Re: Hiomaton timantti
Kai sekin oli totta, kyllähän Marduk oli osannut nähdä tämän päivän koittavan. Mutta aina oli mutkia tulkinnassa, niin monta polkua jolle kohtalo saattoi hypätä. Oli olemassa vain yksi tulevaisuus, mutta monta vaihtoehtoa, miten se tulisi tapahtumaan. Sitä oli kuitenkin niin vaikea selittää toisinaan pienimielisille, aivan kuten sitäkin, kuinka Oraakkeli "Näki" vaikkei silmiä omannut missään fyysisessä muodossaan.
"Vedonlyönti kuulostaa hauskalta", Vanhus tuumaili kreivin sanoihin, partaansa sukien mietteliäänä, "Siitä on jo pitkä aika, kun mistään vetoa olen lyönyt ihmisen kanssa. Ehkä pitäisi sitäkin harrastaa enemmän – joskin, kovin moni vetäytyy vedosta, kun kuulee minun haluavan sielunsa siitä hyvästä jos voittaisin. Mutta ei minulla ole mitään tarvetta teidän maallisille omaisuuksille tai helyille, mitä ikinä voisittekaan minulle tarjota...", Archelaus jatkoi mutinoitaan, vaikuttaen yllättävänkin puheliaalta tänään. Puheliaalta ja suorasanaiselta, ei niitä tavanomaisia mystisiä jorinoita ja salamyhkäisiä ennustuksia. Välillä oli mukava vain puhua, sitä ehti tulla kovin yksinäiseksi toisinaan vuorilla, vaikka olihan siellä muita lohikäärmeitä, kumppanista puhumattakaan.
"Pah, minäkö muka katsoisin vaatteita? Johan olet todistanut millaisissa rääsyissä minä kuljen jos itse siitä päätän, luotatko muka että osaisin yhtään katsoa mitään hyvää päälle pantavaa?", Silmätön naurahti, "Jos minulta kysytään, pitäisi ihmisten kulkea alasti. Ihmiskeho on kiehtovankaunis rakennelma, joskin kovin heikko ja hauras".
// Mutta eihän Garrett sitä voi todistaa. Marduk vain virnuilee, ennen kuin vetää taas köyhä kerjäläinen™ vaihteen päälle. No siis, eihän mulla siinä tapauksessa olis kaappia. Ostaisin vaan ruuat ja kippaisin ne suoraa sun suuhun, suotta niitä kaapissa käyttää? //
~ Pelitilanne~
~Seuraa saa myös kysellä yksärillä~
Typotus ala Aksutus