Kirjoittaja Ylva » 07 Joulu 2011, 23:13
Minä en pidä joulusta. Koska se on aina vaan yhtä höösäämistä, panikointia, tekemistä, tekopirteyttä, stressiä jne. Kristillinen perinne ei nappaa, mutta vanhanajan idea lahjoja tuovasta Pukista on ihana. Joulukuusi, lahjat ja hyvä ruoka johon ehdottomasti kuuluu kinkku. Niistä koostuisi minun jouluni. Ja paljon kynttilöitä. Viimejoulu oli ensimmäinen kiva joulu kun oltiin miehen siskolla (minä, mun mies, se sisko, sen poikaystävä ja poikaystävän sisko) ja kaikki otti ihan rauhallisesti ja oli vähän jouluruokaa ja avattiin lahjoja. Kuusta ei kyllä ollut, mutta ei sille voi mitään.
Tänä jouluna ollaan vaan ihan kahdestaan kotona. Ei tänne hyvällä tahdollakaan saa kuusta ja kaupungissa sellaiset maksaa. Lahjoihin ei ole varaa, joten ainut jota tuosta luettelosta tulee olemaan on kinkku (ja varmaan jotain laatikoita jota en kyllä syö, mutta mies syö) ja voisin viritellä kämpän täyteen kynttilöitä, jos saan siivottua hieman ennen joulua.
Parhaita lapsuusjoulumuistoja on ehdottomasti kun isin kanssa haettiin joulukuusta metsästä. Iskä oli yleensä aina töissä ja sitä näki vähän, joten se oli jonkinlainen vuoden kohokohta. En minä siitä lumihangessa rämpimisestä niin paljoa tykännyt, mutta sai tehdä isin kanssa jotain kahdestaan (ja kuusen piti olla täydellinen, joten sitä sitten oikeasti etsittiin). Ja kuusen koristelu oli aina kivaa ja tietysti lapsena odotti malttamattomana sitä, että sai lahjoja. Muuten lapsuudenjoulut ovat olleet aika katastrofaaliseja kun alkoi niistä jotain tajuamaan. Yleensä aina joku riiteli nyt esimerkiksi.
Glögiä, sitä pitää hankkia jouluksi, vaikka mies ei taida sitä juoda XD Jääpä enemmän minulle. ;)