Pulina || Vanha vol. 2

Keskusteluille tarkoitettu alue. Keskustelujen luonti on vapaata, mutta katsothan ennen keskustelun aloittamista, onko foorumilla jo samankaltainen ”töpö” olemassa.
Muistetaan hyvät käytöstavat, eikä pyritä loukkaamaan ketään tieten tahtoen, pidetään kiroilu ja herjaus minimissä, huomioidaan kaikki keskustelussa ja vältetään turhia konflikteja. Pidetään yhdessä yllä rento, ystävällinen ja leppoisa ilmapiiri.

Valvojat: Ivy, Agna

Re: Pulina

ViestiKirjoittaja Lörri » 22 Kesä 2014, 23:32

HEI TYYPIT!

Yksäröikäähän mulle pelejä, jotka mulla on kesken teittien kanssa!
Saan sit kiinni helpommin että missäs me ny mentiinkään ja kuinka se ny olikaan...
Kiitos <3
Lörri

ViestiKirjoittaja Aksutar » 23 Kesä 2014, 11:00

LÖRRI RAKAS OLET ELOSSA YAY!

Mori kirjoitti:Vinkki ensi juhannuksia suunnitellessa. ÄLKÄÄ MISSÄÄN NIMESSÄ VIETTÄKÖ SITÄ SIIVOUSHULLUN KANSSA!!! Meijän iskä laitto koko poppoon siivoamaan meijän mökin ja saunan ja vähän niin ku kaiken. Ja sit se tulee sinne huoneeseen ja kattelee mitä tehään, eikä ite tee mitään! Siinä se meijän siivoushullu sit on! >:C

Yhyhy, meikän isä on kans siivoushullu, mut onneks se ei vedä meitä - aina - mukaan. Tosin viime viikolla siivosin sen kanssa oman kämppäni, mutta se nyt tapahtu omasta vapaasta tahdosta, koska tää oli aika läävä 8|
MUTTA REILUT SIT PISTÄÄ TOISET TÖIHIN JA ITTE VAAN KATTELLA >:O

Uh oh kun on kauheesti tullu yhteydenottoja liittymistä koskien. Eilen kun sähköpostia tarkistin ni tajusin, että siellä on tullu viestiä kahdelta samannimiseltä henkilöltä ja aloin jo kattomaan et onko ko. henkilö ny pistäny kaks eri hahmoesittelyä sähköpostin kautta, mutta kai se on uskottava että kyseessä on kaks eri henkilöä kun sähköpostiosote ei oo sit sama. Ja kaiken lisäks nimien loppulitteet on eri, -san ja toisella -chan. MUTTA MUUTEN SE OLI SUPER HÄMÄÄVÄÄ VARSINKIN VÄSYNEENÄ.
Pitäis muutenkin alkaa taas pistään TNF projekteja eteenpäin ja lähtee ettimään mm noille kylille niitä "johtajia", päivittää kotisivujen tekstit täysin ja alkaa harkittemaan Cryptin sanomien toteutusta... Mutta olen laiska ja tarvitsen tyypin, jota voin häiritä mielipidekysymyksillä projekteissa.

Ja harmaa sää jatkuun >:< Pitäis kaupalla käydä tänään - no oke, ei oo suuri vaiva kerta sinne kävelee viidessä minuutissa - mutta Ivy nukkuu. Taas. Ehkä meen potkiin sen ylös että päästään liikkeellekin.

NIIN JA STEAM ALET WOOOOO \o/
Aksutar
Monarkki

ViestiKirjoittaja Niehku » 23 Kesä 2014, 15:32

Kissanpennuista voi puhua vaikka koko päivän <3 Pandannalle onnea pikku kisun kanssa :3 ite odottelen VIELÄKIN tilaisuutta hommata jonkun karvapallon, jota mulla ei ole koskaan ollut.

Uuuh! Uusia jäseniä ja uusia juttuja Cryptiin? Sounds good! Ilmoittaudun mielipidekysymys-tyypiksi, if it helps :o

Tajusin just, et on kohta on kesäkuu ohi o.o enkä oo mitään järkevää saanu aikaan. Kaikki manaa ihan sitä samaa ku pitää vaan nukkuu, syyvä ja istuu koneella. No mut ööö, niinhän se aina menee :D iha sama kui sitä suunnittelet kaikkee kivaa menoo etukäteen nii toisin käy. PITÄÄHÄN SITÄ NYT RENNOSTI OTTAA! Ja onhan tässä heinäkuu vielä.

Juhannuski meni että hujahti.
Niehku

ViestiKirjoittaja Aksutar » 23 Kesä 2014, 15:42

Dakum kirjoitti:Uuuh! Uusia jäseniä ja uusia juttuja Cryptiin? Sounds good! Ilmoittaudun mielipidekysymys-tyypiksi, if it helps :o

Voi kyllä, juttuja ja jäseniä, mikäli nyt päättävät liittyä. Kumminkin pelotan ne pois wall of texteilläni >: AND YES IT HELPS tuun tökkiin suo sit kun lähden työstämään näitä muutoksia.
Aksutar
Monarkki

ViestiKirjoittaja Vahti » 23 Kesä 2014, 21:11

Mansikkahillo? It's a goner. Hunaja on uusi juttu lättyjen ja kerman kanssa, se oikea tavara ei se mitä myydään kaupoissa makeutettuna. Hurrrr~ <3

Ja Pandanna, aaaw, onnea kisun saamisen johdosta! >x3 Tiedän miten ihanalta se tuntuu kun sellainen pieni ja söpö otus leimautuu, ja sitten kun vieläpä itse kasvattaa sen huonosta kunnosta, se on kyllä palkitsevaa. QwQ
Ja miäkin ilmoittautuisin Dakumin mukaan mielipidekysymys-tyypiksi jos en ole vielä yhä liian noobi tulemaan mukaan? :3
Vahti

ViestiKirjoittaja Mums » 24 Kesä 2014, 10:34

Pandanna kirjoitti:Okei. Jauhan edelleen niistä kissanpennuista, antakaa anteeksi. Mutta...

Me pelastettiin tänään poikueen viimeinen pentu naapurin ladosta ). Se on ihan musta ja sillä on tosi pitkä karva. Se oli niin heikossa kunnossa ettei se jaksanu edes sähistä tai istua ja niin sääliksi kävi D. Meidän äitikin, joka inhoaa kissoja yli kaiken melkein, sanoi että jos tuo henkiin jää niin se jää meille asumaan. Mie sain sen hoitoon ja oon nyt yrittänyt sitä syötellä ja juotella, ja nyt se jo jaksaa juosta ympäri huonetta! Plus se ilmeisesti pitää mua emonaan kun se tulee heti syliin ettimään maitoa >w< men kestä. Sen nimi on nyt Ripley niin kun se Alienin päähenkilö .> Me sain oman kissan, mulle ole ollut ikinä omaa lemmikkiä.

Antakaa anteeksi tää ranttaus, mutta mua niin saa liittää tän kissan puolesta, eiköhän se siitä selviä kuitenkin .w.'

Aww tää on niin sydäntä lämmittävää. :> Ihanaa että kissat pelastuivat.

Wohoo, peruskoulu ohi! Käväisin venäjällä heti päättäjäispäivän jälkeen ja juhannuksen taas vietin kavereiden kanssa mökillä. Kaikkialla on nyt ropetus vähän hidasta koska olen tehnyt niin montaa muuta juttua, anteeksi kovasti! Yritän lähiaikana aktivisoitua.

Sellainen kysymys tuli mieleen, että mihin aikaan hankitte omat lukiokirjanne? Mietin tässä että pitääkö ne nyt jo hankkia vai vasta lukion alkaessa.
Mums

ViestiKirjoittaja Vahti » 24 Kesä 2014, 16:37

Mums, se mitä opin lukion aikana, on että kaikkein taloudellisinta on hakea ne kirjat todella hyvissä ajoin. Jos jo tiedät mitä kursseja sinulla on, ja sinulla on tämän vuoden kirjalista, käy jo ostamassa tarvittavat kirjat.
Mieluiten käytettyinä, jos Suomalainen kirjakauppa myy käytettyjä kirjoja ympäri Suomea.
Sillä jos käyt hakemaan niitä kirjoja liian myöhään (tämä pätee myös jaksojen vaihtumisessa) niin voi olla että kaikki käytetyt kirjat on jo myyty, ja joudut ostamaan ne tosi kalliit, käyttämättömät kirjat mutta myös nekin todennäköisesti voivat olla jo loppuunmyytyjä, jolloin joudut tilaamaan ne tai odottamaan seuraavan kirjalastin saapumista jolloin kurssit etenee jo ilman sinun kirjojasi.

Kirjat kannattaa ostaa edulliseen hintaan myös sen takia, koska esim. Minä ostin äikän ekan kurssin kirjat, jotka olivat yhteensä lähes 50 e (muistaakseni) ja sitten meille kerrottiin kesken kurssin että kyseinen kirjasarja vaihtuu. Eikä Suomalainen enää ostanut niitä kirjoja takaisin. Sekä hyödyt enemmän siitä, jos ostat kirjat edullisesti ja sitten myyt ne eteenpäin, kuin että ostat ne käyttämättömät, kalliit kirjat ja myyt ne eteenpäin ilman minkäänlaista voittoa.
Vahti

ViestiKirjoittaja Mums » 24 Kesä 2014, 18:36

Hyvä tietää! Kiitos neuvosta, nyt en ainakaan mokaa jättämällä kirjojen ostamisen viimeiseen hetkeen. :O
Mums

ViestiKirjoittaja Cheikki » 29 Kesä 2014, 15:49

Miksei vois tulla jo paremmat kesäkelit? : <
Haluaisin rannalle lukemaan kirjoja aurinkoon, enkä istua täällä sisällä katselemassa toivottomana ulos ikkunasta. Netflix on kaveri, joo, mutta sieltä alkaa loppua kauhuleffat, joita en olis vielä nähnyt! D:

Ps. Leikkasin just tolta meijän kissalta kynnet, ja siellä oli yks niin pahasti lohkeillu kynsi, että oli taas mielenkiintosen kuulonen operaatio :D "Mrrraaaaauuuu mijuaa SHHHHHHH murraaay"

Millasia kesäsuunnitelmia?
Cheikki

ViestiKirjoittaja Daniella » 29 Kesä 2014, 19:05

Mums kirjoitti:Sellainen kysymys tuli mieleen, että mihin aikaan hankitte omat lukiokirjanne? Mietin tässä että pitääkö ne nyt jo hankkia vai vasta lukion alkaessa.

HEI!! Pistäs mulle yksäriä tänne että mitä kirjoja mahdollisesti tarvitset! Mulla on nyt vuoden lojunut kaikki vanhat lukiokirjat nurkissa ja haluaisin päästä niistä eroon, mutku koska olen patalaiska enkä jaksa laittaa nettiin niin ehkä parhaimmassa tapauksessa olisit pelastajani!

Huh kyllähän se juhannus jatkui pitkään, nyt juon viimeisiä viininjäämiä kahvimukista :)
Itse juhannus oli täysi fiasko, telttailessa nauvossa kylmällä säällä vesisateessa, oltiin onnels vaan yks yö ja kun päästiin förillä toiselle puolelle niin alkoi semmone kaatosade ettei pyyhkijätkään riittäny!! Kävi sääliksi niitä ressukoita ketkä sinne jäi :D
Daniella

ViestiKirjoittaja Aksutar » 30 Kesä 2014, 12:17

Paremmat kesäkelit ois kyl ihan jees. Tosin täällä oli jo pari kaunista päivää mut nyt on taas pilvistä ja koleaa >: Tosin eipähän tuu kuuma koiraa käyttäessä.

Ivy nukkuu (vaihteeks) ja ZG oli täällä viikonloppuna meidän kans riehumassa, niin ei koneelle päässy. Silti oli pakko stalkata foorumia kännykällä koska Aksu valvoo. Nyt pitäis lähtee käymään kaupoilla jahka Ivy nyt heräis ja ZG tulee taase takasin illasta.

Ja Netflix on todellakin kaveri. Alkaa tosin ne kauhuleffat loppumaan. Fright Night oli muuten ihan hyvä vampyyri "kauhu" leffa. Tarpeeks humoristinen mutta ei liian "naurakaa tälle tää oli hauska". Siinä oli David Tennant <8 Ja sen hahmo oli ehkä paras.

Lukiokirjakeskusteluun en ota kantaa koska en lukiossa oo käyny, mut uskon et kuten kaikkiin koulutuksiin, sinnekin tosiaan kannattais hankkia kaikki ajoissa. Meinaan sisko jotain puhu et hän oli lentää/lensi (vai oliko kyse sittenkin jostain sen kaverista emt ehkä en kuunnellu nii hyvin) joltain kurssilta poiskin, kun ei ollu ajoissa kirjaa hankkinu ja sitte opettaja oli flipannu ja päätti et ei si. En ees tiedä voiko noin opettajat tehdä, mutta jos joku paremmin lukion raa'asta maailmasta tietää niin voi ehkä valaista. Mutta hienoa jos Daniellalta löytyis Mumsille kirjat, ei tarvii pidemmältä ettiä. Tosin enpä oo koskaan rope foorumin kautta kirjoja ettiny mut käy se näinkin!
Aksutar
Monarkki

ViestiKirjoittaja Cheikki » 30 Kesä 2014, 12:38

Kiitos vinkistä Aksu, pitää kattoo : D

... Ja kyllä meillä ainakin oli yks ruotsinopettaja, joka heitti ulos kurssilta jos oppilas ei ollu hankkinu kirjoja ekan viikon jälkeen tai millään muullakaan tavalla osoitti epäkunnioitusta hänen kurssiaan kohtaan :'P mutta sen tunneilla kyllä sitten oikeesti oppi kanssa, kun se oli niin omistautunut työlleen!

...Mutta usein opettajat ei edes huomaa jos kurssikirjat puuttuu :D
Cheikki

ViestiKirjoittaja Noitarinki » 30 Kesä 2014, 16:58

Lukio... En oo lukiossa, mutta kylläkin amiksessa kaksoistutkinnossa, ja täytyy kyllä sanoa sen olevan yhtä helvettiä. Oon nyt sentään onnistunu hankkimaan kaikki kolmen vuoden lukiokirjat valmiiksi, nyt kun ollaan jo vuosi käyty. Ja meillä päin kun ei ole näitä ATTO-ainejaksoja, milloin voisi kaikki KAT-tunnit olla, niin siitä tulee heti kerralla tuplasti vaikeampaa., tälläkin hetkellä roikuu kolme kurssia, ja pari kurssia on tultu käytyä pienemmällä ov-määrällä >__> Olkaa onnellisia siellä jossain jos teillä on paremmin järjestetty nämä, eikä ole kaikki lukiokurssit päällekkäin amiskurssien kanssa. Yyh. Yritä siinä sitten opiskella vaatetusta ja valmistautua YO-kokeisiin, kun molemmat pitäisi läpi päästä!

Mut hei, I'm back. Pistäkkee YV-tä joiden kanssa pelit kesken, niin voidaan vähän katsoa
Noitarinki

ViestiKirjoittaja Mori » 02 Heinä 2014, 17:15

Geh! On ihan pakko kysyä. Harrastaako kukaan AMV:den tekemistä? Mun on niin vaikee löytää tekstittömiä videoita, et päätä särkee. Lisäksi en löydä hyvää sivua, jolta vois ladata videoita. O___O Help me! Please!
Mori

ViestiKirjoittaja Daniella » 02 Heinä 2014, 22:13

Pandanna kirjoitti:Lukio... En oo lukiossa, mutta kylläkin amiksessa kaksoistutkinnossa, ja täytyy kyllä sanoa sen olevan yhtä helvettiä. Oon nyt sentään onnistunu hankkimaan kaikki kolmen vuoden lukiokirjat valmiiksi, nyt kun ollaan jo vuosi käyty. Ja meillä päin kun ei ole näitä ATTO-ainejaksoja, milloin voisi kaikki KAT-tunnit olla, niin siitä tulee heti kerralla tuplasti vaikeampaa., tälläkin hetkellä roikuu kolme kurssia, ja pari kurssia on tultu käytyä pienemmällä ov-määrällä >__> Olkaa onnellisia siellä jossain jos teillä on paremmin järjestetty nämä, eikä ole kaikki lukiokurssit päällekkäin amiskurssien kanssa. Yyh. Yritä siinä sitten opiskella vaatetusta ja valmistautua YO-kokeisiin, kun molemmat pitäisi läpi päästä!

Vaatetusala ja kaksoistutkinto.. pakko kysyä, että mikä koulu? Itse valmistuin 2013 keväällä Turkkusest (onneksi elävänä) juurikin tästä samasta ammatista ja nimenomaan kaksoistutkinnosta. Kyseinen systeemi ei vain yksinkertaisesti toimi tuolla alalla ainakaan siinä koulussa. Olin myöskin muutaman opettajan keskuudessa huono oppilas juurikin sen tähden, kun jouduin olemaan ammattitunneilta pois. Mutta muista myöskin wanhojentanssit! Ne oli jees, mutta älä tee omaa pukuasi, vaan osta suosiolla, sillä se stressinmäärä on jo tappava mikä siinä tulee :D
Kunnialla selvisin siitä koettelemuksesta ja niin selviät sinäkin, mate! :)
Daniella

EdellinenSeuraava

Paluu Keskustelut