Siitä(kö?) se idea sitten lähti.

Keskusteluille tarkoitettu alue. Keskustelujen luonti on vapaata, mutta katsothan ennen keskustelun aloittamista, onko foorumilla jo samankaltainen ”töpö” olemassa.
Muistetaan hyvät käytöstavat, eikä pyritä loukkaamaan ketään tieten tahtoen, pidetään kiroilu ja herjaus minimissä, huomioidaan kaikki keskustelussa ja vältetään turhia konflikteja. Pidetään yhdessä yllä rento, ystävällinen ja leppoisa ilmapiiri.

Valvojat: Crimson, Ivy, Agna

ViestiKirjoittaja harlekiini » 14 Joulu 2011, 16:52

Fareos sai alkunsa sivuhahmona, kun tuoreeseen peliin, jossa oli tuolloin minun lisäkseni kolme pelaajaa tuli saada jokin pahishahmo trollaamaan taustalle. Idean äijään uskoisin saaneeni hyvin pitkälle Disneyn Hadeksesta, joskin Fareos harvemmin esittelee mielistelevää itseään. Kun kyseinen roolipeli sitten kuoli ja hahmo jäi tauolle, Farre alkoi saada pieniä vaikutteita Johanne Harrisin Riimut -kirjan Lokista (joka poikkeaa hieman siitä, miten Loki skandinaavisessa mytologiassa esitetään), ja joka toisaalta oli jo ennestään hyvin paljon Fareoksen kaltainen.
Mutta jos yksi selkeä lähde pitää esittää, niin se on ehdottomasti Hades. Näin Disney on minut aivopessyt.
harlekiini
 

ViestiKirjoittaja Ylva » 16 Joulu 2011, 19:25

Koska minulla on tylsää niin kerrotaan nyt vaikka Nathalasta, jos jotakuta kiinnostaa:

Ensinnäkin se ei tavallaan edes ole kokonaan minun luoma hahmo, mutta on kuitenkin. Täytynee aloittaa alusta. Alunperin koko hahmo oli minäitse, siis millainen olen oikeasti. Kyse oli siis pen and paper -roolipelistä ja tässä pelissä pelaajat posahtavat erään velhon pieleen menneen manauksen takia Gloranthaan. Puff siellä me sitten olimme ja meistä tehtiin roolipelihahmoja (sekin oli hauska prosessi arvioida pisteinä ulkonäkökohtia ja esim. viehättävyyttä).

Muutaman pelaajan ja PJ:n toimesta tämä peli jatkui sitten eteenpäin ja tässä oli ideana, että meidän piti päästä takaisin omaan ulottuvuuteemme, koska olimme repineet aukon universumiin (jos nyt oikein muistan, mutta jotain sellaista) ja pääseminen takaisin tapahtui tietyssä paikassa tiettyyn aikaan. Tästä johtuen jos joku kompuroi magiassa meidän lähettyvillä eli epäonnistui jossain loitsussa pahimmalla mahdollisella tavalla me sinkoutuisimme Limboon, josta on maininta Nathalan hahmoesittelyssäkin. Ja sitä kautta minä muutuin broo-olennoksi ja olin ensin vuohilainen (siitä sarvet) ja väritys tosiaan tuli hiusteni väristä jotka olivat silloin mustat ja niissä meni sininen raita. Gloranthan maailmassa on kaikkea muutakin kummallista.

Eli siis kanssapelaajani, joka oli voimallinen maagikko onnistui kompuroimaan telepatialoitsussa ja meille kävi huonosti. Matka jatkui koukeroiden jälkeen ja olin saanut maagisen sudentaljan, joka päälläni näytin ihmiseltä. Sitten kävi niin hauskasti että kyseinen sama henkilö kompuroi taas (eli heitti kaksi nollaa nopilla, jos nyt tarkemmin haluatte tietää) ja puff tällä kertaa en mennyt limboon mutta kaaottisuuteni takia ja se yhdistettynä siihen etten ollut siitä maailmasta minusta tuli susilainen. Lopulta päästiin titysti takaisin omaan maailmaamme, mutta pystyimme myös jäämään sinne. On siis mahdollista olla olemassa useammassa paikassa yhtä aikaa XD ja minun gloranthaminäni päätyi asumaan PJ:n alter egon kanssa eli Dorasdorin riimumestarin hoteisiin, jolta Nat on saanut kaikki kivat aseensa ja maagiesineensä sun muuta.

Nyt sitten halusin muokata siitä tänne sopivan hahmon, koska noita pen&paper pelejä tuskin pääsen enää jatkamaan. Historian suhteen tein lähinnä muutoksia ja tein aseista ei-niin-ylivoimaiset kerta tässä ei heitellä nopilla osumia XD. Tietystikään Nat ei ole ihan suoranaisesti enää minä, koska se on fyysisesti ja henkisesti kehittynyt. Suurin tekijä on rodunvaihdos ja valaistuminen. Mutta perusluonne on minä. Ainakin lähelle.

Eli lyhyesti sanottuna Nathalan idea lähti minusta XD Niin ja sitten tietysti PJ:n mielikuvituksesta ja päätöksistä muuttaa minut brooksi. Kiitos ja kumarrus tästä hänelle.

Jottei tule sekaannuksia mainittakoon, että olen saanut kaikki oikeudet tähän hahmoon, vaikka sen "tekemiseen" vaikutti muukin taho.
Ylva
 

ViestiKirjoittaja syaniidikissa » 17 Joulu 2011, 19:19

Illidaniin sain yksinkertaisesti inspiksen Sly -peleistä, nimi ja sarvet taas tulivat WOW-pelin pahikselta, Illidan Stormragelta. Sly:lta tuli siis Illidanin liikehdintä, ammatti ja aseena toimivat koukut. Luonteen ja muun sälän keksein sitten omasta päästäni, tahdoin luoda tuosta vähän erikoisemman kuin perus varkaasta/palkkamurhaajasta. Jepjep.
syaniidikissa
 

ViestiKirjoittaja Noitarinki » 18 Marras 2012, 02:16

Trollaillaanpa sitten täälläkin .D Yleensä kun alan suunnitella hahmoa, se lähtee useimmiten siitä, että saan jonkun pikkujutun päähäni, ja alan kasata hahmoa sen ympärille. Tämä pikkujuttu voi olla ulkonäköön tai menneisyyteen liittyvä seikka, kyky, luonteenpiirre, tai vaikkapa nimi! .D Ja siitä lähtee hiljalleen kasaantumaan.

Esimerkki 1. Azure. Halusin hahmon, jossa on edes vähän haastetta, joten tytönreppanasta tuli sitten sokea. Ja kyllähän häntä on välillä oikea tuska kirjoittaa, mutta en vaihtaisi .w.

Ja esimerkki 2. Haulokki. Tämä olikin ihan kiva tapaus. Juttelinpas tässä kerran rakkaan Bizarani kanssa naamakirjassa, ja puhuimme muistaakseni eräistä toisista hahmoistamme eräässä toisessa roolipelissä (sin tiedät keitä me tarkotan, jos luet tätä~). Asiaan liittyi jotenkin panikoiminen ja tuliaseet, ellen ihan väärin muista, joten joo. Yksi pieni kirjoitusvirhe, Dannan piti kirjoittaa haulikko, tulikin sitten haulokki. Ja naureskelin sitten Bizaralle että "hei, sepäs kuulostaa ihan joltain hahmon nimeltä!" Ja pistinpäs sen sitten korvan taakse. Joten tadaa, allekirjoituksessapa komeilee linkki kyseisen häiskän profiiliin .D

Mutta joo, tämmöstä solis sitten, jos valaisi yhtään .DD
... Kaikkia kinosti.

Naava
Avatar
Noitarinki
Porvari
 
Viestit: 753
Liittynyt: 14 Heinä 2012, 17:28

ViestiKirjoittaja tynnyri » 27 Marras 2012, 22:37

Olf syntyi, kun halusin liittyä tänne ja halusin sellaisen taruolennon ja ja että se on pieni. Koko hahmon suunnittelu oli harjoittelua ja asiat tuli vaan ympäristöä tarkkailemalla:)

Mutta Arent, oi Arent. Tämä mies syntyi aluksi kappaleesta Smooth Criminal, koska kuuntelin sitä hulluna ja siinä sivussa miun leipurivaras syntyi:D
tynnyri
 

ViestiKirjoittaja Nipustin » 27 Marras 2012, 23:19

Yurel on niin oddball:-)
Aluksi luin läpi noita adoptioita kun oli tylsää. Sitten olin sileen EIKÖ OIS TOSI HIENOO JOS TEKISI HALTIAKUNINKAAN HENKILÖKOHTAISEN VELHON! Wosaaah! Sitten tuijotin näyttöä suu auki suunnilleen parikymmentä minuuttia yrittäen pinnistellä ideaa tähän mutta ne oli kamalia, huonoja, ei eritysiä ja kakkaa. Uskoin pystyväni parempaan.
Joskus aika heti tämän tapahtuman jälkeen me lähdettiin Karjaalle tädin luokse ja siellä se todellinen inspis iski! Halusin tehdä kääpiön joka ei ole ihan tavallinen hokkuspokkus mies vaan enemmän semmonen "teoreettinen" taikuri ja minusta se idea oli vain niin loistava! Siitä se idea sitten lähti:-)

No en tee tästä mitään kamalaa romaania niin otan vaan yhden toisen hahmon.
Hyvä on, Lyron olkoon hän. Jotenkin aina kun ajattelee haltioita tai näkee niitä jossain elokuvissa/sarjoissa/animeissa, niin musta tuntuu että ne on aina niitä hiukset heiluu naama kimaltaa uh oon niin sexy yeah tyyppejä ja sitten jotenkin niin typerää mainstreamia se olikin halusin tehdä sellaisen haltian:D
Luonnollisesti ajattelin Lyronia aluksi naiseksi... köh. Mutta sitten se oli enemmän oman näköinen kun siihen saa jotain "yllätyksellisyyttä" tai no erilaisuutta kun se olikin mies ja ennen kaikkea vielä sellainen joka kimaltelee nätisti hiukset hulmuten alasti kukkaniityllä muttei ite tajua oikeastaan mitään tästä vaan on vaan silleen oma ittensä vaikka siinä ois tuhat narttua ympärillä kuolaamassa:--D
Ja. Ja. Jah... Susi. Niin. No, mää tykkään susista:3 Paljon! Mun susiunisieppari taisi olla jotenkin osallinen siihen että Lyronista tuli susimuodonmuuttaja ja olihan se sitten hienoa kun tästä lähti kauhee ideointiketju että uu jos se on eläin se voi elää laumassa, uuu mulla vois olla oma lauma, uuu uu uuu.

Juu en kyllästytä teitä enää nuilla muilla tarinoilla (en yhteen kyytiin, ehkä toisten:D) kun mun ajatuksen juoksua on todistetusti mahdottomuus seurata. Todistetusti ja mahdottomuus indeed.
Nipustin
 

ViestiKirjoittaja Nya » 28 Marras 2012, 09:15

Mites se taas alkokaan? Niin...

Rave: Hän lähti siitä ideasta, että kun minulla oli vielä Haru ja Samuel. Halusin kolmanneksi jonkun hauskan ja ilopillerin. Siitä sitten alkoi kehittyä Rave

Misute: Misute taas lähti siitä, että halusin viattonta lasta muistuttavan hahmon. Halusin hänen teittittelevän, koska se oli sööttiä. Sitten halusin tehdä muodon muutajan ja halusin suden toiseksi muodoksi. Lähdin sitten kehittelemään Misutea.

Azure: Azuresta halusin poikamaisen, kun tajusin että hahmoissani oli ehkä liikaakin saman tyyppisisä hahmoja. Aloin siis muokkailla mielikuvituksesta tulleen idean pohjalta. Sitten ajattelin, että teen Azuresta kokonaan ihmisuden, mutta sitten päätin etten tee, koska en pitänyt ihmissusien piirtämisestä...

Izu: Izu syntyi musiikin ja siihen pistetyn videon kautta. Videossa vilahti pariin kertaan nainen, joka oli kristallin ympäröimä, joten sain siitä todella ihanan inspiraation ja minun oli pakko päästä tekemään sitä.

Kettu: Halusin tehdä jonkun tosi vanhan olennon, joten aloin muokata pikku hiljaa mielessäni kettua, sitten mietin, että sillä voisi olla kolmekin muotoa, kirjoittamista tulisi, mutta mitä väliä sillä olisi. Ja näin kehittyi pikku hiljaa sekin idea.
Nya
 

Re: Siitä(kö?) se idea sitten lähti.

ViestiKirjoittaja Lörri » 25 Marras 2013, 18:16

Hahaa, löysin tämmösenkin täältä :)

No mitäs?

Jeremiah.
Jeremiahin syntymä oli mielenkiintoinen, se perustuu entiseen poikaystävääni :mrgreen:
Ei hitto mikä tyyppi, ei ole todellista että tuommosia on olemassakaan...ja sitten halusin jonkun roistomaisen kunniattoman sian tänne, ja joteskin nuo kaksi ajatusta lipui sitten yhteen :D

Ja no vaikka Albinus.
Se syntyi liki täydellisesti heti, kun luin Aksun ilmoituksen että piispaa haetaan. Olin hiljan lukenut jonkun kirjan, jossa tälläinen minua erittäin inspiroiva kirkon isä esiintyi, ja Albsu siis oli jo heti syntymästään asti täydellinen ;)
Lörri
 

Edellinen

Paluu Keskustelut

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa

cron