Kirjoittaja haru-chan » 27 Touko 2008, 17:37
Laríen nosti erityisen painavan saviruukun syliinsä ja lähti kantamaan sitä kohti äitinsä kojua. Matkalla tyttö marmatti itsekseen sitä, kuinka joutui raahaamaan ruukkuja päivät pitkät, kun äiti taas vain istuskeli kojun takana ja houkutteli ihmisiä ostamaan. Onneksi koju ei kuitenkaan sijainnut kaukana kotitalosta. Erityisen epämiellyttävän matkasta teki kuitenkin sade, joka muutti maan inhottavaksi liejuksi ja kengät, jotka Laríenin oli ollut pakko laittaa jalkoihinsa. Laríen pamautti ruukun puiselle tasolle ja pyyhkäisi kätensä esiliinaan.
"Varovasti, Rala! Jos joku näistä ruukuista menee rikki, niin olemme hukassa!"
"Joojoo, äiti. Lupaan olla varovaisempi".
"Antaisitko minulle avaimen, voin hakea seuraavan ruukun", Gilraen huokaisi pienesti. Vaikka Laríen kuinka lupasi olla varovainen hän onnistuisi silti rikkomaan jonkin ruukun jossain vaiheessa.
"Öh, avaimen?", Laríen hämmästyi, "Ei minulla sitä ole".
"Mitä? Rala-kulta, kun minä annoin sen sinulle!" Gilraen parkaisi. Lopulta nainen huokaisi syvään ja katsoi tytärtään moittivasti.
"Me keskustelemme tästä vielä. Minä lähden nyt etsimään avainta, sinä odotat tässä. Kuulitko, paikka! Yritä saada jotain myydyksi".
Laríen kohautti olkiaan ja äitinsä hävittyä nurkan taakse tyttö istui alas.
"Ruukkuja! Ostakaa kauniita saviruukkuja! Itsetehtyjä!"
Laríen toivo saavansa jotain myydyksi. Ehkä äiti ei silloin olisi niin vihainen. Sateesta huolimatta kylän keskustassa tuntui olevan paljon ihmisiä, joten Laríen toivoi todella jonkun kiinnostuvan.
//Juupa, aika lyhyt aloitus. Ensimmäinen rope kertani ikinä, joten älkää heitelkö mädillä omenilla, vaikkei olisikaan mitenkään hyvä :) otsikko on luovuuden huippu.//