Pulina || Vanha vol. 2

Keskusteluille tarkoitettu alue. Keskustelujen luonti on vapaata, mutta katsothan ennen keskustelun aloittamista, onko foorumilla jo samankaltainen ”töpö” olemassa.
Muistetaan hyvät käytöstavat, eikä pyritä loukkaamaan ketään tieten tahtoen, pidetään kiroilu ja herjaus minimissä, huomioidaan kaikki keskustelussa ja vältetään turhia konflikteja. Pidetään yhdessä yllä rento, ystävällinen ja leppoisa ilmapiiri.

Valvojat: Ivy, Agna

Re: Pulina

ViestiKirjoittaja Enkidu » 20 Loka 2015, 20:06

cardea kirjoitti:Dakum - nykyään voi adoptoida mummoja! Mun paikkakunnalla on tämmöne, missä voi ottaa mummon tai papan kaveriksi ja käydä sen luona jne. Me ollaan mun koiran cocon kanssa siinä mukana ja mulla on ihana "ekstra mummo". :3 Sen kanssa käyn parinviikon välein köpöttelemässä ja sitte kahvilla. Se kertoilee elämästään ja mää saan syödä keksiä ihan rauhassa kun coco saa kiintiönsä huomiosta täyteen seuraavaan kertaan.

Näin kun aattelen niin mulla taitaa olla viis kunnia mummoa... NOOOOH! Niit ei voi olla liikaa :3 Mummot rocks.

Mä oon KOKO päivän tehny laskutuksia ja alkaa pää hajoomaan. Kuinka vaikeaa yhden laskun maksaminen on? Ärsyttää kun ite kunnioittaa pilkulleen deadlineja ja aina hoitaa hommat hyvin. Sit kun asiakkaan pitäis maksaa ni ne voi nikotella pari kuukauttakin eikä tajua, että hei, mun palkka on siinä rahassa, koska rahakassaa ei voida tyhjentää nollaan! Lyön pääni kohta seinän läpi. Tän takia ihmiset please maksakaa ne laskut ajoissa tai sopikaa uus eräpäivä tai jotain. T____T

Tjuu. Tuo viimeinen on ihan uskomatonta soopaa. Erilaisissa harrastetoiminnoissa asiakkaat ihan oikeasti tuntuvat uskovan että "Sori unohdin. Viidettä kertaa putkeen. Maksan sitten kun viitsin/jaksan/on rahaa/tähdet asettuvat oikein ja Nyarlathotep laskeutuu rankaisemaan kaikkia" on jotenkin hyväksyttävää. Äitini on ratsastuksenopettaja, freelance-pohjalta, ja asiakkaat tunkevat usein kirkkain silmin tunneille vaikka rästissä on ties miten monta laskua. Jos asiasta huomauttaa on töykeä, jos taas kehtaa jopa vaatia lain mukaan itselleen kuuluvia rahoja (koska moni muu lasku EI anna viitsimisen puutteen vuoksi paria viikkoa/kuukautta/ikuisuutta myöten), on palvelu surkeaa ja aletaan jo puhua paikanvaihdoksesta ja juoruilla. Ja auta armias millainen faux pas ja rikos olisi, jos joskus oikeasti tekisi asiasta ongelman.

Raivostuttavan rassaavaa. Yleisestikin ottaen kaikki tällainen pelkästä välinpitämättömästä saamattomuudesta johtuva muiden mielipaha nostaa kierroksia todella nopeasti.
Enkidu

ViestiKirjoittaja cardea » 20 Loka 2015, 20:19

Enkidu kirjoitti:Tjuu. Tuo viimeinen on ihan uskomatonta soopaa. Erilaisissa harrastetoiminnoissa asiakkaat ihan oikeasti tuntuvat uskovan että "Sori unohdin. Viidettä kertaa putkeen. Maksan sitten kun viitsin/jaksan/on rahaa/tähdet asettuvat oikein ja Nyarlathotep laskeutuu rankaisemaan kaikkia" on jotenkin hyväksyttävää. Äitini on ratsastuksenopettaja, freelance-pohjalta, ja asiakkaat tunkevat usein kirkkain silmin tunneille vaikka rästissä on ties miten monta laskua. Jos asiasta huomauttaa on töykeä, jos taas kehtaa jopa vaatia lain mukaan itselleen kuuluvia rahoja (koska moni muu lasku EI anna viitsimisen puutteen vuoksi paria viikkoa/kuukautta/ikuisuutta myöten), on palvelu surkeaa ja aletaan jo puhua paikanvaihdoksesta ja juoruilla. Ja auta armias millainen faux pas ja rikos olisi, jos joskus oikeasti tekisi asiasta ongelman.

Raivostuttavan rassaavaa. Yleisestikin ottaen kaikki tällainen pelkästä välinpitämättömästä saamattomuudesta johtuva muiden mielipaha nostaa kierroksia todella nopeasti.

:'''D Nauroin tuolle: "Maksan sitten kun viitsin/jaksan/on rahaa/tähdet asettuvat oikein ja Nyarlathotep laskeutuu rankaisemaan kaikkia". Tää on niin tätä ja sit ihmetellään kun yritykset menee konkkaan. Yleensä meillä ei onneksi oo tämmöstä ongelmaa, koska me tehdään muille yrityksille töitä, mut sit kun on kuluttaja... Mä oon nykyään mahdollisimman ihana joka ikiselle lehtimyyjälle, kaupan kassalle ja yleisesti ihmiselle joka joutuu kestää kauheeta soopaa. Mä oon se ihminen ravintolassa joka kyllä huomauttaa jos annoksessa on jotain väärin, mutta sitten toisaalta taas muistaa tipata jos palvelu on ollu loistavaa ja asia on hoidettu hienosti.

Oli pakko muuten pistää facebookkiin tämmönen kuva:
Kuva
Toivon et joku toteuttaa sen pian.
cardea

ViestiKirjoittaja Niehku » 20 Loka 2015, 21:09

cardea kirjoitti:Dakum - nykyään voi adoptoida mummoja! Mun paikkakunnalla on tämmöne, missä voi ottaa mummon tai papan kaveriksi ja käydä sen luona jne. Me ollaan mun koiran cocon kanssa siinä mukana ja mulla on ihana "ekstra mummo". :3 Sen kanssa käyn parinviikon välein köpöttelemässä ja sitte kahvilla. Se kertoilee elämästään ja mää saan syödä keksiä ihan rauhassa kun coco saa kiintiönsä huomiosta täyteen seuraavaan kertaan.

MMITÄ?! LSEIGHSHLSH Mummot mie tuuuuuun! Hmh, ymmärtääkseni täällä Joensuus on kyllä jotain vapaaehtoisjärjestöjä, mitkä just auttaa vanhuksia jne. mut oon käsittäny et siihen pitää niiku sitoutuu sillee et väh. kerran vkoon käy siivoomas kotia/kokkaa/auttaa ruokakaupassa kun mie just haluisin satunnaisesti käydä kuuntelemassa tarinoita kahvikupposen äärellä ja miksei piipahtaa ulkonakin pienellä lenkillä.
Niehku

ViestiKirjoittaja Lörri » 20 Loka 2015, 21:11

Mää meenkin huomenna mun koissun kanssa vanhainkotiin mummojen rapsuteltavaksi :) Tai siis koira menee rapsuteltavaksi, en minä.
Lörri

ViestiKirjoittaja cardea » 20 Loka 2015, 21:47

Kyl siihe mummo toimintaan pitää sitoutua, ettei jää vaan pariin kertaan kun koetetaan estää juurikin yksinäisyyttä ja edistää heiän omatoimisuuttaan. Mä en ole ikinä siivonnut hänen luonaan, koska se on HÄNEN kotinsa. Kauppaan olen vienyt parikertaa, mutta meillä on enemmänkin semmonen kaveri suhde, missä ollaan molemmat tasavertoisia. :D
cardea

ViestiKirjoittaja Forte » 21 Loka 2015, 11:48

Joo, olen itsekin kuullut tuosta mummotoiminnasta, ja ainakin itse pidän sitä hyvänä ja tärkeänä ideana. Respektit kaikille, jotka ovat mummojen ja pappojen ystäviä. Tosin, en itse uskalla mennä sinne, mitä luultavimmin. Ulkonäköni ei ole niin perinteinen, että kaikki vanhemman ikäpolven ihmiset olisivat erityisen mielissään. Saattaisivat pelätä jopa, enkä halua aiheuttaa kenellekään sydäriä.

Small is the number of people who see with their eyes and think with their minds.
~ Albert Einstein
Forte

ViestiKirjoittaja cardea » 21 Loka 2015, 12:03

Forte kirjoitti:Joo, olen itsekin kuullut tuosta mummotoiminnasta, ja ainakin itse pidän sitä hyvänä ja tärkeänä ideana. Respektit kaikille, jotka ovat mummojen ja pappojen ystäviä. Tosin, en itse uskalla mennä sinne, mitä luultavimmin. Ulkonäköni ei ole niin perinteinen, että kaikki vanhemman ikäpolven ihmiset olisivat erityisen mielissään. Saattaisivat pelätä jopa, enkä halua aiheuttaa kenellekään sydäriä.

Mun 93 vuotias mummo on nipo ainoostaan siinä, etten mä saa värjätä tukkaani. Se tuhisee kauhee paheksuvasti ja koskee sitä voivotellen. Sit kun se on taas oman värisensä niin mä saan ekstra sukat - believe me sen arvosta. Mun yks rope kavereista tapas sen vuosia sitten ja häkelty melkosesti kun se oletti ihan samaa ja mun mummo tuputti sille vaa pullaa ja keksei ja voivotteli kun se on niin laiha. Perus mummo siis. Kyl se myöhemmi sano, että vähä hän ihmetteli niit tatuointeja, mutta... Antaa ihmisten elää miten elävät, jossei ketään satuta.
cardea

ViestiKirjoittaja Enkidu » 21 Loka 2015, 12:09

Hmmh. Kyseenalaista, olen alkanut hifistellä taas ruokani kanssa ja kokeilla outoja yhdistelmiä. Totesin jo muutama päivä sitten, että vohveliraudalla saa erittäin hyviä paistettuja leipiä (vohvelirauta painaa niin littaan että paistuvat kunnolla, juustokin), ja nyt sitten olen kokeillut kaikkea jännää. Tärkein havainto on, että jos leipäviipaleet sivelee jollakin juoksevalla kastikkeella joka imeytyy leipään, tulee varsin hyvää settiä. Kova kuumuus paistaa leivän ulkopinnan nopeasti tiiviiksi niin että kastike ei valu läpi vaan jää sisään, ja sitten sekoittuu juuston kanssa yhteen oikein kivaksi täytteeksi. Väliin voi laittaa yhden makkarasiivun, joka pitää täytteet nätisti järjestyksessä.

Tänään yhdistin savunmakuiseen BBQ-kastikkeeseen, oivariiniin ja juustoon mansikkahilloa. Jännä kyllä tämäkin on ihan jees, pieni makeus tuo pikantin lisän. Saa nähdä mitä hölmöä yritän seuraavaksi...
Enkidu

ViestiKirjoittaja cardea » 21 Loka 2015, 12:14

Enkidu, mä sanon yhden tärkeän asian: NUTELLA!!!!!!!!!!!
cardea

ViestiKirjoittaja Mori » 21 Loka 2015, 15:07

Ruokaa.... Voisin mennä pöllimään jäätelöä pakastimisesta :DDD Ei mulla muuta :'DDD

P.S Nutellaaaa :DDD Voih en koskaan tee tollaisia kokeiluja, mutta ketsuppia ja riisiä! Oih tulee aika jännää XD
Mori

ViestiKirjoittaja Aksutar » 26 Loka 2015, 12:51

Enkidu, ''mitä peliä pelasit viimeksi'' -töpössä kirjoitti:Haha, olen pelannut XIV:tä pari viime päivää itsekin. Free trialina, mutta saa nähdä pitäisikö ihan jopa hommata. Ihan hyvä tuntuma ainakin.

(siirrän tänne koska) Mulle riitti se puolentoista päivän pelailu ja olin ihan myyty koska hirvee hinku ollu johkin mmo peliin ja tää nyt sattu sopivasti kun Crimson siellä jo pelas, ni ei tarvinnu yksin lähtee tutustuun.
OISHAN YHÄ SE WoW MUTTA KUN ASD blizzard, mökötän niille enkä jaksa innostua siitä pelistä enää. Turhauttaa maksaa kuukausimaksu vaan sen takia et pääsee pyörimään ympyrää mountilla keskellä kaupunkia.

Enkidu kirjoitti:Kyseenalaista, olen alkanut hifistellä taas ruokani kanssa ja kokeilla outoja yhdistelmiä

Eiks ne gourmee ruuat just syntyny näin?

Yyy nutella. Aikanaan sitä veti lapsena niin paljon et nyt ei kyl tee mieli ees lipasta. Sama kinuskin ja toffeen kanssa.
Tosin mä nyt en muutenkaan tykkää makeasta pahemmin ja suklaatakin vieroksun. Tykkään vaan piparmintusta ja mintusta makean makuina.

Ja mitä mummobisneksiin tulee niin imo hyvä ratkasu. Mut se osaa myös olla yllättävän raskasta, varsinkin jos vanhuudenhöperöt eksyy siitä kuolemasta puhumaan.

Lörri kirjoitti:Mää meenkin huomenna mun koissun kanssa vanhainkotiin mummojen rapsuteltavaksi :) Tai siis koira menee rapsuteltavaksi, en minä.

No kyl säkin varmaan rapsutuksista oisit tykänny? D: SAIKO KOIRA PALJON RAPSUTUKSIA?!

cardea kirjoitti:Oli pakko muuten pistää facebookkiin tämmönen kuva:
<kuva>

Saanko mäkin Cardea tulla sun kans tohon pakuun.

P.s Forte. Nakkilan k-kaupassa myydään Oreoita. Viimein.
Aksutar
Monarkki

ViestiKirjoittaja Enkidu » 26 Loka 2015, 12:57

Aksutar kirjoitti:
Enkidu, ''mitä peliä pelasit viimeksi'' -töpössä kirjoitti:Haha, olen pelannut XIV:tä pari viime päivää itsekin. Free trialina, mutta saa nähdä pitäisikö ihan jopa hommata. Ihan hyvä tuntuma ainakin.

(siirrän tänne koska) Mulle riitti se puolentoista päivän pelailu ja olin ihan myyty koska hirvee hinku ollu johkin mmo peliin ja tää nyt sattu sopivasti kun Crimson siellä jo pelas, ni ei tarvinnu yksin lähtee tutustuun.
OISHAN YHÄ SE WoW MUTTA KUN ASD blizzard, mökötän niille enkä jaksa innostua siitä pelistä enää. Turhauttaa maksaa kuukausimaksu vaan sen takia et pääsee pyörimään ympyrää mountilla keskellä kaupunkia.

Heh, kieltämättä tuo on vahvaa morppikamaa. Lisäksi tämä on varmaan fanservicein peli koskaan (ei siinä mielessä että hahmot pyörivät yllättävän vähissä vaatteissa, vaan siinä mielessä että koko ajan nyökkäillään fanien suuntaan), ottaen huomioon miten jumalattomasti Final Fantasy -kaanonia tässä vilahtelee. Porukkaa vetää ohi Magitek armoreissa ja puolet hirviöistäkin on sitä klassisinta sorttia. Heh, melkein piristävää jo tässä kohtaa kokea positiivista, oikeaa nostalgiaa Squaren suunnalta.

Plus juonelliset osat ja tiukannäköiset raidit kiinnostavat, heh.
Enkidu

ViestiKirjoittaja Noitarinki » 26 Loka 2015, 13:18

Aaaaaaaa FF .< Tahtosin pelata iteki XIV:tä koska ihanaaa. Mut ongelmana on just se et mullei oo varaa maksaa kuukausittain rahaa pelistä. Oon pelannu niinku pääsarjasta (no jatko-osat myös tullu pelattua höhöhöhö) kaikki paitti II, V ja sit just noi onlinet aka XI ja XIV mut haluisin noiki neljä vetää D. Jos mua yhtään tuntee ni tietää et non mun elämä. Ehehe. Taas ranttaan peleistä
Noitarinki

ViestiKirjoittaja Forte » 26 Loka 2015, 14:55

Aksutar kirjoitti:P.s Forte. Nakkilan k-kaupassa myydään Oreoita. Viimein.

Jostain syystä tuo kuulostaa niin hämärältä. Vau. Nakkilalaisia Oreoita. Tätä pitää oikeasti miettiä hetken aikaa. Kiitos Aksutar, nyt aivoihini sattuu, enkä pysty kirjoittamaan enempää seksuaalikasvatuksesta, koska mietin Nakkilalaisia Oreoita.
Forte

ViestiKirjoittaja cardea » 26 Loka 2015, 16:51

.... Täällä puhutaa oreoista kun meikäläinen on leikannut omat sokerinsa minimiin T____________T NOT FAIR! Mä meen puputtaa selleriä stn.
cardea

EdellinenSeuraava

Paluu Keskustelut