Pulina || Vanha vol. 2

Keskusteluille tarkoitettu alue. Keskustelujen luonti on vapaata, mutta katsothan ennen keskustelun aloittamista, onko foorumilla jo samankaltainen ”töpö” olemassa.
Muistetaan hyvät käytöstavat, eikä pyritä loukkaamaan ketään tieten tahtoen, pidetään kiroilu ja herjaus minimissä, huomioidaan kaikki keskustelussa ja vältetään turhia konflikteja. Pidetään yhdessä yllä rento, ystävällinen ja leppoisa ilmapiiri.

Valvojat: Ivy, Agna

Re: Pulina

ViestiKirjoittaja Lörri » 17 Loka 2015, 14:02

Joo, ärsyttävää kun on antanu rupsahtaa. saishan nuo kai päiviteltyä...mutta kova homma vain, koko ajan kovenee.
Lörri

ViestiKirjoittaja cardea » 17 Loka 2015, 19:41

Onneksi on ite niin uusi ja tottunut päivittämään listoja, että se ei enää oikein tunnu missään :D

Olin eilen katsomassa kaverin teatteriesitystä ja on jotenkin niiin hienoa nähdä toisen kehittyvän koko ajan. Ollaan tunnettu lähes 20 vuotta tän tytön kanssa - ensimmäiset teatterit ja esitykset ollaan tehty yhdessä. Anyways, olin siis eilen kattomassa sen esitystä ja lopussa oli laulu, jota me kuunneltiin PALJON lapsina. Mä aloin vaan poraamaan siinä kohtaa ihan hillittömästi. Minähän siis en itke kauhean helposti ja erityisesti vältän sitä hommaa julkisilla paikoilla. Sydän vaan täytty ylpeydestä ja muistoista ja rakkaudesta yhtä hönöä kohtaan. Ennen kuin huomasinkaan minä tyttö porasin siellä. Aavistuksen sain outoja katseita ja kaveri oli iha hämillään kun menin halaa sitä näytöksen jälkee pälpättäen miten nätiltä se näytti ja miten hyvin se laulo jne. :'D Ootteko te ikinä tälläsiä? Olenko minä vain tämmönen outo umppalumppa? On vaan jotenkin hienoa nähdä kun joku oikeasti tekee sitä mitä rakastaa ja siitä näkee sen kehityksenkin.
cardea

ViestiKirjoittaja Ikane » 17 Loka 2015, 20:20

cardea, voin teatteri-ihmisenä sanoa että olen itsekin aivan samanlainen! En itke ikinä muiden seurassa, mutta joko lavalla tai katsomossa... kyllä riittää nestettä vaikka muille jakaa. Ja kaikista mahtavin tunne on tottakai kuvailemasi, kun esitys herättää jotain sisällä ja saa tunteet tai ajatukset liikkeelle. Plus kun näkee oman rakkaan ystävän juurikin hommassa jota rakastaa niin avot! :'D
Ikane

ViestiKirjoittaja cardea » 17 Loka 2015, 20:55

Mä olen näytellyt viimeksi joskus yläasteella. Mun intohimo kun on enemmän kirjallisuudessa. Mutta mä en ole missannut yhtäkään kaverin esitystä :D Tuo esitys oli kyllä tunteellinen kun musiikkina oli juurikin lapsuuden kappaleita, vaikkakin aihe oli aika rankka. Onneksi meidän kaupungissa on pari hyvää harrastelija teatteria, mutta melkein pyörryin kun näin lippujen hinnat. 25€ harrastelija teatterista on aika paljon opiskelijalle. Onneksi tosiaan saan aina vapaalipun. Mutta silti... Kesällä kävin toisen kaverin kesänäyttelyssä, johon hän oli sovittanut kappaleet, hinta olis ollut sama. Mä mutisin katsomossa, että kesäteatterin pitäis olla semmosta kotikutoista viihdettä, jota on helppoa tulla kattomaan. Sitten oli kauhea valitus kun katsojia oli liian vähän.
cardea

ViestiKirjoittaja Forte » 18 Loka 2015, 12:08

"Most people are other people. Their thoughts are someone else's opinions, their lives a mimicry, their passions a quotation."
~ Oscar Wilde

Teatteri on hieno laji, kieltämättä. Sitä voi olla ihan mitä vain, ihan kuka vain, eikä kukaan pidä sitä outona. Haluaisin itse nähdä esityksen Lontoossa, Shakespearen teatterissa, jossa edelleen kaikki roolit ovat miesten suorittamia. Käyn myös välillä katsomassa Helsingin TeaKin kenraaliharjoituksia, neovat todella hyviä, ja ilmaisia.
Forte

ViestiKirjoittaja Nipustin » 18 Loka 2015, 16:32

Mitä ihmettä Pulina kerho taas tämä on hyppiny niiku kaks sivua eteenpäin vaan silleen hups sait ilmon että viestiketjuun pulina ois nyt niinkun vastattu MITÄIHMETTÄEIMULLAMUUTA. Hyvä että porukalla riittää pulistavaa:D

Hei onnee jos joku on kihlautunut! *nostaa metsämansikkalimsa maljan*

Ja Halloween on ihana ja minä tahtoisin pukeutua joka vuosi ja mulla ois asujakin kaapissa ja mä olin suunnitellut jo että tynnyri menis vampyyrilepakkona ja minä zombie pesukarhuna tai jotain Pesukarhuvampyyrinä tai jotain!!! Mutta. Mun isäpuolella on iiiisot synttäribailut jotka kestää koko viikonlopun just silloin ni en sitte mene mihinkään ja istun jossain tyhmässä poreammeessa ja juon jotain tyhmiä drinksuja. POREAMME<3 + DRINKSUT<3 = <3<3<3<3

Ja ihanaa Lörri palasi! :3 teretulemasta takaisin tänne elävien kirjoihin.

Aksutar kirjoitti:Ja tiedän et se on oikeesti Lörri eikä feikki Lörri.

Ja the real kysymys kuuluu, mistä kukaan tietää etteikö se olisi koko ajan ollut feikki Lörri..?! O.O

Ja oon ihan roolipelisivuston oman pääjuonen liikuttelun kannalla, ihan vaan että tulipahan sekin mainittua.

JA mä ainakin kyllä esittelisin mun huoneen! Koko kämpänkin! :D Ja koiran! Ja mmmmmm kukapa meistä ei ois stalkkeri ;3

Forte kirjoitti:"Most people are other people. Their thoughts are someone else's opinions, their lives a mimicry, their passions a quotation."
~ Oscar Wilde

Ja rakastin tätä Forten quotea Oscar Wildesta, joten quotetin sen kivasti tähän sitten.
Nipustin

ViestiKirjoittaja Lörri » 19 Loka 2015, 12:39

Niinno...emmä oikeesti oo Lörri...se on itseasiassa mun kissa :D Että nii, feikki mikä feikki :D

Mä olen ihan liekeissä..Albinus o ihan liekeissä seki, siksi kai minäkin, oon siis ihan niinkun teeännäffä liekeissä..ohmg, mihin laitan nää kaikki liekit?
Lörri

ViestiKirjoittaja Aksutar » 19 Loka 2015, 13:04

Nipustin kirjoitti:Ja the real kysymys kuuluu, mistä kukaan tietää etteikö se olisi koko ajan ollut feikki Lörri..?! O.O

Kyl mä tunnistan Feikki Lörrit ja aidot luomu Lörrit. Niin pitäis Eloveena-nitulaisenkin kuule, Viljelet kumminkin luomu lörrejä siellä sun susilaumas kanssa, etkö?

Lörri kirjoitti:Niinno...emmä oikeesti oo Lörri...se on itseasiassa mun kissa :D Että nii, feikki mikä feikki :D

No... pylly D:

Lörri kirjoitti:Mä olen ihan liekeissä..Albinus o ihan liekeissä seki, siksi kai minäkin, oon siis ihan niinkun teeännäffä liekeissä..ohmg, mihin laitan nää kaikki liekit?

Anna kaikki Albinus liekit mulle rakastan sitä hahmoa. Tarviin lisää Albinusta. NIIN PALJON. Ja oh god ku luin aamusta kännykäl sun suunnitelmat yksäreistä ja nyt on kahta kauheempi hype.

Ikane kirjoitti:Annan peukun sille eventille, mikä se sitten onkaan! Joukkotapahtumia, ryhmäjuttuja, kivaa kivaa!

Näin näkymin event ois sen muotonen et kestäis irl väh puoli vuotta aina kevääseen/kesään ja se vaikuttais suuresti haltioiden piilopaikan menoon - ja sen ympäristöön. MUT SE NYT ON YHÄ AUKI ET TEHÄÄNKÖ ME SITÄ VAI EI.

Yhhh. Maanantai laiskuus iskee, pitäis kaikkee tehä mut ei millään taas jaksais alottaa. Ehkä vois keittää kahvia niin tääki päivä käynnistyis.
Aksutar
Monarkki

ViestiKirjoittaja Enkidu » 19 Loka 2015, 14:30

Heh, kieltämättä tuo peli Lörrin ja Albinuksen kanssa on myös aika liekeissä. Kenja on saanut kaiketi nyt yhdellä kertaa olla juuri niin paljon synkeää kuoleman soturia kuin vain ikinä mielii olla... vaikka ei tämä hyvään suuntaan sen suhteen olekaan menossa.
Enkidu

ViestiKirjoittaja Lörri » 19 Loka 2015, 15:10

Sillo kai sillee tapana mennä, et'ät kuk yks on liekeissä ni ne leviää pian ympäristöönkii :D
Lörri

ViestiKirjoittaja Forte » 19 Loka 2015, 17:17

Onko muuten kukaan täällä leffaguru? Yritän etsiä yhtä nukkeanimaatiota, oletettavasti 80- luvulta, mutten muista sen nimeä, ja juonenkin vain iiiihan hämärästi. Näin sen joskus pienenä.
Forte

ViestiKirjoittaja Enkidu » 19 Loka 2015, 17:19

Forte kirjoitti:Onko muuten kukaan täällä leffaguru? Yritän etsiä yhtä nukkeanimaatiota, oletettavasti 80- luvulta, mutten muista sen nimeä, ja juonenkin vain iiiihan hämärästi. Näin sen joskus pienenä.

Hmmh, mikään suoranainen guru en ole, mutta osaatko kuvailla tuota vähän tarkemmin? Heh, 80-luvulla oli aika paljon melko pimeitä nukkeanimaatioita. Muistatko mitään yksityiskohtia esimerkiksi hahmoista tai juonesta?
Enkidu

ViestiKirjoittaja Aksutar » 19 Loka 2015, 17:20

Forte kirjoitti:Onko muuten kukaan täällä leffaguru? Yritän etsiä yhtä nukkeanimaatiota, oletettavasti 80- luvulta, mutten muista sen nimeä, ja juonenkin vain iiiihan hämärästi. Näin sen joskus pienenä.

eeeehkä? Kuvaile leffaa katotaan natsaako.
Jos ko. leffa oli fantasiaa niin voi löytyy täältä.
Aksutar
Monarkki

ViestiKirjoittaja Forte » 19 Loka 2015, 17:33

Noh. Yritän muistella. Tosiaan, jos näin tämän joskus 90- luvun alussa, niin olettaisin, että itse leffa on 70- tai 80- luvulta. Tekniikka oli sellainen..samanlainen mitä Muumipeikko ja punainen pyrstötähti, sekä vuoden 1965 Petteri Punakuono. Ehkä. En mene tästä tekniikasta niin takuuseen.

Mutta jos muistan juonta oikein, siinä on patsas kaupungissa. Saattaa jopa olla itse suuren Mozartin patsas (ei ehkä kannattaisi luottaa patsaiden tuntemukseeni. Hyvä kun erotan Paavo Nurmen Aleksis Kivestä), joka olla jöpötti jalustallaan. Patsaan seurana, jos niin voi sanoa, oli pieni, sininen lintu, joka lauloi hyvin kauniisti. Niin kauniisti, että se sai jopa patsaan heltymään kyyneliin. Ja ymmärtääkseni, koska lintu saattoi ilahduttaa ihmisiä laulullaan, myös patsas halusi antaa pieniä lahjoja ihmisille. Kyseinen patsas oli kultaa ja sillä oli jalokivisilmät, ja koska se ei itse voinut liikkua, se pyysi sinilintua viemään aina palasia kultaa niille, jotka sitä tarvitsivat. Lopulta patsas oli putsattu täysin kullasta, ja jäljellä olivat enää jalokivisilmät, jotka patsas antoi myös. Sen jälkeen patsas "kuoli". Tai lakkasi olemasta olemassa. Jotain sinne päin. Ja se lintukin saattoi kuolla, sitä en muista. Mutta koko elokuvan dialogi/monologi (koska en muista, puhuiko lintu) käytiin laulamalla.
Forte

ViestiKirjoittaja Enkidu » 19 Loka 2015, 17:57

Forte kirjoitti:Noh. Yritän muistella. Tosiaan, jos näin tämän joskus 90- luvun alussa, niin olettaisin, että itse leffa on 70- tai 80- luvulta. Tekniikka oli sellainen..samanlainen mitä Muumipeikko ja punainen pyrstötähti, sekä vuoden 1965 Petteri Punakuono. Ehkä. En mene tästä tekniikasta niin takuuseen.

Mutta jos muistan juonta oikein, siinä on patsas kaupungissa. Saattaa jopa olla itse suuren Mozartin patsas (ei ehkä kannattaisi luottaa patsaiden tuntemukseeni. Hyvä kun erotan Paavo Nurmen Aleksis Kivestä), joka olla jöpötti jalustallaan. Patsaan seurana, jos niin voi sanoa, oli pieni, sininen lintu, joka lauloi hyvin kauniisti. Niin kauniisti, että se sai jopa patsaan heltymään kyyneliin. Ja ymmärtääkseni, koska lintu saattoi ilahduttaa ihmisiä laulullaan, myös patsas halusi antaa pieniä lahjoja ihmisille. Kyseinen patsas oli kultaa ja sillä oli jalokivisilmät, ja koska se ei itse voinut liikkua, se pyysi sinilintua viemään aina palasia kultaa niille, jotka sitä tarvitsivat. Lopulta patsas oli putsattu täysin kullasta, ja jäljellä olivat enää jalokivisilmät, jotka patsas antoi myös. Sen jälkeen patsas "kuoli". Tai lakkasi olemasta olemassa. Jotain sinne päin. Ja se lintukin saattoi kuolla, sitä en muista. Mutta koko elokuvan dialogi/monologi (koska en muista, puhuiko lintu) käytiin laulamalla.

Hum-höm, tuo tarina itsessään taitaa olla Oscar Wilden The Happy Prince, jokin nukkeanimaatioversio siitä. Löysin ainakin yhden piirrosanimaation, ja sitten tämän: http://www.imdb.com/video/wab/vi331590937

Jos se ei ole tuo, niin sitten se on jokin muu tuosta oleva animaatio. Todennäköisesti googlettelemalla tyyliin "The Happy Prince stop motion animation" tai vastaavia voisi löytyä.
Enkidu

EdellinenSeuraava

Paluu Keskustelut