Pulina || Vanha vol. 2

Keskusteluille tarkoitettu alue. Keskustelujen luonti on vapaata, mutta katsothan ennen keskustelun aloittamista, onko foorumilla jo samankaltainen ”töpö” olemassa.
Muistetaan hyvät käytöstavat, eikä pyritä loukkaamaan ketään tieten tahtoen, pidetään kiroilu ja herjaus minimissä, huomioidaan kaikki keskustelussa ja vältetään turhia konflikteja. Pidetään yhdessä yllä rento, ystävällinen ja leppoisa ilmapiiri.

Valvojat: Ivy, Agna

Re: Pulina

ViestiKirjoittaja Forte » 15 Maalis 2014, 01:18

En saanut töitä. Sadness D: Asialla saattoi olla jotain tekemistä sen kanssa, että haastattelussa hiukset olivat kuin Frodolla ja ääni kuin Boromirilla. Menen häpeämään sitä jonnekin.
Forte

ViestiKirjoittaja Aksutar » 17 Maalis 2014, 15:38

Forte kirjoitti:En saanut töitä. Sadness D: Asialla saattoi olla jotain tekemistä sen kanssa, että haastattelussa hiukset olivat kuin Frodolla ja ääni kuin Boromirilla. Menen häpeämään sitä jonnekin.

Damn it >: No mut jos oisit töitä multa tullu hakemaan tolla asetelmal ni oisin palkannu sut.

Mun piti innostua Elder scroll onlinesta mut ei oo vaan jaksanu nyt yllättäen. Mut ehkä vielä joskus. Sit Crim tehdään Pasi ja Irmeli ja lähdetään seikkailemaan.
Sen sijaan odotan Dragon Age Inquisitionia.

Ah, näyttö. Mun ranteeseen sattuu jo nyt tää kaikki piirtäminen, mut onneks oon saanu jo aika paljon tehtyäkin, näin yhdelle päivälle. Sit porukka ihmettelee mitä virnuilen täällä, kun päässä on soinu koko päivän tämä ja kohta alan kyl laulaan sitä ääneen.
Aksutar
Monarkki

ViestiKirjoittaja Niehku » 17 Maalis 2014, 18:46

MORJESTA IHKU TÖNFFIN VÄKI! :3

Oon Suomessa jälleen, oltuani kuusi viikkoa Skotlannissa. Ette pääse miusta eroon hihihi.

Tuun huuteleen tähän väliin tälleen btw, enkä jaksa lukee edellisiä juttuja, kun oon ihan pihalla niistä. Pihalle palaan tästä hetkestä lähtien ja toivottavasti tuun niissä pysymäänkin joten kuten.

Kivaa palata tähänkin kaiken kiireen jälkeen <3
Niehku

ViestiKirjoittaja Forte » 17 Maalis 2014, 19:19

Tönffi. Kuulostaa halvalta tuontioluelta. "Otetaan pullot Tönffiä."

Vai että Skotlannissa, olen aina halunnut käydä siellä, ja Irlannissa. Tällä hetkellä lähin kosketukseni Irlantiin on elokuva Sydänten Kaapparit. Oliko hyvä reissu?
Forte

ViestiKirjoittaja Niehku » 17 Maalis 2014, 23:22

Joo oli! Kannattaa käydä, jos ei kiinnosta Thaimaa tai rantalomat muutenkaan. Linnoja, hyvät maisemat, ihmiset ja tietty englannin kieli uuhh.

Kesällä sitten Islantiin tädädädääää~
Niehku

ViestiKirjoittaja Mums » 17 Maalis 2014, 23:35

(Rantalomafani 4ever)

Vuu tämä kuuma aalto. En puhu vaihdevuosista. Vaan vihasta erästä nimeltämainitsematonta koulua kohtaan. Etenkin niitä kokeita. : D Ei olis selvytymisvinkkejä lukiota varten?
Mums

ViestiKirjoittaja Cheikki » 18 Maalis 2014, 19:41

Vinkkejä lukiota varten?

1. on ihan sallittua ja hyväksyttävää olla joltain kuuman keskipäivän tylsältä tunnilta poies kerran kuussa ja nauttia sen sijaan kuppi kaakaota ja ladata akkuja. Se ei opiskelua kaada, mutta pikku tauko tuntuu yllättävän hyvältä, kunhan ei ota tavaksi.

2. Ole läsnä ruotsin 4. kurssilla tai viidennestä tulee hautasi.

3. Ota evästä! Ruokatuntiin on aina ikuisuus aikaa, eivätkä suklaat repussa ainakaan masentava ajatus ole :3

4.Varo, ettei ylppäreistä tule pakkomielle. Ne eivät saisi hallita elämää edes abivuonna niin paljon, kuin ne nyt hallitsevat. Pääsykokeisiinkin kannattaa jättää paukkuja

5. Yritä olla stressaamatta liikaa jokaisesta kurssien "pikkuesitelmästä" ja keskity isoihin maaleihin, kuten kurssitöihin ja niihin aineisiin, joista sinulle on hyötyä/iloa tulevaisuudessa - esim. kouluun hakemisen kannalta.
Cheikki

ViestiKirjoittaja Forte » 19 Maalis 2014, 18:42

Lukiossa myös kannattaa olla ihan oma itsensä. Ei tarvitse esittää yhtään mitään, päästäkseen porukoihin, koska sellaista luokkaa, jonka kanssa ollaan 24/7, ei kuitenkaan ole. Ja kannattaa valita ne kurssit, mitkä ovat kiinnostavia, ei niitä, jossa ovat parhaat kaverit. Kyllä niitä ehtii nähdä väli- ja hyppytunneilla. Itse luin yksin historiaa ja biologiaa, kun muut olivat hyppytunneilla

Historiasta puheenollen, Hitlerin armeija oli ensimmäinen, joilla oli käytössään pumpattavia Barbaroita. Niiden tarkoitus oli estää syfiliksen ja kupan leviämistä, ja auttaa miehiä "luonnollisissa ongelmissa". Että näin. Miksei tällaisia asioita koskaan opeteta kouluissa?
Forte

ViestiKirjoittaja Mums » 21 Maalis 2014, 00:14

Awaw ihania vinkkejä! Kiitos kovasti nyt painan kaiken mieleen! (Ja lupaan olla läsnä ruotsin tunnilla vaikka kirpaisee ajatuskin ruotsin kielestä :D)
Juu, kaikkihan me, kaverini ja minä, haettiin tähän samaan lukioon yläkoulun lähellä. Vähentää vähän sitä stressaamista kun tuttu paikka. Ja toi on muuten totta että ei kannata muiden valintojen mukaan valita aineitaan. Joskus kyllä houkuttaa koska vihaan yksinoloa julkisilla paikoilla(wtf), mutta onhan sitä ennenkin pärjätty esim. espanjaa lukemassa ihan ilman kavereita. Lukiossa kyllä ehdottomasti kuvis on mun valinnainen! Ja kesälomankin pyhitän piirtämiselle. Mikä on hyvä tekosyy sille ettei ole kesätöitä.
Mums

ViestiKirjoittaja Michyy » 21 Maalis 2014, 02:12

Jep piirtäminen on kivaa. Ja ainakin meillä oli lukiossa todella hyvä kuviksen ope, tuli opittua kaikki mitä tiedän varjostuksesta ja lyijykynätöistä, kaiken muun hyvän lisäksi savityötkin oli aika jees verrattuna siihen mitä se oli yläasteella.

Omat vinkkini on siinä että kirjoitukset ovat ruokatauko, ainakin itsellä auttoi että paineita ei ollut siellä niin kauan ku suu oli täynnä. Toinen on sitten se että ruotsin loppupään kursseissa sanallinen auttaa todella paljon, itse vedin rimaahipoen läpi mutta viimeisessä kurssissa se sanallisen osuuden 8 oli jotenkin yllättävä ja nosti sen kurssin numeroa aika hyvin. Joten jos olisin tehny kaikissa kursseissa sen sanallisen mikä ois tosin ollu vapaaehtosta niin ei ois ollu läheskään yhtä rimaahipoen.

Ja sitten se viimeinen, tekee elämästä mielyttävämpää jos saa jotain kivaa joka jaksoon, juurikin tyyliin musiikki, kuvis, liikka, kuitenkin jotain mistä ei tule suurta työmäärää kotiin ja josta mielellään vielä tykkääkin. Samoin koin mukavaksi raskaampien aineiden tasaisesti jakamisen, jos olis tullut ruotti, enkku ja äidinkieli samaan jaksoon ja siihen vielä joku kemia päälle täyteen jaksoon niin huh huh, en toivo että kukaan joutuu sitä kokemaan
Michyy
Porvari

ViestiKirjoittaja Aksutar » 21 Maalis 2014, 10:58

Imo missä tahansa opiskellessa tärkeintä on kuitenkin muistaa se, ettei se maailma kaadu ja elämä lopu, jos jossain epäonnistuukin. Nuorella on vielä monta vuotta aikaa suorittaa ja miettiä mitä sitä suorittaa, joten jos tuntuu liian stressaavalta, ni ehkä kannattaa ottaa yks vuosi lisää opiskelua. Sisko ainaki veti lukion vähän pidemmällä kaavalla, koska muuten se ois kuollu stressiin. Ja hyvin se on elämässään pärjänny.
Sitten on tietenkin minä joka sattuneista syistä piti kolme vuotta "välivuosia" ja lopulta päädyin tälle alalle.

MUTTA NYT SE ON OHI! Näyttöviikosta selvitty suhteellisen hyvin, mitä nyt en oo stressiltä nukkunu yhtään. Tänään vielä puoli yhden aikaan näytön arviointi ja kaikkein kamalin osuus: ITSEARVIOINTI. Emmä osaa arvioida itteeni, alemmuuskomplekissa sitä aina pistää kaiken alakanttiin koska perfektionistinen luonne ei kumminkaan oo tyytyväinen siihen, mitä tuli tehtyä. Kaveri kyl sano et nöyrästi vaan pyytää kaikesta kolmosta ni kyllä se siitä.

Piirtäminen on parasta.

Dakum kirjoitti:MORJESTA IHKU TÖNFFIN VÄKI! :3

Oon Suomessa jälleen, oltuani kuusi viikkoa Skotlannissa. Ette pääse miusta eroon hihihi.

ASKJDKLEWF YAAAAY!! Teretulemasta takasin. Kai toit mulle tuliaisia? D: Et? höh >:

Forte kirjoitti:Tönffi. Kuulostaa halvalta tuontioluelta. "Otetaan pullot Tönffiä."

Äkkiä panimo pystyyn ja tekemään. "Keskiaikaisesti humaloitu"
Aksutar
Monarkki

ViestiKirjoittaja Crimson » 21 Maalis 2014, 12:41

Imo missä tahansa opiskellessa tärkeintä on kuitenkin muistaa se, ettei se maailma kaadu ja elämä lopu, jos jossain epäonnistuukin. Nuorella on vielä monta vuotta aikaa suorittaa ja miettiä mitä sitä suorittaa, joten jos tuntuu liian stressaavalta, ni ehkä kannattaa ottaa yks vuosi lisää opiskelua. Sisko ainaki veti lukion vähän pidemmällä kaavalla, koska muuten se ois kuollu stressiin. Ja hyvin se on elämässään pärjänny.

Meillä aina painotetaan koulussa kun alotetaan projekteja tai muita pienemmän skaalan ryhmätöitä, että me ollaan täällä koulussa siks, että saadaan vielä vapaasti epäonnistua asioissa. Että opiskellaan siksi, että voidaan vielä kokeilla kaikkea älytöntä ja antaa niitten tyhmienkin ajatuksien viedä eteenpäin ja katsoa sitten, että millasta sontaa niistä oikeen tuleekaan. And trust me, luotiin koulukaverin kanssa sellainen yrityspohja aiheesta joka ei meitä juuri kiinnostanut, joten hutilointia oli luvassa, MUTTA josta useempi ihminen tuli meille ilmottamaan erikseen että juma pistäkää tosta oma yritys pyörimään nyt heti ja kokeilkaa mitä siitä tulee 8) Ei laitettu, koska koulukaveri vaihtoi koulua, padumtshhh.
Sitten kun ollaan työelämässä, niin tälläisiä vapauksia ei meillä enää olekaan, joten käytetään kaikki tämä tohelointi aika tarkoin hyväksi.

TÖNFFIÄ KAIKILLE!
Crimson

ViestiKirjoittaja Niehku » 21 Maalis 2014, 23:33

Antaisin mielelläni vinkkejä lukioon + kirjoituksiin, jos tietäisinkin niistä jotai. Mulla loppu ONNEKS se pahin kiireisin aika ja sain opinnäytetyönkin tehtyä ja toimitettua. Enää pitää tehä raportteja + esitys siitä Skotlannin reissusta. Tsemppiä siis kaikille ahkerille opiskelijoille!

ASKJDKLEWF YAAAAY!! Teretulemasta takasin. Kai toit mulle tuliaisia? D: Et? höh >:

Kiitos :3 mulla on täällä öö vissiin 6 purkkia aitoa skotlantilaista hillopurkkia, että keksibileet pystyyn + muutama viskitoffee jäljellä naminam.

Parit pullot/tuopit tönffiä maistuisi.

Paistais nyt se aurinko vaikka 24/7, jotta saatais noi loskap*skat pooois. Kiva oli tallustella lenkiltä kotia märissä lenkkareissa :<
Niehku

ViestiKirjoittaja Mums » 23 Maalis 2014, 20:20

Kiitoksia vinkeistä!

Mun varpaita kutkuttaa nyt kyllä luoda nettisarjakuva. Vaikka englanniks olis tosi jännä. Toisaalta edes tekstin pitäs olla laadukasta niin korvais kuvien surkeuden höhöö. Mut pitää katsoa onko mulla pinnaa alkaa tekemään niin isoa juttua.
Mums

ViestiKirjoittaja Aksutar » 24 Maalis 2014, 10:14

Nettisarjakuvaa alottaessa kannattaa olla edes juoni mietittynä, ennen ko lähtee piirtään. Kunhan se juoni ja kenties maailma, mihin tarina sijottuu, on hyvin luotu, niin ei sillä oo väliä jos ei ookaan niin hyvä piirtään mitä toivois. Ja kannattaa myös ensinnä ehkä piirtää muutama tusina niitä sivuja valmiiks ennen kun lähtee julkaseen. Terveisin kuinkakohan pirun monta sarjakuvaa mullakin on kesken. En kyl koksaan tuu piirtään niitä loppuun vaikka koko juoni/tarina oiskin kasassa.
Ja yks nettisarjakuva kategoria mihin ei kannata lipsahtaa on koirasarjakuvat, jossa päähenkilö on nuori ja spesiaali (aka hopeanuoliweedsankarit). Se on niin kulunu konsepti et moiselle tuskin ees lukijoita enää löytyy 8| Tai emt, ehkä löytyykin? Itte ei vaan enää ees viitti vilkasta niitä, oli piirtojälki sitten kuin hyvä tahansa.

Ah, näyttö ohi ja pamautin siitä täydet. Nyt voin kuolla rauhassa. Käsikirjotusta taas luvassa, saa nähä mitä me nyt joudutaan tekeen. Odotan kyl sinällään innolla et meil tulee kuvakässärien tekemistä, koska se kuulostaa kivalta touhulta.

Dakum kirjoitti:Kiitos :3 mulla on täällä öö vissiin 6 purkkia aitoa skotlantilaista hillopurkkia, että keksibileet pystyyn + muutama viskitoffee jäljellä naminam.

OMONOMON tuun sinne.

Tääl paistaa jo aurinko kauniisti eikä lunta oo näkyny pahemmin enää 8) Nakkilan tropiikki iskee jälleen.
MUTTA ON MAANANTAI.
Aksutar
Monarkki

EdellinenSeuraava

Paluu Keskustelut