No cute. [sov]

Mättäitä, puskia, kiviä, havu- ja lehtipuita, kukkuloita. Mitä ikinä metsä pitääkään sisällään. Metsän reunat ovat tasaista, usein lehtimetsää, mutta mitä syvemmälle metsään vaeltaa, sitä hankalammaksi ja aaltoilevammaksi maasto muuttuu. Metsää on silmänkantamattomiin, aina Cryptin etelärannikolta pohjoiseen, Kleth vuorille ja niistä eteenpäinkin.
Metsästä löytyy vaikka mitä enemmän ja vähemmän mukavaa. Pohjoisemmasta metsästä löytää melko usein raunioituneita kivirakennuksia, jäänteitä kylistä. Metsästä löytyy kuitenkin myös toimivia, pieniä kyliä, joista suurin osa on ihmisten hallinnassa. Osa kylistä on täysin ihmisten asuttamia, osa taas koostuu suurimmaksi osaksi taruolennoista. Haltioilla ei ole yksittäisiä kyliä pitkin metsää, vaan heillä on yksi, suuri kylä piilossa metsässä.
Käräjäkivet ovat yksi tunnetuimmista muinaispaikoista metsässä. Käräjäkivet ovat suurehko rinki isoja, istumakelpoisia kiviä, joiden keskellä on yksi isompi, pöytää muistuttava järkäle.

Viimeisimmän tannersodan jälkeen haltiat ovat ottaneet metsää haltuunsa. Yksin liikkuvien ihmisten on parasta varoa haltioiden partioivia joukkoja. Myös ihmisten karavaanien, jotka käyttävät metsäteitä, pitää varoa haltioita. Haltiat eivät kuitenkaan ole ainoa uhka metsäteillä ja poluilla. Satunnaiset maantierosvot vaanivat pahaa-aavistamattomia uhrejaan vakiopaikoissaan.
Metsäteitä on rutkasti. Suurin osa niistä on tarpeeksi leveitä ja hyväkuntoisia vankkureille, jotka saattavat matkata kylien välillä, jopa kaupunkiin. Teitä menee aina eteläisimmästä päästä pohjoiseen. Metsätiet ovat kauppiaiden suosima reitti maantierosvoista huolimatta, sillä arojen tiet ovat alttiita lentävien olentojen, kuten lohikäärmeiden hyökkäyksille.

Valvoja: Crimson

No cute. [sov]

ViestiKirjoittaja Dogster » 02 Maalis 2010, 21:03

Lukki

"Plöäh. Märkää, kylmää, mitä ihmettä täällä teen? Kolossa olisi paljon mukavampi, paljon lämpimämpi, eikä tätä loskaa joka paikassa!", valkoinen olento marmatti samalla kun nosti jalkaansa ja ravisti märkää lunta pois pitkistä varpaistaan. Yleensähän mies nukkui talvet ja kylmät ajat, mutta hei, pakkaset olivat poissa. Sen huomasi lumen sulmaisesta... ei se kyllä paljon sulempaa ollut, mutta Lukki oli astunut ainakin kolmesti jo sellaiseen kohtaan jossa oli selkeästi lumivettä.

Mitä Lukki muuten edes teki kaukana kallioista? No seittinsä alkoi taas haparoitumaan, ja Lukilla ei ollut paljoakaan oikeita kasveja varastossa... joten Lukki koetti nyt nopeasti kulkea metsän poikki, etsiä muutaman kasvin jotka sinnittelisivät talvea vastaan, nappaisi ne, ja menisi takaisin koloonsa lämpimään... Ja odottamaan sapuskaa. Hän taisi olla laiskin mahdollinen heppu, mutta ainakin hän itse saalisti ruokansa... toisin kuin eräät, jotka maksoivat toisille. Mitä hauskaa siinä oli? Ei Lukki koskaan ymmärtänyt sivistyneisyyden tai ajansäästämisen päälle. Eihän hänellä muuta ollutkaan kuin aikaa!
Splinter, Ice Prince || Roka, Blind Loner || Copper, Righteous Man || Argen, Lenient Beast || Sullivan, Guardian of Animals || Nelladel, Night Hunter
Tänne päin,, jos sinulla on peli-idea tai tahdot kurkata avoimena olevia tärkeitä ja ei-niin-tärkeitä peli-ideoita.

"I'm a cockroach remember, I just keep coming back!"

Ava (c) Minä.
Avatar
Dogster
Aatelinen
 
Viestit: 1974
Liittynyt: 04 Touko 2009, 20:00
Paikkakunta: Tuntematon planeetta

ViestiKirjoittaja Aksutar » 02 Maalis 2010, 22:11

Kali

Laiva eteläisemmästä valtakunnasta oli saapunut tänään aamulla Cryptiin. Kauppalaivan mukana tähän tuntemattomaan valtakuntaan oli saapunut aseentekijä, joka pakoili omaa menneisyyttään ja perhettään. Mutta mitäpä noista, tulevaisuus oli edessä.
Kali oli vaivoin selviytynyt pois satamasta kyselemällä satunnaisilta vastaantulijoita tietä majatalolle. Vaikka naikkonen olikin saanut ihan kunnon vastauksia, oli Kali silti kulkenut harhaan. Nyt rastapää samoili pitkin metsikköä, jossa ei näyttänyt olevan ristin sieluakaan. Hienoa, ehkä hän voisi alkaa viettämään erakko elämää keskellä ei mitään kunnes susi tulisi ja söisä. Vallan mainio suunnitelma elämän päättämiseen.
Ei todellakaan.
Vaikka sää oli jo leutoa ja lumet sulamassa, Kali oli vähällä jäätyä pystyyn. Hän oli tottunut paljon lämpimämpiin ilmastoihin, eikä Cryptin ilmasto todellakaan ollut naisen mieleen. Onneksi hänellä oli sentään pitkä, musta takki mukanaan, muuten hän olisi varmasti paleltunut.

Matkan teko oli vaikeaa. Vaikka lunta ei ollutkaan enää paljon, oli siinä silti hankala tarpoa. Lisäksi mukana roikkuva merimies säkki ei ollut kevyttä kannettavaa. Kali oli lähtiessään pakannut siihen kaiken vähäisen omaisuutensa niin vaihtovaatteista työ asuun kuin työvälineisiin.

Kali luuli jo joutuneensa kauas sivilisaatiosta, kunnes kuuli jonkun puhuvan lähistöllä. Kali vilkaisi ympärilleen ja näki kauempana valkoisen olennon. Nainen ei näin etäältä osannut sanoa mikä tuo oli, mutta kerta se osasi puhua, ei se voinut juopunutta ja aseistautunutta merimiestä kummallisempi vastus olla. Joten Kali otti riskin ja lähestyi tuota otusta.
"Anteeksi!" Nainen aloitti puhuen tarpeeksi voimakkaalla äänellä, olihan hän kuitenkin vielä kohtalaisen välimatkan päässä "Mutta osaisitteko neuvoa tien lähimmälle majatalolle?"
Avatar
Aksutar
Monarkki
 
Viestit: 14829
Liittynyt: 23 Marras 2007, 14:47
Paikkakunta: Crypt

ViestiKirjoittaja Dogster » 02 Maalis 2010, 22:44

Lukki

"phyi, miksi minun pitää rämpiä täällä, miksen voinut vain nukkua kuten aina.....", Lukki manasi vieläkin itsekseen, ainakin siihen asti kun kuuli aika kovankin äänen siitä läheltä.. siis omasta mielestä läheltä. Lukki veti heti itseään kippuraan ja heitti kädet pään päälle.
"Ei ollut tarkoitus tulla metsään, ei ollut!", tuo huudahti, mutta katsoessaan varovaisesti, tajusikin hämähäkki että mistä oli kyse.
"Majatalo?", toisti tuo vähän ihmeissään, kyykistyen sitten. Tottunut kyykkimään, sitä se verkossaan istuminen teetti. "Taidat olla väärässä suunnassa, mutta en voi auttaa. En ole ollut tätä kauempana kolostani... Ja ihmisiä en ole ennen nähnyt täällä, luulin että kaikki pysyvät kodeissaan.", valkopää sanoi samalla kun katseli hieman tarkemmin että kenen kanssa hän puhui. Sormenpäät painautivat maata vasten samalla kun hämähäkki nosti katsettaan naisen kasvoihin. Tuo ei onneksi ehkä nähnyt Lukin punaisia silmiä, jotka yleensä saivat kaikki luulemaan häntä demoniksi.... Miksei kukaan enään osannut arvostaa hämähäkkejä? Lukki kallisti päätään, katsoessaan naista tarkemmin... hän oikeastaan pelkäsi naisia, mutta vain jos kyseessä oli vähän lähempi tuttavuus kuin tavallinen toveruus.
"Et taida.... olla paikallisia?", päätti sitten albiino sanoa itsestäänselvyyden, vihdoin tajuttuaan sen. "Siinä tapauksessa kannattaa miettiä kenen puolelle asetut. Minä en tämän näköisenä ihmisten leiriin pääse, eikä minusta varmaan hyötyäkään ole...", hämähäkki mutisi nolostuneena, raaputtaen sitten niskaansa ja katsellen metsää päiten.
Splinter, Ice Prince || Roka, Blind Loner || Copper, Righteous Man || Argen, Lenient Beast || Sullivan, Guardian of Animals || Nelladel, Night Hunter
Tänne päin,, jos sinulla on peli-idea tai tahdot kurkata avoimena olevia tärkeitä ja ei-niin-tärkeitä peli-ideoita.

"I'm a cockroach remember, I just keep coming back!"

Ava (c) Minä.
Avatar
Dogster
Aatelinen
 
Viestit: 1974
Liittynyt: 04 Touko 2009, 20:00
Paikkakunta: Tuntematon planeetta

ViestiKirjoittaja Aksutar » 03 Maalis 2010, 00:06

Kali

Naisen kasvoille nousi suoraan sanottuna hämmästynyt ilme tuon otuksen vetäessä itsensä kippuraan ja peittäessään päänsä käsillään. Tuo selvästikkin luuli Kalia toiseksi henkilöksi. Tuon onneksi - mitä ilmeisemmin - Kali ei ollut henkilö joksika tuo oli häntä erehtynyt luulemaan.
No, tuo otus pääsi nopeasti takaisin tilanteeseen. Kali katseli yhä albiinoa otusta kulmat pienesti koholla. Mikä ihme tuo edes oli? Paikalliset näyttivät olevan ihmeellisen näköisiä täällä...
Tuo kertoi että Kali oli väärässä suunnassa. Siitä Kali ei lähtenyt kiistelemään, sillä hän itsekkin uskoi niin. Ei täällä majataloa näkynyt lähimaillakaan.
"sääli. Olisi mukava päästä lämpimään suojaan ennen pimeää. Ei ole kiva viettää ensimmäistä yötään taivasalla" Nainen totesi huokaisten ja mutristi huuliaan.

"Mikäli paikallisilla tarkoitat itsesi näköisiä niin en, en ole paikallinen. Tulen toisesta valtakunnasta, saavuin vasta tänä aamuna Cry... Cryptihän tämä oli?" Kali totesi laskien raksaan merimies kassinsa alas. Tässä ilmeisesti alettaisiin vaihtamaan pari sanaa, joten ei ollut mitään järkeä kannatella suurta taakkaa hartioillaan sitä aikaa.

Sitten tuo mainitsi jotain puolista. Kali katsoi kysyvästi kyykkivää muukalaista, aivan kuin odottaen tuolta lisätietoja.
"en edes tiedä tämän valtakunnan kuninkaan nimeä, joten luuletko että tietäisin mitä puolia täällä on? Sitäpaitsi en halua heti alkuunsa hankaluuksiin, sehän tästä vielä puuttuisi" Kali totesi naurahtaen surkuhuvittuneena.
"Olen Kali.. Kali Kalpana, aseentekijä" Nainen esitteli itsensä virnistäen pienesti "ja kuka itse lienet?"
Avatar
Aksutar
Monarkki
 
Viestit: 14829
Liittynyt: 23 Marras 2007, 14:47
Paikkakunta: Crypt

ViestiKirjoittaja Dogster » 03 Maalis 2010, 20:57

Lukki

"Ei ole ei.... ainakaan kun on näin kymät säät.", albiino myönsi, varsinkin kun sattui olemaan kylmän suurin vihaaja. Mutta hämähäkit nukkuivat talvet! No olihan nytkin talvi, mutta heti kun nousi lämpötila plussan puolelle, heräsi Lukkikin... joskus se oli äärimmäisen ärsyttävää.

"Ehehehei, en minäkään täältä ole kotoisin.", Lukki naurahti, osoittaen itseään yhdellä pitkällä sormellansa. "Vahingossa minä tulin, ja vahingossa minä myös jäin. Wohtehgomt on nimeni, mutta kutsu Lukiksi. Wohtehgomt tarkoittaa pahaa, ja paha en ole... ainakaan omasta mielestäni.", hän virnisti. Oli ensimmäinen kerta, kun häntä oli luultu paikallisasukkaaksi, todellakin! Albiino oli tavallisuudesta kaukana, mikäli verrattiin tavalliseen haltiaan tai ihmiseen.
"Valitsit todella huonon ajan saapumisellesi, Kali Kalpana.", Lukki sanoi, pieni, ymmärtäväinen hymy huulillansa.
"Olen ehkä nukkunut viimeiset muutaman kuukauden, mutta tiedän mitä on tapahtunut. Joten ehkä minusta voi olla hyötyä edes sinulle, vaikka ihminen oletkin.", albiino hymähti surkuhuvittuneena. "Täällä on sota. Ihmisten kuningas vihaa taruolentoja, ja se viha on välittynyt kansaan. Ja haltioiden kuningas on vastannut vihaan, joten voit arvata mitä tapahtui. Sodanjulistus.", albiino selitti Cryptin saaren historiaa niin hyvin kuin vain osasi. "Arvaat varmaan tästä, ketkä ovat napit vastakkain?", hän vielä kysyi, ja laski sitten päätään. "Onneksi... jotkut ihmiset ovat erimieltä taruolentojen tuhoamisesta."
Splinter, Ice Prince || Roka, Blind Loner || Copper, Righteous Man || Argen, Lenient Beast || Sullivan, Guardian of Animals || Nelladel, Night Hunter
Tänne päin,, jos sinulla on peli-idea tai tahdot kurkata avoimena olevia tärkeitä ja ei-niin-tärkeitä peli-ideoita.

"I'm a cockroach remember, I just keep coming back!"

Ava (c) Minä.
Avatar
Dogster
Aatelinen
 
Viestit: 1974
Liittynyt: 04 Touko 2009, 20:00
Paikkakunta: Tuntematon planeetta

ViestiKirjoittaja Aksutar » 05 Maalis 2010, 16:19

Kali

Tuo otus kertoi ettei ollut täältä päin. Se pisti Kalin miettimään miltä mahtoivat näyttää saaren alkuperäisasukkaat. Hän oli merimiehiltä kuullut, etteivät ainakaan ihmiset tätä paikaa olleet alunperin asuttaneet. No, lopulta olento esitteli itsensä Wohtehgomtiksi ja lisäsi vielä että häntä kutsuttiin Lukiksi. Kuka ihme ikinä muistaisikaan noin pitkää ja vaikeaa nimeä?! Ei Kali ainakaan, mutta hän nyt ei muutenkaan muistanut mitään.
No, Lukki sitten selvensi tämän valtakunnan tilannetta Kalille joka alkoi vihdoista viimein tajuamaan tämän kuvion. Sotahan täällä jylläsi, mitä ilmeisemmin ihmisten ja taruolentojen välillä. Ihanaa. Kali ei pahemmin sodista piitannut, mutta sodat tiesivät aina töitä asesepälle ja työt taas meinasivat rahaa. Ehkä tämä oli sittenkin erittäin otollinen aika saaputa tähän valtakuntaan.

"Vai että semmoista" Kali totesi raapien sotkuista päätään mietteliäänä, vilkaisten sitten Lukkiin.
"Sinä arvatenkin olet sitten taruolentojen puolella, hm?" Kali kysyi melko suoraan, sen pahemmin varomatta kieltään. Ei hän koskaan varonut sanomisiaan ja sen tähden hän olikin saanut kerran jos toisenkin turpiinsa.
"no, sota ei ole minun asiani, ainakaan vielä. Sillä ei tähän mennessä ole ollut mitään merkitystä minun elämässäni, joten empä pahemmin osaa sanoa kenen puolelle tässä asettuisi.. varmaan sen puolelle kuka eniten maksaa" Kali totesi ja virnisti.
Avatar
Aksutar
Monarkki
 
Viestit: 14829
Liittynyt: 23 Marras 2007, 14:47
Paikkakunta: Crypt

ViestiKirjoittaja Dogster » 05 Maalis 2010, 16:54

Lukki

Kali mietti näköjään asiaa tarkemmin, pamauttaen sitten aika selvän totuuden. Tai olihan Lukki jo vähän aiemmin sanonut, että ei ihmisten joukkoon sopinut. Albiino kallisti päätään kuultuaan Kalin sanat, ja naurahti kuivasti.
"Rahasta ei kannata aina mennä. Oma nahkahan siinä pitäisi tärkeämpi olla.", hän sanoi mukamas kovinkin viisaasti... no olihan hän paljon vanhempi, vaikkei siltä päällepäin näyttänytkään.
"Mutta kannattaa varoa haltioita, jos aiot metsään jäädä yöksi. Niin ihmiset kuin haltiatkin ovat alkaneet häiritsemään puolueettomia, varsinkin jos sattuvat olemaan ihmisiä... itse yritän pysyä niin sivussa kuin mahdollista, onneksi minusta on hyötyä vain kun olen aloillani.", hän virnisti itsekkin pienoisesti, ja katseli sitten ympärilleen.
"Minnepäin olit menossa? Kylään?", hän kysyi samalla kun nousi kyyryasennosta koko pituuteensa. Ehkei saisi auttaa ihmistä joka mahdollisesti menisi vastakkaiselle puolelle, mutta Lukki oli vähän hidas näissä asioissa. Ja lisäksi, eihän Kali ollut häntä vielä miekalla osoittanut, joten se sai Lukin luottamaan - ainakin melkein - naiseen.

"Kallioilla menee nimittäin tie, joka ilmeisesti johtaa ihmistenkylään... mutta en luottaisi siihen, että ehtisit kylälle asti ennen pimeää.", albiino kertoi samalla kun osoitti itsellensä varsin rakkaita kallioita päin. Tai ei ne kalliot, vaan se verkko joka odotti siellä haparoituneena.
"Voin kyllä näyttää paikan, mutta minun pitäisi etsiä pari kasvia ennen sitä.", hän sanoi samalla kun antoi kevyen hymyn nousta huulillensa. Punaiset silmät olivat edelleen piilossa valkoisten ja sotkuisten hiusten takana, ja ehkä parempi niin. Kali vielä säikkyisi... ehkä.
Splinter, Ice Prince || Roka, Blind Loner || Copper, Righteous Man || Argen, Lenient Beast || Sullivan, Guardian of Animals || Nelladel, Night Hunter
Tänne päin,, jos sinulla on peli-idea tai tahdot kurkata avoimena olevia tärkeitä ja ei-niin-tärkeitä peli-ideoita.

"I'm a cockroach remember, I just keep coming back!"

Ava (c) Minä.
Avatar
Dogster
Aatelinen
 
Viestit: 1974
Liittynyt: 04 Touko 2009, 20:00
Paikkakunta: Tuntematon planeetta

ViestiKirjoittaja Aksutar » 10 Maalis 2010, 17:54

Kali

Kali oli naisia jotka juoksivat rahan perässä. Hänet oli helppo lahjoa puolelleen, mutta häntä ei saisi uhkailemalla minnekkään. Kalihan ei liittyny kenenkään riveihin jos siihen pakotettiin, mutta jos siitä maksun saisi niin Kali ei pistäisi vastaan. Ei ollenkaan.
Lukki varoittelikin sitten haltioista, mikäli Kali metsään jäisi. Nainen naurahti pienesti ja virnisti.
"Mikäli Haltiat minun lähelleni eksyvät niin saavat kyllä omasta puolestaan varoa" Nainen totesi virnuillen.
Ei hän ehkä kummoinen taistelija ollut, mutta kyllä hän puolensa osasi pitää. Eikä todellakaan pelännyt alkaa miehille aukomaan päätään. Nuo tekivät kohtalokkaan virheen jos luulivat häntä hennoksi neidoksi. Tosin, Kalia ei voinut erehtyäkkään luulemaan hennoksi neidoksi. Nainen haisi kuin merimiehet ja tukka oli sekaisin kuin metsäpeikolla.

Kali katseli kun Lukki nousi koko pituuteensa.
"Kyläämpä hyvinkin, satamassa neuvoivat suuntaamaan metsälle päin mutta eivät sen paremmin 'ehtineet' neuvomaan" Kali tuhahti kiroten samalla merimiehiä.
Lukin sueraavat sanat saivat Kalin hymyilemään mietteliäänä. Nainen kuunteli tuon puheet loppuun asti, miettien asiaa hetken ja hymähti sitten.
"Tehdäänkö niin, että minä autan sinua etsimään ne kasvit - mitä ikinä etsitkään - ja sinä näytä minulle tien lähimpään kylään. Käykö?" Kali ehdotti sitten. Eipä hänellä kiire minnekkään ollut, eikä hän todellakaan osannut varo Lukkia, joten miksi sitä nyt ei voinut vähän aikaansa tuon kanssa viettää?
Avatar
Aksutar
Monarkki
 
Viestit: 14829
Liittynyt: 23 Marras 2007, 14:47
Paikkakunta: Crypt

ViestiKirjoittaja Dogster » 12 Maalis 2010, 10:33

Lukki

Lukki kohotti kulmiaan, vaikkei sitä pehkon alta ehkä näkynytkään. No kunhan pitäisi malttinsa ja kertoisi että mitä metsässä teki, niin ei mitään hätää. Kalilla tosin oli ehkä hieman heikommat mahdollisuudet kuin Lukilla, jonka sentäs pystyi taruolennoksi tunnistamaan kun katsoi hieman lähempää.

Kali sitten alkoi kiroamaan oppainaan toimineita merimiehiä, ja Lukki hymähti surkuhuvittuneesti. "Sinulla sentään joku kertoi jotain, minä tulin aivan tietämättömänä... harhailin metsässä kunnes löysin kalliot, ja jäin sinne.", hän kertoi jostain kumman syystä elämästään, ja hieraisi sitten alaleukaansa.
"Nyt selitän liikaa, aivan liikaa. Pitäisi oppia pitämään suu kiinni...", hän mutisi itsekseen.

Kali sitten ehdotti,e ttä hän auttaisi etsimään kasvit, ja Lukki näyttäisi tien kylään. Lukki virnisti, ja nyökkäsi sitten.
"Sopii minulle, mitä pikemmin pääsen täältä märästä ja kylmästä, sitä parempi se on minulle.", hän virnisti ja alkoi sitten miettimään jotain. "Tosin, haltiakylä saattaisi olla lähempänä, mutta sinne en osaa... eikä sinne voi neuvoa. Joten paras varmaan että näytän tien ihmisten luo, eikö?", hän sitten kysäisi samalla kun vilkaisi metsikköön. Onneksi ei satanut... Lukki vihasi sadetta, varsinkin kevät aikohin. Silloin sade nimittäin tuntui kylmemmältä kuin yleensä.
"Hmm, kasvi on suunnilleen tätä kokoa, tummanvihreät lehdet... Pitäisi kasvaa jopa lumen läpi.", alkoi sitten Wohtehgomt kertomaan, ja demostroi kasvin koon käsillänsä. Albiino katsoi sitten Kalia. "Tiedätkö sen? Minä en nimittäin kasvin nimeä tiedä, tiedän vain ulkonäön... Huolimatta siitä että olen pureskellut sitä miltein koko elämäni."
Splinter, Ice Prince || Roka, Blind Loner || Copper, Righteous Man || Argen, Lenient Beast || Sullivan, Guardian of Animals || Nelladel, Night Hunter
Tänne päin,, jos sinulla on peli-idea tai tahdot kurkata avoimena olevia tärkeitä ja ei-niin-tärkeitä peli-ideoita.

"I'm a cockroach remember, I just keep coming back!"

Ava (c) Minä.
Avatar
Dogster
Aatelinen
 
Viestit: 1974
Liittynyt: 04 Touko 2009, 20:00
Paikkakunta: Tuntematon planeetta

ViestiKirjoittaja Aksutar » 21 Maalis 2010, 16:27

Kali

Nainen naurahti surkuhuvittuneena Lukin huomautukseen että häntä sentään neuvottiin tänne tultua. Ei siitä pahemmin apua ollut naiselle, joten yhtä tyhjän kanssa moinen poikkeama matkassa. No, ollutta ja mennyttä jo.
"Ihmisten kylä kuulostaa ihan hyvältä" Kali vastasi Lukin ehdotukseen "Tuskin minua haltiakylään ihan hevillä otettaisiinkaan? En taida pahemmin näyttää täkäläisiltä, joten se siitä" Kali vastasi raapien samalla sotkuista pehkoaan.
Kali ei oikein uskonut haltioiden sulattavan vieraalta maalta tullutta ihmistä joukkoonsa noin vain. Hyvä että täkäläiset ihmiset edes olivat Kalin jotenkun omikseen tunnistanut! Ei, Kali ei uskonut että kaikki hoituisi tuosta vain paikalle kävelemällä ja tervehtimällä. Eikä häntä tällä hetkellä kiinnostanut kuolla, vaikka oli yhä toipumassa elämänsä suurimmasta traumasta.

No, Lukki suostui sopimukseen ja kuvaili sitten minkälaista kasvia oli etsimässä. Kali kuunteli tarkkaan friikin kuvailut kasvista ja nyökkäsi sitten.
"Olen nänhnyt niitä, mutta en todellakaan tiedä miksi niitä kutsutaan. Kotipuolella niitä sanottaisiin varmasti rikkaruohoiksi, ellei niissä olisi vähintään nyrkinkokoisia kukkia" Kali totesi naurahtaen ja lähti sitten kävelemään eteenpäin "Sinä varmaankin tiedät mistä niitä on ennenkin löytynyt, joten näytäppä Tietä"
Avatar
Aksutar
Monarkki
 
Viestit: 14829
Liittynyt: 23 Marras 2007, 14:47
Paikkakunta: Crypt

ViestiKirjoittaja Dogster » 22 Maalis 2010, 18:20

Lukki

"Hieman riippuu...", Lukki mutisi samalla kun hieraisi leukaansa. No, haltiat ja ihmiset olivat ehkä huonoa pataa keskenään, mutta eihän se kaverustumasta estänyt, eihän? Olihan niitä pettureita ihmisten että haltioiden puolella, niin ikävältä kuin kuullostikin.

Kali käski Lukin näyttämään tietä, kerrottuaan ensin että tunsi kasvin... Lukki nyökkäili, ja lähti sitten kulkemaan metsään kohden paremmin. Oikeastaan hän ei saisi kulkea metsässä, mutta hei, pitihän hänenkin elää! kasvit kasvavat metsässä, kasveja tarvitaan verkon erittämiseen, ja verkkoa tarvitaan eläinten nappaamiseen, ja eläimistä sai ravinota. Yksinkertaista! Kunpa kaikki vain tajuaisi sen...
"Miksi tulit? Cryptiin, miksi tulit?", hän kysyi, selventäen keskivaiheilla mitä tarkoitti. Miksi Kali oli Cryptissä? Lukki oli tullut vahingossa sirkuksen mukana, mutta entä Kali? Kalihan näytti vapaalta sielulta, vapaalta seikkailijalta, joten oliko jokin syykin miksi kali oli täällä?
"Kuten sanoin, minä tuli vahingossa, ja vahingossa jäin... mutta sopiiko nuoren naisen kulkea yksin, vaikka osaisikin taistella?", hän kyseli, nyt kun tuli mahdollisuus kysellä. Hän kun ei tiennyt näistä naisista mitään..
Splinter, Ice Prince || Roka, Blind Loner || Copper, Righteous Man || Argen, Lenient Beast || Sullivan, Guardian of Animals || Nelladel, Night Hunter
Tänne päin,, jos sinulla on peli-idea tai tahdot kurkata avoimena olevia tärkeitä ja ei-niin-tärkeitä peli-ideoita.

"I'm a cockroach remember, I just keep coming back!"

Ava (c) Minä.
Avatar
Dogster
Aatelinen
 
Viestit: 1974
Liittynyt: 04 Touko 2009, 20:00
Paikkakunta: Tuntematon planeetta

ViestiKirjoittaja Aksutar » 28 Maalis 2010, 12:08

Kali

No, Kali lähti seurailemaan Lukkia. Eihän etsinnät tietenkään nopeammin edenneet, jos Kali vain seuraili Lukkia, mutta herra saisi luvan ilmoittaa kun alettiin olemaan tutuilla alueilla. Silloin voitaisiin alkaa haravoimaan aluetta paremmin.
Kali ei voinut olla naurahtamatta Lukin seuraavalle kysymykselle.
"Miksi en olisi? Ensimmäinen laiva mikä lähti satamasta - ja suostui ottamaan naisen mukaansa - oli Cryptiin tuleva kauppalaiva. Ei minulla mitään määränpäätä ollut, halusin vain mahdollisimman pian pois kotoa" Kali kertoi jättäen sen tarkemmat selitykset sikseen. Ei hän aikonut puolitutulle alkaa selittelemään elämänsä suurinta traumaa.

"Ja kuka sanoi että osaan taistella?" Kali kysyi virnistäen "Olen kuitenkin otettu että lasket minut vielä nuoreksi naiseksi. Kotopuolessa olen kuulemma jo parhaat vuoteni elänyt. Mutta hei, merirosvot ovat nirsoja seuralaisistaan. Ja minä olen aina kulkenut yksin ja yhä olen hengissä" Kali selitti raapien taas paksuja rastojaan, samalla kun he kävelivät yhä syvemmälle metsään.
"Mutta selitäppä, miten voi vahingossa jäädä jonnekkin? Jos et viihdy täällä niin mikset ota ja lähde?" Kali kysyi vuorostaan Lukilta.
Avatar
Aksutar
Monarkki
 
Viestit: 14829
Liittynyt: 23 Marras 2007, 14:47
Paikkakunta: Crypt

ViestiKirjoittaja Dogster » 28 Maalis 2010, 12:51

Lukki

Lukki virnisti Kalin vastaukselle.
"Itsevarmat ihmiset osaavat kyllä yleensä miekkaakin pidellä.", hän vastasi toisen virnistyksen kanssa esitettyyn kysymykseen. Punaiset silmät haravoivat maastoa, jospa silmiin osuisi se tuttu maamerkki... Mutta ei, kai oltiin liian kaukana vielä.
"Minuun verrattuna olet kyllä nuori nainen. Olenhan jo.... ööh...", Lukki painoi sormen leukaansa vasten. "Hetkonen, ei mahdollista, unohdinko jo ikänikin?", hän sanoi samalla kun otti sormen pois leualtansa. Ei ollut totta, oliko hän muka niin kauan täällä hyppinyt? "No, monta kymmentä vuotta ainakin, sanotaan näin.", hän sitten huokaisi, hieman huvittuneena. Dementtia varmaan iskenyt hämähäkkiin...

Kali sitten kysäisi, että miten Lukki tänne oli jäänyt, ja albiino naurahti aika surkuhuvittuneesti.
"Koska ainoa paikka, jossa viihdyn, sattui unohtamaan minut.", hän sanoi, ja hymähti sitten uudestaan. Tuo siirsi katseen taas eteenpäin, ja mietti miten selittäisi asian. No kohtahan hän olikin jo kertomassa tarkemmin:
"Tulin sirkuksen mukana. Sirkuksen, jonka mukana kulki niin taruolentoja että ihmisiä. Mutta kun laiva vahingossa teki virheen, päädyimmekin tänne... ja eihän se ihmisten mieleen lainkaan sopinut, että taruolennot liikkuivat ihmisten ilmoilla. Koko paikka poltettiin maan tasalle... kaikki pääsivät kyllä elossa karkuun, mutta minä menin vähän eri kautta, joten minun luultiin kuolleen palon aikana. He lähtivät ilman minua, ja minä jäin tänne. Ja muualla en kai osaa elää...", hän selitti, eikä antanut äänessään kuulua minkään asteen surua. Näinhän se elämä meni, olihan hänelläkin nyt ihan kohtuu oltavat, vaikka hän olisi kaivannut enemmän seuraa... Aika kävi joskus todella tylsäksi, kun joutui vain roikkumaan pää alaspäin verkossansa eikä ollut juttuseuraa.

Silmät osuivat kohteeseensa, ja Lukki hihkaisi.
"Kohta ollaan perillä, sellaiset... sata, parisataa metriä?"
Splinter, Ice Prince || Roka, Blind Loner || Copper, Righteous Man || Argen, Lenient Beast || Sullivan, Guardian of Animals || Nelladel, Night Hunter
Tänne päin,, jos sinulla on peli-idea tai tahdot kurkata avoimena olevia tärkeitä ja ei-niin-tärkeitä peli-ideoita.

"I'm a cockroach remember, I just keep coming back!"

Ava (c) Minä.
Avatar
Dogster
Aatelinen
 
Viestit: 1974
Liittynyt: 04 Touko 2009, 20:00
Paikkakunta: Tuntematon planeetta

ViestiKirjoittaja Aksutar » 09 Huhti 2010, 20:39

Kali

Kali mutristi suutaan pienesti Lukin huomautukseen itsevarmoista ihmisistä. Toki Kali osasi miekkaa pidellä, mutta ei hän sitä osannut käyttää. Käsitellä kyllä ja muokata, jopa tehdä miekan, mutta ei käyttää. Surullista sinänsä. Kali osasi paremmin ruoskaa käsitellä mitä teräaseita. Mutta turha sitä tässä alkaa mainitsemaan. Ei hän tänne ollut tullut leveilemään tai vertailemaan taitojaan toisten kanssa. Sitten Lukki pysähtyikin miettimään nimeään. Neiti kohotti kulmaansa varovasti ja katsoi friikkiä erittäin kysyvästi. Eikö tuo ikäänsä muistanut? Tai no, eihän se oikeastaan ollut tärkeä tieto. Kunhan oli elossa, ei takana olevilla vuosilla ollut väliä.
"Noh, mitä sitä ikää muistelemaan. Ikäviä lukuja vain" Kali totesi ohimennen.

Heidän kävellessään Lukki kertoi tulleensa sirkuksen mukana tänne ja paikka oli kokenut kovan kohlun. Surullista. Kuitenkaan Kali ei osannut elää myötäsurussa, eihän hän surrut edes omia murheitaan.
"Menneisyytensä jokaisella" Kali totesi Lukin tarinan jälkeen melko neutraalisti.
Lopulta he alkoivat saapua lähemmäksi ja Lukki ilmoittikin siitä.
"Selvä se" Kali virnisti ja jatkoi matkaa. He kävelivät vielä jonkin matkaa, kunnes saavuttiin alueelle jonne Lukki heidät oli johdattanut.
"No, jos sinä etsit tuolta päin ja minä toisesta suunnasta? Palataan sitten takaisin tähän kun on löydetty jonkinverrat rehujasi?" Kali ehdotti vilkaisten Lukkiin ennen kuin lähti etsimään tuolle niitä niinsanottuja "rehuja"
Avatar
Aksutar
Monarkki
 
Viestit: 14829
Liittynyt: 23 Marras 2007, 14:47
Paikkakunta: Crypt

ViestiKirjoittaja Dogster » 09 Huhti 2010, 22:04

Lukki

Lukki nosti jalkansa taas ilmaan ja ravisti jalkaansa kaikista niistä inhottavista vesipisaroista. Ikäviä lukuja tosiaan, Lukkihan oli monen monta kymmentä vuotta vanha, ja edes niiden vuosien ajattelu sai pään huimaamaan.

Kalillakin taisi olla jonkinmoinen menneisyys takanaan, ainakin sanoista päätellen. Olikohan tuo seikkaillut ympäriinsä... nähnyt maailmaa.... Lukki taisi olla hieman kateellinen neitokaiselle, hän olisi myös halunut nähdä maailmaa ja päästä jonnekkin, missä olla rauhassa, napata muutama lepakko ja ehkä peura tai kaksi päivässä eikä olisi lainkaan talvea... Ah sitä ihanuutta. Mutta hämähäkit eivät jaksaneet unelmoida kovinkaan kauaa sellaisista asioista, joita ei ollut mahdollista saada.

Ja oltiin paikassa B, enään piti kerätä kasvit, ja sitten kulkea paikkaan C. Toivottavasti tässä ei menisi kauaa... Lukki nimittäin jo kaipasi takaisin verkollensa. Ja siellä olevaan koloonsa... siellä sentäs oli jokseenkin lämmin, tai ainakin lämpimämpi kuin mitä tässä. Lukki nyökkäsi, ja virnisti hieman.
"Kuullostaa ihan toimivalta idealta.", hän sanoi, ja lähti itsekseen etsimään kasveja. Kohtahan hän oli löytänytkin muutaman kourallisen, ja laittoi ne siististi taskuunsa. Pitkät sormet olivat aivan kohmeessa, ja Lukki puhalsi niihin lämmintä ilmaa... kannattiko tutkia niitä lumikasoja ilman hanskoja? Albiino käveli hissuksiin sovittuun paikkaan, ja jäi kiltisti odottamaan Kalia. Millaisen saaliin kanssa tuo tulisi?

[[EDIT 14.4.2010// Neljä sanaa jäi uupumaan lopusta pistin ne nytten]]
Splinter, Ice Prince || Roka, Blind Loner || Copper, Righteous Man || Argen, Lenient Beast || Sullivan, Guardian of Animals || Nelladel, Night Hunter
Tänne päin,, jos sinulla on peli-idea tai tahdot kurkata avoimena olevia tärkeitä ja ei-niin-tärkeitä peli-ideoita.

"I'm a cockroach remember, I just keep coming back!"

Ava (c) Minä.
Avatar
Dogster
Aatelinen
 
Viestit: 1974
Liittynyt: 04 Touko 2009, 20:00
Paikkakunta: Tuntematon planeetta

Seuraava

Paluu Metsä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron