Kirjoittaja Crimson » 09 Loka 2016, 20:12
Dariuksella oli kaikki aika maailmasta juuri nyt rauhoitella itseään. Se hartiaa vasten kuuluva naurahdus sai lämpimän aallon kulkemaan pitkin kehoa, Lorythaksen painaessa silmiään hetkeksi kiinni siitä lohdullisesta tunteesta. Ja lopulta Puolikäärme pääsi kasvotusten jälleen Winderin kanssa, sarvipään hymyillessä puolittain haltialle, joka kyyneliään kasvoiltaan pyyhki ja yritti kaikesta huolimatta hymyillä. Suora suostuminen Seyrin kuunteluun kuitenkin sai Lorythaksen nielaisemaan terävästi ja kääntämään oman katseensa syliinsä. Jos hän nyt selittäisi kaiken Dariukselle, niin miten haltia siihen kaiken tämän jälkeen reagoisi…? Sen ajatteleminen pelotti. Suorastaan puistatti, Puolikäärmeen yrittäessä rauhoitella itseään syvään huokaisemalla näin alkuunsa.
”Silloin ihan ensimmäisellä kerralla”.
”Kun löysimme teidät täältä ja… menin maistamaan vertasi, sillä kerralla…”, sarvikruunuinen sai takelleltua vaikeasti suustaan. Tietenkin se nyt tuntui vaikealta, kun suunsa oli saanut auki – tuntui siltä, että olisi varmaan ollut helpompaa olla vain hiljaa. Mutta toisaalta tuntui väärältä enää antaa asian olla.
”En ajatellut asiaa silloin, sillä en todellakaan kuvitellut ensitapaamisemme jälkeen, että vielä vuoden jälkeen merkitsisit minulle niin paljon. Että saisin tutustua sinuun paremmin, kokea kanssasi niin ikäviä asioita, kuin niitä kauniimpiakin, joita en ole kohdalleni uskaltanut ajatella tapahtuvan. En ikinä kuvitellut, että sisälläni virtaavasta petoverestä voisi kuoriutua se nelisiipinen liskopeto, joka tätä nykyä on vahvemmin osa minua ja elämääni”, Lorythaksen katse tuijotti intensiivisesti Dariusta.
”Ja siitäkin lienen saavani kiittää sinua, koska tuskin ilman sitä tapausta metsänreunoilla olisin löytänyt vastaavaa piirrettä sisältäni”, puoliverinen naurahti, muualle jälleen katsahtaen hermostuneena.
”Kuitenkin - Lohikäärmeratsastajien vanhassa historiassa tunnetaan tapauksia, jolloin ratsastajan ja lohikäärmeen verta on sekoitettu keskenään tavallisesti siten, että ratsastaja luovuttaa vertansa ratsulleen. Siitä syntyy erityinen maaginen side, jota harvoin pääsee enää todistamaan tai missään näkemään, sillä vastaavia lohikäärmeratsastajia tuskin on enää edes elossa. Briarissakaan sitä tapaa ei ole käytetty vuosisatoihin, ei ainakaan minun tietääkseni…”, Lorythas selitti rauhallisella äänellä katsekontaktia Winderin kanssa vältellen. Eikä tarvinnut olla se penaalin terävin kynä, että olisi arvannut mihin harvinaisen vaikeaksi muuttunut Puolikäärme oli siitä etenemästä.
Muutaman kerran Vaern vain avasi suunsa, mitään kuitenkaan pystymättä kieleltään tuomaan sillä hetkellä huuliltaan ulos. Suu painui kiinni, epävarmuus nousi näkymään paremmin kasvoille, kun Seyr omaa käsivarttaan kävi hieromaan hermostuneena. Lopulta jääden vain paikalleen puristamaan.
”Ja luulen että… saatoin rakentaa sellaisen meidän välillemme…”, hopeaverinen livautti äkkiä suustaan, kulmiensa alta varovaisesti Dariuksen puoleen viimein katsahtaen, ”… Sillä ihan ensimmäisellä kerralla. Ja kaikki tällainen… vain vahvistaa sitä sidettä ja olen ajatellut tämän olevan perimmäinen syy siihen… miksi olet minulle niin tärkeä ja läsnäolosi… rauhoittaa mieleni…”.
”Taisin… valita sinusta vahingossa itselleni… lohikäärmeratsastajan”, Puolikäärme lähestulkoon kuiskasi.
//BUTTS! GIMME! eikun. No todellakin. Sit siit tulee tessun kyttäjuttu ja pääsen tamperelaiseen. Jolle muuten annan sitten bannia. Hanurihirmu (DDDDDDDDDDDD me ollaan kyl aika hanurihirmuja, siit ei pääse mihinkään//