TNF kouluprojektin aiheena! Kerro omista kokemuksistasi!

Cryptin sanomat on osio, josta löydät pelaamiseen vaikuttavat ilmoitukset ja tiedotteet. Täältä löydät myös hahmolistauksen ja toisinaan yleisiä kyselyitä pelaajille.

Valvojat: Crimson, Ivy, Sands

TNF kouluprojektin aiheena! Kerro omista kokemuksistasi!

ViestiKirjoittaja Aksutar » 16 Tammi 2012, 22:55

Eräs pelaajamme päätti tehdä TNFstä esittelyn kouluprojektinaan ja nyt teillä, pelaajat, on mahdollisuus osallistua tämän projektin sisältöön.

KERTOKAA siis:

Miksi liityitte aikanaan TNFään? Mikä sai teidät kiinnostumaan tästä roolipelistä? Miten te tänne löysitte? Kauanko täällä olette viihtyneet? Miksi olette viihtyneet täällä? Millainen paikka TNF teidän mielestänne on?
Ottaisitteko banaanin?

Omin sanoin, ei tarvitse nuoleskella ketään, mutta jos on jotain henkilökohtaista kaunaa ylläpitoa vastaan, ei sitäkään tarvitse täällä ääneen huutaa (Sen voi yhä ottaa aiheeksi yksäreillä ylläpidon kanssa). Tosin, eihän tässä nyt kysytä mielipidettänne ylläpidosta, vaan TNFstä yleensä!

Joten, siitä vain kirjoittelemaan. Mitä enemmän materiaalia, sitä parempi kouluprojekti luvassa. Ehkä jopa saamme nähdä viimeisen version projektista aikanaan!
Viimeksi muokannut Aksutar päivämäärä 09 Elo 2012, 14:16, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Aksutar
Monarkki
 
Viestit: 14829
Liittynyt: 23 Marras 2007, 14:47
Paikkakunta: Crypt

ViestiKirjoittaja Ivy » 16 Tammi 2012, 23:11

Aikanani liityin TNFään kahdesta syystä; Halusin antaa hahmoilleni jotain enemmän kuin pärstän ja hienon ulkomuodon paperille ja toiseksi, Aksu kehoitti kovasti kokeilemaan. Ei siinä kauaa mennytkään, kun noin viikon, alle, kun liityin TNFään sen luontipäivästä.
Elikkä sen neljä vuotta olen täällä viihtynyt, vaikken ehkä kovin aktiivisesti viime aikoina pelannut, mutta katsonut foorumin ja sen pelaajien kehitystä, tuloa ja menoa. Toisena ylläpitäjänä lähinnä pidän huolen foorumista sillä välin kun Aksu ei itse kerkeä ja toteutan projekteja parhaani mukaan hänen kanssaan.
So just because Im quiet doesnt mean Im not watching you....

TNF:ä on mielestäni hyvin vapaa luonteinen maailma ja hemmetti soikoon myös hyvin rakas sen tarinan, hahmojen monipuolisuuden ja uskallan jopa sanoa; sen omaperäisyyden vuoksi. Enpä ole toiseen samankaltaiseen roolipeli sivustoon törmännyt ja repisin varmaan naamani jos törmäisin.
TNF tarjoaa kodin kaiken ikäisille, kokoisille ja mitä mielikuvituksellisimmille hahmoille, jahka nämä eivät ylitä keskiajan asettamia prioriteetteja.

Tätä mieltä olen.

Ottaisin nyt sen banaanin.
Avatar
Ivy
kuninkaan neuvonantaja
 
Viestit: 1981
Liittynyt: 02 Joulu 2007, 00:08
Paikkakunta: Crypt

ViestiKirjoittaja Kitty » 16 Tammi 2012, 23:32

Kitty kertooo:
Liityin aikoinani TNFän ihmeelliseen mailmaan hahmon teko mahdollisuuksien takia. Kuvittelin hetken miten upeaa olisi luoda oma, täysin originaali hahmo, oli rotu sitten mikä tahansa, taruolento, normaali ihminen tai täysin omakehittelemä ! Ajatus "taiteilijan" vapaudesta kiehtoi suuresti, eikä aikaakan kun löysin itseni foorumilta ropettamasta.

Suurena tekijänä hinkuuni liittyä oli myös ylläpidon huomattava aktiivisuus ja pelaaja ystävällinen ilmapiiri.

Liittymisen jälkeen kun menin ensimmäisiä kertoja pulina palstalle, huomasin että monet olivat jos innoissaan uudesta pelaajasta, minusta ! Voitteko kuvitella tunteen kun luulet olevasi surkea kirjoittaja, eikä kukaan toivoisi surkeaa aloittelijaa pelikumppaniksi ?

Minä ainakin voin, sillä siltä tuntui loikata outoon joukkoon kertomaan tarinaa, mutta lämminhenkinen vastaanotto, ja pelipyyntöjen tulva pudottivat minut jakkaralta hyvällä tavalla, kaikki tuntuivat ymmärtävän ettei kirjoittamaan opi kuin kirjoittamalla, pyytäessä apuakin tuli paljon ja monelta taholta, niin ylläpidolta kuin pelaajiltakin.

TNFään löysin tieni toisen roolipeli sivun kautta, jossa yksi pelaaja oli maininnut ropettavansa täällä, enkä malttanut olla ottamatta selvää millainen paikka The Night Fantasy olisi. Vaikka sääntöjen ja juonen läpi tarpominen tuntui itseltäni hieman uuvuttavalta, oli se sen arvoista. Olin jopa niin innoissani koko paikasta että loikkasin ennen oman hahmon luontia foorumille lukemaan tarinoita, ja hahmoesittelyitä.

The Nightt Fantasyn maagisessa mailmankaikkeudessa olen viihtynyt kohtapuoliin vuoden päivät, ja viihdyn vastakin, pelaajat ovat ystävällisiä, ja heistä olen saanut uusia tuttavuuksia, vaikkakin vain netin kautta, mutta kuitenkin, kyllä sitä vielä jokupäivä kasvotustenkin nähdään (beware)

TNF on sivusto jolla voi rauhoittua, ja unohtaa hetkeksi, vaikka edes pieneksi hetkeksi ne kaikki stressaavat tekijät mitä omasta elämästä löytyy. Ongelmiinkin voi off-game alueella hakea apua, ja vastauksia tulee varmasti.

Minun mielestä TNF on paras roolipeli paikka, ainakin minulle, muillakin sivuilla on tullut käytyä, mutteivät ne ole vastanneet odotuksiani, ja vilkkaan mielikuvituksen tekstiksi muuttamis mahdollisuuksia. Melkoisen monessa ropessa, mihin olen itse tutustunut on vain muutama vaihtoehto millaisen hahmon voit luoda, esim: Olet hullu, get used to it. Elät Harrypotter mailmassa. Nyt olet ninja. Varo ihmissusia, ellet jo ole sellainen. Vampire diaries ! Älkääkä käsittäkö väärin, en missäänimessä sano että tuollaiset roolipelit eivät olisi mukavia, ne vain eivät olleet minulle sopivia. TNFässä hahmo mahdollisuuksia on paljon, ei tarvitse seurata pääjuonta, vaan hahmosi voi elää juuri sellaista elämää mitä olet tuolle kaavaillut, voit olla suuri peikko joka rakastaa kukkasia ja puhtaita sukkia, tai sitten voit olla mahtava soturi kiiltävässä haarniskassa, yksikään ovi ei ole suljettu.

Mitä siis aikailet ? Anna mielikuvituksesi tulvia musteena paperille ja liity kirjavaan joukkoon !

(Aivan ja kun sanon sinä voit olla, tarkoitan pääosin että hahmosi voi olla =D Osaan vain muotoilla asiat taas hyvin <3 Ja vielä pienoinen muistutus että kyseessä ovat vain minun kummat mielipiteeni, tarkoituksena ei siis missään nimessä ole loukata ketään . )
Kitty
 

ViestiKirjoittaja harlekiini » 16 Tammi 2012, 23:33

Liityin TNF:ään, koska pitkän pelitauon jälkeen halusin jatkaa tarinankerrontaroolipelaamista ja purkaa mielensisäisiä eeppisiä kuvitelmiani kirjoittamalla, ja tähän tarvitsin aktiivisen, laadukkaan fantasiaroolipelin. Löysin aika monia pelejä, mutta yksikään niistä ei riittänyt täyttämään kaikkia kriteerejä, ja olen sen verran kranttu kuluttaja etten näissä viihtynyt. En muista tarkalleen mitä kautta TNF:n löysin, jonkin listauksen kautta vissiin, ja olen yllättynyt positiivisesti.

Olen ollut paikalla...ööö...onkos nyt maanantai? Kuukauden, viikon ja viisi päivää, tämänhetkisen laskuni mukaan. Hyvin olen viihtynyt, ja nimenomaan edellä mainittujen kriteerien täyttymisen takia. TNF on laadukas ja aktiivisuus toteutuu kahdella tapaa: sekä pelaajat ovat omalta osaltaan aktiivisia ja runsaslukuisia, minkä lisäksi peliä ylläpidetään aktiivisesti ja mielenkiintoa pidetään yllä silloin tällöin tapahtuvin uudistuksin (tai sitten mie vain liityin hyvässä kohtaa, hoh) ja kilpailuin. Olen myös erittäin, erittäin tyytyväinen siihen, että vaikka peli onkin ollut pystyssä kauan ja jotkut ovat lleet vuosikausia mukana, tänne ei ole muodostunut sisäpiirejä vaan tulokkaat pääsevät nopeasti mukaan porukkaan. Sisäpiirien syntymisen olen huomannut olevan ongelma useissa peleissä, ja siksi en voi kuin ylistää.

Tiivistetysti sanoen TNF on varsin mallikas fantasiaroolipeli niille, jotka eivät etsi tarkkaan rajattua peliä. Peli on itsessään varsin joustava ja antaa melko vapaat kädet, muttei juonirungon ansiosta lähde turhaan rönsyilemään. Peli on myös aktiivinen, mikä lisää intoa ja viihtyvyyttä.
Yhteisö puolestaan on ystävällistä, huumorintajuista ja avointa, eivätkä ikäerot ole esteenä. Niin nuoret kuin vanhemmatkin pelaajat ovat taidokkaita kirjoittajia ja hahmot tehty hyvin ja mielenkiintoisiksi.

Vapaus, veljeys ja tas-- eikun Tasokkuus, aktiivisuus ja yhteishenki!

Ugh, olen puhunut.

Eikä kiitos banaaneja, niitä on itsellänikin. Mutta pepsin jos minulle ostaisit?
harlekiini
 

ViestiKirjoittaja Crimson » 17 Tammi 2012, 11:10

Liityin TNFään itsekin pitkän pelitaukoni jälkeen, joka oli kestänyt jo muutamisen vuoden lähemmäs. Taukoni aikana olin pelannut paljon kuitenkin chat ja sähköposti pelejä, mutta aloin jatkuvasti vaan niiden ohessa enemmän kaipaamaan sitä jotain paikkaa johon jäädä taas pysyvästi, ja jossa saa niin rupatella kuin kertoa tarinaa muun aktiivisen ja hyvän peliyhteisön keskuudessa.
Fantasia oli kriteeri, ei minun kohdallani enää vaihtoehto. Siinä monta erilaista listausta selatessani tuli monta paikkaa käytyä läpi, toiset sellaisia joissa olin kenties jo aikaisemminkin pelaillut, mutta ilmapiiri niissä ei ollut minulle oikeanlainen ja jäin samantien kaiken ulkopuolelle. Oli myös niitä, joissa ei yksinkertaisesti vain ollut riittävän kiinnostavaa juonta tai itselleni riittäviä vapauksia luoda hahmoja. Muistan etsintöjeni jälkeen minulla olleen lopulta vain kahden roolipelipaikan sivut välilehdissä auki, joista lopulta valitsin TNFän. Syyt tähän olivat selvät; riittävä vapaus hahmojen luomisessa, jotka hyvin usein paikasta riippumatta ovat valmiiksi rajattuna ja niille on määritelty paljonkin erilaisia pakkonaisia piirteitä, jotka eivät välttämättä kaikkien mieleen ole. Juoni oli myös tärkeä ja koska pistin merkille tarinan kuin jatkuneen näiden vuosien joutuessa mitä paikka oli ollut pystyssä, innosti se minua vielä enemmän harkitsemaan liittymistä. Eikä unohdeta että foorumi näyttää hyvin aktiiviselta ulkopuolisenkin silmin katsottuna, jos foorumin puolellakin tajuaa käydä vilkaisemassa maailman menoa, joten siitä suuri plussa.
( JA KOSKA olen pelannut täällä aikaisemminkin toisella nimimerkillä kaksi vuotta sitten - eli juuri ennen totaalista hiljentymistäni ja vetäytymistä foorumeilta - voin todeta pelaajaporukan olleen jo aktiivista tuolloin, eikä lämminhenkisyys ole mihinkään kadonnut näiden vuosien jälkeen (': Elkää tappako tästä spoilauksesta ;____;)

Olen ollut mukana noin viitisen kuukautta(ko?) ja koko aika, se mitä täällä olen roikkunut (taas), on ollut yhtiä parhaimpiani roolipelaamisen kannalta. Siihen on ollut osallisena niin hyvä ylläpito, joka jaksaa tehdä töitä ja uudistuksia foorumin ja itse pelimaailman eteen, kuin myös muu aktiivinen ja kaikinpuolin ystävällinen ja yhteen hiileen puhaltava pelaajakaarti. Kukaan ei jää ulkopuolelle ja tulokkaat otetaan lämpimästi vastaan olivatpa nuo minkä ikäisiä tahansa ja edustivatpa kumpaa sukupuolta tahansa.
Olen myös erittäin, erittäin tyytyväinen siihen, että vaikka peli onkin ollut pystyssä kauan ja jotkut ovat lleet vuosikausia mukana, tänne ei ole muodostunut sisäpiirejä vaan tulokkaat pääsevät nopeasti mukaan porukkaan. Sisäpiirien syntymisen olen huomannut olevan ongelma useissa peleissä, ja siksi en voi kuin ylistää.

Harlekiinia lainaten.

Joustavuus, lämminhenkinen sakki, maailman omaperäisyys sekä ennenkaikkea aktiivisuus olivat ne syyt, miksi tänä päivänäkin vielä meikäläisen täältä löydätte ja tulette löytämään tulevaisuudessakin niin kauan, kuin tämä maailma on vain olemassa. Mielenkiinto ei sammu, se vain kasvaa teidän ansioistanne!

Kiitos.

Eiköhän siinä ollut omalta osaltani kaikki mitä minulla sanottavanani oli. Nyt jos vaikka se banaani? o3o
Avatar
Crimson
Jumal Velho
 
Viestit: 4312
Liittynyt: 04 Syys 2011, 17:10
Paikkakunta: Void

ViestiKirjoittaja Ylva » 17 Tammi 2012, 11:17

Tämäpä on sopivaa aamuaivojumppaa XD

Eli eli, liityin TNF:ään, koska vuosien tauon jälkeen halusin palata tarinankerrolliseen roolipeliin. Fantasia on aina ollut lähellä sydäntä kirjojen ja pelien sekä elokuvien muodossa. Hahmon luominen ja sen seikkailuista kirjottaminen on hauskaa ja antoisaa, sitten kun siihen lisää vastapelaajan, joka liikuttelee omaa hahmoaan ja tuo näin enemmän väriä tekstiin soppa on täydellinen. Toisaalta voisi sanoa tämän olevan leikkimistä XD Lapset ovat tälläisen mestareita, vaikka sisältö on varmasti hieman erilainen. Aikuiset ylipäätään käyttävät liian vähän mielikuvistusta ja kasvamisestani huolimatta minulla sitä riittää vaikka muille jakaa.

Kuten sanoin, fantasia on ollut aina lähellä sydäntä, joten etsiskelin nimenomaan fantasiaroolipeli paikkaa. En nyt kuollaksenikaan muista osoitetta, mutta googlen kautta löysin sivun, jossa oli listattu eri foorumipelejä. Kahlasin niitä läpi ja totesin TFN kuulostavan kivalta. Luovuuden vapaus oli yksi tärkeistä kriteereistä, koska pidän siitä, että voi luoda ihan mitä vain (kunhan ei ole mikään yberhahmo, joka päihittää kaikki ja valtaa maan). Tämä mahdollisti myös sen, että sain otettua vanhoja hahmoja uudestaan peliin pienellä muokkauksella historiaan yms. jotta ne sopivat tähän maailmaan.

Liityin TNF:ään 3.10.2011 ja sain ehdottomasti hyvän vastaanoton niin ylläpidolta kuin pelaajatovereiltakin. Pelitoverit ovat varmasti suuri tekijä miksi täällä viihdyn ja se, että pelien kanssa ei sinänsä ole mikään kiire. Jos ei saa kirjoitettua juuri sillä hetkellä, voi huoletta odottaa muutaman päivän inspiraatiota/olon paranemista/kiireiden ohimenemistä. Tietysti asiaan vaikuttaa myös toimiva ylläpito, josta ei minulla ole mitään negatiivista sanottavaa. Lisäplussana on off-game alue, jossa voi höpötellä muuten vain tai tappaa aikaa muilla hassuilla topikeilla mitä sieltä löytyy. Eli vaikka inspiraatio olisi jäähyllä voi silti käydä täällä piipahtamassa. TNF on lämminhenkinen, avoin, helposti liityttävä ilmapiiri (kaikki otetaan yhtä lämpimästi vastaan), mielikuvituksen tyyssia XD

Muuta en kyllä tähän hätään keksi kertoilla :) Toivottavasti tästä nyt jotain hyötyä on. Ja jos saisi päärynän?

P.S. Onnea ja menestystä kouluprojektille XD
Ylva
 

ViestiKirjoittaja suskari » 17 Tammi 2012, 16:55

Pari vuotta tullut pelattua tätä ihastuttavaa roolipeliä, jonka vahingossa löysin netin syövereistä etsiessäni uutta paikkaa jonne liittyä kun entinen jossa olin pelannut kuoli pystyyn. Tietysti katselin muitakin sivuja joissa oli enemmän ja vähemmän mielenkiintoista juonta minun makuuni, mutta ihastuin TNF kaikkein eniten. Etenkin juonen ja hahmo kirjojen joustavuuteen, kuten myös säännöissäkin ei ole turhaa nipottamista ja ylläpito on kaikella tavalla mukava, vaikkakin välillä tiukkakin mutta niinhän sitä pitää olla ettei paikka lässähä kasaan ja ihmiset ala tekemään mitä vain lystäävät.
Mutta ennen liittymistäni kävin foorumillakin muutamaan otteeseen lukemassa pelejä mielenkiinnosta ja seurasinkin hetken aikaa foorumin toimintaa, kunnes loin ensinmäisen hahmoni silkalla innolla ja yllätyin suorastaan kuinka nopeasti sain jo ensinmäisen pelini ja pääsin nopeasti sisäänkin peliin ja sen maailmaan. Vaikken nyt hirveä pulina ihmisiä olekkaan off puolella, niin foorumi tuntuu silti mukavalta ja ottavan avosylin vastaan. Peliseurakin on osoittautunut hienoksi ja mukavaksi, sekä ennen kaikkea aktiiviseksi! Eikä niitä surullisen kuuluisia yksittäisiä peliseurapiirejä ole syntynyt, joka on hieno asia.

Ja en ota banaania, kun en tuota pizzaakaan jaksa >:
suskari
 

ViestiKirjoittaja Agna » 17 Tammi 2012, 22:05

Liityin TNFään jo melkein neljä vuotta sitten kun olin aivan 12-vuotias lapsi, oppimaan innokas (ja spottasin heti etusivulta tekstin "Ikäsuositus K-12" jota viskasin kintaalla) ja päätin kokeilla onneani. Itse peliin löysin muistaakseni RoPe.netin kautta, jossa peli oli sijoittunut jotakuinkin kärkeen, en muista tarkalleen mihin kohtaan. Etsin varta vasten keskiaikaista fantasiapeliä, sillä olin niihin tykästynyt. Roolipelailun olin aloittanut jo 10-vuotiaana erittäinkin "loistavana" pelaajana, mutta pelipaikat tuppasivat olla harmittavan lyhytikäisiä. Jotkut ehtivät jopa kuolla ennenkuin hahmohakemukseni pääsi läpi.
Olen viihtynyt TNFssä näin kauan sen loistavan ilmapiirin ja aktiivisen ylläpidon sekä peliseuran takia. Myöskin aihe ja tarina ovat mitä koukuttavimmat, ja TNF on monesti seurannut minua uniinkin asti. Myöskin monista piirroksista, koulutöistä ja jopa vaatteista saattaa löytyä viittauksia tähän peliin, ja muistan kuinka kutosluokalla en paljon muuta ajatellutkaan. "Kuka toi kalju on?", kysyttiin usein kun Hans Black ilmestyi muunmuassa kuvistyöhön jossa piti piirtää vaatekappaleen sisällä asuva aave. Ja tallessa on vieläkin!
TNF paikkana on viiden tähden arvoinen, enkä kiellä etteikö jopa täydellinen minun mielestäni. Sivujen ja foorumin ulkoasu miellyttävät silmää ja tekstit antavat hyvin suuntaa. Sivuilta löytyvät peliohjeet, pienet faktat ja muut infot ovat hyödyllisiä ja niistä löytyy kaikki olennainen. Myös foorumilta löytyvä nippelitieto kuten tittelit, ovat vallan hyviä. Vastaavia juttuja voi monesta muusta roolipelipaikasta joutua kaivella hammastikun ja höylän kanssa.
Muistan miten avosylin olin tervetullut peliin mukaan aikanaan, eikä minulla hetkeäkään ollut sellaista fiilistä että minut olisi suljettu porukan ulkopuolelle (tai sitten syrjiminen oli hyvin naamioitua >:D). Suurimmaksi osaksi kaikki pelaajat ovat olleet mukavia, mutta täytyy myöntää että sekaan on mahtunut yhtä sun toistakin inisijää tai muuten sellaista joista en ole henkilökohtaisesti pitänyt, mutta eihän sitä aina tarvitse kaikkien kanssa toimeen tulla :) Peleistä on lähes poikkeuksetta tullut aina varsin inspiroivia ja hauskojakin, ja monet ovat nekin seikkailleet uniin asti.
Enpä tiedä. Olen niin pahasti koukussa TNFään ja se on jo niin suuri osa jokapäiväistä rytmiä, etten tiedä mitä tekisin ilman. Ei sitä joka ihminen pääse seikkailulle Cryptiin.

Banaani, voi kiitos.
"Minä osaan muuten puhua haltiakieltä", Pulla sanoi ja asettui lauluasentoon. "Päivää, kiitos, huomenta, olet karvainen lohkoperuna."

Loryen 1/2
Aberec 0/2
Fred 0/2
Eugene 0/2
Jerrell 0/2
Hiroi 0/2
Aphaderuiondur 0/2
Pulla 0/2
Arasinya 2/2
Levo 2/2

Miten olisi kuutamokävely?
Avatar
Agna
Hovinarri
 
Viestit: 2573
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 11:32
Paikkakunta: Kaukainen kuningaskunta

ViestiKirjoittaja Lotdow » 18 Tammi 2012, 15:59

Tulin TNF:ään koska sisko oli täällä jo pidemmän päälle pyörinyt ja seurailin vähän tätä menoa, joten siskon kautta tänne myös löysin. Mielenkiintoa nousi siinä vaiheessa kun tulii innostusta fantasiaa kohtaan ja TNF:ässä sai päästää oman mielikuvituksensa lentoon. Lisäksi olin innostunut kirjoittelemaan tarinanpätkiä. Hetkessä halusin itsekin TNF:ään. Nyt olen ollut vasta puolisen vuotta täällä, mutta kyllä sitä on aktiivisena pyöritty ja tuskinpa olen lähtemässä ennen paikan lopettamista. Yleisesti ottaen viihtyminen johtuu siitä että tämä paikka on aktiivinen ja sisältää mukavia pelaajia. Lisäksi hahmojen tekoon sisältyvät vapaudet luovat innostusta koska saat lähes minkä tahansa laisen hahmon jolla on sitten mukava pelailla täällä. TNF itse on loistava paikkana, koska se on hyvin tehty, kaikkiin kysymyksiin löytyy vastaus eikä kukaan riehu kuten päätön kana. Lisäksi pelin juoni on hyvä ja alueita löytyy jokaiseen käyttöön. Täällä viihtyy aikojen loppuun.

Ja kiitos, mutta pidä banaanisi.
Lotdow
 

ViestiKirjoittaja Forte » 28 Maalis 2012, 12:25

Ainakin itse päädyin tänne oikeastaan siksi, että edellinen pelipaikkani alkoi vähän hiljentyä, porukka ei enää käynyt eikä uusia liittynyt, joten ajattelin, että oli aika vaihtaa vähän maisemaa ja etsiä uusi pelialue. TNF:n lisäksi löysin itse asiassa toisenkin, molemmat samalta sivulta, siltä rope top 100 tai jotain, missä on listattuna kaikki hyvät mestat.

Mutta siis, miksi TNF. Olen aina pelannut fantasiapeleissä, en oikein nauti juuri muunlaisista roolipeleistä ja tunnen oloni vähän eksyneeksi, jos pelaisin koirilla tai hevosilla, joihin olen myös törmännyt. Ei. Halusin pelata ihan kaksijalkaisilla. Lisäksi minua miellytti TNF:n suht vapaamielinen juoni. Myönnän, se oli usein nähty lauma vastaan lauma tai klaani vastaan klaani- järjestely, mutta halusin antaa pelille mahdollisuuden. Kuitenkaan ihmisten ja haltioiden välinen sota ei ollut liian hallitseva asia, joten pelaaminen on leppoissaa ja aika omalla vastuulla noin juonellisesti. Tietysti on hyvä, että on sääntöjä, mutta kukaan ei ole vielä tähän asti alkanut viilata pilkkua ja olemaan turhantärkeä pikkuasioissa, ja itse pidän rennosta meiningistä, jossa vain pidetään hauskaa. Eihän kaikkea, varsinkaan roolipelejä, tarvitse ottaa niin kuoleman vakavasti.

Yleisesti ottaen olen pitänyt kyllä paikasta, juuri rennon ja ystävällisen ilmapiirin takia. TNF:n päällikköjen ystävällisyys tuli minulle positiivisena yllätyksenä. Monesti olen törmännyt siihen, että modet ja adminit elävät yhdessä ryhmässään ja ovat muiden yläpuolella, eivät ehkä edes pelaa "tavallisen kansan" kanssa, joten onneksi TNF on hyvä esimerkki siitä, millaisia pomojen pitäisi olla. Ja yhtenä todella tärkeänä asiana pidän, että valta on jakaantunut useammalle henkilölle täällä. Joissain paikoissa, joissa on ehkä kaksi tai kolme modea, ropen elämä kaatuu, jos kukaan ei jaksa käydä. Täällä on lähes aina sentään yksi heilumassa ja vastaamassa viesteihin ja kysymyksiin.

Mainitsinkin jo ilmapiirin ja mainitsen uudelleen, tällä kertaa ihan pelaajien välisenä vuorovaikutuksena. Tämä saattaa kuulostaa vähän julmalta, mutta suhteellisen tiukka arvostelu ensimmäistä hahmoa hyväksyttäessä toimii vähän samalla tavalla, kuin ammattikorkeakoulun haussa; Ne, joita ei kiinnosta ja jotka eivät jaksa panostaa hahmon luontiin, karsiutuvat yleensä pois heti alussa, ja tänne tulee niitä, joilla oikeasti on intohimoa pelata. Ja se tekee pelipaikasta kukoistavan. Enkä ainakaan itse ole kohdannut täällä minkäänlaista kiusaamista, halveksintaa ja pomotusta toista pelaajaa kohtaan kenenkään toimesta, vaikka meitäkin on iältään hyvin erilaisia pelaajia. Tulokkaat otetaan lisäksi hyvin vastaan.

Banaania, ei kiitos. Liikaa hiilareita.
Forte
 


Paluu ~Cryptin sanomat~

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron