Kimaltava jää

Sisältäen niin syrjäisimmät asunnot, kuin kylän keskustan. Kylän keskipisteenä on suuri, yleensä vilkas aukio, jota kutsutaan kauppatoriksi. Torilla järjestetään niin myyjäisiä kuin kansantapahtumiakin, juhlista, vuodenajasta ja valtakunnantilanteesta riippuen.
Kylä on monitasoinen ja suuri. Katuja risteilee siellä täällä. Suurin osa kauppatorinläheisistä kaduista on täynnä puoteja, kapakoita ja majataloja. Mitä syrjemmäs mennään itse kauppatorilta, sitä enemmän alkaa esiintyä itse kaupungissa asuvien asuntoja. Linnalle päin jos lähtee, tulee vastaan aateliston asuinalueet. Toiseen suuntaan lähdettäessä Länsikujille päin on taas niin porvareiden, kuin talonpoikien asuntoja.
Kaduilta ei ole vaikea löytää myös kodittomia ja orpoja pyörimästä.

Kaupunkia ympäröi muurit. Muurit ovat hieman matalammat ja heikommat, mitä itse linnan muurit, mutta silti kestävät ja hyödylliset. Siellä täällä muurissa on portteja, joita vartioidaan tarkasti. Sisään ei päästetä ketä tahansa, mutta aina kaupunkiin tuntuu livahtavan hämärähiippari jos toinenkin. Muuri on viimeisimmän hyökkäyksen jäljiltä rikki Länsikujien puolella. Muuria on alettu korjaamaan, mutta korjaustyöt vievät aikansa. Rikkonaista muuria kuitenkin vartioidaan tarkasti, mutta jos olet tarpeeksi ovela, saatat päästä livahtamaan rikkinäisestä kohdasta sisään.

ViestiKirjoittaja Dudeboy » 08 Joulu 2007, 19:30

Sa

'Haltia on varmaankin mutta miten sen saisi esille. Ei oikein hyvin sen tiedän ainakin ja tuo Arth vaikuttaa olevan jotakin muuta kuin ihminen.'Sa ajatteli nauraen samalla. Sa katsoi sivulle ja huomasi että jotkut hänen alaisistaan olivat tulleet paikalle katsomaan tappelua. Sa vilkutti heille taistelun aikana.
Sa suojasi vasemmalla kädellä ja Twiggyn miekka teki pitkän naarmun käden suojukseen. Sa kumartui ja tarttui kilpeen samalla hän heitti sen kohti Twiggyn ase kättä.
Dudeboy

ViestiKirjoittaja Anonymous » 08 Joulu 2007, 20:00

Twiggy & Arthurious.

Arth säpsähti tlös, kun näki San heittävän kiven kohti Twiggyä. Arth ei kumminkaan voinut sekaantua siihen, se oli vastoin sääntöjä.
"Au.." Twiggy vinkaisi, kun kilpi osui käteen ja vesi pitkän haavan. Hän tutki vuotavaa haavaa hetken ja irvisi, sillä kylmyys kirveli siinä.
"Tuo oli jo aika hyvin.." Twiggy totesi ja siirsi miekan vasempaan käteensä. Ja jatkoi naurahtaen: "Mutta ei tarpeeksi, sillä molemmat käteni ovat yhtä vahvoja."
Arth tiesi, ettei Twiggy antaisi helpolla periksi ja alkoi jo olla todella huolissaan. Arth yritti ottaa Twiggyyn yhteyttä ajatuksen avulla, mutta Twiggy ei ottanut hänen viestejään vastaan.
"Sinäkin käytit apuvälinettä, joten minäkin saan." Twiggy sanoi ja veti toisen miekoistaan myös esille, nyt molemmissa käsissä oli miekat. Twiggy pyöritteli miekkoja ilmassa ketken, oikealla kädellä hän kumminkin pyöritti varovammin.
"Minua ei niin helposti voiteta, vaikka olenkin vasta lapsi, mutta olen silti kokeneempi kuin luuletkaan. Olen taistellut pienestä pitäen." Twiggy sanoi ja hyökkäsi. Hän huitaisi molemmilla miekoilla vuoron perään kohti Sata.
Anonymous

ViestiKirjoittaja Dudeboy » 09 Joulu 2007, 14:53

Sa

Sa näki kun Arth säpsähti ylös ja tiesi ettei tämä puuttuisi taisteluun.
"Aika hyvin tuon iskun olisi pitänyt murskata kätesi sitähän varten rautamurskaajat koulutettiin." Sa näki kun Twiggy rupesi heiluttelemaan miekkoja ilmassa ja alkoi olla huolissaan. Sa rupesi torjumaan Twiggyn iskuja ja suojeli haarniskan heikkoja kohtia.

Sa heilautti koko voimallaan vasaran kohti Twiggyn toista miekkaa.
Dudeboy

ViestiKirjoittaja Anonymous » 09 Joulu 2007, 15:31

Twiggy & Arthorious.

Arth katsoi avuttomana vierestä, kuin Twiggyn miekkaan osui San kirves. Twiggy romahti maahan, mutta pääsi hyppäämällä ylös.
"Ei hassumpi." Twiggy sanoi ja hymyili, vaikka tuska vihloi sisällä.
"Twiggy, kätesi!" Arth huusi huolissaan, sillä Twiggyn käsi alkoi sinertämään aika uhkaavan näköisesti.
"Äh.. Se on vain murtunut, kai.." Twiggy sanoi ja yritti kuulostaa mahdollisimman normaalilta, mutta tuskan pystyi kuulemaan jo äänestä.
"Hullu! Et sie voita!" Arth huusi paniikin vallassa, kun Twiggy nosti miekkansa takaisin taistelu korkeuteen. Arthin silmiä alkoi kirvellä, sillä hän ei pystynyt tekemään yhtään mitään, tai hän rikkoisi sääntöjä.
"oletko sinäkin Sa hullu, Twiggy on vasta 14 vuotias lapsi ja sinä olet aikuinen. Käytät voimaa ihan uhmaamalla haluat voittaa. Mitä sinä todistat siinä, että voitat nuoren tytön?!" Arth huusi Salle päin naamaa ja kiehui raivosta.
"Anna olla Arth." Twiggy sanoi ja hyökkäsi uudestaan, hän huitaisi muutaman kerran vuoron perään miekoillaan kohti Sata.
Anonymous

ViestiKirjoittaja Dudeboy » 09 Joulu 2007, 16:52

Sa

'Tyttö on aika sisukas kun kestää noin paljon kipua.' Sa mietti ja katsoi kun tämä hyppäsi ylös. Sa oli huolissaan Twiggyn voinnista ja käsi alkoi näyttämään pahalta. 'Tämä ei pääty hyvin.' Sa mietti huolissaan.
Sa kuuli Arthin sanat ja kun tämä meinasi jo ruveta kyynelehtimään.
"Ritarin kunnia velvoittaa ja haasteesta ei peräännytä tai menettää mainetta." Sa puhui vihaisena Arthille päin ja kun Sa kääntyi niin Twiggyn miekka läsähti kypärän nenänsuojukseen. Sa romahti polvilleen ja veri alkoi valua pitkin rintapanssaria hitaasti.
Dudeboy

ViestiKirjoittaja Anonymous » 09 Joulu 2007, 20:25

Twiggy & Arth

Arth ei pystynyt enään edes katsomaan, kun näkin San haarniskaa pitkin valuvan veren. Twiggygin perääntyi muutaman askeleen, sillä tämä ei kohta ollut enään leikkiä.
"Twiggy käytä sinä edes järkeäsi!" Arth huusi ja katsoi Twiggyä, joka oli alkanut muuttua kalpeaksi ja pahoin voivan näköiseksi, mutta Twiggy vain pudisteli päätään ja nosti miekkansa ylös, oikea käsi tärisi, sillä sen piteleminen ylhäällä oli tuskan takia vaikeaa. Twiggyn päässä soi varoituksia, ettei kaikki ollut ihan kunnossa. Ympärille oli alkanut tulemaan uteliaita ihmisiä seuraamaan taistelua. Twiggy otti pari juoksu askelta ja huitaisi kohti San asetta, yrittäen saada sen lentämään tämän kädestä pois.
Anonymous

ViestiKirjoittaja Dudeboy » 09 Joulu 2007, 20:50

Sa

Sa yritti pysyä edes pystyssä ja huomasi väkijoukon kerääntyvän sekä Twiggyn ilmeen. 'Tämä ei enää ole leikkiä hyvä lapsi sentään jos kuulet auta minua.' Sa ajatteli tuskissaan.
Twiggy huitaisi. Sa ajatteli loppunsa tulleen mutta se osui hänen vasaraansa joka vieri oikeasta kädestä pois kun miekka osui siihen. Sa kaatui sivulle päin ja kuiskasi Twiggylle etteivät muut kuulleet. "Auta minua en välitä oletko haltia. Auta minua minä pyydän." Sa sanoi kuiskaten veri valuen hänen suustaan ja nenästä.
Dudeboy

ViestiKirjoittaja Anonymous » 09 Joulu 2007, 21:22

Twiggy & Arth

"Täällä ei ole mitään nähtävää! Arth tule tänne, HETI!" Twiggy karjui ja pahasisuisuus ajoi väen pois ympäriltä. Kuului vielä kuiskintaa siitä, että kumpi oli loppujen lopuksi voittanut. Twiggy ja Arth raahasivat San hiukn syrjemmäksi ja piiloon.
"Arth, kiltti." Twiggy vinkui.
"Minähän sanoin.." Arth tiuski, eikä hän halunnut suostua ollenkaan.
"Et sitten enään tarvitse minua vai?" Twiggy sanoi armotta julmalla äänellä ja Arth meni kalpeaksi ja sanoi nopeasti: "Hyvä on, hyvä on."
He olivat tarpeeksi piilossa, kun Arth muuttui oikeaan muotoonsa, eli yksisarvispegasokseksi ja Twiggy muuttui myös omaan muotoonsa, hänen siipensä tulivat hyvin esille ja hän lyheni entisestään.
"Minä en sitä paitsi ole muuten haltia.." Twiggy sanoi ja olihan se oikeastaan totta, ainakin puoleksi. Arth kosketti sarvellaan San ihoa ja hiljattain haava alkoi umpeutua jättäen pienen arven kohdalle, missä haava oli ollu. Sen jälkeen Arth auttoi Twiggyä, parantaen tämä käden, mutta sininen väri ei lähtenyt kädestä, sillä se olisi ollut liian nopea parantuminen, jos vastaan olisi tullut vielä saman päivänä joku joka oli näkemässä taistelua.
"Joko on parempi?" Twiggy kysyi ja katsoi Sata. Twiggy nousin iskumaan korkeammalle, laatikkopinon päälle.
"Taisit tietää, ettemme olleet ihmisiä jo aikaisemmin vai?" Twiggy kysyi, hiukan häveten sitä, että oli onnistunut munaamaan ja paljastamaan itsensä täydellisesti.
Anonymous

ViestiKirjoittaja Dudeboy » 09 Joulu 2007, 21:42

Sa

Sa kuuli Twiggyn huutavan ja näki kuinka väkijoukko alkoi häipyä.
Sitten Sa tunsi kuinka hänet raahattiin johonkin piiloon. Samalla hän kurotti vasaraan päin saaden siitä otteen.
Kun he olivat sivu kujalla. Sa näki kuinka he muuttuivat muotoihinsa. Jonkun sekuntien päästä hän tunsi ihollaan hellän tökkäisyn. Verenvuoto loppui. 'Arth ei olekaan haltia vaan hevonen.' Sa kummasteli ja kuuli sitten Twiggyn sanat.
Sa rupesi istumaan samalla nojaten vasaraan. "Niin huomasin käyttäydyitte kuin mitkä ja silmäsi taistelun aikana. Muuten Arth olet upea hevonen tai mikä taruolento lienet luulin että sinun kaltaiset olivat hävinneet.."
Dudeboy

ViestiKirjoittaja Anonymous » 09 Joulu 2007, 23:33

Twiggy & Arthurious.

"Kyllä vain hengissä pysytään. Sieltä mistä minä tulin oli iso talli täynnä meikäläisiä." Arth sanoi hiukan haaveillen ja muistellen. Arth oli aivan unelmissaan, eikä yhtään tajunnut kuinka vaarallista siellä voisi olla, jos vaikka joku lapsikin näkisi heidät siellä.
"Arth on taas päiväunilla. Arth on yksisarvispegasos." Twiggy sanoi päätään pudistellen ja jatkoi kuiskaten: "Hän ei halunnut että alan taistelemaan, kun olen hänen ainoa turvansa. Se menetetty tuttu oli ennen Arthin kasvattaja sekä hänen isäntänsä."
"Mitä sinä kuiskit?" Arth tiuskaisi ja mulkkasi pahemman kerran Twiggyä.
"En mitään, jatka sinä vain päiväuniasi." Twiggy sanoi ivallisella äänellä ja näytti kieltä. Twiggy vaihtoi olomuotonsa takaisin ihmiseksi ja kasvoi samalla vähän pituutta.
"Arth täällä on vaarallista sinunkin olla tuossa muodossa, jos et sattunut huomaamaan." Twiggy sanoi aivan kuin joku opettaja tai kotirouva.
Anonymous

ViestiKirjoittaja Dudeboy » 09 Joulu 2007, 23:51

Sa

Sa kuunteli kiinnostuneena Arthin puhetta ja tarkasteli tätä. 'Upea turkki ja tuo sarvi se olisi todella arvokas saisin säkillisen rahaa mutta en tee sitä.'
Sa alkoi tulla kateelliseksi.
"Yksisarvispegasoksethan hävitettiin jo todella kauan sitten." Sa sanoi mietteliäänä. 'Hmm panssarini tarvitsisi puhdistusta kun olen uinut veressä.'
Sa katseli kun Twiggy vaihtoi muotonsa ja kuunteli kun tämä käski Arthia.
"On liian vaarallista todellakin, tiesittekö muuten että ihmiset, haltiat, taruolennot ovat sodassa keskenään?"
Dudeboy

ViestiKirjoittaja Anonymous » 10 Joulu 2007, 16:26

Twiggy & Arthorious.

"Minusta on harmillista, että pitää olla sodassa.." Twiggy sanoi surullusesti ja pudisteli päätänsä.
"Jotkut laskevat minutkin sotilaaksi, siis haltioiden ja tavallaan olenkin, mutten tosiaan pidä taistelemisesta. Ihmiset ovat mukavia, ainakin osat ovat ja sen takia kulemme ihmisten muodossa täällä." Twiggy lausi vielä aikaisempiensa sanojen jatkoksi. Arth katsoi pois päin ja muuntautui ihmiseksi.
"Emme ole kuolleet, en minä seisoisi tässä jos olisimme kuolleet jo kaikki. En kyllä tiedä mitä on ehtinyt tapahtua poissa olessani sieltä mistä tulin. Paikka on aika syrjässä, joten siellä on turvallista meidänkin elää rauhassa ja monet kulkevat nykyään tavallisen hevosen hahmoissa." Arth sanoi ja yritti hymyillä peittääkseen surunsa, joka puskien tuli esille sanojen joukossa. Twiggyä hiukan pelotti, sillä he olivat juuri näyttäneet oikean olomuotonsa sotilaalle, eikä se välttämättä ollut kovinkaan hyvä osia, mutta ei Twiggy voinut jättää Sata siihen vain kuolemaan ja poistua paikalta, kuin ei olisi mitään koskaan tapahtunut, silloin olisi vielä enemmän syytetty taruolentoja kaikista asioista.
Anonymous

ViestiKirjoittaja Dudeboy » 10 Joulu 2007, 16:58

Sa

Kuulemma haltiat aloittivat sodan ja siihen lisääntyi se että haltiat ottivat vanhan metsän haltuunsa ja uhkasivat surmata tai vangita sinne menevät. Kuulin itse tämän yhdeltä haltialta." Sa sanoi pohtien samalla asioita.
'Ongelmia on jo tarpeeksi ja sinänsä nämä kaksi ovat minun armoillani.'
"Vai että tavallisten hevosten joukossa olevia yksisarvispegasoksia eli ne eivät olekaan enää sitten harvinaisia." Sa sanoi silmät kiiluen rahan himosta.
Sa huomasi Twiggyn huolestuneen ilmeen ja että hän tiesi näiden kahden salaisuuden. "Teidän kannattaa pysyä ihmismuodossa, monet ovat kokeneet pahoja. Saattavat olla tosi väkivaltaisia haltioita ja taruolentoja kohtaan."
Dudeboy

ViestiKirjoittaja Anonymous » 10 Joulu 2007, 19:15

Twiggy & Arthurious.

"Mutta ei se oikeuttaisi heitä, sillä he vahingoittavat niitä jotka eivät ole tehneet heille mitään pahaa ja sitten toiset kostaa ja uusi kosto. Sama vain toistuu.." Twiggy sanoi harmittuneella äänellä.
"Mutta minua ja Arthuriousta on vaikea yrittää edes vangita." Twiggy sanoi arvaten mitä Sa noin ajatteli.
"Olemme kokeneet aika paljon ja molemmilla alkoi koulutus ihan lapsena jo, voitamme helposti voimia käyttäen aikuisenkin ihan vaikka taisteliseimme yksin." Arth sanoi ja katsoi Sata ja sen perään Twiggyä. Twiggy huolestui pahan kerran, jokin painoi hänen mieltään, tuntui siltä että joku kuunteli heitä ja oli nähnyt heidän muutautumisen muukin kuin Sa.
"Ja plussaa että molemmat osaa lentää" Twiggy sanoi hiljaa ja naurahti sen jälkeen hiukan.
Anonymous

ViestiKirjoittaja Dudeboy » 10 Joulu 2007, 19:32

Sa

"Isäni kertoi että haltioiden rikollisjoukkio tappoi äitini." Sa sanoi kyyneleet silmissä mutta salasi sen koska ei halunnut näyttää sitä näille kahdelle.
"Miksi vangitsisin ja minulla on ongelmia tarpeeksi ja olen teille henkeni velkaa." Sa sanoi hauskasti nuo sanat.
"Taistelu kykysi Twiggy ovat parhaat mitä olen nähnyt." Sa sanoi ihaillen.
"Joku tarkkailee meitä ja meidän pitää ottaa selville ja kuka, hankkiutua eroon hänestä ettei hän levitä muuten minä joudun pulaan taas kerran." Sa sanoi kuiskaten Arthille ja Twiggylle. Sa rupesi vilkuilemaan ympärilleen etsien jotakuta.
Dudeboy

EdellinenSeuraava

Paluu Kylä