Kirjoittaja Ros » 02 Syys 2009, 07:25
Rudyard
Mies naurahti tytön maininnalle haltiakuninkaasta. Hän ei ollut koskaan tavannut yhtäkään haltiaa ja oli nuorena kuvitellut nuo paremmiksi kuin ihmiset. Vanhemmalla iällä hän oli kehittänyt kyvyn ajatella kriittisesti ja huomannut, kuinka väärässä olikaan ollut.
"Taidat olla oikeassa", punatukka totesi naurahtaen. Hän ei ollut kiinnostunut kuulemaan haltian ulkonäöstä - olihan hän kuullut että nuo olivat tarumaisen kauniita joten miksi hänen pitäisi olla yllättynyt heidän kauneudestaan.
Sotilas huomasi, että Lily salasi vielä jotain, luultavasti paljonkin, mutta koska tuo ei jatkanut asiasta sen kummemmin, hän antoi keskustelun siirtyä seuraavaan aiheeseen.
Rudyard raapi poskeaan hieman hermostuneen oloisesti, keskustelun siirtyessä Fisheriin, miettien mihin järjestykseen sanansa laittaisi. Olihan hän tavannut Jackin ja todennut tuon väkivaltaiseksi sekopääksi, mutta hän ei tiennyt tuosta muuta, kuin miten hän käyttäytyi vihollisiensa kanssa. Se oli tietenkin riittänyt hänelle syyksi vihata tuota ja kantaa kaunaa siitä, mitä olento oli tehnyt hänelle ja kuinka kovasti tuo oli yrittänyt nöyryyttää häntä.
"Tunteminen on aivan väärä sana", mies totesi hymähtäen. "Olen tavannut hänet kerran - meillä oli erimielisyyksiä eräässä asiassa ja hän yritti parhaansa mukaan nöyryyttää minua ja käyttäytyi uhkaavasti."
Punatukka loi hieman vinon, avuttoman hymyn. Hän ei ollut pystynyt muuta kuin alistumaan tuon uhan alla ja poistumaan paikalta, hän ei ollut halunnut taistella tuota olentoa vastan yksinään, etenkään hieman viiniä juotuaan.
"Poistuin paikalta, ennen kuin hän teki minulle mitään. Hän kulki petturiksi kääntyneen nuorukaisen kanssa, jonka olin yrittänyt viedä kotiinsa."
Sotilaan mielikuva siitä, miten kaikki oli tapahtunut, oli väärä ja Fisher olisi väittänyt hänelle ihastuttavaan tapaansa vastaan, mutta mitä Rudyard sille voi, että kuva oli näin hahmottunut hänelle. Tilanne oli vaikuttanut siltä, että se äpärä oli ollut Jackin mukana ja kun mies oli suojellut tuota, se oli saanut miehen vaikuttamaan petturilta.