Pulina || Vanha vol. 2

Keskusteluille tarkoitettu alue. Keskustelujen luonti on vapaata, mutta katsothan ennen keskustelun aloittamista, onko foorumilla jo samankaltainen ”töpö” olemassa.
Muistetaan hyvät käytöstavat, eikä pyritä loukkaamaan ketään tieten tahtoen, pidetään kiroilu ja herjaus minimissä, huomioidaan kaikki keskustelussa ja vältetään turhia konflikteja. Pidetään yhdessä yllä rento, ystävällinen ja leppoisa ilmapiiri.

Valvojat: Ivy, Agna

ViestiKirjoittaja Crimson » 10 Loka 2012, 14:33

Mohnake kirjoitti:Tarkastelin tuota hetken ja mietin, että miksi vuoret ovat aina pohjoisessa?

Mää oon miettiny ihan samaa. Koska pohjoinen on kylmä ja tundra paikka. Siellä pitää olla vähän vuoristoa. Jostain syystä nyt tuli mieleen skyrim, jossa Throat of the World eli se harmaapartojen vuori on lähestulkoon keskellä koko karttaa. Ja siitähän pohjoiseen mentäessä on kans yksi vuorijono ennen kun tullaan niille kunnolla lumisille alueille. Jossa on vuoria. Ja koko Skyrimia ympäröi vuoret. Vuoria kaikkialla. Mäkin tahdon oman vuoren.

Skyrim, ny tekee mieli pelata... miksi mä annoinkaan sen lainaan Hadekselle >B[ Oh well, tyydyn sitten paukuttaan deus exiä vaikeimmalla vaikeustasolla eteenpäin.

Jos leirillä on kone, juurrun sen eteen.

Siitä lähtien kun väki kulki metsässä, nähtiin siellä puitten keskellä juurtunut datis aksu. Tuun ja kaivan sut juurineenpäivineen siihen purkkiin si. Tartten Aksupoweria ohjelmoinnissa!
Crimson

ViestiKirjoittaja Nya » 10 Loka 2012, 15:18

*Läähätystä*

*Lähenevää läähätystä*

*Liian lähellä oleva läähätys*

Uaaaaaaaaaah!!!!!!! Mulla on huomenna äikän koe ja sitten enkun! MItä mä teen on ihan paska kielissä, suomen kielikin on ihan päin persettä mun suusta! hpidnafpvbovnasdåovbw!!

Haluan ettei koulussa olisi kokeitaaaaah..... *Valuu pitkin pöytää lattialle*
Nya

ViestiKirjoittaja Pappis » 10 Loka 2012, 15:33

aaaaaika paaaksuaaa

Hahhaa, mulla ei olekaan kokeita seuraavaan puoleentoista kuukauteen! :DD Kyllä tämä koeviikko systeemi lukiossa on varsin mukiinmenevä.
Keväällä on sitten äikän ja matikan ylppärit. Jee, niitä odotellessa kuviksen diplomia ja muutamaa muuta keskeneräistä koulutöitä, joista riippuu kurssisuoritukset ja lukion läpäiseminen /o/

Tervetuloa lukioon, nuorukaiset.

Ellette sitten mene amikseen. Siinä tapauksessa muistakaa, että jos amiksen kääntää ylösalaisin se on SIWA. Tämä onkin sitten ainoa asia, missä lukiolaiset voi amislaisia pilkata. Siwan kassalle täällä itse tullaan kuitenkin päätymään, KOSKA EI OLE TARPEELLISTA KOULUTUSTA AMMATTIIN. Mitä lukiosta hyödyinkään?
Pappis

ViestiKirjoittaja Crimson » 10 Loka 2012, 15:46

Nya kirjoitti:Haluan ettei koulussa olisi kokeitaaaaah..... *Valuu pitkin pöytää lattialle*

Mutta jos koulussa ei olis kokeita, niin opettajat ei vois millään tapaa mitata oppilaiden oppimista ja osaamista >: Se helpottaa opettajan työtä, kun ne pystyy niiden kautta arvioimaan teidän osaamista, ja si voivat muokkaa teidän opettamista sopivammaks. Samalla se on tavallaan herätys teille itelle siitä, pitäiskö teidän muokata itte opiskeluanne jotenki. Tai lyödä maikkaa ja sanoa että opeta paremmin - koska sehän teidän oppimisesta on aika pitkälti vastuussa.
Vielä joskus te nuoremmat ymmärrätte!

Ohjelmoisko joku muu mulle muistipelin? Jostain syystä mää en ny jaksais (----D

EDIT// Mä niin tiiän pappiksen fiilikset <3 Onnee ylppäreihin. KUVIKSEN DIPLOMI! Mitä aiheita siinä tänä vuonna on oikee ollu? Itte vedin aikoinani lukiodiplomin aiheesta "matemaattinen taide" projektilla, jonka mä itseasiassa väänsin just edellisenä iltana kun koko juttu piti palauttaa. Hups. Arvosanaksi sain 3 tylsästä lyijärityöstä. Ja jos totta puhutaan, siitä saakelin diplomista ei ole jatkon kannalta juuri mitään hyötyä - mutta onhan se hieno olla olemassa. (----D

Mitä lukiosta hyödyinkään?

Tarpeeton kolmivuotinen rumba, jossa tuhlaat rahaa enemmän ku ois oikeesti tarpeeks. Tosin.. emmä tiiä miten amiksessa si menetellään. Siellä tuskin tarttee maksaa miljoonaa euroa koulukirjoista? 8)
Crimson

ViestiKirjoittaja Lörri » 10 Loka 2012, 16:49

Maksaa ne amiksessakin :roll:
Ja lukiosta voi olla paljokin hyötyä, pääsee sitten myöhemminkin lukemaan haluamaansa alaa näppärästi ja uudelleenkouluttautuminen on helppoa, jos on lukion paprut. Kun ei se takaa että jos käy amiksen niin saa sitten kanssa niitä töitä joihin on kouluttautunut...ja vaikka sais, niin mieli voi muuttua, ja haluaa opiskella vaikkapa vain lisää, ellei ihan alaa vaihtaa.
Lörri

ViestiKirjoittaja Crimson » 10 Loka 2012, 17:08

Lörri kirjoitti:Maksaa ne amiksessakin :roll:
Ja lukiosta voi olla paljokin hyötyä, pääsee sitten myöhemminkin lukemaan haluamaansa alaa näppärästi ja uudelleenkouluttautuminen on helppoa, jos on lukion paprut. Kun ei se takaa että jos käy amiksen niin saa sitten kanssa niitä töitä joihin on kouluttautunut...ja vaikka sais, niin mieli voi muuttua, ja haluaa opiskella vaikkapa vain lisää, ellei ihan alaa vaihtaa.

Itte tiiän amiksesta vaan sen verran, kun veljeni lähti nyt logistiikkaa opiskelemaan, että sen ekan vuoden kirjat + työkalupakki, muu varustus jne maksoivat aika reilusti. Mutteivät silti vetäneet vertoja mun lukion ekan vuoden kirjatilauksille 8] Pääsin sentään vähällä, kun porukat maksoi mun kirjat tuollon...
Meidänkin luokassa nyt amkssa on amiksen käyneitä vaikka kuinka ja kaikki sen takia tonne tulleita, että kaipasivat lisäkouluttautumista, kun ei olekaan pelkkä datanomin nimike riittäny oman alan töihin haettaessa tai sitten halusivat kokonaan opiskella tosiaan uutta alaa. Mutta jos aletaan rahan palamisesta nyt puhumaan, niin ammattikorkeessa mä oon tuhlannu koulutarvikkeisiin sen tasan 30e, joka meni ohjelmointikirjan ostamiseen. On se hienoa opiskella tietojenkäsittelyä, kun kaikki materiaali on netissä (---D
Musta tulee isona hakkerikrakkeri! eiku...
Crimson

ViestiKirjoittaja Pappis » 10 Loka 2012, 18:51

Crimson kirjoitti:Mä niin tiiän pappiksen fiilikset <3 Onnee ylppäreihin. KUVIKSEN DIPLOMI! Mitä aiheita siinä tänä vuonna on oikee ollu? Itte vedin aikoinani lukiodiplomin aiheesta "matemaattinen taide" projektilla, jonka mä itseasiassa väänsin just edellisenä iltana kun koko juttu piti palauttaa. Hups. Arvosanaksi sain 3 tylsästä lyijärityöstä. Ja jos totta puhutaan, siitä saakelin diplomista ei ole jatkon kannalta juuri mitään hyötyä - mutta onhan se hieno olla olemassa. (----D

Onhan siitä jotain hyötyä, jos hakee taidekouluihin :D Itelläni on Turun AMK päätähtäimessä joten kattoo nyt miten paljon se loppujen lopuksi on hyödyksi.

Mä teen aiheesta "Liikkeellä", minkä seurauksena aion tehdä kivan pienen animaation pelkällä muutaman parin sekunnin kokeilun kokemuksella. Mainittakoon, että kukaan ei ole koskaan opettanu mulle animointia. Tästä tulee niin jännää -w-
Pappis

ViestiKirjoittaja Mohnake » 10 Loka 2012, 18:54

Crimson kirjoitti:Mää oon miettiny ihan samaa. Koska pohjoinen on kylmä ja tundra paikka. Siellä pitää olla vähän vuoristoa. Jostain syystä nyt tuli mieleen skyrim, jossa Throat of the World eli se harmaapartojen vuori on lähestulkoon keskellä koko karttaa. Ja siitähän pohjoiseen mentäessä on kans yksi vuorijono ennen kun tullaan niille kunnolla lumisille alueille. Jossa on vuoria. Ja koko Skyrimia ympäröi vuoret. Vuoria kaikkialla. Mäkin tahdon oman vuoren.

Itekkin justiisa rupesin joku kuukausi sitten pelailemaan Skyrimiä(maksaa tällaselle sivarille liikaa ostaa oma joten pikkuveli anto lainaan[koska on kolunnut pelin läpi lähes 100%]) ja olen kieltämättä tyytyväinen, että Throat of the World sijaitsee eteläisemmässä päässä vaikka Skyrim onkin Tamrielin pohjoisin provinssi.

Ja amiksesta ja sen kustannuksista: Riippuu ihan täysin amiksesta kuinka paljon oppimateriaali maksaa. Joissain amiksissa joutuu ostamaan lähes kaiken itse. Aina kynistä alaan kuuluviin materiaaleihin. Kuvitelkaa niitä koruseppiä jotka tarvitsevat kultaa, hopeaa ja kalliita kiviäkin opinnoissaan. Itse valmistuin koneistajaksi/metallityöläiseksi parisen vuotta sitten ja pakko myöntää, että valinta oli huono. Ensi yhteyshaussa haen joihinkin paljon parempiin koulutuksiin. Ja pääsen sietämään '97-vuonna syntyneiden juttuja. Hyrrr....
Mohnake

ViestiKirjoittaja Crimson » 10 Loka 2012, 19:30

Pappis kirjoitti:Onhan siitä jotain hyötyä, jos hakee taidekouluihin :D Itelläni on Turun AMK päätähtäimessä joten kattoo nyt miten paljon se loppujen lopuksi on hyödyksi.

Kun minä hain amkkiin, ei ollu diplomilla p*skan vertaa hyötyä. Tähän huomautuksena, että hain mm taidealoille, mutta ei ollut mitään merkitystä tuollon oliko sulla diplomi vai ei, vaikka kovasti meillä kuvaamataidon maikka sillon lukiossa herjas että siitä olisi nimenomaan hyötyä tulevaisuuden kannalta. Pfffft - ei siitä mitään plussia saanu hakiessa...

Mielenkiintonen aihe. Mielenkiintonen toteutustapa. Vedät nyt 5 pistettä siihen diplomiin si! >8Y Vois ihan mielenkiinnosta kattoa noi aiheet läpi opetushallituksen sivuilta...

Yleisenä kysymyksenä: takkuileeko jollain muulla foorumi? Mulla tää ei välillä jaksa lataa koko foorumia kasaan, jättää ulkoasun vajaaksi nakkelemalla joitain elementtejä tiehensä tai ei jaksa lataa kuvia. Myös tuola foorumin alalaidassa oli aikasemmin pääikkunassa aivan käsittämätön määrä mainoksia (toistaiseksi sielä näyttäs mullakin olevan jopa 1 eikä 10 niitä) >.> Mä myös vetäsin täältä jonku parse errorin aikasemmin ja ehin jo miettiä että menikö koko foorumi taas vaihteeks alas, mutta onneks ei...
Crimson

ViestiKirjoittaja Pappis » 10 Loka 2012, 19:57

Crimson kirjoitti:Mielenkiintonen aihe. Mielenkiintonen toteutustapa. Vedät nyt 5 pistettä siihen diplomiin si! >8Y

Vedän viis pistettä ja sitten, kun Turkuun haen ne pistää mulle oitis kirjeen, josta lävähtää punanen tervetuliaismatto mun naamalle. Pääsykokeille ei ollut edes tarvetta.
Pappis

ViestiKirjoittaja Crimson » 10 Loka 2012, 20:12

Pappis kirjoitti:Vedän viis pistettä ja sitten, kun Turkuun haen ne pistää mulle oitis kirjeen, josta lävähtää punanen tervetuliaismatto mun naamalle. Pääsykokeille ei ollut edes tarvetta.

Paree ois! Ota munki diplomi. Saat siitä 3 lisäpistettä. Mä en tartte sitä enää, kun musta tuli taiteilijan sijasta truenörtti :'D Sen jälkeen ne kato unohtaa koko punasen maton ja lähettää sun kotiovelle suoraa hakemaan suo sinne koululle mustan limusiinin, jossa joku uljas prinssi tarjoilee sulle viiniä ja heiluttelee palmunlehteä, syöttäen ohessa viinirypäleitä. Kun Pappis da Vinci tarttuu siveltimenvarteen, kaikki kumartuu palvomaan sitä.
Crimson

ViestiKirjoittaja Pappis » 10 Loka 2012, 20:27

PYH, joku posliiniperse prinssi! Tuo mulle joku sen prinssin komeista henkivartijoista ja hänen kurvikas siskonsa niin saatan jopa kelpuuttaakin!
Pappis

ViestiKirjoittaja Crimson » 10 Loka 2012, 20:38

Oke, vaihetaan! Ota sää henkivartija ja neito kurvikas - mä otan si itte sen prinssi uljaan ja koulin siitä ruoskalla raavaan taistelijan - leijonankesyttäjän! Tartten semmosen mun kissalle...
Se oli tervetulolahjaksi jyrsiny mulle tänään ps3 ohjaimen laturipiuhan poikki ja oli kämpän ovella muo vastassa piuhanpuolikas jaloissa ja levee virne suulla. Niinku tähän tyyliin :3

Piti vastaa tänään viimein peleihin. Piti tehä kaikkea. Ohjelmointi vei taas mun kaiken ajan. Lisäksi huomasin, että huominen koulupäivä on pyllystä, joten voisin jostain kumman syystä a) nukkua vahingossa pitkään, b) skippaa iltapäivätunnin kun vahingossa unohdin että sillonki oli muka koulua. Ajan voisi käyttää hyödyllisemmin, kuin etäkoneiden käyttöä harjoitellen - KUTEN VAIKKA OHJELMOIDEN! Kerpele. Lisäksi ulkona sataa taas. Hyi.
Crimson

ViestiKirjoittaja Mohnake » 10 Loka 2012, 21:40

Crimson kirjoitti:Se oli tervetulolahjaksi jyrsiny mulle tänään ps3 ohjaimen laturipiuhan poikki ja oli kämpän ovella muo vastassa piuhanpuolikas jaloissa ja levee virne suulla. Niinku tähän tyyliin :3

Toivo ettei osa johtoa löydy hiekkalaatikosta.
Mohnake

ViestiKirjoittaja Crimson » 10 Loka 2012, 21:57

Innolla odotellen piuhanpalasia laatikossa <3

No ei toi katti oo kehdannu syyä enää mitään ylimäärästä oman ruokansa lisäks sen jälkeen, kun se kerran päätti että nannatikkujen pakkausmuovi maistuu nii hyvältä, että semmosen voi töräyttää kurkusta alas. Kas kummaa, ei se ollukaan niin hyvä juttu, kun alko oksettaan kun olikin jotain ylimäärästä syvällä kurkussa.... Sen jälkeen on pidetty roskat vaan keittiön roskiksessa, ja kaapinovi teljetty pistämällä tuoli siihen eteen. Näin meillä.
Crimson

EdellinenSeuraava

Paluu Keskustelut