Kysy seuraavalta

Keskusteluille tarkoitettu alue. Keskustelujen luonti on vapaata, mutta katsothan ennen keskustelun aloittamista, onko foorumilla jo samankaltainen ”töpö” olemassa.
Muistetaan hyvät käytöstavat, eikä pyritä loukkaamaan ketään tieten tahtoen, pidetään kiroilu ja herjaus minimissä, huomioidaan kaikki keskustelussa ja vältetään turhia konflikteja. Pidetään yhdessä yllä rento, ystävällinen ja leppoisa ilmapiiri.

Valvojat: Ivy, Agna

ViestiKirjoittaja Agna » 03 Huhti 2013, 10:08

Afrikan tähti on tietysti aivan ykkönen. Sen lisäksi Monopoli, Scrabble, Pictionary, Cluedo ja Menolippu on hauskoja.

>> Oletko hirmuinen hikipinko koulussa vai luetko vähän silloin kun huvittaa?
"Minä osaan muuten puhua haltiakieltä", Pulla sanoi ja asettui lauluasentoon. "Päivää, kiitos, huomenta, olet karvainen lohkoperuna."

Loryen 1/2
Aberec 0/2
Fred 0/2
Eugene 0/2
Jerrell 0/2
Hiroi 0/2
Aphaderuiondur 0/2
Pulla 0/2
Arasinya 2/2
Levo 2/2

Miten olisi kuutamokävely?
Agna
Hovinarri

ViestiKirjoittaja harlekiini » 03 Huhti 2013, 11:48

Maksimoin stressin ja turhautumisen lukemalla silloin kun huvittaa, mutta olemalla armoton perfektionisti. Tämä ei oikein toimi.

Mitä alaa haluat opiskella?
harlekiini

ViestiKirjoittaja tynnyri » 04 Huhti 2013, 06:13

Metsä! Siis luonto ja ympäristöalaa, joka on painottunut metsään.

Mikä kasvi olisit, jos olisit kasvi?
tynnyri

ViestiKirjoittaja Aksutar » 11 Huhti 2013, 11:59

Kaktus. Pieni ja paksu kaktus.

Voisitko elää ilman kännykkää ja/tai tietokonetta?
Aksutar
Monarkki

ViestiKirjoittaja Forte » 14 Huhti 2013, 19:51

Luulisin. Vaatisi totuttelua, mutta onnistui se puoli vuotta Englannissa, joten onnistuu varmaan muuallakin.

Oletko jonkin asian, sarjan, yhtyeen, parituksen, leffan ym. armoton fanityttö/poika?
Forte

ViestiKirjoittaja Aksutar » 16 Touko 2013, 10:47

En oikeastaan. Niitä tulee ja menee ja sen hetken ajan sitä tulee ettittyä kaikki mahdollinen media jostain tietystä asiasta (lol ehkä lähinnä paritukset) mutta sitten ne unohtuu.. ja poppaa joskus takasin muistiin.

Ropetatko mieluummin pilkkua viilaten vai löysin rantein?
Aksutar
Monarkki

ViestiKirjoittaja Michyy » 16 Touko 2013, 13:43

Yleensä melko rennolla fiiliksellä mennään. Tietenkin asiavirheistä tulee jotain vaivihkaa mainittua että jos joku epähuomiossa menee pitämään pientä samurai tyttöstäni nelikymppisenä karvaisena ukkona niin tulen aiheesta mainitsemaan (vastaavaa on tapahtunut jokseenkin eri rope ja eri hahmo.) Mutta esimerkiksi ei kirjoitusvirheillä niin väliä kunhan jossain määrin ymmärrettävissä, itsellänikin niitä saattaa tulla koska toistaiseksi tuntemattomasta syystä ropetan myös yöaikaan...

Miten lähdette suunnittelemaan ropehahmoja tai pohjaatteko ne johonkin valmiiseen (omaan tai jonkun muun) hahmoon/hahmoideaan?
Michyy
Porvari

ViestiKirjoittaja Aksutar » 18 Touko 2013, 15:53

Omasta ajatuksesta/ideasta. Alitajuntaisesti saattaa tulla ideoita jo olemassa olevista hahmoista, mutta itse ainakin koitan välttää tietoista kopiointia/lainaamista jo olemassa olevista hahmoista, koska imo mikään ei häiritte enempää, ku se, että saa kuulla vähän väliä että "Hei tää hahmo muistuttaa hahmoa X sarjasta Y!". Toisaalta, kaiken laista on jo olemassa, joten aika uniikki ja wtf hahmo idea sais olla, jottei sitä mihinkään kukaan kävis yhdistään >:
Suunnittelu ofc vie viikosta ikuisuuteen, jos sillonkaan edes valmis on. Uusia hahmoja saattaa myös putkahtaa tuosta vain piirrellessä jotain randomia, sitten alkaa miettimään uudelle luomukselle nimeä, luonnetta, taustaa jne jne.

Miksi aloitit roolipelaamisen? Miten löysit kyseisen harrastuksen?
Aksutar
Monarkki

ViestiKirjoittaja Agna » 18 Touko 2013, 21:13

Looong, loooong time ago :D Olin kolmasluokkalainen muistaakseni, eli 9-vuotias pallero, kun paras kaverini joka täälläkin aikanaan roolasi, tutustutti minut näihin saloihin. Ensin meillä oli kova virtuaalitallivillitys, ja sitten muistan kun tää kyseinen kaveri, mmupu, liittyi merirosvoroolipeliin nimeltään Villa Enigme. En tiennyt ensin että mitenkä se toimii, mutta kaveri selitti jutun perusteet ja olin ihan innosta soikeana. En tiennyt esim. että toisen hahmoa ei saa autohitata ja että peleihin ei saa hypätä suoriltaan mukaan, mutta sehän nyt ei vauhtia haitannut. Laitoin hakemuksen Villa Enigmeen kun vihdoin jonkun puolen vuoden päästä sain hahmolleni tehtyä sivut (niillä piti olla enkä itse osannut, tarvitsin hirrrveästi apua) mutta siinä vaiheessa se oli ehtinyt jo kuolla pystyyn. Sitten laitoin hakemuksia vähän sinne sun tänne ja puolivakavissani ja sitten itse aina olin se epäaktiivinen joka ei enää palannut peliin johon oli liittynyt. Yksi ahkerimmista peleistä oli Donna Vega, mutta sitten sekin kuoli. Yhtenä kesänä kun tein tätä "vois liittyä sinne ja tonne" kierrostani niin päätin, että haluankin osallistua keskiaikaiseen fantasiaropeen, ja löysin jonkun linkinvaihtopaikan, varmaan rope.netin kautta TNF:än. Woohoo!

Millainen on ärsyttävä ropehahmo?
"Minä osaan muuten puhua haltiakieltä", Pulla sanoi ja asettui lauluasentoon. "Päivää, kiitos, huomenta, olet karvainen lohkoperuna."

Loryen 1/2
Aberec 0/2
Fred 0/2
Eugene 0/2
Jerrell 0/2
Hiroi 0/2
Aphaderuiondur 0/2
Pulla 0/2
Arasinya 2/2
Levo 2/2

Miten olisi kuutamokävely?
Agna
Hovinarri

ViestiKirjoittaja Aksutar » 19 Touko 2013, 10:57

Hahmot, Joilla pelaajansa ei osaa joko pelata tai ei ole miettinyt niitä loppuun asti. Yleensä nää on just niitä hahmoja, jotka on tehty parissa tunnissa, keksitty joku kliseinen luonne, mut sit pelatessa se käyttäytyykin täysin eri tavalla, mitä luonne oli sanonu. Totta kai hahmo voi luonteeltaan kehittyä ajan myötä, mut että se luonne muuttuu jo heti ekassa pelissä ni...

Ja kopioidut hahmot. Täysin kopioidut tai sitten täysin ulkonäölliset kopiot. Tietenkään ei voi täysin uniikki hahmo olla, aina joku tulee ja yhdistää jonkun pienen asian ulkonäössä jo olemassa oleviin hahmoihin (kuten mun Lily ja Black yhdistettiin aikanaan Potterin Lilyyn ja Voldemortiin what?! ), mut jos hahmo on ihan suora kopio kirjan/elokuvan/sarjakuvan/mangan/animen hahmosta ni sit on jo aika... köyhää. Paitsi tietenkin jos on rope, johon saa tuoda kyseisiä hahmoja ja pitääkin. Esim just Potter pelit.. siellä nyt varmaan pari Potteria viipottaa ja Hermionet kulman takana, mut se nyt on ymmärrettävää. Mut jos puhutaan näistä omista maailmoista, mitkä ei liity mitenkään tiettyyn leffaan, kirjaan jne.

JA ofc Mary-Sue & Gary-Stu

Pelaatko mieluummin paljon kokeneella hahmolla vai aloitatko niin sanotusti puhtaalta pöydältä, antaen hahmon kehittyä ennemmin pelien myötä?
Aksutar
Monarkki

ViestiKirjoittaja Niehku » 24 Heinä 2013, 00:13

Hmm... Good question!

Ja vaikea sellainen. Onhan minulla yksi kokeneempi hahmo, joka on seikkaillut muissakin ropeissa kuin täällä tönffissä hihi Elwyn. Sen kanssa on aina ollut kivaa ja luonnollista pelata, koska olen pelannut sillä niin kauan ja siihen on selvät sävelet. Aina siihen ropen maailmaan sulautuminen vie alussa varsinki hieman aikaa.

Olen myös kaksi muuta hahmoa guess tehnyt aivan puhtaalta pöydältä, joiden kanssa se pelaaminen on ollut jännittävää siksi kun se hahmo on niin uusi ja sitä on hauska kehittää.

Jep, eihän tuosta saanut juuta eikä jaata .__.'

Paras hahmo Muumilaaksossa?
Niehku

ViestiKirjoittaja Aksutar » 24 Heinä 2013, 16:46

Nuuskamuikkunen. Koska.

Mikä on inspiroivin vuodenaika roolipelaamiseen sinulle? Miksi se inspiroi? Jotain muistoja?
Aksutar
Monarkki

ViestiKirjoittaja tynnyri » 02 Syys 2013, 17:24

Syksy inspiroi, koska silloin luonto on minusta kauneimmillaan. Varsinkin ruskan huippukautena. Ja koulut alkaa, jolloin pitää mönkiä omasta kolosta ja olla sosiaallinen.

Limppari vai kivennäisvesi?
tynnyri

ViestiKirjoittaja Aksutar » 03 Syys 2013, 12:25

Riippuu. Yleensä kyllä limppari. Kaikkein mieluiten tavallinen kraana vesi.

Millainen olisi unelma-asuntosi?
Aksutar
Monarkki

ViestiKirjoittaja Nipustin » 05 Syys 2013, 12:50

Tilava, ja tooosi iso piha. Ehkä jossain vuoristolla... Semmoinen missä ois ihana kasvattaa omaa koiralaumaa kun niillä ois niille luontaien elinympäristö ja tilaa ja rauhaa.
Kuitenkin silleen että max 20 km päässä jostain kylästä että ois kauppa. Tykkään ruuasta.
Ja ite talosta voin tinkiä ja soveltaa kuhan jos paikka ois täydellinen! Mutta oishan se kiva jos ois ainaki kaks kerroksinen talo:3 Ne on vinkuroita

Jos vampyyri cosplayjaaja haluaisi purra sinua kaulaan, antaisitko?
Nipustin

EdellinenSeuraava

Paluu Keskustelut