Pulina || Vanha vol. 2

Keskusteluille tarkoitettu alue. Keskustelujen luonti on vapaata, mutta katsothan ennen keskustelun aloittamista, onko foorumilla jo samankaltainen ”töpö” olemassa.
Muistetaan hyvät käytöstavat, eikä pyritä loukkaamaan ketään tieten tahtoen, pidetään kiroilu ja herjaus minimissä, huomioidaan kaikki keskustelussa ja vältetään turhia konflikteja. Pidetään yhdessä yllä rento, ystävällinen ja leppoisa ilmapiiri.

Valvojat: Ivy, Agna

Re: Pulina

ViestiKirjoittaja Enkidu » 19 Marras 2015, 16:07

Hmmh. Melko ongelmallista. Olen tässä viime aikoina pelien odotellessa raapustellut hahmoesittelyä tapauksesta, jonka aion plopsauttaa tänne kun vain saumaa tulee. Kyseessä on pidempiaikainen ja itselle hyvin armas hahmo, jolla olisi hienoa päästä taas pelaamaankin. Ongelmaksi vain tuntuu muodostuvan, ettei hahmoesittely pysy millään kamalan ytimekkäänä. Ongelma ei ole edes että hahmolla olisi niin hirveästi erikoiskykyjä ja kamalan pitkä menneisyys jota on käytävä läpi tarkkaan, vaan että näkemystä ja käsitystä tästä on muodostunut kuitenkin jo melkoisesti, ja koen tärkeäksi myöskin saada selvitettyä sitä esittelyssä edes jossain määrin tyhjentävästi. Ja silti tuntuu, että jaarittelua aidanseipäistä tulee loputtomiin ilman että pääsen edes kunnolla asioiden keskiöön. Vaikka sitten olisinkin jo pariin kertaan käynyt tämän läpi ja yrittänyt katsoa mistä pitäisi napsia. Yleensähän hahmoesittelyiden ongelmana on lyhyys tai niukkuus, mutta itsellä tuntuu tulevan tässä tilanteessa liikaakin tekstiä. Eihän se toki pelattavuuteen vaikuta, onhan minulla jo hyvä käsitys hahmon edesottamuksista, mutta lukukokemus on varmasti kaikkea muuta kuin lempeä, kun kiinnostuneen eteen isketään vaatimaton 7000 sanan hahmoesittely. Ja silti. Silti. Tuntuu tylyltä ja hankalalta lytätä ja runnoa monipuolista ja kaikkea muuta kuin karikatyyristä hahmoa parin kappaleen muottiin, joka ei sekään anna oikein millään tavalla hyvää kuvaa

Mitä mieltä väki on? Onko pitkä hahmoesittely synti, vai sietääkö sellaista käyttää? Onko hahmoesittely oikeastaan edes loputtoman tärkeä muutenkaan, vaiko enemmänkin vain muodollisuus josta vastapelaaja tai kiinnostunut voi lukaista keskeisimmät asiat? Onko edes oikeaa väliä miltä se tarkalleen näyttää (paitsi tietysti itselle), kunhan se täyttää tehtävänsä? Lopultahan hahmoesittely ei itsessään ole hahmo, ainoastaan tapa ilmaista mistä siinä on kyse, ja peleissä hahmo on mitä on, olipa esittely millainen hyvänsä.

Puh, kukaties pyörittelen asiaa aivan liikaa siksikin, että joudun istumaan sen päällä. Ehkä kohtapuoleen tulee saumaa päästää tämäkin tapaus taas pelaamaan. Tervetullutta, jo pikkuhiljaa.
Enkidu

ViestiKirjoittaja Aksutar » 19 Marras 2015, 16:56

Pandanna kirjoitti: Köh käh Aksu lisää Sethosta ja Shilohia köh käh ,D

;D;D;D;D; Sait sen kuulostamaan siltä et noi ois pari.
Mun on jo ikävä Azurea.

Agna kirjoitti:KAKSI PRINSESSAA! Tai siis, hups.

Aran ei oo rinsessa! Garrett taas...

Agna kirjoitti:Haluaisin piirtää jonkun "Cryptin vahvat ja vaikutusvaltaiset badass naiset" teoksen

Joo
Vois itteki kyl noudattaa tota linkin ohjetta.

Enkidu kirjoitti:Onko pitkä hahmoesittely synti

Ei.
Ja jos tuntuu et tekstiä on "Liikaa" ja ne tärkeet etapit hukkuu sen "laarittelun" sekaan, niin voihan tehdä niin että esim menneisyydestä poimii ensin pinpointtiin ne tärkeimmät ranskalaisinviivoin ja sitten kirjottaa sen itte koko tarinan. Täten muut pelaajat löytää nopeesti ne tärkeet asiat jos ei jaksa/ehdi lukee koko tekstiä, mutta siinä on myös mahdollisuus se koko tarina lukea ilman et itte kirjottajan täytyy sitten mitään mieleistään jättää pois.
anyways pitkät esittelyt ei oo pahasta.
Aksutar
Monarkki

ViestiKirjoittaja Enkidu » 20 Marras 2015, 00:39

Aksutar kirjoitti:
Pandanna kirjoitti:Ei.
Ja jos tuntuu et tekstiä on "Liikaa" ja ne tärkeet etapit hukkuu sen "laarittelun" sekaan, niin voihan tehdä niin että esim menneisyydestä poimii ensin pinpointtiin ne tärkeimmät ranskalaisinviivoin ja sitten kirjottaa sen itte koko tarinan. Täten muut pelaajat löytää nopeesti ne tärkeet asiat jos ei jaksa/ehdi lukee koko tekstiä, mutta siinä on myös mahdollisuus se koko tarina lukea ilman et itte kirjottajan täytyy sitten mitään mieleistään jättää pois.
anyways pitkät esittelyt ei oo pahasta.

Hmmh, juu. Pitkälti noin päädyin tekemäänkin sitten. Lihavoidut tiivistyskappaleet pitkäksi menneiden kohtien alkuun, niin että pystyn antamaan lukijalle yhteenvedon ilman että joudun pudottamaan tärkeinä pitämiäni asioita. Saattaapa olla että jossain vaiheessa onnistun parturoimaan ihan vain esittelyn sitten itsessäänkin taidokkaan ytimekkääksi, mutta ehkäpä en vaivaa sillä liiaksi päätäni juuri nyt. Heh, onpahan ainakin tehty.
Enkidu

ViestiKirjoittaja cardea » 23 Marras 2015, 15:52

Voisko joko tökkiä muhun hahmoinspistä? :D Mulla on ollu uus hahmo suunnitteilla jo iät ja ajat ja oon ihan jumissa. Mun aivot on jossain suossa at the moment.
cardea

ViestiKirjoittaja Enkidu » 23 Marras 2015, 23:33

cardea kirjoitti:Voisko joko tökkiä muhun hahmoinspistä? :D Mulla on ollu uus hahmo suunnitteilla jo iät ja ajat ja oon ihan jumissa. Mun aivot on jossain suossa at the moment.

Itse olen käytännössä aina samassa tilanteessa nykyään. Jotenkin tuntuu mahdottomalta enää tätä nykyä oikeasti tehdä hahmoa, ja aina menee ähmimiseksi ja mähkimiseksi asian suhteen. Ei oikein hajuakaan, että missä kohtaa meni ihan jumalattoman vaikeaksi edes päättää mistä pitäisi tai mitä haluaisi tehdä.

Mutta, toisaalta se tarkoittaa että mietin, teorioin ja höylään ideoita aivan jumalattomasti, mistä on ollut apua ainakin joillekin, toisinaan. Minkälaista hahmoa olet suunnitellut ja mistä kohtaa se tuntuu haraavan vastaan?
Enkidu

ViestiKirjoittaja cardea » 24 Marras 2015, 19:21

Suunnitelmissa on kurtisaani, joka toimii myös vakoojana. Tosin tässä olen pohtinut kummalle puolelle vakoilee, mitä rotua edustaa ja miksi on pettänyt ns. maanmiehensä. Paljon kysymyksiä, paljon hyviä vastauksia ja ennen kaikkea liikaa ideoita!
cardea

ViestiKirjoittaja Enkidu » 24 Marras 2015, 20:24

cardea kirjoitti:Suunnitelmissa on kurtisaani, joka toimii myös vakoojana. Tosin tässä olen pohtinut kummalle puolelle vakoilee, mitä rotua edustaa ja miksi on pettänyt ns. maanmiehensä. Paljon kysymyksiä, paljon hyviä vastauksia ja ennen kaikkea liikaa ideoita!

Nopeasti mieleen voisi tulla esimerkiksi pettymys omaa kansaansa ja/tai rotuaan kohtaan. Kokemus siitä, ettei näiden pussiin pelaaminen ratkaise lopulta mitään, tai turhautuminen siitä miten kaikki vain jauhaa surkeasti paikoillaan. Toisaalta tämä toimisi ehkä paremmin puolueettomana hahmona, joka ikuisen sotaseinään päänhakkaamisen jälkeen päättää sitten lopulta lähteä pelaamaan enemmänkin omaan pussiinsa. Siis vakooja, joka tunkee sormiaan vähän joka soppaan, kerää tietoa kaikista ja myös myy sitä kaikille. Pitkälti omaksi edukseen. Koska kaiken hölmöyden jälkeen se tuntuu lopulta hedelmällisimmältä.

Tietysti jos peruskuvitelman uhmaaminen tai yrmistely ei nappaa, voisi kyse olla juurikin enemmän siitä, että hahmo on ajan ja vakoilunsa kautta (siinähän juurikin näkee paljon myös toista puolta) alkanut kokea, ettei olekaan "hyvien" (tai siis, oikeamielisten tai oikealla asialla olevien) puolella. Tai kukaties tämä potee syyllisyyttä siitä mitä on ehkä itsekin saanut teoillaan aikaan, ja haluaisi tavalla tai toisella korvata sitä. Siinähän olisikin sitten reilusti draamailua ja mähkittävää, kun samalla tietää kuitenkin sitten tekevänsä nyt samaa toiseen suuntaan - mutta mitä muutakaan vakooja voi tehdä, ellei sitten halua hylätä kaikkea mitä osaa ja tietää?

Tai jos ei ole niin täysin kiinni juuri tietyn kuvion pelaamisessa, ehkä se voisi olla kiinnostava pointtikin? Vakooja, joka kukaties olisi kiinnostunut siitä mitä muuta elämällä on tarjottavana? En tarkoita sellaista perinteistä maansa myynyttä ja kaikkensa hylännyttä poisvaeltajaa, vaan jotakuta joka yrittää pitää silmänsä auki, oppia uusia asioita siinä sivussa ja elätellä varovaisia toiveita tai haaveita siitä, miten elämä voisi olla jonkin toisen muotoista. Ainakin itse olen huomannut hahmolla ihan yksinkertaisenkin saavuttamisen (asioiden hankkiminen, uuden oppiminen, hyvin noviisimainenkin oivaltaminen) hyvin palkitsevaksi. Se tuo hahmoon elävää, hengittävää tuntua, mutta usein sitä on hyvin vaikea saada hahmosta joka on enemmän "kaavoihinsa kangistunut" ja hyvin vahvasti jossakin tietyssä kuviossa. Hahmo, joka joutuu opettelemaan jotakin uutta, on lopulta hahmo jolla voi saavuttaa paljon joutumatta koko ajan korottamaan panoksia.

Tärkeä kysymys lienee, että mitä itse haet tuolta hahmolta, ja minkälaista fiilistä haluaisit sen pelaamiselta. Vakavaa ja vähän synkkääkin? Veijarimaista ja kepeämpää? Jotain siltä väliltä? Syy ja suunta voivat lopulta olla mitä tahansa tuolta väliltä tai jotakin ihan vierestäkin, mutta lopulta paraskaan idea ei ole minkään arvoinen jos ei ole varma mitä oikeastaan haluaisi pelata. Itse olen kamppaillut juurikin tämän kanssa paljon nykyään, kun peleillä ja hahmoilla on enemmän merkitystä. Voi vaatia paljonkin aikaa määritellä itselleen, mitä todella oikeastaan haluaa ja hakee.

Itselläni on yksi varsinainen hahmo (joka ei ole Kenja, vaan eräs toinen hahmo muualla) ja sitten muutama "paremman puutteessa" tehty hahmo jotka eivät oikein kuitenkaan vastaa sitä mitä haluan tai haen. Jostakin syystä juuri tuo kysymys on aina todella hankala itselle. Olen nyt ähminyt puolisentoista vuotta tämän uuden kanssa ja jahkannut joka suuntaan, ihan vain siksi että itselle pelaamisesta tulee muuten melkoista tervanjuontia eikä hahmo yksinkertaisesti nappaa, jos se ei oikeasti nappaa. Jos ei muuta, käteen on tosiaan jäänyt ainakin se, että on tärkeää olla selvillä siitä mitä oikeastaan itse haluaa tuolta, tyylin, maun ja ihan vain pelityypin ja -sävyn suhteen. Nyt kun lopulta olen melkein valmis jopa pyöräyttämään ilmoille uuden, oikeasti toimivalta vaikuttavan hahmon, hoopoa on se ettei kyseessä tosiaankaan ole "hienoin" tai "fiksuin" hahmoideani. Se vain on sitä mikä iskee oikeasti ja mitä toinen tärkeä, yhdensuuntainen hahmoni ei tarjoa. Sen tunnistaminen vain on vaatinut paljon aikaa.
Enkidu

ViestiKirjoittaja Agna » 26 Marras 2015, 22:14

Aksutar kirjoitti:Aran ei oo rinsessa! Garrett taas...

Eihän nyt toki. Sillä on vain valtakunnan kaunein kampaus, niin Pulla erehtyi. Garrett taas...

cardea kirjoitti:Voisko joko tökkiä muhun hahmoinspistä? :D Mulla on ollu uus hahmo suunnitteilla jo iät ja ajat ja oon ihan jumissa. Mun aivot on jossain suossa at the moment.

Tärkeintä on että teet hahmon jolla innostaa pelata ja jolla saat aikaan ittes näköisiä ja kiinnostavia pelejä. :3 Niin löydät vastauksen kysymyksiisi. (Ympäripyörein vastaus ever.) Ja jotta työsi olisi entistä vaikeampi, tässä jo pariin kertaan linkattu hahmonsuunnitteluapu jonka tarjoamien kysymysten siivittämänä saat setvittyä hahmoesittelysi ihan uuteen uskoon. Hankaloittaako se työtä entisestään? Kenties, mutta sille voi antaa mahdollisuuden. :D Itse oon pitänyt tuota ainakin tosi hyvänä varsinkin kun oon pohtinut, mistä vielä hahmoissani kertoisin. Ja toi on mulla pohjana nyt kun uusin mun hahmojen esittelyitä tässä pikkuhiljaa. Vielä olis Loryen, Aberec, Aphaderuiondur ja Hiroi työn alla. D: Huokaus!

Ja joo mitä taas nähtiin siitä mun hienosta viime torstain ja perjantain aktiivisuuspyrähdyksestä? No ei yhtään mitään. En ehtiny edes istua koneelle kumpanakaan päivänä, viikonlopusta tai alkuviikosta puhumattakaan. En ole unohtanut pelejäni, ne pyörivät ahdistavana muistutuksena aivokopassani aina kun olen menossa nukkumaan ja aina kun herään. >:D

Mä tarviin Fred x Henry -romanssin. Mä vaan tarviin. Tuokaa fanfaaritorvet ja konfetit koska kohta lähtee kun minä jostain kynän itselleni löydän.
"Minä osaan muuten puhua haltiakieltä", Pulla sanoi ja asettui lauluasentoon. "Päivää, kiitos, huomenta, olet karvainen lohkoperuna."

Loryen 1/2
Aberec 0/2
Fred 0/2
Eugene 0/2
Jerrell 0/2
Hiroi 0/2
Aphaderuiondur 0/2
Pulla 0/2
Arasinya 2/2
Levo 2/2

Miten olisi kuutamokävely?
Agna
Hovinarri

ViestiKirjoittaja Forte » 29 Marras 2015, 11:58

Se on valmis! Palautin opinnäytetyöni, vähän myöhässä, mutta palautin silti! En vielä tiedä, onko se läpi, mutta uskoisin, että saan paperit joulukuussa.

Opettajani kehui esitarkistuksessa haastattelujani, joten haluan kiittää seuraavia henkilöitä:

Ay
Cardea
Nipsutin
Aksutar
Dakum
Lotdown
Enkidu

Kiitos upeista vastauksista, joiden ansiosta sain analysoitavaa 30 sivun edestä.
Forte

ViestiKirjoittaja Aksutar » 29 Marras 2015, 17:07

WOOP! Hienoo että sait sen tehtyä ja noinkin paljon irti revittyä materiaalia!

Agna kirjoitti:Mä tarviin Fred x Henry -romanssin. Mä vaan tarviin. Tuokaa fanfaaritorvet ja konfetit koska kohta lähtee kun minä jostain kynän itselleni löydän.

OH LORDS piirrä mulle taas taidetta niin mä voin piirtää sulle sit. Joskus. Kun ehätän. Joo. Fred ja Henry on otp.

Hahmosuunnitteluapulinkki, mä olin jo melkein unohtanu sen. Muistan vaan et oon koittanu ton avul joskus jotain hahmoesittelyä uusia ja jossain vaihees turhauduin. Mut on siitä kyl hitosti apuakin.

huaaah. Kurkku ihan kipeenä rääkymisestä ja nauramisesta kun Crimillä taas yötä oli. Worms on yhä paras vs peli mitä voi samalta sohvalta pelata.
Peleistä puheenollen, steam alet. Harmi et oon köyhä, tosin eipä siel vielä mitään kovin houkuttelevaa oo vastaan tullu...
Aksutar
Monarkki

ViestiKirjoittaja Enkidu » 29 Marras 2015, 17:43

Forte kirjoitti:Se on valmis! Palautin opinnäytetyöni, vähän myöhässä, mutta palautin silti! En vielä tiedä, onko se läpi, mutta uskoisin, että saan paperit joulukuussa.

Opettajani kehui esitarkistuksessa haastattelujani, joten haluan kiittää seuraavia henkilöitä:

Ay
Cardea
Nipsutin
Aksutar
Dakum
Lotdown
Enkidu

Kiitos upeista vastauksista, joiden ansiosta sain analysoitavaa 30 sivun edestä.

Oo, hienoa jos onnistuin olemaan hyödyksi. Onnea hyvin suoritetusta työstä.

-

Fehpuh, vihdoinkin uskomattoman pitkällisen mähkimisen ja vääntämisen jälkeen olen onnistunut saamaan aikaan hahmon josta jopa oikeasti pidän ja jolla suorastaan kutkuttaisi päästä pelaamaankin. Ei mikään monimutkainen tapaus, mutta hyvin sihdattu ja oikein paikalleen nakutettu. Pirullista kyllä tähän hätään tuota ei voi kuitenkaan sitten siltikään pelata. Ei voi kai oikein muutakaan kuin odottaa, että saisi jonkin pelin pelattua täällä loppuun, kun juuri nyt ei ole oikein muutakaan saumaa. Harmillista, että tahti on hidastunut pahasti. Pitää kaiketi vain yrittää elätellä fiilistä siihen asti. Saapa nähdä.
Enkidu

ViestiKirjoittaja Lotdow » 29 Marras 2015, 19:53

Forte kirjoitti:Opettajani kehui esitarkistuksessa haastattelujani, joten haluan kiittää seuraavia henkilöitä:

Ay
Cardea
Nipsutin
Aksutar
Dakum
Lotdown
Enkidu

Ilo olla avuksi ~o~ Onnittelut!

Mä haluaisin pelata kaikenmaailman pelejä, mutta lukio yrittää pilata haaveeni, eikä tämä jouluaikakaan yhtään helpota, mutta odottakaapas vaan kun pääsen lomalle.
Lotdow

ViestiKirjoittaja Agna » 30 Marras 2015, 00:48

Aksutar kirjoitti:OH LORDS piirrä mulle taas taidetta niin mä voin piirtää sulle sit. Joskus. Kun ehätän. Joo. Fred ja Henry on otp.

This I did. Be pleased. To be continued. Ja ne kyllä on koska hihii.

Mun vasen olkapää on ihan krampissa kaiken tän piirtelyn jälkeen vaikka oon oikeakätinen. Mitä olen tehnyt väärin! Lisäks kuuntelin hela London Philharmonic Orchestran videopelikappalekokoelman tuossa hetki sitten aikani kuluksi, ja se on aivan todella hyvä. Enkä olis varmaan ikinä löytäny sitä jos ei Aksu olis joskus tumblrissa reblogannut Suicide Missionin kyseistä versiota, jonka sitten kuuntelin siellä ja olin ihan hiukset ja säärikarvat pystyssä että hertsileijaa miten kiva! Ja tänään kuuntelin muutakin Mass Effect musaa kiitos Aksun reblogailujen, että ehkä pitäis ostaa Mass Effectit jo ihan niiden musiikkienkin takia.
LOTDOW! Lisää pelattavaa!
"Minä osaan muuten puhua haltiakieltä", Pulla sanoi ja asettui lauluasentoon. "Päivää, kiitos, huomenta, olet karvainen lohkoperuna."

Loryen 1/2
Aberec 0/2
Fred 0/2
Eugene 0/2
Jerrell 0/2
Hiroi 0/2
Aphaderuiondur 0/2
Pulla 0/2
Arasinya 2/2
Levo 2/2

Miten olisi kuutamokävely?
Agna
Hovinarri

ViestiKirjoittaja Ylva » 02 Joulu 2015, 21:04

öäh itse olin liian laiska taas että en saanut aikaseksi vastailla siihen vaikka piti, anteeksi.

vittu ku elämä on taas ihanaa, tappelin puhelimessa laskutuksen kanssa ku en varmana ole saanut kurssilaskua ja en tajunnu avata niitä muistutuksia ku ne on instrum justitian kautta lähetetty. joten maksoin sen sitten korkojen kera. olisihan senkin eteen pitänyt aikasemmin nähdä vaivaa mutta njäh...
Ylva

ViestiKirjoittaja Niehku » 02 Joulu 2015, 21:12

Iso kiitos Agnalle ton linkin jakamisesta! Nään ton ekan kerran ja tosta vois tosiaan olla hyötyä :3 tuntuu, et itellä on ois ainaki pari hahmoo kehitteillä, ideoitaki jopa on, mut ei kylliks aikaa et pystysin kunnolla paneutuu niihin, ettei tuu mtn kiireessä tehtyjä sörsseleitä.

Onnittelut Fortelle opparin kyhäämisestä valmiiksi, oli ilo olla apuna :)

Joulu se vaan lähenee voi luoja sentään... Enemmän ootan kyl ansaittuu lomaa ku sitä ite juhlaa :D

Onko muutki väsyneitä 24/7? En tiiä vaikuttaako tää kaamos sittenkin myös minnuun, kyllähän se ketuttaa ku aamulla on pimmeetä sanonko missä ja sama näkymä ku pääset koulusta. Jee jee.

PROVINSSISSA ON RAMMSTEIN KLAHFKSAGFLA<KDLKHSZFKJHFKJ!! Btw. Kyllä minä sen lipun hommaan vielä!
Niehku

EdellinenSeuraava

Paluu Keskustelut