Pulina || Vanha vol. 2

Keskusteluille tarkoitettu alue. Keskustelujen luonti on vapaata, mutta katsothan ennen keskustelun aloittamista, onko foorumilla jo samankaltainen ”töpö” olemassa.
Muistetaan hyvät käytöstavat, eikä pyritä loukkaamaan ketään tieten tahtoen, pidetään kiroilu ja herjaus minimissä, huomioidaan kaikki keskustelussa ja vältetään turhia konflikteja. Pidetään yhdessä yllä rento, ystävällinen ja leppoisa ilmapiiri.

Valvojat: Ivy, Agna

Re: Pulina

ViestiKirjoittaja Forte » 24 Maalis 2014, 15:07

Elämä on vaikeaa, kun sen oikein oivaltaa. Todistan sen.

Forten ohjeet herkullisen kahvin keittämiseen:

1. Ota kahvipurkki (mikäli jaksat nousta ensin siniseltä sohvalta ja Sormusten herran äärestä).
2. Huomaa, että kahvi on loppu. Kiroile hetki ja odottele.
3. Muista vanhempien aikaisemmalla käynnillä tuoma kahvipaketti. Kiitä heitä hiljaa mielessäsi, kuin he olisivat pyhimyksiä, sillä kahviriippuvuutesi luultavasti tarvitsee jo terapeuttista hoitoa.
4. Avaa uusi paketti. Kiroile hetki, kun kahviporoja on ympäri keittiönpöytää ja lattiaa.
5. Huomaa, että maito on loppu.
6. Tässä vaiheessa nakkaa kahvipaketti ikkunasta ja keitä teetä.
Forte

ViestiKirjoittaja Mums » 24 Maalis 2014, 21:30

Joo se siinä just on, sitova juttu kyllä! Löysin kivan nettisarjakuvan jota oli piirretty ja suunniteltu monta vuotta, mutta 2012 oli sitten viimeinen päivitys. Aika harmistuneita kommentteja siellä sitten oli lukijoilta. :,D Mut, elämäntilanne voi tosiaan olla sellainen ettei voi piirtää.

Mua ainakin kiinnostavat improsarjakuvat joissa on juurikin koiria. Mutta se onkin eri asia kun ei ole tiettyä päähenkilöä ja ei ole suunniteltu koko juonta vaan pelaajat yhdessä luovat sen. Mut olis jotenkin niin kiva jos ihmisimproja olis enemmän!
Mums

ViestiKirjoittaja Aksutar » 25 Maalis 2014, 13:31

Mä taas en oo improista pahemmin välittäny, ellei niissä oo se pieni punainen lanka, mitä piirtäjät seuraa. Esim just et "tässä luvussa nämä hahmot päätyvät pisteestä A pisteeseen B" mutta se, mitä matkalla tapahtuu, on täysin improttua. Ku tullu vastaan myös niitä improja, joissa kaikki vaan vaihtaa paikkaa omalla vuorollaan ja tuo omat hahmonsa tarinaan ja omien hahmojensa läsnäoloa koittaa siihen tunkea tavalla tai toisella ja sit se tarina ittessään ei liiku mihinkään ja pian niillä on tilanne, missä on 20 eri koiraa seisomassa mettässä joko riitelemässä tai vetämässä hölmöä slapstick huumoria.
Yllättävän paljon just jotain koira improja tullu vastaan, ainakin näin suomalaisittain. Emmä sit muusta maailmasta tiedä. Muo myös epäilyttää että kolme henkilöä on lähiaikoina ilmottanu halustaan piirtää nettisarjakuvaa, onko tää nyt joku buumi mistä mä oon täysin tiedoton vai joku juoni....?

Kahvi kelpais. Erittäin hyvin.
Aksutar
Monarkki

ViestiKirjoittaja Forte » 25 Maalis 2014, 13:41

Minulla on vähän ristiriitainen tunne nettisarjakuviin. Yleensä ne ovat todella hienoja, ja kihisen nurkassa kiukkuisena, kun en itse pysty samaan. Juoni, mikäli se ei ole doujunshi jostain olemassa olevasta sarjasta, on yleensä ihan kelpo ja omaperäinen, ja tekijä on panostanut taiteeseensa kunnolla. Itse luen myös tällä hetkellä kahta nettisarjakuvaa. Ainoa sarjakuva, minkä itse olen tehnyt, on neljän sivun inside-läpändeeros ystävälleni kahdesta roolipelihahmostamme. Sitä oli hauska tehdä, ja kuulemma on vielä ihan hauskaa luettavaa.

Mutta olen sinäänsä vähän elitistinen hyypiö, että jos löydän jotain kiehtovaa, haluan pitää sen itselläni. Pätee myös nettisarjakuviin. Minua ärsyttää, jos jotkut muut ihmiset löytävät saman sarjakuvan, ja lukevat sitä ns. "väärin". He kommentoivat vääriä asioita tai jotain. En haluaisi lukemani sarjakuvan olevan liian suosittu, ja yleensä hylkäänkin sarjan, jos sinne tulee liikaa näitä "Millon tulee uus sivu?" "Tää on tosi hawt!" jne. kommentteja, hylkään sen. En halua tulla assosioiduksi niihin ääliöihin, jotka eivät lue sarjakuvaa oikein. Kyllä, olen female Jone Nikula tässä asiassa (terveisiä Radio Rockin kuuntelijoille).
Forte

ViestiKirjoittaja Aksutar » 25 Maalis 2014, 13:54

Mä taas en välitä, jos joku asia on suosittu tai ei. I don't caaareeeeeeeee ja vähemmän välitän faneista/toisista lukijoista/fanbasesta/fandomista. Ainoo nettisarjakuva mitä oon jaksanu ny seurata on Nimona. Ja ofc sit Oglaf mut ngh, joskus aikanaan sitä luki ties mitä mut sit vaan ei oo jaksanu seurata enää.
Luetaan kyl läpäl koulussa horizon gakuenia koska.... kiesus, manga maker ftw. Maksa viiskymppiä ja ei tarvitse enää ikinä itse piirtää.
Aksutar
Monarkki

ViestiKirjoittaja Forte » 25 Maalis 2014, 17:47

Olen kyyninen, tiedostan sen, joten ei tarvitse mainita asiasta.

Mutta miksi aina manga? Manga maker, manga cafe..manga kaikkea! Tehdään muissakin maissa hienoja sarjakuvia, Ranskalla ja Belgialla on myös pitkät perinteet sarjakuvien kanssa, ja DC Comics sekä Marvel ovat olleet suosittuja vuodesta neljä asti.
Forte

ViestiKirjoittaja Aksutar » 25 Maalis 2014, 18:10

Netissä kaikki on kyynisiä. Itsekin olen. Irljaurl. Se kuuluu asiaan.

Ja manga kysymykseen minä en osaa vastata. Japani stuff myy? Joku joka tietää asiasta enemmän, valaiskaa meitä.

YHYYYY kun näitä toisten tekemiä lyhytanimaatiota tulee katteltua ja vastaan tulee joku tämmönen ja sit löytääkin ittensä pillittämästä sohvan nurkasta jostain syystä ja YYYYYYYY.
Aksutar
Monarkki

ViestiKirjoittaja Mums » 25 Maalis 2014, 18:47

DD: Wolfsong. Muistan katsoneeni enkä nyt halunnut taas itkeä.

En tiiä itekään miksi anime/manga on niin suosittua mutta itsekin tykkään eniten animesta. ;.; En oo sarjakuvia pahemmin lukenut kun vaan noita nettisarjiksia ja improsarjiksia. Osa niistäkin on selvästi mangatyyliä.
Mums

ViestiKirjoittaja Crimson » 25 Maalis 2014, 19:04

Manga ja japaniin liittyvien stuffien myynti on käsittääkseni ollut aikalailla laskussa verrattuna niihin aikoihin, kun ne tuntu olevan aivan järetön hitti kaikkialla. Manga on vähän sama kun vaikka länkkärit tai sitten just marvelin sarjakuvat. Kyllä niillä kaikilla on se oma suosionsa ja lukijakuntansa, mutta suomen japanikulttuurivillitys vaan heijastuu niistä voimakkaimmin esille, koska sitä työnnetään niin monesta luukusta sisään vieläkin. Ja mangatyylillä on helppoa ja yksinkertasta siihen päälle vieläpä piirtää.

WOLFSONG BWÄÄÄÄÄHÄHÄÄÄÄ MIKSI. En varmana avaa linkkiä. Sitten taas pillitettäisiin lopun iltaa tyynyä vasten. Lyhytanimaatiot on kyllä parhaita, varsinkin jos ne on tehty nätisti, ja vetävät heti alusta asti mukaansa.

Nyt haluan kuluttaa youtubessa animaatioplaylistejä lopun illan. Kerään sieltä tarvittavaa inspiraatiota tylsiin arkiini, nyt kun kaikki meidän tunneista tuntuu koulussa olevan peruttuja, ja saan torstai aamuun saakka lusmuta kotona..
Mullon liikaa vapaata..
Crimson

ViestiKirjoittaja Forte » 25 Maalis 2014, 20:28

More sadness.

Nautin hyvästä taiteesta, animaatioista ja sarjakuvista siinä missä tahansa, mutta villityksiä en käsitä. Se, että jokin tulee Japanista, ei välttämättä tee asiasta hyvää. Tosin on niitä hyviä animaatioitakin, kuten Angel Egg ja Vampire Hunter D. Että sikäli. Olen juuri sellainen tainesnobi, joka on itse liian laiska piirtämään, mutta hirveästi arvostelee muita.
Forte

ViestiKirjoittaja Aksutar » 25 Maalis 2014, 20:36

Forte kirjoitti:More sadness.

Nautin hyvästä taiteesta, animaatioista ja sarjakuvista siinä missä tahansa, mutta villityksiä en käsitä. Se, että jokin tulee Japanista, ei välttämättä tee asiasta hyvää. Tosin on niitä hyviä animaatioitakin, kuten Angel Egg ja Vampire Hunter D. Että sikäli. Olen juuri sellainen tainesnobi, joka on itse liian laiska piirtämään, mutta hirveästi arvostelee muita.

SADNESSSSS!!
Vampire hunter D as in se Bloodlust leffa vai se 1985 leffa? Ite tykkäsin Bloodlustista koska UNF ne hahmot ja toteutus. Tää 1985 oli vähän meh, kyl sen katto mut manga versio parempi tyyliltään. Se mangakin on ihan kivaa paitsi että tissejä. Paljon tissejä. Mutta missä nyt ei olisi.

Mums kirjoitti:DD: Wolfsong. Muistan katsoneeni enkä nyt halunnut taas itkeä.

Kaikki itkemään mun kanssa vaan. (koska kaikki varmasti pillittää yhtä sponttaanisti tyhjästä kuin minä)

Crimson kirjoitti:Nyt haluan kuluttaa youtubessa animaatioplaylistejä lopun illan. Kerään sieltä tarvittavaa inspiraatiota tylsiin arkiini, nyt kun kaikki meidän tunneista tuntuu koulussa olevan peruttuja, ja saan torstai aamuun saakka lusmuta kotona..
Mullon liikaa vapaata..

Mä voin ottaa sun vapaat tuu sää mallintaan 3dsMaxilla tulitikkuaskeja ja reikäjuustoja mulle. Vois ittekin kyl eksyä animaatioita paremmin katteleen koska nnnnghhhh<3
Kaikkien pitäis myös kerran elämässään katsoa Theevan koska tätä on hieno lähteä tulkitsemaan.

Ja voi nostalgia kun eksyin kuunteleen The simsin soundtrackia. Siis ihan sims ykkösen, nnngh. Taikaa lisäosa oli sillon niin cool kun penskana pelas. Ja traumat. TOI PIENEN PETIN KUOLEMA MUSA EI </3
Aksutar
Monarkki

ViestiKirjoittaja Mums » 25 Maalis 2014, 22:16

Hah...arvaatteko mitä? Harjoittelin realistisen ihmisen kasvoja ja niiden värittämistä mutta kun olin NIIN tyytyväinen, kone jumi. Saa nähdä sulkeeko se kokohaan photoshopin jolloin koko piiros katoaa!!! D::
Mums

ViestiKirjoittaja Aksutar » 28 Maalis 2014, 08:39

Juuri tuon takia on opittava välitallennukset. Tosin sen oppii vaan kantapään kautta moneen kertaan todettuna. VÄLITALLENNUKSET. Menikö koko väritys hukkaan?

Jes, perjantai.
Aksutar
Monarkki

ViestiKirjoittaja Vahti » 29 Maalis 2014, 01:37

Mahtaa ketuttaa Mumsi óò Toivottavasti ei tuhonnut mitään tai sentään kaikkea. Sama juttu niin piirtämisessä kuin kirjoittamisessa: Kun on tulokseen tyytyväinen ja kone heittää sen vekeen, alkaa tekee mieli joko itkeä tai berserkeröidä. Tai molempii...

Itellä ollut onnea tämän piirtoheittimen kanssa mitä olen nyt harjoitellut ahkerasti. Tein juuri Aleigalle haarniskan ja vaikka se ei ole vielä kokeneiden tasoa niin- I so love it QwQ Niin hauska tehdä ja yhdistää kaikenlaisia tyylejä, nom nom~

Ja perjantai, jipii! Vaikkakin olen ollut jo pari päivää lomalla, mutta on se perjantai silti jotenkin maaginen. ^^
Vahti

ViestiKirjoittaja Aksutar » 29 Maalis 2014, 05:17

Missä te kaikki ootte sillon kun muo inspaa aivan hemmetisti tai haluaisin edes jutella jolle kulle >: Ai mitenniin ihmiset nukkuu neljältä yöllä? Ai mitenniin tämä foorumi ei pyöri minun napani ympärillä (Ja jos joku väittää että pöyrii niin lol nope)?

NYT ON LAUANTAI! Ihanaa kun koira on taas vihdoista viimein täällä, nytkin nukkuu mun jaloissa koska ei syliin mahdu.
No oke kyl mä ehkä kohta meen nukkumaan... Kohta... Heti kun saan keksittyä missä yks mun peli on - laskujen mukaan mul on 20 menos mut listaus sanoo 21 joten.... - pelkään vaan et oon unohtanu jonkun >:

Aprilli päivä on tulossa. Onko kellään mitään suunnitelmia sen suhteen?
Aksutar
Monarkki

EdellinenSeuraava

Paluu Keskustelut