Tuoppi kylmää, kiitos!

Suuri, lämminhenkinen kapakka lähellä linnan muureja. Itse isäntä Kalle, jo monessa sukupolvessa, on mukava, rento tyyppi karskista ja hurjasta ulkonäöstään huolimatta. Vaikka kapakka onkin lämminhenkinen, ei kapakkatappeluilta voi aina välttyä. Rähinöitsijät heitetään kuitenkin ulos aina itse isännän toimesta ja rauha jatkuu tässä kaupungin suosituimmassa kapakassa. Kapakalla on omalaatuinen historia, josta voit lukea lisää Tales from the Crypt osiosta.
Kapakka on kaksikerroksinen. Alakerrassa sijaitsee itse kapakka ja varastohuoneet. Yläkerta on pyhitetty työntekijöiden huoneistoille ja isännän työtiloille.

ViestiKirjoittaja Karasuman » 10 Touko 2011, 22:05

Bronn

Bronn katsahtaa Eveen ja sanoo: "Ei nyt niin jännittävä tai erilainen... Äitini kuoli synnytyksessä, ainakin isäni mukaan. Isäni taas murhattiin kesken metsästysreissun, ammuttiin nuolella, joka näytti haltiatekoiselta... Kovinkaan usein en kaupungissa käy, yleensä vain olen metsän keskellä metsästämässä tai veistelen jotain. Isäni tosiaan opetti kaiken metsästykseen liittyvän minulle jo nuorena, hänen kuoleman jälkeen olen hoitanut itse omat asiani. Muuta perhettä ei löydy, tosin olen aina halunnut pikkuveljen, mutta sille ei voi mitään. Toisaalta veljessä olisi ollut aika paljon huolehtimista, joka ei ehkä sopisi metsästäjälle... Tosin yksi hyvä ystävä minulla on, kuin veli, eräs seppä joka korjaa miekkaani aina kun satun käymään kaupungissa." Bronn tuntuu olevan juttelu tuulella ja aika rentoutunut.

"Kerrohan itsestäsikin jotain, kyllä sinustakin varmasti jotain puhuttavaa löytyy..." Bronn sanoo hymyillen Evelle tajutessaan että hän oli juuri puhunut vaikka kuinka paljon ainoastaan itsestään, huomioimatta Eveä yhtään, joka kohteliaasti kuunteli koko Bronn'in puheen.

//Että nyt sitä sitte kahestaan :P Eiköhän tämä näinki onnistu? :D//
Karasuman

ViestiKirjoittaja Onzki » 13 Touko 2011, 18:10

Eve

"Voi... Sun äiti kuoli kun olit pieni ja isäsi myös, ja mulla on kummatkin ja vielä hieno koti ja niinedelleen..." Eve sanoi ja hymyili toiselle myötätuntoisesti.

"No kerrotaas minusta. Olen riikkaasta suvusta. Mitä muuta? No minulla on hevonen, joka on todella suuri ja sen nimi on Frange Angel, eli Fransu. Ja äidistä ja isästä ei ole kerrottavaa ikinä. Ei minussa ole kerrottavaa. Tylsä hemmoteltu tyttö..." Eve huokaisi. "Haluaisin tehdä asiat toisin kun äiti ja isä sanoo. Ei muuta niistä. "

Evessä saattoi huomata hieman levottomuutta, joka johtui siitä, että joku iljettävän näköinen mies flirttasi Even takana.
Eve huitaisi voimakkaasti taakseppäin, ja osui tuota iljettävää miestä kasvoille. Iljetys vain röhötti kasvot punaisena. Eve kääntyi iljetystä päin. Eve mulkaisi pahasti miestä.
Nyt Eve kääntyi takaisin metsästäjään. "Vihaan noita!" Huokaistiin, mutta parahdettiin kun tuo sama mies mitä oltiin hutaistu, löi Eveä kipeästi selkään...
Onzki

ViestiKirjoittaja Karasuman » 14 Touko 2011, 02:07

Bronn

Bronn hymähti, kun Eve näytti myötätuntoansa.
Hän nyökkäilee toisen kertoessa itsestään ja hymyilee tämän kertoessa hänen olevan tylsä ja hemmoteltu. "Miksikäs sinä eri tavalla haluaisit tehdä?"

Bronn katselee iljettävän miehen toimia ja nyökkää Even sanoessa että vihaa tuollaisia. Iljettävän miehen lyödessä Eveä Bronnilta menee lopultakin hermot. Tämä nousee, kääntyy kohti iljetystä ja ottaa tätä rinnuksista. Bronn nostaa toisen ilmaan ja katsoo tätä suoraan silmiin sanoen: "Hän on minun kanssa, joten alahan kalppia ja äkkiä!" Bronn heittää tämän ovea kohti ja istahtaa taas alas Even viereen.

//Aevot ee toemi näi myöhää!//
Karasuman

ViestiKirjoittaja Onzki » 16 Touko 2011, 19:16

Eve

Tyttö hieroi selkäänsä ja kikatti miehen touhuille. "Kiitos" Eve sai sanotuksi kun toinen istui takasin. Tuo outo röhöttäjä näkyi lähtevän kapakasta kokonaan. Eve kikatti vieläkin niin että vatsaan sattui.

Kun tyttö sai taas kerättyä itsensä ja ryhdin takaisin hän mumisi hiljaa miehelle: "Jos et ois tehny noin, ei ois tienny mitä se tekee."

"Ja sen takia haluaisin tehdä eritavalla, kun he eivät tee mitään oikein!" Eve murahti. "Eikä ne osaa tehdä mitään omatoimisesti. Sen takia vietän aikaa paljon täällä ja metsässä ratsastelemassa, muuten varmaan homehtuisin kotona!" Eve sanoi ja nosti kädet puuskaan. Vaikutti varmaan siltä että Eve olisi vasta parivuotias, kun näin kiukuteltiin.
Tyttö huokaisi ja laski kätensä taas normaalisti.

// No mitäpä tuo haittaa ; DD //
Onzki

ViestiKirjoittaja Karasuman » 16 Touko 2011, 19:29

Bronn

Hän hymyilee Evelle ja sanoo: "Niinpä niin... Ei tuollaisia saa päästää naisten lähelle." Bronn tilaa juomista, tällä kertaa juoma näyttäisi olevan kuitenkin ihan vain vettä.

"No eiköhän ne jotakin ole oikein tehnyt, vai? Ja no, kaikilla on omat tarpeensa ja kiinnostuksensa, jos haluaa käydä metsässä ja baareissa niin pitäisihän sen antaa niin tehdä. Itsehän tuppaan viettämään melkeinpä kaiken aikani metsässä laittelemassa ansoja ja etsimässä ruokaa. Itse en suosittelisi ratsastamaan kuin metsän reunoilla, syvempää kun tuppaa löytymään peikkoja sun muita." Bronn sanoo kommentoiden tämän toimiin.
Hiljaa mutisten Bronn sanoo: "Pitäisipä muuten käydä tarkistamassa ansat... No, se saa odottaa."

Bronn juo lasinsa tyhjäksi ja katsahtaa Eveen, sanoen: "Noh, mitäs sinua huvittaisi tehdä?"

//aww parivuotias toinen pikkunen >:D muahhaa :D mihinkä päin tätä jatkettaan tästä, ideoita?//
Karasuman

ViestiKirjoittaja Onzki » 18 Touko 2011, 18:19

Eve

"No kai ne jotakin osaa tehdä mutta ruuanlaitto ja sen sellaiset pikku aisat, jotka monen lapsen vanhempien pitäisi osata tehdä.." Eve huokaisi, nimittäin oli yöpynyt pari päivää tallilla, pois vanhempiensa määräyksistä ja sekoiluista. Peseytymisen tarpeessa oleva Eve tilasi myös vettä.

Veden juotua, toinen tilattiin. "Minua huvittaisi tehdä? En oikein tiedä?" Eve rupesi mietiskelemään, mitä haluaisi tehdä. Eikä hän tosiaankaan tiennyt. Otsaa hieraistiin. Hiki oli tytölle tullut.

Unen tarpeessa oltiin, joten pää tiskille laskettiin. "Kova..." Mutisi tyttö.
Päätä siirreltiin, ja etsittiin turhaan tiskistä pehmeää kohtaa.
Pää nostetin, ja raaputettiin kohtaa kulmassa, jossa ei ollut karvaa, ja sen lälkeen korsettia kohennettiin, koska se oli aika alas valahtanut, ja melkein tytön ylpeydet vilahtivat. "Jos vaikka haukattaisiin raikasta ilmaa?" Tyttö kysyi.
Onzki

ViestiKirjoittaja Karasuman » 18 Touko 2011, 18:33

Bronn

Bronn hymähti kun Eve kertoi mitä hänen vanhemmat sitten osaavat tehdä oikein. Hän hörppää vetensä loppuun.
"No, enpä oikein tähän voi mitään sanoa, kun en vanhempia niinkään tuntenut. Isänikin vietti enemmän aikaa baarissa ja kadulla tappelemassa kuin kotona." Bronn sanoo hieman suutahtaneen oloisena, olisihan vanhempien pitänyt lastensa kanssa aikaa viettää.

Bronn katsoi kun toinen yritti etsiä hyvää päänsijaa pöydästä ja hymyilee hieman. Hän myös huomaa tämän jäljen naamassaan ja sanoo: "Mistäs se tuollainen on tullut?" Tytön ehdotettua hapen haukkaamista Bronn nyökkää ja jättää rahaa tiskille, nousten sitten ylös ja odottaa Eveä.
Noustessaan ylös Bronn'in miekka kalahtaa pöytään ja muutama katse kääntyy, samoin Bronn'in tuttujen katseet. Sieltä yksi nuori mies, ei ehkä edes 18-vuotias, tulee Bronn'in luokse ja alkaa jutella tälle. "Et kai sä oo jo lähössä? Tarjottas juomat tälle söötille naikkoselles!" Hän sanoo vilkaisten Eveä vähän sillä silmällä. Bronn kuitenkin vain sanoo miehelle hiljaa jotain ja mies perääntyy nopeasti.

//Ilmeisesti ulkoilmaan :D Onnistuuko se signaturen muuttaminen? ^.-//
Karasuman

ViestiKirjoittaja Onzki » 18 Touko 2011, 20:27

Eve

"No meidän kissa rääpäisi kun olin pieni..." Eve selitti kun tuo kysyi mistä arpi oli tullut.

Tyttö nousi ja jätti rahat tiskille. Kun nuori tuli seuralaisensa luo, Eve aloitti hurmaavan virnuilun, mutta kun nuorukainen kiiruhti pois, hymy hyytyi. Eve asteli kapakan ovelle toisen kanssa, hän sai monet känniläisten vihellykset. Eve oli niihin jo tottunut, joten ei välitetty.

Kun päästiin ulos kapakasta, vedettiin keuhkot täyteen raikasta ilmaa. "Ihanaa päästä ulos..." Tyttö huokaisi. Hiuksia siirreltiin levottomasti. "Mitäs nyt? Seistään ja ihmetellään?" Eve sanoi, ja venytteli käsiään. "En tiedä sinusta, mutta minun pitäisi kai mennä nukkumaan, vaikkei paikka nyt ihan paras ole mutta.." Huokaistiin, ja ajateltiin olkipatjaa, ja olkityynyä.

[[ No jos musta puhutaan, niin ei onnistu ; DD Pitää anoo opettajaa ( tiiät ketä 8) ) opastamaan mua. : DD ]]
Onzki

ViestiKirjoittaja Karasuman » 18 Touko 2011, 21:24

Bronn

Bronn naurahtaa tytön kertoessa arven alkuperän.
Bronn hymähtää vain sanoen: "Ei kannata luottaa noihin, ne korkeintaan huumaisivat ja ryöstäisivät sinut."
Hän katsahtaa vielä että mies menisi muiden luokse, ja niin tämä juuri tekikin, katsomattakaan taakseen.

Ulkopuolella Bronn'kin henkäisi syvään ja katseli ympärilleen. Oli tosiaan jo aika myöhä.
Bronn katsahti Eveen ja sanoi: "No, alkaa tosiaan olla vähän myöhä. Voitaisiin kai nukkumaankin mennä. Jos haluat ja sinulla ei parempaakaan paikkaa ole niin voit nukkua mökissäni, itse kuitenkin valvon suurimman osan yöstä." Bronn hymyilee toiselle lämpimästi.

"Miten itse haluat, minulla ei mikään kiire ole vielä lähteä, eikä nyt erityisemmin väsytäkkään tai muuta." Bronn sanoo katsellen taivasta, ihastellen sen kauneutta.

//Enkös minä sulle laittanu jotahi ohjeen tapaista sekavaa mongerusta ku mainihin siitä? Tosin, SEKAVAA, joten jos ei siitä saa selvää ni kysy siltä opelta :P//
Karasuman

ViestiKirjoittaja Onzki » 19 Touko 2011, 19:38

Eve

"No, kai sinun mökkikin kelpaa paremmin olki tyynystä ja patjasta. Jos en häiritse?" Eve suostui. "Haen vain laukkuni tuosta sisältä..." Eve sanoi, ja tarkoitti risasita ruskeaa nahkalaukkua, ja lähtikin hakemaan sitä.

Kun tyttö palasi laukun haku reissulta, hän kaivoi laukusta pooloa muistuttavan puseron. Kun se löytyi, se päälle vedettiin. "Aika vilpoinen. Onneksi osasin ottaa tämän mukaan." Eve sanoi toiselle ja ihmetteli myös kaunista taivasta. "Niin ja onhan minulla hevoseni myös... se on kiinni tuolla vähänmatkan päässä puussa." Eve muisti kuullessaan hirnahduksen.

Hirnahduksen suuntaan lähdettiin. "Odota."
Kohta tultiin aivan hirveän kokoisen hevosen kanssa miehen eteen. "Noni.." Käveltiin jonkun puupenkin luo, ja kuroteltiin itsensä hevosen selkään vaivalloisesti, monen yrityksen jälkeen. Naistenistunnassa oltiin, ja mekkoa siirreltiin kunnolla. "Olen valmis" Eve sanoi naama punaisena, kun oli saanut töitä tehdä, jo että pääsi suuren hevosen selkään.
Onzki

ViestiKirjoittaja Karasuman » 19 Touko 2011, 21:39

Bronn

Bronn hymähtää ja sanoo: "Et häiritse, et ollenkaan."
Hän katselee kun Eve hakee laukkunsa, ottaa paidan ja laittaa sen päälle. "No, onhan täällä hieman viileää..." Bronn sanoo Even sanoessa ilman olevan vilpoisa.
Bronn nyökkää ja jää odottelemaan että Eve hakisi hevosensa. Even tullessa takaisin Bronn'in ilme vaikuttaa lievästi ihmettelevältä. "Aika iso hevonen." Bronn sanoo katsoen Even hevosta.

Bronn nyökkää ja alkaa kävellä kylän läpi, kohti metsän reunoja.
"Minkäs niminen tämä hevonen taas olikaan?" Bronn kysyy katsoen Eveä ja tämän hevosta. Bronn taputtaa Even hevosta päähän hellästi ja jatkaa kävelyä.
"Mökkini sijaitsee siis metsän reunalla, matkaa on siis jonkinverran. Missä sinä tavallisesti nukut?" Bronn kysyy luodakseen jotain jutustelun aihetta.

//Ei taas oikeen meinannu tulla mtn, sori :/ Sä kirjotat hyvin näitä :D//
Karasuman

ViestiKirjoittaja Onzki » 23 Touko 2011, 14:00

Eve

"Ai en häiritse? Yleensä minua ei edes uskalleta kysyä..." Eve naurahti.
"Frange Angel. Tutuille Fransu." Eve selitti ylpeänä, olihan hevonen kookas ja lihaksikas.

"No, mikäs siinä. Kyllä tämä kävely tekee Fransulle hyvää." Eve sanoi ja tähyili eteenpäin. "Missä minä nukun? Ei ole kertomisen arvoinen paikka. No kuitenkin, nukun talissa. Olkien päällä. Se selittää olkisen olemukseni.." Eve sanoi, ja maiskautti taas hevosensa liikkeelle, joka oli jäänyt ruohoa nyhtämään. "Sinulla kai sitten oikea linnake?" Naurahdettiin pienesti kysymykselleen.

Hiljaa ratsastettiin, mutta sitten kirkaistiin, kun suuri hevonen nousi takasilleen, ja tiputti tytön selästään. Aika varmasti lintu lensi jostain varjosta ohi, ja hevonen säikähti. Even silmissä näkyi vain musta varjo joka sujahti ohi. "Ai... Ai..." Silmät sumenivat ja taju lähti... Onhan tuo kumma jos ei, koska oli monen metrin pudotus...
Onzki

ViestiKirjoittaja Karasuman » 29 Touko 2011, 22:18

Bronn

Bronn naurahtaa hieman Even sanoessa, ettei tätä yleensä uskallettaisi edes kutsua. Hän myös nyökkää tytön sanoessa hevosensa nimen.

"No, eipä tuo nyt niin kaukana ole että se kovinkaan paljoa vaikuttaisi..." Bronn sanoo. Hän naurahtaa tytön sanoessa nukkuvansa tallissa ja sanoo sitten: "Ei se mikään linna kuitenkaan ole, vähän ränsistynyt mökki, mutta eiköhän siellä parempi ole nukkua kuin tallissa."

Bronn hätkähtää huomatessaan Evelynin hevosen nousevan takasilleen ja tiputtavan tytön selästään. Hän yrittää kopata tyttöä ilmasta, mutta ei mitenkään ehtinyt. Bronn vain menee tytön luokse, yrittäen herätellä tätä. Tyttö ei kuitenkaan vaikuta heräävän ihan niin helposti, joten Bronn nappaa tytön hellästi syliinsä ja alkaa kävellä mökkiään kohti hieman kiivaampaa tahtia, melkein juosten. "Frange Angel, tulehan." Mies sanoo, ymmärtäen että hevonen ei välttämättä kuitenkaan häntä tottelisi.

Bronn'in ilme vaikuttaa hieman vaivaantuneelta sekä mies oli selvästi huolissaan toisen tilasta.

//En mä tommosiin oo varautunu! :D//
Karasuman

ViestiKirjoittaja Onzki » 30 Touko 2011, 21:34

Eve

Tyttö ei ollut ikään tuntenut tätä tunnetta... Päähän sattui, tai joka paikkaa särki. Hän vihasi näitä hevosten säikähtymisiä ja sellaisia. Aina sattui.

Hevosen pidätteleminen oli jo vienyt voimat. Kädet velttoina maattiin, kunnes Bronn tuli, ja nosti tämän syliinsä. Even kurkusta lährti pieni puhina, kun päähn sattui, eikä sitä pystyisi sanoin kuvailemaan. Miten näin voi käydä aina? Tämä oli todella pirullista tytön mielestä, koska hevonen teki aina näitä samoja juttujaan, kun säikähti! Tyttö oli poissaolevassa tilassa. Tyttö tunsi ja kuuli, mutta voimat eivät riittäneet silmien avaamiseen ja puhumiseen. Kädet roikkuivat velttoina. Pää myös riippui.

Pienesti silmiä tyttö raotti, ja näki puun ja toisen, mutta ärsyttävin näky oli hevonen. Häipyisi edes hetkeksi silmistä... Tyttö ei ajatuksiaan pahalla tarkoittanut, mutta hevonen oli aina mukana kaikessa. Nyt alkoi tuoksua metsältä. "Huh..." oli ainoa sana, joka kului tytön suusta. Eve toivoi että olisi voinut sanoa, että häneen sattui, ja mihin, mutta se oli liian vaikeaa.

Kun toinen kutsui hevosta, se lähti laiskasti liikkeelle tökkien, ja välillä ruohotupon nauttien, mutta kuitenkin noiden mukana pysyen. Noilla se oli aina kiire, mutta hevosilla on aikaa. Miten nuo pystyi käskemään kolmisen kertaa suurempia eläimiä? Eiväthn he edes olleet vahvoja...

[[Mullon kai taas ollu hauskaa kirjotella jtn tommosta, yritin kai keksiä aihetta? ;D Kannattaa varautua!]]
Onzki

ViestiKirjoittaja Karasuman » 30 Touko 2011, 22:08

Bronn

Bronn katselee ympärilleen, huomaten muutamia ihmisiä jotka tuijottivat miestä hyvin oudoksuvin katsein. Katseista välittämättä Bronn jatkaa matkaa, katsoen välillä Eveä.

Bronn huomaa tytön avaavan silmiään hieman ja hymyilee tälle. "Rentoudu sinä vain, ollaan kohta mökilläni." Bronn sanoo.
Bronn alkaa juosta vähän nopeammin vielä, yrittäen juosta tasaisesti, jotta Eve ei tärähtelisi hirveästi.

Kohta saavuttiinkin kaupungin laitamille, jossa Bronn hengähtää, laskien Even hetkeksi maahan pehmeälle ruohikolle.

//Joo että tätä pitäs vissiinki siirtää sinne mehtään tai jottain... Ja joo ei tullu pitkää juujuu :P Pitääpi alkaa varautua vähän paremmin, en uskonu kyl että jottai tuommosta laitat :D//
Karasuman

EdellinenSeuraava

Paluu Kallen Kapakka