Mökötystä & Naurua

Mättäitä, puskia, kiviä, havu- ja lehtipuita, kukkuloita. Mitä ikinä metsä pitääkään sisällään. Metsän reunat ovat tasaista, usein lehtimetsää, mutta mitä syvemmälle metsään vaeltaa, sitä hankalammaksi ja aaltoilevammaksi maasto muuttuu. Metsää on silmänkantamattomiin, aina Cryptin etelärannikolta pohjoiseen, Kleth vuorille ja niistä eteenpäinkin.
Metsästä löytyy vaikka mitä enemmän ja vähemmän mukavaa. Pohjoisemmasta metsästä löytää melko usein raunioituneita kivirakennuksia, jäänteitä kylistä. Metsästä löytyy kuitenkin myös toimivia, pieniä kyliä, joista suurin osa on ihmisten hallinnassa. Osa kylistä on täysin ihmisten asuttamia, osa taas koostuu suurimmaksi osaksi taruolennoista. Haltioilla ei ole yksittäisiä kyliä pitkin metsää, vaan heillä on yksi, suuri kylä piilossa metsässä.
Käräjäkivet ovat yksi tunnetuimmista muinaispaikoista metsässä. Käräjäkivet ovat suurehko rinki isoja, istumakelpoisia kiviä, joiden keskellä on yksi isompi, pöytää muistuttava järkäle.

Viimeisimmän tannersodan jälkeen haltiat ovat ottaneet metsää haltuunsa. Yksin liikkuvien ihmisten on parasta varoa haltioiden partioivia joukkoja. Myös ihmisten karavaanien, jotka käyttävät metsäteitä, pitää varoa haltioita. Haltiat eivät kuitenkaan ole ainoa uhka metsäteillä ja poluilla. Satunnaiset maantierosvot vaanivat pahaa-aavistamattomia uhrejaan vakiopaikoissaan.
Metsäteitä on rutkasti. Suurin osa niistä on tarpeeksi leveitä ja hyväkuntoisia vankkureille, jotka saattavat matkata kylien välillä, jopa kaupunkiin. Teitä menee aina eteläisimmästä päästä pohjoiseen. Metsätiet ovat kauppiaiden suosima reitti maantierosvoista huolimatta, sillä arojen tiet ovat alttiita lentävien olentojen, kuten lohikäärmeiden hyökkäyksille.

Valvoja: Crimson

ViestiKirjoittaja Onzki » 22 Marras 2011, 21:33

Eveline

Neito hymyili. "Huomenta. Nukuin hyvin, heräsin kyllä pari kertaa, mutta muuten, oli ainakin mukavampaa, kuin tallin lattialla." tämä naurahti. Neiti kiitti toisen tarjoamasta maidosta, ja kaatoi lasiin.
Toisen kysymys sai tytön yskäisemään, ja katsomaan toista ihmetellen. "Mitä? Siis...?" tämä änkytti. Oliko tuo tosissaan?

Hetken toista katsottuaan, tämä sai sanotuksi, mutta hyvin hiljaa: "Jos tuo ei ole vitsi, se kävisi minulle... Ei hevosenikaan talli kaukana ole...". Toisen kysymys yllätti tämän täysin. Hiljaa istuttuaan, tämä hörppäsi maitoa, joka valui yllättäen kaulaa pitkin paidalle. "Hitto..." tyttö mutisee, hiukan nolona, ja pyyhki kaulaansa ja paitaansa. Tämä rupesi kauhomaan puuroa suuhunsa (leikitää et se oli siinä lautasella:)), ja seuraavaksi lusikallinen puuroa tipahti tämän hameelle. Nolona tämä pyyhkäisi puuroa hameeltaan, ja ihme ja kyllä, vain levitti sitä. "Samperin samperi..." neiti mutisi, ja hinkkasi hametta sormellan, kunnes jäljellä oli vain tumma pläntti.

Jotakin mutisten, tämä nousi pöydästä, ja samalla kolautti polvensa pöytään. "Ai!" tämä murahti, ja vilkaisi pienesti poikaan. Haluaisikohan tuo enää tätä luokseen? "En minä yleensä näin..." tämä mutisi, ja pyyhkäisi vielä hamettaan. Tyttö tunsi että puna nousi tämän kasvoille. Hetken päästä tämä huomasi, että seisoi vain siinä, ja tuijotti lattiaa, ja istui nopsaa takaisin pöytään, ja söi puuronsa loppuun.
Voi elämä... Miksi tämä kaikki juuri nyt?! En yleensä söherrä näin, niin miksi juuri NYT?! Neito karjui itselleen mielessään, samalla kun yritti hörpätä mahdollisimman nopeasti, mutta varovaisesti lopun maidon...

// Raukka Eve:D mut olinpaha ilkeellä päällä>:D//
Onzki
 

ViestiKirjoittaja Nya » 23 Marras 2011, 13:17

Raven Rhine

Rave hyppäsi seisomaan tuoliltaan. "Todellako! Jäisit siis tänne?" Rave ilahtui ja hymyili nyt paljon leveämmin. Hän huomasi kuinka toinen toheloi ja mutisi jotakin. Raven oli vaikeaa pitää nauruaan kurissaan. Hän naurahti " Oletko kunnossa?" Nuorykainen kysyi ja nosti tuolin lattialta takaisin paikoilleen. Hän kävi hakemassa liinan ja ojensi sen Evelle. "Pyyhi tällä. Mekkosi voisi kyllä tarvita pesua." Rave hymyili ja istahti takaisin tuolilleen.

Nuorukainen hymyili ja katsahti hetken onnellisena, kunnes havahtui takaisin maan päälle. "Entä vanhempasi? Vai asutko jo yksin? Entä onko sinulla eläimiä?" Rave kysyi ja katsoi nolona punastelevaa tyttö. Rave mietti hetken, hänen piti siivota vieras huone kuntoon. Rave söi puuronsa loppuun ja joi maidon hän vei ne tiskipöydälle ja haki vettä ulkon olevasta kaivosta. Siellä hän katsoi suttansa. Heh. Nuorukainen ajatteli ja palasi takaisin sisälle. Hän alkoi keittämään osaa vedestä kattilassa. Hidasta tämä tiskien pesu, Rave harmitteli ja vilkaisi Eveen.

"Voisin lainata sinulle isoimman paitani, joka minulta tällä hetkellä löytyy. Niin sitten voisin pestä mekkosi." Rave tarjoutui ja tuli lähemmäs. "Oletko varma että haluat muuttaa luokseni..?" Miksi hän kysyi sitä? Rave halusi seuraa ja muutenkin Eveline oli mukava tyttö.
Nya
 

ViestiKirjoittaja Onzki » 24 Marras 2011, 20:55

Eveline

Neiti nyökkäsi pienesti, ja väläytti hymyn, jos nolostuminen ei näkyisi niin selvästi. Toinen naurahti tämän sähläykselle, ja tämä siirsi hiuksiaan silmien edestä. "Olen olen..." neito vastasi, toisen kysyessä onko kaikki hyvin. Toinen sanoi, että tämän hame saataisi tarvita pesua. "No, en tiedä..." tyttö mutisee, ja tarkastelee hamettaan.

Toinen kyselee kaikesta. "No vanhempani, heille on aivan sama mitä teen. Ihan oikeasti. IHAN sama mitä minä teen, ei se heitä kiinnosta. Minulla on hevonen. Talli ei ole kaukana. Sinne pääsee aika nopeasti, tarpeeksi hitaasti, tarpeeksi nopeasti." tämä naurahti, ja uskaltautui vilkaisemaan toista. Toinen sai syötyä ja juotua, ja vei lautasen ja lasin pois, niinkuin tämäkin. Toinen kävi ulkona, ja tämä jäi tuijottelemaan astioita, aikoien auttaa toista tiskaamisessa. Poika palasi ja alkoi keittämään vettä, ja Eveline katsoi vierestä. "Sano jotakin, minä teen?" tämä kysyi, ja hymyili.

Toinen tarjosi suurempaa paitaansa, ja tämä naurahti. "Noo, kai minä pärjään. Ei tuo pieni tahra haittaa!" neito sanoo, ja vilkaisee hamettaan, jossa oli enää vain pieni pläntti.
Poika kysyi, oliko tämä varma että halusi asua tuon luona. "Mikä vain muu kelpaa, kuin isän ja äidin luona, tai tallin lattialla..." tämä mutisi, ja laski katseensa.
Onzki
 

ViestiKirjoittaja Nya » 25 Marras 2011, 09:53

Raven Rhine

"Selvä! Sinun täytyy vain käydä hakemassa tavarasi vanhempiesi luolta, niin voit muuttaa luokseno vaikka heti tänään." Rave virnuili ja kaatoi kuumaa vettä pesuvatiin ja laittoi sinne likaiset astiat. "Noh.. Voisit vaikka laittaa loput ruuat ruoka komeroon." Rave hymyili ja osoitti ruokia pöydällä. Nuorukainen tiskasi vikkelästi astiat puhtaiksi.

Kun hän oli kuivannut astiat ja laittanut ne paikoilleen hän hymyili lempeästi Evelinelle. "Minä jään tänne odottelemaan. Sinä voit lähteä hakemaan tavaroitasi. Minun pitää myös siivota hieman ja että sinä saisit oman huoneen täältä." Rave virnisti ja katsoi ulos. Ilma oli hieman lämmenyt, sillä ikkunoiden huuru oli muuttunut vedeksi. Rave hymyili ja katsahti hetkellisesti ulos. Sitten taas Evelineen. Lempeä hymy kasvoillaan, Rave halasi lämpimästi tyttöä. "Palaa pian. Minä odotan sinua." Rave antoi pienen suukon tytön poskelle ja iroitti otteensa Evestä.

//Jos me nyt lopettelisimme tämän ropen, kun meillä on nyt alkamassa se toinen rope.
Nya
 

Edellinen

Paluu Metsä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron