Pulina || Vanha

Keskusteluille tarkoitettu alue. Keskustelujen luonti on vapaata, mutta katsothan ennen keskustelun aloittamista, onko foorumilla jo samankaltainen ”töpö” olemassa.
Muistetaan hyvät käytöstavat, eikä pyritä loukkaamaan ketään tieten tahtoen, pidetään kiroilu ja herjaus minimissä, huomioidaan kaikki keskustelussa ja vältetään turhia konflikteja. Pidetään yhdessä yllä rento, ystävällinen ja leppoisa ilmapiiri.

Valvojat: Ivy, Agna

ViestiKirjoittaja Mohnake » 07 Kesä 2011, 21:55

Millä kesälomalla?
Mohnake

ViestiKirjoittaja Dogster » 08 Kesä 2011, 14:12

ärh, meikän loma on ihan täynnä kaikkea puuhaa... tahtoisin ottaa rennosti nyt kun siihen tuli mahdollisuuskin! >_< Najaa, ainakin näen paljon Suomen kaunista maata samalla x'D
Splinter, Ice Prince || Roka, Blind Loner || Copper, Righteous Man || Argen, Lenient Beast || Sullivan, Guardian of Animals || Nelladel, Night Hunter
Tänne päin,, jos sinulla on peli-idea tai tahdot kurkata avoimena olevia tärkeitä ja ei-niin-tärkeitä peli-ideoita.

"I'm a cockroach remember, I just keep coming back!"

Ava (c) Minä.
Dogster
Aatelinen

ViestiKirjoittaja Mohnake » 08 Kesä 2011, 18:29

Saas itse nähdä pääseekö sitä maalle, kun muutto uuteen kämppään tässä lähi aikoina ja on tuo sijaiskotikissakin. Ei viittisi sen mieltä kauheena järkyttää kiikuttamalla sitä paikasta toiseen. Ties vaikka joku vielä antais sille kodin tässä kesällä.
Mohnake

ViestiKirjoittaja Mohnake » 13 Kesä 2011, 12:43

Sattuisiko kukaan tietämään vaikeustasoltaan suht keskivertoa lautaroolipeliä tai keräilykorttipeliä? Itse olen iskenyt silmäni ainakin Talisman-nimellä kulkevaan sarjaan ja Warcraft-korttipeliin. En tosin noiden vaikeudesta tiedä ja, että olisiko joitakin seuroja Suomessa, jotka pelaisivat kyseisiä pelejä.
Mohnake

ViestiKirjoittaja Sands » 13 Kesä 2011, 17:22

En ehkä ihan tuollaisia Talismanin tapaisia juttuja montaa ole nähnyt, mutta jos tahdotaan D&D-tyylisistä lautaroolipeliä eikä Warhammermaisista miniatyyrisotalautapeliä, niin silloinhan pelin teema ja maailma ratkaisee. D&D on tosiaan enemmän fantasiamainen, mutta niitä noppia ja sääntöjähän siinä on paljon. Jos tahtoo enemmän jotain sci-fi/fantasiaylläriä, niin joskus kokeilimme tuota Shadowrunia. Yksi ystävistäni tykkäsi kauheasti Mutants and Masterminds -säännöistä, joten olemme pelanneet aika monet pelit sillä, vaikka se ei mikään supersankaripeli olisikaan.

On niitä varmasti parempia ja sopivampiakin sääntökirjoja omiin peleihin, jos sellaista roolipelausta tahtoo. Mukavia on, ja jos kukaan ei ole ihan varma säännöistä, niin sitten vaan keksii jotain, tärkeintä on hauskanpito. Hankalempi täältä vain saada pelaajia oikeasti kokoontumaan pöydän ääreen, niin pelataan nykyään nörttiroolauksemme netissä noppabottien avulla.

Taas tuli tämmöinen ihmeviesti, joka ei oikein vastaa mihinkään. Päästitte nörttiyden irti, kurjat.
Sands
Kreivi

ViestiKirjoittaja Mohnake » 13 Kesä 2011, 20:21

Joo fantasiagenreä ajattelin itse, ei oikein iske nuo sci-fit.
Mohnake

ViestiKirjoittaja Sands » 13 Kesä 2011, 21:18

Ei kauheasti ole muista fantasiapeleistä kokemusta tai tietoa kuin D&Dstä, ja siitäkin ollaan montaa mieltä, kuinka hyvä se nyt loppujen lopuksi on. 4th edition on kuulemma aika alokasystävällinen, mutta monet kokeneemmat eivät siitä sitten välitä. Toiset tykkäävät sen tekemistä hyvin radikaaleistakin muutoksista, toiset inhoavat. Itse yleensä ollaan pelattu 3.5 editionia, omia juttuja lisäten.

No, ilmaseksihan noita PDFiä sääntökirjoista saa köhhöhilmaiseksi netistä. Etsii sellaisen, minkä ymmärtää ja missä on niitä juttuja, mitä haluaa. Ainahan voi muuttaa, poistaa tai lisätä asioita, jotka eivät omasta mielestä sovi. Kannattaa myös katsoa, että kaikki tekevät sopivat hahmot. Vaikka jokin olisikin sallittua pelin sääntöjen mukaan, voi se silti tehdä hahmosta muita paljon voimakkaamman ja sehän ei välttämättä kaikkien mielestä ole kauhean mukavaa. D&Dn velhot tulee tässä ensimmäisenä mieleen ja tuon 3.5 editionin fighter on niin avuton ja turha...

Kokeneempi tai muuten vaan varma pelinvetäjä voi sitten vaikka keksiä omat säännöt. Meillä oli yksi aika hauska peli kokonaan improlla vedetty, mitään sääntöjä ei ollut ja hahmot tulivat pelin edetessä tehtyä. Pelinvetäjä katsoi pelityylin perusteella, missä hahmo oli hyvä. Kaikkeen nakattiin vain 10-puolista noppaa, pelinvetäjä kertoi tai teki itse ylimääräiset lisäykset tai poistot ja vertasi niitä omiin asettamiinsa kynnyksiin.

Muuta ei oikeastaan tuolla netin puolella käytetä, kuin noppia. Olisihan noita jotain online-pelilautoja, missä kaikki voisivat samanaikaisesti olla, mutta meillä ei ikinä ole ollut niihin tarvetta. Kannattaa itse miettiä, mitä kaikkea kannattaa ostaa.
Sands
Kreivi

ViestiKirjoittaja Ay » 16 Kesä 2011, 19:17

Hieno logo.
Ai, että on niin kiireinen tyyppi. Ei näin pitänyt käydä.
Ay
Aatelinen

ViestiKirjoittaja Daniella » 21 Kesä 2011, 21:29

<------ Ay yhdyn tuohon.. Tirriäiset!!! i'm alivee! MUAAHAHAHAHAH hihhulihei, ja terveeks kaikille uusille tateille, minä tässä olen Dansku enkä ketään syö.. ja tiedoksi pureminen on hellyyden osoitus xD en tiedä miten on onnistunut hillumaan täällä näinkin pitkään epäaktiivisena, mutta hyvä niin, musta niin helpolla pääse :D

Tsuppaduppaduida mitä tirriäisille kuuluu? : ) ps Suomi jääkiekon maailmanmestari oujeah! Poika saunoo..
Daniella

ViestiKirjoittaja Daniella » 21 Kesä 2011, 22:35

AKUMADAKINGII <3 en ole pettänyt sinua!
Daniella

ViestiKirjoittaja Aksutar » 21 Kesä 2011, 22:54

HYVÄ! Muuten oisin passittanu sinut jalkapuuhun >8U

Kukaan menossa animeconiin/Finnconiin?
Aksutar
Monarkki

ViestiKirjoittaja Daniella » 21 Kesä 2011, 23:14

Minää uskon sen.. ja pelottaa ajatuskin siitä mutta huhhuijaa selvisin :3

... ja nyt näin tyhmänä tammenterhona, joka ei oikein anime manga jutuista paljoa perusta, voisi kysyä että mikäs tämä animecon/Finncon on? ^^' Urpo minä joo..
Daniella

ViestiKirjoittaja Pappis » 22 Kesä 2011, 17:25

Animecon/Finncon on tapahtuma, minne iso osa suomen anime/manga/scifihörhöistä menee juttelemaan, tapaamaan (netti)tuttuja ja ostamaan kaikkenlaisia aiheeseen liittyviä oheistuotteita. Siellä järjestetään kaikenlaisia paneeleja, askartelupajoja, kisoja ja totta kai FF Fight. Jotkut tulee paikan päälle vaan kattomaan upeita cosplay-asuja ja ottamaan kuvia.
Pappis

EdellinenSeuraava

Paluu Keskustelut