Suorat Sanat

Kuten nimi kertoo, sotilaille tarkoitettu tila. Tupa pitää sisällään makuuhuoneita, niin yksityisiä kuin ryhmille tarkoitettuja, oleskelutiloja, työtiloja ja kokoustiloja. Tänne kannattaa hakeutua, jos haluaa liittyä armeijan riveihin ja taistella kuninkaan nimissä vapaudesta haltioita vastaan. Tupa on tilava ja monikerroksinen sivurakennus linnan muurien sisällä. Sotilastuvassa vallitsee kotoisa, lämminhenkinen ilmapiiri. Yhteishenki on täällä huipussaan, eikä tappeluita ja riitaa sallita. Tiukasta arvojärjestyksestä pidetään kiinni ja ylempiarvoisia kunnioitetaan. Sisään ei pääsekään kuka tahansa katselemaan, tupa on tarkoitettu vain sotilaille. Taruolennot, jotka kuuluvat ihmisten joukkoihin, eivät saa täällä yöpyä. Heille on oma tupa kaupungilla.
Tuvasta lähtee käytävä taistelusaleihin ja tuvan ulkopuolella, pihalla, sijaitsee harjoituskenttä.

Valvoja: Crimson

Suorat Sanat

ViestiKirjoittaja Dogster » 20 Kesä 2016, 11:45

Vaikka hän kuinka vietti aikaa linnalla, Nelladel ei koskaan oppinut pitämään ihmisjoukoista. Tai suoremmin sanottuna, hän ei pitänyt ihmisjoukoista jotka eivät ymmärtäneet että vaikka hän oli nurkan takana kyllä hän silti ne kuiskuttelut kuuli! Nelladelin iskujoukko oli tehnyt lähtemättömän vaikutuksen, ja vieläkin Nell saattoi huomata vieroksuvat katseet linnanväen joukosta. Kukaan ei ollut vielä sanonut mitään suoraan, mutta kyllä Nell ajatukset pystyi arvaamaan. Taruolento, varsin demonimaisen näköinen vieläpä, ja vielä Tulen Veljeskunnan palveluksessa... No, ainakin jättivät hänet rauhaan.

Ja hei, ainakin linnan alueet olivat tarpeeksi isot suht pitkille kävelyretkille. Ei Nell olisi tahtonut vetäytyä toisista, mutta tuo oli kovemman luokan sotilas, eturivissä olija, ja näin viralliset sosiaaliset tilanteet vain eivät sopineet hänen suhteellisen suorasanaiselle luonteelle. Joten ennemmin hän otti näitä taukoja, tutki paikkoja ulkona, ja törmäsi uusiin henkilöihin ilman niin suuria paineita.

Puolirotuinen pysähtyi puolessa välissä askelta sotilastupaa kohden. Tuuli oli juuri kääntynyt, ja Nell oli haistanut jotain hyvin erikoista ilmassa - palaneen käryä. Mutta missään ei näkynyt suurta savu-verhoa vielä... Oliko jossain pieni tuli irti? Siinä tapauksessa olisi parasta tutkia! Metsästäjä aloitti puoli-hölkän, seuraten nenäänsä ja keskittyen hajuvanaan. Sotilastuvan ohi, kentille, syrjäisempään ja-

Ai jaha. Jokuhan se vain oli heittämässä tuliloitsuja olkiukko-parkaa päin. Nell pysähtyi, näyttäen ensin hämmästyneeltä, ennen kuin hän katsoi tarkemmin loitsijaa. Kallistaen päätään, hän käveli lähemmäs - aivan hiljaa, antaen toisen keskittyä - ennen kuin hän nojasi olkapäänsä puuta vasten, ristien kätensä rintakehän päälle.

"Hei, ei paha - jos tähtäisit hiukan alemmas osuisit suoraan kasvoihin jos tuo olisi oikea ihminen.", tuo viimein tokaisi, katseltuaan muutaman sekunnin...

[[ Aksun kanssa sovittu peli! ]]
Splinter, Ice Prince || Roka, Blind Loner || Copper, Righteous Man || Argen, Lenient Beast || Sullivan, Guardian of Animals || Nelladel, Night Hunter
Tänne päin,, jos sinulla on peli-idea tai tahdot kurkata avoimena olevia tärkeitä ja ei-niin-tärkeitä peli-ideoita.

"I'm a cockroach remember, I just keep coming back!"

Ava (c) Minä.
Avatar
Dogster
Aatelinen
 
Viestit: 1974
Liittynyt: 04 Touko 2009, 20:00
Paikkakunta: Tuntematon planeetta

Re: Suorat Sanat

ViestiKirjoittaja Aksutar » 20 Kesä 2016, 12:04

Edna Eregion


Voi kuinka nuoresta noidasta saattoikaan taas löytyä raivoa ja kiukkua, vaikka muille jakaa. Kaikki meni päin persettä, mikään ei mennyt suunnitellusti ja kaikki olivat tyhmiä! Hans oli tyhmä, Äiti oli tyhmä, isä varsinkin oli tyhmä! Kalma oli tyhmä, Karenkin pieni typerys. Ja Leto oli höpsö! Ja kaikki muutkin joita Edna ei nimeltä edes tuntenut, olivat tyhmiä! Mutta, sen sijaan että noita olisi raivoaan kenenkään naamaa päin sylkenyt, oli Edna hankkiutunut purkamaan sitä kiukkua ja energiaa linnan sotilastupien harjoittelukentälle. Sentään täällä ei tähän aikaan päivästä pahemmin ollut ketään, kerta ei ollut edes harjoitus- tai koulutuspäivä. Eikä tuliloitsuja heittelevä noitakaan ollut kovin epätavallinen näky kentällä - varsinkin kun kyseessä oli Edna. Tyttö oli nähty kuninkaan velhon seurassa ties kuinka monta kertaa, joten Ednalla oli vapaakortti liikkua tietyillä alueilla linnalla. Eikä häntä heti oltaisi roviolle heittämässä, hänhän oli harjoitteleva maagi joka magiaansa harjoitti Hänen Majesteettinsa velhon valvonnassa! Joten niin kauan kuin Black oli hänen henkeään takaamassa, ei Ednalla ollut hätää.

Raivoonsa keskittynyt ponihäntäpäinen mustalainen ei todellakaan huomannut, kuinka joku hiipi lähemmäs. Totta kai pieni kutina nousi takaraivoon oudomman auran lähestyessä, mutta eihän moiseen osattu kiinnittää huomiota nyt lainkaan. Vasta siinä vaiheessa, kun kuuli jonkun puhuvan, pysähtyi noita touhuissaan ja vilkaisi toisen puoleen.
Ja mikä ihme se toinen olikaan, sitä sai hetken tuijotella ja miettiä. Hengästynyt tummahipiä tuijotti tuota outoa miekkosta, joka hänelle nyt "ohjeita" oli käynyt suomaan. Ei Edna ollut koskaan tuota nähnyt Linnalla, mutta jotain hän oli kuullut erikoisemmista "vieraista". Jotain tekemistä Tulen Veljeskunnan kanssa, muistaakseen.

Oli miten oli hämmentyneennärkästynyt katse muuttui takaisin kärttyisäksi, noidan käännähtäen paremmin muukalaista kohden ja varoittamatta, sillä samaisella sekunnilla heitti Edna kädestään tuli loitsun, joka pamahti vasten sitä puuta, jota vasten toinen nojaili. Juurikin miehen pään korkeudelle.
"Häivy tai sinulla ei kohta ole kasvoja, joita kutsumatta toisten seurassa näytellä", Kovin suorasanaisesti ja tiuskaisten noita tokaisi, ennen kuin käänsi muukalaiselle selkänsä ja koitti keskittyä omiin tekemisiinsä. Tämä tästä vielä puuttuikin, ei hän ketään ylimääräistä halunnut tekemisiään kommentoimaan! Ei nyt, kun oli oikeasti valmis ottamaan yhteen ensimmäisen henkilön kanssa, joka liikaa ärsytti.


// HERE WE ARE //
Avatar
Aksutar
Monarkki
 
Viestit: 14829
Liittynyt: 23 Marras 2007, 14:47
Paikkakunta: Crypt

Re: Suorat Sanat

ViestiKirjoittaja Dogster » 20 Kesä 2016, 12:18

Nell antoi vain ystävällisen hymyn kun tämä tempperamenttinen nainen kääntyi häntä katsomaan. Hei, olen uusi, näytän oudolta mutten tarkoita pahaa, ollaanko-

Ja siihen se ajatus katkesikin. Onnekseen Nell oli paitsi ketterä, myös hyvin valpas kaveri. Tuon refleksit iskivät heti päälle kun hän huomasi tuon liikkeen, ja kierähti pois tieltä samalla kun loitsu sinkoutui puuhun. Tuo oli jo parin metrin päässä kyseisestä puusta - vaikkakin silti aivan loitsijan lähi etäisyydellä - kun hän kuuli tuon puhuvan. Nelladelin pitkät korvat nytkähtivät, samalla kun tuo kääntyi katsomaan, enemmän kiinnostuneena kuin pelokkaana.

"Aijai... huono päivä?", tuo kysyi, nousten paremmin seisomaan. Tuon ilme ei ollut enää hilpeä, enemmänkin huolestunut. Ei omalta kannalta, mutta toisen - eihän Nell osannut itsensä puolesta pelätä. Äänestäkin sen kuuli. "No, on se hyvä ettei minun naama linnassa olijoille muutenkaan kelpaa. Joten eipä minun siitä tarvitse huolehtia. Mutta sinä taas...", Nellin kevennys yritys kuoli lyhyeen kun hän kallisti taas päätään.

"Tuota... kaipaatko juttuseuraa? Tai siis... Jos jokin sinut on noin pahasti suututtanut, veikkaan ettei pelkkä fyysinen rasitus auta pahan olon poistoon.", tuo aloitti, rentouttaen kehoaan hiukan. Tuon asento oli rento, avoin, ja yksi käsistä oli ojennettu heikosti noitaa kohden, kuin epävarmasti tarjoten sitä. "Lupaan olla nauramatta. Tai kertomatta asiasta eteenpäin. Eihän tämä minulle kuulu - mutta en voi jättää henkilöä joka kärsii yksin myöskään."
Splinter, Ice Prince || Roka, Blind Loner || Copper, Righteous Man || Argen, Lenient Beast || Sullivan, Guardian of Animals || Nelladel, Night Hunter
Tänne päin,, jos sinulla on peli-idea tai tahdot kurkata avoimena olevia tärkeitä ja ei-niin-tärkeitä peli-ideoita.

"I'm a cockroach remember, I just keep coming back!"

Ava (c) Minä.
Avatar
Dogster
Aatelinen
 
Viestit: 1974
Liittynyt: 04 Touko 2009, 20:00
Paikkakunta: Tuntematon planeetta

Re: Suorat Sanat

ViestiKirjoittaja Aksutar » 21 Kesä 2016, 15:34

Yleensä, kun kiukkuisena kävi uhkailemaan muita, jättivät nuo noidan rauhaan. Mutta ei ilmeisesti tämä tapaus - sen sijaan että suippokorvainen muukalainen minnekään olisi paikalta liuennut, kävi mokoma kyselemään oliko noidalla kenties huono päivä. Terävästi se katse siirtyi takaisin miehen puoleen, tuon kysellessä tarvitsiko Edna kenties juttuseuraa ja mainiten, ettei pahaolo pelkällä riehumisella helpottanut. Mistä tuo sen tiesi muka?! Hyvin se tähän asti oli toiminut, Ednalla siis!

Tummaan tunikkaan ja harmaisiin haaremihousuihin sonnustautunut noita kävi uudemman kerran kääntymään kunnolla muukalaisen puoleen, siinä samalla hikiseltä otsaltaan pyyhkäisten hiuksia takaisin päälaen puolelle. Jos hän olisi ollut yhtään rauhallisemmalla tuulella, olisi Edna varmaan jo pahoitellut äskeistä ärhentelyään, mutta vielä se sappi tuntui kiehuvan, eikä noita täten osannut edes tuntea kiitollisuutta siitä, että joku hänen olostaan oli huolestunut ja halusi vilpittömästi auttaa.
Sen sijaan häntä vain suututti se, että joku noin suorasanaisen tunkeilevasti hänen raivonpuuskaansa häiritsi.

"Eikös teikäläisillä ole oma tupa jossain syrjemmällä", Edna puuskahti, samalla kun kädet lantiolleen laski ja painon varasi enemmän toisen jalan puoleen.
"Sinunkaltaisia kun ei täällä katsella yleensä - vai päätitkö tulla vakoilemaan?", noita jatkoi, "Sellaisella toiminnalla pääset vain eroon hengestäsi täällä. On vain ajan kysymys, kunnes joku tuvilta huomaa hiippailusi ja tekee hälytyksen", eihän Edna tiennyt, että tällä "friikillä" oli lupa ja oikeus linnan alueella kulkea vapaasti itse kuninkaan toimesta, joten totta kai hän oletti tuon näköisen hiipparin olevan joku, jonka ei todellakaan pitänyt olla sotilaiden tuvilla pyörimässä - ennemminkin jossain "friikkituvilla" joita oli syrjemmässä itse linnasta.

"Sitä paitsi, eikö äitisi opettanut, ettei vihaista naista saa häiritä tai muuten voi tulla kaulimesta?"
Avatar
Aksutar
Monarkki
 
Viestit: 14829
Liittynyt: 23 Marras 2007, 14:47
Paikkakunta: Crypt

Re: Suorat Sanat

ViestiKirjoittaja Dogster » 22 Kesä 2016, 00:25

Nellin ilme ei edes värähtänyt kun maagi alkoikin hänelle räyhätä - Tulen Veljeskunnan kapteeni ymmärsi täysin hyvin ettei toinen ollut aivan oma itsensä. Toivottavasti. Kiukku yleensä sai ihmiset puhumaan sellaisia mitä nuo normaalisti eivät sanoisi. Nell odotteli tyynesti tuon räyhän loppumista ennenkuin alkoi vastaamaan kysymyksiin - tai no, tiuskauksiin.

"Minä ja ryhmäni asumme linnan alueilla - "friikki"tupaan meillä ei ole asiaa.", tuo päästi kevyen naurahduksen samalla kun kaivoi jotain huivinsa kätköistä. Ristin. Hän nosti sitä esille tarpeeksi että noita ymmärsi - Nell ja hänen "ryhmä" eivät olleet tervetulleita sinne missä heidän normaalisti metsästämät olennot asuivat. Samainen risti katosi huivin sisään Nellin sanottua tuon, ja puolirotuinen jatkoi puhumistaan.

"Minulla on lupa kulkea täällä. Olenhan minä eräänasteen lähetti - En tiedä oletko Tulen Veljeskunnasta kuullut, mutta minut on lähetetty heidän toimesta palvelemaan arvon kuningasta. Joten minun on turha huolehtia hälytyksistä.", tuo sitten hymyili. Viimeinen kohta tosin sai Nelladelin näyttämään outoa naamaa pienen hetken.

"Ja pahoitteluni, en koskaan tavannut äitiäni. Tai jos tapasin, olin liian nuori muistamaan. Joten puolet opeista jäi uupumaan.", tuo virnisti, toki se pahalta tuntui mutta eihän sitä kannattanut ruveta märehtimään. Elämä - jopa pitkä-ikäisellä olennolla kuten Nell - oli liian lyhyt moiseen. Nyt kuitenkin metsästäjä rauhoittui taas... "Helpottiko? Vai tahdotko jatkaa?", Nell taputti rintakehäänsä ennen kuin levitti kätensä hiukan. Antaa tulla vain.

"Minä olen jo kaiken kuullut, senkus raivoat. Mutta sinua en jätä rauhaan kunnes saadaan edes osa tuosta pahasta olosta pois."
Splinter, Ice Prince || Roka, Blind Loner || Copper, Righteous Man || Argen, Lenient Beast || Sullivan, Guardian of Animals || Nelladel, Night Hunter
Tänne päin,, jos sinulla on peli-idea tai tahdot kurkata avoimena olevia tärkeitä ja ei-niin-tärkeitä peli-ideoita.

"I'm a cockroach remember, I just keep coming back!"

Ava (c) Minä.
Avatar
Dogster
Aatelinen
 
Viestit: 1974
Liittynyt: 04 Touko 2009, 20:00
Paikkakunta: Tuntematon planeetta

Re: Suorat Sanat

ViestiKirjoittaja Aksutar » 22 Kesä 2016, 20:08

Silti se jatkoi puhumista. Eikö mokoma nyt ymmärtänyt lähteä, kun siihen hyvä väli suotiin? Ilmeisesti ei, mokomakin tunkeilija. Sentään mies lähti kertomaan itsestään jotain, mainiten kuuluvansa ryhmänsä kanssa Tulen Veljeskuntaan. Noidan katse kävi kaventumaan, Ednan miettien nyt tarkemmin missä yhteydessä sen nimen oli kuullut ja kuka mokomista oli kertonut. Taisivat metsästää juurikin friikkejä ja jotain tekemistä Veljeskunnalla oli kirkon ja kuningashuoneen kiristyneillä väleillä... Ja Hans noista oli kovin näreään sävyyn puhunut, mutta ainahan velho kaikista tylysti puhui.

Pikkuhiljaa se närkästys alkoi laantua. Tosi ei vielä niin paljon, että Edna olisi käynyt pahoittelemaan kommenttiaan toisen äidistä, vaikka nyt sai kuulla ettei lyhyenläntä kaveri koskaan ollut äitiään tavannut. Miksi, sitä Edna ei tiennyt, mutta kykeni jotenkin samaistumaan. Eihän hän isäänsä tuntenut ennen, kuin oli kasvanut vanhemmaksi - ja jos se noidasta riippui, hänen oma tyttärensä ei tulisi "isäänsä" koskaan näkemäänkään.
Mitään sanomatta tummahipiä tuijotti miestä edessään, joka yhä jaksoi puhua, eikä kuulemma meinannut jättää noitaa rauhaan, ennen kuin pahasta olostaan olisi päästy eroon. Kuka tuo oikein luuli olevansa?

"Olet oudoin tapaamani mies ikinä", Kulmiaan kohottaen Edna lopulta tokaisi. Oudoin tosiaan ja näemmä ainoa, joka nuorennaisen pahasta olosta tuntui välittävän. Kuinka surullista.
"Etkös ole vähän liian nuori Veljeskuntiin.... tai pieni....", Noita jatkoi, käsien noustessa lantiolta eteen puuskaan, "Kuka edes olet?", kuului lisäys. Eihän tuo ihmeheppu ollut vielä edes itseään nimellä esitellyt!
Avatar
Aksutar
Monarkki
 
Viestit: 14829
Liittynyt: 23 Marras 2007, 14:47
Paikkakunta: Crypt

Re: Suorat Sanat

ViestiKirjoittaja Dogster » 22 Kesä 2016, 20:21

No kaikkihan Veljeskunnan porukkaa nälvi, joten ei olisi ollut suurikaan ihme jos Edna olisi haukut tai kahdet kuullut tähän mennessä. Eipä tuo Nelladelia haitannut, moiseen tottui nopeasti. Ja sietihän sitä kun muisti että heidän hommansa kuitenkin pelasti toisia - siitä itsestään jo tuli parempi mieli. Tai sitten Nelliä oli vain helppo miellyttää, mistä sen tiesi.

Miellyttämisestä puheen ollen, tulen taitaja näytti rauhoittuvan. Ehkei täysin, mutta tarpeeksi. Sen verran ettei metsästäjän tarvinnut pelätä uutta tulipalloa ainakaan vielä. Nell asetti kädet lanteilleen, näyttäen iloisen virneen toisen sanoille - jep, vieläkään hän ei osannut loukkaantua. Otti tuon itse asiassa kehuna, mistä sen tiesi millaisia miehiä toinen tapasi. Outo saattoi tarkoittaa vain hyvää loppujen lopuksi!

"Otan tuon kohteliaisuutena!", tuo tokaisi, ennen kuin rauhoittui hiukan tuon sanojen myötä. "Ja itse käytän termiä kompakti - tiivis pakkaus jota on helppo aliarvioida.", Nell nyökkäili itsekseen muutaman kerran. Aivan, hän unohti esittäytyä! Nell kröhäisi, selvittäen kurkkuansa ennen kuin teki liioitellun kumarruksen - selvä komedia esitys - ja nosti katseensa takaisin ylös, antaen ilkikurisen virneen.

"Nelladel, kapteeni Tulen Veljeskunnan iskuryhmässä joka tänne on majoittunut. Älä anna ulkonäön hämätä, saatan olla tuplasti sinun ikäsi!", tuo esittäytyi, ennen kuin suoristui takaisin. "Pelkkä Nell riittää hyvin tosin, en ole koskaan pitänyt kapteenin tittelistä, ja koko nimi kuullostaa oudolta... Entäpä sinä?"
Splinter, Ice Prince || Roka, Blind Loner || Copper, Righteous Man || Argen, Lenient Beast || Sullivan, Guardian of Animals || Nelladel, Night Hunter
Tänne päin,, jos sinulla on peli-idea tai tahdot kurkata avoimena olevia tärkeitä ja ei-niin-tärkeitä peli-ideoita.

"I'm a cockroach remember, I just keep coming back!"

Ava (c) Minä.
Avatar
Dogster
Aatelinen
 
Viestit: 1974
Liittynyt: 04 Touko 2009, 20:00
Paikkakunta: Tuntematon planeetta

Re: Suorat Sanat

ViestiKirjoittaja Aksutar » 27 Kesä 2016, 14:14

Kohteliaisuutena mokoma meinasi sen kommentin ottaa pituudestaan, vaikka sellaiseksi sitä ei oltu tarkoitettu. No, ehkä näin oli parempi, ei Edna varsinaisesti halunnut toista suututtaa tai loukata loppupeleissä, mutta tuttuun tapaansa suorasanaisuutensa ja ärtymyksensä saattoi tuoda sammakoita suusta. Muukalainen kävi kuitenkin kehumaan kokoaan, kuvaillen sitä tiiviiksi pakkaukseksi ja helposti aliarvioitavaksi. Olihan siinä tietty etunsa, Ednakin sen oli huomannut. Häntä tupattiin aliarvioimaan sukupuolensa ja ikänsä toimesta ja voi kuinka monta kertaa hän olikaan saanut jo näpäyttää turhan lähelle pyrkiviä miehiä - jotka yleensä olivat humalassa ja kymmeniä vuosia vanhempia, mitä hän itse...

Lopulta hän sai myös kuulla tämän pienen miehen nimen. Nelladel, pelkkä Nell riittäisi, ja kuulemma tuo oli itse veljeskunnan iskuryhmän kapteeni. Edna ei voinut kuin epäuskoisena tuijottaa muukalaista edessään, tietämättä nyt pitäisikö tuota esittelyä uskoa?
"... Edna... Edna Eregion", Hetken kyseenalaistavan hiljaisuuden jälkeen vastattiin, noidan yhä katsellen suippokorvaista päästä varpaisiin.
"Eikös Nell ole tytön nimi...", Noita huomautti perään, kulmaansa kohottaen. Ei hän ainakaan koskaan ollut törmännyt Nell nimiseen mieheen - kai se kerta oli ensimmäinenkin.
"Ja eikö itse kapteenilla ole parempaa tekemistä kuin ympäri linnaa norkoilla?", Niitä kysymyksiä tuntui nyt riittävän, kun Edna vauhtiin pääsi, "Mitä te edes teette täällä? Tulitte tappamaan meidät kaikki? Auttamaan kirkkoa ja kuningashuonetta pääsemään meistä "friikeistä" eroon?".
"eikö se ole aika tekopyhää teiltä tappaa kaltaisianne?".
Avatar
Aksutar
Monarkki
 
Viestit: 14829
Liittynyt: 23 Marras 2007, 14:47
Paikkakunta: Crypt

Re: Suorat Sanat

ViestiKirjoittaja Dogster » 27 Kesä 2016, 14:49

"Ehkä. Tyttömäinen se on, mutta minkäs sille on - nimi on mikä on, en minä siitä eroonkaan pääse. Enkä oikein tahdokkaan, ainakin se on erillainen.", Nell ei erityisemmin välittänyt nimestään ja sen erikoisuudesta. Tuo kuitenkin tiesi että isällensä tulisi suru puseroon jos Nell alkaisi nimeään vaihtamaan - tuo oli niin emootionaalinen joskus...

Nellin hymy ei hyytynyt - ei ainakaan kunnes Edna alkoi aivan kunnolla vaahtoamaan. Linnalla norkoamisesta, tappamisesta, tekopyhyydestä... Kuitenkaan, kapteenin ilme ei muuttunut vihaiseksi tai säikähtäneeksi. Kaiken tuon sijaan tuolla oli melankolinen hymy. Nelladel huokaisi hiukan, raaputtaen sitten niskaansa - mistä tästä aloittaisi.

"Oijoi... taisi tulla kunnon väärinymmärrys tässä. Lyhyesti - Olemme kirkosta eronnut lahko. Kirkko on jo koettanut tuhota meidät kauan sitten - kauan ennen kuin minä liityin joukkoon. Joten ei, emme ole kirkkoa auttamassa. Minut ja pieni iskuryhmäni on lähetetty palvelemaan vain ja ainoastaan tämä hetkistä kuningasta - saimme luotettavaa tietoa että hän sietää taruolentoja huomattavasti paremmin mitä edellinen kuningas, joten vetoosimme vanhaan sopimukseen kuningashuoneen kanssa.", Nell hymähti hiukan tuossa kohdin. "Toisin sanoen - olemme suojelemassa kuningasta, ja ärsyttämässä kirkkoa. Tulen Veljeskunta on rauhanomaisempi lahko kuin kirkko itse, ainoat henkilöt joiden kimppuun käymme ovat ne pimeyden olennot jotka ovat aiheuttamassa harmeja. Tai jos joku käy heti päälle. Tai jos on laitettu ilmoitus. Rauhanomaisia "friikkejä" emme kiusaa.", tuo sitten nyökkäsi lopussa.

"Toisin sanoen, en ole tappanut ketään joka ei ole toisten kimppuun syyttä ensin käynyt. Sama pätee ryhmääni. Ja toivottavasti se pysyy niin. Ja mikä norkoomiseen tulee...", Nellin hymy alkoi pikku hiljaa palata, vaikka tuossa lievästi nolostunut ja surullisempi sävy nyt olikin. "Sanoinhan ettei kirkko pidä meistä. Sama pätee suurimpaan osaan linnassa olijoihin. Kaipasin hiukan omaa rauhaa - tai edes hiukan seurallisempaa seuraa vain."
Splinter, Ice Prince || Roka, Blind Loner || Copper, Righteous Man || Argen, Lenient Beast || Sullivan, Guardian of Animals || Nelladel, Night Hunter
Tänne päin,, jos sinulla on peli-idea tai tahdot kurkata avoimena olevia tärkeitä ja ei-niin-tärkeitä peli-ideoita.

"I'm a cockroach remember, I just keep coming back!"

Ava (c) Minä.
Avatar
Dogster
Aatelinen
 
Viestit: 1974
Liittynyt: 04 Touko 2009, 20:00
Paikkakunta: Tuntematon planeetta

Re: Suorat Sanat

ViestiKirjoittaja Aksutar » 04 Heinä 2016, 11:02

No erilainen se totta vie oli, jos ei muuta. Mutta ei nimi miestä pahentanut, tai niin kuului sanonta, joten mitä Edna oli toisen nimeä tuomitsemaan. Sitä paitsi, haltioiden nimet varsinkin kuulostivat välillä ihmisten korvaan turhankin hämmentäviltä - ainakin niin Edna oli kuullut. Eihän hän voinut tietää, oliko Nelladel haltioidenjuuria, mutta hänen korvaansa se kuulosti siltä.
Nell kävi kuitenkin kertomaan paremmin, mikä Tulenveljeskunta varsinaisesti oli ja mitä täällä tekivät. Vaikka tuo toikin miellyttäviä pointteja esiin Veljeskuntansa toiminnasta ja periaatteista, näytti noita silti nyrpeää naamaa - nyt varmaan lähinnä sen takia, että halusi väen väkisin uskoa omiin oletuksiinsa. Eihän kukaan halunnut myöntää olevansa väärässä!

"Pft, niin varmaan. Nykyinen kuningas on vain yksi Scarlington muiden joukossa - väittäkää mitä vaan, silti meitä vainotaan ja tapetaan kruunun ja kirkon nimissä", Edna nurisikin vastaan, ei hänellä ollut mitään syytä luottaa Nellin sanaan vielä, "sitten kruunu vielä keräilee joukkoihinsa mielipuolisia rasisteja, jotka teurastavat "friikkejä" mielin määrin ja säälittä".
"Joten jos kerran Scarlingtonien nimeen toimit, ei minulla ole mitään syytä luottaa sinuun ja periaatteisiisi", Noita tokaisikin kovinkin suoraan. Kyllä hän tiesi millaisia hulluja Scarlingtonit puoleen vetivät. Kuninkaan sisarkin suojeli itse Ednan raiskaajaa ja antoi tuon riehua miten sattui ja peitteli sitten jälkiä, mistä Edna tiesi, etteikö Nellinkin tapauksessa olisi samanlainen sopimus? Tosin, eipä hän mitään varmaksi tiennyt, mutta uskoi kyllä tietävänsä tasan tarkkaan, millaista peliä siniveriset pelasivat. Pitäisi syöstä vallasta mokomat, jos Ednalta kysyttiin. Tosin hän syöksisi vallasta mielellään kaikki kuninkaat, jos siitä lähdettiin.
Avatar
Aksutar
Monarkki
 
Viestit: 14829
Liittynyt: 23 Marras 2007, 14:47
Paikkakunta: Crypt

Re: Suorat Sanat

ViestiKirjoittaja Dogster » 04 Heinä 2016, 21:01

Nell kuunteli jälleen nurinat - ja jälleen kerran vain hymähti, ymmärtäväisesti. Hän oli nähnyt tämän tarpeeksi monta kertaa, ja oli jo oppinut ettei tälläisestä kannattanut alkaa riitaa haastamaan. Jos ei uskonut niin ei uskonut.

"Olet oikeassa. Sinulla ei ole mitään syytä luottaa minuun, tai uskoa sitä mitä sanon. Loppujen lopuksi minähän olen vain puhunut, etkä sinä ole ollut paikalla kun olen toiminut vai mitä?", tuo kysyi, yllättävän rauhallisesti ottaen huomioon Nelladelin normaalin hyperaktiivisuuden. "En pyydä sinua uskomaan minua tältä istumalta. Niin ihmisijä kuin taruolentoja kuin väliinputoajiakin on joutunut sekä vihan että pilkan kohteeksi - et ole ensinmäinen joka on minua tälläisestä syyttänyt. Etkä varmasti tule olemaan viimeinen."

Nell sulki silmänsä, vetäen henkeä kevyesti. Näin kauan vakavana oleminen ei ollut hänen mieleensä... "Voisin raahata sinut linnalle lukemaan vanhat historian kirjoitukset Tulen Veljeskunnasta. Voisin viedä sinut katsomaan katonrajasta kuinka kuningas toimii. Voisin pakottaa sinut vaikka mihin käyttämällä joko omia tai tiimini voimia. Mutta mitä se muuttaisi noin voimakasluonteisen naisen mielessä? E-hei. En aio pakottaa sinua mihinkään, enkä aio vängätä vastaan kuin keskenkasvuinen lapsi, jos minulla ei ole näyttöä sanoistani. Ainoa mitä voin tehdä on pyytää mahdollisuutta näyttää etten ole valehtelija."

Ja nyt Nellin oli pakko päästää syvä huokaus. "Keskenkasvuisista lapsista puheen ollen, tämä meni nyt hyvin harmaaksi tämä meidän keskustelu! Tulin ulos ettei tarvitisi olla vakavana koko ajan, ja tässä minä olen! Minä kun luulin että pitkän elämän aikana tuli etuoikeus olla lapsenomainen tavallista pitempään, pah."
Splinter, Ice Prince || Roka, Blind Loner || Copper, Righteous Man || Argen, Lenient Beast || Sullivan, Guardian of Animals || Nelladel, Night Hunter
Tänne päin,, jos sinulla on peli-idea tai tahdot kurkata avoimena olevia tärkeitä ja ei-niin-tärkeitä peli-ideoita.

"I'm a cockroach remember, I just keep coming back!"

Ava (c) Minä.
Avatar
Dogster
Aatelinen
 
Viestit: 1974
Liittynyt: 04 Touko 2009, 20:00
Paikkakunta: Tuntematon planeetta

Re: Suorat Sanat

ViestiKirjoittaja Aksutar » 19 Syys 2016, 16:25

Edna oli jo valmistautunut kunnon sanaharkkaan - tai jopa joutuvansa tyrmiin kruunun herjaamisesta - mutta sen sijaan että kauhukuvat olisivat toteutuneet, kävikin Nelladel myöntämään Ednan olevan oikeassa? Tyttö kohotti kulmiaan kysyvänä, toisen todetessa ettei hänellä ollut tältä seisomalta oikeutta vaatia Ednaa uskomaan itseään. Se oli jokseenkin outoa, nyt kun ajatteli. Yleensä jos noita kyseenalaisti jonkun puheet, tuli sieltä heti takaisin puolustuksia ja tarinoita siitä, mitä kaikkea olikaan tultu tehtyä - mutta ne olivat vain puheita. Sanoja ilman todisteita.
"Minua et saa lukemaan mitään seuraavaan viikkoon", Edna tuhahti väliin, suippokorvaisen uhitellessa, että raahaisi noidan lukemaan tulen veljeskunnan historiasta. Hän oli saanut lukea tarpeeksi tälle viikolle kiitos velhon oppien, hänhän ei koskisi edes satukirjaan lapsensa mieliksi hetkeen! Kalma lukekoot lapselle välillä.

Lopulta Nelladel kuitenkin tokaisi keskustelun menneen turhankin synkäksi, vaikka tuo kuulemma oli ulos tullut juuri sen takia, ettei vakavana ja synkistelijänä tarvinnut koko aikaa olla. Edna tuijotti hetken vierasta miestä, kunnes hymähti naurahtaen, nyökäten pienesti tuon sanoille.
"Et vain puhu minulle veljeskunnastasi, niin en minäkään keskenkasvuiseksi kakaraksi taannu", Aivan sama mitä Tulen Veljeskunta edusti, Edna ei halunnut siitä kuulla. Kaikki ryhmät joihin liittyi sana "Veljeskunta" tuntuivat olevan juurikin sellaisia, mistä noita ei varsinaisesti pitänyt. Pikkuhiljaa se kiukku myös alkoi laantua ja Edna kykeni jälleen järkevämmin ajattelemaan. Hyväähän Nelladel oli vain tarkoittanut, tullessaan hänelle juttelemaan, hän tässä se typerys oli kun heti riitaa oli lähtenyt haastamaan viattoman muukalaisen kanssa.

"Anteeksi", Edna lopulta tokaisi, hieraisten niskaansa siinä ohimennen, "On ollut rankkaa".
Avatar
Aksutar
Monarkki
 
Viestit: 14829
Liittynyt: 23 Marras 2007, 14:47
Paikkakunta: Crypt

Re: Suorat Sanat

ViestiKirjoittaja Dogster » 08 Loka 2016, 10:32

Nyt nappasi! Nelladelin hullunkurisesti aktiiviset korvat heilahtivat alas ja takaisin ylös, aivan kuin ne eivät voineet uskoa mitä ne kuulivat, mutta metsästäjä itsessään ei voinut muuta kuin hymyillä.

"Sovittu, jos lipsahdan saat luvan lyödä.", tuo tokaisi, ennen kuin paussasi hetkeksi. "Kunhan et kasvoihin. Liian nätti naama tuhkattavaksi.", tuo sitten jatkoi, tehden sitten liioiteltun hurmaavan hymyn. Vitsihän tuo oli, mutta ei Nell tahtonut uusia jälkiä kasvoihinsa - arvet, oudot kuviot and hyvin... mielenkiintoiset silmät olivat jo tarpeeksi. Ja mitä hänen isänsäkkin sanoisi jos Nell ilmestyisi tuon ovelle ilman toista puolta naamastaan.

Kuitenkin, Edna jatkoi - ja tulihan se selitys sieltä. Ja jopa pieni anteeksipyyntö. Nell vaihtoi ilkikurisen hymynsä lempeämpään, ja astui pari askelta lähemmäs nyt kun tilanne oli, heh, viilentynyt hiukan. "Vettä sillan alla, tapahtuu usein meikäläiselle.", tuo totesi, ei tuo osannut pitää kiinni kaunastaan pitkään. "Haluatko puhua siitä? Siis, jos nyt tahdot purkaa pahaa oloa - mitä ikinä sanotkaan minulle pysyy kyllä salassa."
Splinter, Ice Prince || Roka, Blind Loner || Copper, Righteous Man || Argen, Lenient Beast || Sullivan, Guardian of Animals || Nelladel, Night Hunter
Tänne päin,, jos sinulla on peli-idea tai tahdot kurkata avoimena olevia tärkeitä ja ei-niin-tärkeitä peli-ideoita.

"I'm a cockroach remember, I just keep coming back!"

Ava (c) Minä.
Avatar
Dogster
Aatelinen
 
Viestit: 1974
Liittynyt: 04 Touko 2009, 20:00
Paikkakunta: Tuntematon planeetta

Re: Suorat Sanat

ViestiKirjoittaja Aksutar » 09 Loka 2016, 14:12

Edna ei voinut kuin naurahtaa, kun Nelladel kasvojaan kävi kehumaan. Tuollaista vitsailua sitä kuuli harvemmin sotilailta, miespuolisilta varsinkaan, tai sitten noita ei vain ollut törmännyt oikeisiin tyyppeihin. Hänen kokemuksensa sotilaista olivat aina niin näreitä ja negatiivisia, mikä ikinä aikuisten miesten ongelma sitten olikaan. Mutta eihän Nelladel ollut edes sotilas, varsinaisesti siis, vaan täysin uusi taho. Moinen vitsailu oli kuitenkin tervetullutta vaihtelua arkeen, varsinkin tällä hetkellä, kun kaikki tuntui olevan vain yhtä kaaosta.

"Äh, ei se mitään suurta ole", Edna vakuutteli tuttavalle, kun tuo kyseli olisiko noita halunnut kenties purkaa pahaa oloaan, "Vain pieniä, epämukavia sattumia ja tapahtumia, joista närkästys nyt sitten on patoutunut tähän pisteeseen", Ehkä hän vähätteli liikaa ongelmiaan, mutta nyt kun olisi pitänyt alkaa avautumaan jollekulle niistä, joka suostui kuuntelemaan, ei Edna yllättäen osannutkaan lähteä mieltään ilmaisemaan. Kaikki se raivo tuntui vain typerältä nyt.

"Et taida olla ihan pelkkä haltia..?", Nopeasti noita vaihtoi puheenaihetta, "Tai siis, et ainakaan ihan... "normaalilta" haltialta vaikuta", mitä hän nyt haltioita oli nähnyt, ei Nelladel näyttänyt aivan noiden kaltaiselta... saatikka pituiselta.
Avatar
Aksutar
Monarkki
 
Viestit: 14829
Liittynyt: 23 Marras 2007, 14:47
Paikkakunta: Crypt

Re: Suorat Sanat

ViestiKirjoittaja Dogster » 06 Marras 2016, 11:46

Nell kallisti hiukan päätänsä tuohon vastaukseen. Ei mitään suurta? Ottaen huomioon että Nell meinasi kärventyä muutama hetki sitten, tuo vastaus ei oikein kuullostanut oikealta. Puolituinen meinasi painaa hiukan lisää, kun Edna mainitsi Nelladelin rodun. Metsästäjä virnisti hiukan, antaen korviensa heilahtaa uudestaan ja pienten tora-hampaiden esiintyen virneen kera.

"Oikein arvattu - olen puolituinen. En tiedä oletko tressymeistä kuullut...", Nell mietti hetken miten selittäisi tressymit parhaiten, mutta mahdollisimman lyhyesti. "Ne ovat siis maagisia lentäviä kissoja. Äitini oli sellainen. Isäni taas oli... no en voi oikein sanoa että normaali haltia enää tässä vaiheessa.", metsästäjän ilme kertoi kaiken. Tuon isä Beinion oli kaikkea muuta paitsi normaali! Kurtistaen kulmiaan mietteliäästi, Nell odotti pari sekunttia ennen kuin katsoi Ednaa päin.

"Eli teknisesti ottaen... Maaginen kissa haltia? Ehkä? Juu?", Nell itsekkin epäröi hetken, yrittäen päättää oliko tuo nyt se paras kuvaus.
Splinter, Ice Prince || Roka, Blind Loner || Copper, Righteous Man || Argen, Lenient Beast || Sullivan, Guardian of Animals || Nelladel, Night Hunter
Tänne päin,, jos sinulla on peli-idea tai tahdot kurkata avoimena olevia tärkeitä ja ei-niin-tärkeitä peli-ideoita.

"I'm a cockroach remember, I just keep coming back!"

Ava (c) Minä.
Avatar
Dogster
Aatelinen
 
Viestit: 1974
Liittynyt: 04 Touko 2009, 20:00
Paikkakunta: Tuntematon planeetta

Seuraava

Paluu Sotilastupa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron