Kementári - maagien klaani

Paikka jossa pelaajat voivat etsiä pelaajia ”orvoille hahmoilleen”. Esimerkiksi jo olemassa olevien hahmojen perheenjäsenille tai sitten uusille hahmoille, joita kaipaisivat omien hahmojensa elämään. Tämä ei ole kuitenkaan seuranhaku – osio.
Jokainen orpo hahmo pitää kuitenkin hyväksyttää aina hahmonhyväksynnässä ennen, kuin sillä voi alkaa pelaamaan!

Valvojat: Crimson, Ivy

Kementári - maagien klaani

ViestiKirjoittaja Agna » 21 Heinä 2015, 00:20

Arasinya-hahmollani on johdettavanaan Kementári-niminen klaani, joka on perustettu vuosisatoja sitten harjoittamaan magiaa ja vaalimaan vanhoja haltiaperinteitä. Nyt etsisin tähän klaaniin mahdollisesti halukkaita liittyjiä! Lyhyesti klaani koostuu (enimmäkseen) naispuolisista haltiarotuisista maageista, joiden sivujuonena on mahdollisesti yrittää saada äpäriä vaikutusvaltaisten henkilöiden kanssa.

Pitemmin klaanista:

Historia:
• Klaani on perustettu vuosisatoja sitten harjoittamaan muinaista magiaa ja suojelemaan sekä vaalimaan nymfisten haltioiden (lisätietoa Arasinyan hahmoesittelyssä) oppeja ja tapoja.
• Klaani perustettiin yksinomaan nymfisille haltioille ja muille vanhoille ja korkeille haltiaroduille.
• Suurin osa klaanin jäsenistä oli naisia. Klaanin naisvaltaisuus syntyi yleisesti vallitsevia periaatteita vastustamaan; mies oli perinteisesti naista vahvempi osapuoli, ja klaani halusi muuttaa tätä käsitystä. Klaaniin liittyviä tai jääviä miespuolisia maageja ei kuitenkaan syrjitty piirin sisäpuolella, sillä klaani haluttiin pitää yhtenäisenä. Lähtökohtaisesti kaikki klaanin jäsenet - johtajaa lukuunottamatta - ovat samalla viivalla.
• Klaani perusti aikanaan toimintansa tueksi Carmel-kylän (9), joka on sodan suhteen puolueeton. Kylää johtaa sama henkilö, joka kulloinkin toimii klaanin johtajana. Valtaosa klaanilaisista asuu kylässä, mutta kaikki eivät - kuten kaikki Carmelin asukkaatkaan eivät kuulu Kementáriin.
• Kementárin edellinen johtaja, Aesuithiel, sitoi aikanaan Aran Cúthalionin isän kanssa sopimuksen, jonka mukaan klaanin tulee suojella kuningassukua ja taistella haltioiden puolella sodassa, ja vastalahjaksi kuningas tarjosi ruokaa, tykötarpeita ja osalle klaanin jäsenistä kodin haltioiden piilopaikasta.

Nykyään:
• Kementárin tarkoituksena on yhä jakaa perimätietoa, opettaa magiaa ja jakaa vanhoja taitoja, kuten kykyä parantaa. Pääpaino on kuitenkin tätä nykyä Cryptin sotaisan tilanteen takia magian harjoittamisessa niin hyökkäys- kuin puolustustarkoituksessa.
• Jäsenet harjoittelevat säännöllisesti yhdessä, mutta eivät ole jatkuvasti sidoksissa toistensa tekemisiin. Toisinsanoen klaanin jäsenet saavat omistaa kodin ja omaisuutta, sekä perheen, mikäli perhe ei ole este klaanin toiminnalle. • Jäsenten on oltava tarpeeksi lähellä toisiaan, jotta he voivat tarpeen vaatiessa kokoontua ilman hidasteita. Tästä huolimatta klaaniin kuulumisen kannalta ei ole välttämätöntä asua Carmelissa, sillä kylä on esimerkiksi sijoitettu säädyllisen välimatkan päähän haltioiden piilopaikasta ja lähimmistä kylistä, Elwoodista ja Keanusta, ja jäsenet liikkuvat paljon myös Carmelin ulkopuolella pitääkseen kylän täysin puolueettomana sodan suhteen.
• Kementári ei kiellä minkään elementin tai magian harjoittamista, ja sen jäsenillä saa olla myös muita aseita taistelunsa tukena. Muiden taistelukeinojen, kuin magian, harjoittelu täytyy kuitenkin suorittaa itsenäisesti.
• Aran Cúthalion ja Arasinya jatkoivat kuningassuvun ja klaanin välistä sopimusta, joten jokaista jäsentä sitoo edelleen ehto sotia haltioiden puolella sodassa, mikäli sota syttyy, ja vastineeksi kuningas pitää klaania omalla tahollaan voimissaan. Arasinya pitää klaaniaan kuitenkin tällä hetkellä passiivisena sodan suhteen, joten vain harvat ja valitut lähtevät taistelukentille, mikäli sota syttyy. Tästä huolimatta klaani treenaa yhdessä, sillä sotaan lähtevät valitaan vasta lähdön hetkellä.
• Klaanin naisvaltaisuuden ja Arasinyan strategisen mielen takia klaanilla on harjoittelunsa ohessa kyseenalainen ja kiero "harrastus": useat heistä havittelevat jälkeläisiä vaikutusvaltaisten (mies)henkilöiden kanssa, jotta voisivat tilaisuuden tullen hallita kansoja ja sotatilannetta näiden jälkeläisten kautta. Arasinyan äpärämaalina on lapsi Aranin kanssa, ja tämän lapsen kautta Aya toivoisi voivansa hallita haltioita ja tuoda heitä takaisin luonnon pariin, sillä hän kokee rodun etääntyneen liiaksi alkuperästään. Äpärien keräily tapahtuu kuitenkin klaanin johtajan valvonnassa.
• Kaikki klaaniin liittyvät jakavat uskon siitä, että lohikäärmeet ovat pyhiä kuten jumalat, ja että kolme vanhinta ovat maanpäällisiä ylijumalia. Ainoastaan Arasinya kykenee olemaan yhteydessä näihin ylijumaliin - pääasiassa Mardukiin.
• Klaanin johtajana Arasinya on pidetty ja arvostettu nuoresta iästään huolimatta, ja häntä pidetään eräänlaisena ylijumalten valittuna. Aya on täysin uskollinen klaaninsa jäsenille ja pitää heidän puoliaan kaikissa tilanteissa, sillä he ovat hänen perheensä. Huolimatta läheisyydestään klaanilaistensa kanssa Aya haluaa, että hänen auktoriteettiaan kunnioitetaan, joten hän ei hyväksy rikkeitä tai keskinäistä eripuraa klaaninsa keskuudessa.

Kuka kelpaa jäseneksi?
• Mielellään jokin haltiarotu, mutta myös taikaolennot käyvät
• Magiaa taitava henkilö
• Klaaniin syntynyt henkilö (ei välttämätöntä)
• Nainen tai mies - valtaosa kuitenkin naisia
• Sodassa haltioiden puolella

Kuinka klaanissa toimitaan?
• Klaaniin liittyvä henkilö otetaan vastaan äänestyksellä, ja äänestykseen saavat ovallistua kaikki klaanin jäsenet. Mikäli kannatus on tasaväkistä, ratkaisee johtaja, saako uusi tulokas liittyä klaaniin. Yleensä kukaan ei vastusta uusien maagien liittymistä, mutta hyvin huonomaineisen henkilön tai ihmislajin edustajan kohdalla tilanne voi olla toinen.
• Ei yhteistä vaatekappaletta, tatuointia tai muuta näkyvää leimaa, vaan yhtenevät aurat. Aura on mielessä aistittava eikä näy ulospäin. Vain toinen klaanin yhtenevän auran jakava henkilö voi aistia merkin toisen aurassa, joten ryhmän jäsenet ovat ulkopuolisille näkymättömiä.
• Yhtenevän auran tuomaa voimaa kutsutaan kosketukseksi. Se tekee jäsenen magiasta hieman vahvemman, sillä yhteinen magia virtaa kaikkien jäsenten läpi.
• Uusi liittyjä voi saada kosketuksen vain, jos kaikki klaanin jäsenet ovat paikalla. Tällöin jäsenet, myös uusi tulokas, seisovat suuressa ringissä ja antavat magiansa sekä energiansa virrata toistensa aurojen läpi. Aurojen yhtyessä tulokas saa osansa kosketuksesta, eikä voima jätä häntä koskaan ellei kosketusta varta vasten oteta pois. Johtaja voi tehdä tämän koskettamalla jäsenen otsaa.
• Mikäli jäsen haluaa erota klaanista, on tämän luovuttava auransa merkistä ja saamastaan yhteisestä voimasta. Voimasta luopuminen ei tarkoita sitä, että jäsenen täytyisi unohtaa kaikki oppimansa, vaan hän saa pitää kaiken klaanista saamansa hyödyn maagista lisäpotkua lukuunottamatta.
• Mikäli jäsen katoaa tai karkaa kosketus mukanaan, hänen peräänsä lähetetään etsintäpartio, ja tilanteen selvittyä karkulainen nimitetään petturiksi. Petturin leima on näkyvä ja sen merkitys on tunnettu myös klaanin ulkopuolella, joten merkkiä kantavia kartellaan. Leima piirretään tulta harjoittavan maagin voimilla petturin oikeaan poskeen: kaksi pitkää vaakaviivaa ja viivat ylittävä lyhyt pystyviiva. Toistaiseksi kukaan ei ole kadonnut lopullisesti kosketus mukanaan.

Siispä...
Jos haluat hahmosi kuuluvan yhtenäiseen maagien kerhoon, olette lämpimästi tervetulleet. Hahmo voi olla jo olemassaoleva hahmo, joka hakee klaanin jäsenyyttä, tai klaaniin alunperin syntynyt henkilö. Mikäli haluat hahmosi tähtäimeen vaikutusvaltaisen äpärän, sovithan siitä etukäteen tämän kyseisen potentiaalisen isähahmon pelaajan kanssa. Helppoahan kakaroiden keräily ei tule olemaan. Hahmoni Aya on hyvissä väleissä kaikkien klaanilaistensa kanssa, ja liittymispelejä voidaan pelata aina.

Toisaalta!
Jos hahmoltasi puuttuu traaginen menneisyys ja haluat hänen olevan cooli lainsuojaton, voit ilmoittaa hänet Kementárin ex-jäseneksi, joka aikanaan karkasi kosketuksen kanssa. Koska kukaan ei ole toistaiseksi hävinnyt yhtenevä aura mukanaan, on hahmosi nykyään petturi ja kantaa poskessaan siitä kertovaa leimaa. Häntä hyljeksitään useissa osoitteissa ja hän on klaanilaisten silmissä vihattu, joten hänen on paras pysyä liikkeessä. Tällaisetkin tapaukset otetaan toki vastaan, mutta silloin kyseisellä hahmolla ei toki itse klaanin riveihin ole enää mitään asiaa.

Ei ole olemassa huonoja kysymyksiä, joten vastaan mielelläni kaikkeen ja keskustelen kaikesta. Tarkempi kuvaus klaanista, sen syistä ja menneisyydestä löytyy Arasinyan hahmoesittelystä kohdista "menneisyys" ja "klaani". Suosittelen lukemaan näistä ainakin jälkimmäisen, mikäli klaaniin liittyminen kiinnostaa!
"Minä osaan muuten puhua haltiakieltä", Pulla sanoi ja asettui lauluasentoon. "Päivää, kiitos, huomenta, olet karvainen lohkoperuna."

Loryen 1/2
Aberec 0/2
Fred 0/2
Eugene 0/2
Jerrell 0/2
Hiroi 0/2
Aphaderuiondur 0/2
Pulla 0/2
Arasinya 2/2
Levo 2/2

Miten olisi kuutamokävely?
Avatar
Agna
Hovinarri
 
Viestit: 2573
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 11:32
Paikkakunta: Kaukainen kuningaskunta

Paluu Orvot hahmot

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron