ti Maalis 22, 2011 12:12

Ophelia: Eräänä päivänä AkumaTDn luona tämä sai minut houkuteltua kokeilemaan roolipelausta. Koska hahmokaarti oli näin foorumin syntyessä vielä pieni niin loin hahmon joka pystyi olemaan näiden hahmojen lähettyvillä, eli aatelisen, mutta pienen mary-suemaiseen tapaan tälle kehittyi jokseenkin traaginen menneisyys. Joten Papitar Ophelia syntyi.
+ Tiesitkö että Ophelian univormu meinasi ensin olla vihreä? Jep aivan helkkarin mielenkiintoista!

Aaron: Toinen roolipelihahmo. Ihan vaan koska ajattelin että pitäisi tehdä haltia voidakseni oleksella molemmilla osapuolilla. Se että tein hahmosta pojan oli hetken suostuttelu kysymys Aksulta, mutta en kyllä päätöstäni kadukaan. Tästä sitten syntyi Aaron ja ei mennyt kauaa ennenkuin sain hänen perheensänkin vahvasti mukaan kuvioihin.
+ Aaronin nimi oli aluksi ideana kirjoittaa "Aron":ina, mutta se liipaisi liian läheltä haltiakuningas Arania minun makuuni.

Pisa: Pisa koska... *Text by Aksu: Me tehdään enkeli hahmot, tee säki!* Ja niin minä tein! Läntäten tähän muutaman piirteen mitä olin aikaismmissa, epäonnistuneissa ja epäinnostavissa hahmosuunnitelluissa saanut aikaiseksi ja sainkin aikaan ihan mielekkään hahmon.
+ Nimen keksiminen sujui seuraavasti: "Pitäisi keksii uudelle hahmolle nimi.... Oooh äiti teki pizzaa! Pizzaa... Piza... Pisa... Joo se on Pisa"

Viesti Ti Maalis 22, 2011 12:58

Jännä aihe, pakko itekki kertoa Adrianista :D

No, kyseinen hahmo syntyi jo ennen kuin olin löytänyt ah tämän niin ihanan foorumin~ Mutta siis, Adrian pohjautuu näkemääni uneen, joka monin puolin oli mitä oudoin, mutta tämä uni olli sillä tavalla erikoinen että muistin sen vielä aamulla kun heräsin. Muistin selkeästi nähneeni miehen, pitkät hiukset, rauhallinen ilme ja jollain tapaa mystinen. Päätin sinä aamuna että aion piirtää hänet ja sen päivän aikana aloitinkin. Onneksi en kuitenkaan ehtinyt saada piirosta aivan loppuun kun satuin törmäämään tähän foorumiin ja hetken sitä tutkittuani päätin liittyä, olihan minulla jo hahmo työn alla, joten mikä jottei.
Foorumi toi kuitenkin muutoksia uneni mieheen, päätin haluavani haltian ja syvennyin ajattelemaan hahmon menneisyyttä. Halusin kuitenkin pitää unessa tuntemani mystisyyden, plus rakastan pahuutta yms. hahmoissa, joten pakkohan minun oli kehittää tämä pahaolento, jonka avulla ryhdyin muuttelemaan piirrostani. Näin siis syntyi Adrian, nimi kuitenkin löytyi yksinkertaisesti listasta, joka oli foorumille linkitetty :3
Viimeksi muokannut Janni päivämäärä Ti Maalis 22, 2011 1:16, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar

Aatelinen

Viestit: 1959

Liittynyt: Ma Touko 04, 2009 8:00

Paikkakunta: Tuntematon planeetta

Viesti Ti Maalis 22, 2011 1:10

Päivittelen hiukan, kun hahmoja tullut lisää :'3

Hopeasilmä Rokan kehitys oli varmasti mutkikkain tähän asti... Puoliksi demoni ja haltia hän on aina ollut, mutta alunperin hänen demonisuus oli enempi pinnassa, hän ei ollut sokea, hän hallitsi muodonmuutoksen, ja hänen mukanaan oli pikkuinen haltiakummitus. Tällöin nimikin oli pelkästään Roka. Kun sitten näin elokuvan, jossa sokea soturi pieksi joukon sotureita, sai Hopeakin itsellensä kaihin ja kyvyn tuntea ympäristönsä. Pikkuinen hiominen vielä menneisyyden kanssa (hänellä oikeasti on pitkä ja värikäs menneisyys), ja pystyin aloittamaan hänellä pelaamisen.

Dynamo taas... se mokoma tunki uniini, istuen sohvan vierellä tuijottaen murhaavasti. Koska kirjoittaminen ja asioista piirtäminen auttavat yleensä, niin tunkasimpa tämänkin herran sitten paperille. Siitä sitten kehittyi idea koirista jotka hallitsevat tulta, ja ranskanoppeja käyttäen rodulle tuli nimeksi "fechi".

Copper oli näitä hetken päähänpistoja, plus halusin aina lapsena salaseuraan mukaan joka koettaa parantaa maailman. Myöskin huomasin, että joukostani puuttuu ihan miehekäs, pitkä ja lihaksikas mies, joten sekin takia loin Copperista ison miehen X)

Mii oli lapsuuden mielikuvitus ystäväni, ja joskus jopa leikin olevani tämä pikkuinen siivekäs leijona. Nyt kun tilaisuus sankarijoukon lisäksi hänet pistää, kuten hän alunperin oli, niin tottakai otin tilaisuudesta vaarin.

Lukki oli se hauska hahmo, jonka halusin. Hiukan erakoituneen, hiukan hullun, mutta pohjimiltaan kiltin. Vaikka hämähäkkejä pelkäänkin, niin silti ne eivät saa mielestäni tarpeeksi arvostusta (hyvin sekavaa eikö?), se oli pohjimmainen syy miksi Lukista tuli, noh, Lukki.

Nithron, toiselta nimeltään Vanya, oli itseasiassa tarkoitus olla joukkoni draama-hahmo, eli jolla pääsisi pelaamaan dramaattisia pelejä taistelusta eräästä nuoresta haltiamiehestä, ja jatkuvasta sodasta entistä hyvää ystävää kohtaan. Ikävä kyllä hänestä tuli niin menevä, että tähän mennessä ei ole vielä tullut "draama" pelejä :'3

Argen on se suloinen karvapallo. Alunperin en uskonut, että hänestä tulisi tärkeäkään osa kirjavaa joukkoani, mutta nyt hän on jo vienyt sydämeni <3 Ja ideahan lähti ihan siitä, että millaisia veljiä ja siskoja Hopealla on, joten teimpä sitten Argenin hänen vastakohdakseen.

Emare tuli alitajunnastani, kun oli itsekkin maannut sängynpohjalla pitkän aikaa, ja halusin hahmon jonka elämäntilanteeseen pystyin samaistumaan. EI niin että olisin kuolettavasti sairas tai että olisin mitenkään rikas, muutama asia muuttui hiukan niin että hän ei suoranainen kopio minusta ollut. Plus innostuin kehittämään hänelle silmävoimia, kun itsekkin olen ana tahtonut kuudennen aistin auttamaan eteenpäin.

Sullivan, uusin poikaseni, tuli itseasiassa puhuessani enkelihahmon luonnista Aksun kanssa. Kun siinä sitten vähän aikaan hölistiin, päätettiin hahmot tehdä, ja Ivykin saatiin kivasti mukaan. Ja koska tykkään olla ilkeä hahmoilleni, tuli Sullivanista lyhyt pätkä, joka kiukkuaa kohtalostaan. Ja alunperinhän minun ei pitänyt uutta hahmoa näin pian Emin jälkeen ottaa, mutta innostus vei mukanaan :'3

Näin, tässä taisi olla kaikki...
Splinter, Ice Prince || Roka, Blind Loner || Copper, Righteous Man || Argen, Lenient Beast || Sullivan, Guardian of Animals || Nelladel, Night Hunter
Tänne päin,, jos sinulla on peli-idea tai tahdot kurkata avoimena olevia tärkeitä ja ei-niin-tärkeitä peli-ideoita.

"I'm a cockroach remember, I just keep coming back!"

Ava (c) Minä.
Avatar

Kreivi

Viestit: 1582

Liittynyt: Pe Elo 27, 2010 1:40

Paikkakunta: Vattavaivane lehemä

Viesti Ti Maalis 22, 2011 3:14

Tännekin voisi jotain kirjoitella.

Muita ei minulla tällä hetkellä ole kuin Baldramallach. Hahmot minulla ruukaa vain yhtäkkiä pukata jostakin esille kun niitä huvittaa. Vasta DnD:ssä pelasin kauheaa hyvistä, joka oli liian nössö ja avulias, joten tahdoin tehdä änkyrän seuraavaksi. Lohikäärmeelläkään en ollut vuosiin pelannut, niin oli vaihteeksi kiva tehdä sellainen hahmo. Luonnekin sopi klassiselle lohikäärmeelle hyvin, kai, heh. Se on yrmy ja vaikka on nuori lohikäärmeenä, on niitä vuosia kuitenkin takana. Saa sekoitettua sellaista, mikä ihmiselle kertoo pitkästä iästä, mutta äkkipikaisuus ja änkyröinti on enemmänkin nuoren ihmisen juttuja. Epätasapainoisuus jee.

Lohikäärmeen tahdoin myös, kun isoja liskoja on aina niin mukava suunnitella. :> Yritin lohikäärmemuodosta tehdä vähän erilaista lohikäärmettä, en ihan sellaista, mitä kaikki muutkin piirtävät. En tiedä onko muilla lohikäärmeillä yleensä niin kapea kuono tai samalaiset sarvet kun tuolla yhdellä, ja myrkylliset liskot näyttävät tekevän tietä tultasyökseville/muiden elementtien hallitsijoille, sääli. Myrkky tarvitsee rakkautta niisk. Ja tuollainen tummahkonharmaa väri tarvitsee enemmän rakkautta. :>

Mutta ihmismuotohan se tärkein on. Ehkä? Huvitan itseäni ajatuksella, että Baltsu ei ehkä niin kauhean hyvin ihmisiä ja noiden ulkomuotoa tunne, saati sitten hallitse taikojaan, joten ihmismuodolle jäi lohikäärmeestä osia. Osia, kuten esimerkiksi häntää tai siipiä välttelin, klisheitä kun ovat. Silmistä suunnittelin aluksi lohikäärmemäisempiä, mutta se on myös aika suuri klishee sekä liian hyvä tuntomerkki, mikä ei kauhean hyvä asia tässä maailmassa ole. Silmät jäivät vain hieman punertavemmiksi, mutta silti menevät ihmisestä. Tahdoin myös ison, pelottavan miehen isoilla lihaksilla, mutta en mitään täydellistä veistettyä kehoa, vaan vähän tuommoisen läskivoimakkaan. Sellaiset ne parhaita ja riuskimman näköisiä ovat. :>

Tämähän oli enemmän hahmon ulkonäöstä kuin itse hahmosta, mutta nyt on niin villi olo, että piti kertoa. Olkaa hyvät. Älkää heittäkö mätiä tomaatteja.

Viesti Ma Joulu 05, 2011 8:53

Minkin laitan tähän nyt kun ei muuta tekemistä ole... (:

Frederic Halusin toki ensimmäisen hahmon TNF:ään, joten rupesin miettimään, että minkä ihmeen hahmon tekisin ja koska olin hyvin alussa ropettamisen suhteen, en uskaltanut ottaa riskejä ja päätin tehdä vain metsästäjän, joka sopisi oikeastaan jokaiseen peliin..

Soul Safer Idea.. hmm... mistäs minä tämän idean sainkaan... totta puhuen en muista. Kesällä sen keksin mökillä ollessani ja sielunriistostahan se kaikki lähti. Ai niin! Idea taisi tulla taas mielikuvitukseni pamppailusta ja pojasta, joka seisoo sumuisella niityllä. :| Totta, halusin myös pojalle koiramuodon... miksi niin, sitä en tiedä.

Yard Halusin jonkinlaisen suhdekiekuran jonkun toisen pelaajan hahmoon ja koska olin aika in lohikäärmeissä, niin tokihan kun Aksu sanoi, että hän voisi tarjota Louniksen ja Pumpkinin sisarta, niin heti menin mukaan, kadu en ollenkaan. (:

Antalia Minulla oli jo kolme miespuolista hahmoa, tahdoin tietenkin jonkun kauniimpaa sukupuolta edustavan joukkoihin mukaan, niin keksin tietty tarjoilija/murhaajan. Embrose, onko tuttu nimi? Sillä tuota nimeä mietin hyvin pitkään, että kun kaukaisesti tutulta kuulostaa, mutta mieleen en saa... kuitenkin se sitten päätyi neidon sukunimeksi ja tadaa hahmo oli valmis.
Seuraava

Paluu Keskustelut

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group

Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com uncommitted-decoy

Tämäkin on ilmainen foorumi, jonka tarjoaa munfoorumi.com

Ilmoita asiaton sisältö