Minkä elokuvan katsoitte viimeksi?

Keskusteluille tarkoitettu alue. Keskustelujen luonti on vapaata, mutta katsothan ennen keskustelun aloittamista, onko foorumilla jo samankaltainen ”töpö” olemassa.
Muistetaan hyvät käytöstavat, eikä pyritä loukkaamaan ketään tieten tahtoen, pidetään kiroilu ja herjaus minimissä, huomioidaan kaikki keskustelussa ja vältetään turhia konflikteja. Pidetään yhdessä yllä rento, ystävällinen ja leppoisa ilmapiiri.

Valvojat: Ivy, Agna

ViestiKirjoittaja Aksutar » 04 Heinä 2012, 10:54

Sherlock Holmes: A game of shadows

YLLÄRIPYLLÄRI MYÖSKIN! Tosin eilen, isän kanssa.
MMMEH, oon oldschool ja tykkään yhä Basil Rathbonesta Holmesina, mutta kyllä Roberttia on aina kiva kattella. imo kumminkin parempi Ironmonina mitä lokkina.

Oli mukava nähä että leffa lainaa kirjoista ideoita. Loppukohtaaminen Holmesin ja Moriartyn välillä oli nannaa, fangasm squeeez vaikka tiesikin miten siinä käy. Ihan loppu loppu olikin sitten... pieni "Mmmeh" jälleen kerran. "The end ?", YES IT SHOULD GOD DARN IT! HIDE! DON'T SHOW YERSELF! Kai se oli niille tehty, jotka eivät kirjoja tiedä/ole tutustunut Holmesiin muuta kun kahden uusimman leffan avulla.
Stephen Fry nakuilemassa. Häiritsi kun samana päivänä tuli yleltä joku "ennen kuin ne katoavat" luonto-ohjelma missä se hyppi kans. Kuvittelin herran alasti viidakkoon. TARZAN

Action Holmes oli mielenkiintosta katteltavaa, mutta silti pidän vanhoja parempana.
Haluan bilettämään mustalaisleiriin.

7/10
Aksutar
Monarkki

ViestiKirjoittaja Forte » 04 Heinä 2012, 22:51

Prometheus

En suosittele, vaikka olisi kuinka scififani ja tuntisi jokaisen Star Warsin kloonin oikealta nimeltään. Elokuva oli tylsä, sekava, liikaa tapahtumia vailla pointtia ja loppu hyvin, hyvin ärsyttävä. Tietysti leffassa oli joitain hyviä puolia, kuten eräs hahmo, josta minä ja paras ystäväni saimme koko viikoksi naurunaihetta ja vitsinvääntöä. Että sillä viisiin.
Forte

ViestiKirjoittaja Aksutar » 27 Heinä 2012, 22:13

The Iron Giant AKA Rautajätti

No, no. Me go, you stay. No following. Good.

Taas yksi niistä piirroselokuvista missä pillitän aivoni pihalle, koska niin surullisenkaunis loppu <3. Rautajätti on ehdottomasti yksi aliarvostettu piirroselokuva, imo. Piirtotyyli tässä on ihana, yksinkertainen, realistinen mutta silti ilmeikäs.

I don't know. You're made of metal, but you have feelings, and you think about things, and that means you have a soul.

Tarina on yksinkertainen. Hogarth niminen poika törmää avaruudesta tulleeseen jättiläisrobottiin. Enempää en spoilaa. Hahmot ovat mielenkiintoisia, kliseisellä tavalla, mutta silti. En löydä yhtäkään En tykkää, oli pyllystä hahmoa tästä leffasta.

Hogarth, you stay. I go. No following.

Loppu on mitä kaunein ja surullisin. En itse yksinkertaisesti voi olla pillittämättä. Muistan nähneeni elokuvan pienenä naperona isän kanssa teattereissa, itkin silloin, itkin nytkin. Yksinkertainen, sanomaa omaava kaunis tarina kokonaisuudessaan.
Ehdoton klassikko. Suosittelen kaikille, iästä, sukupuolesta, mielentilasta riippumatta.

You are what you choose to be.
Aksutar
Monarkki

ViestiKirjoittaja Forte » 30 Heinä 2012, 09:43

Wonder Boys

Robert Downey Junior. Yksi nimi riittää siihen, että rakastan tätä elokuvaa. Se on outo, hauska, typerä, sekava ja siinä Toby Maguire viettää yön Robertin kanssa, mutta pidän tästä elokuvasta niin paljon, olen nähnyt sen nyt pari kertaa. Joka kerta huomaan jotain uutta ja saan jotain järkeviä ajatuksia. Suosittelen kaikille, jotka eivät kaipaa liikaa logiikkaa elokuviinsa.
Forte

ViestiKirjoittaja Aksutar » 03 Elo 2012, 21:20

Attack of the Killer tomatoes (1978)

Attack of the killer tomatoes!
Attack of the killer tomatoes!
They'll beat you, bash you,
Squish you, mash you
Chew you up for brunch
And finish you off for dinner or lunch!

Tarvitseeko muuta sanoa. Kauhukomediaa parhaimillaan!
Sitä ei pidä ottaa tosissaan, sitä ei pidä kyseenalaistaa. Leffa itsestään on vitsi ja se myös tietää sen. Kun tekee mieli lollata tylsille, kuiville vitseille, tämä on yksi niistä leffoista joita kannattaa katsoa.
Juoni? Pfft, kuka siitä välittää. tiivistettynä: TAPPAJA TOMAATTEJA! AAAAAAA.

"basically this is man versus vegetable"
"Technically sir, tomatoes are fags."
"He means fruits."
"Yes, fruits!"

Tappajahai referenssi <3
Klassikko, must see once.

I know I'm going to miss her
A tomato ate my sister
Aksutar
Monarkki

ViestiKirjoittaja Ylva » 05 Elo 2012, 11:00

Positiivinen yllätys vaihteeksi semmonen rakkauskomedia ku 50first date. Aivan ihana leffa. Siin on muija joka on ollu onnettomuudessa ja saanu pahan päävamman joten siltä on menny lähimuisti niin, että se elää yhtä ja samaa päivää periaatteessa uudestaan ja uudestaan.

"And he uses all that time every day making you fall in love with him all over again?" (muistista otettu repliikki, idea kuitenkin tuli esille)
Ylva

ViestiKirjoittaja Demintty » 05 Elo 2012, 14:32

Sherlock Holmes A Game Of Shadows
Tulipa vihdoinkin katottua, ja voin sanoa että enpä paljon ymmärtäny mittää muuta ku et ne varmaa etti jottain tyyppiä ja niitä yritettiin tappaa koko ajan :D mutta hyvä ja hauska elokuva silti :]
Viimeksi muokannut Demintty päivämäärä 05 Elo 2012, 15:47, muokattu yhteensä 1 kerran
Demintty

ViestiKirjoittaja Lotdow » 05 Elo 2012, 15:03

Thor

Jotkut sanoo, että on huono leffa, mutta minä sanon että oli tosi hyvä leffa. Kannattaa katsoa :)
Lotdow

ViestiKirjoittaja Agna » 05 Elo 2012, 15:46

Madagasgar 2

En tiedä miten voin nauraa niin hervottomasti tällaisille animaatiokomedioille. Jos ei nyrpistä nenäänsä nuorelle yleisölle suunnatuille animaatiofilmeille niin ole hyvä ja katso. Mutta katso toki Madagasgarin ykkönen sitä ennen. Ja sitten mene katsomaan kohta elokuviin ilmestyvä kolmonen heti kun se saapuu.
"Minä osaan muuten puhua haltiakieltä", Pulla sanoi ja asettui lauluasentoon. "Päivää, kiitos, huomenta, olet karvainen lohkoperuna."

Loryen 1/2
Aberec 0/2
Fred 0/2
Eugene 0/2
Jerrell 0/2
Hiroi 0/2
Aphaderuiondur 0/2
Pulla 0/2
Arasinya 2/2
Levo 2/2

Miten olisi kuutamokävely?
Agna
Hovinarri

ViestiKirjoittaja Templer » 12 Elo 2012, 12:36

Schindler's List
On siitä jo hetki kun tuli tämä elokuva töllötettyä. Pitkä oli, noin 5 tuntia kesti. Mustavalkonen, sitä en oikeastaan elokuvalta odottanut, mutta hyvä oli. Hieman ahdistava, kertoohan elokuva juutalaisvainosta 2. maailmansodan aikaan, mutta koska itse Aadolf ei kuvaan päässyt, jopa elokuvan "se tapahtui oikeasti"-tunne jäi saavuttamatta ja välillä jopa katsoin elokuvaa kuin se olisi ollut fiktiivinen.
Sekosin pari kertaa hahmoissa, koska jotkut näyttelijät näyttivät pettävästi toisiltaan. Pidin kuitenkin Ralph Fiennesin roolista, vaikkakin roolihahmo oli mitä ällöttävin.
Liam sattui jostain syystä hillumaan tässäkin elokuvassa. [kuten The greyssä] (ei, hän ei vaikuttanut mitenkään leffan valitsemiseen, ei ei.)
Liamin osa oli mielestäni suhteellisen hyvä, vaikka Ralph voittikin hänet.
9-/10

The Greay - Suden hetki

Jehep. Tuli serkun kanssa katsottua. Odotin ehkä jotain suurempaa. Elokuvassa nyt ei silleen tapahtunut mitään kovin yllättävää ja tapauksia hetken katsomisen jälkeen osasi jo odottaa. Syy katsomiseen luultavasti oli Liam Neeson, joten menihän se tuokin elokuva sitten aika sulavasti. Jossain vaiheessa mielestäni äytyi tylsäksi, mutta eei se mitään.
Loppu oli jokseenkin ärsyttävä, ennalta arvattava sinänsä ja sinänsä yllättävä. Jotenkin jäin kaipaamaan tietoa, mitä siinä lopussa sitten tapahtuu, vaikka olihan se sinänsä ilmiselvä. Mutta sitä ilmiselvyyttä ei kuitenkaan tapahtunut, joten jäin silti odottamaan, josko siihen olisi jokin käännös kohta saatu. Ei sitte.
7+/10
Templer

ViestiKirjoittaja harlekiini » 12 Elo 2012, 21:50

Disneyn Atlantis - Kadonnut kaupunki.

Nuff said. Aivan mahtava tarina ja toteutus. Olisin katsonut kakkososankin, josta en niin paljon pidäkään, mutta tajusin että vissiin yli 25 vuotta vanhan töllöni VHS-soitin on jollain tasolla lauennut ja pyörittää videot pelkkinä kuunnelmina. Nöyy! Mun lapsuus meni siinä!
harlekiini

ViestiKirjoittaja Demintty » 13 Elo 2012, 00:41

(500)Days Of Summer

Ihan hyvähän tuo oli vaikka ei sen suuremmin ollukkaa mitää ideaa tai elokuvan niitä ärsyttäviämukavia piirteitä hahaa-ylläripylläri käänteitä sun muita, tai sit ne ei ollu vain nii korostettuja ku yleesä muissa elokuvissa :D Semmonen ihan outo elokuva joka oli mukava kahtoa ku muutakaa tekemistä ollu (:
Demintty

ViestiKirjoittaja Forte » 13 Elo 2012, 11:43

Da Vinci koodi

Olen aina pitänyt arvoituselokuvista, joissa pohditaan muinaisia, mystisiä asioita ja Raamatun tulkintoja. Koska olen lukenut kirjan, minun on hyvin vaikea olla vertaamatta näitä kahta keskenään, mutta silloinkin elokuva on onnistunut seuraamaan kirjan juonta oikein hyvin. Tarina on niin hyvin kerrottu ja niin looginen, että voisin ihan hyvin uskoa sen kaiken olevan totta. Ainoa miinus olivat näyttelijät. En ole erityisesti kenenkään heistä iso fani ja olen vähän..pettynyt. Kukaan ei tuntunut olevan oikein sisällä hahmossaan. Mutta muuten, pidin elokuvasta paljon, loppuratkaisu, eli se, mikä liittyi siihen ranskalaiseen naikkoseen, olisi kaivannut hiomista. Mutta erittäin, ERITTÄIN iso plussa siitä, etteivät päähenkilöt kehitelleet välilleen mitään pakotettua romanssia. Verrattuna esim. Kansallisaarteeseen, olin tyytyväinen, ettei hahmojen välille kehittynyt mitään mukarakkautta. Suosittelen elokuvaa arvoituksien ystäville.
Forte

ViestiKirjoittaja Demintty » 16 Syys 2012, 13:19

Kolme muskettisoturia (2011)

"Heidät tunnetaan nimillä Porthos, Athos ja Aramis - kolmena eliittisotilaana, jotka palvelevat Ranskan kuningasta tämän parhaina muskettisotureina.."

D' Artagnan :3333
Ja joo ostettiin heti ku tää tuli, oon vaa hias kahtoo näitä elokuvia ku nyttenki aattelin et en tajuu kuiteskaa mitää tosta elokuvasta, eikä ollu ees vaikee juoni.. oon pettyny itteeni :D
Demintty

ViestiKirjoittaja Forte » 23 Syys 2012, 13:45

Merlin

Kyseessä on melko vanha (1998) ja tuntematon elokuva, jossa näyttelijäkaarti ei ole kaikkein parhaiten tunnettua, mutta tämä kyseinen fantasia-seikkailu- elokuva on eräs ehdoton suosikkini. Olin yllättynyt, että löysin sen. Se on taidokas, kaunis, surullinen, täynnä toivoa, magiaa ja keskiaikaista juonittelua. Ja kyseinen elokuva jälleen vahvistaa käsitykseni siitä, että kaikkien maailmantuhojen taustalla on aina nainen.
Forte

EdellinenSeuraava

Paluu Keskustelut