TNF on muuttanut + se kartta (huom kartta vanhentunut)

Cryptin sanomat on osio, josta löydät pelaamiseen vaikuttavat ilmoitukset ja tiedotteet. Täältä löydät myös hahmolistauksen ja toisinaan yleisiä kyselyitä pelaajille.

Valvojat: Crimson, Ivy, Sands

ViestiKirjoittaja Aksutar » 07 Marras 2012, 13:48

asd, voin koitaan tän päivän aikana sählätä jonkinlaisen vertauskuvan. Tosin, ois mielenkiintosta tietää, minkä kokosena te pidätte tätä kartanpalasta...
Viimeksi muokannut Aksutar päivämäärä 07 Marras 2012, 15:45, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Aksutar
Monarkki
 
Viestit: 14829
Liittynyt: 23 Marras 2007, 14:47
Paikkakunta: Crypt

ViestiKirjoittaja Mohnake » 07 Marras 2012, 14:45

Jos totta puhutaan niin itse näen Cryptin törkeän isona loppupeleissä. Jos kävelyvauhdilla mitattaisiin esim. pohjoisesta päästä eteläiseen päähän, niin matkassa vierähtäisi helposti viikosta kahteen. Ja nyt puhun matkasta ilman minkäänlaista stoppia.
Mohnake
 

ViestiKirjoittaja Lörri » 07 Marras 2012, 14:47

Tooosi paha sanoa...
Jos koko hela hoito olis niinkun australian kokoa, ja tuo sitten osa siitä...puoletko? :roll:
Lörri
 

ViestiKirjoittaja Aksutar » 07 Marras 2012, 16:16

Jos koko hela hoito olis niinkun australian kokoa, ja tuo sitten osa siitä...puoletko?


Tossa on kutakuinkin puolet. Vähän enemmän on ns. piilossa, mitä näkyvillä ny. Mut uskaltaisin kyl sanoo et menee aika lähelle Australian kokoa. Kai. Ehkä. emt. oletan. ehdoton ehkä.

Jos totta puhutaan niin itse näen Cryptin törkeän isona loppupeleissä. Jos kävelyvauhdilla mitattaisiin esim. pohjoisesta päästä eteläiseen päähän, niin matkassa vierähtäisi helposti viikosta kahteen.


Sitä se munkin mielestä on, riippuen mitä reittiä menee ja millä. Jos nyt ihmisten/kääpiöiden näkökulmasta katotaan ni eipä niitä matkustustapoja kovin montaa ole: Kävellen tai ratsain. Haltioilla si enemmän on lentelyä kera vapaavalintaisen siivekään ratsun ja itse ainakin oletan, et lentäen matka menee nopeempaa.
Totta kai esim. Nahorista pääsee laivalla isoon satamaan, mikä taas on turvallisempi vaihtoehto nykyään ku hiippailla arojen halki siinä toivossa, ettei siellä ole haltioita.

Mun piti heittää myös suuntaa-antavasti kyliä pisteinä tähän kartalle, mut se näytti siltä ku koko manner ois saanu tuhkarokon.
Viimeksi muokannut Aksutar päivämäärä 07 Marras 2012, 22:00, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Aksutar
Monarkki
 
Viestit: 14829
Liittynyt: 23 Marras 2007, 14:47
Paikkakunta: Crypt

ViestiKirjoittaja Lörri » 07 Marras 2012, 17:40

Ah. Nyt sitten kun painaa aivoista vielä jotain sopeutasuhteutamuunna namiskaa, niin hyvä tulee :)
Lörri
 

ViestiKirjoittaja Agna » 07 Marras 2012, 19:40

Australian kokoinen?! Mahtaako taittua kävelymatka parissakaan viikossa Australian kokoisella mantereella :D Tai no toisaalta miksikäs ei jos kävelee suht lujaa. Vaikka käveli Frodokin sinne tulivuoreen sieltä hobittikylässä siinä... Jotain alle vuosiko siihen meni.
E: Lotdow korjasi väitteeni: siinä meni 14 kuukautta.


Mutta jos sai heittää niitä kokoveikkauksia/-mielikuvia mittasuhteista vielä niin mä oon aina ajatellu että haltiakylästä ihmiskylään on niinkun vähintään puolen päivän mittainen matka jalan, että ne on sijainnu kaukana toisistaan turvallisuuden takia. Ja mantere = iso, joten se on ollut vaan iso.
"Minä osaan muuten puhua haltiakieltä", Pulla sanoi ja asettui lauluasentoon. "Päivää, kiitos, huomenta, olet karvainen lohkoperuna."

Loryen 1/2
Aberec 0/2
Fred 0/2
Eugene 0/2
Jerrell 0/2
Hiroi 0/2
Aphaderuiondur 0/2
Pulla 0/2
Arasinya 2/2
Levo 2/2

Miten olisi kuutamokävely?
Avatar
Agna
Hovinarri
 
Viestit: 2573
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 11:32
Paikkakunta: Kaukainen kuningaskunta

ViestiKirjoittaja Mohnake » 08 Marras 2012, 00:10

Korostan vielä, että omassa arviossani kävely ei stopannut. Tosin kuka voisi olla paria viikkoa ilman unta tai edes hetkeksi alas istumista? Paha tosin lähteä sanomaan, kun en ole itse yrittänyt kävellä edes Lempäälästä Tampereelle, että kuinka nopeasti se matka taittuu.
Mohnake
 

ViestiKirjoittaja Lotdow » 18 Marras 2012, 13:40

Heräsi tässä kysymys kun tutkimme Agnan kanssa karttaa: missä sijaitsevat verikenttä ja Pimeä paikka?
Lotdow
 

ViestiKirjoittaja Aksutar » 18 Marras 2012, 14:00

Verikenttä näkyy Mor vuorien vieressä. Pimeä paikka on yhä siellä missä ennenkin: Mor vuorten keskellä, piilossa. Kerta kyseiselle alueelle tuli niin paljon tekstiä, niin en ajatellu tunkea myös pimeän paikan nimeä sinne sekaan. Oletin, että - varsinkin vanhat - pelaajat nyt tietäis kuvauksista missä se sijaitsee, ja kerta vuoret on näkyvissä, niin osais myös päätellä et siellä se on vaikkei mainintaa näy. "Mor" tekstin alla sijaitsi sen piste.
Muutenkaan nähny tarpeelliseks jokaista pelattavan paikan nimeä tunkea tonne, kuten esim suo, vanhametsä, metsä aukea, rannat, verikentät, joki.. kun ne nyt näkee tosta kartasta melko selkeesti.

Edit// Kartta on tehty ajatellen sitä kartta sivustoa, missä sit on Mor vuoresta selitys ja siinä yhteydessä myös kaikki mitä Mor vuorelta löytyy, aina vanhimpien luolasta pimeään paikkaan ja vuorikyliin.

Australian kokoinen?! Mahtaako taittua kävelymatka parissakaan viikossa Australian kokoisella mantereella :D


Kyseessähän oli kahden eri pelaajan arvio, ei yhteinen päätös että joo, tosta noin taittuu puoli austraaliaa parissa viikossa. Ilmeisesti ittelläs ois parempi arvio? Sen saa toki jakaa.
Avatar
Aksutar
Monarkki
 
Viestit: 14829
Liittynyt: 23 Marras 2007, 14:47
Paikkakunta: Crypt

ViestiKirjoittaja Agna » 18 Marras 2012, 14:28

Aksutar kirjoitti:Oletin, että - varsinkin vanhat - pelaajat nyt tietäis kuvauksista missä se sijaitsee, ja kerta vuoret on näkyvissä, niin osais myös päätellä et siellä se on vaikkei mainintaa näy. "Mor" tekstin alla sijaitsi sen piste.

Täytyy myöntää etten tullut ajatelleeksi asiaa. Kiitos kuitenkin tarkennuksesta :)

Aksutar kirjoitti:Kyseessähän oli kahden eri pelaajan arvio, ei yhteinen päätös että joo, tosta noin taittuu puoli austraaliaa parissa viikossa. Ilmeisesti ittelläs ois parempi arvio? Sen saa toki jakaa.

No en minä nyt mitenkään teilannut sitä parin viikon arviota, minkä lisäksi Mohnis vielä tarkensi että kävely oli nonstoppia, kun aluksi ajattelin että arvioon sisältyi ns. normaali matkaaminen (= unta ja ruokaa). Sehän muutti tietysti käsitystä, kun kävely oli taukoamatonta. Ja ei, en väittänyt että minulla sen parempaa arviota olisi, en patikoi niin paljoa että olisi tarjota sellaista.
"Minä osaan muuten puhua haltiakieltä", Pulla sanoi ja asettui lauluasentoon. "Päivää, kiitos, huomenta, olet karvainen lohkoperuna."

Loryen 1/2
Aberec 0/2
Fred 0/2
Eugene 0/2
Jerrell 0/2
Hiroi 0/2
Aphaderuiondur 0/2
Pulla 0/2
Arasinya 2/2
Levo 2/2

Miten olisi kuutamokävely?
Avatar
Agna
Hovinarri
 
Viestit: 2573
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 11:32
Paikkakunta: Kaukainen kuningaskunta

ViestiKirjoittaja Lörri » 18 Marras 2012, 14:54

Ei muuta kun Australiaan patikoimaan porukalla nonstoppina, niin selviää tämäkin meille <3
Lörri
 

ViestiKirjoittaja Aksutar » 18 Marras 2012, 15:01

Mun patikointi vauhdilla ei päästä edes lähtemään >: Mut patikoikaa te, mä voin jäädä lähtöpaikkaan pitämään tilastoja yllä 8)
Avatar
Aksutar
Monarkki
 
Viestit: 14829
Liittynyt: 23 Marras 2007, 14:47
Paikkakunta: Crypt

Edellinen

Paluu ~Cryptin sanomat~

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron