Pulina || Vanha

Keskusteluille tarkoitettu alue. Keskustelujen luonti on vapaata, mutta katsothan ennen keskustelun aloittamista, onko foorumilla jo samankaltainen ”töpö” olemassa.
Muistetaan hyvät käytöstavat, eikä pyritä loukkaamaan ketään tieten tahtoen, pidetään kiroilu ja herjaus minimissä, huomioidaan kaikki keskustelussa ja vältetään turhia konflikteja. Pidetään yhdessä yllä rento, ystävällinen ja leppoisa ilmapiiri.

Valvojat: Ivy, Agna

ViestiKirjoittaja Kitty » 19 Syys 2011, 00:12

Oh noes =O
Kitty

ViestiKirjoittaja Pappis » 19 Syys 2011, 08:06

Tuli kyllä mainiot aamunaurut, kun käväs tervehtimässä tuota "Mitä sanoisit, jos heräisit edellisen pelaajan vierestä"-töpöä. :lol:

Puhumattakaan siitä, miten höppelissä te olette oikeen olleet viime yönä :'D Teksti viestii ainakin kolmen promillen suuntaan.
Pappis

ViestiKirjoittaja Ros » 19 Syys 2011, 08:29

Minun on pakko kommentoida tätä nipous-asiaa:

Minttukitty kirjoitti:Ja Aksu on hyvä ylläpitäjä =D Se on perseestä kun nipotetaan tulokkaalle siitä miten Suomi kirjoitetaan maana isolla ja kielenä pienellä ja kun tulokkaan esittelyssä sattui olemaan suomi maana kirjoitettuna pienellä niin sen miss sitruuna P*rseen mailmankaikkeus kaatui @_@
Aksu is nut like that, Aksu is good.

Miss sitruuna ilmoittautuu!

Näen oikeinkirjoituksen tärkeänä osana vastapelaajan lukukokemusta ja itse saattaisin huomauttaa tuollaisesta, jos se toistuisi tekstissä jatkuvasti tai esiintyisi sellaisessa kohdassa, missä se hankaloittaisi ymmärtämistä. Eräässä paikassa hahmohyväksyjänä ollessani myös kehotin lähes jatkuvasti ihmisiä oikolukemaan hahmotietonsa ennen kuin laittavat ne hyväksyttyjen hahmojen joukkoon, jos kyse oli jatkuvista kirjoitusvirheistä. Olen itse huomannut täällä joskus muutamia hahmoja joiden hahmotiedoista en oikeasti saa kunnolla selvää, koska niissä on jatkuvasti kirjoitusvirheitä. Lisäksi olen itse kamalan nipo hahmojen kykyjen kanssa sekä saatan nipottaa heidän menneisyyksistään tai hahmotietojen lyhyydestä. Olen myös kova nurisemaan ristiriitaisesta luonteesta.

Henkilökohtaisesti luen mieluummin hahmotietoja, jossa kirjoitusvirheet eivät hypi jatkuvasti silmille. Se, oletko kirjoittanut Suomi ja suomi ei minua sinäänsä haittaa, mutta se, että puhut jatkuvasti hahmosi keltiaisista silmistä saattaa jo alkaa ärsyttää.

Pappiksen viestin vuoksi kävin itsekin vilkaisemassa mitä ihmettä te olette säätäneen.
Aww.
Ros

ViestiKirjoittaja Aksutar » 19 Syys 2011, 09:16

Miss sitruuna ilmoittautuu!

Näen oikeinkirjoituksen tärkeänä osana vastapelaajan lukukokemusta ja itse saattaisin huomauttaa tuollaisesta, jos se toistuisi tekstissä jatkuvasti tai esiintyisi sellaisessa kohdassa, missä se hankaloittaisi ymmärtämistä. Eräässä paikassa hahmohyväksyjänä ollessani myös kehotin lähes jatkuvasti ihmisiä oikolukemaan hahmotietonsa ennen kuin laittavat ne hyväksyttyjen hahmojen joukkoon, jos kyse oli jatkuvista kirjoitusvirheistä. Olen itse huomannut täällä joskus muutamia hahmoja joiden hahmotiedoista en oikeasti saa kunnolla selvää, koska niissä on jatkuvasti kirjoitusvirheitä. Lisäksi olen itse kamalan nipo hahmojen kykyjen kanssa sekä saatan nipottaa heidän menneisyyksistään tai hahmotietojen lyhyydestä. Olen myös kova nurisemaan ristiriitaisesta luonteesta.

Henkilökohtaisesti luen mieluummin hahmotietoja, jossa kirjoitusvirheet eivät hypi jatkuvasti silmille. Se, oletko kirjoittanut Suomi ja suomi ei minua sinäänsä haittaa, mutta se, että puhut jatkuvasti hahmosi keltiaisista silmistä saattaa jo alkaa ärsyttää.

Pappiksen viestin vuoksi kävin itsekin vilkaisemassa mitä ihmettä te olette säätäneen.
Aww.

Hohohohoo, pistän TNFään hahmojen hyväksyntä osion foorumille ihmisille jotka täällä jo pelaa niin sitten nakitan Rossin sinne hyväksyjäks. BEWARE!
No en ehkä, joskin Rossilla on hemmetin hyvä pointti.
Lisäks oon sen verran omistushalunen etten jaa TNFän tehtäviä muiden kanssa >8[ Paitsi Ivy saa aktivoida hyväksyttyjen hahmojen pelaajien tunnuksia, kun ne foorumille pomppaa.

HIII Tänään pajalle. Saa nähdä mitä alotan projektina.
Aksutar
Monarkki

ViestiKirjoittaja Kitty » 19 Syys 2011, 10:09

=__= Tsissus, oon kipeenä ja kaikki on pilalla byääh....

Mitäs Aksu pajalla ja mikä paja ? Bändipaja ?
Kitty

ViestiKirjoittaja Crimson » 19 Syys 2011, 10:38

I'M BACK !
Olen selkä.

Huh kun olen jäänyt taas paljosta keskustelusta paitti~ ;____; .. ja mitä ihmettä "Mitä sanoisit, jos heräisit edellisen pelaajan vierestä?" töpössä on tapahtunutkaan XD Nauroin täällä luokassa itsekseni ja kaikki katselivat kun kuvia vaan vilahti näytössä .. ihan niinku mulla ei olisi vatsalihakset kipeenä viikonlopun jäljiltä jo tarpeeksi~ .. JA KAIKKI MUUTKIN PAIKAT D8<

Kuohuviini on petollinen aine <3
Crimson

ViestiKirjoittaja Kitty » 19 Syys 2011, 10:50

=D Tnf on petollinen "aine"
Kitty

ViestiKirjoittaja Crimson » 19 Syys 2011, 11:03

=D Tnf on petollinen "aine"

TNF on kaikista aineista se petollisin~
Crimson

ViestiKirjoittaja Sands » 19 Syys 2011, 12:09

Kyllä sitä nipottaa saa tekstistä, joten toivoisin, ettei kukaan siitä kauheasti suuttuisi. Kaikille meidän kieli ei ole yhtä tärkeä tai tutkittu kuin toisille, ja joillekin sitten tietenkin hyppää virheet silmään. Monesti ne kielioppijutut eivät ole niin kauheita, kuka oikeasti tietää, mihin tulee joka tai mikä? No joku järkevä täällä varmaankin, minä olen vain herpderp. :D Pilkun jättäminen välistä, kunhan teksti on luettavaa, ei myöskään ole mikään kauhea asia. Myöskään puuttuva iso alkukirjain harvoin saa lukijaa hämilleen. Ja jos siellä nyt sattuu passiivi olemaan verbin kolmannen monikon sijasta, ei se minua ainakaan haittaa. Passiivi on aina kuulostanut omaan korvaan oikealta, kun sitä käyttää puheessa, mutta kieliopillisestihan se ei ole niin. :D

Ehkä rasittavimmat virheet ovat yhdyssanavirheitä itselle, mutta joillekin ne ovat todella hankalia. En tiedä, oppisiko henkilö niitä paremmin kirjoittamaan, jos niistä kokoajan nipottaisi? Spellcheck ei myöskään niitä yhdyssanavirheitä yleensä korjaa, kun ovat kuitenkin kaksi ihan oikeaa sanaa... Mutta niistä voi toki aiheutua hämmennyksiä, onko nyt kyseessä kärpän nahkaturkki vai kärpännahkaturkki? Silti, jotkin yhdyssanat ovat todella hankalia, eikä itseä haittaa yhtään, vaikka niissä virheitä tulee. Tuleehan itsellänikin. Mutta yritetään sentään kirjoittaa ne kaappikellot ja kirjahyllyt oikein... :D

Sitten taas typot ovat helposti korjattavissa ja ne voivat oikeasti hankaloittaa lukemista todella paljon. Ainakin pysäyttää lukemisen hetkeksi, kun yrittää ymmärtää sanan oikean tarkoituksen. Monet noista ulkomaankielisistä paikoista, missä olin, olivat hyvin tarkkoja kirjoitusasun suhteen, ehkäpä halusivat karsia noita whu tlk lyk dis lol -pelaajia, koska monet tahtoivat kuitenkin ihan tasokkaita paikkoja olla. Parikin virhettä johtivat jo hylkäykseen ja virheiden korjaukseen, jos tahtoi yrittää uudestaan. Menneisyyteen ja luonteeseen puututtiin myös, jos siellä jotain todella typerää tai outoa oli, tai jos ne eivät vain kuulostaneet järkeviltä. Jos kyseessä nyt vaikka on se orpo, 5-vuotias pikkupoika, jonka vanhemmat örkit brutaalisti murhasivat kyseisen pojan silmien edessä, en usko tuon pojan tappavan siinä sen sileän tien niitä örkkejä kostoksi murhan jälkeen, jos pitäisi ihan normaali ihmislapsi olla...

Uskoisin, että Aksu menisi ehkä jollekin taide- ja/tai mediapajalle hengailemaan? Tai ehkäpä jopa jonnekin ompelemaan, en tiedä, kuinka ompelufani tuo yksi on... Tai ehkäpä jopa ruokaa laittamaan...

TNF tappoi äitini.

No voi uusi sivu ja kauhea romaani. Ottakaa toinen Aksun kotivideoista.
Sands
Kreivi

ViestiKirjoittaja Kitty » 19 Syys 2011, 13:07

Sands, wtf ? Taas noita sun romaaneja =D
Mut yhdys sanoihin on semmonen muistisääntö että jos on vaikka sana kirjahylly, niin sen voi ajatella ettet sinä tarkota kirjaa ja hyllyä vaan kirjahyllyä =DD

Ohhoijakkaa kun väsyttää
Kitty

ViestiKirjoittaja Sands » 19 Syys 2011, 13:36

Ja aina kun meidän amisluokka löysi yhdyssanavirheen, se piti sanoa, että

yhdys

sana

Ja sittenhän myös on se adjektiivin nakkaaminen sinne väliin, mutten ole varma, toimiiko se aina. Joskus siitä ei vaan oma pää saa selkoa. :D Kirja uusi hylly ei kuulosta hyvältä, uusi kirjahylly taas paremmalta. Ja suomen uusi kieli taas kuulostaa ihan lauseelta, joten suomen kieli on erikseen...

Kielioppi on ihan pyllystä, mennäänpä takaisin amikseen miettimään, mikä kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella... se on hevonen
Sands
Kreivi

ViestiKirjoittaja Kitty » 19 Syys 2011, 14:27

Eh, mä menen huomenna amikseen jos on parempi vointi ja me pelataan valepaskaa eikä käydä läpi oikeastaan mitään.
Ellei sitten ole normaalista poikkeava päivä.
Kitty

ViestiKirjoittaja Aksutar » 19 Syys 2011, 14:31

Mitäs Aksu pajalla ja mikä paja ? Bändipaja ?

Paja jossa käyvät pöpit ja lusmut viettämässä päiväänsä kahvia juoden.
Itse kuulun ensimmäiseen ryhmään. Pitävät minua täysin hulluna kun kerron olevani kaukaisen maan kuningas, eivätkä usko että minulla on oma armeija. Eivät myöskään usko, että kaksoisolentoni pitävät seuraajiani silmällä.
Taas mun kotivideoita. En uskalla kattoa täältä pajalta käsin, ties vaikka lähettäisivät samantien Pitkäänniemeen kun jonkin videoistani näkisi.
Täällä siis tosiaan istuttaan päivät tehden omia projekteja ja yhteisiä tehtäviä, kuten Minä- tehtävät tai vaikka elokuva-arvostelu.
Ja kyllä, minä neulon kaulahuivia täällä keinutuolissa. King be king.

Mitä kirjotusvirheisiin esittelyssä tulee, niin suoraansanottuna en jaksa välittää koska A: Tämä rope on suunnattu kaikille, jopa niille jotka typottelevat sillointällöin syystä taikka toisesta. Kaikki eivät ole yhtä jumalaisia mitä minä.
B: ROOLIPELAAMINEN on rento ja leikkimielinen harrastus, mitä ei pidä ottaa yhtätosissaan mitä äidinkielen valtakunnallista koetta. Typoja tulee, pilkkuja puuttuu, kirjaimet on väärän kokoisia. Se on sitä elämää.
C: Jos oikeasti hyllyttäisin esittelyjä sen perusteella, että löytyy yli 5 typoa, lauseenrakenne virhettä, pilkkuja puuttuisi, niin pelaaja kanta saattaisi olla pienempi mitä nyt.

Jos teksti on täyttä hepreaa, kera hemmetin pitkien lauseiden, niin silloin saatan huomauttaa esittelyn sekavuudesta. Kuitenkin, tärkeimpänä asiana katson sen, että esittelystä löytyy Nimi, ikä, sukupuoli, rotu, puolue, ulkonäkö, menneisyys ja luonne, sekä lista voimista mikäli kyseessä on erikoisempi olento.
Lisäksi vaadin voimille selityksen. Esim. miksi tavallinen eläin pystyisi muuttumaan humanoidi muotoon, ilman että sitä on selitetty mitenkään, kuten taikariipuksella, sopimuksella demonin tai velhon kanssa, kirouksella tjsp. Meidän koira ei ainakaan vielä ole ihmiseksi muuntautunut tuosta vain.
Mutta loppujen lopuksi, kyseessä on fantasia peli. Joten kaiken ei tarvitse olla niin pilkulleen oikein ajateltuna, kuten esimerkiksi "Tämä hahmo ei voi lentää noin pienillä siivillä, se on täysin mahdotonta!!!!1!111!1!!!".
Jos alettaisiin noin faktaperäisesti esittelyitä lukemaan, niin aika harva siivekäs olento pystyisi lentämään nykyisen siipiensä koolla. (tutkittu juttuhan oli, että normaalikokoinen mies tarvitsisi siivet, joiden siipiväli olisi 14 metriä, mikäli ilmaan mielisi.. Plus luiden pitäisi olla ontot)
Jotain logiikkaa kuitenkin vaaditaan. Kuten Sands sanoi, tuskin 5 wee napero ketään tappaa kostaakseen vanhempiensa kuoleman. Itse myös epäilen että moinen napero selviäisi yksin elossa missään, ilman jonkun vähän vanhemman avustusta. Lieneekö tuon ikäinen periaatteessa edes tietoinen elämästä ja kuolemasta niin paljoa, että osaisi vannoa kostoa jo sillä sekunnilla kun äiti makaa lattialla liikkumatta?
En tiedä, enkä kyllä lähde siitä nipottamaan.

ihan niinku mulla ei olisi vatsalihakset kipeenä viikonlopun jäljiltä jo tarpeeksi~ .. JA KAIKKI MUUTKIN PAIKAT D8<

Voin vaan arvailla, mitä siellä ollaan poikaystävän kanssa tehty koko viikonloppu.
Minunhan pyllyni ei ole kipeä.

Sain kahvia. oMnoomonom. Nyt palaan piirtelemään ja miettimään lähdenkö omana projektina tekemään täällä TNF kirjaa vai sarjakuvaa.
Aksutar
Monarkki

ViestiKirjoittaja Crimson » 19 Syys 2011, 14:50

Ehdin kirjautua sisään kun piti kirjautua jo ulos kun tajusin että takissani oli helvetin muikea valkoinen maaliläikkä ja että se maali oli vielä märkää ja piti kiirehtiä pesemään se pois *____*

Voin vaan arvailla, mitä siellä ollaan poikaystävän kanssa tehty koko viikonloppu.

No no Aksu, eipäs vihjailla ollenkaan siellä ; >
Minähän olin kiltisti koko viikonlopun, mukaan lukematta sitä että olin liiankin sekaisin paikkapaikoin ja kaatuilin portaissa kerran jos toisenkin - jonka jälkeen poikaystäväni päätti ettei päästä mua enää kompuroimaan niihin portaisiin ku mursin mitä ilmeisimmin yhden sormeni ja olen täynnä mustelmia hienoista kaatuilemisistani.

Minä en voi kommentoida tähän yhdyssanavirhe jupakkaan kuin että minähän en mokomista niinkään välitä. Ellei sitten jotain ole kirjoitettu niin käsittämättömästi ettei siitä oikeasti tajua pidemmän tuumaustauon pidettyään vieläkään mitä kyseisellä tahdotaan sanoa. Minä typotan aina ja siitä ei mihinkään päästä. Jos se jotain häiritsee ja tahdotte siitä minulle valittaa niin valittakaa, minä en pistä pahakseni enkä suutu ja pistä tantereita matalaksi pienestä palautteesta~

10min aikaa juosta taas toimittamassa kymmeniä asioita ja sitten pitäisi vielä keretä bussiin *____* bye~
Crimson

ViestiKirjoittaja Kitty » 19 Syys 2011, 17:07

Asiasta kukkaruukkuun....
Näin nätisti jos sanotaan niin mulla meni justiinsa hermo niin heikkoon kuntoon että.......*****
Laitoin kuvia koneelle ja muokkasin niitä sumopaintilla, juu ei siinä mitään mutta kun vihdoista viimein sain ne kaksi kuvaa valmiiksi ja tallensin ne kovalevylle olin silleen, jee ne on valmiit, ruksaan sumopaintin yhtään sen enempää ajattelematta ja TADAA ! NE KUVAT EI TULLUKKAAN MUN KONEELLE ! JA NYT NIITÄ KUVIA EI OLE !

Heheee, sekoan.....
Kitty

EdellinenSeuraava

Paluu Keskustelut