Viesti To Helmi 02, 2012 9:11

Kreivi Areth Cúthalion

Nimi: Arethdriel Aranthil Sorel Cúthalion
Kutsumanimi: Arethdriel. Kreivi Cúthalion. Mies esittäytyy toisille useimmiten kuitenkin nimilyhennöksellä Areth.
Ikä: Noin 450. Ulkonäöltään vastaa noin 35-vuotiasta.
Sukupuoli: Mies
Rotu: Haltia
Asema: Aatelinen. Kreivi. Toimii hallitsijana haltioiden piilopaikassa.
Puolue: Haltiat
Suuntautuminen: Bi, mahdollisista syrjähypyistä huolimatta Areth on enemmän suuntautunut naisiin päin.
Siviilisääty: Naimisissa Erudessan kanssa



Aseet ja taidot
Areth ei niinkään perusta aseista, mutta onkin sen sijaan erittäin terävä- ja nopeaälyinen sotastrategi ja taktikko. Kreivi on laskelmoinnissaan harvinaisen tarkka, ja pysyy tavallisesti aina tilanteen tasalla niin käynnissä olevissa tasteluissa kuin niissä, jotka ovat vasta suunnittelun alla. Areth osaa ottaa pätevässä laskelmoinnissaan kaikki mahdollisuudet huomioon ja kumota niitä sitten edelleen omilla suunnitelmillaan vielä jälkeenkin päin, mikä aiheuttaa varmasti vastustajilleen tukalat oltavat. Tavallisesti mies jopa pysyttelee aina askeleen jos toisenkin muista edempänä, ollen näin jo yksin hyvin arvaamaton pari kaksinkamppailussakin.

Vaikka Areth pyrkiikin pysymään tuosta verisemmästä sodankäynnistä sivussa, osaa tuo siltä miekkaakin kädessään pitää ja jopa tehdä sillä jotain. Lyhyissä, hyvin nopeatempoisissa kamppailuissa Areth häviääkin hyvin nopeasti vastustajalleen ja siksi kreivi otteleekin mieluummin pitkiä, kestävyyttä vaativia taistoja, joissa tuon laskelmointi pääsee puhumaan puolestaan.
Silti, kreivi on yhä hyvin onneton aseiden kanssa - paitsi omien rautaviuhkojensa, joita Areth omistaa peräti kaksi. Viuhkat ovat kauttaaltaan mustat, kauttaaltaan todella kestävästä metallista taotut ja kokoon taittuvat. Ne eivät varreltaan taivu tai mene rikki kovimmastakaan iskusta, vaan suojaavat käyttäjäänsä parhaimmillaan käytettynä kuin kilvet niin nuolilta kuin myös maagisilta hyökkäyksiltä. Rautaviuhkan ylin reuna on teroitettu, joten sillä saa julmasti sivallettua vastustajan lihaan fataaleja vammoja aivan kuten miekallakin. Viuhkaan on myös kiinnitetty eräänlainen mekanismi, jonka avulla Areth voi peukalollaan työntää kolme valkoisiksi höyheniksi naamioitua tikarimaista terää 20cm korkeudelle viuhkan yläreunasta, keskiosasta esille. Näin ollen rautaviuhkoilla pystyy myös lävistämään vastustajansa.
Pituutta viuhkoilla on kädensijasta piikikkääseen reunaan mitattuna melkein metrin (täten "siipiväliä" viuhkalla on lähemmäs kaksi metriä) ja ne ovat suuruuteensa nähden kantajallaan erittäin näyttävän näköiset. Viuhkat painavat myös runsaasti kokoonsa nähden vaikka niitä on magialla kevennettykin, joten kokematon ei pysty lainkaan hallitsemaan niiden käyttöä. Areth säilyttää aseitaan kokoon taitettuina tavallisesti vyöllään sellaisinaan, josta ne on helppo vetäistä esille tarpeen tullen.
Viuhkojensa lisäksi kreivi on myös pätevä käsittelemään jousta. Erittäin tarkan näkönsä ja laskelmointinsa ansiosta, mies ei koskaan ammu huti maalistaan.

Areth hallitsee myös hieman magiaa. Kreivi pystyy luomaan omaamansa magian avulla paineaaltoja niin fyysisen kosketuksen kuin äänensä avulla, myös kyeten sekoittamaan paineaaltoihin jonkin maagisen elementin sitä halutessaan.
Mies pystyy myös johdattelemaan ärsykkeillä ja harhoilla toisia, saaden muut tekemään ja sanomaan tahtoessaan juuri kuten itse tahtoisi ja toivoisi. Eräänlainen muoto tästä on mm. tuottaa kipua toisten päähän tai muualle kehoon pelkästään katsomalla noita. Kyky mahdollistaa myös kaikkien aineellisten esineiden hajotuksen psyykkisen voiman avulla, ilman minkäänlaista fyysistä kosketusta. Elollista kehoa Areth ei kykene posauttamaan kappaleiksi, mutta hajottaminen korvataan jälleen sanoinkuvaamattomalla kivulla, joka pakottaa uhrinsa maahan väkisin.
Maagisten taitojensa avulla kreivi pystyy myös liikkumaan ja liikuttamaan muitakin paikasta toiseen älyttömällä nopeudella kuin myös yksinkertaisesti vain siirtymällä teleportaalin tavoin. Tapa liikkua nopeasti mahdollistaa myös Arethin toimimaan taisteluissa niin nopein liikkein, ettei häntä välttämättä kykene edes näkemään.

Arethdriel kykenee myös tavallaan irtautumaan omasta kehostaan ja liikkumaan henkenä ympäriinsä aaveentavoin ja tarkkailemaan muita toisesta ulottuvuudesta käsin. Tämä mahdollistaa tietenkin vihollisten vakoilut läheltä kuin kauempaakin, mutta samalla taito jättää Arethin oman pysähtyneeseen tilaan jäävän kehon alttiiksi ulkoisille vaaroille.


Ulkonäkö
Nähdessään Arethin, ei tuota voisi kuvitella kuuluvaan mihinkään vähempään kastiin kuin aatelisiin. Kreivin ulkoasu on tavallisesti näyttävä, virheetön ja siisti - ja sitä koristavat entuudestaankin lisää miehen pitkä varsi ja elegantit kasvot. Ihonsa on hyvin puhdas, virheetön ja kalpea - sävyltään sitä voisi melkeinpä luonnehtia vaalean kermansävyiseksi. On kuitenkin muutama seikka, mitkä Arethin ihon virheettömyyden ja täydellisyyden rikkoo. Tuon erittäin tummat silmänaluset, jotka ovat pitkälti seuraus jatkuvasta stressistä ja unettomuudesta, joista kreivi kärsii alati. Moinen piirre saa valmiiksi totisen kreivin näyttämään jopa tylsistyneenkylmältä usein. Toinen seikka ovat viisi kappaletta oikeaa kasvopuoliskoa halkovat kapeat, mutta syvät arvet.
Ihon kalpeutta korostavat vielä entisestään kasvoja raamittavat korpinmustat, reisiin asti takaa ja edestä kerroksittain rinnalta lantiolle ulottuvat lainehtivat hiukset, jotka tavallisesti saavat levätä pitkin hartioita ja selkää vapaina. Otsalta hiukset jakautuvat keskijakauksella molemmin puolin, mutta päältä letti on usein taakse kammattuna, ja kiinnitettynä silkkisin ja samettisin nauhoin esimerkiksi pienelle letille. Vain harvoissa tapauksissa Areth käy sitomaan hiuksensa täysin kiinni ja niinäkin harvoina tapauksina, hän ei tavallisesti tee sitä itse.

Areth on rungoltaan 2m pitkä, muttei kuitenkaan tavallisten haltioiden tapaan siro. Miehen kehoa verhoaa selvästi näkyvillä oleva kevyenjäntevä lihaksisto, joka ei kuitenkaan saa näyttämään miestä turhan rotevalta muitten joukosta, mutta tekee tuosta kuitenkin selvästi miehekkäämmän ja kookkaamman oloisen. Silti, Arethia ei voi mieltää varinaisesti kaapiksi, sillä hän on kuitenkin raamikkuudestaan ja leveistä hartioistaan huolimatta hoikka ilmestys.

Kuten sanottu, Arethilla on hyvin kaunopiirteiset ja elegantit kasvot. Kasvonpiirteensä ovat hyvin kapeat, pitkää nenäänsä, silmiään, huuliaan ja leukaa myöten, aavistuksen jopa kulmikkaatkin. Kreivin silmät ovat sävyltään eripariset, terävän ovaalin malliset, jotka tekevät miehen katseesta vaikuttavan ja viettelevän. Vasen silmä on yönsininen, kun taas oikea, joka siihen raapaissusta iskusta vaihtoi vahingoituttuaan värinsä jäisen sinertävään. Areth ei näe oikealla silmällään myöskään kunnolla.
Kulmat ovat hyvin tarkoin huolitellut, terävästi lopusta alaspäin kaartuvat. Korvat ovat haltioille tyypilliset, suipot ja pitkät, joissa kreivi mielellään pitää erilaisia koruja. Hänellä on useita lävistyksiä - vaikka toisin saattaisi hänen ikäiseltään mieheltä uskoa - joihin on pujotettu usein joko jalokivin koristeltuja nappeja tai renkaita. Niihin on usein pujotettu myös kultaisia, kevyitä ketjuja, joiden toinen pää on kiinnitetty alahuulen alapuolella olevaan lävistykseen.
Arethdrielillä on myös tapana meikata silmiään mustin rajauksin, ja uusimman villityksensä mukaan hän maalaa tummilla luomiväreillä usein yläluomiaan lähinnä omaksi ilokseen tehdäkseen katseestaan entistäkin mystisemmänoloisen.

Arethilla ei ole koskaan pulaa vaatteista aatelisten tapaan. Tavallisesti hänellä nähdään päällä tummia tai vaaleita, värittömiä takkeja, jotka ovat enemmän tai vähemmän kullankeltaisin tai hopein langoin koristeltuja ja kirjailtuja. Areth suosii kerrospukeutumista, minkä myötä myös erityisesti siistien sisätakkien lisäksi kreivin suosiossa ovat röyhelöisemmät pitkähihaiset ja niihin erilaiset liivit yhdistettynä. Myöskään jalkoja myötäileviä housuja unohtamatta, joista miehen suosikit taitavat suuriosa olla materiaaliltaan nahkaisia, tai muuten ihoa nuolevia kankaita. Arethilla on jokaiseen tilaisuuteen varmasti enemmän kuin kymmenen asukokonaisuutta, joista hän ylleen valitsee joka kerta sillä hetkellä miellyttävimmän ja toki sopivimman. Hänellä on silmää muodille ja haltioiden keskuudessa vallitsevalle tyylille, eikä kreivi koskaan ehätä tipahtaa tyylikkyydestään, tai jää muuten vähempiarvoisemmilleen pukeutumisessa toiseksi – ei arjessa, eikä juhlassa.
Tyylikkyys ei myöskään kaikkoa ulkovaatteita käytettäessä, talvenlapsena Arethin tietäen täsmälleen myös miten millaisiinkin säihin tulee parhaiten pukeutua. Hän ei koskaan palele pakkasessa ja tuiskussa, eikä auringonpaisteessa vastaavasti paahtuisi kuoliaaksi.

Areth omistaa myös haarniskoja muutamankin kappaleen ihan vain periaatteesta, mutta käyttää niitä äärimmäisen harvoin.


Naamakala


Luonne
Ensimmäiseltä silmäykseltään kreivi vaikuttaa tasapaksulta, karismaattiselta aateliselta, joka ei puhetavaltaan tai käytökseltään noista juurikaan erottuisi. Toisin kuitenkin on, sillä Areth taipuu tilanteiden mukaan moneksi, eikä varmastikaan jätä ketään kylmäksi olemukseltaan oli kyseessä sitten arki, taistelutanner tai juhla. Ulkoisesti Areth on kuitenkin niin karismaattinen tapaus, että useimmat suosiolla tahtovat kreivin seurassa mielistellä, sen sijaan että huonoon valoon itseään ajaisivat.
Areth pitää puhumisesta ja muihin syvemmin tutustumisesta, sekä muiden elämän arkisuuden ja koruttomuuden kadehtimisesta, vaikka nuo jotka hänen silmätikukseen joutuvatkin, eivät tästä varsinaisesti välttämättä pidäkään. Mies on tottunut elämään rahan ja arvovallan keskellä, ja toisinaan hän haluaisi kokea tavallisen kansankin harmaan arjen, vaikkei siihen saappaissaan ehkä uskaltaisikaan suorin jaloin hypätä. Vaikka omaa kansaansa rakastaakin, vieroksuu Areth kuitenkin friikkejä ja tämän ohella vihaa koko sydämestään eritoten ihmisiä. Hän osoittaa helposti vihaa, närkästystä ja väheksyntää lähes kaikkia muita rotuja kohtaan, paitsi haltioita, elleivät nuo itse kykene osoittamaan siniveristä kohtaan määrätietoisuutta ja kunnioitusta.

Lähennyttyä kreivin kanssa, saa kuitenkin huomata tuon olevan empaattinen, lojaali ja reilu, puolia pitelevä ystävä. Hän on hyväntahtoinen, eikä tahdo omilleen pahaa tai turhaa harmia, sillä sellaisesta Areth ei osaa nauttia. Mielipiteitään Areth ei kuitenkaan säästele, vaan tuo tavallisesti suorasukaisesti ilmi jos jokin ei häntä esimerkiksi miellytä, joka toisinaan herättää myös siniverisin lähipiirissä nyreyttä ja kulmien kurtistelua kreivin ollessa valmiiksi silmistään niin tarkka, että tuolta saattaa huonona päivänä kuulla nillitystä jatkuvasi asiasta jos toisestakin.
Kreivi luottaa ystäviinsä kuin kallioon, eikä jaksa uskoa että joku hänen luotetuistaan pettäisi hänet tai yrittäisi häneltä varastaa – sen kiveäkin kovemman luottamuksen menetettyään, sitä on kuitenkin hyvin vaikeaa enää laskelmoivan kreivin kanssa rakentaa takaisin. Riittävän hyvän syyn takia Areth on myös valmis valehtelemaan, tai ainakin venyttämään totuutta niin pitkälle kuin vain omalta osaltaan saattaa ystäviensä puolesta, vaikka tietääkin sen olevan kyseenalainen tapa. Joskus kreivi kuitenkin tuppaa nauttimaan valehtelemisesta liiaksikin asti, sillä hänen suulautensa ja sanavalmiutensa takia valehtelu on hänelle turhankin helppoa mielien ohjailun ohella.
Kreivi on hyvä vaihtamaan keskustellessaan pienemmässä kuin isommassakin seurassa puheenaiheita, ja keskustelun johdatteleminen johonkin tiettyyn asiaan on hänelle helppoa. Hän ei tahdo puhua työ- ja yksityisasioistaan paljoa kuin korkeintaan puolisonsa kanssa. Myös tunnepuoli on Arethille täysin harmaata aluetta jonne hän ei halua suotta sorkkia, sillä hänen tunteenilmauksensa ovat ennemmin tekoja kuin sanoja. Sillä vaikka sanojen arkkunsa on laaja ja kreivi suustaan enemmän kuin sanavalmis tapaus yleensä, ei hän yksinkertaisesti vain osaa ääneen ilmaista syvimpiä tunteitaan toisille.

Kreivi on kova myös puhelemaan toisinaan myös itsekseen, ja joskus Arethin saattaa tavata kulkemasta pitkin käytäviä itsenään höpöttäen niin ajatuksissaan, että voisi kuvitella siniverisen saattavan kävellä ennemmin tai myöhemmin päin seiniä.

Olennaisesti kreivin elämää määräävät hänen ihmissuhteensa - jos hän on riidoissa tahtomattaan jonkun kanssa, heijastuu se stressaavalla ja masentavalla tavalla Arethdrieliin. Jos taas hän on onnistunut jossain, mies tuntuu leijuvan kymmenisenkin senttiä maan yläpuolella. Suurempi vaikutus hänen mielialaansa on kuitenkin työasioilla, hänen ympärillään olevilla, sekä muilla vastaavilla seikoilla. Areth on myös helposti ahdistuvaa sorttia, vaikkei sitä päällepäin saatakaan nähdä tai siniverisestä edes olettaa. Hän inhoaa virallisia tilaisuuksia, joissa pitäisi muistaa jokainen etikettisääntö. Kreivi stressaakin näitä tapahtumia tavallisesti etukäteen ja tulee helposti sairaaksi tuolloin - milloin hänelle nousee lievä kuume, hän oksentaa tai muuttuu muuten pahoinvoivaksi tai muuten migreeni vie hänet vuodelepoon. Juhlat ovatkin sitten asia erikseen, vaikka ennakkoon tiedettävästi paikalle kutsuttu väki saakin kreivin voimaan jälleen aina ensimmäiseksi pahoin.
Areth tykkää vitsailla asioista mustalla huumorilla. Se on hänelle eräänlainen tapa peittää ja purkaa stressiä ja ahdistusta, jota tuntuu kertyvän hänen harteilleen pelkästään paikallaan seistessäkin. Kreivi purkaa myös stressiään spontaaneilla teoillaan, kuten lähtemällä yhtäkkiä normaalille kävelylle, ratsastamaan maastoon tai muuten heittäytymällä mitä erikoisimpiin tilanteisiin ja erilaisten ihmisten seuraan. Hetket alentavat roimasti hänen stressitasoaan ja päästävät hänet hetkeksi irti etikettien kahleista - nämä pieninäkin seikkoina pidetyt toimet ovat hänelle elintärkeitä, sillä niillä Areth pystyy välttämään loppuun palamisensa tietoisesti.

Areth on tavattoman pikkumainen ja turhantarkka. Hän pitää aikataulustaan visusti kiinni ja tavallisesti kaikki hänen elämässään tapahtuukin juuri sillä kellonlyömällä kuin olisi tarkoitus - ellei hän itse päätä olla muodikkaasti myöhässä jostain saavuttaakseen sillä enemmän huomiota puoleensa. Hän pitää järjestyksestä ja siisteydestä ja voisi jopa sanoa, että hän on jollain tasolla allerginen pölylle. Mies on myös säästäväisempi kuin mitä hänen varansa edellyttäisivät.

Vihaisena Areth ei ajattele, mitä suustaan päästää tai kuinka hän riitatilanteessa omasta puolestaan etenee, ja usein hän katuukin sanomisiaan jälkeenpäin. Suuttuessaan kreivi haluaa vain kadota paikalta, ja sen hän totisesti tekeekin. Hän paiskoo ovet perässään ja vastaantulevien on parempi varoa milloin kreivin ohitsekulkiessa maljat ja taulut paukkuvat alas hyllyiltä ja seiniltä, joka viestittää jokaiselle että on parempi pysyä kaukana. Mies on usein niinkin aggressiivinen, että vetäytyy vihaisena suosiolla ylhäiseen yksinäisyyteensä riittävän ajoissa, jottei loukkaisi sanoillaan tai teoillaan muita ympärillä oleviaan.
Jos hymy Arethin kasvoilta katoaa ja jalka alkaa naputtaa lattiaan turhankin tiuhaan tahtiin, on hänen mielentilansa pian sekaisin suuttumuksesta ja viimeistään tuossa vaiheessa hänen ärsyttämisensä kannattaa lopettaa. Jos näin ei kuitenkaan tapahdu, lähtee Areth tavallisesti itse tilanteesta pois tarpeeksi aikaisin välttääkseen turhia vihanpurkauksiaan, tai mahdollisesti hän näyttää suuttumuksestaan kaapinpaikan toisille mitä arvaamattomimmillakin tavoilla. Kreivin vihanpuuskat saattavat kestää jopa muutamia päiviä ja ne tulevat yhtä nopeasti kuin katoavatkin. Areth ei ole kuitenkaan koskaan ollut pitkävihainen tai kostonhimoinen ketään kohtaan, sillä hänellä ei ole tarvetta pitää kehenkään huonoja välejä.

Arethille perheensä on kaikki kaikessa. Hän on äärimmäisen rakastava ja suojeleva Erudessaa ja jälkipolveaan kohtaan ja uhraisi mitä vain pitääkseen rakkaimpansa turvassa asioilta, joiden Areth tietää kotikartanonsa ulkopuolella majailevan. Vaikka muuten saattaisikin arkajalkaisellakin tavalla vältellä vaaroja ja hankaluuksia, tuntee kreivi perheenlisäyksen ja isäksi tulemisen myötä kasvaneen myös paremmin kohtaamaan vaikeudet ja toiset, jotka eivät välttämättä siniverisen seurassa sitä parhainta käytöstään osoita. Areth ei ole enää se riskejä ottava ja uhkarohkea, mielivaltaisesti toisia kurittava tapaus joka hän joskus saattoi olla, vaan mies on oppinut katsomaan elämää ja sen osapuolia silmillään laajemmassa skaalassa, mikä antaa kreivistä nykyisin armeliaamman ja ymmärtäväisen vaikutuksen.



Menneisyys
Arethdriel syntyi odotettuna esikoisena perheeseensä keskitalven kylmimpänä päivänä rakastaville vanhemmille. Pieni, mutta vauras kuningassukuun kuuluva perhe asui rikkaalla seudulla, suuressa kartanossa, muun aateliston piirittämänä, josta perheen tuorelle jäsenelle oletettiin saavan hyvä pohja ja aatteet elämälle.
Pienestä pitäen Arethia pidettiin tiukassa kurissa, eikä pojalla juurikaan ollut vapaa-aikaa, eikä täten liiammin ystäviäkään niiden satunnaisten nirppanokkaisten aatelisten lisäksi, jotka usein vanhempiensa matkassa kyläilemässä kävivät. Vaikka Arethilta olisi riittänyt lapsekasta kiinnostusta seikkailla pitkin maita ja mantuja, kuten muiden ikäistensä näki usein ikkunasta seuratessaan tekevän. Mutta vanhempiensa mukaan ylemmän aatelin ei sopinut hyppiä kaduilla muitten lasten kanssa. Arethin lapsuus meni lähinnä opiskelussa ja etiketin läpikotaisin ulkoa opettelussa, nuoren pojan osoittaessa hyvin nuorena jo kiinnostusta monimutkaisempiin peleihin, taiteeseen ja historiaan. Vanhemmille oli silkka onni, että nuori Areth oli nopea oppimaan uutta, sillä tuosta saattoi sitten erinäisillä vierailuilla kehuskella ja kerskua kerran toisensa jälkeen, saaden muut kateellisiksi nuoresta nerosta.

Iän kartuttua, karttuivat myös taidot - lähinnä sen kirjallisuuden ja matemaattisuuden ja strategisen ajattelun kanssa. Miekkailu, jousiampuminen ja muu aseitten käyttö jäivät toissijaiseksi, vaikka poika pyrkikin niitä opettelemaan hieman kaiken muun rinnalla hieman tahtoaan vastenkin. Pojan loogisen ajattelemisen taito oli aivan käsittämätöntä luokkaa jo tuossa vaiheessa, ja Areth sai sitä toistuvasti kokeitten ja testien muodossa todistaa vanhemmilleen ja opettajille. Nuorukainen vietti usein aikaansa kirjoja lukien, musiikillisia lahjojaan harjoittaen tai sotahistoriaa tutkien.

Se mikä nuorena jäi oppimatta, opeteltiin ymmärrettävästi vanhempana. Areth oli usein mukana isänsä metsästysretkillä kasvettuaan aikuisen miehen mittoihin. Retkillä nuorimies saattoi hetkeksi antautua luonnonhelmaan harrastamaan jousiammuntaa ja purkamaan ajatuksiaan, joskus jopa miekkailemaan isänsä kanssa, jossa taidotkin kohenivat. Retket olivat mukavia, erikoisia lisiä muuten niin samankaltaisilta ja harmailta tuntuviin päiviin, jotka myös estivät nuorta kreivinalkua ahdistumasta ja masentumasta elämäänsä.
Sodan kuitenkin kärjistyessä, Areth koki myös tarvetta saada osallistua muiden ikäistensä tavoin armeijan leiviin, koulutukseen hankkiutuen, mutta huonolla menestyksellä. Arethista ei todellakaan ollut sotilaiden tavoin heiluttamaan miekkaa kentällä vihollista vastaan – mutta sen sijaan hänen nopea ajatuksen juoksunsa huomattiin, jonka myötä hänet päätettiin siirtää suoraa päätä muitten taktikkojen seuraan punomaan pettämättömiä suunnitelmia ja juonia vihollisen päänmenoksi.
Niinä samoina viikkoina, kun nuorimies oli paikkansa löytänyt omiaan tukeakseen, koitti myös se päivä, kun Arethin isä kaatui sodassa. Taitavana kenraalina tunnettu mies kaatui eräs talvinen päivä, aivan Arethdrielin oman syntymäpäivän tienoilla, mikä sai nuorukaisen tietenkin masentumaan ja muuttumaan täysin maansa myyneeksi. Se päivä oli myös se päivä, jolloin Areth oppi vihaamaan ihmisiä koko sydämestään ja vannomaan noille omakätistä kostoaan maksaakseen niin sodassa kaatuneiden, kuin myös perheensä murheen puolesta. Siihen murheeseen kaatui lopulta myös Arethin äiti, joka jätti jälkeensä kartanon ja varansa perheen ainoaksi jääneelle jälkeläiselle.

Ikuisuudelta tuntuvan sodan seisahduttua Arethista ylennettiin kreivi haltioiden piilopaikkaan. Hän otti kylän hallitsijan ja vastuuhenkilön paikan vastaan haltioiden kuninkaalta, Aranilta, joka soi tuoreelle kreiville myös tilaisuuden päästä tutustumaan vanhempaan, saman sukupolven serkkuunsa paremmin. Areth sai vastuun piilotetusta kylästä ja sen väestä, sekä tuon on määrä puolustaa kylää ja sen ympäristöä parhaansa mukaan jos vihollinen sinne yritti hiipiä. Nuoremmalle siniveriselle se oli kunnia, eikä hän voinut kieltäytyä kunniasta, paikkansa vastaanottaen lopulta virallisesti näyttävässä seremoniassa – saaden kuitenkin myös silloin tietää heidän sukuaan vaivaavasta sairaudesta Aranilta.
Viikot vierivät eteenpäin, kylän uusi kreivi asettui kylään rakennettuun hulppeaan siniverisen arvoille sopivaan kartanoon taloksi. Hänen peräänsä katsoi liuta sotilaita, sekä vartavasten nimitetty henkivartija, Erudessa, jota Areth myöhemmin kosi sattumusten kautta. Erudessasta nimitettiin kreivitär, kaksikon saaden keskenään esikoisikseen kaksoset, Avalonin ja Lorianin, joiden myötä koko kreivipariskunnan elämä muuttui, perheestään tullen Arethille oma silmätikku, jolle tuo ei voisi ikinä sallia tapahtuvan pahaa.



Tärkeimmät sukulaiset
Faeron Ithilondor - Isä. Vanhaa aatelista sukujuurta.
Eruaphadriel Cúthalion - Äiti. Aranin isän sisar.
Aran Cúthalion – Haltioiden kuningas, sukulaisistaan se läheisin.



Avalon & Lorian Cúthalion
Arethin kaksospojat, joiden äiti Erudessa on. Pojat ovat vasta nuoria, lapsekkaasti koheltavia tenavia, mutta runsaasti kreiviparin arjessa ja kartanon muussa elämässä mukana. Lorianilla on isänsä tavoin mustat hiukset, mutta äitinsä silmät. Avalonilla taas äitinsä tukka, mutta isänsä tummansiniset silmät. Luonteeltaan molemmat pojista ovat yhä koheltavia ja varhaiseen ikäänsä nähden lapsekkaan typeriä tapauksia, mutta huomattavasti rauhallisemmaksi, ujoksi ja aremmaksi tapaukseksi kaksikosta jääkin loppupeleissä Lorian.



Muuta
- Pystyy lukemaan toisten ajatuksia ja kuuntelemaan salaa toisten telepaattisia keskusteluja tahtoessaan.
- Osaa kommunikoida unien välityksellä kaukanakin olevien henkilöitten kanssa.
- Areth pystyy manipuloimaan toisten muistoja. Hän pystyy muuttamaan muistettuja asioita, palauttamaan unohdettuja muistoja ja pyyhkiä niitä pois. Ainoa vaatimus tietenkin on, että kreivi itse myös tietää kyseiset muistot. Taitoon soveltuu myös, että mies osaa tutkia muistoja toisten mielestä muitten sitä huomaamatta.
- Syntynyt keskitalven kylmimpänä päivänä.
- Areth on pienestä pitäen ollut hyvin herkkäuninen ja kova näkemään painajaisia. Hänen täytyy saada viettää yönsä täydellisessä hiljaisuudessa ja pimeydessä, tai muuten unensaannista ei ole mitään toivoa. Koska hän toistuvasti heräilee uniinsa montakin kertaa yössä, kielivät huonosti nukutuista öistä hänen tummat silmänalusensa.
- Mies on soittanut cembaloa ja selloa jo kuusivuotiaasta saakka ja onkin onnistunut elinikänsä aikana harjoittamaan itsestään varteenotettavan pianistin. Siltikään mies ei pidä tietoisesti suuren väkijoukon kuullen soittamisesta samassa tilassa, vaan soittaa vain itsensä takia, omaksi ja lähimmäisten ystäviensä ilokseen.
- Arethilla on taipumus migreeneihin, joissa pahimmillaan tuo saattaa menettää näkökykynsä kokonaan. Kohtauksien yllättäessä mies muuttuu tavallisesti erittäin äreäksi ja vetäytyy mieluusti omiin oloihinsa lepäämään mahdollisimman pimeään tilaan. Lämpö ja kirkkaamman puoleinen valo saavat herkkäsilmäisen Arethin tavallisesti potemaan myös yksinkertaisempia päänsärkyjä.
- Areth sairastaa samaa sukua riivaavaa sairautta, kuin Aran.
- Areth pitää tummista sävyistä, erityisesti sinisestä ja punaisesta - muuten hän vihaa värejä, etenkin räikeitä sellaisia ja turhamaisia väriyhdistelmiä. Kreivi verhoutuu usein täysin puhtaan valkeisiin tai täysin mustiin hepeniin, jotka miellyttävät erityisesti hänen omia silmiään. Myös harmaan kaikki sävyt kelpaavat, mutta esimerkiksi mitään valtaosin vihreää Aranin tavoin ei Areth voisi ikimaailmassa kuvitella pukevansa ylleen.
- Äänenä Kyle Hebert
- Teemabiiseinä Sonata Arctica - Closer To An Animal



Taudista
Cúthalioneiden suvussa on kulkenut jos muutaman sukupolven ajan tauti, johon ei ole löydetty parannuskeinoa. Yksikään parantaja ei ole kyennyt poistamaan tautia suvusta, mokoman aina uusiutuen tavalla tai toisella ja iskien entistä pahemmin kantajaansa. Tiettävästi ainoa, joka sairauden voisi parantaa lopullisesti, on Yliparantaja, mutta tulehtuneiden välien takia lisko ei ole moista edes harkinnut tekevänsä kuninkaan tai tuon suvun hyväksi.
Tauti pahenee iän myötä, uusien oireiden alkaessa ilmenemään pikkuhiljaa ja lopulta tauti ajaa kantajansa vuodepotilaaksi.
Oireisiin kuuluu muun muassa:
- Ailahteleva käytös, äkilliset raivonpuuskat.
- Yllättävä pahoinvointi ja uupumus ilman syytä.
- Väliaikainen näön menetys, joskin näkö saattaa lopullisesti kadota taudin edetessä viimeiseen vaiheeseensa.
- Veren yskiminen, jopa oksentaminen.
- Hengitysvaikeudet, ahdistus rintakehässä.
- Yllättävä tajunnan menettäminen.
- Lihaskivut ja krampit.

Siinä vaiheessa kun taudin kantaja ei enää pysty itse kävelemään, on kuolema lähellä. Petipotilaaksi joutuminen tarkoittaa vain ja ainoastaan loppua.
Tauti ei tiettävästi ole tarttuva, mutta kulkee suvussa. Sen aiheuttamien oireiden ilmeneminen vaihtelee, mutta yleensä niitä alkaa ilmenemään vähän ennen keski-ikää. Sitä ennen oireet ovat lähes olemattomat ja niin satunnaiset, ettei niistä pahemmin haittaa ole. Oireet kuitenkin pahenevat yllättävän nopeasti, jahka alkavat ilmetä vanhemmalla iällä. On kuitenkin kyetty kehittämään lääke, jonka avulla oireita voi lievittää ja taudin etenemistä hidastaa. Jos parantaja koittaisi poistaa taudin kun oireet olisivat alkaneet ilmetä pahempina, helpottaisi olo vain hetkellisesti, kunnes kaikki oireet tulisivat takaisin kahta kauheampina ja kuolema olisi todennäköisesti lähempänä, mitä ennen. Taudista tietoiset lääkärit ja parantajat epäilevät, että kyseessä olisi kirouspohjainen tauti, jonka joku onneton Cúthalionin suvusta on osakseen saanut vuosisatoja sitten.



Tavatut
Aran Cúthalion - Kunnioittaa kuninkaana ja on lojaali alamainen tuolle. Aran on Arethille sukulaisistaan se läheisin, joten miehellä on tapana toisinaan käyttäytyä liiankin tuttavallisesti monarkin kanssa toisinaan.
Darius Winder – Pässinpää eliittikenraali, pätevä työssään joka tapauksessa. Happamat välit. Vaikkei Arethilla olekaan varsinaista syytä Winderiä vihata, on hänellä silmäpuolesta kuitenkin karu mielipide heidän välisten yhteenottojen myötä.
Iriador Mir Valdoren – Omalla tavallaan piikki lihassa, sanavalmis ja varomaton sotilas. Areth tietää Iriadorin myös olevan Winderin kumppani.
Erudessa Idhrenniel – Rakas puoliso ja parin kaksosten äiti, joka yhä toimittaa virkaansa myös Arethin henkivartijana. Arethille Erudessa on kaikki kaikessa, kaikkein rakkain ja koko maailmaakin tärkeämpi kovapäisyydestään huolimatta.
Atrevaux Argenteus – Kuningassuvun lääkkeiden nykyinen valmistaja, jota Areth ei juurikaan kuitenkaan tuttuvana enempänä tunne.
MY NAME IS CRIMSON, FAMED SOLDIER OF NIGHTMARES, AND I AM HERE FOR DINNER
---
IRIADOR MIR VALDOREN - DELATHOS N'DRAYER - JACKALOPE - ARETH CÚTHALION - ATREVAUX ARGENTEUS - SHYVANA - NOEL ARTANIA - LORYTHAS - WYRIUS - NESSAYA ANERITTE - QIRA A'DARUIL - OMANIRON
---

Elä pelkää ottaa yhteyttä yksärillä, jos peli kiinnostaa missään muodossa o7