Kirjoittaja Dogster » 31 Tammi 2010, 20:47
Splinter
Splinter arvasikin, että nyt kävisi huonosti... Mutta vihan kanavointi auttoi. Splinter edelleen seisoi siinä välissä, ja veti toisen sirpeistään takin alta esiin.
"Se ei ole Ean syy, että minut vietiin pois!", tuo vielä karjaisi Lucakselle, ennenkuin asettui niin että voisi tarvittaessa puolustautua. Eaan hän ei antaisi toisen koskea...
"Ei ole Ean syy, ettei minulla ollut ketään jäljellä! Ja se ei ole Ean syy, että ainoa joka halusi auttaa minua, eikä lakaissut minua maton alle kuin roskan, oli haltia!", Splinter yllättäen karjaisi, antaen vihdoin äänessään kuulua jotain... omituista. Se kuullosti syytökseltä, puolustukselta. Lucaksen ja Splinterin, tai pitäisikö sanoa Tomaksen, yhteisellä kielellä huudetut sanat vaikuttivat Splinteriin omituisella tavalla, aivan kuin joku olisi avannut tulpan auki kylpyammeesta.
"Voitko muka syyttää minua!?", kielenvaihdos, ja yllättäen näytti siltä, että se joka tässä ensin hyökkäisi, tulisi olemaan pikkuveli.
"Voitko syyttää minua siitä, että se joka minut lopulta pelasti siitä helvetistä, sattui olemaan haltia, etkä SINÄ!?", tuo karjaisi viimeisen sanan kuin olisi halunut jo kauan huutaa suunsa tyhjäksi, päästä kertomaan miltä hänestä oikeasti tuntui. Tunteet jotka hän oli padonnut sisäänsä olivat viittä vaille räjähtämispisteessä. Ja samassa hän syöksähti. "Sinä et tajua mistään mitään!", tämä, oli syytös. Ja nyt, vaikka hän oli pelännyt koko ajan, että veljensä vihasi häntä, hän sai vihdoin mahdollisuuden kertoa omat tuskansa. Sen mitä hän oli pelännyt kaikkein eniten.
"Minä pelkäsi Lucas, tajuatko!? Minä pelkäsin, kun minulla ei ollut ketään, joka olisi suojellut tai auttanut minua! Ei ketään, kelle kertoa miltä minusta tuntuu! Tiedätkö miltä tuntuu, kun kuulee, että perheensä on tapettu viimeiseen henkeen, tai että miltä tuntuu, kun ei muista mitään perheensä kasvoista!? Tai se kun joutuu tappamaan muita ihmisiä pelkästä sanasta!? Tiedätkö mitä menin läpi!? Minä halusin kuolla Lucas, minä yritin kerran jopa tappaa itseni!", hyökkäys keskeytyi, ja poika laski kätensä, tipahtaen polvilleen. Hän näytti yksinkertaisesti järkyttyneeltä, mitä hän oli juuri kertonut Lukelle!? Kyyneleet alkoivat valumaan alas poskia, ja poika peitti kasvonsa palaneisiin käsiinsä. palamista oli kyllä mahdoton nähdä hanskojen takia...
Murtuminen oli tapahtunut. Tästähän Aran oli maininnut, ettei tunteitaan sovi padota sisäänsä. Nyt kun hän oli saanut sanottua se, mitä hän oli hävennyt, pelännyt, ja inhonnut itsessään, hän tunsi itsensä heikoksi jälleen. Miksi hän oli kertonut sen, miksi!? Hän ei ollut kertonut siitä kenellekkään, kuinka oli kerran yrittänyt tappaa itsensä, pudotautumalla korkealta... Mutta hän oli selvinnyt, eikä mestarikaan ollut huomannut mitään oppilaassaan, lievää ontumista kummempaa. Ei jaksanut pistää edes merkille.
"En halua... en halua enään taistella... en jaksa...", tuo nyyhki hiljaa, yrittäen sitten vetää itsensä kasaan. Hän tunsi olonsa niin pieneksi, kun istui polvillaan siinä veljensä edessä.
"Minä en halua taistella Lucas!", tuo sitten huusi, painaen kädet korvilleen. Hän ei halunnut, miksi hänen pitäisi taistella omaa veljeään vastaan!? Hän oli haltioiden puolella, koska haltiat olivat auttaneet häntä, mutta hänestä ei ollut soturiksi. Hän vihasi tappamista, toisten satuttamista. Hän ei kyennyt siihen.