I want in //Janni

Linnan piha-alueisiin kuuluu niin itse linnan pihamaa, kuin puutarha, joka häikäisee kauneudellaan vierailijat. Piha-alueelta pääsee niin linnaan, puutarhaan kuin talleillekin. Piha-aluetta kuitenkin vartioidaan erittäin tarkasti, eikä ihan ketä tahansa päästetä linnan porteista sisään.

Valvoja: Crimson

I want in //Janni

ViestiKirjoittaja cardea » 02 Marras 2016, 23:09

Nessa oli ollut pari päivää tutkimus matkalla! Hän oli löytänyt uusia luita ja raahasi niitä mukanaan säkissä. Sisälle katsottaessa sieltä olisi löytynyt pieniä nisäkkäitä sekä kettu. Nessa ei ollut tappanut niitä itse vaan löytänyt mätänemässä olleena osan ja osan pöllön kolosta. Hän oli onnensa kukkuloilla. Hän voisi näyttää kuinka komea kettu olisikaan! Hän ajatteli Aranin pitävän siitä, sillä ketut olivat nättejä. Hänellä voisi olla pörheä punertava turkki ja huisku häntä! Sitten hän vain vilahtelisi ympäri palatsia ja metsästäisi vaikka hiiriä! Hän voisi myös käydä pissimässä erään aatelisen sänkyyn, joka oli ollut tuhma.

Kävellessään kohti Linnaa Nessalle ei tullut mieleenkään, että hänen ulkonäössään olisi mitään vikaa. Seikkailu oli verottanut vaatteita niin, että ne olivat reikäiset ja todella likaiset. Oikeastaan häneltä puuttui oikeasta lahkeesta puolet ja kengät olivat jääneet jo alkumetreillä unholaan. Kasvoilla oli hieman sitä sun tätä syömisestä ja haistelusta ja suttaantunut entisestään kun olento oli pyyhkinyt sitä hihallaan. Hiukset olivat täynnä lehtiä, oksia ja muita koristuksia, joita hän oli sinne laittanut. Toisinsanoen, Nessan olisi luullut kuuluvan kerjäämään kadulle, eikä palatsiin.

Kun portit tulivat näkyviin, Nessa kohensi säkkiä olallaan. Yö oli langennut hyvän aikaa sitten, jotenka kukaan ei ennen portteja ollut kiinnostunut hänestä. Kun joku sitten astui hänen eteensä estäen etenemisen Nessa oli varsin hämillään. "Nessan pitää mennä kotiin!" Olento rääkäisi järkyttyneenä ja kohotti katseensa ylös, hänen piti lähes aina nostaa katseensa puhuessaan. "Minä haluan kotiin", hän toisti varmuuden vuoksi ja koetti päästä ohi.
RosalbaNessaNiketaDiana
cardea
Porvari
 
Viestit: 900
Liittynyt: 02 Loka 2015, 16:35

Re: I want in //Janni

ViestiKirjoittaja Janni » 03 Marras 2016, 11:33

Porteilla seisovat gargoilit olivat ottaneet yön tullen paikkansa ja seisoivat kuin patsaat, tiukat ilmeet kasvoillaan. Mies kaksikkon pimeässä hohtavat katseet kiinnittyivät hahmoon, joka linnan portteja lähestyi. Tuon ulkomuoto oli mitä inhottavin, kuin rääsyläinen repaleisine vaatteineen ja likaisine kasvoineen.
Tämä epäilyttävä otus näytti pyrkivän porteista sisään, jolloin toinen gargoileista astui tuon tielle, keihäs varoittavasti otteessaan. "Kotiin? Minusta tuntuu ettei teillä ole asiaa tänne." Mies ilmoitti vakaasti ja rauhallisesti, mutta pikku otus jatkoi jankaamistaan.

Etäämpänä yöllistä kierrostaan tekevä eliittikenraali, saattoi kuulla kuinka porteilta kantautui epämääräistä rähinää. Se tietenkin täytyi tarkistaa pikimmiten ja siipipuoli gargoili käänsi suunnakseen linnan portit.
"Mistä on kyse? Linna yrittää nukkua, tämä möly kantautuu hivin asti." Rathel ilmaisi läsnäolonsa haltiakielellä, nähden nyt sottuisen naisen räyhäämässä yhdelle alaiselleen. "Kenraali Tor, hän haaluaa päästä sisään. Sanoo linnaa kodikseen." Toinen vartijoista ilmoitti. Rathel laski kysyvän katseen vieraaseen ilmeisesti naispuoliseen olentoon. "Kuinka linna on kotisi?" Nainen tiedusteli kohteliaasti, mutta vakava ilme lepäsi tämän kasvoilla tiukkana.
Janni
 

Re: I want in //Janni

ViestiKirjoittaja cardea » 03 Marras 2016, 14:08

Nessa ei todellakaan pitänyt kohtelusta, jota sai portilla. Hän koetti useaan kertaan päästä ohi, mutta aina hänen tiensä blokattiin. Lopulta hän perääntyi ja mulkoili estäjäänsä. Paikalle saapui toinen vartija ja Nessa mulkoili tuotakin. Häntä ei haitannut, että möly kuului hoviin. Ehkä Aran tulisi sitten kertomaan, että Nessa oli tärkeä ja sai mennä miten lystäsi. Yleensä Nessa käyttikin omia reittejään. Aina oli jokin kolo, josta ahtautua. Lisäksi päivävartijat tunsivat hänet jo. Yleensä kun Nessa palasi päivisin, mutta yöaikaan todella harvoin. Silloin kun ei ollut mitään muuta ateriaa odotettavan kuin aamupala ja aamupalalla ei saanut yleensä kakkusia.

”Minulla on oma huonekkin!” Nessa mutisi ja mulkoili Tor tyyppiä. Jos hänellä olisi ollut korvat, ne olisivat olleet luimussa. ”Kuinka? Koska minä asun siellä! Minä olen Nessa! Nessa on tärkeä vakooja!” Olento sanoi selkeästi loukkaantuneena ja hämillään. ”Eikö? Onko kulunut kauan? Onko Aran minulle vihainen?” Se tuli olennon päähän ja hän halasi säkkiään tiukasti rintaansa vasten. ”Minä toin ketunkin. Aran pitäisi siitä”, Nessa tunki kätensä säkkiin ja veti ruhon esiin. ”Lisäksi joku vei minun aikaisemman kettuni pois, jotenka minä tarvitsen sitä”, olento valitti ja kurtisteli kulmiaan roikottaen ruumista kädessään. Häntä ei vaivannut sen karmea ulkomuoto tai haju. Hänhän söi ketun mielellään. Se oli oikein hyvää ravintoa kun imi luut itseensä samalla. ”Onko Nessa ollut tuhma?” olento pohti ääneen ja kallisti päätään selkeästi odottaen vartijoiden tietävän. 

RosalbaNessaNiketaDiana
cardea
Porvari
 
Viestit: 900
Liittynyt: 02 Loka 2015, 16:35

Re: I want in //Janni

ViestiKirjoittaja Janni » 03 Marras 2016, 21:16

Vartiomiehet astuivat sivummalle, antaen eliittikenraalille tilaa hoitaa tilanne. Rathel vei kätensä selkänsä taakse, kuunnellen rauhassa mitä tällä lapsen omaisella pikku olennolla oli sanottavana. Tuon käytös oli lapsekasta ja varsinkin kun tuo ryhtyi esitelemään hänelle saalistaan. Ketun luuranko, ei sinällään hirveä näky, mutta linnassa moista ei miellellään katseltaisi.

Nimi Nessa kuulosti etäisesti tutulta ja toisen mainittua myös vakoojan arvonimestä, heräsi naisen mieleen etäisesti muisto jostain keskustelusta taikka listasta missä hän kyseisen nimen oli nähnyt. "Nessa. Olen pahoillani, mutta minun on parasta tarkistaa nimesi listalta. Koskaan ei voi olla liian varovainen." Kenraali totesi. "Joten, jos suonette seuraamaan minua." Gargoilitar pyysi näyttäen kädellään tietä, pitäen katseensa visusti vieraassa. "Miehet. Jatkakaa." Tämä vielä soi komennon alaisilleen, jotka ottivat jälleen ryhdikkään asennon porttien molemmin puolin.
Janni
 

Re: I want in //Janni

ViestiKirjoittaja cardea » 04 Marras 2016, 12:15

Nessa sai selittää asiansa rauhassa, mistä olento todella piti. Useat haltiat keskeyttivät hänet, kun eivät jaksaneet enää kuunnella. Hänellä oli vain paljon asiaa! Kun sitten paikalle saapunut vartia, Nessa ei ollut aivan varma mikä tuo oli, puhutteli Nessaa niin kohteliaasti, olento kuunteli. ”Lista? Olenko minä listassa?” Nessa kysyi kiinnostuneena ja ei näyttänyt olevansa yhtään pahoillaan. Listat tuntuivat olevan tärkeitä ihmisille sekä haltioille, jotenka sillä oleminen ei voinut olla paha juttu. "Jatkakaa!" Nessa toisti kaikuna sanat ja hymyili leveästi. Hän piti siitä, kuinka jämäkästi sotilaat aina puhuivat. Hyvin selkeästi ja tarkoituksen mukaisesti. Nessa ymmärsi sellaista kieltä aina parheiten, mutta tunteiden kuvailu ja muu oli sitten huomattavasti hankalampaa.



Seuraaminen oli koirien hommaa, mutta Nessa laittoi ketun takaisin säkkiin ja lähti kulkemaan vartijan ohjaamana. Hän joutui ottamaan melko monta askelta pitääkseen itsensä mukana, mutta pysähtyi vain kerran nappaamaan todella herkullisen näköisen kukan suuhunsa ja syömään sen. ”Nessa on tärkeä, niin olen varmasti listassa. Päivävartijat aina päästävät minut ohi. Olenko minä silloinkin listassa?” Olento uteli ja nuuhki varovasti ilmaa. Haltian nenä oli kuitenkin vähän liian heikko.

Yleensä Nessan kaitseminen oli suhteellisen hankalaa. Olento kun helposti unohti minne mennä, jos se ei kiinnostanut tai palkinnut häntä. Lista oli kuitenkin tarpeeksi pitämään hänet mukana kiltisti. Toki hän piti kirkkaat silmänsä uteliaana auki ja vaikka hän oli kulkenut samasta kohtaa satoja kertoja, hän oli aina yhtä utelias. Eihän sitä tiennyt, jos vaikka uusia kasveja olisi tullut!
RosalbaNessaNiketaDiana
cardea
Porvari
 
Viestit: 900
Liittynyt: 02 Loka 2015, 16:35

Re: I want in //Janni

ViestiKirjoittaja Janni » 04 Marras 2016, 20:48

Rathel ei katsonut pahalla nuhjuisen haltian toistellessa hänen sanojaan, hänen alaisensa puolestaan kurtistivat kulmiaan. Rathel kävi johdattamaan toista linnan päätietä pitkin, mutta poikkesi ennen suuria ovia linnan vierttä kulkevalle kapeammalle tielle, joka johti palvelusväen sisäänkäyntiin.
Toinen selvästi tykkäsi puhua paljon, kun taas gargoili oli enemmän kuuntelija tyyppiä. "Listalla ovat kaikki kuninkaan vallan alla toimivat henkilöt, aina työläisistä kenraaleihin, vakoojat mukaan lukien siitä väliltä." Rathel selitti listan tärkeyttä. Ei kyseessä kuitenkaan ollut pitkä pergamentti kääre missä kaikkien nimet olivat, vaan iso kirjastonkaltainen asiakirja sali, jonka hyllyt olivat täynnä informaatiota kuninkaan vallan alla työskentelevistä. Jos Nessa vakooja oli, kyllä tuo löytyisi jostain hyllykön kansiosta.

Gargoili silmäili kummastellen pienempänsä käytöstä, varsin eriskummallinen kukkia syövä tapaus. Onneksi kyseessä oli kuitenkin rikkakasvi. Nainen asteli isohen takaovien luo, avaten ne hiljaiseen pikku halliin, mihin helposti mahtui pari vankuria purkamaan lastiaan linnan varastoja täyttääkseen. Hallista pääsi varastoihin ja keittiöön. Gargoili johdatti toista kuitenkin kohti kulmauksessa olevia kierreportaita.
Janni
 

Re: I want in //Janni

ViestiKirjoittaja cardea » 04 Marras 2016, 22:31

Nessa kuunteli listalla olioita ja röyhisti rintaansa hieman. Hän olisi siis varmasti mukana! Eihän kuningas voisi unohtaa rakasta muodonmuuttajaansa. Lisäksi Nessan piti tyytyväisenä juuri se, että hän sai kulkea oman makunsa mukaan. Häntä oli myös lisäksi todella vaikeaa pitää missään, jossa hän ei halunnut olla.

Kulkiessaan vartijan perässä Nessa tunnisti paikan, joka oli keittiöiden lähellä ja osoitti sitä ilahtuneena: ”Tuolla on roskakuilu!” Hän oli lähes lähteä sinne itsekseen, mutta muisti parin askeleen jälkeen kuitenkin seurata. ”Anteeksi. Nessa yleensä ei ole hyvä seuraamaan… Mutta kun on kaikkea mielenkiintoista tutkittavaa”, hän totesi ja hymyili pienesti.



Päästessään kierreportaisiin olento alkoi hyppiä ylöspäin myhäillen itsekseen samalla. Hän saattoi välillä pompata muutaman kerrallaan ja toisinaan pomppia nopeasti yhden kerrallaan. Hän ei kuitenkaan ollut lopussa laisinkaan hengästynyt vaan kiinnolla alkoi jälleen katsella ympäristöään. ”Ompa täällä pimeää”, olento tuumasi hetken ja katsoi kierreportaisiin. ”Luuletko, että voisin kävellä ne käsilläni? Linnassa olen harjoitellut. Se on aika hurjan vaikeaa”, Nessa kysyi ja kurtisti kulmiaan. Hän oli kävellyt vain suoria portaita tosin sielläkin… Ehkä hänen pitäisi koettaa!
RosalbaNessaNiketaDiana
cardea
Porvari
 
Viestit: 900
Liittynyt: 02 Loka 2015, 16:35

Re: I want in //Janni

ViestiKirjoittaja Janni » 05 Marras 2016, 18:51

Rathel joutui pysähtymään hetkellisesti, Nessan huomatessa roskakuilun, mutta nopeasti palasi hänen peräänsä. "Ei se mitään, pysy vain perässäni, äläkä tee mitään odottamatonta." Nainen neuvoi. Toisen puhetyyli ja lapsenomainen uteliaisuus tekivät tuosta suloisen ainakin gargoilin mielestä. Toki olihan toisen hygienialla parantamisen varaa, mutta vakoojat yleensäkin olivat eriskummallista sorttia naamioitumisensa kanssa.

Eliittikenraali johdatti Nessan kierreportaisiin, joka tuntui saavan toisen innostumaan entisestään. Tuo pohdiskeli rappusien kävelemistä ylös käsillään. "En halua että satutat itsesi, joten jos vain kiltisti seuraat minua. Pääsemme molemmat omiin tehtäviimme nopeammin." Nainen totesi ystävällisesti, mutta samaanaikaan vakavasti. Hämärässä hohtava orassi katsekin luotiin pienempään, askelten viedessä pari kerrosta ylemmäksi pitkähköön käytävään. Se sentään oli valaistu kynnteliköin.
Rathelin hiuksia koristavat ketiingit kilisivät hiljaa askelten tahdissa, jotka napsahtelivat marmorilattiaan terävästi gargoilin kynsien takia.
"Hmm, tässä." Nainen puheli itsekseen valikoiden käytävän monista ovista yhden ja laski kätensä sen kahvalle, avaten oven.
Janni
 

Re: I want in //Janni

ViestiKirjoittaja cardea » 08 Marras 2016, 17:03

Nessa katsoi vartijaansa ja tuhahti: "No ei tietenkään ylös, minä en osaa vielä sitä". Asianhan pitäisi olla jossain linna tiedotteessa, jos häneltä kysyttiin. Lisäksi Nessa olisi mielellään antanut kaikkien ymmärtää, että luut olisi pitänyt hyväksyttää aina hänellä ennen roskakuiluun tai hautaan laittoa. Se olisi tosin johtanut varmasti melkoiseen luukasaan hänen huoneessaan ja niitä oli jo nyt hyvä valikoima. Ennen hänellä ei ollut oikein paikkaa, johon säilöä mitään ja nyt hän oli ottanut siitä ilon iri.

Vihdoin he saapuivat oikeaan paikkaan ja Nessa tuli vikkelään perässä. Hän oli odottanut jotain hienompaa, mutta huone näytti todella tylsältä huoneelta. Olento kurtisti kulmiaan ja haistoi varovasti yhtä huonekalua ja aivasti. Se oli melko pölyinen ja tuoksui paperilta. "Missä Nessan nimen pitäisi olla?" Olento kyseli ja kallisti päätään kiinnostuneena. Hän jätti säkkinsä oven viereen ja katseli ympärilleen. Takka oli olennon harmiksi siivottu hiilistä ja siellä paloi vain pienen pieni tuli. Tulen lähelle Nessa ei mennyt laisinkaan vaan pysytteli kunnioittavan matkan päässä. "Löytyykö Araninkin nimi täältä?" Hän kysyi ajatellen, Aranin ainakin olevan listalla.
RosalbaNessaNiketaDiana
cardea
Porvari
 
Viestit: 900
Liittynyt: 02 Loka 2015, 16:35

Re: I want in //Janni

ViestiKirjoittaja Janni » 09 Marras 2016, 21:56

Rathel asteli huoneeseen edeltä ja piteli ovea auki pienemmälleen, sulkien sen sitten tuon perästä. Huone oli täynnä kirjahyllyjä monine riveineen ja ne hipoivat korkeaa kattoa. Pölyä oli tosiaan hieman kertynyt pöytien ja hyllyjen päälle, tämä oli enemmänkin asiakirjojen varasto kuin kirjasto. Hyllyt olivat täynnä kääröjä, kuin myös kansioita ja kirjoja. Gargoili painoi ainokaisen siipensä tiiviisti selkäänsä vasten ja lähti kävelemään hyllyjen välissä ja silmäili kultaisiin nimikylteihin kaiverrettuja info tekstejä.

"Täällä jossain." Rathel vastasi Nessan kysymykseen, pysähtyen hyllyjen väliin, kohtaan jossa luki varuskunta. Siitä nainen lähti kyykistymään alas alimmalle hyllylle ja otti reunimmaisen kirjan käteensä. "Milloin olet astunut kuninkaan palvelukseen?" Nainen tiedusteli, samalla kun silmäili kirjan sisältöä. Ei tämä, yäynnä sotilaiden nimiä. Kirja sujautettiin takaisin hyllyyn ja seuraava kirja poimittiin käsiin.
Janni
 

Re: I want in //Janni

ViestiKirjoittaja cardea » 11 Marras 2016, 17:01

Nessa kääntyi ympäri ja ympäri ja ympäri. Huoneessa oli paljon paperia ja se oli Nessan kiellettyjen listalla. Hän oli joskus popsinut jotain tärkeää ja se ei ollut edes kamalan hyvää. Lähinnä… tunkkaista. Nessa yleensä jättikin kirjat ja paperit rauhaan, mutta mustetta hän oli juonut pariin otteeseen janoonsa.

Nessa alkoi lukemaan pieniä kylttejä ja kääntyi katsomaan vartijaansa. ”Um… Aran sanoi, että siitä on seitsämänkymmentä vuotta suunnilleen kerran, mutta en ole varma…” Nessa sanoi ja katsoi kylttiä: ”Enkä minä ole varuskunnassa. En minä ole sotilas”. Olento totesi ja vilisti hieman eteenpäin. Hän kiipesi yhtä hyllyä ylös korkealle ja luki kyltin, ravisti päätään ja tiputtautui laskeutuen kevyesti ja kierien loput energiasta. ”Ehkä Nessan pitäisi olla ihan oma kirjansa tai laattansa. Sitten te aina tietäisitte”, muodonmuuttaja ehdotti ja virnisti. Hän kysyisi sitä Aranilta seuraavalla kerralla, jos muistaisi.
RosalbaNessaNiketaDiana
cardea
Porvari
 
Viestit: 900
Liittynyt: 02 Loka 2015, 16:35

Re: I want in //Janni

ViestiKirjoittaja Janni » 14 Marras 2016, 10:57

Nessan vastaus oli ympäri pyöreä, mutta se antoi jonkinlaisen vihjauksen mitä vuosi sataa Rathelin kuului kirjojen lomista etsiä. "Vakoojat kuuluvat varuskuntaan, te olette yksi oma alaryhmänsä." Gargoili vastasi toisen huomautukseen, sulkien kirjan, laittaen sen takaisin hyllyyn ja napaten seuraavan.
Sillä välin pätti pienempi kiipeittä hylyjä pitkin ylös. Kenraali ei siitä pahastunut, olivathan kirjahyllyt isoja ja jämeriä, tuo pieni olento ei pystyisi tuhoa tuottamaan kiipeilyllään.

"Ah, tässä." Rathel lopulta totesi selatessaan käsiinsä osunutt kirjaa. "Tässä ovat kaikki kruunun alla toimivat vakoojat." Tämä selitti, käännellessään sivuja etsiessään oikeaa aikakautta, jonka lomista saattaisi Nessan nimen löytää. "Onko sinulla muita kutsuma nimiä?" Rathel vielä varmisti varmuuden vuoksi.
Janni
 

Re: I want in //Janni

ViestiKirjoittaja cardea » 16 Tammi 2017, 00:44

Nessa käänsi päätään kiinnostuneena kuullessaan olevansa osa varuskuntaan. ”Ai… Mutta minä olen paras. Lisäksi Aran yleensä pitää minusta. Joskus olen vähän tuhma ja silloin hän ei pidä, mutta yleensä Nessa on kiltisti ja sitten saan namusia”, Nessa totesi katsellen hetken laattoja, mutta menettäen mielenkiintonsa hetkessä.

Kun hän oli päässyt jaloilleen hänen vartijansa oli löytänyt kirjan, jossa oli muitakin vakoojia. Nessa tuli uteliaana lähemmäs ja tapitti kirjaa. ”On, mutta en muista kaikkia. Niitä minulla oli ennen ja te ette edes osaa sanoa minun oikeaa nimeäni. Minä olen Nessa, kun en ole joku muu”, olento vastasi ja nuuhki kirjan takakantta. ”Mmmm… Minä pidän tuosta tuoksusta, mutta se on vähän sitkeää syödä”, Nessa tuumi ja kiipesi pöydälle istumaan ja heiluttamaan jalkojaan. ”Minä olen myös lemmikki. Minä rakastan olla käärme tai joskus minä olen myös kissa. Olin aika pitkään koirakin, mutta pidän enemmän kissoista. Ne pystyvät kiipeämään”, Nessa totesi ja pyyhki naamaansa. ”Aranilla on hyviä luita paljon, mutta Nessalla on enemmän. Tosin palvelijat taas siivosivat”, Nessa sähähti siivota sanan kohdalla: ”ja minun aarteitani vietiin. Palvelijat ovat toisinaan todella tuhmia ja ilkeitä. Sitten minä syön hiiliä hienossa huoneessa”. Muodonmuuttaja kertoi ja nappasi kynttilästä palan steariinia mutustaen sitä tyytyväisenä pää kallellaan.
RosalbaNessaNiketaDiana
cardea
Porvari
 
Viestit: 900
Liittynyt: 02 Loka 2015, 16:35

Re: I want in //Janni

ViestiKirjoittaja Janni » 16 Tammi 2017, 10:15

"Sitä en epäile." Rathel titesi Nessan sanailuun. Kuningas oli omalaatuinen ja hän kyllä saattoi nähdä kuinka tuo olisi kiinnostunut ottamaan riveihinsä tälläisen muodonmuuttajan.
Gargoilin selaillessa löytämäänsä kirjaa, Nessa tuntui saaneen intoa puhumaan ja selitti nyt hänelle niitä näitä itsestään. Niin lapsekaalta tuo kuulosti, mutta kaikki puheet luista ja ties mistä rikkoivat hieman lapsenmielisyyttä. Jollain tasolla kai se oli puistattavaa, mutta kaikenlaista nähnyt kenraali ei moisesta välittänyt.

"Palvelijat vain tekevät työtään. Pitävät linna puhtaana, se on hyvin tärkeää. Emmehän halua kuninkaamme elävän sotkun keskellä?" Rathel huomautti. "Hmm, Nessa... Kyllä, taisin löytää nimesi." Nainen lopulta totesi, osoittaen nyt haltiakielellä kirjoitettua nimeä ja käänsi kirjaa hieman vakoojan suuntaan nähtäväksi. "Sinun kenties kannattaisi pyytää jonkinlainen todiste kuninkaalta, jotta sinut päästetään tulevaisuudessa ongelmitta sisään." Rathel ehdotti.
Janni
 

Re: I want in //Janni

ViestiKirjoittaja cardea » 16 Tammi 2017, 16:04

Joskus Nessaa voisi kuvailla sanoilla: papupata. Tuo jutteli mielellään silloin, kun se hänelle sopi. Hän rakasti ääniä ja mielellään kuunteli musiikkia ja eläimenä ilmaisi itseään mahdollisuuksiensa mukaan. Tosin toisinaan muodonmuuttajasta tuli oikea tuppisuu. ”Niin, mutta kun Aran on myös sanonut, että Nessan pesään ei saa tulla siivoamaan ja luut eivät ole roskia”, Olento totesi työntäen alahuultaan eteenpäin. ”Eikä Aran elä sotkun keskellä. Hän on aina todella puhdas”, olento lisäsi nopeasti ja hymyili. 

Kun Nessan nimi löytyi hän oli jo kinuamassa omansa näkemistä ja katseli sitten sitä tyytyväisenä. Tosin ajatus jonkin kantamisesta… ”Ei. Vakooja ei saa tehdä sitä ja sitäpaitsi, minä unohdan niitä. Me koetettiin sitä, mutta se ei oikein toiminut. Mutta kun päivävartijat tietää Nessan ja sitten joskus Nessa ei jaksa käyttää porttia”, olento totesi ja hieroi nenäänsä. ”Lisäksi, nyt te tiedätte, missä Nessan nimi on”, olento perusteli päätään nyökyttäen. Hän oli nyt hyvin vakuuttunut siitä, että jokin merkki olisi turha. Olento oli todella vahingossa jättänyt merkkejä entisten luidensa luokse ja joskus ne olivat vain tippuneet.

”Eikä oikein kukana muu voi olla Nessa. Nessoja on ollut vain yksi ja se olen minä”, Olento tuumi ja näytti hetken vähän surkealta, mutta ravisteli tunteen pois. ”Voinko minä nyt mennä? Minun pitäisi päästä pesulle ja sitten minä haluaisin syödä. Tosin Kokki ei tykkää, kun menen keittiöön yksin. Minä en tiedä, miski en saisi syödä jauhoja. Ne ovat vähän kuivia, mutta ihan hyviä ja sitten ne kakkuset on tarkoitettu syömistä varten”, olento höpötti ja nappasi toisen steariinipalan suuhunsa. Nessalla kuitenkin taisi lähes aina olla nälkä…
RosalbaNessaNiketaDiana
cardea
Porvari
 
Viestit: 900
Liittynyt: 02 Loka 2015, 16:35

Seuraava

Paluu Piha-alueet

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron