Kylmä syksy

Sisältäen niin syrjäisimmät asunnot, kuin kylän keskustan. Kylän keskipisteenä on suuri, yleensä vilkas aukio, jota kutsutaan kauppatoriksi. Torilla järjestetään niin myyjäisiä kuin kansantapahtumiakin, juhlista, vuodenajasta ja valtakunnantilanteesta riippuen.
Kylä on monitasoinen ja suuri. Katuja risteilee siellä täällä. Suurin osa kauppatorinläheisistä kaduista on täynnä puoteja, kapakoita ja majataloja. Mitä syrjemmäs mennään itse kauppatorilta, sitä enemmän alkaa esiintyä itse kaupungissa asuvien asuntoja. Linnalle päin jos lähtee, tulee vastaan aateliston asuinalueet. Toiseen suuntaan lähdettäessä Länsikujille päin on taas niin porvareiden, kuin talonpoikien asuntoja.
Kaduilta ei ole vaikea löytää myös kodittomia ja orpoja pyörimästä.

Kaupunkia ympäröi muurit. Muurit ovat hieman matalammat ja heikommat, mitä itse linnan muurit, mutta silti kestävät ja hyödylliset. Siellä täällä muurissa on portteja, joita vartioidaan tarkasti. Sisään ei päästetä ketä tahansa, mutta aina kaupunkiin tuntuu livahtavan hämärähiippari jos toinenkin. Muuri on viimeisimmän hyökkäyksen jäljiltä rikki Länsikujien puolella. Muuria on alettu korjaamaan, mutta korjaustyöt vievät aikansa. Rikkonaista muuria kuitenkin vartioidaan tarkasti, mutta jos olet tarpeeksi ovela, saatat päästä livahtamaan rikkinäisestä kohdasta sisään.

Valvoja: Crimson

Kylmä syksy

ViestiKirjoittaja Anonymous » 04 Elo 2008, 21:13

Kira.

Kira oli päättäny lähteä taas kauemmaksi isänsä luota, hän oli jättänyt hevosensa talliin, hoitanut vaan ne ja lähtenyt kylälle jalkaisin. Kira oli pukenut tumman viitan päälleen suojaamaan kylmältä syksy tuulelta ja varannut kaiken varalle pari miekkaa, jotka hän oli taikonut itselleen. Nyt Kira astui kylän keskustalle. Hän katseli kojuja ja pysähtyi yhdelle kojulle, jossa myytiin miekkoja, hän nosti yhden mieken ja tutki sitä. Myyjä tuli virnuillen paikalle ja naureskeli Kiralle, sillä olihan Kira vielä nuori ja kaiken päälle tyttö. Kira nosti hiukan viittaansa ja paljasti miekkansa, jotka olivat tupeissa, johan myyjän naama muuttu ja hän alkoi tohkeissaan esitellä Kiralle kahta miekkaa, jotka olivat yhdenkäden miekkoja. Kira sai testata niitä, ei tosin tappamalla jonkun, mutta myyjällä oli nukkeja mihin pystyi testaamaan, miekat olivat yllättävän terävät ja hyvät, kyllä Kira sen huomasi ja löi kaupat lukkoon myyjän kanssa, nyt hänellä oli uudet miekat, mutta ei hävittänyt omia tekemiään pois, vain jätti ne myös lanteille roikkumaan, myyjä oli antanut molemmille miekoille hyvät tupit ja ihmetteli miten Kira edes jaksoi pitää miekkaa. Kira jatkoi matkaansa ja pysähtyi kojulle, missä myytiin tuorretta leipää ja juustoa. Kira osti itselleen pienen leivän ja juustoa, siirtyi toiselle kojulle ja osti sieltä juotavaksi kuumaa teetä, jota siellä onneksi myytiin. Kira käveli hiukan reunemmaksi ja istuutui puulaatikoiden päälle, jotka joku myyjistä oli siihen koonnut tyhjinä, monta riviä tyhjiä puulaatikoita. Kira laittoi juuston leivän päälle ja alkoi syömään, hän ei ollut syönyt koko päivänä yhtään mitään. Kiran sisällä elävä tuli ei onneksi päästänyt Kiraa koskaan jäätymään, mutta kyllä hän tunsi kylmän tuulen. Kira sai syödyksi ja juoduksi, mutta jäi istumaan laatikoiden päälle ja katseli ihmismassaa, kaikki kylmissään teki nopesti ostoksia.

//Aksu ja Leon tänne :D//
Anonymous
 

ViestiKirjoittaja Aksutar » 05 Elo 2008, 12:57

Leon

Kirkkaan punainen asu erottui erittäin hyvin tumman sävyisestä ihmismassasta, kun nuori velho - tai no, taikuri - piti esitystä aukion reunalla. Käytiin läpi kaikki mahdolliset korttitemput ja puput tuli vedettyä ulos hatusta ja ihan mukavasti siitä rahaakin sai. Lopulta esitys oli ohi ja Leon keräsi esityksensä tuotokset pieneen nahkapussiin. Ainakin kymmenen kultakolikkoa.. sillä sai jo jotain, ainakin vuokran maksettua. Itseasiassa velho oli ihan tyytyväinen saaliiseensa, vaikka oikeana velhona hän saisi varmasti PALJON enemmän. Oikeana velhona hänen tuskin tarvitsi mitään rahaa keräillä! Hänhän voisi aina taikoa sen mitä tarvitsi! Tai niin hän ainakin oletti. Pilvilinnoissa oli hyvä elää.
Ilma oli melko kylmä, ainakin näin mukavuuden haluisen Leonin mielestä. Hän lähti kävelemään koijujen väliin ja pysähtyi yhdelle niistä, ostamaan paketin keksejä.. olisihan sitä kannattanut ostaa jotain ravitsevampaa ja täyttävämpää, mutta keksit veivät juuri nyt voiton. Hetken Leon käveli ympäriinsä ja selaili myyntipöytiä, mutta ei löytänyt enää mitään tähdellistä, joten jatkoi matkaa. Pian hän saapui laatikko kasalle, jossa istuikin jo joku. No.. ei Leonilla juuri nyt mitään parempaa tekemistä ollut, joten kai sitä voisi mennä istuskelemaan ja juttelemaan tuolle tytölle. Ei hänellä ainakaan seuraa näyttänyt olevan. Leon käveli varmoin askelin tytön luo.
"Hei, voiko tähän istua?" Leon kysyi, pysähtyessään tytön viereen ja hymyili ystävällisesti.

// täältä tullaan ^^ //
Avatar
Aksutar
Monarkki
 
Viestit: 14829
Liittynyt: 23 Marras 2007, 14:47
Paikkakunta: Crypt

ViestiKirjoittaja Anonymous » 07 Elo 2008, 20:55

Kira.

Kira oli omisdsa mietteissään ja katseli ympärilleen, hän huomasi sivusilmällä jonkun lähetyvän häntä, muttei aluksi välittänyt mitään. Kira hätkähti pojan alkaessa puhumaan hänelle ja Kira siirsi katseensa poikaan. Kiran ilmeestä ei voinut päätellä mitään, sillä hän oli täysin ilmeetön.
"Voi.." Kira vastasi hiukan arasti, sillä harvemmin kukaan kysyi häneltä lupaa mihinkään, hän oli aina se joka pyysi lupaa joltakulta. Kiran kasvoille tuli yllättäen hymy, sillä hän tajusi melkein heti, ettei poika ollut normaali-ihminen, jokin sanoi sen hänelle sisälle.
"Olen Kira, entä sinä?" Kira esittäytyi hetken oltuaan täysin hiljaa ja tuijottanut poikaa, yrittäen arvailla mikä hän oli, oliko hän kenen puolella? Kira samalla yritti arvioida oliko poika huomannut, ettei hän ollut myöskään ihminen, jos oli haltioiden puolella, niin toivottavasti ei. Kira siirsi katseensa takaisin ihmismassaan, hänen silmänsä osui pieneen tyttöön, joka kaatui ja jäi itkemään paikalleen, Kira inhosi ääntä, mikä lähti kun tyttö itki ja nyyhkytti, pian tytön äiti tulikin lohduttelemaan lastaan ja Kira alkoi tuijottaa kojuja ja silmäilemään siellä olevia ihmisiä. Kira yritti juuri nyt vain nauttia vapaa-ajasta, ei kirjoja joita lukea oppiakseen lisää taikuudesta, eikä tallilla luomassa lantaa ja harjaamassa hevosia, tai tekemessä muita tallitöitä. Kira siirsi katseensa takaisin poikaan.
"Sinulla on aika erikoinen asuste." Kira sanoi yllättäen tajutessaan pojalla päällä olevan punaisen asun, no aivanko Kiran oma asu sopi nyt tytölle, ei ei ollenkaan sopinut, hän näytti entistä emmän pojalta, vaikka osa kyllä tajusi hänen heti olevan tyttö, hänestä supistiin melkein aina jotain, sillä hän pukeutui niin poikamaisesti ja käyttäytyi samoin.
Anonymous
 

ViestiKirjoittaja Aksutar » 09 Elo 2008, 23:13

Leon

Pian tyttö vastasikin ja Leon istui siihen viereen, tosin pienen välimatkan päähän. Leon ei halunnut olla mitenkään tunkeileva tai flirtaileva, vaikka tyttö olikin ihan nätti. Leon itse ei huomannut - saatika aistinut - tytössä mitään erikoista, mutta mitä muutakaan voisi olettaa tohelolta taikurilta? Ei hän erottaisi edes muuttujaa ihmisten seasta!
"Ai.. hauska tavata. Minä olen Leon Greenwood" Leon esittäytyi hymyillen, heti sen jälkeen kun tyttö oli esittäytynyt Kiraksi.
Leon ei antanut minkäänlaisia merkkejä siitä, että olisi huomannut ettei Kira ollut ihminen, eihän Leon sitä yhäkään tiennyt. Hän vain katseli ympärilleen siinä missä Kirakin, vilkaisten itkevään tyttöön, jonka äiti tulikin pian poimimaan tämän pois jaloista. Leonkaan ei pahemmin pitänyt itkevän lapsen äänestä, mutta ei hän siitä nyt mitään säpäriä vetänyt. Pian Kira huomautti Leonille hänen asustaan.
"ehe, Tämä asu on kulkenut suvussa jo pitkään! tai no, ei tämä vaatekappale vaan tämä tyyli. Tulen velhosuvusta, joka nyt on melkolailla sammunut, minä olen viimeinen omasta suvustani... mutta eihän se tunnu missään, olen kuullut että jotkut kokonaiset velho kansat ovat tuhoutuneet!" Leon innostui selittämään samantien, kun puheenaiheeksi tuli velhot... mutta hän ei vielä viitsinyt sanoa että itsekkin oli velho, kai se ajan mittaan kävisi ilmi?
Avatar
Aksutar
Monarkki
 
Viestit: 14829
Liittynyt: 23 Marras 2007, 14:47
Paikkakunta: Crypt

ViestiKirjoittaja Anonymous » 10 Elo 2008, 21:07

Kira.

Kira naurahti huomatessaan osuneensa oikeaan, Leon ei ollut ihminen, kuten tyttö oli sen arvannut. Kira ei kuitenkaan alkanut sanomaan mitään, sillä hän pelkäsi toisen ahdistuvan.
"En ole vielä kenenkään velhon huomannut pukeutuvan noin." Kira lopulta naurahti hiljaisella äänellä, ettei kukaan muu kuulisi heidän puheenaihettaan.
"En ole oikeastaan tavannut pahemmin velhoja." Kira sanoi ja nojautui seinään kiinni. Tuuli puhalsi mukavasti ja liikuti hiuksia saaden ne ilmavemmiksi ja tuuheamman näköisiksi. Kiran vaaleat lyhyet hiukset olivat hiukan tummuneet latvoista, kun hän oli harjotellut tulen käyttöä, hiukset olivat siinä touhussa vain kärähtäneet. Kira kuuli pientä ropinaa. Oli alkanut satamaan, mutta onneksi laatikot olivat suojan alla, eikä sinne päässyt satamaan. Päällä oleva kaapu lämmitti mukavasti. Kiran liikahtaessa kuului muutama kolahdus, kun miekkojen tupet hakkautuivat yheteen. Kira laski kätensä niiden päälle, jotta ne eivät kovin kolahtelisi, se oli epämukavan kuuloista myös.
Anonymous
 

ViestiKirjoittaja Aksutar » 13 Elo 2008, 13:35

Leon

"no, taidankin sitten olla ainoa velho joka pukeutuu näin." Leon sanoi naurahtaen, Kiran huomautukseen.
Leoninkin täytyi myöntää äskeinen.. hän itsekkin oli nähnyt vaikka kuinka monta velhoa, mutta suurin osa heistä käytti tummanvärisiä kaapuja.. kuten nyt tummansinistä, violettia tai mustaa. Ne olivat melko yleiset värit, mutta Leon piti enemmänkin tästä punaisesta. Ei hänen mielestään hänelle sopinut tummat sävyt, koska hänellä oli niin vaaleat hiukset... ja hiuksiaan hän ei ollut leikkaamassa, se oli varma!
"Minä taas olen tavannut muutama.. parikymmentä ainakin, mutta en sen paremmin tutustunut.." Leon sanoi Kiran huomauttaessa ettei tämä ollut pahemmin tavannutkaan velhoja.
Pian alkoikin satamaan. Onneksi he olivat sateen suojassa, Leon ei pitänyt yhtään kastumisesta, hän kun sattui vilustumaan melko helposti. Kiran Leon käänsi katseensa Kiraan, kun kuuli tämän miekkojen kolisevan. Hetken velho tuijotti alas miekkoihin, mutta nosti sitten katseensa Kiran kasvoihin.
"En ole kenenkään tytön huomannut kantavan miekkoja... et taida olla ihan tavallinen tallaaja, joka tekee kiltisti kotitöitä?" Leon kysyi, tosin melkä varovaiseen sävyyn.
Avatar
Aksutar
Monarkki
 
Viestit: 14829
Liittynyt: 23 Marras 2007, 14:47
Paikkakunta: Crypt

ViestiKirjoittaja Anonymous » 21 Elo 2008, 19:41

Kira.

Käänsi katseensa Leoniin tämän alkaessa puhumaan. Tosiaan ei monella tytöllä ollut miekkoja.
"Hah, en olekkaan, vaikka isä yrittääkin saada minut jäämään tekemään pelkästään tallitöitä, kuten hän itse tekee. Luonteeni perin nähtävästi äidiltäni, sillä minä en voisi edes kuvitella olevani puolikuollut. Joka tekee vain tylsää työtä koko elämänsä ajan ja heikkenee vanhetessaa. Ei kiitos, se tulevaisuus ei ole minulle." Kira naurahti ja kasvot olivat hiukan vaalentuneet, sillä alkoi olla hiukan vilpoinen, tai hän tunsi kylmän yleensä ihmisiä nopeammin ja alkoi kalpenemaan hiukan.
"Kuinka hyvin osaat taikoa?" Kira kysyi yllättäen, hän ei osannut varoa sanojaan tai kysymyksiään, sillä ei hänestä ollut niinkään aihetta alkaa varomaan paljoa mitään, tai ainakaan semmoista mikä ei saanut hänen iholleen kylmiä väreitä kulkemaan.
"Tunnetko miekkoja yhtään?" Kira asetti heti toisen kysymyksen perään ja otti yhden miekoistaan esille. Ne olivat vielä hienot ja kiiltävät, koska olivat uudet, nyt Kiran asevarasto oli saanut hiukan lisäystä, eikä taikaa tarvittu niin paljoa enään.
Anonymous
 

ViestiKirjoittaja Aksutar » 22 Elo 2008, 17:58

Leon

Kira kertoi että hän ei ollut mikään tavallinen tallaaja, joka tyytyisi tallitöihin koko loppu ikänsä. Siinä samalla Leon sai selville että Kira - näennäisesti - oli kuninkaan tallimestarin tytär.. ei hän ainakaan tiennyt mitään muuta, suurta tallia jossa olisi erikseen tallimestari. Tosin tämäkin oli vain oletus, ihan hyvin Kiran isä saattoi olla vain joku tallipoika.
Sitten Kira kysyi kysymyksen joka sai Leonin katsahtamaan tyttöön melko pelästyneesti. Kuinka hyvin hän osasi taikoa? Leonin itsensä mielestään hän oli ihan kohtuu hyvä taikomaan, mutta "oikeiden" velhojen mielestä hän oli vasta räkänokan tasolla. Tosin sitten Kira kysyi heti toisen kysymyksen, tällä kertaa liittyen aseisiin.
"eh, minä en tunne yhtään miekkoja, en ole koskaan eläessäni edes koskenut yhteenkään. En pahemmin taistele, mieluummin pysyn poissa niistä tilanteista" Leon sanoi naurahtaen, samalla kun veti kätensä puuskaan, jotteivat sormet jäätyisi. Hän paleli melko helposti, joten ei olisi ihme vaikka hän saisi nuhan tässä samalla.
"ja taikomisestani voi olla montaa mieltä.. olen minä hyvä korttitempuissa" Leon lisäsi, avaten samalla keksi paketin ja otti sieltä yhden. Sitten hän ojensi pakettia kohti Kiraa.
"maistuisiko keksi?" Leon kysyi hymyillen, pidellen pakettia paikoillaan.
Avatar
Aksutar
Monarkki
 
Viestit: 14829
Liittynyt: 23 Marras 2007, 14:47
Paikkakunta: Crypt



Paluu Kylä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron