Kirjoittaja Crimson » 31 Heinä 2012, 03:25
Olen kunnossa. Atrevaux ei sitä uskonut. Eikä tulisi uskomaan. Sanoipa Aran mokoman kuinka monta kertaa tahansa ja yrittäisi sillä vakuutella sarvipäätä. Fauni näki valheen läpi, muttei silti käynyt sanomaan siihen mitään vastaan. Nyökkäsi vain pienesti vaikkei uskonutkaan kuninkaan sitä silmillään juuri erottavan sillä hetkellä.
Pianpa kultakutri ryhtyi kertomaan vastausta kenraalin kysymykseen. Tästä kunniasta fauni siis perimmäisesti saisi kiittää Tomtomia. Ehkä suorittaisi sen seuraavalla kerralla, kun ukon näkisi. Jos näkisi. Jos millään ilveellä sattui vahingossa sattumaan yhtäaikaa tuon kanssa samoille leveyspiireille tulevaisuudessa. Asia painettiin nopeasti mieleen, jonka jälkeen Atrevaux keskittyi jälleen kuuntelemaan Aranin selitystä. Loppua kohden, kun puhe luottamuksesta siirtyi lääkkeen kehittämiseksi sille tasolle, että se parantaisi Cúthalionin kuningassukua piinanneen taudin lopullisesti.
Olen yhä otettu siitä, että uskotte luottamuksenne minulle. En olisi saattanut uskaliaimmissa kuvitelmissanikaan toivoa moista kunniaa itselleni, fauni vakuutteli, tuoden kätensä nyt tuolin nojilta syliinsä, Tomoderuwix on viisaampi mies kuin osasin arvata. Kunnioitan hänen päätöstään ja arvostan suuresti valintaansa luovuttaa lääkkeen resepti haltuuni, kenraali selitti, jääden hetkeksi myhisemään itsekseen ja ihailemaan seinille ripustettuja maalauksia.
Lääkkeenne eteen taas olen valmis tekemään mitä tahansa, kenraali lopulta jatkoi, palauttaen katseensa taas kuninkaaseen. Atrevaux oli sangen kiinnostunut tästä kuninkaan mainitsemasta henkilöstä, joka Tomoderuwixin sanojen mukaan tosissaan tietäisi, kuinka tuosta taudista eroon pääsisi. Vanha sarvipää nojautui hieman eteenpäin, katsoen Arania nyt kulmiensa alta, mielessään selvästi jotain enemmän tai vähemmän kieroa.
Kuka mahtaa olla tämä Tomtomin mainitsema henkilö? fauni meni suoraan asiaan, nyt jo äänessäänkin selvää mielenkiintoa, uteliaisuutta ja sitä kieroutta, Olisin mahdollisesti kiinnostunut tapaamaan hänet.
Viimeksi muokannut Crimson päivämäärä 31 Heinä 2012, 13:39, muokattu yhteensä 1 kerran