Nau havahtui tarjoilijoiden ilmestyessä huoneeseen. " Herran tähden että olenkin nälkäinen!" Hän huudahti." Ja kipeä," Nainen lisäsi astellen vesisaavin luo kietoen Phoenixin viitanhelmoja ympärilleen...kai sitä voi ainakin yrittää olla hieman säädyllisempi, vaikkei sillä ehkä enää mitään voinutkaan pelastaa? Miesten poistuessa huoneesta Nau nauroi." Lupaan, etten upota. Mutta ehkä pullotan sitä hieman ja pidän mukanani. Se olisi vain reilua. Voithan sinäkin tollauttaa minut tulipaadeksi aivan koska tahansa." Hän iski miehelle silmää ja laski irvistellen kätensä vesisoikkoon. Vain palaneen kämmenen, ettei muu käsi jäätyisi turhaan.
" Mutta toivoisin, ettei meidän tarvitse ruveta sellaiseen, ei ainakaan ihan heti...keksin kyllä paljon parempaakin tekemistä kanssasi." Hän sanoi vielä hymyillen. Nälkäisen Naun katse siirtyi herkkuja pullottavalle tarjottimelle. Astioiden alta pilkotti jokin valkea paperinpala." Eiväthän ne mokomat heittäneet minua laskulla?! Olen maksanut tästä jo kertaalleen!" Nainen tuhahti, nosti kätensä vedestä ja kävi nappaamassa lapun sekä muutaman herkkupalan tarjottimelta. Nopeasti hän palasi niiden kanssa saavin ääreen. Paperiin oli kirjoitettu jotain hyvin surkeilla harakanvarpailla; se ei näyttänyt laskulta. Nau luki sen kulmat kurtussa.
" Tässä sanotaan, että Mene pohjoiseen, merkitty. Äitisi tietää etsiä ja odottaa sinua siellä." Huuliaan mutristaen Nau nakkasi lapun lattialle.
" Minä en tajua tätä juttua. Mikä ihmeen merkitty?! Kerran joku mustalaismamma kävi melkein kimppuuni ja hoki sitä samaa. Olkoon."
Nau kietaisi viitanliepeet paljaiden varpaidensa ympärille, sillä hänellä oli jo ennestään kylmä, ja jäävesi tietenkin viilensi entisestään. " Olin jo aiemminkin menossa pohjoiseen..en vain ollut päättänyt, teenkö sellaista aivan vielä...mutta täältä ihmisten kylästä täytyy kyllä lähteä." Nyt Nau katsoi Phoenixia iloisesti. " Haluaisitko sinä ehkä lähteä matkaseurakseni?" Nau tunsi olevansa iloinen, kun saattoi nyt ilman mitään kommervenkkejä kysyä tälläistä Phoelta. " En tarkoita että heti, tuonne kamalaan säähän. Ja tiedän että siellä on kylmä ja lunta ja kaikkea, mutta edes joksikin matkaa? Se olisi paljon hauskempaa sillätavalla."
Liotettuaan kättään tarpeeksi, Nau nousi, ja ruokalautasta kaihoten kulki nurkassa oleville nahkalaukuilleen. Hänen täytyisi ensin pukeutua. Tälläkertaa hän löysi sieltä mitä etsikin; Alusvaatteet, - nyt ei tarvittaisikaan villakerrastoa - nahkahousut, paksun valkean pellavapaidan, jossa oli antava kaula aukko, ja turkisliivin, jonka voisi heittää näiden päälle. Pontevasti hän heitti ne sängynpäälle ja kaiveli vielä hetkisen, löytäen kilisevän mytyn jossa roikkui sekaisin kaikenlaisia koruja ja killuttimia. Hän hymyili niille tyytyväisesti.