cardea kirjoitti:Dakum - nykyään voi adoptoida mummoja! Mun paikkakunnalla on tämmöne, missä voi ottaa mummon tai papan kaveriksi ja käydä sen luona jne. Me ollaan mun koiran cocon kanssa siinä mukana ja mulla on ihana "ekstra mummo". :3 Sen kanssa käyn parinviikon välein köpöttelemässä ja sitte kahvilla. Se kertoilee elämästään ja mää saan syödä keksiä ihan rauhassa kun coco saa kiintiönsä huomiosta täyteen seuraavaan kertaan.
Näin kun aattelen niin mulla taitaa olla viis kunnia mummoa... NOOOOH! Niit ei voi olla liikaa :3 Mummot rocks.
Mä oon KOKO päivän tehny laskutuksia ja alkaa pää hajoomaan. Kuinka vaikeaa yhden laskun maksaminen on? Ärsyttää kun ite kunnioittaa pilkulleen deadlineja ja aina hoitaa hommat hyvin. Sit kun asiakkaan pitäis maksaa ni ne voi nikotella pari kuukauttakin eikä tajua, että hei, mun palkka on siinä rahassa, koska rahakassaa ei voida tyhjentää nollaan! Lyön pääni kohta seinän läpi. Tän takia ihmiset please maksakaa ne laskut ajoissa tai sopikaa uus eräpäivä tai jotain. T____T
Tjuu. Tuo viimeinen on ihan uskomatonta soopaa. Erilaisissa harrastetoiminnoissa asiakkaat ihan oikeasti tuntuvat uskovan että "Sori unohdin. Viidettä kertaa putkeen. Maksan sitten kun viitsin/jaksan/on rahaa/tähdet asettuvat oikein ja Nyarlathotep laskeutuu rankaisemaan kaikkia" on jotenkin hyväksyttävää. Äitini on ratsastuksenopettaja, freelance-pohjalta, ja asiakkaat tunkevat usein kirkkain silmin tunneille vaikka rästissä on ties miten monta laskua. Jos asiasta huomauttaa on töykeä, jos taas kehtaa jopa vaatia lain mukaan itselleen kuuluvia rahoja (koska moni muu lasku EI anna viitsimisen puutteen vuoksi paria viikkoa/kuukautta/ikuisuutta myöten), on palvelu surkeaa ja aletaan jo puhua paikanvaihdoksesta ja juoruilla. Ja auta armias millainen faux pas ja rikos olisi, jos joskus oikeasti tekisi asiasta ongelman.
Raivostuttavan rassaavaa. Yleisestikin ottaen kaikki tällainen pelkästä välinpitämättömästä saamattomuudesta johtuva muiden mielipaha nostaa kierroksia todella nopeasti.